2 és fél tonnás suvokra illene tenni batár féket. Mint bármelyik EU-s, Japán Suv-on is megtalálható. Plusz nem is SUV-ról van szó, jó, hogy megnézted a linket.
Tovább megyek: 2 és fél tonnás suv-okat nem szabadna gyártani, miközben ordítjuk, hogy "környezetvédelem "
miért ne lenne szabad? A SUV a legélhetőbb jármű, az akksi miatt nehezek, de legalább nem pöfög dízelgőzt az orrod alá.
Nem mindenki fér be az ilyen kis japán vackokba. Főleg itthon meg a németeknél, ahol azért az átlagmagasság bőven magasabb, mint Japánban... Szal a kombival sincs kisegítve az ember.
Nem véletlen, hogy mindenki SUV-ot vesz, a piac nem hazudik az emberek igényeiről.
1) Soha nem volt dízeles autom, nem is akarok.
2) Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb a tehetetlenség-> nagyobb energia kell a mozgatásához és megállitásához.
3) Egy sedanba, hatchbacke, kombiba vagy egyterube eddig is befértek emberek.
4) A piac mesterséges igényt generált. Valójában EU-ban azért van rohadt sok suv, mert szar a rendszer. Az EURO besorolás érdekes és fos. Csak így tudják a karosanyag kibocsátási normát teljesiteni, mert ha jól emlékszem jármű súly alapján (is) mérik: minél nagyobb a súly, annál több van megengedve -> öngerjesztő folyamat -> propagálni kell, hogy SUV az Isten, agyat kell mosni, hogy az kell mindenkinek, hiszen lassan mást se gyárthatnak már a normák miatt.
Konkrét példa az MX5 ND: EU-ba már nem lehet forgalomba helyezni az amúgy 5l-es fogyasztású 18x lóerős valtozatot, mert kicsi a súlya, így nem megy át az új EURO normákon.
1) Nem neked volt dízel, hanem a Te orrod alá is pöfögik. Szal elektromos suv, busz, kamion mindenkinek jobb, közvetlenül érezhető a változás.
2) De az elektromos autók hatékonysága több, mint 2x-ese a belsőégésű autókénak. Ergo bőven kompenzálják a nagyobb súlyt. A regeneratív fékezés meg kompenzálja a megálláshoz szükséges erőforrást. Ugye nem véletlen, hogy plug-in hibrideken meg EV-ken 10 év után se kopik el a fékbetét, hiába nehezebbek.
3) Nyilván van igazság ebben, amit mondasz, de vitathatatlan a SUV praktikussága. Nekem 38 évesen is ezerszer kényelmesebb egy SUV-ba beülni, mint egy alacsony szedánba vagy kombiba, hiába imádom a szedánok kinézetét. Ugyanígy a gyerekülést meg a gyereket berakni, felülről látni a forgalmat magad előtt, nem ér le az autó eleje a meredek lejtőknél, rámehetsz a földútra is nyugodtan vagy leállhatsz akárhol a mezőn, nagyobb biztonságban vagy egy ütközésnél, nem világítanak a szemedbe, és még lehetne sorolni. Élményautózáshoz nem jó, de hétköznapi közlekedésre a legjobb választás. Főleg plug-in változatban.
Az elején engem viccelt már meg az üresen 1,5 tonna vas, amikor nedves aszfalton kellett satuznom a villanypózna mögött megbúvó és hirtelen kitörő gyalogos miatt. Szépen csúsztam tovább. ABS és alig használt, évszaknak megfelelő gumival. Mivel a zebra közepén állt volna meg az autó, inkább gázt adtam és elriasztottam a további lépésektől a gyalogost, mindketten jobban jártunk.
Megjegyzem, hogy szerintem a karosszéria kialakításától függetlenül ez történt volna suv ide suv oda.
Hmm... a jövőben 2,0-2,5 tonna tömegek fognak gyorsítani-lassítani, a villanymotorok és a magyar virtus miatt gyors egymásutánban. Állítom, hogy a városokban a turbólyuk miatt lehet még emberi reakcióidők mellett hirtelen helyezkedni. De ha mindenkinek a jelenlegihez képest többször erősebb, nyomatékosabb gép lesz a segge alatt, akkor kíváncsi leszek "az egymást legyorsuljuk az M0-s dugóban, hogy átsoroljunk" manőverekre.
A burzsuj geciknek mi lesz vajon a következő lépés, ha átlagjózsi bidéje is ugyanúgy fog gyorsulni a pirosnál? :D
A zösszes autógumi gyártó- és forgalmazó + gumis műhely likes this!
A Teslában az appból tudod lefagyott kilincsnél kinyitni az ajtót. Feltéve hogy maga az ajtó nincs teljesen befagyva, de talán van defrost opció is ilyen esetekre. Amúgy ónos eső esetén taxit kell hívni vagy inkább el sem indulni.
Ennek az autónak a töréstesztje, vagy bármilyen más specifikációja nem lényeges, mert magyar (európai) ember amúgy sem fog olyan autóval járni, amit úgy hívnak hogy Dongfeng.
Ugyanez a baja a SsangYongnak is, pedig állítólag azok is jók. Egyszerűen nincs az a szituáció, hogy valaki (főleg egy csaj) megkérdezze milyen autód van, és azt kelljen felelned rá, hogy SsangYong, vagy Dongfeng.
Ezeknek a keleti márkáknak oda kellene figyelniük, hogy ne olyan névvel jöjjenek Európába, ami ilyen röhejesen gagyi kínai hangzású. Pedig simán lehet, hogy kínaiul amúgy valami menőt jelent a Dongfeng, lehet azt jelenti hogy Nagyfaszú, de nekünk akkor is rettenetesen hangzik.
talán ők kezdték még a Covid előtt, amikor újraéledtek, hogy magas felszereltséggel árultak jó árban (8-10 misi körül akkor), használható autókat. Emlékszem egy orvos haverom is azzal vitt minket futóversenyre, és csodálkoztam, hogy olyan extrák vannak benne, ami egy sokkal drágább német prémiumban feláras.
Mondom, minden bizonnyal jó autok, ez is jól néz ki, nekem csak a nevével volt bajom. Ez a KGM már vállalható, bárminek is legyen a rövidítése, legalább semleges, nem bántja aktívan az európai fület :D
de amúgy abszolút adom én is InGen felvetését, hülye nevű autó helyett előbb tömegközlekednék. Meg tényleg nehezebb csajozni vele, bár télen egyetemen a pizzafutáros suzukiba is beszállnak a csajok, csak vigye haza valaki őket :D
de hat van csajod, nyugodtan jarhacc barmivel is.
eltulozzatok.
nekem egy 1999-es totoja yarisom van, 2x tortek csak alattam, kicsit rozsdasodott is, meg fater anno kezzel javitotta a festest a kasztnin, tehat eleg hanyasul nez ki.
erinti ez barmiben a parkapcsolatomat, vagy a lehetseges csajozast? nem.
Hát igen nem túl rég égett bent egy család mert a szülő elájult az ütközésben a gyerek hátul meg nem találta a vésznyitót...
rwurl=https://www.youtube.com/shorts/FVwuOdMBpfo
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Mi ez a 20-25M?
Illetve erősebb fékezéskor elmelegedni a fék és továbbmenni egyenesen, lehetőleg falba.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Regenerativ fekezes mellett?
https://www.reddit.com/r/cars/comments/1gpuqa0/video_xiaomi_su7_midlap_brake_failure_slams_into/
Első körben.
Ez a fék. Lol
https://www.facebook.com/share/1DKuVa6gCx/
Mindeközben a 2001-es Miatámmal a Hungaroringen ami a csövön kifér kb 10 kort mentem gond nélkül.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Moken altal emlitett xiaomi auto kinai ara.
2 és fél tonnás suvokkal nem kéne pályázni.
2 és fél tonnás suvokra illene tenni batár féket. Mint bármelyik EU-s, Japán Suv-on is megtalálható. Plusz nem is SUV-ról van szó, jó, hogy megnézted a linket.
Tovább megyek: 2 és fél tonnás suv-okat nem szabadna gyártani, miközben ordítjuk, hogy "környezetvédelem "
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
miért ne lenne szabad? A SUV a legélhetőbb jármű, az akksi miatt nehezek, de legalább nem pöfög dízelgőzt az orrod alá.
Nem mindenki fér be az ilyen kis japán vackokba. Főleg itthon meg a németeknél, ahol azért az átlagmagasság bőven magasabb, mint Japánban... Szal a kombival sincs kisegítve az ember.
Nem véletlen, hogy mindenki SUV-ot vesz, a piac nem hazudik az emberek igényeiről.
1) Soha nem volt dízeles autom, nem is akarok.
2) Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb a tehetetlenség-> nagyobb energia kell a mozgatásához és megállitásához.
3) Egy sedanba, hatchbacke, kombiba vagy egyterube eddig is befértek emberek.
4) A piac mesterséges igényt generált. Valójában EU-ban azért van rohadt sok suv, mert szar a rendszer. Az EURO besorolás érdekes és fos. Csak így tudják a karosanyag kibocsátási normát teljesiteni, mert ha jól emlékszem jármű súly alapján (is) mérik: minél nagyobb a súly, annál több van megengedve -> öngerjesztő folyamat -> propagálni kell, hogy SUV az Isten, agyat kell mosni, hogy az kell mindenkinek, hiszen lassan mást se gyárthatnak már a normák miatt.
Konkrét példa az MX5 ND: EU-ba már nem lehet forgalomba helyezni az amúgy 5l-es fogyasztású 18x lóerős valtozatot, mert kicsi a súlya, így nem megy át az új EURO normákon.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
1) Nem neked volt dízel, hanem a Te orrod alá is pöfögik. Szal elektromos suv, busz, kamion mindenkinek jobb, közvetlenül érezhető a változás.
2) De az elektromos autók hatékonysága több, mint 2x-ese a belsőégésű autókénak. Ergo bőven kompenzálják a nagyobb súlyt. A regeneratív fékezés meg kompenzálja a megálláshoz szükséges erőforrást. Ugye nem véletlen, hogy plug-in hibrideken meg EV-ken 10 év után se kopik el a fékbetét, hiába nehezebbek.
3) Nyilván van igazság ebben, amit mondasz, de vitathatatlan a SUV praktikussága. Nekem 38 évesen is ezerszer kényelmesebb egy SUV-ba beülni, mint egy alacsony szedánba vagy kombiba, hiába imádom a szedánok kinézetét. Ugyanígy a gyerekülést meg a gyereket berakni, felülről látni a forgalmat magad előtt, nem ér le az autó eleje a meredek lejtőknél, rámehetsz a földútra is nyugodtan vagy leállhatsz akárhol a mezőn, nagyobb biztonságban vagy egy ütközésnél, nem világítanak a szemedbe, és még lehetne sorolni. Élményautózáshoz nem jó, de hétköznapi közlekedésre a legjobb választás. Főleg plug-in változatban.
Az elején engem viccelt már meg az üresen 1,5 tonna vas, amikor nedves aszfalton kellett satuznom a villanypózna mögött megbúvó és hirtelen kitörő gyalogos miatt. Szépen csúsztam tovább. ABS és alig használt, évszaknak megfelelő gumival. Mivel a zebra közepén állt volna meg az autó, inkább gázt adtam és elriasztottam a további lépésektől a gyalogost, mindketten jobban jártunk.
Megjegyzem, hogy szerintem a karosszéria kialakításától függetlenül ez történt volna suv ide suv oda.
Hmm... a jövőben 2,0-2,5 tonna tömegek fognak gyorsítani-lassítani, a villanymotorok és a magyar virtus miatt gyors egymásutánban. Állítom, hogy a városokban a turbólyuk miatt lehet még emberi reakcióidők mellett hirtelen helyezkedni. De ha mindenkinek a jelenlegihez képest többször erősebb, nyomatékosabb gép lesz a segge alatt, akkor kíváncsi leszek "az egymást legyorsuljuk az M0-s dugóban, hogy átsoroljunk" manőverekre.
A burzsuj geciknek mi lesz vajon a következő lépés, ha átlagjózsi bidéje is ugyanúgy fog gyorsulni a pirosnál? :D
A zösszes autógumi gyártó- és forgalmazó + gumis műhely likes this!
majd a sok modern vezetéstámogató cucc meggátolja a virgonckodást :Đ
főleg ismerve az EU szabályozásmániáját, ráadásul a modern elektromos autókba ezeket simán utólag is bele lehet tolni szoftverfrissítéssel
Chief Exorcist
Megnézném, hogy télen egy jó kis ónos eső után lejegesedve, hogyan nyitja ki az ajtót ezzel a kinccsel. Hacsak nincs kilincs fűtése.
A Teslában az appból tudod lefagyott kilincsnél kinyitni az ajtót. Feltéve hogy maga az ajtó nincs teljesen befagyva, de talán van defrost opció is ilyen esetekre. Amúgy ónos eső esetén taxit kell hívni vagy inkább el sem indulni.
https://totalcar.hu/hirek/2025/10/15/3-csillagot-erdemelt-az-euro-ncap-torestesztjen-a-dongfeng-box/
Ennek az autónak a töréstesztje, vagy bármilyen más specifikációja nem lényeges, mert magyar (európai) ember amúgy sem fog olyan autóval járni, amit úgy hívnak hogy Dongfeng.
Ugyanez a baja a SsangYongnak is, pedig állítólag azok is jók. Egyszerűen nincs az a szituáció, hogy valaki (főleg egy csaj) megkérdezze milyen autód van, és azt kelljen felelned rá, hogy SsangYong, vagy Dongfeng.
Ezeknek a keleti márkáknak oda kellene figyelniük, hogy ne olyan névvel jöjjenek Európába, ami ilyen röhejesen gagyi kínai hangzású. Pedig simán lehet, hogy kínaiul amúgy valami menőt jelent a Dongfeng, lehet azt jelenti hogy Nagyfaszú, de nekünk akkor is rettenetesen hangzik.
Chief Exorcist
Én úgy tudom az új ssangyongok nagyon nepszerűek itthon évek óta
Elég szomorú :( ez azt jelenti, hogy sok ember simán félreteszi az emberi méltóságát :D
Chief Exorcist
Nincs már ssangyong, KGM az új nevük. És a Torres PL elég cuki ezzel a fejjel:
rwurl=https://voldt.co.uk/cdn/shop/collections/KGM_Torres_EVX-01_2x_8b8694f3-6...
SsangYong = samsung. hogy miert nem samsung neven futtatja oket. amugy nem rosszak en is ugy hallottam.
Parizer forever.
talán ők kezdték még a Covid előtt, amikor újraéledtek, hogy magas felszereltséggel árultak jó árban (8-10 misi körül akkor), használható autókat. Emlékszem egy orvos haverom is azzal vitt minket futóversenyre, és csodálkoztam, hogy olyan extrák vannak benne, ami egy sokkal drágább német prémiumban feláras.
Mondom, minden bizonnyal jó autok, ez is jól néz ki, nekem csak a nevével volt bajom. Ez a KGM már vállalható, bárminek is legyen a rövidítése, legalább semleges, nem bántja aktívan az európai fület :D
Chief Exorcist
de amúgy abszolút adom én is InGen felvetését, hülye nevű autó helyett előbb tömegközlekednék. Meg tényleg nehezebb csajozni vele, bár télen egyetemen a pizzafutáros suzukiba is beszállnak a csajok, csak vigye haza valaki őket :D
Elvileg azt jelenti, hogy East wind .
Nem mintha ez jobban hangzana. Milyen autód van? Keleti szél!
Majd beépül a szóbeszédbe, hogy "hazaviszlek, de van otthon töltőd?"
Pont tegnap csodálkoztam rá egy kgm Torres re. Mondtam is magamban, hogy egy újabb kínai csoda.
de hat van csajod, nyugodtan jarhacc barmivel is.
eltulozzatok.
nekem egy 1999-es totoja yarisom van, 2x tortek csak alattam, kicsit rozsdasodott is, meg fater anno kezzel javitotta a festest a kasztnin, tehat eleg hanyasul nez ki.
erinti ez barmiben a parkapcsolatomat, vagy a lehetseges csajozast? nem.
Parizer forever.
Lol, ez szánalmas:
https://www.facebook.com/share/r/1FNM2nVjSm/