De ja, ez a Civic kimondottan mindehol azt sugározza, hogy economy, meg ilyenek. Amúgy mondom, a fogyasztása kb. zseniális, most 900km-t mentem vele egy tankkal (nem hittem el, hogy 47l-es tankkal ilyet lehet benzinből kihozni). Amúgy most már értem, érzem miért viselkedik így. Na egyrészt nem irtam, de ECO mód be van kapcsolva, mert most hatótáv kell, nem erő. Ilyenkor valóban jelentősen rosszabb a gázreakció, hogy ne legyen hirelen benzinszippantyuzas. ECO mód kikapcsolva klasszisokkal jobb érzés, közvetlenebb, de hogy mennyire poros nyomába nincs még igy sem egy analóg autonak, az hihetetlen.
@Vajk:
Nem akartam továbbmenni repedt szélvédővel, mert a felverodes utan kb. 5 percenként nőtt a repedés, mondom az fos lenne, ha bármi még távolabb történne otthontól vele. Svájci határon valószínű nem is engedtek volna át, túl kockázatos lett volna, és ertheto modon nem akarok itt kinn ezzel foglalkozni. Igen, kurvára faj a szivem, hogy ismét nem tudok lebaszott tetővel a svájci alpokban kanyarogni, de ez van. Majd jövőre...
Én ezt az üzemmódot (a Lexus is kiírja zölddel, hogy ECO amikor 140 alatt vagyok és a fordulat Atkinson ciklusban megy) csak művésziesen "Umberto" módnak hívom.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha már fogyasztás, vajon létezik olyan autó, amely:
- benzines
- keveset fogyaszt
- ha kell, 7 másodperc alatt megvan a 100 Km/h
- van belőle kombi, nem hatchback, meg ilyen hülyeségek, hanem lehet pakolni
- nagyjából megbízható
- nem kerül egy vagyonba egy 6-7 éves használt 100 ezer km futás alatt
- nem veszít az értékéből állat módjára, mint egy elektronyos
Mindjárt megkérdezem az AI-t, de gondoltam, szívesen olvasnám a faszságaitokat, mint pl, hogy
Gabika: Vegyél egy fostalicska dízel franciát. Mi baj van velük?
Moken: Miért nem elektromos? Vegyél elektromosat!
Valaki: Panamera e-hibrid... Aha, persze!
szerk:
Nos, az AI az első helyen hozta, amire gondoltam, és utána is konszernen belül maradt, de most nem írom le, mert azzal elrontanám a játékot :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
BMW sajnos trágya a megbízhatóság terén. Mergával is sok a befürdés. Volkswagen konszern márkái még jobban tartják magukat, de hát utóbbit tudjuk ki alapította,így aztán nem is lehet totál szar, mert még fejbe lőnek valakit... :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Amivel most mászkálok az egy 1.8-as, asszem Száznegyvenvalahány Le-s 2012-es civic, nem ezek az újak. Ültem Type-R -ben is már ebből a szériából, és amúgy kb. semmi köze nincs a két autónak egymáshoz. Persze nem is ugyanaz az (ár) kategória a kettő.
Amit egyszer nagyon ki akarnék próbálni az a Mazda 3 a legerősebb motorral, marhára kíváncsi lennék, hogy a Mazdás "nyersségből" (ami nálam előny) mennyi maradt benne a régebbi típusokhoz képest.
@konzerv:
Mióta a Mitsubishi átköltözött a franciák kezébe, én inkább már kerülném a márkát. Mondom ezt úgy, hogy amúgy a renault-kkal nincs különösebb bajom a túlelektronikázáson kívül.
Amúgy megintcsak élmény itt Svájcban mászkálni az autópályán, vagy bárhol, mert olyan autó ritkaságokat lehet látni (kurva gyakran), hogy alig győzöm feltorolni a nyálat a dashboardról 🤣. Még valami: szerintem tavalyhoz képest az emberek vezetési stílusa jelentősen romlott itt is, nagyon gyakori most valamiért a gyorshajtás, oldalról leszarom módon kormány rádhúzás, meg ilyenek. Lehet csak figyelmetlenek, de érezhetően rosszabb mint múlt évben volt.
Nagy németek elmentek a vakulj, paraszt irányba, a juzerek meg vakulnak. Chapell is büszkén mutogatta a színes ledfényeket a kabinban, téged is megvesznek a képernyőkkel kilóra.
Este szét-riszörcsöltem a témát, de lusta módon, az AI-t kérdezgetve, és persze az lett, amit habár minden logika súgja, csak nehéz elfogadni: Ha újabb kocsira cserélek, nincs az a fogyasztási megtakarítás, amivel 5 éves távon jobban jön ki az ember, mint amennyit az értékvesztésen bukok. Gyakorlatilag annyit sikerült kihozni, hogyha veszek egy 16-17-es Passat GTE, azzal már eleget tudok fillért baszni a plug in rendszerrel, hogy a végére ugyanott legyek, mint a Lexus mellett, de egy ilyen csere amőgy semmiben nem éri meg azon túl, hogy nincs úgy szétfingva még az ülés, mint a régebbiben.
A válasz, ha szánnék rá pénzt, talán egy korábbi hibrid A6 lenne, de inkább a befektetéseimre koncentrálok helyette. Mire pedig eltelik pár év, már lehet, egész más világ lesz itt a piacon a kínaiak okán.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Régebben mondtam volna, hogy Honda Accord kombi, de sajnos már nincs ez a típus vagy 10-12 éve :( Vagányul nézett ki és ment is.
A Mitsubishi nem rossz ajánlat amúgy, de se az ASX, se az Outlander nem fog neked 7 sec időt futni és közben keveset fogyasztani benzinből. Viszont lehet mai napig japán motorral venni. (A VW, PSA motorokat nem igazán dícsérik benne.) Én is japán 4N14 motorral vettem.
Formára amúgy az Arteon kombi nagyon tetszik, vagány ez a modernizált Passat CC.
BMW-t akkor, ha van mellette egy másik autód amíg az szervizben áll.
Audi ahogy írták most nem a legjobb korát éli műszaki szempontból, de a formavilága nekem bejön.
Merciről nem tudok nyilatkozni, csak SUV-ok vannak belőle az ismerősi körben.
Amúgy a koreaiak is megtanultak már rendes autót gyártani, de nekem a műszerfal formavilága kissé merész.
Elvileg a Hyundai és a KIA motorok az egyik legszarabbak az iparban, - bár Quorán olvastam a dolgot, így nem biztos, még ha konkrét tapasztalatom is van feleségem mostoha apósával, aki vett egy új Hyundait, és 10 ezernél már kiesett alóla a motor.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az a baj, hogy gyakorlatilag ilyen történések bármelyik gyártó bármelyik típusáról elő tudnak kerülni igen gyorsan. Jellemzően akkor, amikor megvetted a hosszú research után a gépet és boldogan elmeséled egy ismerősnek/cimbinek. "Húúú... a izé' a haver pont ilyet vett és úgy járt vele, hogy hajjaj..."
Nálunk meg 0 darab valós tapasztalat volt ismerősi körben az Outlander ügyében, hónapokig ment a research, hogy mitkénevenni. Errefel kedves feleségem akkor épp az Outlander sorozatbe volt belebukva és amikor épp ő is autót keresgélt, de közben a sorozatra is guglizott, jött egy meglepő keresztmetszet a találatok között. Aztán kiderült, hogy nem is volt rossz! Miután megvettük, nagybátyámék rá 2 hónapra vettek egy PHEV változatot, Abonyban az utóbbi hetekben látok egy ugyanilyen feketét mint a mienk, de az is elektromos, eddig nem jött szembe csak Szolnokon. Feleségem a Mester utcába jár be a központba ha nem HO-ban dolgozik, ott meg özön van belőle. De azok is inkább elektromosak.
Én azért voltam ellene a PHEV-nek, mert újonnan 50-60km hatótáv van bennük, ami városban mocorogni jó, de ha kiteszed a lábad, a 2.0 vagy 2.4 benzines motor 10 liter alatt nem fog enni :) A dízelemmel meg eljárogatok 7 literből.
Most csinált Carwow tesztet - és szándékosan kretén módon tesztelték a PHEV platformot - három különböző hajtású 5-ös bmw-vel, és a totál lemerített PHEV nem fogyasztott annyival többet, mint a sima benzines. És sima hibrid módban használva nem fognak 10 litert fogyasztani országúton, sőt...
Amikor lemerul a villanymotor es csak a benzines 2.0 vagy 2.4 marad, az Outlander megeszi a 10-11 litert vagy tobbet ha kozepesen nyomjak neki. Legalabbis a csoportban errol szamolnak be es erdemes a spritmonitor.de adatbazisra is ranezni. Az akupakk miatt uresen is 2 tonna, nagy homlokfeluletu suv markatol tipustol fuggetlenul 2L koruli benzines motorral igenis enni fog annyit.
De ja, ez a Civic kimondottan mindehol azt sugározza, hogy economy, meg ilyenek. Amúgy mondom, a fogyasztása kb. zseniális, most 900km-t mentem vele egy tankkal (nem hittem el, hogy 47l-es tankkal ilyet lehet benzinből kihozni). Amúgy most már értem, érzem miért viselkedik így. Na egyrészt nem irtam, de ECO mód be van kapcsolva, mert most hatótáv kell, nem erő. Ilyenkor valóban jelentősen rosszabb a gázreakció, hogy ne legyen hirelen benzinszippantyuzas. ECO mód kikapcsolva klasszisokkal jobb érzés, közvetlenebb, de hogy mennyire poros nyomába nincs még igy sem egy analóg autonak, az hihetetlen.
@Vajk:
Nem akartam továbbmenni repedt szélvédővel, mert a felverodes utan kb. 5 percenként nőtt a repedés, mondom az fos lenne, ha bármi még távolabb történne otthontól vele. Svájci határon valószínű nem is engedtek volna át, túl kockázatos lett volna, és ertheto modon nem akarok itt kinn ezzel foglalkozni. Igen, kurvára faj a szivem, hogy ismét nem tudok lebaszott tetővel a svájci alpokban kanyarogni, de ez van. Majd jövőre...
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Én ezt az üzemmódot (a Lexus is kiírja zölddel, hogy ECO amikor 140 alatt vagyok és a fordulat Atkinson ciklusban megy) csak művésziesen "Umberto" módnak hívom.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ha már fogyasztás, vajon létezik olyan autó, amely:
- benzines
- keveset fogyaszt
- ha kell, 7 másodperc alatt megvan a 100 Km/h
- van belőle kombi, nem hatchback, meg ilyen hülyeségek, hanem lehet pakolni
- nagyjából megbízható
- nem kerül egy vagyonba egy 6-7 éves használt 100 ezer km futás alatt
- nem veszít az értékéből állat módjára, mint egy elektronyos
Mindjárt megkérdezem az AI-t, de gondoltam, szívesen olvasnám a faszságaitokat, mint pl, hogy
Gabika: Vegyél egy fostalicska dízel franciát. Mi baj van velük?
Moken: Miért nem elektromos? Vegyél elektromosat!
Valaki: Panamera e-hibrid... Aha, persze!
szerk:
Nos, az AI az első helyen hozta, amire gondoltam, és utána is konszernen belül maradt, de most nem írom le, mert azzal elrontanám a játékot :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://youtube.com/shorts/4wTsW1ug3f8?si=wIN7MPHUBu2lxxRd
Nesze neked agilis civic
Sima BMW 520i touring.
BMW sajnos trágya a megbízhatóság terén. Mergával is sok a befürdés. Volkswagen konszern márkái még jobban tartják magukat, de hát utóbbit tudjuk ki alapította,így aztán nem is lehet totál szar, mert még fejbe lőnek valakit... :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mazda 6 kombi
Octavia RS kombi
Mitsubishi fasztudjamianeve kombi
De nekem az Audi kombik tetszenek a legjobban.
Chief Exorcist
Amivel most mászkálok az egy 1.8-as, asszem Száznegyvenvalahány Le-s 2012-es civic, nem ezek az újak. Ültem Type-R -ben is már ebből a szériából, és amúgy kb. semmi köze nincs a két autónak egymáshoz. Persze nem is ugyanaz az (ár) kategória a kettő.
Amit egyszer nagyon ki akarnék próbálni az a Mazda 3 a legerősebb motorral, marhára kíváncsi lennék, hogy a Mazdás "nyersségből" (ami nálam előny) mennyi maradt benne a régebbi típusokhoz képest.
@konzerv:
Mióta a Mitsubishi átköltözött a franciák kezébe, én inkább már kerülném a márkát. Mondom ezt úgy, hogy amúgy a renault-kkal nincs különösebb bajom a túlelektronikázáson kívül.
Amúgy megintcsak élmény itt Svájcban mászkálni az autópályán, vagy bárhol, mert olyan autó ritkaságokat lehet látni (kurva gyakran), hogy alig győzöm feltorolni a nyálat a dashboardról 🤣. Még valami: szerintem tavalyhoz képest az emberek vezetési stílusa jelentősen romlott itt is, nagyon gyakori most valamiért a gyorshajtás, oldalról leszarom módon kormány rádhúzás, meg ilyenek. Lehet csak figyelmetlenek, de érezhetően rosszabb mint múlt évben volt.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Superb kombi
Sztem csak latjak a magyar rendszamodat es meg akarnak buntetni Orban miatt.
Új audi kombik hulladekok mind. Tele van a netvele, hogy audi minoseg a beka feneke ala jutott.
Az suxx :/ pedig tok jól néznek ki, belül is
Chief Exorcist
a mostaniakról beszélsz? :D
Ja. Nekem bejönnek dik
Chief Exorcist
Nagy németek elmentek a vakulj, paraszt irányba, a juzerek meg vakulnak. Chapell is büszkén mutogatta a színes ledfényeket a kabinban, téged is megvesznek a képernyőkkel kilóra.
Este szét-riszörcsöltem a témát, de lusta módon, az AI-t kérdezgetve, és persze az lett, amit habár minden logika súgja, csak nehéz elfogadni: Ha újabb kocsira cserélek, nincs az a fogyasztási megtakarítás, amivel 5 éves távon jobban jön ki az ember, mint amennyit az értékvesztésen bukok. Gyakorlatilag annyit sikerült kihozni, hogyha veszek egy 16-17-es Passat GTE, azzal már eleget tudok fillért baszni a plug in rendszerrel, hogy a végére ugyanott legyek, mint a Lexus mellett, de egy ilyen csere amőgy semmiben nem éri meg azon túl, hogy nincs úgy szétfingva még az ülés, mint a régebbiben.
A válasz, ha szánnék rá pénzt, talán egy korábbi hibrid A6 lenne, de inkább a befektetéseimre koncentrálok helyette. Mire pedig eltelik pár év, már lehet, egész más világ lesz itt a piacon a kínaiak okán.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Régebben mondtam volna, hogy Honda Accord kombi, de sajnos már nincs ez a típus vagy 10-12 éve :( Vagányul nézett ki és ment is.
A Mitsubishi nem rossz ajánlat amúgy, de se az ASX, se az Outlander nem fog neked 7 sec időt futni és közben keveset fogyasztani benzinből. Viszont lehet mai napig japán motorral venni. (A VW, PSA motorokat nem igazán dícsérik benne.) Én is japán 4N14 motorral vettem.
Formára amúgy az Arteon kombi nagyon tetszik, vagány ez a modernizált Passat CC.
BMW-t akkor, ha van mellette egy másik autód amíg az szervizben áll.
Audi ahogy írták most nem a legjobb korát éli műszaki szempontból, de a formavilága nekem bejön.
Merciről nem tudok nyilatkozni, csak SUV-ok vannak belőle az ismerősi körben.
Amúgy a koreaiak is megtanultak már rendes autót gyártani, de nekem a műszerfal formavilága kissé merész.
KIA Proceed nagyon teccik és a formája alapján sanszosan praktikus is (pakolhatóság). Belülről mondjuk még nem néztem.
Chief Exorcist
Elvileg a Hyundai és a KIA motorok az egyik legszarabbak az iparban, - bár Quorán olvastam a dolgot, így nem biztos, még ha konkrét tapasztalatom is van feleségem mostoha apósával, aki vett egy új Hyundait, és 10 ezernél már kiesett alóla a motor.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az a baj, hogy gyakorlatilag ilyen történések bármelyik gyártó bármelyik típusáról elő tudnak kerülni igen gyorsan. Jellemzően akkor, amikor megvetted a hosszú research után a gépet és boldogan elmeséled egy ismerősnek/cimbinek. "Húúú... a izé' a haver pont ilyet vett és úgy járt vele, hogy hajjaj..."
Nálunk meg 0 darab valós tapasztalat volt ismerősi körben az Outlander ügyében, hónapokig ment a research, hogy mitkénevenni. Errefel kedves feleségem akkor épp az Outlander sorozatbe volt belebukva és amikor épp ő is autót keresgélt, de közben a sorozatra is guglizott, jött egy meglepő keresztmetszet a találatok között. Aztán kiderült, hogy nem is volt rossz! Miután megvettük, nagybátyámék rá 2 hónapra vettek egy PHEV változatot, Abonyban az utóbbi hetekben látok egy ugyanilyen feketét mint a mienk, de az is elektromos, eddig nem jött szembe csak Szolnokon. Feleségem a Mester utcába jár be a központba ha nem HO-ban dolgozik, ott meg özön van belőle. De azok is inkább elektromosak.
Én azért voltam ellene a PHEV-nek, mert újonnan 50-60km hatótáv van bennük, ami városban mocorogni jó, de ha kiteszed a lábad, a 2.0 vagy 2.4 benzines motor 10 liter alatt nem fog enni :)
A dízelemmel meg eljárogatok 7 literből.
Most csinált Carwow tesztet - és szándékosan kretén módon tesztelték a PHEV platformot - három különböző hajtású 5-ös bmw-vel, és a totál lemerített PHEV nem fogyasztott annyival többet, mint a sima benzines. És sima hibrid módban használva nem fognak 10 litert fogyasztani országúton, sőt...
Amikor lemerul a villanymotor es csak a benzines 2.0 vagy 2.4 marad, az Outlander megeszi a 10-11 litert vagy tobbet ha kozepesen nyomjak neki. Legalabbis a csoportban errol szamolnak be es erdemes a spritmonitor.de adatbazisra is ranezni. Az akupakk miatt uresen is 2 tonna, nagy homlokfeluletu suv markatol tipustol fuggetlenul 2L koruli benzines motorral igenis enni fog annyit.
Anno majdnem vettem egyet, de olyan szagúak voltak benne a műanyagoknak, hogy nem tudtam volna benne megmaradni :/
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."