Sokat törtem már a fejem azon, hogy automata váltós autóknál miért a hagyományos váltó helyére teszik az automata váltó kapcsolót? Ráadásul nagy ormótaln, hagyományos váltókra hajazó, bumszi szarokat. Szóval miért nem tudnak valahová egy aprócska kis kapcsolót elrejteni?
Aztán ma volt szerencsém vezetni egy automata Mergát. A 200 ast amit itt Kecskeméten gyártanak. Legnagyobb meglepetésemre nem találtam a váltó kapcsolót a szokásos helyen. Ugyanis egy bajuszkapcsoló formájában jobb oldalra tették a kormány mögé. Komolyan a legfaszább. Ezt nyugodtan lemásolhatná minden autó gyártó.
Volt egy ilyen buzi korszak, amikor a drága kocsik automata kapcsolói pinduriak voltak kb 2005 körül. A kormányváltó szerelmesei meg vegyenek trabit, vagy valami ameriakai remeket.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Miért kell, hogy óriási bumszli szar legyen? Nincs rá szükség, hogy szem előtt legyen. Induláskor kell hozzányulnod aztán legközelebb amikor leparkolsz. A bajuszkapcsoló formájában a legkirályabb. Ugyanis kéznél van, nem kell lefelé nyúlkálni feleslegesen a kormányról.
Aki otromba, nagy váltót akar az meg vegyen hagyományos váltós autót.
Te vagy az aki szereted markolászni a vastag váltókart ;-) szóval elfogadom a másságodat.
Egyébként meg semmilyen észérvvel nem tudod alátámasztani, hogy miért "jó" a bumszli automata váltó kapcsoló.
Az új Camry-ben is ez zavar, hogy batár nagy bumszli váltókar van benne, pedig automata...
Az új Model Y-ban kíváncsi lennék a megoldásra, mert ott ugye már a kocsi elvileg magától vált előre-hátra menet között, de képernyőn húzva is lehet váltani.
A Mercinek ezer éve kormánykapcsolós, de annyira nem vagyok a híve az az igazság, a finom kis BMW-s váltópöcök nekem jobban bejött mindig is.
A nagyobb kar egyszerűen azért jobb, mert kényelmesebb a mindennapi használatban, mint valami kis bizgentyűt keresgélni. A Tesla megoldása meg szimplán cost cuting legalja téma.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Biztos kézre áll. Mondjuk a Mergánál el is fér a kormány melett, mert emlékeim szerint valami balfasz elv miatt az összes bajuszkapcsoló a bal oldalra volt zsúfolva a 2000 kőrüli C osztályon, amit hajtottam. Gondolom,a többi esetén is így van - ellenben, ha még felette lenne az ablatörlő kapcsolója is, túl sok lenne.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Haver vette kábé fél éve az új Highland Model 3-ast, az is tud ilyen menő dolgokat. Például amikor Y-fordulót akarsz csinálni, akkor ugye megállsz, berakod R-be, kitekered a kormányt jobbra és elkezdesz tolatni. Majd amikor a végére érsz, megnyomod a féket és elkezded a kormányt áttekerni a másik oldalra, akkor az autó levágja, hogy Y-t szeretnél, és már automatikusan teszi D-be magát.
Ami nekem nem jött be, az a kormányra gombként odarakott index. Szerintem a Tesla is beláthatta, hogy ezt sokan nem szeretik, mert ha jól tudom az új Model Y-ban maradt a kar (vagy lehet ez piacfüggő, hogy hol?). Mindenesetre haver azt mondja, hogy kábé 2 hét volt megszokni, onnantól fel sem tűnik.
Ami még érdekes, hogy ha bekapcsolod az önvezetést (ami nálunk ugye igazából egy glorified sávkövető automata tempomat), és X másodpercnél tovább nincs a kezed a kormányon, és ezt megismétled néhányszor, akkor egy időre letilt az autó az önvezetés használatáról :D beszabályoz az autód :D
Viszont a hőszivattyús klímája 1 hónap után beszart és szervizbe kellett vinni XD
Nekem amúgy a Merci kormány mögötti váltókarja jön be a legjobban, mert le se kell venned a kormányról a kezed hozzá.
Viszont a hőszivattyús klímája 1 hónap után beszart és szervizbe kellett vinni XD
és mikorra kapott időpontot? :D
Sztem, ha jól van megcsinálva, akkor tök jó fícsör lehet ez a magától váltogatás előre és hátramenet között, de azért sok olyan szitu van sztem, ahol nem játszik. Egyébként - az új Y-ban biztos - van a visszapillantó mellett is a tetőn fizikai gombja a sebességváltónak, nem csak a képernyőn lehet húzogatni.
Sztem a legjobb amúgy a kormány mögötti váltófülekkel váltogatni (+/-), ahol van ilyen.
Az új Y-ban van index kar, bár sztem ritkagagyi így önmagában. A gombos indexelés pedig nem Tesla találmány, sportautókban (asszem Ferrarikban is) már korábban is alkalmazták. Meg lehet szokni, de még akkor is kényelmesebb karral indexelni.
Tudtommal Ferkánál két oldalt vannak az index gombjai, ami teljesen ok egy sportkocsizós helyzetben, de a Teslánál asszem egyik oldalt van a kapcsoló, mint valami szaros robogón
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
X másodpercnél tovább nincs a kezed a kormányon, és ezt megismétled néhányszor, akkor egy időre letilt az autó az önvezetés használatáról :D beszabályoz az autód :D
Az én autóm simán pszichopata ilyen tekintetben, direkt leteszteltem: ha bekapcsolod a rendszereket és egy ideig nincs a kezed a kormányon, először szépen szól. Ha továbbra sem teszed rá, már erőszakosabban. Ha azután sem figyelsz rá, akkor fogja és kikapcsolja az egész funkciót a faszba. Menet közben.
Időpont talán 2 hét volt, de durván kibaszta a hisztit, mondván vadonatúj autó, tél közepe van és nem tudok fűteni, ha ez nonszensz basszameg, biztos csak valami triviális szar, azonnal csinálják meg.
Ülésfűtéssel persze viszonylag elvolt, de hát azért mégis.
ezek amúgy ha tippelnem kéne EU-s szabályok miatt lehetnek, ezért se értem azokat akik megrendelik a Teslához az FSD-t, ki tudja, mikor fogod tudni használni....
De asszem USA-ban is még csak pár helyen, lehet a supervised FSD, tehát hogy bár ott ülsz a volán mögött, de nem kell rajta tartanod a kezed. Csak ott asszem ettől függetlenül nem terrorizál az autó, ha mégse teszed rá.
FSD soha az életbe nem fog működni sehol, úgy hogy ne kelljen belenyúlni. Autópályákon meg szellős amerikai városokban működhet, de fél perc alatt mondok legalább 5 olyan gyakran előforduló forgalmi szituációt, amit soha az életbe nem fog tudni a technika lekezelni.
Ezért van a család meg a bankok.
Na,de pont időgépet szeretnék venni arra kell a lóvé.
Van, amikor ezek nem játszanak.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ahogy a mondás tartja, a jó barátság alapja a pontos elszámolás.
mondjuk en pont olyan hulye vagyok, hogy vert izzadva is megadnam a kolcsont. :(
Parizer forever.
Még sosem láttam senkit literálisan vért izzadni. Mekkora összeg a minimum beszálló?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=QQy0Z1Lgf0o
ha nem akar tanulni a gyerek, csak mutassátok meg neki ezt a videót. Persze, az sem árt, ha gyúr és jóképű is.
Vajk tenyleg csak par milla kene erre, ez a tuti tipp :D (marmint a No)
rwurl=https://i.imgur.com/pjMGLmQ.png
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
https://totalcar.hu/hirek/2025/08/06/csodalatos-restomod-celicat-epitettek-v12-es-700-loeros-toyota-motorral/?utm_source=index.hu&utm_medium=link&utm_campaign=doboz
ez ilyen, ha a mama szóból elveszel egy betűt, és hármat megváltoztatsz, akkor azt kapod, hogy sör
Sokat törtem már a fejem azon, hogy automata váltós autóknál miért a hagyományos váltó helyére teszik az automata váltó kapcsolót? Ráadásul nagy ormótaln, hagyományos váltókra hajazó, bumszi szarokat. Szóval miért nem tudnak valahová egy aprócska kis kapcsolót elrejteni?
Aztán ma volt szerencsém vezetni egy automata Mergát. A 200 ast amit itt Kecskeméten gyártanak. Legnagyobb meglepetésemre nem találtam a váltó kapcsolót a szokásos helyen. Ugyanis egy bajuszkapcsoló formájában jobb oldalra tették a kormány mögé. Komolyan a legfaszább. Ezt nyugodtan lemásolhatná minden autó gyártó.
Volt egy ilyen buzi korszak, amikor a drága kocsik automata kapcsolói pinduriak voltak kb 2005 körül. A kormányváltó szerelmesei meg vegyenek trabit, vagy valami ameriakai remeket.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Miért kell, hogy óriási bumszli szar legyen? Nincs rá szükség, hogy szem előtt legyen. Induláskor kell hozzányulnod aztán legközelebb amikor leparkolsz. A bajuszkapcsoló formájában a legkirályabb. Ugyanis kéznél van, nem kell lefelé nyúlkálni feleslegesen a kormányról.
Aki otromba, nagy váltót akar az meg vegyen hagyományos váltós autót.
A melegekkel sincs bajom, szóval thumbs up for ya ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Te vagy az aki szereted markolászni a vastag váltókart ;-) szóval elfogadom a másságodat.
Egyébként meg semmilyen észérvvel nem tudod alátámasztani, hogy miért "jó" a bumszli automata váltó kapcsoló.
Az új Camry-ben is ez zavar, hogy batár nagy bumszli váltókar van benne, pedig automata...
Az új Model Y-ban kíváncsi lennék a megoldásra, mert ott ugye már a kocsi elvileg magától vált előre-hátra menet között, de képernyőn húzva is lehet váltani.
A Mercinek ezer éve kormánykapcsolós, de annyira nem vagyok a híve az az igazság, a finom kis BMW-s váltópöcök nekem jobban bejött mindig is.
A nagyobb kar egyszerűen azért jobb, mert kényelmesebb a mindennapi használatban, mint valami kis bizgentyűt keresgélni. A Tesla megoldása meg szimplán cost cuting legalja téma.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Suzuki vs SUV.
Azt ne mondd hogy nem kényelmes használni az index kapcsolót:-)
Biztos kézre áll. Mondjuk a Mergánál el is fér a kormány melett, mert emlékeim szerint valami balfasz elv miatt az összes bajuszkapcsoló a bal oldalra volt zsúfolva a 2000 kőrüli C osztályon, amit hajtottam. Gondolom,a többi esetén is így van - ellenben, ha még felette lenne az ablatörlő kapcsolója is, túl sok lenne.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Haver vette kábé fél éve az új Highland Model 3-ast, az is tud ilyen menő dolgokat. Például amikor Y-fordulót akarsz csinálni, akkor ugye megállsz, berakod R-be, kitekered a kormányt jobbra és elkezdesz tolatni. Majd amikor a végére érsz, megnyomod a féket és elkezded a kormányt áttekerni a másik oldalra, akkor az autó levágja, hogy Y-t szeretnél, és már automatikusan teszi D-be magát.
Ami nekem nem jött be, az a kormányra gombként odarakott index. Szerintem a Tesla is beláthatta, hogy ezt sokan nem szeretik, mert ha jól tudom az új Model Y-ban maradt a kar (vagy lehet ez piacfüggő, hogy hol?). Mindenesetre haver azt mondja, hogy kábé 2 hét volt megszokni, onnantól fel sem tűnik.
Ami még érdekes, hogy ha bekapcsolod az önvezetést (ami nálunk ugye igazából egy glorified sávkövető automata tempomat), és X másodpercnél tovább nincs a kezed a kormányon, és ezt megismétled néhányszor, akkor egy időre letilt az autó az önvezetés használatáról :D beszabályoz az autód :D
Viszont a hőszivattyús klímája 1 hónap után beszart és szervizbe kellett vinni XD
Nekem amúgy a Merci kormány mögötti váltókarja jön be a legjobban, mert le se kell venned a kormányról a kezed hozzá.
Chief Exorcist
és mikorra kapott időpontot? :D
Sztem, ha jól van megcsinálva, akkor tök jó fícsör lehet ez a magától váltogatás előre és hátramenet között, de azért sok olyan szitu van sztem, ahol nem játszik. Egyébként - az új Y-ban biztos - van a visszapillantó mellett is a tetőn fizikai gombja a sebességváltónak, nem csak a képernyőn lehet húzogatni.
Sztem a legjobb amúgy a kormány mögötti váltófülekkel váltogatni (+/-), ahol van ilyen.
Az új Y-ban van index kar, bár sztem ritkagagyi így önmagában. A gombos indexelés pedig nem Tesla találmány, sportautókban (asszem Ferrarikban is) már korábban is alkalmazták. Meg lehet szokni, de még akkor is kényelmesebb karral indexelni.
Tudtommal Ferkánál két oldalt vannak az index gombjai, ami teljesen ok egy sportkocsizós helyzetben, de a Teslánál asszem egyik oldalt van a kapcsoló, mint valami szaros robogón
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az én autóm simán pszichopata ilyen tekintetben, direkt leteszteltem: ha bekapcsolod a rendszereket és egy ideig nincs a kezed a kormányon, először szépen szól. Ha továbbra sem teszed rá, már erőszakosabban. Ha azután sem figyelsz rá, akkor fogja és kikapcsolja az egész funkciót a faszba. Menet közben.
Időpont talán 2 hét volt, de durván kibaszta a hisztit, mondván vadonatúj autó, tél közepe van és nem tudok fűteni, ha ez nonszensz basszameg, biztos csak valami triviális szar, azonnal csinálják meg.
Ülésfűtéssel persze viszonylag elvolt, de hát azért mégis.
Chief Exorcist
Jo hát BMW-nél ennyi idő után előfordult, hogy motor elfüstöl és cserélni kell, az roaszabb :)
és ha azért nem teszed rá a kezed, mert rosszul lettél?
ezek amúgy ha tippelnem kéne EU-s szabályok miatt lehetnek, ezért se értem azokat akik megrendelik a Teslához az FSD-t, ki tudja, mikor fogod tudni használni....
De asszem USA-ban is még csak pár helyen, lehet a supervised FSD, tehát hogy bár ott ülsz a volán mögött, de nem kell rajta tartanod a kezed. Csak ott asszem ettől függetlenül nem terrorizál az autó, ha mégse teszed rá.
Chief Exorcist
Inkább azt mondja meg valamelyik teslás mi történt az éjszaka, még a végén bebukom a Nem fogadásom :D
rwurl=https://i.imgur.com/v1gRRqA.png
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
FSD soha az életbe nem fog működni sehol, úgy hogy ne kelljen belenyúlni. Autópályákon meg szellős amerikai városokban működhet, de fél perc alatt mondok legalább 5 olyan gyakran előforduló forgalmi szituációt, amit soha az életbe nem fog tudni a technika lekezelni.