Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


mondjuk ebben a videóban nekem sok furcsaság van:
Mi az, hogy elromlik a fék? És? Elektromos autó fék nélkül is pillanatok alatt megáll, ha elveszed a gázt. Ha meg nem tudja elvenni a gázt, akkor sokkal gyorsabban kéne mennie nem? Ráadásul, ha nem fékez, akkor igencsak szépen veszi a kanyarokat ez a futómű.
+ nem lehet kikapcsolni az autót menet közben?



Áááhh ezek bizony a releváns kérdések.
Ha jól értettem a videón önvezető módban van a gép és nem lehet ebből kikapcsolni. Amúgy ja, az összes gumigyártó like this vid.

Valami oknál fogva nincs a vezető által elérhető közelségben lévő áramtalanító kapcsoló, ami szabadonfutóba rakná a gépet és a fékrendszer hidraulikájában még lenne annyi rásegítés, hogy könnyedén meg lehetne vele állni. Én ezt egy tisztán elektromos autó esetében kötelezővé tenném.



Az eset, amikor jobb a kisebb hatótáv.



https://www.facebook.com/watch/?ref=embed_video&v=1516518806180196

Na ez a kemény :(
Rendőrségi motoros pov egy autópályás baleset helyszínéről.



Az a mondat ütött a legnagyobbat a végén, hogy "az autóban senki nem volt bekötve".
Elképesztő, hogy vannak ilyen ostobák, hogy nem használják a bizt.övet.



"így mutatott egy 2019-es NX350h-t, na abba bezzeg egyből belezúgott... Mondjuk én is meglepődtem mekkora hely volt benne, mert kb. 10 éve még nagyon szűknek éreztem"

Nem egy NX300h volt inkább? Így értelmet nyerne az idézett rész. A 350h-t 2022 től kezdték el gyártani.



Ja, az volt. Csak utana mutogattak az ujakat aztan az ragadt be. De most lehet hozatnak nekunk Csehorszagbol idei 0 kmes 450h-t, ami plug in hibrid 24 misiért (30 korul van listaara itthon, amibol 3.5ot engednek maganszemelynek, szal ez a -6 milla jobb deal, mint a ceges kedvezmeny lenne).



Ötletem sincs, hogy emberekben miként merül fel, melyik világban lehet jó ötlet venni egy olyan cuccot, amin évente 2 misit bukik az értékéből. Ha ez nem érvágás, akkor nem tudom, mi.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Meg vagy áldva ezzel az értékvesztéssel. Ha nem adom el, akkor nem erdekel az ertekvesztes, csak az szamit hogy minel jobban kihasznaljuk az autot. De csak az ingyen toltes visszahozza annak az ertekvesztesnek egy reszet, es akkor az olyan externaliakrol nem beszeltunk, hogy biztonsag, kenyelem, tarsadalmi presztizs, praktikum. És itt még a szervizelés se akkora lehuzas, mint a bajoroknal + te magad is eskuszol a lexus tartossagara.



Egész életedben megtartod? Később is lesz presztizse ezek szerint, mert neked fontos ez, de akkor miért nem veszel egyből egy korábbi példányt harmad annyiért?

Vagy ezt nem gondoltad egészen át?
🤔

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Full autistában nyomod ezt az értékvesztés dolgot.

Ha megteheti, és örömet okoz neki, hogy új autót vehet és ő teheti bele először a kis picsáját, akkor csinálja.

Mint ahogy a csajodnak is meg kéne venni a Fiatot, ha arra vágyik a kis szíve.

Faszom, vannak az életben fontosabb dolgok, mint állandóan a szar pénzt számolgatni. Mondom ezt sváb gyerekként, aki utál pénzt költeni :D ismétlem, ha simán megteheti és nem kenyérre kell a pénz.

Chief Exorcist



Gecire nincs pénze rá, ha a fizetése szignifikáns részét költi avulásra. A saját születendő gyereke esélyeit csorbítja ilyen gyík ötletekkel, de csak, hogy valami önödebbet mondjak, előbb tolnám bele a pénzt egy családi fészekbe, amiből mimindenki profitál, és jellemzően jó befektegés. Családalapítás tájékán én inkább ebben gondolkoznék, de whatever, én vagyok a hülye 😅

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Én nem tudom mennyi pénze van. Ha te tudod és ennek ismeretében mondtad, akkor ok.

Chief Exorcist



Hagyd. Mas ertekrendje van, ezt el kell fogadni.



Erre következtetek arról, amit elmond. Szülői támogatással, örökséget költeni megint csak egy no-no, mert a családi vagyon felélése.
Arra akartam felhívni a figyelmét, hogy - valszeg az egész csak vetítés, de ha nem - már megint fordítva ül a moziban, és presztízsről álmodik, miközben nem realizál értékvesztést, hiszen nem adja el - de akkor hol lesz a presztízs pár év múlva, amikor már régi lesz a kocsi?
Diszkós, gyári melós hülyegyerekek arról álmodnak, hogy gangszterek az 1.6d, lefingott Bömösben a használtasban vett SziFónjukkal. Jogászok, kis irodista fizuval presztízst akarnak, és közben a saját életszínvonalukat építik le a státusz költségekkel, aztán csodálkoznak, hogy még mindig ugyanabban a lakásban rohadnak a felnövő gyerekkel.
Persze, nem tudhatok mindent, és elnézést kérek, de túl sokszor látom ezt a faszságot, és nem tudom elfogadni.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Cheesy írta: Hagyd. Mas ertekrendje van, ezt el kell fogadni.

Még csak nem is erről van szó. Én a magam részéről konkrétan úgy járnék el, ahogy Vajk mondja ebben az esetben.

Csak én nem vagyok tisztában a fórumtársaink vagyoni helyzetével. Ezért mondtam, hogy ha neki az értékvesztés aprópénz, és minden vágya egy új autó, akkor csinálja nyugodtan.

Chief Exorcist



Nem ismerhetem a helyzetét, és ismét elnézést a meggyanúsításért, de nekem ez jött le az eddigiekből.

A kiszámolón remek cikkek vannak arról, hogy milyen járműértéket érdemes tartani a fizetésed arányában.
Itt az első cikk

https://kiszamolo.hu/igy-valassz-autot-magadnak/

Egy két random gondolat beleolvasva:

Azokat az embereket sem értem, akik 2-3 évi munkájuk teljes jövedelmét autóra költik. Azért kelsz fel minden reggel és dolgozol keményen estig három éven át, hogy egy olyan termékbe öld a pénzed, ami napról-napra egyre kevesebbet ér? Hát ilyen kevésre becsülöd magad? A teljes munkával eltöltött életedből (mondjuk 40 év) ennyit képes vagy beleölni egy használati eszközbe? Inkább vegyél egy olcsó használt autót és menj el két és fél év fizetetlen szabadságra, legyél a feleségeddel és a gyerekeiddel, vagy élj a hobbidnak. Túl rövid az élet ahhoz szerintem, hogy 3 évet egy autóért pazarolj el belőle.

Úgy gondolom, hogy ha 3-6 havi nettó keresetednél többet költesz autóra, akkor olyan autót veszel, amit nem engedhetsz meg magadnak. (Ha már van egy szép házad, van a bankban 150 milliód és a gyerekeid jövőjéről is gondoskodtál, akkor rád nem vonatkozik ez a megállapítás. De sajnos te a kisebbséghez tartozol.)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Van meg az a szuk reteg aki tudatosan vesz uj autot, nem csak a tulertekelt elso fing joga miatt. Egyszer ezt az illuziot amugy a helyi VW/Audi szalonban nezelodve es a szervizre varva a frissen erkezett szalonautobol hangosan nevetve kiszallo alkalmazott es az utana a teakonyhabol kihallatszo rohoges es a jol kiveheto “fingas” szo oszlatta el velem vegkepp. De van aki azert vesz 0 km-es jarganyt, mert a kezdetektol o fogja hasznalni es alatta fogja produkalni az elso hibakat, de a javitasokrol is pontosan tud. Azaz ismerni fogja a pontos kortortenetet.
Igen, 30.000 km alatt is jelentos kart lehet okozni egy uj autoban es tovabbadni szinte ujkent 20% ertekvesztes mellett. Mert ha eleve igy kezeled, hogy pl leasingeled 2 evre, minek is vigyaznal ra? Es ez nem csak ittHUN hanem a nemet, olasz hasznalt piacon is igy van.



Ha valakinek "elegendő" pénze van, az nem gondolkodik ilyen kérdésen, hanem megy és vásárol.

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



tru

Chief Exorcist



Pont a témában láttam egy nagyon jó videót: A németeknél az is benne van a prémium expreinceben az első vevőként, hogy amíg használod újként a kocsit, szervizbe sem kell járni sokat, mert hosszúra van nyújtva az olajcsere periódus és más finomságok. Ez első tulajként számodra nem okoz megbízhatósági problémát, kevesebb a gondod vele, ellenben a csillogó szemű, "presztízsre vágyó" második, harmadik tulaj már megissza a levét.
Ezzel ellenben a japán kocsikra sűrűbb az intervallum, nem tudod úgy elbaszni sem normál használat mellett. Ráadásul a japán kocsik toleranciái jellemzően (nem az olcsójános Nissan Mikra, meg hasonlók) úgy vannak megtervezve, hogy bele van kalkulálva egy bizonyos fokú elhanyagolás - ezen feltételek mellett is megfelelően üzemelnek. A német kocsiknál szűkebbek a toleranciák, sokkal inkább az a direktíva, hogy tarts mindent szervizelve, és addig a kocsi hozza a formát.
Eleve az egész egy ellentmondás a példámban, de nem is meglepő, hogy mennyivel kevesebb gond van egy tizenéves prémium japánnal, mint a német megfelelőjével. Én konkrétan a 14 éves Lexusban továbbra is csak a kopó fogyó alkatrészeket cserélgetem - részben önszorgalomból. Amit fixen kellett, az kenőenyag, gumi, ablaktörlő, egy lengőkar és féktárcsák, kicsi akkumulátor voltak. Most kéne a toronycsapágyakat - esetleg ősszel.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ha valakinek nincs "elegendő" esze, az nem gondolkodik ilyen kérdésen, hanem megy és vásárol.

A mondatod így is megállja a helyét.



Igen, más értékrend. Vajk a pénzt szereti, én meg utálom a pénzt, nem érdekel. Ha van annyi, amennyi kell, akkor nekem pont elég. Nem az az elsődleges célom, hogy mindenáron gyarapítsam a vagyonom. És ez nem jelenti azt, hogy az utódomat rossz helyzetbe fogom hozni.
Itt van Kathi Béla, szépen építgette a bizniszét, aztán egyik napról a másikra RIP. A pénzt nem tudod magaddal vinni a sírba.



Ez is egy nagyon jó pont, amire rátapintottál, nekem ez nagyon fontos. Sose vettem használtat szinte semmiből, míg pl. Apósomék csak használtat hajlandóak venni még sövényvágóból is, pont ilyen vajki szempontok miatt. Én már attól rosszul vagyok, ha egy apró karc megjelenik bármilyen fontosabb használati tárgyamon. Ez valami kényszerbetegség lehet biztos, de azért annyira nem vészes, csak tényleg nagyon odafigyelek a dolgaimra.



Egyébként az USA-ban mindenki bőven erőn felül, hitelre vásárolgat drága kocsikat. Persze én is tudom, hogy a Ramsey showban a pénzügyi szakértők azzal kezdik, hogy a kocsi a legrosszabb dolog, amire a pénzed költheted, de ez szerintem kizárólag csupasz közgazdasági elvek mentén igaz csak. Valszeg nem véletlen, hogy ennyire fontos az embereknek az autó, hogy ilyen áldozatokat hoznak érte, és bajban lenne az autóipar is, ha mindenki úgy állna hozzá, ahogy Vajk.



A belefingás, meg az új autó pszichológia témában:

Anno 17-ben kellette egy melós autó, mert az örökölt Mergát eladtam a cigóknak megbízhatatlansága okán. Asszonynak persze ótómata kellett, nem volt rá nagyon keret, még a cégtől is kértem pár százezret rá. Lett egy fosbarna Avensis széthazudott kilométerekkel. Mállott a kormánya, pergett ki a szivacs a tetőkárpitból. De ment. Csak én éreztem csövesnek magam benne. Ezt csak a fun kedvéért írtam, volt még vele élmény bőven :D
Szóval akkoriban kezdtem látni Balatonon a mostani kocsinkat, mint elterjedő minőségi érzetet sugalló SUV-ot (ezeket is csak azért nézegettem, mert asszony magasan akart ülni, különben inkább kombi Skodát veszek, vagy ilyesmi) . Ültek benne a fiatal kis anyukák, megálltak vele a fagyizó előtt, hibrid rendszerrel hangtalanul suhantak a 30-as övezetben. Szép, letisztult belső tér, nem tolakodó, kívánatos.
19-ra úgy állt már a dolog, hogy felrobbantom az Avensist, csak szálljak már ki belőle. A váltója bizonyos fordulatnál elkezdett morogni. Kérdeztem szakikat, mind be volt telve, el kellett engednem. Nem akartam ilyen állapotban senkire rámelegíteni, inkább beszámíttattam gombokért a Lexus vásárlásakor a kereskedőnél. Én elmondtam minden hibáját, innentől az ő lelkén szárad, amikor tökéletes dealként hirdeti...
Na, de a lényeg. Amikor megvettem a 7 éves kocsit, még teljesen ott volt a prémium érzet. Nyilván nem ugyanaz, mintha én csomagolnám ki, de emlékszem, utána egy éven át mindig vártam, ha utazunk fele, hogy milyen jó kis cucc.
Aztán az ember megszokja ezt is, és úgy gondolom, ha full új lett volna a kocsi, ez az érzés egy év alatt kitart mondjuk kétszer addig. De az agy már csak ilyen, mindig újat akar. Manapság már inkább az elalvással küzdök, amíg végig-zombulok az M7-en 140-el.
Amit mindebből levontam, az, hogy nem új kocsit kell venni, ha unatkozol, hanem egyszerűen másikat. Régebbi kocsikat meg sokkal kisebb bukóval lehet cserélgetni, mint az újakat. Az új kategóriában pont erre találták ki a lízinget, és egyesek már képesek konkrét népmeséket kerekíteni a dolog köré, hogy valójában ez milyen kurvára megéri, mert az adóleírás és a Teletabik, de bazz, ugyanúgy bukod az értékét. Magánban, ahogy Moken akarja még ez sincs.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Nekem sem fontos a pénz önmagáért. A pénz csak egy eszköz a jóléthez és az örömhöz. Ha észszerűtlenül költöd, lesz egy csillogó tárgyad. Ha észszerűen, akkor lesz egy picit megfakult, ugyanolyan tárgyad, a különbözetből - példánk alapján a fele 12 misi - meg hallod... Bármit megtehetsz, mint ahogy a cikkben is írja. A legmenőbb éttermekbe járhatsz, vagy benevezhetsz egy csomó egzotikus útra, és mindezt eldobnád az első belefingás jogért? Én lennék az autista?

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Az USA-t, meg a nyugatot nem jó példának venni. USA-ban onnantól vagy kismenő, ha évi 100e felett keresel. Az mennyi magyar pénzben? Te mennyit keresel ehhez képest? Na, ez az. Az új kocsik árát nem hozzánk arányosítva lőtték be. Egy új kocsi számunkra 3x erőbefektetés egy nyugati bérből élő arc ellenében.
Tudom, én is férfi vagyok, meg kivagyi, és szeretném azt gondolni, hogy a menő kocsimat megnézik, meg benne engem is, és tudják, hogy szép vagyok, meg okos is, és beérkezett, meg sikeres. De az a helyzet, hogy az emberek többsége dög unalmas kocsikkal akar flexelni, mint egy ezredik S osztály, vagy az olyan utazóedények, mint egy RX Lexus. Nem leszel tőlük hatalmas státusz király, tele van ilyenekkel a világ. Az mennyivel nagyobb flex, ha a különbözetből saját vállalkozásba kezdesz, vagy 5 éven át minden télen a trópusokról posztolsz... Vagy összekaparsz pénzt, felvesztek egy hitelt, és veszel/építesz egy tényleg fasza házat, oda pedig meghívod a barátaidat. Na, ez flex, ezt értékelni fogják, a kocsiban ülve meg csak reménykedhetsz, hogy van néhány titkos irigyed.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Ráadásul afaik az amerikaiak vásárlóereje még NY-EU-hoz képest is kurva magas.

Chief Exorcist



Fhranszia autóhoz még egy kitekintés: 2003-ban volt lehetősége a családomnak új autó megvételére és akkor szüleim vásároltak egy 2003-as évjáratú Citroen Xsara Picasso 1.6i géperejű járóművet. Anyám tavaly adta el 21 évesen. Sokat elárul a gépről, hogy a fődarabot (motor) meg se kellett még bontani. Megkapott mindent amit kért, garázsban aludt (ez fontos) és vigyáztunk rá. Sok múlik a használaton. Új tulaj meg örült mint majom a farkának.

Amit meg én vettem, kedves feleségemmel abban maradtunk, hogy már nem adjuk el. Még kb. 1000km van hátra a 200k-ig, elég jól tartja magát. Most megtanultam rajta olajat cserélni, mert egyrészt 130k helyett 47k-ból + 3 óra tanulással vegyes munkából megúsztam és most már inkább én akarom csinálni, mégiscsak az autó véréről van szó.
Sajnos a Zalában friss és süppedős murva útszegélyen parkoltam, majd indultam el és a bal oldalán a kavicsok több helyen pontszerűen megsértették a festést. 2 hónapja rendeltem hozzá színkód alapján festéket, de még nyúl voltam hozzáfogni. Nézem a tecsőn a fényezéses videókat, de kellene hozzá egy gép és megfelelő csiszolófejek, polírpaszta. Egyszer eljön ez a rész is...

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!