Nem is olyan rég Zoo ment le a sóderbányába lapátolni egy kicsit a System Shock feliratú kőtömb körül. Akkor még csak kósza vágyálom volt, hogy a felújított első rész mellett lesz folytatása is a történetnek. Ma felkerült a netre egy 6 napról induló visszaszámlálás a legújabb Underworldot is jegyző OtherSide Entertainment jóvoltából, de mondhatni, nem sikerült sokáig megőrizni a titkot. A lepel ideje korán lehullott a teaser oldal végső állapotáról.
Feltehetően némi tűzoltás után előre fognak lapozni a forgatókönyvben, és még a mai nap folyamán frissítik a weboldalukat, hogy néhány további részlettel boldogítsák a rajongókat. Várjuk!
ÁPDÉT!
Megérett a tízeroldal, le lehet szakítani. Túl sokra most se számítson senki, de a maximális libabőrös élményhez a hang azért legyen bekapcsolva!
Thx, brianaspirin!
én iratkoztam is rögtön fel, de még nem jött visszaigazoló levél.
közben körbevigyorgom a fejem amúgy :)
szerk: megjött!
duplavigyor
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ez a cég mit tett le idáig az asztalra? Mármint azt vágom, hogy az alapító SS2-ben benne volt, de ezen kívül?
Semmit. A kickstarteres Underworld lesz az első, ami egyelőre eléggé felemásan fest :) Viszont a fejlesztőgárda impresszív és kellően autentikus :)
Pont írni akartam, hogy az alapján, ahogy az Underworld Ascendant egyelőre kinéz, én nem szarnám tele a helyetekben a gatyámat.
Non serviam
Láttam... és az is Kickstarteres. Hát... nem temetem, de ebből semmi jó se sülhet ki. Ki lesz a kiadó, ilyesmi.
Jól látom, hogy Ultima Underworld, nyamm. Jobban izgat mint az SS3, pedig a 2 nagy kedvenc.
/care
Előbb kellett volna megnéznem a kickstarteres videót, hááát, nem vártam túl sok grafot, de unreal 1 es szint??
hisztiztek már
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nem tudom, mennyire fogok repesni ettől, de remélhetőleg jó munkát végeznek a srácok. Magas az a léc, az a baj.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Állítólag egyelőre.
ibi amentia latet
Kit érdekel? A gameplay a lényeg, nem a grafika.
Na mék vissza Battlefrontozni.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
+1
nekem elég ha annyira szép a grafika, hogy ne karcolja össze a szememet. a többi a gameplayen múlik és a hangulaton
ezért tetszik a helldivers is, meg amennyire gagyinak tűnt annyira élvezem a one finger death punch-ot is :)
rwurl=https://youtu.be/Ic6aL9mdSNE
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Látom nem esett le. :D
Meg amúgy is itt REwireden senki se szokta a grafikát nézni. Persze ne legyen textúra a szemöldöke...
Wot?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Az Underworld Ascendant egyelőre több mint esetlenül néz ki, de túlsásogan is akartak mutatni minél korábbi prototípusokat, jobb lesz az annál. De sose lesz AAA, ahogy ez a System Shock 3 sem, ha elkészül, így látványra már most a 2007-es BioShock alá lőném be (ezt alá is írnám, figyelembe véve a lehetőségeket, bár a Hard Reset és a Shadow Warrior relatíve olcsón se csúnya), aztán meglátjuk. Kicsit korainak érzem a bejelentést, de összességében örülök neki, inkább tőlük, mint az EA-től (nem haterségből, de az nem SS lenne).
Az eddigi intejúk, stúdiólátogatások alapján a stílust gyakorlatilag feltaláló Neurath és a körülötte található néhány veterán igenis tudja, hogy mitől működik egy ilyen játék, de hogy szállítnai tudják-e, az más kérdés. Régen tettek el ők is hasonlót az asztalra, az átlag nem is ismeri Neurath nevét sem, szemben Warren Spectoréval vagy Ken Levine-ével.
Sors bona, nihil aliud.
kickstarter vaporware n+1 erzesem van. budget kompromisszumos, stretch goal-os ss3 kinek kell? vagy legyen teljesen egyben, AAA minosegben osszerakva, vagy sehogy, egy ilyen jatek nem erdemel kevesebbet.
MOSZAD inszájd
ha megvalósulhatott volna AAA-ként, már megvalósult volna. én egy afféle carmageddon reincarnation szintre lőném majd be a minőséget, meg fogja lovagolni az elődök feelingjét, a megvalósítás meg egy közepes szintet fog megütni kb.
ha ez így megvalósul annak én már örülni fogok, mert már arról is letettem, hogy valaha is lesz harmadik rész ebből.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Manapság az SS komplexitása működésképtelen AAA címként, nincs kiből megtérülnie a költségvetésnek. A maximum, amit azon a szinten ki lehet hozni a zsánerből már megvalósult, úgy hívják, Bioshock Infinite.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Legyen AAA, kompromisszummentes, semmi butítás, hűen az elődeihez, minőségileg összerakva. És gyógyítsa a rákot is.
Most komolyan, az audiovizuáls frontot leszámítva szerinted miben nyújthatna többet egy multimilliós mainstream
folytatásreboot, mint egy szabadkezű indie visszanyúlás a gyökerekhez? Inkább legyen "budget kompromisszumos", mint legkisebb közös nevező-, divat- és casualkompromisszumos, akkor talán még kihívás és mélység is akad majd benne.ibi amentia latet
hat nemtudom, witcher 3, DX:HR, XCOM megvan? AAA jatek nem egyenlo a fokuszcsoportos legkisebb kozos nevezos lebutitassal, attol hogy par studio ezt csinalja (mint pl a DICE, Bethesda, meg még páran).
elegge egyszeru az egyenlet amugy, hogy hozzaerto kezekben (ertds: nem EA) sok penz = sok kontent, keves penz = "szabadkezu indie visszanyulas a gyokerekhez" (:DDDD)
nem kell tuldimenzionalni, ha egy olyan jatekot akarsz, amiben megvan amit az elodben szerettel akkor azt valoszinuleg nem ilyen formaban kapod, mert egyszeruen nem lesz penz az ido- és eroforras igenyesebb dolgok beepitesere a jatekba. Aztan meg jon a siras, hogy az uj SS3 nem melto az elodokhoz.
MOSZAD inszájd
Tutti! :)
"Fight steel Die honor"
"I eat resistance for breakfast"
Mr. Conan
Klasszikus elődje az utóbbi kettőnek van, hoztak is - nem feltétlen rossz - kompromisszumokat a modern kor oltárán, ha ez nem is szégyentelenné butítást jelent (és mondjuk az XCOM esetében vannak indie alternatívák is). Ráadásul a HR fejlesztői elmentek kalapálni egy Thiefet is, hogy eljussunk a Looking Glassig, és az bizony inkább a Bethesda-reputációig jutott el a rajongóknál, de a sajtónak sem tetszett. Az XCOM esetében pedig a műfaj maga is jelent némi könnyítést, hiszen egyáltalán nem imperatív annyira a kompromisszumok rákényszerítése, ismerve a célközönséget. A Witcher 3-hoz pedig hosszú évek alatt, saját platformmal (GOG), harmadik játékra, kelet-európai bérekkel nőtt fel a CD Projekt (RED). Nem egy átlagos történet, lássuk be.
Ettől függetlenül nem rosszak a példáid, de nem is tökéletesek, és ezzel együtt is kb. a játékipar anomáliának számítanak AAA szinten. Abban egyetértek, hogy a költségvetés limitálja is a tartalmat, hiszen nyilván RPG Makerrel csinálnak 100 órás tartalmat, ha pedig egy rendes 3D-s játékot ki akarnak hozni akár 7-9 éves szinten is, nehéz lesz tartalomban ráverni az elődökre, valószínűleg nem is lehet cél. Az AAA-ba minél jobban belépnie a "hardcore"-nak, szintén nem lenne rossz.
De az a folytatás megvalósulásának egyik lehetséges módja, gyakorlatilag a széria és a műfaj megálmodójától, és nem olyan helyen megkötött kompromisszzumokkal, ahol 100-ból 99-szer történne. Ha hozza a BioShock grafikáját és hosszát, de mellé olyan ütős cbyerpunkot és játékmentet hoz, ahogy azt elvárjuk, akkor én elégedett leszek. Az más kérdés, hogy vagyonokat nem mernék erre sem tenni, nagyon nem.
Sors bona, nihil aliud.
Valóban nem. Inkább csak konzol az elsődleges platform - és ennyi.
(Ha 10× annyit adnál el, mint PC-re, neked is az lenne.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
A W3 már aligha készült kelet-európai bérekkel. Bár asszem te az oda vezető útra gondolsz, de azért a fejlesztőcsapatuk már igencsak nemzetközi volt (jó pár fontos magyarral is), és ugye csak a CG-re is igen szépen költöttek a kb. 3 vagy mennyi trailerrel meg ilyenekkel. Asszem bőven 100 misi körüli költségvetésük volt.
Meg azért tegyük hozzá, hogy az oda vezető út része volt a két előző rész is, amelyeket ugyanúgy bőven az adott kor indie-szintje felett raktak össze. Ezzel igazából oda akarok kilyukadni, hogy ha valaki eleve azt a színvonalat célozza az első játéknak is, akkor onnan elég nehéz lesz feljebb lépni mert szükségszerűen korlátozza az elérhető sikert is. Az indie-ből előrelépés sztem még inkább anomália, mint a CDPR sztorija. Ráadásul ahhoz sztem valamennyire hasonló lehet pl. a Neocore az RTS és Van Helsing cuccaikkal, ők is inkább a kiadói rendszeren belül igyekeztek érvényesülni. Most hirtelen mondjuk nem tudok több hasonló példát, de azért akadhat még pár ;)
Azt értettem anomália alatt, hogy sikerült viszonylag jól kielégíteni a hardcore-abb, régimódi igényeket is. Az már csak egy kapcsolódó megjegyzésem volt, hogy emellett sokáig tartott maguknak erre a szintre eljutni, és ehhez kellett több siker és egy saját platform is. Az első Witcher költségvetése (dollárba átszámolva 7 millió rémlik) a kelet-európai bérek miatt simán a Gothic 3-é alatt volt, a Piranha Bytes pedig már régen nem AAA fejelsztrő, sőt tán sose volt az. Azóta megugrott a volumen, de nagyon kevés hasonló példát hozott az elmúlt 10 év, ha hozott egyáltalán.
Nyilván járható több út is, csak nem érdemes úgy tenni, mintha a másik, a szokásos nagy modern AAA folytatás nagyobb eséllyel elégíteni ki a régi a rajongókat vagy éppen a kritikusabb RW-s társaságot, ha már egymásnak ajánlgatunk alternatívát. Nyilván itt az is a kérdés, hogy kinek elég mondjuk egy BioShock-Dead Space hibrid (megnézném én, de igazi SS3-nak azt sem fogadnám el), és ki az, akinek az nem elég. Most ez azért homály így nekem, mert jó lett volna előbb valami normálisabbat villantani az Underworld Ascendantból. Feltéve, hogy lesz belőle valaha olyan.
Függetlenknél is látjuk, hogy vannak ott olyan próbálkozások, mint a Double Fine, az inXile, a Larian, az Obsidian - esetleg a Telltale -, szóval nem fillérekből gyártott ocsmányságokról vagy művészi(eskedő) 2D platformerekkel van szó. Ugye ezek játékai a médiát is nagy nevekként járják be, GotY-jelöléseket kapnak. (És ugye az AAA BioWare vagy Bethesda játékai sem a szuoper grafikáról híresek mindne esetben, az utóbbi esetében ez egyértelmű, az előbbinél pedig a Dragon Age 2 kinézetétől beájultam az asztal alá. Na, úgy ne nézzen ki a System Shock 3! :) Persze egy FPS-RPG neccesebb, pláne egy még kisebb cégtől. Én azon az állásponton vagyok, hogy ezen az úton is kisülhet a történetből jó, és ennek is megvannak az előnyei, ha nem mindenáron kapaszkodunk az AAA-ba. Optimista mondjuk a konkrét esetben - még - nem vagyok.
Nyilván mindenkinek szíve jobb mást, többet, szebbet várnia, álmodnia.
@Grifter
Igen, az fontos cél, hogy minden nagy platform közönségét meg tudják hódítani, és ehhez igyekszenek belőni a játékokat. A 10%-ot csak bizonyos játékoknál tartom nagyságrendileg akár megközelítőleg is helytállónak, az idézetteknél pedig kifejezetten fontosabb platform, háromból kettőből PC-orientált fejlesztőtől, de most nem az arányok jelentik itt a lényeget. Az XCOM 2 egyelőre csak PC-re készül (később talán portolják), és egyelőre gamepadtámogatást sem ígérnek (úgy rémlik, hogy ez neked hiányozni fog, az előzőt eleve erre lőtték be).
Sors bona, nihil aliud.
Hát, kicsit én itt kezdem elveszteni a fonalat :)
Asszem a fő kérdés az volt hogy elvileg csak az indie adhatja meg azt a komplexebb élményt, ami régebben a mainstream volt, és akkor miért van mégis W3 meg ilyenek. Ebből a megközelítésből Geralt dolgai azért lehetnek érdekesek, mert egy AAA szintre belőtt játék merészelt ilyen irányba menni és mégis bejött nekik. És akkor itt az a téma, hogy akkor ez egy ritka anomália amit a játék elődjeire lehet csak visszavezetni - vagy az ilyesmire igenis van igény, de a nagy kiadók kockázatkerülő magatartása miatt nincs elég hasonló játék?
Szerintem ebből a szempontból nézve a W3 az utóbbi megközelítést erősíti. Az eladások egyértelműen azt mutatják, hogy nagyon sok olyan ember vette meg a játékot, akik nemhogy játszani nem játszottak az előző kettővel, hanem esetleg hallani se nagyon hallottak róluk. A költségvetés pedig egyértelműen azt mutatja, hogy óriási kockázatot vállaltak; ha nem tudtak volna új vásárlókat szerezni, akkor bukás lett volna belőle.
Tehát ezek alapján nem az indie az egyetlen lehetséges út. Az AAA játékokat ebbe az irányba vinni ettől még nem lesz garantált siker, és tök érdekes lenne kielemezni, hogy akkor a CDPR-nek mégis miért jött be a dolog, minek volt ebben érdemi szerepe. És itt az is fontos hogy a W3 marketing végig "Witcher - Wild Hunt" néven futott és nem "Witcher 3" néven - szóval tudatosan is az volt a szándék, hogy új vásárlókat érjenek el.
Az viszont totál igaz, hogy ehhez kellett az a tőke, amit a korábbi játékokkal és (ezt most utánanézés nélkül elfogadom) a GOG dolgokkal felhalmoztak; meg az a meggyőződés az elejétől fogva, hogy ez a kockázat meg fog térülni. Ez a tőke egy indie-nek nyilván nem elérhető, és az meg egy tök érdekes téma, hogy egy AAA kiadót mi motiválhat hasonló kockázat felvállalására.
Elgondolkodtató viszont, hogy mennyi indie próbál - a CDPR stratégiájával szemben - szinte kizárólag a régi rajongókra építeni. Itt ez az SS3, a két korábbi játékról jó ha 1-2 millió ember van képben, ez egyből ad egy felső korlátot. De ott a Star Citizen, ami meg csak a Wing Commander mondjuk két-háromszor akkora bázisára fel AAA szintre bírt felrohanni (most ne vegyük elő a mindenféle kétségeket és pletykákat, pénz beszél ;)
És ott van ellenpontnak pl. a No Man's Sky, ami meg a semmiből jött és pusztán az ambícióikkal az egyik legnagyobb "indie" lett, vagy a Minecraft.
Kicsit lehet hogy merész leszek ezzel, de szerintem a fentiekből az a következtetés adódik, hogy inkább az ambíció a fontosabb; de abból is az a fajta, ami nem szimplán csak a régi dolgokat akarja újra előadni, hanem ami aktualizálja és a mai lehetőségekhez igazítja azokat. Ez a CDPR-nek inkább önállóan jött össze, hiszen a W3 csak minimálisan támaszkodott az előző két játék közönségsikerére; és a DXHR is inkább ebbe a vonalba illik meg a NMS is. A SC meg a régi hírnév és az új dolgok erős kombinációjának a sikere, erre nemigen tudok most másik példával előállni.
A másik következtetés pedig az, hogy az AAA kiadóknak is érdemes lenne több kockázatot vállalnia, új IP-t és kevésbé derivatív játék mechanizmusokat bedobnia. Erre meg talán lehetne példa mondjuk a Last of Us (amiben még az ND sem hitt annyira mint amekkorát durrant), vagy mondjuk mostanában talán a Far Cry Primal...
Igen, erre írtam, hogy elképzelhető több út, de kevesen járják. Honnan a fenéből akasztana le a Night Dive annyi pénzt, hogy AAA költségvetés felmerülhessen? Más meg csak az IP után sem ment, vagy nem próbálkozott hasonlóval, csak Dead Space-ek BioShockok jöttek, melyek nem feltétlenrosszak, de mások.
Tehát amíg nem áll elő egy nagy kiadó, hogy ő megcsinálja sok pénzből és ésszerű designkompromisszumok mellett a System Shock 3-at, addig ez van. És nem ez a jellemző hozzáállás náluk, ez nedves álom. Persze most a sci-fi és az RPG elemek is népszerűek, a horror is napirenden van, legalább a másodvonalban, de elképzelhetetlennek tartom a nagy kiadók keményvonalas hozzáállását.
Közvetlenül minimálisan, de az emíltett tőkén túl a médiajelenlét, a játékosfórumokon jelenlévő pozitív várakozás a korábbi része erős fogadtatása miatt épúgy fontos volt, mint a meglévő többmilliós játékosbázis. Egyébként a Witchernél a kockázat a költslégvetésből fakadt, nem abból, hogy nehezen emészthető feature-öket próbáltak összerhozni. A sandbox pörög, a fantasy menő, a choices & consequencesere lassan a Doomban is hivatkozni kell meg az epikus sztorira, a jól azonosítható főhős is segítség - és így tovább. Egy 20 millió fölött taroló Skyrim és a korábbi részek sikere után mindne kockázat mellett is látható volt, hogy igény van rá. (Hogy a Bethesda a korábbi sikerek után, miért az RPG-részt próbálja kiherélni, az már egy más kérdés.)
Nem játszottam még a Last of Ust, de az sem a kőkemény játékmenetről híres. A Naughty Dog számomra szórakoztató és látványos filmeket gyárt, melyeket jól összecsomagol az aktuális trendnek megfelelő játékmechanikával (a Max Payne 3-ban egy szenvedés hozzá képest, ahogy a filmet és a játékot összeillesztették, és a film része is sokkal rosszabb) vagy témával (filmszerűen drámázó zombis akció-kaland? mennyire eredeti és kockázatos vállalkozás!). Szeretem az Unchartedeket, és bár bosszant, hogy X év után PS4-re egy UC4 lesz az első játékuk új IP helyett (a TLoU ugye port), de ők éppen a newschoolt képviselik, melynek egy SS3 kapcsán az antitézisét várnám el. Nem a régi imitálását várom el, hanem egy szerves fejlődést, kockázatbiztosító kompromisszumok nélkül.
Az ND esetében a Crash Bandicootnál mondható el, hogy innovatív nem igazán volt, de a régi és az új 3D-s utat érdekesen vegyítette, kőkemény játékmenettel. Majd a kiváló, de standard 3D platformer Jak & Daxter: The Precursor Legacy után kezdték el a folytatásokba beműteni az éppen sikeres GTA és Ratchet & Clank elemeit. Ők nálam a trendkövetésre példák, ha új IP-nél ez is jár kockázattal, furán hangzik az említésük az SS3 kapcsán, sőt ez éppen aggasztóan hat :)
Részemről kíváncsi leszek, hogy a Mirror's Edge: Catalystból mit hoznak ki. Az első részt nagyon szerettem (éppen idén újra is játszottam), nagyon meglepett az EA és a DICE vele, de nagyon nehéz töretlenül bíznom benne.
Sors bona, nihil aliud.
visszaállították a számlálót a teaser oldalon most megint ketyeg,
i am flawless, perpetual, absolute
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan