Mondjuk egy GR Yaris tényleg jobban adná. Hasonló árban is van, és nem igazán veszt az értékéből. Szervizköltség valszeg csak a kopó alkatrészekre fog szorítkozni.
Ráadásul az már fasza jármű...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
azért akar SUV-ot, mert én mindig szenvedve ülök be meg szállok ki a szedánokból a magasságom miatt :D szóval rám tekintettel :D
A múltkori Lexus szedán nem adta neki valamiért, de erre most rögtön azt mondta, hogy gondolkodjunk el rajta. Lehet van ebben a BMW-vel csajozás dologban valami :Đ
Nyilván egy Yaris lenne a legideálisabb neki is, de úgymond teljesértékű autót szeretnénk most, ami biztonságos, lehet gyereket vinni oviba meg nagyszülőkhöz kényelmesen (bár azt se tudom így lassan 38 évesen még nemzőképes vagyok-e) akkor is, ha én odavagyok.
Némereknél biztosan, de itthon is szokott lenni pár.
Ilyen értékben már mindenképpen nézném a német piacot, mert jobbak az árak, és itthon akkor vennék, ha le tudom alkudni közel annyira, mint amennyért kint felrakták.
Az R8 kivétel volt, mert itt volt jobb deal, de a 350z-t anno kint vettem, svájci határ mellett. Az egész út átírással 24 óra alatt megvolt. Jó kis kaland volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
de hat a berakott kepen egy classic auto van, nem suv. akkor nem ertem :)
yaris: hat nem suv, de nekem szokott benne 4db 17-18 eves srac ulni, amikor kimegyek edzesre es nincs kedvuk hazabuszozni (bonusz neha ki is vihetem oket)
es ez az elso yaris, a legkisebb :)
teljesen jo lenne csajodnak egy uj, imadna, konnyu parkolni, plazaban, melygarazsban is, mindenhova elfer, varosban iszonyu dinamikus.
asszonynak is ez van (ujabb) imadja, persze suvot akar. mindig mondom neki, hogy csak szopatna magat, de nem hiszi el :)
Közben az előző tulaj elhatározta,hogy rám sózza a még meglévő OEM felniszettjét. Csak éppenséggel én már vettem télire felniszettet. A különös gond az az egészben, hogy a helyzetre való tekintettel (csak R8-ra megy rá a 11" hátsó méret miatt) ő csak pakolgatja a garázsban, így aztán túl jó árat adott (gumistul 250), így aztán muszáj volt megvennem.
Ez a felniszett egyébként is az egyik kedvenc gyári mintám:
(még nincs rajta a felni IRL, ez régebbi kép a tulajtól)
rwurl=https://i.imgur.com/vkB9g4a.jpeg
Meg közben kiderült (amit eddig is sejtettem), hogy az aus-puff nem gyári, hanem 1,6-ért készítették hozzá itthon, és így írták meg rá az MTM programot.
A magyar használtautó piac mocsara rettentően mély :)
Apámnak keresünk most autót, múlt héten jártunk pár helyen, a legszimpatikusabb a székesfehérvári Sturcz telephelye volt. De itt is találni furcsaságot.
Öt éven át átlag évi 9.600 kilométert megyek, aztán bő 5 hónap alatt 8 ezret. (vagy hirtelen utazó ügynökké vált, vagy eddig minden vizsga előtt visszatekerte a növekményt a felére. Akkor lehet reális, ha az utolsó időszakban más volt a tulaj.)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Láttam ma egy kék R8-at itt Oahun. Szerintem a V12-es volt, de volt rajta extra nemgyári spoiler is. Amúgy elég kevés hiperautó van, pár Bentley, Ferrari, ilyesmiket láttam. De tényleg keveset, ennyit BP-n is simán látni. De mondjuk egy mustang az olyan mint otthon egy random merci. Rengeteg van, főleg a legújabb széria (nem is értem - nekem pont már nem tetszik külsőre), bérelhető is sok helyen, és "annyira" nem is drága. (1500$/hét körül, V8 kabrió)
Nationalnál béreltem Tucson-t 16 napra 921$ (+141$ volt az extra cover). Lett volna olcsóbb más cég, de nem akartam lutrizni, igazság szerint inkább negatív tapasztalataim vannak az autóbérléssel kapcsolatban világszerte.
Ez volt a legkisebb (Nissan Kicks or similar volt amúgy eredetileg). Fasz se akart ekkorát, de hát ez van. Amúgy vicc az egész járgány. Egy félliteres palack nem fér az oldalzsebbe, meg úgy zusammen inkább kívülről nagy dög. Belül az én kis testemnek még éppen jó.
Ez már a legújabb generáció, így tele van minden szarral, amiket nem igazán tudtam kikapcsolni. Eddig jobbára sikerült megúsznom, hogy ilyen okosautót kapjak, de hát most nem. Borzalmas (sávtartó, vészfékasszisztens, minden ami "kell"). Azt is utálom ha valaki beleugat vezetés közbe, az meg hogy még belecsipog meg beleránt a kormányba, hát aki ezt kitalálta annak ananászt a seggébe. Konkrétan ezt így totál balesetveszélyesnek minősítem.
Az meg hogy kb. 2-3s mire felfogja hogy én most lenyomtam a gázpedált, teljes kabaré. A sport mód abban nyilvánul meg, hogy csak tiltáskor vált fel. Egyébként teljesen felesleges. Mondjuk amúgy is olyan sebességgel vált, mint egy gleccser irányt.
Tempomat is csak radaros van, és így persze önhatalmúlag fékez már 100 méterrel előtte, és lejtőn lefelé is ilyenkor baszik motorféket használni (kikapcsolt tempomattal képes erre). Lehet jobb is hogy nem próbáltam még teslát.
Google mapssal próbálok vezetgetni, de hát az is egy határ szar itt. Eleve úgy látom már kötelező neki a mobilnet (sok szerencsét a hegyen 0 térerővel), meg hát tényleg kb. fél óránként elbasz valamit. Vagy nem ismeri az útépítést (ja, már hónapok óta), vagy olyan helyre akar bevinni ahova totál tilos (tábla állapota szerint évek óta), és még sorolhatnám. Amikor 6 sáv van, és 4 felé lehet menni hát kvára nem mindegy melyiket mutatja besorolni (sokszor a rosszat), de azt is szeretem, amikor van egyenrangú Y elágazás, és NEM MUTATJA merre menjek. Bezzeg a kurva freewayen folyamatosan mutatja hogy tarts tovább balra (azaz értsd: menj tovább egyenesen és ne hajts ki a kihajtón). Hát bazmeg, no shit?
Tényleg kurva gáz, és ami még ebben a nagy AI világban érthetetlen, hogy nem képes láncolt utasítást adni. Megmagyrázom: Mész a 4 sávoson, 2 egyenes, 2 jobbra. Mondja hogy menj ki jobbra a legszélsőből. DE azt már nem képes hozzáadni, hogy inkább a 2-es sávból ment ki jobbra, mert jobbra kanyarodás után 50 yardon belül EGYBŐL 5 sávot kell váltani balra, mert a következő kereszteződésnél egyből balra kell menned...
Igen, itt is simán van 5-6 sáv full egyirányú utca. Az ilyen extrákat már nem is említem, hogy reggelente általában befelé adnak sávot a szembesávból (bólyákkal), este meg ugye kifele. Erről se tud semmit, pedig tábla szerint ez is megy már évek óta.
Az útminőség egyébként szintén csalódás, ilyen Tahiti szint. Csak hát az egy sokkal olcsóbb és kisebb sziget. Külön öröm ezzel az okosautóval a kátyúkat kerülgetni amúgy... A többség amúgy legalább 20%-al folyamatosan gyorshajt, így én mindig nagypapának érzem magam. :D Megyek 35-nél 40-el meg 55-nél 63-al de úgy húznak el, mint a vadlibák. Mondjuk igaz nagyon mérni nem láttam rendőrt. Telepítettet se láttam, de kitáblázva itt-ott ki van a radar.
Még egy dolog. Nagy TDU fanként azt hittem jobban megfelel a játékbeli térképnek, de hát eléggé nem :( Eleve nem lehet körbemenni az ÉNY részen kb. a fél sziget kompletten le van zárva (max túrázni lehet) - de hát sok helyen ami a játékban soksávos az itt 1+1. És hát bump is van dögivel. Na mindegy, érthető, így jobb a játékélmény, kár hogy a valóság nem ilyen. Gondolom nem kell mondani, hogy rengeteg autó van és dugó is konstans kb az esti és déli órákat kivéve.
Bocs, kicsit lehet negatív a kicsengés, de hát a táj nyilván mindenért kárpótol, és azért a többség normális (kb. napi 1 barommal találkozok, pedig már 2x tankoltam - szóval a végére meglesz az 1000 mérföld simán) - még be is engednek ha esetleg kicsit elbaszok valamit/későn kapcsolok, és hát azért még így is szuper élmény itt vezetni. Csináltam sziget drive videót itt is, de valami 40GB FHD-ben, így nem tudom mikor tudnátok megnézni.
Fasza helyen vagy! Gondolom, megnézed a Jurácsik Parkos völgyet is!
Az R8 első genből V8 és V10 van, de kevés külső jele van a különbségnek. Az újabb - szögletes - kizárólag V10
Esetleg próbáld meg a WAZE-t. Az nálam kevés hibával dolgozik.
A videót a helyedben feltölteném youtubra.
A vezetéstámogató rendszerek mondjanak le! Ezt pár hónapja kifejtettem, amikor a kölcsön Volvóval fuvarozgattam a keresztfiúkat. Ugyanez volt a történet; befékezget, rárántja a biciklisre. Sajnos a konzumer autókban már egy ideje megkapod ezeket kéretlenül extraként tavalytól meg ugye mindenbe IS bele kell őket rakni. Ezért is vagyok úgy vele, hogy konzumer kocsi szinten hajtom a régi Lexust, amíg lehet, aztán később is valami keveset futott régebbit veszek, hogy mentesüljek a fentiek alól. Az a gond, hogy habár ezek elvben kikapcsolhatóak (minden indításnál újra aktívak), de jellemzően menüben kell miattuk turkálni, amit úgysem teszel. A Toyoták főnöke fasza gyerek, versenyző arc, ott a kormányról egy hosszú nyomással meg lehet ilyesmiktől szabadulni (legalábbis a GR Yaris, meg hasonló sportos modellek esetén), de én baromira megnézném vásárlás előtt ezeket a lehetőségeket, mert nálam már az egyik fő tényező lenne a vásárlásnál.
Az autózás egyre inkább fosba megy a mai trendekkel. A villanyautók formaterve többnyire megkülönbözhetetlen. Kíváncsi vagyok, 50 év múlva mit tesznek ezekből a múzeumokba, és ki a faszt fognak érdekelni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kívülről nagyon tetszett új Tucson, de amikor beleültem és vezettem nekem is nagy csalódás volt.
Én amcsiknál az autópálya tempót nem értettem soha, amikor ott voltam. Ugye alapból azt mondják, hogy jól megbasznak a rendőrök 5 mérföldes gyorshajtásért is vidéken, de az autópályán még gyorshatjva is úgy ment el mellettem mindenki mint a huzat, le se szarták mi van kiírva.
amúgy te vezettél már jó villanyautót? Ha igen, akkor a villanyautós vezetési élmény mennyire jön be neked? Mondjuk hibriddel valamennyire azért kapizsgálod amúgy is.
Nem vezettem még, a hibrid hajtása meg annyira le van szabályozva elektromos szinten, hogy nem mérvadó.
Tegnap is eszembe jutott, amikor le kellet rombolnom Balatonra, mert nem értem volna oda vonattal, hogy ez most kb 29 liter benya volt, a tank 65l - tehát meg lehet tenni értelmesen az utakat, de egy villannyal ugyanez a 300 km úgy, hogy mellé mondjuk az aksi már csak 80% hatékonyságot bír, tél van, tehát nagyobb a légellenállás, meg mondjuk nem 110-el akarok csorogni, mert nem elméleti szinten, hanem konkrétan elalszom tőle a volán mögött. Nos, hát egy vicc, de alig van egy-két olyan ma méregdrága villanyautó, amely ezt abszolválni tudja majd 7-8 éves használt korában is - ráadásul oly módon, hogy esetenként tele is kell pakolni egy SUV-nyi csomaggal. Szóval felejtős.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pont ma voltam megnézni a dínókat ja. 150 dollár 2,5 óráért. Hát így megy ez. Amúgy egy rakás filmet és sorozatot ott (is) forgattak, a fene se tudta. De ilyen 50+.
Meg hát ugye az Elvis filmek színhelyei is nézősek.
És van rakás trail hike is, 1-2 mondjuk elég veszélyes, de a legtöbb ingyenes (max parkolás).
A bishop múzeumba (kisebb fajta hawaii/polinéz tematikájú, 4 épületről van szó, kb a magyar nemzeti tizede se) 40 volt a beugró és 20 a parkolás.
Pearl Harbor akciós ticket (USS Arizona Memorial, USS Bowfin , USS Oklahoma Memorial, Pearl Harbor Aviation Museum’s hangars, USS Missouri Battleship Museum) 100$, parkolás 7$. És telefon méretnél nagyobbat nem lehet bevinni, a sztori meg egy nap simán van, szóval lehet bent kaja-piát vásárolni. Sima gagyi póló 40$, hűtőmágnes 10-től. Sapka 30.
Walmartba a monster 4$ érted. Még karibon is 2$ alatt volt. 1L víz meg 3. Pici gyümitál 13$. Normális étterem 40-50 dollártól, de eddig igazából alig ettem igazán finomat. Tahitin/Moorean/Karibon 15-ért olyanokat ettem hogy megszólalt, de még Bora Borán is finomabb volt ugyanennyiért. Meg persze azért más szigeteken is volt drága hely.
Pénzt lehet költeni szarásig. :(
Moken írta: Én amcsiknál az autópálya tempót nem értettem soha, amikor ott voltam. Ugye alapból azt mondják, hogy jól megbasznak a rendőrök 5 mérföldes gyorshajtásért is vidéken, de az autópályán még gyorshatjva is úgy ment el mellettem mindenki mint a huzat, le se szarták mi van kiírva.
Ez nekem itt teljes fekete doboz, épp csak nem dudálnak meg villognak le. Oké, olyan 25% betartja nagyjából a határokat, de ezek szerintem mind turista ill. béna sofőr. :)
I93-on kb. 20mérföld hosszan végig kint van az útépítés tábla, meg hogy max 25mérföld/óra. Megy mindenki 55 felett (a hivatalos határ 50). Komolyan nem tudtam mit csináljak. Tele van szórva végig mindkét irányban, ilyen félmérföldenként, és a büntetés 250$. SENKI SEHOL nem ment 50-nél lassabban. Így aztán én se tettem, bedaráltak volna - azért ez már komoly sebesség különbség. Amúgy is itt is előfordul hogy az útépítés tábla kint marad máshol is (már hogy útépítés befejezte után), meg ugye hajlamosak pályán kanyar vagy bump előtt is kitenni egy 25-öst (ezt se tartja be senki persze).
Most vagy pár hét múlva tele lesz az email fiókom tickettel és agyvérzést kapok, vagy ez ilyen. DE MIÉRT ILYEN? :DDD
a ticketekre nem vonatkozik a bérléskor kötött biztosításban egy rész bizonyos összeghatárig? Nekem úgy rémlik mintha lenne benne ilyen is, de lehet hülyeséget beszélek.
Na most meg a semmiből jött egy 2018-as C160 ajánlat egy közeli rokontól. 190k km, 1.6-os, turbós, 130 LE, végig szakszervízben, felfüggesztés, fékek frissen cserélve, saját szervizesemmel leellenőriztettem, azt mondta minden rendben van vele, jó széria.
Kereken 5 misiért, adna hozzá tavaly vett téli-nyári gumiszettet. Nyilván ez egy belépő szintű Merga, viszont formára és színre gyönyörű, elegáns, stílusra jobban illene Páromhoz, mint a bömbi. Legnagyobb hátránya számára, hogy manuális váltója van (én nem is tudtam, hogy van ilyen mercinél), de mondtam neki, hogy az azért nem ugyanolyan, mint a 15 éves Mazdánál.
Nyilván a 420i vonzóbb számomra, de 10 millát ilyen válságos időszakban meg esküvő előtt kocsira kiadni nem nagyon érzem okos döntésnek.
Google naps egyszer megszopatott Krétan azóta nem igen használom. Elafonissi strand felé menet felvitt egy kis egysavos hegyi útra. Balról szakadék jobbról meg olajfa ültetvény szemből meg jött egy traktor... Az volt a szerencsém hogy volt egy kis buszmegálló nagyságú beugró és így pont megtudtam fordulni a traki előtt.
Ez alap, hogy egyik sem tud különbséget tenni az alsóbbrendű utak közt. Tenerifén ezt onnan láttad, hogy az oldalirányú út helyett nyíl egyenesen vitt le a hegyről a kis másfél kocsi szélességű út 45 fokos lejtéssel. Az elején néztem nagyokat, aztán megtanultam élvezni a helyzetet, és toltam neki, mint állat :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mondjuk egy GR Yaris tényleg jobban adná. Hasonló árban is van, és nem igazán veszt az értékéből. Szervizköltség valszeg csak a kopó alkatrészekre fog szorítkozni.
Ráadásul az már fasza jármű...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
azért akar SUV-ot, mert én mindig szenvedve ülök be meg szállok ki a szedánokból a magasságom miatt :D szóval rám tekintettel :D
A múltkori Lexus szedán nem adta neki valamiért, de erre most rögtön azt mondta, hogy gondolkodjunk el rajta. Lehet van ebben a BMW-vel csajozás dologban valami :Đ
Nyilván egy Yaris lenne a legideálisabb neki is, de úgymond teljesértékű autót szeretnénk most, ami biztonságos, lehet gyereket vinni oviba meg nagyszülőkhöz kényelmesen (bár azt se tudom így lassan 38 évesen még nemzőképes vagyok-e) akkor is, ha én odavagyok.
A GR Yaris biztonságos, hiszen rally autó ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
és van belőle eladó használt? :D
Némereknél biztosan, de itthon is szokott lenni pár.
Ilyen értékben már mindenképpen nézném a német piacot, mert jobbak az árak, és itthon akkor vennék, ha le tudom alkudni közel annyira, mint amennyért kint felrakták.
Az R8 kivétel volt, mert itt volt jobb deal, de a 350z-t anno kint vettem, svájci határ mellett. Az egész út átírással 24 óra alatt megvolt. Jó kis kaland volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
de hat a berakott kepen egy classic auto van, nem suv. akkor nem ertem :)
yaris: hat nem suv, de nekem szokott benne 4db 17-18 eves srac ulni, amikor kimegyek edzesre es nincs kedvuk hazabuszozni (bonusz neha ki is vihetem oket)
es ez az elso yaris, a legkisebb :)
teljesen jo lenne csajodnak egy uj, imadna, konnyu parkolni, plazaban, melygarazsban is, mindenhova elfer, varosban iszonyu dinamikus.
asszonynak is ez van (ujabb) imadja, persze suvot akar. mindig mondom neki, hogy csak szopatna magat, de nem hiszi el :)
Parizer forever.
ne hallgass vajkra, orult. sima yaris jo az asszonynak :)
csak nehogy te is inkabb azt hajtsd, mint a mergat...
szinte mindig a yarissal szaladgalok, pedig az astra nagyobb, kenyelmesebb, ujabb.
Parizer forever.
Szerintem Ti, meg úgy az emberek többsége vagytok án blokk geci unalmasak <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez igy igaz.
Parizer forever.
Más:
Közben az előző tulaj elhatározta,hogy rám sózza a még meglévő OEM felniszettjét. Csak éppenséggel én már vettem télire felniszettet. A különös gond az az egészben, hogy a helyzetre való tekintettel (csak R8-ra megy rá a 11" hátsó méret miatt) ő csak pakolgatja a garázsban, így aztán túl jó árat adott (gumistul 250), így aztán muszáj volt megvennem.
Ez a felniszett egyébként is az egyik kedvenc gyári mintám:
(még nincs rajta a felni IRL, ez régebbi kép a tulajtól)
rwurl=https://i.imgur.com/vkB9g4a.jpeg
Meg közben kiderült (amit eddig is sejtettem), hogy az aus-puff nem gyári, hanem 1,6-ért készítették hozzá itthon, és így írták meg rá az MTM programot.
rwurl=https://i.imgur.com/WZAjv1x.jpeg
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez a felni nekem is az egyik kedvencem.
Nehezebb, mint amit télire vettem, de mivel kovácsolt, így is csupán 10-12 kg darabja. (normál alu felni ebben a méretben 2-3x súly)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mire fel a kötőjel?
Hogy jobban értsd <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A magyar használtautó piac mocsara rettentően mély :)
Apámnak keresünk most autót, múlt héten jártunk pár helyen, a legszimpatikusabb a székesfehérvári Sturcz telephelye volt. De itt is találni furcsaságot.
https://www.vezess.hu/hirek/2025/02/06/lunaz-elektromos-restomod-varolis...
Ez nálam Mengele munkásságához konvergál... :/
Itt mi a furcsaság?
Öt éven át átlag évi 9.600 kilométert megyek, aztán bő 5 hónap alatt 8 ezret. (vagy hirtelen utazó ügynökké vált, vagy eddig minden vizsga előtt visszatekerte a növekményt a felére. Akkor lehet reális, ha az utolsó időszakban más volt a tulaj.)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez paraszt
rwurl=https://youtu.be/rz2V9eRt3MY?t=1186
Nem tudom, mondjuk ide.
Láttam ma egy kék R8-at itt Oahun. Szerintem a V12-es volt, de volt rajta extra nemgyári spoiler is. Amúgy elég kevés hiperautó van, pár Bentley, Ferrari, ilyesmiket láttam. De tényleg keveset, ennyit BP-n is simán látni. De mondjuk egy mustang az olyan mint otthon egy random merci. Rengeteg van, főleg a legújabb széria (nem is értem - nekem pont már nem tetszik külsőre), bérelhető is sok helyen, és "annyira" nem is drága. (1500$/hét körül, V8 kabrió)
Nationalnál béreltem Tucson-t 16 napra 921$ (+141$ volt az extra cover). Lett volna olcsóbb más cég, de nem akartam lutrizni, igazság szerint inkább negatív tapasztalataim vannak az autóbérléssel kapcsolatban világszerte.
Ez volt a legkisebb (Nissan Kicks or similar volt amúgy eredetileg). Fasz se akart ekkorát, de hát ez van. Amúgy vicc az egész járgány. Egy félliteres palack nem fér az oldalzsebbe, meg úgy zusammen inkább kívülről nagy dög. Belül az én kis testemnek még éppen jó.
Ez már a legújabb generáció, így tele van minden szarral, amiket nem igazán tudtam kikapcsolni. Eddig jobbára sikerült megúsznom, hogy ilyen okosautót kapjak, de hát most nem. Borzalmas (sávtartó, vészfékasszisztens, minden ami "kell"). Azt is utálom ha valaki beleugat vezetés közbe, az meg hogy még belecsipog meg beleránt a kormányba, hát aki ezt kitalálta annak ananászt a seggébe. Konkrétan ezt így totál balesetveszélyesnek minősítem.
Az meg hogy kb. 2-3s mire felfogja hogy én most lenyomtam a gázpedált, teljes kabaré. A sport mód abban nyilvánul meg, hogy csak tiltáskor vált fel. Egyébként teljesen felesleges. Mondjuk amúgy is olyan sebességgel vált, mint egy gleccser irányt.
Tempomat is csak radaros van, és így persze önhatalmúlag fékez már 100 méterrel előtte, és lejtőn lefelé is ilyenkor baszik motorféket használni (kikapcsolt tempomattal képes erre). Lehet jobb is hogy nem próbáltam még teslát.
Google mapssal próbálok vezetgetni, de hát az is egy határ szar itt. Eleve úgy látom már kötelező neki a mobilnet (sok szerencsét a hegyen 0 térerővel), meg hát tényleg kb. fél óránként elbasz valamit. Vagy nem ismeri az útépítést (ja, már hónapok óta), vagy olyan helyre akar bevinni ahova totál tilos (tábla állapota szerint évek óta), és még sorolhatnám. Amikor 6 sáv van, és 4 felé lehet menni hát kvára nem mindegy melyiket mutatja besorolni (sokszor a rosszat), de azt is szeretem, amikor van egyenrangú Y elágazás, és NEM MUTATJA merre menjek. Bezzeg a kurva freewayen folyamatosan mutatja hogy tarts tovább balra (azaz értsd: menj tovább egyenesen és ne hajts ki a kihajtón). Hát bazmeg, no shit?
Tényleg kurva gáz, és ami még ebben a nagy AI világban érthetetlen, hogy nem képes láncolt utasítást adni. Megmagyrázom: Mész a 4 sávoson, 2 egyenes, 2 jobbra. Mondja hogy menj ki jobbra a legszélsőből. DE azt már nem képes hozzáadni, hogy inkább a 2-es sávból ment ki jobbra, mert jobbra kanyarodás után 50 yardon belül EGYBŐL 5 sávot kell váltani balra, mert a következő kereszteződésnél egyből balra kell menned...
Igen, itt is simán van 5-6 sáv full egyirányú utca. Az ilyen extrákat már nem is említem, hogy reggelente általában befelé adnak sávot a szembesávból (bólyákkal), este meg ugye kifele. Erről se tud semmit, pedig tábla szerint ez is megy már évek óta.
Az útminőség egyébként szintén csalódás, ilyen Tahiti szint. Csak hát az egy sokkal olcsóbb és kisebb sziget. Külön öröm ezzel az okosautóval a kátyúkat kerülgetni amúgy... A többség amúgy legalább 20%-al folyamatosan gyorshajt, így én mindig nagypapának érzem magam. :D Megyek 35-nél 40-el meg 55-nél 63-al de úgy húznak el, mint a vadlibák. Mondjuk igaz nagyon mérni nem láttam rendőrt. Telepítettet se láttam, de kitáblázva itt-ott ki van a radar.
Még egy dolog. Nagy TDU fanként azt hittem jobban megfelel a játékbeli térképnek, de hát eléggé nem :( Eleve nem lehet körbemenni az ÉNY részen kb. a fél sziget kompletten le van zárva (max túrázni lehet) - de hát sok helyen ami a játékban soksávos az itt 1+1. És hát bump is van dögivel. Na mindegy, érthető, így jobb a játékélmény, kár hogy a valóság nem ilyen. Gondolom nem kell mondani, hogy rengeteg autó van és dugó is konstans kb az esti és déli órákat kivéve.
Bocs, kicsit lehet negatív a kicsengés, de hát a táj nyilván mindenért kárpótol, és azért a többség normális (kb. napi 1 barommal találkozok, pedig már 2x tankoltam - szóval a végére meglesz az 1000 mérföld simán) - még be is engednek ha esetleg kicsit elbaszok valamit/későn kapcsolok, és hát azért még így is szuper élmény itt vezetni. Csináltam sziget drive videót itt is, de valami 40GB FHD-ben, így nem tudom mikor tudnátok megnézni.
Fasza helyen vagy! Gondolom, megnézed a Jurácsik Parkos völgyet is!
Az R8 első genből V8 és V10 van, de kevés külső jele van a különbségnek. Az újabb - szögletes - kizárólag V10
Esetleg próbáld meg a WAZE-t. Az nálam kevés hibával dolgozik.
A videót a helyedben feltölteném youtubra.
A vezetéstámogató rendszerek mondjanak le! Ezt pár hónapja kifejtettem, amikor a kölcsön Volvóval fuvarozgattam a keresztfiúkat. Ugyanez volt a történet; befékezget, rárántja a biciklisre. Sajnos a konzumer autókban már egy ideje megkapod ezeket kéretlenül extraként tavalytól meg ugye mindenbe IS bele kell őket rakni. Ezért is vagyok úgy vele, hogy konzumer kocsi szinten hajtom a régi Lexust, amíg lehet, aztán később is valami keveset futott régebbit veszek, hogy mentesüljek a fentiek alól. Az a gond, hogy habár ezek elvben kikapcsolhatóak (minden indításnál újra aktívak), de jellemzően menüben kell miattuk turkálni, amit úgysem teszel. A Toyoták főnöke fasza gyerek, versenyző arc, ott a kormányról egy hosszú nyomással meg lehet ilyesmiktől szabadulni (legalábbis a GR Yaris, meg hasonló sportos modellek esetén), de én baromira megnézném vásárlás előtt ezeket a lehetőségeket, mert nálam már az egyik fő tényező lenne a vásárlásnál.
Az autózás egyre inkább fosba megy a mai trendekkel. A villanyautók formaterve többnyire megkülönbözhetetlen. Kíváncsi vagyok, 50 év múlva mit tesznek ezekből a múzeumokba, és ki a faszt fognak érdekelni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kívülről nagyon tetszett új Tucson, de amikor beleültem és vezettem nekem is nagy csalódás volt.
Én amcsiknál az autópálya tempót nem értettem soha, amikor ott voltam. Ugye alapból azt mondják, hogy jól megbasznak a rendőrök 5 mérföldes gyorshajtásért is vidéken, de az autópályán még gyorshatjva is úgy ment el mellettem mindenki mint a huzat, le se szarták mi van kiírva.
amúgy te vezettél már jó villanyautót? Ha igen, akkor a villanyautós vezetési élmény mennyire jön be neked? Mondjuk hibriddel valamennyire azért kapizsgálod amúgy is.
Nem vezettem még, a hibrid hajtása meg annyira le van szabályozva elektromos szinten, hogy nem mérvadó.
Tegnap is eszembe jutott, amikor le kellet rombolnom Balatonra, mert nem értem volna oda vonattal, hogy ez most kb 29 liter benya volt, a tank 65l - tehát meg lehet tenni értelmesen az utakat, de egy villannyal ugyanez a 300 km úgy, hogy mellé mondjuk az aksi már csak 80% hatékonyságot bír, tél van, tehát nagyobb a légellenállás, meg mondjuk nem 110-el akarok csorogni, mert nem elméleti szinten, hanem konkrétan elalszom tőle a volán mögött. Nos, hát egy vicc, de alig van egy-két olyan ma méregdrága villanyautó, amely ezt abszolválni tudja majd 7-8 éves használt korában is - ráadásul oly módon, hogy esetenként tele is kell pakolni egy SUV-nyi csomaggal. Szóval felejtős.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pont ma voltam megnézni a dínókat ja. 150 dollár 2,5 óráért. Hát így megy ez. Amúgy egy rakás filmet és sorozatot ott (is) forgattak, a fene se tudta. De ilyen 50+.
Meg hát ugye az Elvis filmek színhelyei is nézősek.
És van rakás trail hike is, 1-2 mondjuk elég veszélyes, de a legtöbb ingyenes (max parkolás).
A bishop múzeumba (kisebb fajta hawaii/polinéz tematikájú, 4 épületről van szó, kb a magyar nemzeti tizede se) 40 volt a beugró és 20 a parkolás.
Pearl Harbor akciós ticket (USS Arizona Memorial, USS Bowfin , USS Oklahoma Memorial, Pearl Harbor Aviation Museum’s hangars, USS Missouri Battleship Museum) 100$, parkolás 7$. És telefon méretnél nagyobbat nem lehet bevinni, a sztori meg egy nap simán van, szóval lehet bent kaja-piát vásárolni. Sima gagyi póló 40$, hűtőmágnes 10-től. Sapka 30.
Walmartba a monster 4$ érted. Még karibon is 2$ alatt volt. 1L víz meg 3. Pici gyümitál 13$. Normális étterem 40-50 dollártól, de eddig igazából alig ettem igazán finomat. Tahitin/Moorean/Karibon 15-ért olyanokat ettem hogy megszólalt, de még Bora Borán is finomabb volt ugyanennyiért. Meg persze azért más szigeteken is volt drága hely.
Pénzt lehet költeni szarásig. :(
Ez nekem itt teljes fekete doboz, épp csak nem dudálnak meg villognak le. Oké, olyan 25% betartja nagyjából a határokat, de ezek szerintem mind turista ill. béna sofőr. :)
I93-on kb. 20mérföld hosszan végig kint van az útépítés tábla, meg hogy max 25mérföld/óra. Megy mindenki 55 felett (a hivatalos határ 50). Komolyan nem tudtam mit csináljak. Tele van szórva végig mindkét irányban, ilyen félmérföldenként, és a büntetés 250$. SENKI SEHOL nem ment 50-nél lassabban. Így aztán én se tettem, bedaráltak volna - azért ez már komoly sebesség különbség. Amúgy is itt is előfordul hogy az útépítés tábla kint marad máshol is (már hogy útépítés befejezte után), meg ugye hajlamosak pályán kanyar vagy bump előtt is kitenni egy 25-öst (ezt se tartja be senki persze).
Most vagy pár hét múlva tele lesz az email fiókom tickettel és agyvérzést kapok, vagy ez ilyen. DE MIÉRT ILYEN? :DDD
a ticketekre nem vonatkozik a bérléskor kötött biztosításban egy rész bizonyos összeghatárig? Nekem úgy rémlik mintha lenne benne ilyen is, de lehet hülyeséget beszélek.
Na most meg a semmiből jött egy 2018-as C160 ajánlat egy közeli rokontól. 190k km, 1.6-os, turbós, 130 LE, végig szakszervízben, felfüggesztés, fékek frissen cserélve, saját szervizesemmel leellenőriztettem, azt mondta minden rendben van vele, jó széria.
Kereken 5 misiért, adna hozzá tavaly vett téli-nyári gumiszettet. Nyilván ez egy belépő szintű Merga, viszont formára és színre gyönyörű, elegáns, stílusra jobban illene Páromhoz, mint a bömbi. Legnagyobb hátránya számára, hogy manuális váltója van (én nem is tudtam, hogy van ilyen mercinél), de mondtam neki, hogy az azért nem ugyanolyan, mint a 15 éves Mazdánál.
Nyilván a 420i vonzóbb számomra, de 10 millát ilyen válságos időszakban meg esküvő előtt kocsira kiadni nem nagyon érzem okos döntésnek.
Google naps egyszer megszopatott Krétan azóta nem igen használom. Elafonissi strand felé menet felvitt egy kis egysavos hegyi útra. Balról szakadék jobbról meg olajfa ültetvény szemből meg jött egy traktor... Az volt a szerencsém hogy volt egy kis buszmegálló nagyságú beugró és így pont megtudtam fordulni a traki előtt.
Ez alap, hogy egyik sem tud különbséget tenni az alsóbbrendű utak közt. Tenerifén ezt onnan láttad, hogy az oldalirányú út helyett nyíl egyenesen vitt le a hegyről a kis másfél kocsi szélességű út 45 fokos lejtéssel. Az elején néztem nagyokat, aztán megtanultam élvezni a helyzetet, és toltam neki, mint állat :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."