Jah nekem is az ülés a fő letdown, meg a CD-s rádió :D
Azt nézem, hogy 2026-ig van rá hibrid garancia. Mennyire esélyes, hogy felmondja a szolgálatot a hibrid rendszer 200.000 km-nél? Ha igen, akkor pl. egy hibrid akksi csere az mennyibe fájhat ilyenkor?
Szerelőt kerdezgettem a Toyota Auris 1.8 hsd hybridekkdrol 10-12 éves autókkal kapcsolatban. Azt mondta hogy az egyes cellák úgy 12-13 év után kezdenek megpusztulni. Egyesével is cserélhető, de akkor arra kell készülni, hogy egy éven belül megdoglik a következő cella így évente lehet vinni cella cserére. Tehát érdemes egyben cserélni ami ennél a konkrét típusnál 800 K ba kerül. És akkor ismét nem kell hozzányúlni 12 évig. UI: ez a konkrét típus max 5.5 öt eszik, télen, klímával.
UI 2 : ezek alapján nem véletlenül 10evre adják a hybrid garanciát. Simán be kell kalkulálni egy millas költséget 2026 ra. Annyiból kijön talán a Lexus is. Utána kell járni.
Pont ma emlegettek egy podcastban erre a cserére priusnál 600 ezret. Ez valahol 250 ezres futásig általában eljön. Én most 195 ezren állok, de ilyen okból nem fontolgatok cserét, ez egy kalkulálható költség. Sokkal jobban dolgoznak bennem olyan szubjektív szempontok, mint hogy 5 év után egyszerűen unom ugyanazt a kocsit. Ez az emberek nagy részében benne van.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Minden garancia jó dolog. A rejtett hibát kereskedőnél amúgy sem kell az első egy évben bizonyítanod. Innentől minden az igényeiden múlik. Az előbb SUV kellett, most oké a kicsi szedán, de ha a seggeteket kell csak fuvarozni, további megtakarítást jelent a remek Lexus CT
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
régebbi RX van a barátnőm legnagyobb "ellenségének" a munkahelyen, szal női logika szerint azonnal kizárta, amikor említettem, hogy vehetnénk olyat is XD
de amúgy ennyire kicsi ez az IS? Képeken nem tűnt annak.
Mondom, két embernek elég bármi, egy CT is - az meg kb levegőt eszik. Ha több embernek kell, akkor GS. Azt mondjuk megfigyeltem, hogy az emberek bemagyarázzák maguknak, hogy majd baromira kelleni fog a nagy kocsi, mert ezt meg azt fuvarozzák majd vele - ami aztán sosem jön el.
Amíg ketten vagytok, és közlekedni kell, gyakorlatilag bármit vehettek, akár valami játékosabb kocsit is, mint egy MX5.
Ha jön a gyerek, az nem most lesz, akkor majd úgy is kitaláljátok, hogy a GS is kicsi, szóval elég az aktuális igényre tervezni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem a veszély miatt. A pályaversenyzés is veszélyes, de azt nem tartom baromságnak. De ez a felesleges gumi égetés, hogy gyökkettővel haladj miközben bőg a több száz lóerő...
nem vitatom, hogy nagyon komoly skill kell hozzá, és azt se, hogy nagyon jól néz ki a videón is. Csak nem tudom átérezni az "érzést", ami miatt ezt csinálja valaki.
Szerintetek mi az igazi probléma a jelenlegi európai autógyártással és mi szerintetek a helyes út a jövőre nézve?
Ugye elsőre egyértelmű lenne, hogy Brüsszel és a zöldek, de ezzel azt mondanánk ki, hogy az elektromos autó vakvágány. Pedig bármennyire is fikázzák, az EV-k részesedése folyamatosan nő (persze, tudom, állami támogatások mindenhol). De miért produkálnak ilyen rossz számokat az európai gyártók?
Helyes-e vajon a hibrid-re fókuszálni inkább? A volt Nissan alelnök szerint hatalmas baklövés a hibrides átállás, csak további lemaradást jelent a kínai gyártókkal és a Teslával szemben szerinte, ha késleltetik a gyártók az EV átállást. Persze a kínaiak is gyártanak hibridet egyébként.
Nekem ezek az új BMW-k egyszerűen förmedvények, most mutatták be az új műszerfal designjukat, szerintem olyan mintha egy nagy fantáziájú általános iskolás tervezte volna.
A japók bár elsők voltak EV fronton (Nissan) és hibridben is, de eléggé le vannak maradva a full elektromos ágon.
Elképzelhető, hogy tényleg ugyanaz fog történni az autópiaccal, mint anno a mobilpiacon?
Lesz egy "prémium", divatteremtő amcsi márka Apple iPhone - Tesla, lesz egy szélesebb körnek elérhető, de minőségi ázsiai rivális Samsung - Kia-Hyundai, és lesznek a kínaiak, akik odahaza tarolnak a saját piacukon, a világon meg csillió márkával megpróbálják megszerezni a kevésbé eleresztett vásárló szegmenst? Huawei/Xiaomi/ZTE - BYD/Nio, stb.
Persze most a BYD piacvezető a hazai eladásaik miatt, de EU piacokon nem nagyon van még jelen.
Japóknál meg teljes kérdőjel, hogy most akkor mégis EV-znek vagy inkább hibrid.
Nem értem, miért szabna gátat az akkumulátor fejlesztésének, ha mellé egy benzin motor is bedolgozik. Jelenleg ezek a legjobb hatótávú és praktikus opciók. Csodálkoznak, hogy nem veszik meg az EV szarjaikat, amikor Bp-ről Lellére nem tudnék vele elmenni 160-al oda-vissza.
Az EU döntéshozók nem veszik figyelembe, hogy az itteni gyártók az egész beszállítói láncukat kukázhatják, ha leállnak a klasszikus kocsik gyártásával. Persze konteo ON, de a rohadt kis komcsik zöldek álnéven végre csak visszahozzák a világukat.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Persze most a BYD piacvezető a hazai eladásaik miatt, de EU piacokon nem nagyon van még jelen.
Ez nagyon gyorsan meg fog változni, le fogják darálni az EU-s gyártókat, csoda lesz, ha 10 év múlva létezni fog még 2-3 az utóbbiból. A helyzet az, hogy az EU elkésett, Draghi is erről írt a jelentésében (ajánlom a témában Pogátsa Zoltán podcastjának, Pogi-pod, az erről szóló sorozatát, 30 perces blokkokban tárgyalják ki). Kína felépítette a teljes ellátási láncot a bányászattól kezdve az EV szervízeléséig, ezzel már nehéz lesz versenyezni, a hatalmas állami támogatásból felépített, mára már saját jogon versenyképes gyártókkal meg főleg. Ha a német kormány tényleg törődne pl a lassan vergődni látszó Volkswagennel, eurómilliárdokat kéne beletolnia közvetlenül a cégbe és annak fejlesztésébe, csak hát azzal a fiskális szigorral ez nem elképzelhető. Ja és meg kellene barátkozni a gondolattal, hogy a VW évekig masszívan veszteséges lehet, de ez az ára a túlélésnek, bár kicsit sántít a példa, de a Tesla is sokáig masszívan mínuszos volt. A hibrid meg az EUban arról szól, hogy a lehető legkevesebb változtatással és költséggel lehessen még profitot csinálni greenwashinggal egybekötve, míg Kínában a technológiai tanulásról és a befolyt pénzek EV-be fektetéséről. El kell felejteni. Ahogy középtávon az EU-s autóipart (kivéve a full luxust), ha így mennek tovább a dolgok.
Perfection
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na, azt nem nehéz überelni főleg a régebbi BMW k tekintetében.
Is 300h nagyon jól néz ki. Lexusok közül ez tetszik legjobban. Csak azt a rohadt bőr üléseket ne eroltetnek.
Jah nekem is az ülés a fő letdown, meg a CD-s rádió :D
Azt nézem, hogy 2026-ig van rá hibrid garancia. Mennyire esélyes, hogy felmondja a szolgálatot a hibrid rendszer 200.000 km-nél? Ha igen, akkor pl. egy hibrid akksi csere az mennyibe fájhat ilyenkor?
Szerelőt kerdezgettem a Toyota Auris 1.8 hsd hybridekkdrol 10-12 éves autókkal kapcsolatban. Azt mondta hogy az egyes cellák úgy 12-13 év után kezdenek megpusztulni. Egyesével is cserélhető, de akkor arra kell készülni, hogy egy éven belül megdoglik a következő cella így évente lehet vinni cella cserére. Tehát érdemes egyben cserélni ami ennél a konkrét típusnál 800 K ba kerül. És akkor ismét nem kell hozzányúlni 12 évig. UI: ez a konkrét típus max 5.5 öt eszik, télen, klímával.
UI 2 : ezek alapján nem véletlenül 10evre adják a hybrid garanciát. Simán be kell kalkulálni egy millas költséget 2026 ra. Annyiból kijön talán a Lexus is. Utána kell járni.
sima szivobenyasat vegyel ha hasznaltat veszel (ujban nem tudom letezik e meg ilyen auto)
Parizer forever.
hat az mar eleg kozel jar egy 12 eves verdanal a gtkhoz.
Parizer forever.
Pont ma emlegettek egy podcastban erre a cserére priusnál 600 ezret. Ez valahol 250 ezres futásig általában eljön. Én most 195 ezren állok, de ilyen okból nem fontolgatok cserét, ez egy kalkulálható költség. Sokkal jobban dolgoznak bennem olyan szubjektív szempontok, mint hogy 5 év után egyszerűen unom ugyanazt a kocsit. Ez az emberek nagy részében benne van.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez nem egy 20 éves francia kisautó, amivel te jársz, ez a 6-800e a nyolcada a kocsi értékének :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
az emlitett 12-13 eves aurisok 2-3 mi koruli aron futnak erre rakolteni 800k-t (plusz az apro), az az auto aranak 25-40%, egyetlen problemara.
nincs francia kisautom, totojam van meg opelem.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/auris/toyota_auris_1.33_s...
pl. ez egy sima benyas, hibrid helyett ezt vennem
szerk:
en valami ilyesmit fogok venni
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/megane/renault_megane_1....
ez az 1.6-os blokk mar futott 400k km-t nalam, nem akarok tobb olyan verdat, ahol motorfelujitas kell 120k km-nel :) szoval maradok ennel.
szerk2:
vagy ilyesmit
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/megane/renault_megane_gr...
Parizer forever.
2-3 körül kelakott autót kapsz. Amit érdemes megvenni értelmes km futással az 4-4.5 től indul de inkább 5korul vannak.
az osszes leszurtem hahun, az altalad irt 12-13 eves korut.
Parizer forever.
Igaz már két hete néztem de akkor amiket arultak annyiért volt amennyit írtam.
akkor ha nincs rejtett hibája Te megvennéd helyünkben ezt ennyiért? Nem tom ez a +2 év lexus select garancia jót vagy rosszat jelent ebben az esetben.
Minden garancia jó dolog. A rejtett hibát kereskedőnél amúgy sem kell az első egy évben bizonyítanod. Innentől minden az igényeiden múlik. Az előbb SUV kellett, most oké a kicsi szedán, de ha a seggeteket kell csak fuvarozni, további megtakarítást jelent a remek Lexus CT
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
régebbi RX van a barátnőm legnagyobb "ellenségének" a munkahelyen, szal női logika szerint azonnal kizárta, amikor említettem, hogy vehetnénk olyat is XD
de amúgy ennyire kicsi ez az IS? Képeken nem tűnt annak.
Kicsi, ha hátul is akarnak ülni.
Mondom, két embernek elég bármi, egy CT is - az meg kb levegőt eszik. Ha több embernek kell, akkor GS. Azt mondjuk megfigyeltem, hogy az emberek bemagyarázzák maguknak, hogy majd baromira kelleni fog a nagy kocsi, mert ezt meg azt fuvarozzák majd vele - ami aztán sosem jön el.
Amíg ketten vagytok, és közlekedni kell, gyakorlatilag bármit vehettek, akár valami játékosabb kocsit is, mint egy MX5.
Ha jön a gyerek, az nem most lesz, akkor majd úgy is kitaláljátok, hogy a GS is kicsi, szóval elég az aktuális igényre tervezni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Megint elgurult a gyógyszer
https://dg-edge.com/articles/news/assetto-corsa-evo-unveils-1-600km-lida...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
https://fb.watch/wEknLjZIvc/
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Hang jó. Driftelés baromság.
A síelés is. Meg bármi, ami kicsit is veszélyes. Különösen a rap zene.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem a veszély miatt. A pályaversenyzés is veszélyes, de azt nem tartom baromságnak. De ez a felesleges gumi égetés, hogy gyökkettővel haladj miközben bőg a több száz lóerő...
Ugyanúgy skill kell hozzá. A fenti mutatványt kevesen tudnák utána csinálni.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem vitatom, hogy nagyon komoly skill kell hozzá, és azt se, hogy nagyon jól néz ki a videón is. Csak nem tudom átérezni az "érzést", ami miatt ezt csinálja valaki.
https://www.instagram.com/reel/DDuptPqtPxc/?igsh=N2V4MWs1bGwxMGNm
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem tom eldönteni a videóból, hogy fékezett az arc csak csúszott nagyon vagy csak simán ment a tanker után, hogy kikerülje a személyautót?
Nem látszik a fékezés, de valszeg szándékában állt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szerintetek mi az igazi probléma a jelenlegi európai autógyártással és mi szerintetek a helyes út a jövőre nézve?
Ugye elsőre egyértelmű lenne, hogy Brüsszel és a zöldek, de ezzel azt mondanánk ki, hogy az elektromos autó vakvágány. Pedig bármennyire is fikázzák, az EV-k részesedése folyamatosan nő (persze, tudom, állami támogatások mindenhol). De miért produkálnak ilyen rossz számokat az európai gyártók?
Helyes-e vajon a hibrid-re fókuszálni inkább? A volt Nissan alelnök szerint hatalmas baklövés a hibrides átállás, csak további lemaradást jelent a kínai gyártókkal és a Teslával szemben szerinte, ha késleltetik a gyártók az EV átállást. Persze a kínaiak is gyártanak hibridet egyébként.
Nekem ezek az új BMW-k egyszerűen förmedvények, most mutatták be az új műszerfal designjukat, szerintem olyan mintha egy nagy fantáziájú általános iskolás tervezte volna.
A japók bár elsők voltak EV fronton (Nissan) és hibridben is, de eléggé le vannak maradva a full elektromos ágon.
Elképzelhető, hogy tényleg ugyanaz fog történni az autópiaccal, mint anno a mobilpiacon?
Lesz egy "prémium", divatteremtő amcsi márka Apple iPhone - Tesla, lesz egy szélesebb körnek elérhető, de minőségi ázsiai rivális Samsung - Kia-Hyundai, és lesznek a kínaiak, akik odahaza tarolnak a saját piacukon, a világon meg csillió márkával megpróbálják megszerezni a kevésbé eleresztett vásárló szegmenst? Huawei/Xiaomi/ZTE - BYD/Nio, stb.
Persze most a BYD piacvezető a hazai eladásaik miatt, de EU piacokon nem nagyon van még jelen.
Japóknál meg teljes kérdőjel, hogy most akkor mégis EV-znek vagy inkább hibrid.
Nem értem, miért szabna gátat az akkumulátor fejlesztésének, ha mellé egy benzin motor is bedolgozik. Jelenleg ezek a legjobb hatótávú és praktikus opciók. Csodálkoznak, hogy nem veszik meg az EV szarjaikat, amikor Bp-ről Lellére nem tudnék vele elmenni 160-al oda-vissza.
Az EU döntéshozók nem veszik figyelembe, hogy az itteni gyártók az egész beszállítói láncukat kukázhatják, ha leállnak a klasszikus kocsik gyártásával. Persze konteo ON, de a rohadt kis komcsik zöldek álnéven végre csak visszahozzák a világukat.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez nagyon gyorsan meg fog változni, le fogják darálni az EU-s gyártókat, csoda lesz, ha 10 év múlva létezni fog még 2-3 az utóbbiból. A helyzet az, hogy az EU elkésett, Draghi is erről írt a jelentésében (ajánlom a témában Pogátsa Zoltán podcastjának, Pogi-pod, az erről szóló sorozatát, 30 perces blokkokban tárgyalják ki). Kína felépítette a teljes ellátási láncot a bányászattól kezdve az EV szervízeléséig, ezzel már nehéz lesz versenyezni, a hatalmas állami támogatásból felépített, mára már saját jogon versenyképes gyártókkal meg főleg. Ha a német kormány tényleg törődne pl a lassan vergődni látszó Volkswagennel, eurómilliárdokat kéne beletolnia közvetlenül a cégbe és annak fejlesztésébe, csak hát azzal a fiskális szigorral ez nem elképzelhető. Ja és meg kellene barátkozni a gondolattal, hogy a VW évekig masszívan veszteséges lehet, de ez az ára a túlélésnek, bár kicsit sántít a példa, de a Tesla is sokáig masszívan mínuszos volt. A hibrid meg az EUban arról szól, hogy a lehető legkevesebb változtatással és költséggel lehessen még profitot csinálni greenwashinggal egybekötve, míg Kínában a technológiai tanulásról és a befolyt pénzek EV-be fektetéséről. El kell felejteni. Ahogy középtávon az EU-s autóipart (kivéve a full luxust), ha így mennek tovább a dolgok.