Űrutazós sci-fi-vel kapcsolatban: állítólag a No Man's Sky azóta már egészen játszhatóvá vált ennyi év után és jönnek ki hozzá folyamatosan a kontentek. Tolja ezt a játékot valaki?
Tolni nem tolom és nem is toltam soha, de nyomon követem, mert elképesztő, hogy milyen mennyiségű kontenttel, grafikai update-ekkel, tengernyi új játékmechanikával, stb. bővült a megjelenése óta, és mindezt teljesen ingyen. A gyenge kezdés után elég alaposan kitettek magukért a fejlesztők, az biztos!
én akkor hagytam abba amikor összeguberáltam különböző anyagokat, volt egy láda aminek a kinyitásához kellettek. egy részét beleraktam, meg visszamentem a többiért. na most a ládához nem találtam vissza, mert a térképen a jel eltűnt amikor a közelébe értem, de nem láttam merre van. tudom van egy egész univerzum, miért ragadtam le itt, de nagyon irritáló volt erre fél órát elpocsékolni.
tudja esetleg valaki, hogy most már jobb-e a navigáció?
en eleg sokat toltam vele meg evekkel ezelott es mar akkor is baromira elveztem. azota megmar annyi plusz kontent jott hozza ingyer raadasul, hogy elvesztettem a fonalat. elegge be tudja szippantani az embert a grind/farming elmeny, sztem csak ezert veszelyes. :)
God of War (2018)
Yaay, sikerült kijátszani. Örülök, hogy a Sony megnyitotta a játékainak egy részét a PC felhasználók irányába. Azért ez másfajta AAA mint amit az ubisoft csúfol annak. Valahogy így képzelem el azt amikor jó játékot akarnak készíteni, van rá egy csomó pénz, és nem az a cél hogy az utolsó forintot kihúzzák mikrotranzakciókkal. Kellemes játékmenet, élvezhető történet, jó a karakterek jellemének fejlődése és egymással való interakcióik, szép grafika, elég sok tartalom stb.
Apró dolgokba belelehet kötni, végére kevés volt craftingra a hacksilver, van egy grindolós pálya, UI nem a kedvencem meg még biztos tudnék sorolni. De ettől még egy nagyon tisztességes munka.
Ha valakinek még nem volt meg, (és lesz újra akció) akkor érdemes bepótolni.
ehhez nem kellett nagy tudás. Nyilvánvaló, hogy a teljes szórakoztatóipart megölték a pénzemberek. De könnyű dolguk van, mert a mai fogyasztói társadalom annyira birkamódon befolyásolható, hogy minden szart el lehet nekik adni és megveszik. Nagyon kevés az a réteg, aki valóban igényes és képes tisztán látni. Ugyanezt megcsinálták a filmekkel, a Marvel modell meg a Disney kicsinálták a mozit. A Netflix meg a sorozatokat tette tönkre.
Mert minden a pénzről szól. Hol vannak már Spielbergek, Lucasok, Zemeckisek, stb. Ridley Scott meg Cameron is eladták a lelküket az ördögnek...
Az AAA fenntarthatósága egyre inkább kérdéses, az tuti. Azért amikor ott tartunk, hogy 5-7 évig készül egy játék, irtózatos pénzből... a kiadói oldalon a kockázat egy dolog. De játékosként nekünk mennyire jó, hogy mondjuk régen a Naughty Dog, vagy a Sony Santa Monica egy konzolgenerációban 2-3-4 játékot is ki tudott hozni, most meg _jó esetben_ maximum egyet. Vagy hogy a PS2-re kijött összesen ha jól számolom három GTA (3, Vice City, San Andreas), most meg 10 évente jön egy.
Az oké, hogy ez játékosként nem jó, de kiadói oldalról sem, mivel nem lehet úgy fejni egy franchiset, mint régen. Rosszul számolod egyébként, ha a Stories részeket is vesszük, akkor 5 GTA jött ki PS2-re. PS4-re meg NULLA. :D
Elég egyértelmű ténynek tűnik, hogy a kiadónak sem éri meg az, hogy 12-13 évet kell várni a GTA 6-ra pl., ezért alternatív megoldások után néznek. Tehát sok DLC, évekre nyúló live service support, eleve felfújt tartalom, aminek a 80%-a filler. Vagy leszel Ubisoft, ahol nem ismerik fel a realitásokat és még most is túl gyakran szarják ki az AC-t és klónjait, miközben a minőségi játékaik (Immortals, PoP Lost Crown) elvesznek a szemétben és nem találnak közönségre.
Szerintem az innovációt is megfojtja a nehézkesség. Pl. most vittem végig a Silent Hill 2 remake-et és meglepően jó volt, viszont a sztori ismerőssége miatt nyilván nem ütött annyira, mint az eredeti. Kicsit szomorú belegondolni abba, hogy milyen sokáig készülhetett ez az egyébként teljesen szükségtelen remake, ami nem tud sokat hozzátenni az SH2-höz. A régi fanok kb. annyit kapnak tőle, hogy elhümmögsz meg elfilózol a változtatásokon meg a bővítéseken, sokszor bólogatsz, néha ingatod a fejedet... és ez a sztoriélményed, ami azért friss játékélménytől nem sok.
A konklúzióm kb. az lett, hogy fasza játék, de jobban örültem volna egy új SH-nak remake helyett, viszont az SH2 úgy néz ki jól fogy, szóval tippre a Bloobert befogják majd SH1-et újrázni is. És az igazán szomorú az, hogy azt is meg fogom venni, mert garantáltan jó lesz az is.
Két DarkRock \SBI produkció, naná, hogy bojkott lett. Amihez a woke teamek hozzáérnek = bojkott. Külföldön ez nagyon megy már, de nincs ezzel gond szvsz. Következő produkció az új AC lesz, szerintem az is rohadt nagyot fog hasalni.
Square Enixék kitáncoltak végül az SBI alól, vajon miért.
Eh, oké, de ez is az agyrák szintjén van már, mert ez az internetes outrage nem nagyon tesz különbséget játék és ténylegesen túlbuzgóan woke szar között. Mert ott van a PoP Lost Crown, amin a stáblista szerint tényleg dolgozott a gyűlölt cég, de a játékon ennek nyomát sem érzed, mármint semmi olyan tartalom nincs benne, amire meg rá lehetne húzni (pl. hogy a történelmileg is multikulti óperzsák a játékban is multikultik), arra nagyon erőltetni kell, mert hülyeség ráhúzni.
Az Immortals ugyanez a kategória annyi különbséggel, hogy nem valami jó a szövegkönyv meg kifejezetten rossz humora van a játéknak, de ott is outrage youtuber legyen a talpán, aki lerántja a leplet a nagy woke összeesküvésről. Meg egyébként is ezek viszonylag niche címek, főleg a PoP, szóval egy percig sem vagyok hajlandó elhinni azt, hogy a kultúrháborús idióták a Sweet Baby nélkül ugrottak volna egy rajzfilmes grafikai stílusú, 2D-s játékmenetű metroidvaniára.
Az Immortals esetében szerintem az elvérzés oka inkább az, hogy az AC Odyssey után túl korán jött még egy antik görögös cucc az Ubitól. Plusz ott is az van, hogy amikor elkezdesz vele játszani megérted, hogy zseniális és hogy sokak szerint miért fossa bokán az új Zeldát, de azt is, hogy alapvetően egy puzzle játék open world Ubiba csomagolva AC-s harcrendszerrel. Abból sem fognak elkapkodni 100 csilliót.
Valahol ott a lényeg, hogy expectation vs. reality értve ezalatt az Ubisoft pénzügyi elvárásait. A PoP TLC pl. nem fogyott iszonyú szarul, de a legújabb hírek arról szólnak, hogy az Ubi már két héttel a megjelenés után eldöntötte, hogy nem akar folytatást. Mindezt úgy, hogy messze a legjobb játékuk a Black Flag óta. Szvsz arrafelé is inkább az a gond, hogy AA projectektől nem kéne világmegváltást várni meg értékelni kéne azt is, ha egy játékot imád a kritika meg a kicsi, de létező közönsége, mert fel lehet mutatni a sok bugos szar AC mellé, hogy tudunk mi ilyet is.
A DarkRock helyett meg gondolom BlackRockot akartál írni, de már kezdem megszokni a tájékozottság magas fokát az interneten a témában.
Rosszul számolod egyébként, ha a Stories részeket is vesszük, akkor 5 GTA jött ki PS2-re. PS4-re meg NULLA. :D
Jó poén, de az LCS és VCS portként jött PSP után PS2-re, úgy meg a 5 is jött PS4-re. De persze ez a szomorúan vicces képen nem sokat változtat, csak így pontos.
A Ubi szerintem is nagyon szempontból csinálja az elcseszést, lehet ennek része néhány húzások, mely elősegíti a kultúrharcos szempontból is a megvetést, de hogy az említett "kisebb" játékaik kifejezetten ezért buktak volna, az marhára messze van a valóságtól. Hozzáteszem, a The Lost Crown első trélere számomra lehűtő volt a kvázi fekete rapperes hangulatával (nem arról beszélek ezzel, hogy Sargon fekete lenne, vagy hogy hófehérnek kellene lennie, hanem hogy az elvárt PoP-os miliőtől zavaróan elütő volt, és első benyomásként könnyű lehetett az arra érzékenyeknek kultúrharcos célpontot is belelátni), és aligha a legjobb bekezdés volt általában is, viszont ettől még a játék jónak tűnik.
De nem én fogom eltartani a Ubit, minden vélt vagy valós woke-tól függetlenül kiégettek már logójukra nézéstől is (oké, a HoMM III-ban még az sem zavar), és egy végtelenjátékos piacon nagyon nehéz már eladni nekem bármit is. Nem tudom, hogy általában a játékosokra mennyire jellemző, de az előfizetések (Game Pass, PS Plus, Humble Choice, ingyen osztogatott játékok mellé minek venni még valamit?), indie tömkelegek, elérhetővé tett többévtizednyi retró korában, miközben már mindent is feltaláltak, a célközönség egy részét már nehéz beugratni. Nyilván a saját korosztályomban lépten-nyomon találkozom azzal a véleménnyel, hogy ha soha többé nem jelenne meg új játék, akkor sem fogyna ki soha. A '90-es években eközben rendszeresen olyan paradigmaváltások, újdonságok voltak, AAA szinten is, hogy a '80-as évek játékain ülve is úgy érezted (volna): ha kihagyod, lemaradsz. Ez ma szerintem nem csak a mi vénülésünk miatt van így. (És tudok még lelkesedni, ha van miért. Jellemzően nem AAA szinten van is, míg a csoda-Sony a HZD-vel igazi Ubi-fintorgást tudott kiváltani belőlem.)
Hozzáteszem, a The Lost Crown első trélere számomra lehűtő volt a kvázi fekete rapperes hangulatával (nem arról beszélek ezzel, hogy Sargon fekete lenne, vagy hogy hófehérnek kellene lennie, hanem hogy az elvárt PoP-os miliőtől zavaróan elütő volt, és első benyomásként könnyű lehetett az arra érzékenyeknek kultúrharcos célpontot is belelátni), és aligha a legjobb bekezdés volt általában is, viszont ettől még a játék jónak tűnik.
Amúgy igen, az egy borzasztó előzetes volt sajnos a zeneválasztás miatt és meg is éri leragadni rajta kicsit. Erről a számról van szó:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5Z31ZmuKVKs
Első hallgatásra egyértelmű, hogy a játékhoz írták (több is van amúgy, csak azok már nem szerepeltek az előzetesekben for obvious reasons), tehát kemény pénzeket sikerült költeni arra teljesen fölöslegesen, hogy valami rappergroup zenét írjon csak a marketinghez, mert a játéknak saját soundtrackje van. Ami amúgy 100x jobb, mint a hip-hop.
És biztos vagyok benne, hogy a költségvetésben még akad pár ilyen pénzkidobás, ami tutira hozzájárul ahhoz, hogy bukás legyen a vége.
De nem én fogom eltartani a Ubit, minden vélt vagy valós woke-tól függetlenül kiégettek már logójukra nézéstől is
Ez meg az átfogó probléma a céggel, igen. Az Immortalsnak azért nem álltam neki évekig, mert Ubisoft + open world és kb. le voltam sokkolva, hogy egy csomó dolgot megold, ami a többi Ubisoft játékban gond szokott lenni. Pl. a szokásos AC-s toronymászogatás remekül van benne streamline-olva, a felfedezgetés nem content copy-paste, tényleg kell benne gondolkodni, van kihívást jelentő platforming stb.
Alapvetően én abban látom a problémát, hogy technológiai kérdésekre van csak egzakt megoldás.
Ha az a kérdés adott hardveren megoldható-e path tracing, vagy egy úttörő raszteles lighting model akkor elő kell venni a matekot, meg programozási trükköket és vagy megoldható vagy x év múlva majd talán. De a rendering pipeline-ban nincs "játékélmény" vagy "sztori" shader.
Amíg a hardver már elbír egy olyan jelenetet ahova berakhatsz nagyfelbontású textúrákkal renderelt többmillió poligonnyi tárgyhalmazt hogy iszonyat részletes legyen - ami nagyon sok emberóra, erőforrás meg pénz - addig a kreatív dolgok - játékmenet, történet, design - inkább stagnálnak vagy gyengébb minőségűek lesznek.
Utolsó AC amivel játszottam az a párizsi volt, nagyon szépen nézett ki a katedrális, meg a város de pár óra után töröltem mert a francnak van kedve ugyanazt a baromságot 35x megcsinálni, meg játékpénzt venni hogy kinyithassam a lootboxokat. Addig nem jutottam el, hogy a sztori jó vagy rossz, mert előbb megölte nekem a monotonitás meg lehúzós kombó.
Én megtartanám a UE5 nanite meg path tracing technológiákat az adott kor Crysis-ainak, és egy 200 millás költségvetésből kijönne fé tucat Hades, Bioshock1, Banished, Baldurs Gate EE szintű játék.
Most a civ7-et nyomják ezerrel, hogy kész legyen (megjelenés 2025Q1). Persze mind tudjuk ez mit jelent, kb az első kieg. után lesz tényleg nagyjából kész. Szóval addig azzal foglalkoznak gondolom.
Mondjuk engem a civ6 után sajnos elvesztettek, már az is nekem túl komplex, hogy élvezzem.
A Wizardry 7 és 8 között több idő telt el, de az X-COM: Apocalypse és az új XCOM között is. Nem minden széria jött sosem 1-2 évente (a Wizardry persze sokáig igen). A Firaxis maga dolgozik, nyilván ők is egyre lassabban és egyre nagyobb DLC-fókusszal.
Egyébként ebből a műfajból pont Dunát lehet rekeszteni mostanság. Ettől persze lehet még hiányolni a konkrét XCOM 3-at, de én azt se tudom mikor játszanám, annyi érdekes dolog jelent meg a stílusban, de az első Firaxis-féle iterációig sokkal szűkösebb volt a kínálat, ebben rosszabb volt a helyzet. A konzolon játszás persze nem segít, de rengeteg játék kap portot már idővel.
Egyébként ebből a műfajból pont Dunát lehet rekeszteni mostanság.
azert ne tulozzunk. amugy atleptem pc-re konzolrol, a brutalis toltesi idok miatt.
nem veletlenul bohockodom a longwarokkal. ph point, gears tactics, mindegyik parszor vegigtolva. van meg a mutant year zero, azt egyelore leszedtem csak, meg nem probaltam.
Van még bőven, nem mondom, hogy mind neked való, válogatni ér. Csak volt idő, amikor szinte semmi nem volt, most meg hetente jelentenek be szinte egyet. FPS szinte boomer shooterekkel együtt sincs ennyi.
Néhány érdekesebb (a direktebben RPG-ket és a fentebb említetteket mellőzve), nyilván kipróbálni is végtelen idő kellene őket:
Marvel's Midnight Suns (ha már Firaxis)
Jagged Alliance 3
Battle Brothers (preferenciától is függően kilóghat túlzóan a stílusból, de amúgy pazar, és elég HC)
Wartales (a Battle Brothersre üt inkább, bár talán RPG-sebb és modernebb grafikás)
WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters
WH40K: Mechanicus (lesz második része is)
King Arthur: A Knight's Tale (+ a stand-alone kiegje)
Tactical Breach Wizards
Valkyria Chronicle 4 (az 1 is elérhető Steamen, bár az régebbi)
Invisible, Inc.
Dungeon Rats
Mordheim
Showgunners
Hard West 1-2
Phantom Doctrine
Battletech
The Lamplighters League
Miasma Chronicles (a Mutant Year Zero fejlesztőitől)
Tactics Ogre Reborn (ha japó SRPG belefér)
Troubleshooter (nagyon koreainak tűnik, de a taktikai harc állítólag nagyon jó benne)
Ki ne hagyd, SZVSZ nagyon jó játék, ritka, hogy többször viszek végig valamit, de a JA3-at annyira imádom, hogy bármikor elő tudom venni kb. Mondjuk egy JA2 TC mod marha jó lenne hozzá.
Az biztos, hogy ha xcomhoz szoktál, szokni kell, hogy nincs találati szazalékozás :D
Nekem az egyik kedvencem. Na. Abszolút nem szabad abból kiindulni, mert nagy pofáraesés a vége :D A JA3 tele van örökölt dolgokkal, de alapjában véve egy teljesen más rendszer. Igazából egy nagy baja van, hogy ha van akár egy tagod aki 95+-os marksman, adsz neki egy snipert meg egy éjjellátót, akkor gyakorlatilag rejtőzködve ki tud mindenkit fingatni a pályán úgy, hogy meg sem találják. Mondjuk hasonlót a JA2-ben is be lehetett játszani, csak annyi a különbség, hogy itt iszonyat sok ammo van mindenhez. Persze rendszeresen beüt valami szar, olyankor meg kb. instant reload :D A rengeteg mellékküldetés meg marha jó, mert az ending függ attól, hogy milyen döntéseket hozol, és van olyan is, ahol 2 lehetőséget ad a játék, de közben meg valójában vagy 4 féle módon meg lehet oldani a missiont, csak mert előtte valamit nem találtál meg \ fedeztél fel \ szakmabeli embered nincs a csapatban, emiatt cseszheted. Na de ezek miatt is nagyon jól lehet többször is ujrajátszani, egy kicsit így utólag BG3 light a mission rendszer, mert nincs minden az arcodba nyomva, és értékeli a játék ha felfedez az ember.
ez a Diablo 2 remastered mennyire stabil és játszható már? Ez is ilyen Warcraft 3 remastered féle fail vagy megéri annak, akinek kimaradt az eredeti?
+ egy 6 éves gamer laptopom van, nem tom mennyire bírja.
én még a megjelenés környékén játszottam vele először, akkor elég sok probléma volt. aztán 1-2 hónap alatt egész játszható lett.
pár hónapja újra elővettem, mert szerettem volna kipróbálni az új dolgokat (Sunder Charms) és legtöbb esetben teljesen játszható volt, egyetlen gond ami rémlik az a server latency. néha 1-2 órára amiatt szutyok volt de akkor átkell váltani US régióra és valószínűleg működik.
meg nemtudom azt javították-e már, hogy a játék töltése közben is már megy a logika server oldalon úgyhogy előfordulhat, hogy már döglődsz mire betölt a waypoint mert rádaggróznak :D. de mindegy HC karit úgysem indítok soha.
viszont nagyon ízlésesen néz ki, van benne pár kényelmi fejlesztés, meg az immunitás törő charmokkal végre igazán jót lehet sorceresezni, meg csomó build életképes lesz. meg új rúnaszavak.
szerintem összességében egy tisztességes remaster, inkább a starcrafthoz áll közelebb minőségben mint a war3-hoz (amit nem próbáltam csak hallottam jóhírét, az alapján ítélem meg).
RTX3050 kategóriás kártyán is jól megy, meg CPU-ból sem kell túl erős.
Szerintem is jó lett. Nagyon jól eltalálták a dio2 classic hangulatot megvalósításban (zene, hang, videó, stb).
A többi meg adott volt, és szerencsére nem cseszték szét. Kicsit még jobb is lett, ahogy a kolléga is írta.
A loot viszont továbbra is lottózás kategóriás, erre érdemes felkészülni/visszaemlékezni. Hellen borzasztó sokat szoptam, mire elvittem Baalig a sorcit. Valami 75-ös körüli szinten voltam, full single módban. Jó hát már nincs annyi idő, mint anno ilyenekre elcseszni :D
PH-n még "sokan" játszanak vele, ha kell esetleg segítség. Meg lehet itt is van, PZoliék is megvették anno.
szerk: ja igen, van pár balance/item változtatás, meg ugye rúnaszavak is, ha komolyabban érdekel a téma (hellen pld), akkor érdemes utánanézni.
Űrutazós sci-fi-vel kapcsolatban: állítólag a No Man's Sky azóta már egészen játszhatóvá vált ennyi év után és jönnek ki hozzá folyamatosan a kontentek. Tolja ezt a játékot valaki?
Tolni nem tolom és nem is toltam soha, de nyomon követem, mert elképesztő, hogy milyen mennyiségű kontenttel, grafikai update-ekkel, tengernyi új játékmechanikával, stb. bővült a megjelenése óta, és mindezt teljesen ingyen. A gyenge kezdés után elég alaposan kitettek magukért a fejlesztők, az biztos!
Chief Exorcist
én akkor hagytam abba amikor összeguberáltam különböző anyagokat, volt egy láda aminek a kinyitásához kellettek. egy részét beleraktam, meg visszamentem a többiért. na most a ládához nem találtam vissza, mert a térképen a jel eltűnt amikor a közelébe értem, de nem láttam merre van. tudom van egy egész univerzum, miért ragadtam le itt, de nagyon irritáló volt erre fél órát elpocsékolni.
tudja esetleg valaki, hogy most már jobb-e a navigáció?
en eleg sokat toltam vele meg evekkel ezelott es mar akkor is baromira elveztem. azota megmar annyi plusz kontent jott hozza ingyer raadasul, hogy elvesztettem a fonalat. elegge be tudja szippantani az embert a grind/farming elmeny, sztem csak ezert veszelyes. :)
"okey-dokey!"
The Last Stand Aftermath
Kis szaros lootolgatós zombi nyírós felülnézetes vacak. De csak be tud húzni újabb és újabb runra, pedig minden ki van maxolva már.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
God of War (2018)
Yaay, sikerült kijátszani. Örülök, hogy a Sony megnyitotta a játékainak egy részét a PC felhasználók irányába. Azért ez másfajta AAA mint amit az ubisoft csúfol annak. Valahogy így képzelem el azt amikor jó játékot akarnak készíteni, van rá egy csomó pénz, és nem az a cél hogy az utolsó forintot kihúzzák mikrotranzakciókkal. Kellemes játékmenet, élvezhető történet, jó a karakterek jellemének fejlődése és egymással való interakcióik, szép grafika, elég sok tartalom stb.
Apró dolgokba belelehet kötni, végére kevés volt craftingra a hacksilver, van egy grindolós pálya, UI nem a kedvencem meg még biztos tudnék sorolni. De ettől még egy nagyon tisztességes munka.
Ha valakinek még nem volt meg, (és lesz újra akció) akkor érdemes bepótolni.
Sajnos tenyleg nem sokan tudnak mar ugy AAA jatekot kesziteni, mint a Sony nagy studioi.
Chief Exorcist
In other news:
https://ipon.hu/magazin/cikk/az-egykori-playstation-vezer-szerint-osszeo...
ehhez nem kellett nagy tudás. Nyilvánvaló, hogy a teljes szórakoztatóipart megölték a pénzemberek. De könnyű dolguk van, mert a mai fogyasztói társadalom annyira birkamódon befolyásolható, hogy minden szart el lehet nekik adni és megveszik. Nagyon kevés az a réteg, aki valóban igényes és képes tisztán látni. Ugyanezt megcsinálták a filmekkel, a Marvel modell meg a Disney kicsinálták a mozit. A Netflix meg a sorozatokat tette tönkre.
Mert minden a pénzről szól. Hol vannak már Spielbergek, Lucasok, Zemeckisek, stb. Ridley Scott meg Cameron is eladták a lelküket az ördögnek...
Az AAA fenntarthatósága egyre inkább kérdéses, az tuti. Azért amikor ott tartunk, hogy 5-7 évig készül egy játék, irtózatos pénzből... a kiadói oldalon a kockázat egy dolog. De játékosként nekünk mennyire jó, hogy mondjuk régen a Naughty Dog, vagy a Sony Santa Monica egy konzolgenerációban 2-3-4 játékot is ki tudott hozni, most meg _jó esetben_ maximum egyet. Vagy hogy a PS2-re kijött összesen ha jól számolom három GTA (3, Vice City, San Andreas), most meg 10 évente jön egy.
Chief Exorcist
Az oké, hogy ez játékosként nem jó, de kiadói oldalról sem, mivel nem lehet úgy fejni egy franchiset, mint régen. Rosszul számolod egyébként, ha a Stories részeket is vesszük, akkor 5 GTA jött ki PS2-re. PS4-re meg NULLA. :D
Elég egyértelmű ténynek tűnik, hogy a kiadónak sem éri meg az, hogy 12-13 évet kell várni a GTA 6-ra pl., ezért alternatív megoldások után néznek. Tehát sok DLC, évekre nyúló live service support, eleve felfújt tartalom, aminek a 80%-a filler. Vagy leszel Ubisoft, ahol nem ismerik fel a realitásokat és még most is túl gyakran szarják ki az AC-t és klónjait, miközben a minőségi játékaik (Immortals, PoP Lost Crown) elvesznek a szemétben és nem találnak közönségre.
Szerintem az innovációt is megfojtja a nehézkesség. Pl. most vittem végig a Silent Hill 2 remake-et és meglepően jó volt, viszont a sztori ismerőssége miatt nyilván nem ütött annyira, mint az eredeti. Kicsit szomorú belegondolni abba, hogy milyen sokáig készülhetett ez az egyébként teljesen szükségtelen remake, ami nem tud sokat hozzátenni az SH2-höz. A régi fanok kb. annyit kapnak tőle, hogy elhümmögsz meg elfilózol a változtatásokon meg a bővítéseken, sokszor bólogatsz, néha ingatod a fejedet... és ez a sztoriélményed, ami azért friss játékélménytől nem sok.
A konklúzióm kb. az lett, hogy fasza játék, de jobban örültem volna egy új SH-nak remake helyett, viszont az SH2 úgy néz ki jól fogy, szóval tippre a Bloobert befogják majd SH1-et újrázni is. És az igazán szomorú az, hogy azt is meg fogom venni, mert garantáltan jó lesz az is.
Két DarkRock \SBI produkció, naná, hogy bojkott lett. Amihez a woke teamek hozzáérnek = bojkott. Külföldön ez nagyon megy már, de nincs ezzel gond szvsz. Következő produkció az új AC lesz, szerintem az is rohadt nagyot fog hasalni.
Square Enixék kitáncoltak végül az SBI alól, vajon miért.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Eh, oké, de ez is az agyrák szintjén van már, mert ez az internetes outrage nem nagyon tesz különbséget játék és ténylegesen túlbuzgóan woke szar között. Mert ott van a PoP Lost Crown, amin a stáblista szerint tényleg dolgozott a gyűlölt cég, de a játékon ennek nyomát sem érzed, mármint semmi olyan tartalom nincs benne, amire meg rá lehetne húzni (pl. hogy a történelmileg is multikulti óperzsák a játékban is multikultik), arra nagyon erőltetni kell, mert hülyeség ráhúzni.
Az Immortals ugyanez a kategória annyi különbséggel, hogy nem valami jó a szövegkönyv meg kifejezetten rossz humora van a játéknak, de ott is outrage youtuber legyen a talpán, aki lerántja a leplet a nagy woke összeesküvésről. Meg egyébként is ezek viszonylag niche címek, főleg a PoP, szóval egy percig sem vagyok hajlandó elhinni azt, hogy a kultúrháborús idióták a Sweet Baby nélkül ugrottak volna egy rajzfilmes grafikai stílusú, 2D-s játékmenetű metroidvaniára.
Az Immortals esetében szerintem az elvérzés oka inkább az, hogy az AC Odyssey után túl korán jött még egy antik görögös cucc az Ubitól. Plusz ott is az van, hogy amikor elkezdesz vele játszani megérted, hogy zseniális és hogy sokak szerint miért fossa bokán az új Zeldát, de azt is, hogy alapvetően egy puzzle játék open world Ubiba csomagolva AC-s harcrendszerrel. Abból sem fognak elkapkodni 100 csilliót.
Valahol ott a lényeg, hogy expectation vs. reality értve ezalatt az Ubisoft pénzügyi elvárásait. A PoP TLC pl. nem fogyott iszonyú szarul, de a legújabb hírek arról szólnak, hogy az Ubi már két héttel a megjelenés után eldöntötte, hogy nem akar folytatást. Mindezt úgy, hogy messze a legjobb játékuk a Black Flag óta. Szvsz arrafelé is inkább az a gond, hogy AA projectektől nem kéne világmegváltást várni meg értékelni kéne azt is, ha egy játékot imád a kritika meg a kicsi, de létező közönsége, mert fel lehet mutatni a sok bugos szar AC mellé, hogy tudunk mi ilyet is.
A DarkRock helyett meg gondolom BlackRockot akartál írni, de már kezdem megszokni a tájékozottság magas fokát az interneten a témában.
Jó poén, de az LCS és VCS portként jött PSP után PS2-re, úgy meg a 5 is jött PS4-re. De persze ez a szomorúan vicces képen nem sokat változtat, csak így pontos.
A Ubi szerintem is nagyon szempontból csinálja az elcseszést, lehet ennek része néhány húzások, mely elősegíti a kultúrharcos szempontból is a megvetést, de hogy az említett "kisebb" játékaik kifejezetten ezért buktak volna, az marhára messze van a valóságtól. Hozzáteszem, a The Lost Crown első trélere számomra lehűtő volt a kvázi fekete rapperes hangulatával (nem arról beszélek ezzel, hogy Sargon fekete lenne, vagy hogy hófehérnek kellene lennie, hanem hogy az elvárt PoP-os miliőtől zavaróan elütő volt, és első benyomásként könnyű lehetett az arra érzékenyeknek kultúrharcos célpontot is belelátni), és aligha a legjobb bekezdés volt általában is, viszont ettől még a játék jónak tűnik.
De nem én fogom eltartani a Ubit, minden vélt vagy valós woke-tól függetlenül kiégettek már logójukra nézéstől is (oké, a HoMM III-ban még az sem zavar), és egy végtelenjátékos piacon nagyon nehéz már eladni nekem bármit is. Nem tudom, hogy általában a játékosokra mennyire jellemző, de az előfizetések (Game Pass, PS Plus, Humble Choice, ingyen osztogatott játékok mellé minek venni még valamit?), indie tömkelegek, elérhetővé tett többévtizednyi retró korában, miközben már mindent is feltaláltak, a célközönség egy részét már nehéz beugratni. Nyilván a saját korosztályomban lépten-nyomon találkozom azzal a véleménnyel, hogy ha soha többé nem jelenne meg új játék, akkor sem fogyna ki soha. A '90-es években eközben rendszeresen olyan paradigmaváltások, újdonságok voltak, AAA szinten is, hogy a '80-as évek játékain ülve is úgy érezted (volna): ha kihagyod, lemaradsz. Ez ma szerintem nem csak a mi vénülésünk miatt van így. (És tudok még lelkesedni, ha van miért. Jellemzően nem AAA szinten van is, míg a csoda-Sony a HZD-vel igazi Ubi-fintorgást tudott kiváltani belőlem.)
Sors bona, nihil aliud.
Amúgy igen, az egy borzasztó előzetes volt sajnos a zeneválasztás miatt és meg is éri leragadni rajta kicsit. Erről a számról van szó:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5Z31ZmuKVKs
Első hallgatásra egyértelmű, hogy a játékhoz írták (több is van amúgy, csak azok már nem szerepeltek az előzetesekben for obvious reasons), tehát kemény pénzeket sikerült költeni arra teljesen fölöslegesen, hogy valami rappergroup zenét írjon csak a marketinghez, mert a játéknak saját soundtrackje van. Ami amúgy 100x jobb, mint a hip-hop.
És biztos vagyok benne, hogy a költségvetésben még akad pár ilyen pénzkidobás, ami tutira hozzájárul ahhoz, hogy bukás legyen a vége.
Ez meg az átfogó probléma a céggel, igen. Az Immortalsnak azért nem álltam neki évekig, mert Ubisoft + open world és kb. le voltam sokkolva, hogy egy csomó dolgot megold, ami a többi Ubisoft játékban gond szokott lenni. Pl. a szokásos AC-s toronymászogatás remekül van benne streamline-olva, a felfedezgetés nem content copy-paste, tényleg kell benne gondolkodni, van kihívást jelentő platforming stb.
Alapvetően én abban látom a problémát, hogy technológiai kérdésekre van csak egzakt megoldás.
Ha az a kérdés adott hardveren megoldható-e path tracing, vagy egy úttörő raszteles lighting model akkor elő kell venni a matekot, meg programozási trükköket és vagy megoldható vagy x év múlva majd talán. De a rendering pipeline-ban nincs "játékélmény" vagy "sztori" shader.
Amíg a hardver már elbír egy olyan jelenetet ahova berakhatsz nagyfelbontású textúrákkal renderelt többmillió poligonnyi tárgyhalmazt hogy iszonyat részletes legyen - ami nagyon sok emberóra, erőforrás meg pénz - addig a kreatív dolgok - játékmenet, történet, design - inkább stagnálnak vagy gyengébb minőségűek lesznek.
Utolsó AC amivel játszottam az a párizsi volt, nagyon szépen nézett ki a katedrális, meg a város de pár óra után töröltem mert a francnak van kedve ugyanazt a baromságot 35x megcsinálni, meg játékpénzt venni hogy kinyithassam a lootboxokat. Addig nem jutottam el, hogy a sztori jó vagy rossz, mert előbb megölte nekem a monotonitás meg lehúzós kombó.
Én megtartanám a UE5 nanite meg path tracing technológiákat az adott kor Crysis-ainak, és egy 200 millás költségvetésből kijönne fé tucat Hades, Bioshock1, Banished, Baldurs Gate EE szintű játék.
Jaja, BlackRock akart lenni, csak épp DarkRock-kal kapcsolatos cikket olvastam, aztán reflexből azt írtam 🤣
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
xcom 2 2016, xcom 3 meg sehol, 8 ev telt el vazze.
Parizer forever.
Most a civ7-et nyomják ezerrel, hogy kész legyen (megjelenés 2025Q1). Persze mind tudjuk ez mit jelent, kb az első kieg. után lesz tényleg nagyjából kész. Szóval addig azzal foglalkoznak gondolom.
Mondjuk engem a civ6 után sajnos elvesztettek, már az is nekem túl komplex, hogy élvezzem.
Talán majd utána jön egy új xcom.
A Wizardry 7 és 8 között több idő telt el, de az X-COM: Apocalypse és az új XCOM között is. Nem minden széria jött sosem 1-2 évente (a Wizardry persze sokáig igen). A Firaxis maga dolgozik, nyilván ők is egyre lassabban és egyre nagyobb DLC-fókusszal.
Egyébként ebből a műfajból pont Dunát lehet rekeszteni mostanság. Ettől persze lehet még hiányolni a konkrét XCOM 3-at, de én azt se tudom mikor játszanám, annyi érdekes dolog jelent meg a stílusban, de az első Firaxis-féle iterációig sokkal szűkösebb volt a kínálat, ebben rosszabb volt a helyzet. A konzolon játszás persze nem segít, de rengeteg játék kap portot már idővel.
Sors bona, nihil aliud.
azert ne tulozzunk. amugy atleptem pc-re konzolrol, a brutalis toltesi idok miatt.
nem veletlenul bohockodom a longwarokkal. ph point, gears tactics, mindegyik parszor vegigtolva. van meg a mutant year zero, azt egyelore leszedtem csak, meg nem probaltam.
Parizer forever.
Van még bőven, nem mondom, hogy mind neked való, válogatni ér. Csak volt idő, amikor szinte semmi nem volt, most meg hetente jelentenek be szinte egyet. FPS szinte boomer shooterekkel együtt sincs ennyi.
Néhány érdekesebb (a direktebben RPG-ket és a fentebb említetteket mellőzve), nyilván kipróbálni is végtelen idő kellene őket:
Marvel's Midnight Suns (ha már Firaxis)
Jagged Alliance 3
Battle Brothers (preferenciától is függően kilóghat túlzóan a stílusból, de amúgy pazar, és elég HC)
Wartales (a Battle Brothersre üt inkább, bár talán RPG-sebb és modernebb grafikás)
WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters
WH40K: Mechanicus (lesz második része is)
King Arthur: A Knight's Tale (+ a stand-alone kiegje)
Tactical Breach Wizards
Valkyria Chronicle 4 (az 1 is elérhető Steamen, bár az régebbi)
Invisible, Inc.
Dungeon Rats
Mordheim
Showgunners
Hard West 1-2
Phantom Doctrine
Battletech
The Lamplighters League
Miasma Chronicles (a Mutant Year Zero fejlesztőitől)
Tactics Ogre Reborn (ha japó SRPG belefér)
Troubleshooter (nagyon koreainak tűnik, de a taktikai harc állítólag nagyon jó benne)
Sors bona, nihil aliud.
thx, ja3 lemaradt, azt meg bakancsos :)
Parizer forever.
Ki ne hagyd, SZVSZ nagyon jó játék, ritka, hogy többször viszek végig valamit, de a JA3-at annyira imádom, hogy bármikor elő tudom venni kb. Mondjuk egy JA2 TC mod marha jó lenne hozzá.
Az biztos, hogy ha xcomhoz szoktál, szokni kell, hogy nincs találati szazalékozás :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
ja2-t nagyon szerettem.
Parizer forever.
Nekem az egyik kedvencem. Na. Abszolút nem szabad abból kiindulni, mert nagy pofáraesés a vége :D A JA3 tele van örökölt dolgokkal, de alapjában véve egy teljesen más rendszer. Igazából egy nagy baja van, hogy ha van akár egy tagod aki 95+-os marksman, adsz neki egy snipert meg egy éjjellátót, akkor gyakorlatilag rejtőzködve ki tud mindenkit fingatni a pályán úgy, hogy meg sem találják. Mondjuk hasonlót a JA2-ben is be lehetett játszani, csak annyi a különbség, hogy itt iszonyat sok ammo van mindenhez. Persze rendszeresen beüt valami szar, olyankor meg kb. instant reload :D A rengeteg mellékküldetés meg marha jó, mert az ending függ attól, hogy milyen döntéseket hozol, és van olyan is, ahol 2 lehetőséget ad a játék, de közben meg valójában vagy 4 féle módon meg lehet oldani a missiont, csak mert előtte valamit nem találtál meg \ fedeztél fel \ szakmabeli embered nincs a csapatban, emiatt cseszheted. Na de ezek miatt is nagyon jól lehet többször is ujrajátszani, egy kicsit így utólag BG3 light a mission rendszer, mert nincs minden az arcodba nyomva, és értékeli a játék ha felfedez az ember.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
ez a Diablo 2 remastered mennyire stabil és játszható már? Ez is ilyen Warcraft 3 remastered féle fail vagy megéri annak, akinek kimaradt az eredeti?
+ egy 6 éves gamer laptopom van, nem tom mennyire bírja.
én még a megjelenés környékén játszottam vele először, akkor elég sok probléma volt. aztán 1-2 hónap alatt egész játszható lett.
pár hónapja újra elővettem, mert szerettem volna kipróbálni az új dolgokat (Sunder Charms) és legtöbb esetben teljesen játszható volt, egyetlen gond ami rémlik az a server latency. néha 1-2 órára amiatt szutyok volt de akkor átkell váltani US régióra és valószínűleg működik.
meg nemtudom azt javították-e már, hogy a játék töltése közben is már megy a logika server oldalon úgyhogy előfordulhat, hogy már döglődsz mire betölt a waypoint mert rádaggróznak :D. de mindegy HC karit úgysem indítok soha.
viszont nagyon ízlésesen néz ki, van benne pár kényelmi fejlesztés, meg az immunitás törő charmokkal végre igazán jót lehet sorceresezni, meg csomó build életképes lesz. meg új rúnaszavak.
szerintem összességében egy tisztességes remaster, inkább a starcrafthoz áll közelebb minőségben mint a war3-hoz (amit nem próbáltam csak hallottam jóhírét, az alapján ítélem meg).
RTX3050 kategóriás kártyán is jól megy, meg CPU-ból sem kell túl erős.
Szerintem is jó lett. Nagyon jól eltalálták a dio2 classic hangulatot megvalósításban (zene, hang, videó, stb).
A többi meg adott volt, és szerencsére nem cseszték szét. Kicsit még jobb is lett, ahogy a kolléga is írta.
A loot viszont továbbra is lottózás kategóriás, erre érdemes felkészülni/visszaemlékezni. Hellen borzasztó sokat szoptam, mire elvittem Baalig a sorcit. Valami 75-ös körüli szinten voltam, full single módban. Jó hát már nincs annyi idő, mint anno ilyenekre elcseszni :D
PH-n még "sokan" játszanak vele, ha kell esetleg segítség. Meg lehet itt is van, PZoliék is megvették anno.
szerk: ja igen, van pár balance/item változtatás, meg ugye rúnaszavak is, ha komolyabban érdekel a téma (hellen pld), akkor érdemes utánanézni.
Én csak vegig akarom tolni normalon a singlet hogy elmondhassam, hogy nem maradt ki az életemből :D