Jelenlegi hely

Autómánia

Utolsó bejegyzés


Azonosan gyorsulnak?
R8 V10 Plus (MK2) 0-200: 9.1 sec
e-tron GT RS Performance 0-200: 7.9 sec



Én ezt az oldalt szoktam nézni, mert a juzerek kb vasvillára hányják egymást, ha pontatlanság van

https://fastestlaps.com/comparisons/fu8pg3vdrllb

Lehet, van ennél már újabb etron, de az R8 itt meg 2016-os fejlesztés, az etron 2021

Illetve ott van még az értékvesztés, ami az elektromos esetben katasztrófa.
Persze mint minden, a megítélés szempontjából felhasználási szokás kérdése.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Én is erről az oldalról vettem az R8 adatokat, viszont az új e-Tron még nincs fent, és ugye a fentebbi videó arról szólt. És az +200 lóerővel erősebb, mint ami ebben az összehasonlításban szerepel. Hivatalosan valami, 8.3 körül tud 0-200-at, de megnéztem most csomó tesztvideót, és a többség 8 secen belüli gyorsulást mért. Tehát hivatalosan ez a legjobban gyorsuló gyári Audi evör. És a köridőkre is kíváncsi leszek, mert nagyon spéci felfüggesztést kapott.
De inkább javaslom megnézni Handrás videóját.



Biztos jó időt megy a Nordschliffén, az tempós pálya. Egy Hungaroring már kétlem, hogy az alap fizikai dolgok okán fényesen menne neki. Nyilván autópályán verhetetlen.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Grat Vajknak az R8-hoz.
Olvastam az "eredettörténetet" és az azzal járó dilemmákat. Autó és bringa terén is hasonlót élek át az elmúlt 2 évben.

Anno talán itt is nyígtam, hogy kéne egy 90' japán cucc és végül ár/érték/preferencia alapján döntöttem egy Suzuki GTi mellett. Már kezd kissé csípős lenni az áruk, így egy normális amortizáció mellett, befektetésként is tekintek a dologra.

Kevés eladó van európa szerte, szóval nem telített a piac, de azok is ramaty állapotban vannak vagy versenyautóként lehelik ki a lelküket. Leginkább kis csoportokban lehet néha kifogni egy türhető darabot, ami tényleg ritkaságszámba megy.
Mivel Suzuki, és kívülről elég hasonló az mk2-es Swfit-ekhez, így nincs is nagy presztizse ezeknek a zsebrakétáknak.

Minden esetre sikerült egyet nyélbe ütnöm hosszas beszélgetések után. A motor svájci építő gyerek polcáról származik kb 100k km-el, amit itthon átnézett és felújított a kategória legendája, Köpci. Bár sokat nem kellett vele szórakoznia. Kapott felújított difit, fékeket és váltót is.

Szóval műszakilag kvázi egy új autó, ami nagyon örvendetes, mert nem kell majd mélyen a zsebbe nyúlni egyszercsak.
De rengeteg dolog van még vele, mire patika lesz. Többek között a kasztnit rendbe kell rakni és pl egyetlen tényleg jó karosszériást ajánlottak, de ő nem melózik beláthatatlan (höhö) ideig, retinaleválás miatt.

Úgyhogy a kérdésem felétek, tudtok _tényleg_ jó kasztnist ajánlani?



vagy az embertelen gyorsulás és a mindig rendelkezésre álló nyomaték?

Piros lámpánál álltam mellettem az egyik futarceg elektromos (merci sprinter méretű) furgonnja állt. Zöldre váltott a lámpa (sarganal én már indulni szoktam általában) mire elindultam a furgon már atert a kereszteződésen. Egy hangyanyit meglepő volt.



Köszönöm!

Csepelen ismerek egy totál maszek srácot. Amikor eladtam a Preludet, az új tulajnak szépen megcsinálta. Azt a kocsit már eléggé szét kellett kapni. Mélyebben nem tudok nyilatkozni a munkájáról különben, de elérhetőséget tudok szerezni.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Nincs vész, két helyen kell vágni tenyérni részt és ezen kívül felületi rozsda van, szóval nem rohad.
De az lenne a cél, hogy 10 év múlva is patika legyen, garázsban tartott, hétvégi autóként.
Szóval legyalulni csumára, majd újra felvinni a rétegeket és üregvédelem.

Jöhet az elérhetőség és köszönöm szépen.



Nekem anno egy RS4-ben is hatalmas élmény volt Hungaroringen végigmenni, pedig csak jobb egyben ültem :D
De tudtommal az új forma1-es autók is sokkal nehezebbek, mint a régiek, mégis újra meg újra megdöntik a pályacsúcsokat.



a felületi rozsda, nem biztos hogy nem jelenti azt, hogy alatta kiterjedtebben rozsdásodott a kasztni.



De az F1es autókban kb 5cm rel ül a föld fölött a pilóta.



Vajk a súly/LE arányra célozgatott előbb, az meg pl. F1-es kocsiknál sokkal rosszabb lett az évtizedek alatt, mégis sokkal jobb időket mennek a pályákon, ergo máshol nyerik a sebességet (légellenállás, tapadás, elektromos rásegítés, stb.).

Egyébként szerintem kifejezetten nagy élmény, amikor ezekben a kifejezetten nehéz elektromos autókban gyorsulgatsz, mintha a fluxuskondenzátor bekapcsolna és időugráshoz készülnél :D

+ nem mellesleg egy R8-ban elég gyakran kell féket cserélgetni + fenntartás költsége nagyon jelentős. Szerintem, ha beleszámoljuk a fenntartási költségeket, akkor máris nem olyan vészes egy e-Tron GT értékvesztése az évek alatt...



De máshol van a súlypontja az autónak erre celoztam. Meg a legellenallas is jobb mert alacsony az egész.



Az elektromos elvben jobb a fenntartásban, de ott ha egy főegység kakukk, akkor nagy a gond. Ott van még a gumik kérdése, ami tömegarányosan fogy jobban.
A fék vastárcsa esetén nem nagy tétel, a kerámia akár 200 ezret is bírhat (ha nem pályázod) - vagy ott a konverzió acélra.
Típus specifikus költségek eshetnek be, mint a magnetic ride, de ha ilyen lesz, akkor az is megy coilover konverzióra.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Elektromosoknál a fék a visszatáplálás miatt pont nem akkora tétel (természetesen normál használat esetén, pályán az is igénybe van véve).
A gumikopás viszont valid, kb 2 évente lehet komplett cserével számolni, és ezek nem a 10ezres virsligumik... (normál használat esetén szintén)

Villanymotor megbízhatóbb, mint a belsőégésű, de az inverter meg egyebek sem olcsók és azok kb. ugyanolyan eséllyel elromolhatnak (mint egy váltó vagy kettőstömegű).

Na meg vannak ott is ilyen "rejtett" apró pénznyelők, mint koccanásnál a radar/lidar, vagy az aksi fűtő-hűtő rendszer, ezek kis tenyérnyi cuccok, aztán a szerelő meg azt mondja hogy ez akkor 1,5 misi lesz.



Lidar csak a Niuban meg az egyik új Volvóban van, a tetőn, szóval az tropa, az a legkisebb baj. Szenzorok szempontjából már minden modern autó egy hímestojás

Szerk volt, tévedtem



Geci szenzorok. Kölcsön Volvo kétszer is ráfékezett helyettem, aztán villogott pirosan, hogy dá-dá lesz, én meg mérgemben inkább direkt az árokba hajtottam volna...
GR Yarisban nem véletlenül tették egy gombra ezeknek a szaroknak a kikapcsolását. Legközelebb már baromira meg kell néznem, hogy milyen kocsit veszek, mert ha nem vigyázok, az őrületbe kergetnek ezekkel.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Így. Mondjuk a sávtartó automatika jól jön, ha éppen pokemont vadászok.

:trollface:



Nekem kínáltak 2 éve egy S4-et Stage 1 chippel. A próbakör vidám volt és remegő lábakkal szálltam ki miután többször is jelentős gyorshajtást követtünk el a környékbeli közutakon. De amikor hazaértem és lenyugodtam, átgondoltam, beleéltem magam hogy ott áll a garázsban, bármikor beleülhetek, mehetek egy gyorsat, család is belefér, tök jó. De nálunk csak nekem van jogsim, feleségem Bp-n belül élt ezelőtt mindig, felesleges volt az autó, nem is érdekelte. Előző kapcsolatában túlélt egy tartálykocsi vs BMW 525i találkozást, mert nem adta ki annak a fasznak a gyalogátkelő előtt. Azóta meg fél a gondolattól is, hogy önállóan vezessen. Így szerintem a gyereknek hamarabb lesz jogsija mint neki... Szóval amikor visszagondoltam arra, hogy milyen utakon (az M4 kivételével, mert az még friss) tudtam kipróbálni a S4-et, valahogy elmúlt a késztetés a birtoklására. Alacsony felépítésű, nagy kerekekkel, széles gumikkal... Vonóhorog sem illene rá, ráadásul 2 közepes méretű táska kitölti a csomagterét. Ja és 2007-es évjárat, nem viccesek az alkatrész árak azt tekintve, hogy ebbe nem a gyári alap A4 cuccokat kell rakni. Elismerem, szép kihívás egy ilyen kocsit felújítani és életben tartani, de azon kívül hogy egy szép tárgy, csak a helyet foglalná.



Nektek Toyota Land Cruiser kell, de minimum egy Hilux a méhészkedéshez :D



mez johet :)

nekem meg mindig egy x5 kellene, de mar nagyjabol elengedtem.

Parizer forever.



Informatikuskent szegyen h nincs X5-ötöd



programozo vagyok, az informatikust rendszergazdakra hasznaljak.

miert szegyen? nem ez a jellemzo auto ITseknel. max IT cegtulajoknal...

Parizer forever.



Outlander lett a vége tavaly.



de te IT cégtulaj vagy ;)



az egy darabig jó lesz remélhetőleg :)



de csak azert mert a konyvelom keptelen mexuntetni oket.
mar masodszor szed ossze fel milla birsagot.

mar ket eve EV vagyok altalanyadoval. vissza kellene menni alkalmazottnak, de 50 felett vagyok, lusta es pang a piac :(

Parizer forever.



álljunk össze és csináljunk egy energetikával kapcsolatos alkalmazást :)



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Al5LbwMeN2Q

Ezt most találtam. A régi e-tron GT RS is rendesen megizzasztja a V10-es R8-at, sőt többségében le is nyomja. Álló helyzetből meg 50-nel gurulásból is. De látható, hogy nagyon hasonló szinten mozognak. És hiába nehezebb 600 kilóval, még 160-ról is ugyanakkora távon fékez le állóra, mint a sportos R8.

És ugye a most kijött Performance modell +280 LE, újraprogramozott launch controll és Turbo Boost, és a legfejlettebb felfüggesztés evör. Mindezt egy R8-nál jóval olcsóbban.
Ezzel egyáltalán nem a szuper R8-at akarom lehúzni, hanem azt bemutatni, hogy mekkora atomkirályság is lehet ez az RS GT. Fél golyóm meg mindkét vesém odaadnám érte.



Fél golyóm meg mindkét vesém odaadnám érte.

fogd meg a sorom :)

Parizer forever.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!