Az is fasza, amikor a 110-es táblánál egy 3-4 autóból álló sort előzök 140-el, majd látom a tükörből, hogy úgy 180+-al jön egy kocsi villogva én meg kizárt dolog hogy bárki kedvéért behúzzam magam 140-ről 105-re fékezve két szabályosan közlekedő autó közé úgy, hogy köztük az alap biztonságos követési távolságot mind magam előtt, mind magam mögött durván megsértsem, hogy őlordsága tovább tudjon 180-al száguldani.
Megtettem az a jófejséget, ahogy 140-ről 150-ig gyorsítottam és a sort megelőzve azonnal kisoroltam. Ezt a műveletet végig kisérte a vonóhorgomtól jó 3-4m-re rámállva, folyamatosan villogva.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ennek a fordítottja, hogy megyek 150 tempomattal, mire a parasztnak fixen ki kell jönnie előttem 105-el, mert pont ez a mefelelő pillanat, hogy a 104-el döngető haverját előzni kezdje.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
110-nél miért előztök 140-el? 130-asnál miért mentek 150-el? Budapest-Debrecen vonalon nyersz vele max. 10 percet... cserébe fogyasztás, fékút, veszély mind nő.
Azért, mert 110-nél mennek 100-al és amúgy nem szeretek egy nagy dobozos mögött menni, ahonnan nem látom a táblákat időben, meg hogy fékezni fog mert előtte mi a szitu.
Ha meg már megelőzök egy 100-105-el haladó karavánt, akkor nyilván nem 110el fogom megtenni tábla ide, vagy oda, hanem 130-al. 140-re azért mentem, mert konkrétan a seggembe teleportált egy faszom nagy fekete kocsi villogva.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
„Gyorshajtás az előzéskor sem kap felmentést, tehát akkor sem lehet elmenekülni. Úgy kell kiválasztani a lehetőségeket, figyelembe kell venni azt, hogy megelőzendő jármű és közöttünk ki tudunk-e alakítani akkora sebességkülönbséget, hogy a gyorshajtás nélkül végre tudjuk hajtani az előzést” – fogalmazott Simonffy Gergely autósoktató.
Ez meg úgy egy életképtelen szabály.
Tegyük félre a párhuzamos közlekedést, autópályát. Két település között 90-el lehet haladni alapból és szemből van forgalom a másik sávban.
Megy valaki 85-el, akkor így már nem lehet soha megelőzni, hiszen 5km/h difivel azért betartva a biztonságos távolságot előzés előtt és visszatérés után is kellene úgy bő 3 perc megelőzni egy kamiont, de lehet van az 5 is.
Eközben ha nem jönnének szemből, kb. 5-10 percenként van egy beláthatatlan kanyar, egy felbukkanó kereszteződés és előtte 70-es tábla, egy forgalomtól elzárt terület, egy előzni tilos. És persze szemből bármikor jöhetnek.
Beállok mögé tehát 85-el. A következő gépjárműnek már esélye sincs a 20m + kaminont + 20m + engem + 20m-t behúzni 90-el, mégha lenne egy belátható, üres 5-10km-es szakasz XD
Erre beáll mögém 85-re. A kamion meg fogja magát és lecsökkenti a sebességét 80-ra. Az végig lassít engem és a mögöttem lévőt is. A negyedik kocsi már nem tud megelőzni 3 járművet 10km/h difivel, tehát nekem kellene lépnem és kockáztatni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Meg most miről beszélünk, arról a rendőrségről és közelekedésért felelős akármilyen szervekről, akik képesek kirakni rendszeresen egy lámpa mellé kiegészítő lámpát aminek csak két állása van, zöld és piros.
Tehát mész, a kereszteződésben piros van, a kiegészítő lámpa meg zöld, hogy mehetsz jobbra, Befordulsz jobbra, de közben a kiegészítő lámpa átvált pirosra ahogy beérsz, Azonnal megbaszhat a rendőr és meg is basz, hogy piroson mentél át.
Ja hogy nem képes még villogni sem a nyomorék lámpa, hogy mindjárt végetér a zöld?
Senkit nem érdekel, nem a biztonság a fontos, a büntetés behajtása.
Fél éve, egy éve befejeződött az útfelújítás? Szarjunk rá, hagyjuk kint a 30-as táblát végig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Sunyi írta: Csak furcsálom, hogy ezt értelmesen, jó magyarsággal leírtam elsőre is, aztán nem ment át.
Az is fasza, amikor a 110-es táblánál egy 3-4 autóból álló sort előzök 140-el, majd látom a tükörből, hogy úgy 180+-al jön egy kocsi villogva
Nem. Azt írtad, hogy 110-nél 140-el előztél, MAJD UTÁNA jelent meg a road warrior. És utána ráadásul azt mondtad, hogy azért előztél eleve, mert 100-al haladt a kocsisor. 40 km/h különbség igencsak overkill, akkor is ha 3-4 kocsit előzöl.
én még nem hallottam olyanról, hogy valakit azért basztak meg, mert a kiegészítő lámpa hirtelen megszűnt és ő átment a piroson. De egyébként azt is úgy kellene megközelíteni, hogy számítani kell arra, hogy bármikor átválthat, ergo ha nem pont már mellette vagy, akkor meg kell tudni állni.
Ennél problémásabb szerintem, amikor az egyenes haladást engedélyezi a kiegészítő lámpa, és ott halad a sor szépen egyenesen, aztán egyszer csak megszűnik mindenféle jelzés nélkül. Ott azért az egyenes haladás reményében jóval nehezebb lefékezni, mint egy kanyarodás előtt.
Meh, 130-140 már nem oszt nem szoroz, gyorsan kell előzni, hogy rövid ideig tartson és ne legyek a belső sávban. Szerintem ha sokat vezetsz rájössz, hogy a 40km/h különbség nem overkill, a 20km/h különbség és alatta életveszélyes, ha van szembejövő forgalom is
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
bocs, en ugy ertettem a sztorit, hogy pl. autouton 110 helyett konstans 140-el mesz a belsoben, es akkor levillognak. nyilvan elozes az mas, de milyen uton lehet 110-el menni ahol lehet elozni is?!?! szerintem ott 90 a hatar.
Meh, 130-140 már nem oszt nem szoroz, gyorsan kell előzni, hogy rövid ideig tartson és ne legyek a belső sávban. Szerintem ha sokat vezetsz rájössz, hogy a 40km/h különbség nem overkill, a 20km/h különbség és alatta életveszélyes, ha van szembejövő forgalom is
110-es autóúton kétlem, hogy volt szembejövő forgalom... Amúgy, ha 110-es úton 100-105-el ment előtted a sor, akkor mi indokolta az előzést? Mennyit veszítettél volna időben, ha maradsz mögöttük? Fogyasztásod mennyivel dobja meg a folyamatos előzgetés? Bár glom céges autó és nem érdekel.
Van még az a változat amikor haladsz 90 en autóúton és egy mellékútról kikanyarodik eléd és baszik menni le kell fékezned, aztán természetesen 50-100 méter után lefordul egy másik mellékútra...
A 150-el úgy vagyok, hogy itthon csak úgy lehetsz sikeres, ha lazán veszed, de még megfelelsz a stabályoknak :)
Az óra szerint 150, az 142 km/h GPS szerint, és erre az értékre a hibahatár és ráhagyás miatt még nem mérnek.
A valódi ok amúgy nem az időmegtakarítás, hanem, hogy az óra szerinti 130 szörnyen elálmosít, és veszélyesebbé válok tőle.
Viszont, ha most ősszel összejön az új kocsi, ígérem, hogy kifejezetten a már büntethető sebességtartományban fogok lehetőség szerint közlekedni <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nyilván 150 tempomattal végig lehet menni pályán büntetés nélkül, csak kérdés minek. Jelentősen nagyobb fogyasztás, folyamatos szarakodás előzgetéssel, időben meg minimiálisat nyersz. Én is így mentem régen mindig, de azóta rájöttem, hogy sokkal jobb beállni stabil 120-130 közé és nyugiban haladni. Persze, amikor valami flottás fehér skodás területi képviselő nagyon vereti a fos dízelével, akkor néha utána megyek és lepirítom a rákba, de kizárólag, ha egyedül vagyok :Đ
Pont a nyugalom a probléma. A folyamatos előzés ébren tart. A visstatöltés miatt ritka a fékezés, de persze jobb lenne a fogyasztás kisebb sebesség esetén. Bukok a rémán évi 50ezret. Még mindig jobb így.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mondjuk nekem ezzel az elálmosodással sose volt problémám. Akár 0 alvással ülök be hajnalban, akár éjjel kell hazavezeti egy hosszú nap után, vezetés közben sose álmosodok el, max. a szemem kezd kicsit szárazzá válni. Érdekes, mert az irodában vagy anno az egyetemen ülve viszont gyakran rám jön, hogy lecsukódik a szemem. Viszont mostanában elkezdtem a leghidegebb vízzel zuhanyozni meg fürödni és azóta, mintha elmúlt volt a napközben álmosság teljesen, de ez már inkább egészség topic.
Nekem segített a vércukorszintemen a fogyás. Sokkal kevésbé vagyok álmoskás, főleg kaja után. (Pár hete nem volt érkezésem kitérni erre a dologra, hogy szerinted lefogyasztani egészségtelen)
Viszont a kocsik esetén jobbára későn, utólag jöttem rá, hogy a legnagyobb álmosító faktor még az első kocsim esetén abban állhatott, hogy egyszerűen be lehetett ragadva a szellőztető mechanikája belső keringetés állásban. Még mostanában a Lexusnál is észreveszem, hogy amikor spórolni szándékozik a klímával, akkor sunyin belső keringetésre vált, és ebből fakad az autópályás álmosságom nagy részre. Viszont még mindig ott van, hogy gecire unom a tötyörgést, szóval jót tesz a nagyobb tempó.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem dashcam kell hanem megafon :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Az is fasza, amikor a 110-es táblánál egy 3-4 autóból álló sort előzök 140-el, majd látom a tükörből, hogy úgy 180+-al jön egy kocsi villogva én meg kizárt dolog hogy bárki kedvéért behúzzam magam 140-ről 105-re fékezve két szabályosan közlekedő autó közé úgy, hogy köztük az alap biztonságos követési távolságot mind magam előtt, mind magam mögött durván megsértsem, hogy őlordsága tovább tudjon 180-al száguldani.
Megtettem az a jófejséget, ahogy 140-ről 150-ig gyorsítottam és a sort megelőzve azonnal kisoroltam. Ezt a műveletet végig kisérte a vonóhorgomtól jó 3-4m-re rámállva, folyamatosan villogva.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Pfej de rühellem az ilyet
Ennek a fordítottja, hogy megyek 150 tempomattal, mire a parasztnak fixen ki kell jönnie előttem 105-el, mert pont ez a mefelelő pillanat, hogy a 104-el döngető haverját előzni kezdje.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az is fasza ja, és az ilyen megteszi még azt is, hogy az 5 perc alatti egy járműves előzés után kisoroljon rögvest a következő lehajtóra XD
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
110-nél miért előztök 140-el? 130-asnál miért mentek 150-el? Budapest-Debrecen vonalon nyersz vele max. 10 percet... cserébe fogyasztás, fékút, veszély mind nő.
en sem ertem, raadasul mar kurva sok helyen mernek a zsaruk, also tetel asszem mar 60k lett.
Parizer forever.
Azért, mert 110-nél mennek 100-al és amúgy nem szeretek egy nagy dobozos mögött menni, ahonnan nem látom a táblákat időben, meg hogy fékezni fog mert előtte mi a szitu.
Ha meg már megelőzök egy 100-105-el haladó karavánt, akkor nyilván nem 110el fogom megtenni tábla ide, vagy oda, hanem 130-al. 140-re azért mentem, mert konkrétan a seggembe teleportált egy faszom nagy fekete kocsi villogva.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Csak furcsálom, hogy ezt értelmesen, jó magyarsággal leírtam elsőre is, aztán nem ment át.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
„Gyorshajtás az előzéskor sem kap felmentést, tehát akkor sem lehet elmenekülni. Úgy kell kiválasztani a lehetőségeket, figyelembe kell venni azt, hogy megelőzendő jármű és közöttünk ki tudunk-e alakítani akkora sebességkülönbséget, hogy a gyorshajtás nélkül végre tudjuk hajtani az előzést” – fogalmazott Simonffy Gergely autósoktató.
Ez meg úgy egy életképtelen szabály.
Tegyük félre a párhuzamos közlekedést, autópályát. Két település között 90-el lehet haladni alapból és szemből van forgalom a másik sávban.
Megy valaki 85-el, akkor így már nem lehet soha megelőzni, hiszen 5km/h difivel azért betartva a biztonságos távolságot előzés előtt és visszatérés után is kellene úgy bő 3 perc megelőzni egy kamiont, de lehet van az 5 is.
Eközben ha nem jönnének szemből, kb. 5-10 percenként van egy beláthatatlan kanyar, egy felbukkanó kereszteződés és előtte 70-es tábla, egy forgalomtól elzárt terület, egy előzni tilos. És persze szemből bármikor jöhetnek.
Beállok mögé tehát 85-el. A következő gépjárműnek már esélye sincs a 20m + kaminont + 20m + engem + 20m-t behúzni 90-el, mégha lenne egy belátható, üres 5-10km-es szakasz XD
Erre beáll mögém 85-re. A kamion meg fogja magát és lecsökkenti a sebességét 80-ra. Az végig lassít engem és a mögöttem lévőt is. A negyedik kocsi már nem tud megelőzni 3 járművet 10km/h difivel, tehát nekem kellene lépnem és kockáztatni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Meg most miről beszélünk, arról a rendőrségről és közelekedésért felelős akármilyen szervekről, akik képesek kirakni rendszeresen egy lámpa mellé kiegészítő lámpát aminek csak két állása van, zöld és piros.
Tehát mész, a kereszteződésben piros van, a kiegészítő lámpa meg zöld, hogy mehetsz jobbra, Befordulsz jobbra, de közben a kiegészítő lámpa átvált pirosra ahogy beérsz, Azonnal megbaszhat a rendőr és meg is basz, hogy piroson mentél át.
Ja hogy nem képes még villogni sem a nyomorék lámpa, hogy mindjárt végetér a zöld?
Senkit nem érdekel, nem a biztonság a fontos, a büntetés behajtása.
Fél éve, egy éve befejeződött az útfelújítás? Szarjunk rá, hagyjuk kint a 30-as táblát végig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem. Azt írtad, hogy 110-nél 140-el előztél, MAJD UTÁNA jelent meg a road warrior. És utána ráadásul azt mondtad, hogy azért előztél eleve, mert 100-al haladt a kocsisor. 40 km/h különbség igencsak overkill, akkor is ha 3-4 kocsit előzöl.
én még nem hallottam olyanról, hogy valakit azért basztak meg, mert a kiegészítő lámpa hirtelen megszűnt és ő átment a piroson. De egyébként azt is úgy kellene megközelíteni, hogy számítani kell arra, hogy bármikor átválthat, ergo ha nem pont már mellette vagy, akkor meg kell tudni állni.
Ennél problémásabb szerintem, amikor az egyenes haladást engedélyezi a kiegészítő lámpa, és ott halad a sor szépen egyenesen, aztán egyszer csak megszűnik mindenféle jelzés nélkül. Ott azért az egyenes haladás reményében jóval nehezebb lefékezni, mint egy kanyarodás előtt.
Meh, 130-140 már nem oszt nem szoroz, gyorsan kell előzni, hogy rövid ideig tartson és ne legyek a belső sávban. Szerintem ha sokat vezetsz rájössz, hogy a 40km/h különbség nem overkill, a 20km/h különbség és alatta életveszélyes, ha van szembejövő forgalom is
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na ezt most találtam a témára.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/ovakodj-a-lampa-zold-jelzesetol/
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
bocs, en ugy ertettem a sztorit, hogy pl. autouton 110 helyett konstans 140-el mesz a belsoben, es akkor levillognak. nyilvan elozes az mas, de milyen uton lehet 110-el menni ahol lehet elozni is?!?! szerintem ott 90 a hatar.
Parizer forever.
Jaa, nem. Általában a táblához képest 8-10km/h-val a mutató szerint szoktam többel menni. GPS szerint meg 3-4-el.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
M4-es autóút. Ami nem autópálya, 110-el mehetsz, el van választva a szembejövőtől szalagkorláttal. Viszont fizetős, mint egy autópálya. =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
110-es autóúton kétlem, hogy volt szembejövő forgalom... Amúgy, ha 110-es úton 100-105-el ment előtted a sor, akkor mi indokolta az előzést? Mennyit veszítettél volna időben, ha maradsz mögöttük? Fogyasztásod mennyivel dobja meg a folyamatos előzgetés? Bár glom céges autó és nem érdekel.
Van még az a változat amikor haladsz 90 en autóúton és egy mellékútról kikanyarodik eléd és baszik menni le kell fékezned, aztán természetesen 50-100 méter után lefordul egy másik mellékútra...
Igen az M4 Lakitelektől-Békéscsabáig ilyen meg M0-áson is 110 végig a sebességhatár nem?
A 150-el úgy vagyok, hogy itthon csak úgy lehetsz sikeres, ha lazán veszed, de még megfelelsz a stabályoknak :)
Az óra szerint 150, az 142 km/h GPS szerint, és erre az értékre a hibahatár és ráhagyás miatt még nem mérnek.
A valódi ok amúgy nem az időmegtakarítás, hanem, hogy az óra szerinti 130 szörnyen elálmosít, és veszélyesebbé válok tőle.
Viszont, ha most ősszel összejön az új kocsi, ígérem, hogy kifejezetten a már büntethető sebességtartományban fogok lehetőség szerint közlekedni <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nyilván 150 tempomattal végig lehet menni pályán büntetés nélkül, csak kérdés minek. Jelentősen nagyobb fogyasztás, folyamatos szarakodás előzgetéssel, időben meg minimiálisat nyersz. Én is így mentem régen mindig, de azóta rájöttem, hogy sokkal jobb beállni stabil 120-130 közé és nyugiban haladni. Persze, amikor valami flottás fehér skodás területi képviselő nagyon vereti a fos dízelével, akkor néha utána megyek és lepirítom a rákba, de kizárólag, ha egyedül vagyok :Đ
90-el a kamion mogott, kozben ujsagot olvasok. ha utoler egy kamion megelozom a sort es a kovetkezo utolso kamion mogott megyek.
ingazasra meg nem talaltam ki jobbat.
Parizer forever.
Pont a nyugalom a probléma. A folyamatos előzés ébren tart. A visstatöltés miatt ritka a fékezés, de persze jobb lenne a fogyasztás kisebb sebesség esetén. Bukok a rémán évi 50ezret. Még mindig jobb így.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mondjuk nekem ezzel az elálmosodással sose volt problémám. Akár 0 alvással ülök be hajnalban, akár éjjel kell hazavezeti egy hosszú nap után, vezetés közben sose álmosodok el, max. a szemem kezd kicsit szárazzá válni. Érdekes, mert az irodában vagy anno az egyetemen ülve viszont gyakran rám jön, hogy lecsukódik a szemem. Viszont mostanában elkezdtem a leghidegebb vízzel zuhanyozni meg fürödni és azóta, mintha elmúlt volt a napközben álmosság teljesen, de ez már inkább egészség topic.
Arra nem jártam, csak 2x talán, de elvileg igen.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nekem segített a vércukorszintemen a fogyás. Sokkal kevésbé vagyok álmoskás, főleg kaja után. (Pár hete nem volt érkezésem kitérni erre a dologra, hogy szerinted lefogyasztani egészségtelen)
Viszont a kocsik esetén jobbára későn, utólag jöttem rá, hogy a legnagyobb álmosító faktor még az első kocsim esetén abban állhatott, hogy egyszerűen be lehetett ragadva a szellőztető mechanikája belső keringetés állásban. Még mostanában a Lexusnál is észreveszem, hogy amikor spórolni szándékozik a klímával, akkor sunyin belső keringetésre vált, és ebből fakad az autópályás álmosságom nagy részre. Viszont még mindig ott van, hogy gecire unom a tötyörgést, szóval jót tesz a nagyobb tempó.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nálam ezt a funkciót a rádió tölti be. Valamilyen zenének szólni kell mert agyzsibbasztó a monoton motorhang. Zene nélkül nem bírok vezetni.
mi lenne veletek egy elektromos Audiban, ahol olyan csend van, mint egy könyvtárban :D