Abszolút nem vitatkozom ezekkel a dolgokkal, csak mindenki azt mondta itt, hogy mekkora faszság a SUV, közben meg látható, hogy ezt ilyen általános jelleggel nem lehet kijelenteni, felhasználási körülményektől, lakóhelytől, családmérettől függő dolgok ezek.
Én pl. itt Debrecenben csak a munkahelyemre meg bevásárolni járok kocsival, vagy ha valami külvárosi helyre kell menni nagyritkán. Egyébként minden kb. sétányira van a belvárosból. Mondjuk parkolni itt is borzalom, ezért sokszor van az, hogy a barátnőm kocsijával azért nem megyünk valahova, mert nem akarjuk a jó helyet eldobni a felszíni parkolóban :D
illetve talán erre a két dologra reagálnék:
- ha nincs szőlős ültetvényed, totál felesleg a 4x4
- nehezebb előzni, manőverezni
Szerintem előzni pont, hogy könnyebb, mert jobban belátod az utat magad előtt, nem kell kihúzódni, hogy lásd egyáltalán hányan mennek előtted. Persze városban besorolgatni nyilván nehezebb, de sztem országúton könnyebb SUV-val.
A 4x4 pedig nem csak térdig érő sárban jön jól, hanem bármilyen csúszósabb útfelületen, kigyorsításkor is stabilabb szerintem, illetve a kanyarban jobban mozgatja a nagy testű autót.
Nem arról volt szó, hogy "reverse engineeringeltek" egy Teslat és rácsodálkoztak milyen megoldások vannak benne és valami olyasmit mondtak, hogy alapjaiban kell átgondolniuk az autógyártásról alkotott véleményüket? Nem indultak el full elektromos autó irányba?
Nekem Várkonyi Gábortól, az embertől, aki mindig azt szajkózza, hogy a villanyos hajtást csak az állami szubvenciók tartják életben, miközben a komplett olajiparra is ugyanez érvényes
A kommentekben is ott van, hogy az eredeti cikk fullon van a “should-would-could” szöveggel, szóval csak óvatosan, plusz a Scania is tudott ilyen számokat hozni, persze laborban, de ez a kínai cucc is csak ott létezik
Egy kicsit előreugrottál a logikai láncban :) Nem az EU-t védem ezzel, hanem a villanyosítást. Az, hogy az EU is ezt csinálja, már csak egybeesés, ennyi erővel Kínát is védem
Ez komoly, hogy egy full elektromos autót, ha publikus töltőoszlopról akar üzemeltetni valaki, akkor ugyanott van, mintha nem elektromos autót tankolna, ilyen benya árak mellett???
Mondjuk így szerintem is hülyeség a koncepció. Mit nyersz vele a fílingen kívül? Gyorsabb értékvesztés, lassabb "tankolás", kisebb hatótáv mellé a szorongás, hogy el tudsz-e vele menni bárhova messzebbre, mert nem lesz az úton töltő/1db töltő van, és hárman várnak rá fejenként 20 perces töltéssel.
Biztos olcsóbb valamivel az elektromos töltés, de most mit számít az olcsóság, ha olyan Krőzus vagy, hogy nem egy kis használt benzinest veszel? Utóbbiakhoz hasonló árban meg olyan használt elektronyosak vannak, amelyek elmennek vagy 80 km-t reálisan, klímával. Azokat aztán nagy élmény lehet folyamatosan töltőre járatni, pláne, hogy nem is tudnak gyors töltést. (i3, Leaf, meg a futottak még)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Fiat 500e, varosban munkahekyre ingazni ossz napi 7 km, szulokhoz menni 2x15km vagy 2x50km. Meg mittom en bevasarlo centerbe butorboltba kimenni vele neha. Debrecenben full elektromos auto ingyen parkolhat. A mazdaja 7.5-8 literes fogyasztast produkal most igy.
Asszony is évekig rágta a fülem egy 500-ért. Mondom, rendben van, hogy tetszik a forma, meg nekem meg is érné, hogy vennék egy ilyen szart másfélért, aztán le vagy tudva, csak éppen nem akarlak megölni.
Ilyen kisautót, ha elkap egy SUV a kereszteződésben, csumi van. Ez bezzeg senkinek nem jut eszébe.
szerk: De, hogy javasoljak is, ne csak fikázzak "gyösz szar" kategóriában, akkor ott az i3. Az legalább kevlárból és hasonlókból van, ahol kell.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Euro NCAP megmondja. Plusz a villanyautók nagy általánosságban biztonságosabbak az azonos kategóriájú belső égésű társaiknál, többek között az akkupakk által nyújtott szerkezeti szilárdság miatt
Ha egy benzin tartályt átszúrsz (vagy akár átlősz), semmi nem történik, csak elfolyik az üzemanyag. Ugyanez ellenben egy akksicellanal...
Arról nem beszélve, hogy a dízel még csak nem is annyira gyúlékony alap nyomáson.
Plusz az elektromos tűz (pláne akksiknál) sokkal hevesebb, hirtelebb, forróbb, olthatatlanabb, mint egy benzintűz.
Elvileg a BYD új akksijai már kevésbé gyúlékonyak, de a legtöbb elektromos autó akksija, ha egyszer begyullad, akkor ha konkrétan ott áll mellette egy tűzoltó, akkor is szénné fog égni a kocsi.
Remélem az Audi e-tron Q8-ban is már valami modernebb, biztonságosabb akksi van, mert azt néztem ki most magamnak.
Abszolút nem vitatkozom ezekkel a dolgokkal, csak mindenki azt mondta itt, hogy mekkora faszság a SUV, közben meg látható, hogy ezt ilyen általános jelleggel nem lehet kijelenteni, felhasználási körülményektől, lakóhelytől, családmérettől függő dolgok ezek.
Én pl. itt Debrecenben csak a munkahelyemre meg bevásárolni járok kocsival, vagy ha valami külvárosi helyre kell menni nagyritkán. Egyébként minden kb. sétányira van a belvárosból. Mondjuk parkolni itt is borzalom, ezért sokszor van az, hogy a barátnőm kocsijával azért nem megyünk valahova, mert nem akarjuk a jó helyet eldobni a felszíni parkolóban :D
illetve talán erre a két dologra reagálnék:
Szerintem előzni pont, hogy könnyebb, mert jobban belátod az utat magad előtt, nem kell kihúzódni, hogy lásd egyáltalán hányan mennek előtted. Persze városban besorolgatni nyilván nehezebb, de sztem országúton könnyebb SUV-val.
A 4x4 pedig nem csak térdig érő sárban jön jól, hanem bármilyen csúszósabb útfelületen, kigyorsításkor is stabilabb szerintem, illetve a kanyarban jobban mozgatja a nagy testű autót.
Lám-lám Toyota-san, most már el kéne fogadni, hogy a hidrogénes autózás nem csak hülyeség, de még szar is
Nem arról volt szó, hogy "reverse engineeringeltek" egy Teslat és rácsodálkoztak milyen megoldások vannak benne és valami olyasmit mondtak, hogy alapjaiban kell átgondolniuk az autógyártásról alkotott véleményüket? Nem indultak el full elektromos autó irányba?
erről tudsz valami cikket vagy le tudnád írni részletesebben?
After a tear down of the Tesla Model Y, Toyota said it needs "a whole different manufacturing philosophy" if it's to compete in the EV market
https://www.facebook.com/share/zdTacohgTJcK7MY6/
Inkább nem is kommentálom, felforr az agyvizem ettől.
Chief Exorcist
Nekem Várkonyi Gábortól, az embertől, aki mindig azt szajkózza, hogy a villanyos hajtást csak az állami szubvenciók tartják életben, miközben a komplett olajiparra is ugyanez érvényes
Az más kérdés. De attól még ebben a témában lehet igaza.
Chief Exorcist
A kommentekben is ott van, hogy az eredeti cikk fullon van a “should-would-could” szöveggel, szóval csak óvatosan, plusz a Scania is tudott ilyen számokat hozni, persze laborban, de ez a kínai cucc is csak ott létezik
Te miert veded ennyire foggal korommel EU-t mindig? Van valami affiliaciod veluk? Marmint az intezmennyel.
Egy kicsit előreugrottál a logikai láncban :) Nem az EU-t védem ezzel, hanem a villanyosítást. Az, hogy az EU is ezt csinálja, már csak egybeesés, ennyi erővel Kínát is védem
Hát de pont arról van szó, hogy az erőltetett villanyosítással van gond, nem magával a villanyosítással önmagában.
Chief Exorcist
Vannak azok az esetek, amikor bele kell avatkozni a piacba. Szivesen dumálok erről, csak most dolog van :D
Ez komoly, hogy egy full elektromos autót, ha publikus töltőoszlopról akar üzemeltetni valaki, akkor ugyanott van, mintha nem elektromos autót tankolna, ilyen benya árak mellett???
Eddig úgy tűnt, hogy a wattóra /km azért olcsóbban jön ki az ilyen töltőkről, mint a kőolaj alapú equalens, de mutasd a számokat!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én kérdem a számokat, mert akartunk venni most egy varosi elektromos autot páromnak, de azt mondták ha nincs otthoni töltő akkor ugyanott vagy vele.
Mi volt a kiszemelt célpont? Mennyit menne vele?
Mondjuk így szerintem is hülyeség a koncepció. Mit nyersz vele a fílingen kívül? Gyorsabb értékvesztés, lassabb "tankolás", kisebb hatótáv mellé a szorongás, hogy el tudsz-e vele menni bárhova messzebbre, mert nem lesz az úton töltő/1db töltő van, és hárman várnak rá fejenként 20 perces töltéssel.
Biztos olcsóbb valamivel az elektromos töltés, de most mit számít az olcsóság, ha olyan Krőzus vagy, hogy nem egy kis használt benzinest veszel? Utóbbiakhoz hasonló árban meg olyan használt elektronyosak vannak, amelyek elmennek vagy 80 km-t reálisan, klímával. Azokat aztán nagy élmény lehet folyamatosan töltőre járatni, pláne, hogy nem is tudnak gyors töltést. (i3, Leaf, meg a futottak még)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Fiat 500e, varosban munkahekyre ingazni ossz napi 7 km, szulokhoz menni 2x15km vagy 2x50km. Meg mittom en bevasarlo centerbe butorboltba kimenni vele neha. Debrecenben full elektromos auto ingyen parkolhat. A mazdaja 7.5-8 literes fogyasztast produkal most igy.
24es vagy 42es akku?
Szerk. bútorboltba azért nem ezzel fogsz menni és ez nem a hatótávon múlik :D
Asszony is évekig rágta a fülem egy 500-ért. Mondom, rendben van, hogy tetszik a forma, meg nekem meg is érné, hogy vennék egy ilyen szart másfélért, aztán le vagy tudva, csak éppen nem akarlak megölni.
Ilyen kisautót, ha elkap egy SUV a kereszteződésben, csumi van. Ez bezzeg senkinek nem jut eszébe.
szerk: De, hogy javasoljak is, ne csak fikázzak "gyösz szar" kategóriában, akkor ott az i3. Az legalább kevlárból és hasonlókból van, ahol kell.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én inkább csendben maradok :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
bezzeg amikor a SUV előnyeiről volt szó, akkor ezt te nem hoztad fel :D
Euro NCAP megmondja. Plusz a villanyautók nagy általánosságban biztonságosabbak az azonos kategóriájú belső égésű társaiknál, többek között az akkupakk által nyújtott szerkezeti szilárdság miatt
de ha begyullad az akku akkor egy ilyen kis vacakból, ha nem nyílik az ajtó akkor 1 perc alatt rostonsült lesz belőled, nem?
Szerencsére a benzin nem gyúlékony!
Ha egy benzin tartályt átszúrsz (vagy akár átlősz), semmi nem történik, csak elfolyik az üzemanyag. Ugyanez ellenben egy akksicellanal...
Arról nem beszélve, hogy a dízel még csak nem is annyira gyúlékony alap nyomáson.
Plusz az elektromos tűz (pláne akksiknál) sokkal hevesebb, hirtelebb, forróbb, olthatatlanabb, mint egy benzintűz.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Elvileg a BYD új akksijai már kevésbé gyúlékonyak, de a legtöbb elektromos autó akksija, ha egyszer begyullad, akkor ha konkrétan ott áll mellette egy tűzoltó, akkor is szénné fog égni a kocsi.
Remélem az Audi e-tron Q8-ban is már valami modernebb, biztonságosabb akksi van, mert azt néztem ki most magamnak.
Electric vehicle fires are very rare. The risk for petrol and diesel vehicles is at least 20 times higher