Valószínűleg mert még a kevesebb hatótávval is kisebb velük a nyűg a hidegben, mint a benzinesekkel.
Nem Norvégia ugyan, hanem Svédországban amikor voltam fenn a sarkkör környékén, konkrétan -30 fok, és minden autóban volt állóhelyzeti elektromos fűtés, hogy egyrészt ne fagyjon le mindene, elinduljon, és másrészt meg amikor beülsz jó meleg fogad. És ehhez idomulva minden létező helyen volt ehhez alkalmas elektromos dugalj -- a bevásárlóközpontban minden parkolónál, a sportcsarnoknál szintén stbstb, amire rögtön rádugták az autót, ahogy megérkeztek.
Szóval el tudom képzelni, hogy ilyesmi lehet a háttérben, de aztán persze lehet simán csak mezei zöld őrület van ottan.
a benzines persze jobban bírja a hideget, de -30-ban az is egy évtized mire elkezd meleget fújni bentre, plusz ha állóhelyzetben fűtöd belülről, akkor pl nem fagy le a szélvédő, meg ilyenek
hát nem tom, tippre egy full elektromos autót a -20 fokban állóhelyzeti fűtésre kapcsolni, hogy az kellemes melegre felmelegítse az utasteret, az vagy 100 km hatótáv minimum.
ha akar itthon a 0-5 fokban lattok olyan eautost, aki ugy maszkal mint en (rovidgatya, polo, 25 fokra futve az auto), akkor szoljatok. jellemzoen sporolnak a delejjel es nagykabatban sapkaban kesztyuben vezetnek :)
Olvastam is egy nyilatkozatot, hogy vissza akarják fogni az e-autók értékesítését ott, mivel pont az ellenkezőjét érik el vele, mint a cél: az embereket tömegközlekedésre biztatni. Na de mi van ha a tömegközlekedés nem működik, mert szuperzöld? :D
Jah, nálünk az elmúlt hónapokban a Csömör -> BP vonalon kezdett betenni elektromos buszokat a szolgáltató, és a múlt héten amikor bedurrant az első nagy hideg, körülbelül minden második kiesett :D
Moken írta: ismerős vett elektromos autót, 8000 km, 2021-es gyártás, szal elég új. Elvileg 300 felett kellene legyen hatótávja. Tegnap elvitt minket valahova, nem is volt rekkenő hideg, 0 vagy -1 fok, hatótávnak -230-at írt kapásból... mi lenne -10 fok körül?
Mi most veszünk épp egy villanydácsiát (LOL) az asszonynak gyereket suliba hordani, kizárólag városi használatra.
Az egész autó olyan kis prosztó, hogy ihaj, de baromi szerethető, vidám gép. A lényeg annyi, hogy annak is 300km a hatótávja óvatosan haladva városban, de télen simán 230 körül van. Ha ezt a téli fogyasztást felszorzod benzinre, még így is olyan 1,5 liter / 100km-re jön ki.
Viszont a benzines autókkal ellenétében ennek a fűtése olyan 5-10 másodperc alatt fújt fullasztó hőséget, szerintem valami hajszárítő fűtőszál lehet benne :D
Amúgy a másik kérdés amire még nincs válasz, hogy a nagy hideg mennyire gyilkolja az akksit hosszútávon a gyakorlatban. Pont Norvégia az, ahol lényeges a kérdés. Mert OK, nagy hidegben 20-50%-kal kisebb a hatótáv, de ennyire károsodik az akksi ilyenkor? Meglátjuk pár éven belül.
kénytelenek voltak generátorokat is igénybe venni. Az autó akkumulátorát a pihenések során, azaz töltés közben, sátorral és hófalakkal is védték a gyakran -30º-os hidegben.
Azaz, Dacia Spring.
Vályi István fogalmazta meg jól: "Olyan mezítlábas a Spring, hogy ha melléállok, az én lábam szúrja." :D
Ez kb. így is van, mert a műanyag kopogós, hangszigetelés nem nagyon van benne és egyszerű, mint a faék. DE. Szotyiért fenntartható, amúgy ezek a műbőr ülések tök kényelmesek, a csomagtartója elég jó méretű, mert bár pici, de mély és pótkerék is van benne. Plusz szerintem nem néz ki rosszul metálkék színben. Városi közlekedésre pontosan ez kell, nem a 3 tonnás tankok. Ha messzire kell menni, akkor úgyis a Sportage lesz befogva.
Gondoltam ideje már lecserélni a régi i7 4790+12 giga 1333as DDR3 memoriat, szoval most beleolom a maradek kis penzemet egy Ryzen5 3600ba meg 16 giga 3200as DDR4be, remélem lesz tőle javulás rendesen (gpu marad még az RX480, max 2-3 honap mulva esetleg lehet ugorni egy 2060ra)
Vagy ha nem is lesz legalább az AM4 platformon még van mozgásterem, a 1150en már nem :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
ami furcsa nekem hogy mind a 4 cella felfúvódott, és rákerestem gyorsan képkeresővel, szinte az összes hasonló felfúvódáskor minden cella felfúvódik... vagy legalábbis nagyon sok esetben... ez több okból is furcsa...
óbakter most mondja hogy már egy ideje látta hogy emelkedik a laptop teteje és nem tett semmit :D ajjaj... nem értem az embereket... ráadásul ő szokta a céges chat-en írogatni hogy vigyázzunk az akkukkal mert tüzet okozhatnak :D
nekem is volt egy ilyen kollégám. nézegette, hogy dagad a laptop. mondtam neki hogy inkább cseréltesse már, mielőtt felgyullad a keze alatt.
hp elitebook vagy dellben valami hasonló üzleti notebook. bár nemtudom mostanában ez jelent-e valamit, mert az elitebook-ok ipari hulladéknak tűnnek.
van olyan szünetmentes, ami csak a pár másodperces áramkimaradástól véd (számítógép+monitor)? vagy felesleges ilyenben gondolkodni, vegyek egy kisebb fajtát ami pár tíz percet bír?
Ami röhej, mert motorokban nugyanez a 12V-os zselés akksi van, és azért ott nem kell cserélni ilyen gyakran.
Amúgy már van Li-Ion -os UPS, azoknak sokkal hosszabb az élettartamuk (mondjuk ott meg ha kipurcannak a cellák, akkor rohadt drága a csere). Én is gondolkodom otthonra egy szünetmentesben, mert HO-os vagyok, vannak ingadozások a település rendszerében, és féltem a cájgot a túláramtól... 22e FT vs 500+ ha kinyiffantaná egy ilyen szolgáltatói balfaszsag.
Tegnap sikeresen átvettem az új(ish) gépemet (r5 3600+16 giga DDR4)...hogy aztan egész estén át szopjak vele mert az MSI b450 tomahawk max nem képes csak a normális hangerő 1/3-át kiadni magából (vagy 1/2 ha mindent feltekerek de akkor meg torzít mint atom).
Mondjuk hála a Ryzen erejének első R6 játszmámat így is megnyertem 10/4-be
Azóta tesóm ideadta az aktív zajszuros BT fuleset, kegyetlen hogy mennyire kiszuri a cirka 40-45 dB utcai forgalmat+ 30 oraig birja szoval most egyelore elmarad az agyvérzés és a veszettül hangkártya vásárlás :D
Egyedül már csak a minimalis lag zavar, kivancsi vagyok ha BT fülest bedugva hasznal az ember akkor az teljesen eltunik e
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
ennek ellenére norvégiában a legnépszerűbbek az e-autók
Valószínűleg mert még a kevesebb hatótávval is kisebb velük a nyűg a hidegben, mint a benzinesekkel.
Nem Norvégia ugyan, hanem Svédországban amikor voltam fenn a sarkkör környékén, konkrétan -30 fok, és minden autóban volt állóhelyzeti elektromos fűtés, hogy egyrészt ne fagyjon le mindene, elinduljon, és másrészt meg amikor beülsz jó meleg fogad. És ehhez idomulva minden létező helyen volt ehhez alkalmas elektromos dugalj -- a bevásárlóközpontban minden parkolónál, a sportcsarnoknál szintén stbstb, amire rögtön rádugták az autót, ahogy megérkeztek.
Szóval el tudom képzelni, hogy ilyesmi lehet a háttérben, de aztán persze lehet simán csak mezei zöld őrület van ottan.
Chief Exorcist
nem csak Tesla-ból van nagyon sok Norvégoknál?
nem az van hogy a dízel ami nem bírja a hideget? a benzines az elég jól?
de hát nekem még jogsim sincs :D
a benzines persze jobban bírja a hideget, de -30-ban az is egy évtized mire elkezd meleget fújni bentre, plusz ha állóhelyzetben fűtöd belülről, akkor pl nem fagy le a szélvédő, meg ilyenek
Chief Exorcist
hát nem tom, tippre egy full elektromos autót a -20 fokban állóhelyzeti fűtésre kapcsolni, hogy az kellemes melegre felmelegítse az utasteret, az vagy 100 km hatótáv minimum.
ha akar itthon a 0-5 fokban lattok olyan eautost, aki ugy maszkal mint en (rovidgatya, polo, 25 fokra futve az auto), akkor szoljatok. jellemzoen sporolnak a delejjel es nagykabatban sapkaban kesztyuben vezetnek :)
Parizer forever.
Nos, a tömegközlekedés már nem annyira bírja :D
https://www.nettavisen.no/nyheter/elektriske-busser-taler-ikke-kulden/s/5-95-1498577#:~:text=%C3%85rsaken%20til%20g%C3%A5rsdagens%20problemer%20ble,g%C3%A5r%20raskere%20tomme%20for%20str%C3%B8m
Olvastam is egy nyilatkozatot, hogy vissza akarják fogni az e-autók értékesítését ott, mivel pont az ellenkezőjét érik el vele, mint a cél: az embereket tömegközlekedésre biztatni. Na de mi van ha a tömegközlekedés nem működik, mert szuperzöld? :D
Önmaguk paródiája.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
nyugatló hanyat
Jah, nálünk az elmúlt hónapokban a Csömör -> BP vonalon kezdett betenni elektromos buszokat a szolgáltató, és a múlt héten amikor bedurrant az első nagy hideg, körülbelül minden második kiesett :D
Pedig ez azért nem a norvég hideg :D
Chief Exorcist
Mi most veszünk épp egy villanydácsiát (LOL) az asszonynak gyereket suliba hordani, kizárólag városi használatra.
Az egész autó olyan kis prosztó, hogy ihaj, de baromi szerethető, vidám gép. A lényeg annyi, hogy annak is 300km a hatótávja óvatosan haladva városban, de télen simán 230 körül van. Ha ezt a téli fogyasztást felszorzod benzinre, még így is olyan 1,5 liter / 100km-re jön ki.
Viszont a benzines autókkal ellenétében ennek a fűtése olyan 5-10 másodperc alatt fújt fullasztó hőséget, szerintem valami hajszárítő fűtőszál lehet benne :D
Amúgy a másik kérdés amire még nincs válasz, hogy a nagy hideg mennyire gyilkolja az akksit hosszútávon a gyakorlatban. Pont Norvégia az, ahol lényeges a kérdés. Mert OK, nagy hidegben 20-50%-kal kisebb a hatótáv, de ennyire károsodik az akksi ilyenkor? Meglátjuk pár éven belül.
Amúgy sok ICE autónal is van kabin elofutes.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
fixen fel van fűtődve mindig az autó akku, nem? arra megy el az árom, azért kisebb a hatótáv
https://villanyautosok.hu/2023/12/18/celba-ert-az-antarktiszon-a-nissan-...
Azért ebben így minden benne van :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
az valami indiai gep atcimkezve asszem :) (dacia spring talan)
es amugy milyen a belso minoseg, ergonomia, kenyelem, ezek?
Parizer forever.
Azaz, Dacia Spring.
Vályi István fogalmazta meg jól: "Olyan mezítlábas a Spring, hogy ha melléállok, az én lábam szúrja." :D
Ez kb. így is van, mert a műanyag kopogós, hangszigetelés nem nagyon van benne és egyszerű, mint a faék. DE. Szotyiért fenntartható, amúgy ezek a műbőr ülések tök kényelmesek, a csomagtartója elég jó méretű, mert bár pici, de mély és pótkerék is van benne. Plusz szerintem nem néz ki rosszul metálkék színben. Városi közlekedésre pontosan ez kell, nem a 3 tonnás tankok. Ha messzire kell menni, akkor úgyis a Sportage lesz befogva.
Gondoltam ideje már lecserélni a régi i7 4790+12 giga 1333as DDR3 memoriat, szoval most beleolom a maradek kis penzemet egy Ryzen5 3600ba meg 16 giga 3200as DDR4be, remélem lesz tőle javulás rendesen (gpu marad még az RX480, max 2-3 honap mulva esetleg lehet ugorni egy 2060ra)
Vagy ha nem is lesz legalább az AM4 platformon még van mozgásterem, a 1150en már nem :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
munkatársam arra ébredt hogy a laptopja fel van fúvódva, szétszedte, akkuk felfúvódva. acer laptop, de asszem jó régi már, de azért durva...
A durva az lett volna ha kigyullad és arra ébred, hogy ég a lakás. Szerencséje volt.
Nem volt folyton töltőre téve az a laptop? Az okozhat ilyet.
Az mondjuk érdekes lenne. Értelmesen nem is tartható egy laptop otthon anélkül, hogy a töltőn legyen.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ami furcsa nekem hogy mind a 4 cella felfúvódott, és rákerestem gyorsan képkeresővel, szinte az összes hasonló felfúvódáskor minden cella felfúvódik... vagy legalábbis nagyon sok esetben... ez több okból is furcsa...
óbakter most mondja hogy már egy ideje látta hogy emelkedik a laptop teteje és nem tett semmit :D ajjaj... nem értem az embereket... ráadásul ő szokta a céges chat-en írogatni hogy vigyázzunk az akkukkal mert tüzet okozhatnak :D
nekem is volt egy ilyen kollégám. nézegette, hogy dagad a laptop. mondtam neki hogy inkább cseréltesse már, mielőtt felgyullad a keze alatt.
hp elitebook vagy dellben valami hasonló üzleti notebook. bár nemtudom mostanában ez jelent-e valamit, mert az elitebook-ok ipari hulladéknak tűnnek.
Egy Switch oleddel lepődtem meg karira, és a kötelezők mellett ez fogott most meg nagyon:
rwurl=https://youtu.be/NdyXCUlLXCQ?si=Yiy9VMChC-tBl0UD
Van más platformra is, de szerintem ez sokkal inkább Doom, mint az új Doom játékok :)
van olyan szünetmentes, ami csak a pár másodperces áramkimaradástól véd (számítógép+monitor)? vagy felesleges ilyenben gondolkodni, vegyek egy kisebb fajtát ami pár tíz percet bír?
Otthonra nincs sok értelme a szünetmentesnek szerintem. Pár évente tönkre mennek benne az aksik.
aha, ezért gondoltam hátha van valami egyszerűbb.
itt pátyon is "elkezdődött", pár hete szoktak már lenni ilyen 1-2mp-s kimaradások :D
orbán :D
Ami röhej, mert motorokban nugyanez a 12V-os zselés akksi van, és azért ott nem kell cserélni ilyen gyakran.
Amúgy már van Li-Ion -os UPS, azoknak sokkal hosszabb az élettartamuk (mondjuk ott meg ha kipurcannak a cellák, akkor rohadt drága a csere). Én is gondolkodom otthonra egy szünetmentesben, mert HO-os vagyok, vannak ingadozások a település rendszerében, és féltem a cájgot a túláramtól... 22e FT vs 500+ ha kinyiffantaná egy ilyen szolgáltatói balfaszsag.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Tegnap sikeresen átvettem az új(ish) gépemet (r5 3600+16 giga DDR4)...hogy aztan egész estén át szopjak vele mert az MSI b450 tomahawk max nem képes csak a normális hangerő 1/3-át kiadni magából (vagy 1/2 ha mindent feltekerek de akkor meg torzít mint atom).
Mondjuk hála a Ryzen erejének első R6 játszmámat így is megnyertem 10/4-be
Azóta tesóm ideadta az aktív zajszuros BT fuleset, kegyetlen hogy mennyire kiszuri a cirka 40-45 dB utcai forgalmat+ 30 oraig birja szoval most egyelore elmarad az agyvérzés és a veszettül hangkártya vásárlás :D
Egyedül már csak a minimalis lag zavar, kivancsi vagyok ha BT fülest bedugva hasznal az ember akkor az teljesen eltunik e
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut