Szerintem jobban megéri 15-ért kikölcsönözni egy hónapra. Ha nagyon rágizdulnék egy év múlva, akkor meg meg lehet venni mindenestül másik 15-ért, mert addigra már annyiért adják.
Egyébként van benne Co-op is, szólj, ha érdekel egy kis multi.
Ubi-játékot co-opban? Hírhedten bugtengerek, nálunk is átment legalja ZS-kategóriába minden, amit csak próbáltunk, és újabb a Rainbow Six Vegasnál. Szóval jó mulatást, garantált a röhögés!
Én játszottam párat multiban (Division 1-2 párszáz óra, Ghost Recon Wildlands egy kicsit, Órások kicsit), azok egyáltalán nem voltak rosszak, szóval nem igazán tudom miről beszélsz. Ez friss tapasztalat?
FC3 (PC) a multi lelövése előtt ment, az FC5 (XSX) meg mostanában, ha el merjük indítani. A Wildlands (XSX) is idén ment, az Ubi-szinten rendben volt, de egyébként nem. A Division 1-ből (PC) tényleg nem rémlik probléma, csak éppen maga a játék nem tetszett.
Csatlakozási problémák voltak, nem ugyanaz történt a képernyőn (pl. a játékostársnál láthatatlan volt minden ellenség, ez egy apró nehezítés), el nem mentett checkpointok vagy éppen meghalunk harc közben, de mégis továbbjutunk, lelövés után a levegőben szublimáló hullák stb. Burleszk. Mindenesetre az FC-k a leghírhedtebbek, azok az internet szerint is ijesztőek (és nálunk is a legborzasztóbbak voltak), ha pedig az Avatar egy átskinezett FC... Utoljára tényleg a Vegast sikerült élvezni, bár azt is idén lőttük végig. Persze annak vannak a kora miatt megérthető fapados dolgai, meg nyilván nem vérhardkór, mint a korábbiak, de élvezetes játék. Hivatalosan lelőtték amúgy a szervereit, de ennél éppen az a fő bug, hogy ennek ellenére mennek (az X360-asok legalábbis), mert a Ubi még ehhez is béna volt.
Én csak youtuben néztem de nekem olyan semmilyen volt. Amit eddig láttam, azt az AC-Black Flag is tudta, csak élvezetesebben. Abban még ráadásul csáklyázás után menő fedélzeti harc is volt + az erődök ostroma is élvezetesebb volt.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Hányszor is lett elhalasztva a Skull & Bones btw? Azt vágom, hogy a Beyond Good and Evil 2 már átvette a vezetést a Duke Nukem Forevertől leghosszabb fejlesztési idő evör kategóriában, de úgy rémlik, hogy a S&B-nek is nekiálltak már a Black Flag után nem sokkal. Szóval nincs sokkal lemaradva a DNF-ektől az sem, olyan durva development hell után meg kb. esély nincs arra, hogy korrekt játék legyen.
Én annál a hírnél hagytam ott azt a játékot, amikor valami olyasmit mondtak, hogy nem lehet bárhol és bármikor leszállni a hajóról és felfedezgetni, hanem szigorúan csak megadott szigeteknél. You had one job...
amikor valami olyasmit mondtak, hogy nem lehet bárhol és bármikor leszállni a hajóról és felfedezgetni, hanem szigorúan csak megadott szigeteknél. You had one job...
Pont ez tűnt fel legelőször és ez lombozott le a legjobban.
Van küldetés amikor fát kell szerezni. Gondoltam majd kiszállok szépen a hajóról a szigeten és mehet a fűrészelés. Lófaszt.... A hajóról kellett kivágni..... :-/
Igen és ha jól emlékszem, akkor a videón a favágás úgy nézett ki, hogy ott állsz a hajóval a sziget mellett és nézel valami animációt, ahogyan egy óriási fűrész ikon vágja a fát, mint valami mobiljátékban.
Ehhez képest a Black Flagben meg kb. mindent meg lehetett csinálni, ami eszedbe jutott meg amit engedett az AC jank. Emlékszem, hogy órákat elhülyéskedtem pl. azzal, hogy megvárom, amíg beérnek az üldöző hajók, majd csata helyett otthagyom a kormányt (ilyenkor az üldözőid nem támadnak), beugrom a vízbe, átúszom az ellen hajójára, aztán kinyírok mindenkit. Ez persze nagy hülyeség, de le voltam döbbenve azon, hogy gondol erre a játék, szóval ha utána visszamész az így kiüresített hajóhoz "rendesen" csáklyázni, akkor objective-nek csak a zászlót kell levágnod a hajó elfoglalásához, viszont nem tudsz senkit hozzáadni a legénységhez, hiszen mindenkit megöltél. :D
És akkor ehhez képest 10 évvel a BF után csinálnak egy játékot, amiben nem tudsz kiszállni. :D Btw. van egy titkos legjobb AC-játék, a Rogue, amiben a templarokkal vagy, maga a játék meg egy csúnyább-rövidebb Black Flag. A rövidebbet úgy kell érteni, hogy 6-8 óra alatt simán végigviszed a sztorit (a történet amúgy nagyon jó), az open world pedig tömény, szóval gyorsan fel tudod fejleszteni a hajódat és kalózkodhadsz vakulásig. Kurva jó játék, kb. az egyetlen nem időrabló AC.
Imellett és nézel valami animációt, ahogyan egy óriási fűrész ikon vágja a fát, mint valami mobiljátékban.gen és ha jól emlékszem, akkor a videón a favágás úgy nézett ki, hogy ott állsz a hajóval a sziget
Sajnos, jól emlékszel. Kiábrándító ahogy megcsinálták :(
na játszottam 2-3 órát ezzel a vadász szimulátorral. jó a grafika, hatalmas terület, és azon vettem észre magam hogy vadászok is :) tök olyan az egész, mint egy far cry, minőségben is majdnem. vannak küldetések, lehet venni fegyvereket meg ezer dolgot. meg van egy csomó terület dlc-ben. jó sokat kell menni míg fast travel pontot találunk, mert amúgy mindig a kezdőponttól indul. de ez nem baj, az egész az ilyenektől ad realisztikus hangulatot.
Legjobb benne, hogy mindegyik helyszín \ térkép teljesen mást ad, és tényleg HATALMASAK a bejárható területek. Mondjuk pár rezervatumban nem árt vigyázni, mert a medve bizony megkóstol :D
Egyetlen bajom vele, hogy ordít a VR támogatás után a játék, de sajnos nincs rá benne lehetőség.
Kicsit nehezen álltam neki ennek a játéknak, mert az a helyzet, hogy a Resi 7-et kb. Silent Hill 2 szintű klasszikusnak tartom, szóval féltem a folytatásától. Meg lehet-e ugrani azt a lécet? Hát őőő... nem lehet, de a Village tök jól megkerüli.
Mert hát ez a játék bár nagyon hasonlít a 7-re, mégis teljesen másmilyen. Hasonlít, mert Ethan és az FPS nézet visszatér, a kezelőfelület teljesen ugyanaz és szerkezetileg is RE7 a lelke mindennek, vagyis négy, jól elkülöníthető egységre lehet osztani a Village-et is. Teljesen másmilyen, mert míg a 7 egyedi élmény volt, ami a lehető legtávolabbról jutott vissza a Resident Evilhöz, addig a 8 magára tetoválja, hogy "I LOVE RE4" és ott nyúlja le a negyedik részt, ahol csak megengedheti magának. És általában megengedheti.
Nincs ezzel baj, mert végül is a jogok a Capcomnál vannak, a Resi 4 meg "csak" a valaha készült egyik legjobb videójáték, szóval nem rossz példa. Elsőre mégis szokni kell a dolgot, mert a Resi 4 árkádos vidámpark feelingje nem igazán passzol a 7-ben megalapozott hangulathoz. Persze a 7-nek is vannak olyan részei, amire rá lehet sütni a vidámpark jelzőt, de ott az egész egy átgondolt koncepció része volt, a cselekményt pedig a fokozatos eszkaláció jellemezte. Ott a Texas Chainsaw Massacre-féle horrortól jutottunk el a Fűrészig meg a szokásos "az RE megőrül az utolsó 2 órában" kliséig, itt meg a csúcson kezdünk és valahol az űrben kötünk ki a játék végére, útközben néhány völggyel.
Ez annyit jelent, hogy már kezdettől sok az akció, a "völgyek" viszont segítenek megteremteni az átfedést az előzményekkel. Az első ilyen rész, a Castle Dimitrescu pl. tök jól visszaidézi a Baker-házat, miközben a klasszikus Resident Evil játékmenetet is visszahozza 2-3 órára. Nem mellesleg pedig férfigyűlölő vámíprszajhák üldöznek benne, szóval kiváló szórakozás, elviseltem volna belőle többet is. Főleg úgy, hogy Lady D-vel, vagyis a "BIG WOMANNEL" volt tele a marketingkampány, miközben csak egy jelentős, de apró szelete a 12 órás játékidőnek.
Szerencsére a többi helyszín nem vall szégyent a változatosság fenntartásában, szóval akad teljesen harcmentes, kizárólag fejtörők megoldására koncentráló szegmens, navigációra vagy kifejezetten harcra fókuszáló rész is. Játékmenetileg ez a recept úgy, mint a Resi 7-ben, itt is nagyon jól működik, de az egyes régiókat irányító bossok történeti kidolgozottsága sajnos hagy némi kivánnivalót maga után. Lady Dimitrescu és Heisenberg kiemelkedően jó gonoszok, a többiek viszont el vannak harapva és sajnos ebbe a főellenfél, Miranda is beleértendő.
A sztori ennek ellenére mégis nagyon jó, mert az átfogó cselekmény egész ügyesen inkább Ethan személyes harcára koncentrál, amiben a többi karakter csak egy-egy epizódra jut szóhoz. Maga a koncepció meg simán van akkora elborult ökörség, hogy bármit elvigyen a hátán: Ethan a lányát keresi a játékban, aztán meg is találja... a fejét egy üvegben. Ez viszont nem jelenti azt, hogy meghalt volna, egyszerűen csak meg kell keresned a többi testrészét is, hogy aztán összerakd. Mint a Castlevania 2-ben, ahol Drakula maradványait kellett darabjaiban összeszedni. :D
Ami az egész játékot egyben tartja, az pedig maga a címadó falu, amit nagyon szépen fel lehet fedezgetni amolyan "majdnem open worldként". A falu kb. a játék közepétől teljesen bejárható, viszont a történet állásától függ, hogy mit találunk benne + mindig akad újabb és újabb kinyítható ajtó, megtalálható kincs vagy esetleg miniboss. Sikerült úgy megoldani a dolgot, hogy tökéletesen illeszkedjen a Resi szokásos backtrackelős-térképtanulós játékmenetéhez, top level design jó sok irtanivaló lycannel.
Az irtás pedig kifejezetten szórakoztató, mert sikerült egy érdekes harcrendszert összerakni a negyedik és a hetedik részből. A 4-hez hasonlóan itt is érdemes jól célozni és figyelni az ellenfelek animációira, mert könnyű őket ideiglenesen elkábítani néhány fejlővéssel, hogy aztán eliszkoljunk vagy távolabbról szórjuk rájuk a golyókat. A 7-ből viszont megmaradt a "guard" mozdulat, vagyis Ethan itt is a karjaival tudja védeni magát a támadásoktól. Nagyon hasznos jól begyakorolni, mert hardcore nehézségen a jó guard jelenti a különbséget egy enyhe karcolás és egy mély, életveszélyes harapás között.
Jó sok a fegyver is, mindegyiket élmény használni, de különböző opciókat is nyújtanak, így a harc kifejezetten taktikus tud lenni. Külön örültem annak, hogy a gránátok, a különféle aknák és bombák kivételesen hatékonyra sikerültek ebben a részben, szóval lehet velük kreatívkodni, zűrös helyzetekben simán ki tudnak húzni a csávából. Mindez az FPS nézettel együtt, főleg egérrel-billentyűzettel játszva páratlanul fun, és a 7-re is ezt mondtam, de itt még jobban igaz, hogy ha ilyen lett volna a Doom 3, akkor semmi bajom nem lett volna vele. :D
Szolidan van tehát összerakva a játék, a Resi 4-es hagyományokat követve pedig vannak random poénjai is, amikben szintén nehéz hibát találni. Pl. az upgrade rendszer egyik feléhez állatokra kell vadászni, hogy az egészen szürreális helyeken feltűnő, dagadt árus ebédet főzhessen nekünk belőlük, amit elfogyasztva lesz több a HP-nk vagy hatékonyabb a guardunk. Zseniális.
Sirámaim is vannak azért, de a többségük technikai jellegű. Először is: visszafejlődés történt a Resi 7-hez képest, ebben a játékban nem lehet FoVot állítani, az alapbeállítás meg nem valami jó PC-n. A Resi 7 FoV slidere nem volt tökéletes, csak 70 és 90 fok között lehetett húzni a csúszkát, de létezett.
A másik csúnyaság az újkori RE-játékokra jellemző vignette (az effekt, ami fokozatosan elsötétíti a képernyőt a közepétől a széléig), ami itt különösen szarul néz ki és se állítgatni, se kikapcsolni nem lehet. A 7 óta sötétíti ez a szar mindegyik RE-játékot és így negyedjére már tökre elegem van belőle.
Szerencsére pont az ilyen gondokra találták ki az RE Framework modot, ami mindegyik RE Engine-es játék alatt működik, lehet vele FoVot állítani, a vignette-et meg Pokolra küldeni. Összehasonlításként itt van a játék 100-as FoVval, vignette nélkül:
rwurl=https://i.imgur.com/0EqFv0K.jpg
Ugyanez vignette-tel
rwurl=https://i.imgur.com/rEhWYaw.jpg
Hát kell ez a sötét felhő nekünk, Capcom? Abszolút nem, amikor a játék sötét akar lenni, akkor egyébként sem látsz semmit.
Az alap FoV meg ez a cső lenne:
rwurl=https://i.imgur.com/0U5r3Ww.jpg
Btw. sok játékkal ellentétben itt a 100-as FoV semmit sem tesz tönkre a first person animációkból, szóval különösen érthetetlen, hogy miért nincs ilyen opció a játékban alapból. Többet látsz Ethan karjaiból / testéből és minden le van animálva.
A képminőség is érdekes, ugyanis a TAA alig működik + az RE Engine kikapcsolhatatlan sharpening filtere is dolgozik játék közben, szóval a korábbi részekkel ellentétben és a gyönyörű grafika ellenére egy kicsit ronda tud lenni a játék. Kis netes kutatás után erre azt a megoldást találtam, hogy 1440p-s felbontás helyett DLDSR-ral 4K-ba rakom a játékot, majd az in-game FSR-t quality mode-ban használva jutok vissza az 1440p-s renderfelbontáshoz. Így persze egy kicsit többet eszik a játék, mint a monitorom natív 1440p-jében enne, de nem sokkal, a képminőség viszont remek lesz tőle.
A történettel a kidolgozatlan mellékszerepőlökön túl csak annyi volt a gondom, hogy már megint sikerült rakni egy retcont az egyébként is retconokkal tarkított RE lore-ba, de ez tényleg csak egy apró szálka. Plusz ez az RE egyébként kifejezetten jól őrül meg az utolsó két órára, a lezárás többi eleme pedig nagyon tetszett.
Mindent összevetve frankó a Village, a hetedik részt meg csak azért nem sikerül elérnie minőségben, mert ez a koncepció egy kicsit gyengébb a korábbinál és az eredetiség sem erőssége. Ettől függetlenül tutira végigviszem még vagy kétszer.
Sorrendben játszom végig a TW szériákat. Az előtte lévőeket mindet kb. kimaxoltam, ez a soron következő.
Próbálnám szeretni, igyekszem. Állítólag az egyik legjobb TW a sorozatban. De ez egy fos! Egyszerűen egy szájbakrt fos!
Kezdve azzal, hogy gyakorlatilag a grafika alig jobb mint a Napoleonnak, a tengeri csaták konkrétan csúnyábbak. Nem lehet olyan látványosan darabokra lőni a hajókat, nem lehet a vitorlákra célozni, hiszen nincs vitorla, szinte minden hajó evezős úszó ház.
Legnehezebben játszom, mint az összeset előtte.
A lovasság kiba lassan vánszorog, az egységek hátába rohamozás kb. semmire sem elég, nem okoz sokkot.
Az erődök tök kicsik, alig lehet elpakolni benne 20 unitot, mindenhonnan záporoznak a nyilak, a falak nem elég magasak, hogy védjenek érdemben (3. szintű erőd az 5-ből)
A játék legelső lándzsás unitját kell spammelni, mert az lenyomja a lovasokat és lándzsafalat egyedül az a lándzsás unit tud csinálni, az összes többi szamuráj, meg monk, sőt a legendás lándzsa unit sem tud falanxot, csak a parasztok.
Ezzel csak az a baj, hogy annyira OP, hogy szinte mindent megfog szemből. A legalapabb szamuráj egység ára nagyjából 2.5x-e az alap lándzsásnak, a fentartási költsége legalább a duplája. Ezzel szemben lesz egy minden statisztikában kicsit jobb, de kisebb létszámú unit.
Ha a lándzsás skilleket az összeset kimaxolom, akkor a játék közepére-végére már olyan alap mukikat lehet sorozni 4-esével, hogy rank 6 tapasztalatuk van, onnantól meg megeszik reggelire az alap szamurájokat, ha nincsenek felturbózva.
A taktika innentől mint fogalom megszűnik, egy hős, 15 ilyen lándzsás és 4 íjász aki morált rombol, ebből kell 3 fullos sereg aztán go.
A játék mindenhol csal mert ez adja a nehézséget, nem voltak képesek semmilyen más módon jobb kihívást adni nehezebb fokozaton. Amikor a legelején egy faluval kezdve 2-3 körig próbálnál létezni, felépíteni pár unitot meg egy farmot, addigra odajön melléd 10-ből 5x ilyen 10 unitos ellenfél és szó nélkül megtámad amikor még csak turn 4 van és békében voltatok.
Ezt csak úgy lehet kivédeni, hogy turn 2-re már all in el kell foglalni a legközelebbi ellenfél fővárosát, különben nincs csak kínlódás. De mindegy, mert akkor a melletted lévő kettőből 1 legalább hadat üzen pár körön belül. Ezért ahogy kiheverem az első csatát, max. 3 kör múlva már menni kell a következőre.
Ha lecsapom a környező 3 hadurat, akkor kapok nagyjából 10 kör pihit, ekkor dob egyet a kockával az AI és ha úgy ítéli meg, mindenféle ok nélkül a semleges népek egymás után hadat üzennek Japán túlfeléről is és ha már hadat üzentek, akkor felváltva 2-3 körönként 15-20 unitos seregeket desszantolnak hozzám. Hiába verem le őket folyamatosan és eközben egy kicsit erősödik a gazdaságom és a seregem tapasztalata is, de amikor már egy ütemet kihagytam és 2 ilyen 20-as full szamuráj banda jön, fejlesztésekkel is, akkor csak nézem, hogy ok, ezt most hogy? 40 köre kezdtem.
Nagyjából 6-7x kezdtem újra eddig, ugyanazzal a néppel nyomom, ami egy szigeten kezd és az van ráírva, hogy easy, velük egyszer sem tudtam még győzni. Egyszer valahogy úgy jött ki, hogy teljesen kipucoltam a kezdő szigetet, majd senki nem üzent hadat, partraszálltam Japán csücskében és folyamatosan ledaráltam egyesével a kis hadurakat.
Ekkor eljött a következő oltári nagy baromság, 25 provinciát kell elfoglani 200 kör alatt, és amint 15-öt eléred, gyakorlatilag a sógun riválist lát bennem és az összes klán egyszerre hadat üzen, attól függetlenül, hogy milyen viszonyban voltunk addig.
Mindenféle guidot elolvastam már, áradoznak, hogy ez de jó játék, a legjobb. A lófaszt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nos igen nekem is eddig 4 gamebol kb 1x sikerult gyozni (érdekes módon pont a szigetes ijasz klannal), a diplomacia ertelmet nem nagyon latom cserebe a 2.nal sikerult rajonni hogy kulonbozo bonuszu regiok is vannak, a 3.nal mar arra is hogy a titkosrendorseget csak a varosokban erdemes hasznalni income turbozasra :)
Most nalam a Rome 2 jon de az megy kicsit megremiszt a szerintem sokkal rondabb UI (legalabb is a kampany mapon) illetve a 20 féle nép 2000 féle unitjával (még nem tudom hogy fogom felismerni melyik erősebb a másiknál főleg hogy újak a statok is)
Azt sajnalom még nagyon Shogun 2ben hogy a tuzerseget kihereltek, van olyan mod ami kb 4x a pontossagot meg duplazza a loszert, ra is ferne mert alapbol kb annyi loszer van hogy szetlohess 1 katapulttal 1 falat amin meghal 1 unit, cserebe a mapon kb lefelezi a mozgási sebességed :D
Én mondjuk mindent normalon szoktam játszani, hardnak ott a multiplayer (legutobbi kivetel a Doomoknal volt)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Oké, soha sem volt korrekt, csak amikor az összes korábbi TW-t minden néppel végignyertem short kampányban legnehezebben és nagyjából 2-3 vereség után utánaolvasás nélkül meg lehet érteni az adott TW-ben hogy mi a leggazdaságosabb build order és mire ugranak rá a környező AIk, meg melyik unitok a leggazdaságosabb/hatékonyabb seregösszeállítás, akkor sinen vagy.
Itt meg már 4 guidot olvastam végig, tudom, hogy mi kell a gazdaságnak, csak a hajamra kenhetem azt, ha 2. körben beállít egy 2x akkora sereg, mint amekkorát addigra össze tudsz rakni, azt kb. 0 veszteséggel leverem, elfoglalom a faluját és 4 kör múlva random odadob egy másik ellenfél 2x akkora seregét. Eddigra éppen csak visszajönnek az elhullott katonák és még 3-4 yarit gyártok. Elverem minimális veszteséggel, elfoglalom a faluját és hadat üzen erre kb. 4 nép zsinórban.
Partraszállnak 20-as fullos szamuráj seregekkel 2 körönte és hiába verem el őket, közben nem tudok kiszakadni a szigetről, nincs elég pénz mindenhol fejleszteni, amikor éppen loholok azért, hogy már a flottát is kéne gyúrni és elment már a 25 évből kb. 5 és 4 területem van a 25-ből.
Szóval valami iszonyat szarul van a nehézsége belőve.
Most félreteszem pár napra, úgyis tanulást kellene mímelnem, csak felbszott, hogy ennyi TW múlttal nem tudtam még 1x sem nyerni nagyjából 30 óra játékidővel...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Az alapjáték után gyorsan beleugrottam a DLC-s holmikba és össze is futottam az RE-gyár (más néven Capcom) hátrányaival. Nem tudom eldönteni, hogy jó-e vagy rossz-e az, ami itt van, de az tuti, hogy nem erre számítottam.
A Shadows of Rose lenne a sztori DLC, csak egy gond van vele: a történetet leszámítva egyáltalán nem érződik rajta az, hogy ez a Village-hez készült volna. A Capcomnál valamiért az jutott az eszébe a fejlesztőknek, hogy a first person nézető játékhoz csinálnak egy kizárólag third personból játszható DLC-t, ami ráadásul akciózós lövöldözés helyett szigorúan survival horror. Tehát az ellenfelek keményebbek, nem dobnak lootot és elég lőszer sincs a kinyiffantásukhoz, inkább kerülgetni meg Rose képességeivel lassítgatni kell őket.
Egy RE2 remake izű DLC alapból nem lenne rossz, inkább azért hiányzik a "Village-esebb" kontent, mert nincsenek illúzióim a first person Resi jövőjét illetően. :D Szinte fogadni mernék arra, hogy nem lesz több ilyen játék, a Resi 9 pedig visszatérés lesz a third person kamerához egy klasszikus főhőssel, mert az a Capcomnak jobban megéri. Egy third person játékkal jobban lehet építeni a nosztalgiára, karakterskineket lehet árulni vele, plusz a rajongói feedback is inkább abba az irányba húz érzésem szerint. A Capcom sokszor szerencsére, néha pedig sajnos szeret a közönségra hallgatni, elvileg a Village is azért lett poénosabb-lazább horror az RE7 keménykedése után, mert sokak szerint túl félelmetes és undorító volt.
Tehát ha igazam van a széria jövőjét illetően, akkor a first person RE hattyúdala egy third person DLC lesz, ami az RE2 remake játékmenetét követi. :D Ez nem hangzik jól, ráadásul Rose egy piszok nehézkes karakter (simán a leglassabb Resi-hős evör), a third person mechanikákat pedig felemásan sikerült visszaportolni. Utóbbit nehéz konkretizálni, de pl. a crosshair nagyobb és többet is van a képernyőn, mint kellene neki, mert a UI még FPS akar lenni és mintha a kamerát is többet kéne noszogatni célzás közben, mint az RE2-3 remake-ekben. Az ellenfelek RE2 zombikként viselkednek, de nehezebb őket kikerülni és nem nagyon akarnak botladozni a lövésektől sem, ez sem esett jól.
Elég szomorú az is, hogy a DLC majdnem teljesen innen-onnan újrahasznosított grafikai elemekkel operál: a helyszínek a Village-ből vannak, az animációk egy része az RE2-ből, de még az RE7-ből is találtam modellt és nem, nem a rövidet cameózó Eveline-re gondolok. A dolog annyira pofátlan, hogy az egyik főgonosz a Duke egy maszkkal az arcán, amit aztán a történet valami olyan hülyeséggel indokol meg, hogy Miranda az emlékei alapján akarta újraalkotni a Duke-ot, de elcseszte, ezért nincs arca. :D Ha már történet: nem sok értelme van szegénynek, egyedül a drámai oldalát bírtam, az viszont szerintem RE-hez képest meglepően érzelmes és megható.
A Shadows of Rose mellett a másik extra mód a Mercenaries, ami az alapjátékban elég bénácska volt, mert csak Ethannel lehetett benne gyakni, neki pedig semmilyen speckó képességei nincsenek. Szerencsére a DLC-vel bővült ez is, unlockolható karakterekként Chris, Lady Dimitrescu és Heisenberg csatlakoznak a mókához és mindhármuk jó karakter.
Persze simán BIG WOMAN a legpoénosabb mindegyikük közül, mert teljesen melee egy csomó kiegészítő ability-vel. Lehet vele legyeket szórni, sminkszekrényekkel dobálni az ellent, de meg tudja idézni a lányait is egy kis segítségért. Mivel magas, ezért ajtókon keresztül / belső helyiségekben csak guggolva lehet vele közlekedni, ami szintén ügyes extra poén. Ráadásul az RE8 "fully body awarenesszel" szerelt játék, szóval yep, tits.
Ugyanakkor 4 karakter (főleg úgy, hogy Ethan kb. nem is számít) nem valami sok egy Mercenaries módba és a játékmenet sem lett tökéletesen eltalálva. Az alapok megmaradtak a korábbi részekből, de nagyon a horde mode érzésre mentek rá itt, ami miatt egy kicsit túl könnyen halnak az ellenfelek és nem is sebeznek sokat. Konkrétan egyszer sem sikerült meghalnom, ami nem hatalmas baj, mert időre / kombóra / pontszámra megy a játék, de valahogy mégis furán életlennek érződik így a harc.
Szóval a DLC kontent elég soványka, ami azért gáz, mert a Resi 7-nek vannak messze a legjobb kiegészítői az egész szériában, tehát a folytatás ebben nagyon elmarad az előzménytől. Elvileg azért kellett másfél évet várni a Village DLC-re, mert eredetileg tervbe se volt véve, csak aztán meglepően (hogy mi?) nagy siker lett a játék, így csinálni kellett valamit. Látszik, ahogyan az is, hogy talán nem volt egészséges 7 év alatt 5 RE-játékot fejleszteni (és akkor a kivétel nélkül bukott multis dolgokat nem is számoltam), mert azért becsúszott egy nem túl acélos RE3 remake meg egy egészen furcsa Shadows of Rose. Persze a renomé még így is nagyon jó, de pihenhetnének egy kicsit.
na megvettem a cyberpunkot, 30 euró akcióban. dying light 2-t akartam, de most nem volt kedvem zombiskodni, pedig az is nagyon jó sétaszimulátornak. de a vadász szimulátor mellé inkább a cp-re esett a választásom.
az új 3060-as kártyámon 60fps-el hasít a cucc 4k-ban. nagyon nem néztem bele a settingsbe, de valami raytrace-t is bekapcsolt alapból, meg ai upscale-t, de majd állítgatom ezeket. (marha sok graf opció van, kissé ez már túlzás...)
marha jó a grafika, bár érdekes módon kis részletek tekintetében a környezeti grafika a fc6-ban jobb volt, de összhatásban ez sokkal gazdagabb. még a városba nem mentem be, csak a környező sivatagban rohangáltam :)
köszönöm, örülök hogy támogatsz és bátorítasz. nagyon jó, hogy van egy ilyen kis közösség, ahol elfogadnak és szeretnek. nekem csak ti vagytok. de ez nem teljesen igaz, mert van egy barátom is.
:)
ez tök jó, lesz egy új sétaszimulátorom
Ugyan nem játszottam vele csak néztem róla videókat, de nekem egyből a far cry primal ugrott be. Nyilván más a köntös, de ugyanaz a játékmenet.
Most nézem, hogy van rá akció az alap 69 euró helyett 56 ért megvehető.
Szerintem jobban megéri 15-ért kikölcsönözni egy hónapra. Ha nagyon rágizdulnék egy év múlva, akkor meg meg lehet venni mindenestül másik 15-ért, mert addigra már annyiért adják.
Egyébként van benne Co-op is, szólj, ha érdekel egy kis multi.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Ubi-játékot co-opban? Hírhedten bugtengerek, nálunk is átment legalja ZS-kategóriába minden, amit csak próbáltunk, és újabb a Rainbow Six Vegasnál. Szóval jó mulatást, garantált a röhögés!
Sors bona, nihil aliud.
Én játszottam párat multiban (Division 1-2 párszáz óra, Ghost Recon Wildlands egy kicsit, Órások kicsit), azok egyáltalán nem voltak rosszak, szóval nem igazán tudom miről beszélsz. Ez friss tapasztalat?
Tango
"Lagging is a lifestyle."
FC3 (PC) a multi lelövése előtt ment, az FC5 (XSX) meg mostanában, ha el merjük indítani. A Wildlands (XSX) is idén ment, az Ubi-szinten rendben volt, de egyébként nem. A Division 1-ből (PC) tényleg nem rémlik probléma, csak éppen maga a játék nem tetszett.
Csatlakozási problémák voltak, nem ugyanaz történt a képernyőn (pl. a játékostársnál láthatatlan volt minden ellenség, ez egy apró nehezítés), el nem mentett checkpointok vagy éppen meghalunk harc közben, de mégis továbbjutunk, lelövés után a levegőben szublimáló hullák stb. Burleszk. Mindenesetre az FC-k a leghírhedtebbek, azok az internet szerint is ijesztőek (és nálunk is a legborzasztóbbak voltak), ha pedig az Avatar egy átskinezett FC... Utoljára tényleg a Vegast sikerült élvezni, bár azt is idén lőttük végig. Persze annak vannak a kora miatt megérthető fapados dolgai, meg nyilván nem vérhardkór, mint a korábbiak, de élvezetes játék. Hivatalosan lelőtték amúgy a szervereit, de ennél éppen az a fő bug, hogy ennek ellenére mennek (az X360-asok legalábbis), mert a Ubi még ehhez is béna volt.
Sors bona, nihil aliud.
Nem vettem még meg. Most éppen a Skull and Bones zárt bétát próbálgatom.
Én azt két óra után letettem, nem tetszik.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Én csak youtuben néztem de nekem olyan semmilyen volt. Amit eddig láttam, azt az AC-Black Flag is tudta, csak élvezetesebben. Abban még ráadásul csáklyázás után menő fedélzeti harc is volt + az erődök ostroma is élvezetesebb volt.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Durva, hogy az volt az utolsó AC, amit végigjátszottam...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Hányszor is lett elhalasztva a Skull & Bones btw? Azt vágom, hogy a Beyond Good and Evil 2 már átvette a vezetést a Duke Nukem Forevertől leghosszabb fejlesztési idő evör kategóriában, de úgy rémlik, hogy a S&B-nek is nekiálltak már a Black Flag után nem sokkal. Szóval nincs sokkal lemaradva a DNF-ektől az sem, olyan durva development hell után meg kb. esély nincs arra, hogy korrekt játék legyen.
Én annál a hírnél hagytam ott azt a játékot, amikor valami olyasmit mondtak, hogy nem lehet bárhol és bármikor leszállni a hajóról és felfedezgetni, hanem szigorúan csak megadott szigeteknél. You had one job...
Pont ez tűnt fel legelőször és ez lombozott le a legjobban.
Van küldetés amikor fát kell szerezni. Gondoltam majd kiszállok szépen a hajóról a szigeten és mehet a fűrészelés. Lófaszt.... A hajóról kellett kivágni..... :-/
Igen és ha jól emlékszem, akkor a videón a favágás úgy nézett ki, hogy ott állsz a hajóval a sziget mellett és nézel valami animációt, ahogyan egy óriási fűrész ikon vágja a fát, mint valami mobiljátékban.
Ehhez képest a Black Flagben meg kb. mindent meg lehetett csinálni, ami eszedbe jutott meg amit engedett az AC jank. Emlékszem, hogy órákat elhülyéskedtem pl. azzal, hogy megvárom, amíg beérnek az üldöző hajók, majd csata helyett otthagyom a kormányt (ilyenkor az üldözőid nem támadnak), beugrom a vízbe, átúszom az ellen hajójára, aztán kinyírok mindenkit. Ez persze nagy hülyeség, de le voltam döbbenve azon, hogy gondol erre a játék, szóval ha utána visszamész az így kiüresített hajóhoz "rendesen" csáklyázni, akkor objective-nek csak a zászlót kell levágnod a hajó elfoglalásához, viszont nem tudsz senkit hozzáadni a legénységhez, hiszen mindenkit megöltél. :D
És akkor ehhez képest 10 évvel a BF után csinálnak egy játékot, amiben nem tudsz kiszállni. :D Btw. van egy titkos legjobb AC-játék, a Rogue, amiben a templarokkal vagy, maga a játék meg egy csúnyább-rövidebb Black Flag. A rövidebbet úgy kell érteni, hogy 6-8 óra alatt simán végigviszed a sztorit (a történet amúgy nagyon jó), az open world pedig tömény, szóval gyorsan fel tudod fejleszteni a hajódat és kalózkodhadsz vakulásig. Kurva jó játék, kb. az egyetlen nem időrabló AC.
Sajnos, jól emlékszel. Kiábrándító ahogy megcsinálták :(
na játszottam 2-3 órát ezzel a vadász szimulátorral. jó a grafika, hatalmas terület, és azon vettem észre magam hogy vadászok is :) tök olyan az egész, mint egy far cry, minőségben is majdnem. vannak küldetések, lehet venni fegyvereket meg ezer dolgot. meg van egy csomó terület dlc-ben. jó sokat kell menni míg fast travel pontot találunk, mert amúgy mindig a kezdőponttól indul. de ez nem baj, az egész az ilyenektől ad realisztikus hangulatot.
Legjobb benne, hogy mindegyik helyszín \ térkép teljesen mást ad, és tényleg HATALMASAK a bejárható területek. Mondjuk pár rezervatumban nem árt vigyázni, mert a medve bizony megkóstol :D
Egyetlen bajom vele, hogy ordít a VR támogatás után a játék, de sajnos nincs rá benne lehetőség.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Resident Evil Village
Kicsit nehezen álltam neki ennek a játéknak, mert az a helyzet, hogy a Resi 7-et kb. Silent Hill 2 szintű klasszikusnak tartom, szóval féltem a folytatásától. Meg lehet-e ugrani azt a lécet? Hát őőő... nem lehet, de a Village tök jól megkerüli.
Mert hát ez a játék bár nagyon hasonlít a 7-re, mégis teljesen másmilyen. Hasonlít, mert Ethan és az FPS nézet visszatér, a kezelőfelület teljesen ugyanaz és szerkezetileg is RE7 a lelke mindennek, vagyis négy, jól elkülöníthető egységre lehet osztani a Village-et is. Teljesen másmilyen, mert míg a 7 egyedi élmény volt, ami a lehető legtávolabbról jutott vissza a Resident Evilhöz, addig a 8 magára tetoválja, hogy "I LOVE RE4" és ott nyúlja le a negyedik részt, ahol csak megengedheti magának. És általában megengedheti.
Nincs ezzel baj, mert végül is a jogok a Capcomnál vannak, a Resi 4 meg "csak" a valaha készült egyik legjobb videójáték, szóval nem rossz példa. Elsőre mégis szokni kell a dolgot, mert a Resi 4 árkádos vidámpark feelingje nem igazán passzol a 7-ben megalapozott hangulathoz. Persze a 7-nek is vannak olyan részei, amire rá lehet sütni a vidámpark jelzőt, de ott az egész egy átgondolt koncepció része volt, a cselekményt pedig a fokozatos eszkaláció jellemezte. Ott a Texas Chainsaw Massacre-féle horrortól jutottunk el a Fűrészig meg a szokásos "az RE megőrül az utolsó 2 órában" kliséig, itt meg a csúcson kezdünk és valahol az űrben kötünk ki a játék végére, útközben néhány völggyel.
Ez annyit jelent, hogy már kezdettől sok az akció, a "völgyek" viszont segítenek megteremteni az átfedést az előzményekkel. Az első ilyen rész, a Castle Dimitrescu pl. tök jól visszaidézi a Baker-házat, miközben a klasszikus Resident Evil játékmenetet is visszahozza 2-3 órára. Nem mellesleg pedig férfigyűlölő vámíprszajhák üldöznek benne, szóval kiváló szórakozás, elviseltem volna belőle többet is. Főleg úgy, hogy Lady D-vel, vagyis a "BIG WOMANNEL" volt tele a marketingkampány, miközben csak egy jelentős, de apró szelete a 12 órás játékidőnek.
Szerencsére a többi helyszín nem vall szégyent a változatosság fenntartásában, szóval akad teljesen harcmentes, kizárólag fejtörők megoldására koncentráló szegmens, navigációra vagy kifejezetten harcra fókuszáló rész is. Játékmenetileg ez a recept úgy, mint a Resi 7-ben, itt is nagyon jól működik, de az egyes régiókat irányító bossok történeti kidolgozottsága sajnos hagy némi kivánnivalót maga után. Lady Dimitrescu és Heisenberg kiemelkedően jó gonoszok, a többiek viszont el vannak harapva és sajnos ebbe a főellenfél, Miranda is beleértendő.
A sztori ennek ellenére mégis nagyon jó, mert az átfogó cselekmény egész ügyesen inkább Ethan személyes harcára koncentrál, amiben a többi karakter csak egy-egy epizódra jut szóhoz. Maga a koncepció meg simán van akkora elborult ökörség, hogy bármit elvigyen a hátán: Ethan a lányát keresi a játékban, aztán meg is találja... a fejét egy üvegben. Ez viszont nem jelenti azt, hogy meghalt volna, egyszerűen csak meg kell keresned a többi testrészét is, hogy aztán összerakd. Mint a Castlevania 2-ben, ahol Drakula maradványait kellett darabjaiban összeszedni. :D
Ami az egész játékot egyben tartja, az pedig maga a címadó falu, amit nagyon szépen fel lehet fedezgetni amolyan "majdnem open worldként". A falu kb. a játék közepétől teljesen bejárható, viszont a történet állásától függ, hogy mit találunk benne + mindig akad újabb és újabb kinyítható ajtó, megtalálható kincs vagy esetleg miniboss. Sikerült úgy megoldani a dolgot, hogy tökéletesen illeszkedjen a Resi szokásos backtrackelős-térképtanulós játékmenetéhez, top level design jó sok irtanivaló lycannel.
Az irtás pedig kifejezetten szórakoztató, mert sikerült egy érdekes harcrendszert összerakni a negyedik és a hetedik részből. A 4-hez hasonlóan itt is érdemes jól célozni és figyelni az ellenfelek animációira, mert könnyű őket ideiglenesen elkábítani néhány fejlővéssel, hogy aztán eliszkoljunk vagy távolabbról szórjuk rájuk a golyókat. A 7-ből viszont megmaradt a "guard" mozdulat, vagyis Ethan itt is a karjaival tudja védeni magát a támadásoktól. Nagyon hasznos jól begyakorolni, mert hardcore nehézségen a jó guard jelenti a különbséget egy enyhe karcolás és egy mély, életveszélyes harapás között.
Jó sok a fegyver is, mindegyiket élmény használni, de különböző opciókat is nyújtanak, így a harc kifejezetten taktikus tud lenni. Külön örültem annak, hogy a gránátok, a különféle aknák és bombák kivételesen hatékonyra sikerültek ebben a részben, szóval lehet velük kreatívkodni, zűrös helyzetekben simán ki tudnak húzni a csávából. Mindez az FPS nézettel együtt, főleg egérrel-billentyűzettel játszva páratlanul fun, és a 7-re is ezt mondtam, de itt még jobban igaz, hogy ha ilyen lett volna a Doom 3, akkor semmi bajom nem lett volna vele. :D
Szolidan van tehát összerakva a játék, a Resi 4-es hagyományokat követve pedig vannak random poénjai is, amikben szintén nehéz hibát találni. Pl. az upgrade rendszer egyik feléhez állatokra kell vadászni, hogy az egészen szürreális helyeken feltűnő, dagadt árus ebédet főzhessen nekünk belőlük, amit elfogyasztva lesz több a HP-nk vagy hatékonyabb a guardunk. Zseniális.
Sirámaim is vannak azért, de a többségük technikai jellegű. Először is: visszafejlődés történt a Resi 7-hez képest, ebben a játékban nem lehet FoVot állítani, az alapbeállítás meg nem valami jó PC-n. A Resi 7 FoV slidere nem volt tökéletes, csak 70 és 90 fok között lehetett húzni a csúszkát, de létezett.
A másik csúnyaság az újkori RE-játékokra jellemző vignette (az effekt, ami fokozatosan elsötétíti a képernyőt a közepétől a széléig), ami itt különösen szarul néz ki és se állítgatni, se kikapcsolni nem lehet. A 7 óta sötétíti ez a szar mindegyik RE-játékot és így negyedjére már tökre elegem van belőle.
Szerencsére pont az ilyen gondokra találták ki az RE Framework modot, ami mindegyik RE Engine-es játék alatt működik, lehet vele FoVot állítani, a vignette-et meg Pokolra küldeni. Összehasonlításként itt van a játék 100-as FoVval, vignette nélkül:
rwurl=https://i.imgur.com/0EqFv0K.jpg
Ugyanez vignette-tel
rwurl=https://i.imgur.com/rEhWYaw.jpg
Hát kell ez a sötét felhő nekünk, Capcom? Abszolút nem, amikor a játék sötét akar lenni, akkor egyébként sem látsz semmit.
Az alap FoV meg ez a cső lenne:
rwurl=https://i.imgur.com/0U5r3Ww.jpg
Btw. sok játékkal ellentétben itt a 100-as FoV semmit sem tesz tönkre a first person animációkból, szóval különösen érthetetlen, hogy miért nincs ilyen opció a játékban alapból. Többet látsz Ethan karjaiból / testéből és minden le van animálva.
A képminőség is érdekes, ugyanis a TAA alig működik + az RE Engine kikapcsolhatatlan sharpening filtere is dolgozik játék közben, szóval a korábbi részekkel ellentétben és a gyönyörű grafika ellenére egy kicsit ronda tud lenni a játék. Kis netes kutatás után erre azt a megoldást találtam, hogy 1440p-s felbontás helyett DLDSR-ral 4K-ba rakom a játékot, majd az in-game FSR-t quality mode-ban használva jutok vissza az 1440p-s renderfelbontáshoz. Így persze egy kicsit többet eszik a játék, mint a monitorom natív 1440p-jében enne, de nem sokkal, a képminőség viszont remek lesz tőle.
A történettel a kidolgozatlan mellékszerepőlökön túl csak annyi volt a gondom, hogy már megint sikerült rakni egy retcont az egyébként is retconokkal tarkított RE lore-ba, de ez tényleg csak egy apró szálka. Plusz ez az RE egyébként kifejezetten jól őrül meg az utolsó két órára, a lezárás többi eleme pedig nagyon tetszett.
Mindent összevetve frankó a Village, a hetedik részt meg csak azért nem sikerül elérnie minőségben, mert ez a koncepció egy kicsit gyengébb a korábbinál és az eredetiség sem erőssége. Ettől függetlenül tutira végigviszem még vagy kétszer.
Jó kis beszámoló, rá is nyomtam a főoldalra vele gombra :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Shogun 2 Total war
Sorrendben játszom végig a TW szériákat. Az előtte lévőeket mindet kb. kimaxoltam, ez a soron következő.
Próbálnám szeretni, igyekszem. Állítólag az egyik legjobb TW a sorozatban. De ez egy fos! Egyszerűen egy szájbakrt fos!
Kezdve azzal, hogy gyakorlatilag a grafika alig jobb mint a Napoleonnak, a tengeri csaták konkrétan csúnyábbak. Nem lehet olyan látványosan darabokra lőni a hajókat, nem lehet a vitorlákra célozni, hiszen nincs vitorla, szinte minden hajó evezős úszó ház.
Legnehezebben játszom, mint az összeset előtte.
A lovasság kiba lassan vánszorog, az egységek hátába rohamozás kb. semmire sem elég, nem okoz sokkot.
Az erődök tök kicsik, alig lehet elpakolni benne 20 unitot, mindenhonnan záporoznak a nyilak, a falak nem elég magasak, hogy védjenek érdemben (3. szintű erőd az 5-ből)
A játék legelső lándzsás unitját kell spammelni, mert az lenyomja a lovasokat és lándzsafalat egyedül az a lándzsás unit tud csinálni, az összes többi szamuráj, meg monk, sőt a legendás lándzsa unit sem tud falanxot, csak a parasztok.
Ezzel csak az a baj, hogy annyira OP, hogy szinte mindent megfog szemből. A legalapabb szamuráj egység ára nagyjából 2.5x-e az alap lándzsásnak, a fentartási költsége legalább a duplája. Ezzel szemben lesz egy minden statisztikában kicsit jobb, de kisebb létszámú unit.
Ha a lándzsás skilleket az összeset kimaxolom, akkor a játék közepére-végére már olyan alap mukikat lehet sorozni 4-esével, hogy rank 6 tapasztalatuk van, onnantól meg megeszik reggelire az alap szamurájokat, ha nincsenek felturbózva.
A taktika innentől mint fogalom megszűnik, egy hős, 15 ilyen lándzsás és 4 íjász aki morált rombol, ebből kell 3 fullos sereg aztán go.
A játék mindenhol csal mert ez adja a nehézséget, nem voltak képesek semmilyen más módon jobb kihívást adni nehezebb fokozaton. Amikor a legelején egy faluval kezdve 2-3 körig próbálnál létezni, felépíteni pár unitot meg egy farmot, addigra odajön melléd 10-ből 5x ilyen 10 unitos ellenfél és szó nélkül megtámad amikor még csak turn 4 van és békében voltatok.
Ezt csak úgy lehet kivédeni, hogy turn 2-re már all in el kell foglalni a legközelebbi ellenfél fővárosát, különben nincs csak kínlódás. De mindegy, mert akkor a melletted lévő kettőből 1 legalább hadat üzen pár körön belül. Ezért ahogy kiheverem az első csatát, max. 3 kör múlva már menni kell a következőre.
Ha lecsapom a környező 3 hadurat, akkor kapok nagyjából 10 kör pihit, ekkor dob egyet a kockával az AI és ha úgy ítéli meg, mindenféle ok nélkül a semleges népek egymás után hadat üzennek Japán túlfeléről is és ha már hadat üzentek, akkor felváltva 2-3 körönként 15-20 unitos seregeket desszantolnak hozzám. Hiába verem le őket folyamatosan és eközben egy kicsit erősödik a gazdaságom és a seregem tapasztalata is, de amikor már egy ütemet kihagytam és 2 ilyen 20-as full szamuráj banda jön, fejlesztésekkel is, akkor csak nézem, hogy ok, ezt most hogy? 40 köre kezdtem.
Nagyjából 6-7x kezdtem újra eddig, ugyanazzal a néppel nyomom, ami egy szigeten kezd és az van ráírva, hogy easy, velük egyszer sem tudtam még győzni. Egyszer valahogy úgy jött ki, hogy teljesen kipucoltam a kezdő szigetet, majd senki nem üzent hadat, partraszálltam Japán csücskében és folyamatosan ledaráltam egyesével a kis hadurakat.
Ekkor eljött a következő oltári nagy baromság, 25 provinciát kell elfoglani 200 kör alatt, és amint 15-öt eléred, gyakorlatilag a sógun riválist lát bennem és az összes klán egyszerre hadat üzen, attól függetlenül, hogy milyen viszonyban voltunk addig.
Mindenféle guidot elolvastam már, áradoznak, hogy ez de jó játék, a legjobb. A lófaszt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
rwurl=https://external-preview.redd.it/JTbJhN0-MEBZAcRqwUj5OWo6o9SKtbCSDlYArJz...
Nos igen nekem is eddig 4 gamebol kb 1x sikerult gyozni (érdekes módon pont a szigetes ijasz klannal), a diplomacia ertelmet nem nagyon latom cserebe a 2.nal sikerult rajonni hogy kulonbozo bonuszu regiok is vannak, a 3.nal mar arra is hogy a titkosrendorseget csak a varosokban erdemes hasznalni income turbozasra :)
Most nalam a Rome 2 jon de az megy kicsit megremiszt a szerintem sokkal rondabb UI (legalabb is a kampany mapon) illetve a 20 féle nép 2000 féle unitjával (még nem tudom hogy fogom felismerni melyik erősebb a másiknál főleg hogy újak a statok is)
Azt sajnalom még nagyon Shogun 2ben hogy a tuzerseget kihereltek, van olyan mod ami kb 4x a pontossagot meg duplazza a loszert, ra is ferne mert alapbol kb annyi loszer van hogy szetlohess 1 katapulttal 1 falat amin meghal 1 unit, cserebe a mapon kb lefelezi a mozgási sebességed :D
Én mondjuk mindent normalon szoktam játszani, hardnak ott a multiplayer (legutobbi kivetel a Doomoknal volt)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
TW legnehezebb fokozaton sosem a korrektségről szólt. Esetleg legendoftotalwar csatornáján lehet ihletet meríteni. Van campaign végigjátszás.
Oké, soha sem volt korrekt, csak amikor az összes korábbi TW-t minden néppel végignyertem short kampányban legnehezebben és nagyjából 2-3 vereség után utánaolvasás nélkül meg lehet érteni az adott TW-ben hogy mi a leggazdaságosabb build order és mire ugranak rá a környező AIk, meg melyik unitok a leggazdaságosabb/hatékonyabb seregösszeállítás, akkor sinen vagy.
Itt meg már 4 guidot olvastam végig, tudom, hogy mi kell a gazdaságnak, csak a hajamra kenhetem azt, ha 2. körben beállít egy 2x akkora sereg, mint amekkorát addigra össze tudsz rakni, azt kb. 0 veszteséggel leverem, elfoglalom a faluját és 4 kör múlva random odadob egy másik ellenfél 2x akkora seregét. Eddigra éppen csak visszajönnek az elhullott katonák és még 3-4 yarit gyártok. Elverem minimális veszteséggel, elfoglalom a faluját és hadat üzen erre kb. 4 nép zsinórban.
Partraszállnak 20-as fullos szamuráj seregekkel 2 körönte és hiába verem el őket, közben nem tudok kiszakadni a szigetről, nincs elég pénz mindenhol fejleszteni, amikor éppen loholok azért, hogy már a flottát is kéne gyúrni és elment már a 25 évből kb. 5 és 4 területem van a 25-ből.
Szóval valami iszonyat szarul van a nehézsége belőve.
Most félreteszem pár napra, úgyis tanulást kellene mímelnem, csak felbszott, hogy ennyi TW múlttal nem tudtam még 1x sem nyerni nagyjából 30 óra játékidővel...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Resident Evil Village dlc meg extra cuccosok
Az alapjáték után gyorsan beleugrottam a DLC-s holmikba és össze is futottam az RE-gyár (más néven Capcom) hátrányaival. Nem tudom eldönteni, hogy jó-e vagy rossz-e az, ami itt van, de az tuti, hogy nem erre számítottam.
A Shadows of Rose lenne a sztori DLC, csak egy gond van vele: a történetet leszámítva egyáltalán nem érződik rajta az, hogy ez a Village-hez készült volna. A Capcomnál valamiért az jutott az eszébe a fejlesztőknek, hogy a first person nézető játékhoz csinálnak egy kizárólag third personból játszható DLC-t, ami ráadásul akciózós lövöldözés helyett szigorúan survival horror. Tehát az ellenfelek keményebbek, nem dobnak lootot és elég lőszer sincs a kinyiffantásukhoz, inkább kerülgetni meg Rose képességeivel lassítgatni kell őket.
Egy RE2 remake izű DLC alapból nem lenne rossz, inkább azért hiányzik a "Village-esebb" kontent, mert nincsenek illúzióim a first person Resi jövőjét illetően. :D Szinte fogadni mernék arra, hogy nem lesz több ilyen játék, a Resi 9 pedig visszatérés lesz a third person kamerához egy klasszikus főhőssel, mert az a Capcomnak jobban megéri. Egy third person játékkal jobban lehet építeni a nosztalgiára, karakterskineket lehet árulni vele, plusz a rajongói feedback is inkább abba az irányba húz érzésem szerint. A Capcom sokszor szerencsére, néha pedig sajnos szeret a közönségra hallgatni, elvileg a Village is azért lett poénosabb-lazább horror az RE7 keménykedése után, mert sokak szerint túl félelmetes és undorító volt.
Tehát ha igazam van a széria jövőjét illetően, akkor a first person RE hattyúdala egy third person DLC lesz, ami az RE2 remake játékmenetét követi. :D Ez nem hangzik jól, ráadásul Rose egy piszok nehézkes karakter (simán a leglassabb Resi-hős evör), a third person mechanikákat pedig felemásan sikerült visszaportolni. Utóbbit nehéz konkretizálni, de pl. a crosshair nagyobb és többet is van a képernyőn, mint kellene neki, mert a UI még FPS akar lenni és mintha a kamerát is többet kéne noszogatni célzás közben, mint az RE2-3 remake-ekben. Az ellenfelek RE2 zombikként viselkednek, de nehezebb őket kikerülni és nem nagyon akarnak botladozni a lövésektől sem, ez sem esett jól.
Elég szomorú az is, hogy a DLC majdnem teljesen innen-onnan újrahasznosított grafikai elemekkel operál: a helyszínek a Village-ből vannak, az animációk egy része az RE2-ből, de még az RE7-ből is találtam modellt és nem, nem a rövidet cameózó Eveline-re gondolok. A dolog annyira pofátlan, hogy az egyik főgonosz a Duke egy maszkkal az arcán, amit aztán a történet valami olyan hülyeséggel indokol meg, hogy Miranda az emlékei alapján akarta újraalkotni a Duke-ot, de elcseszte, ezért nincs arca. :D Ha már történet: nem sok értelme van szegénynek, egyedül a drámai oldalát bírtam, az viszont szerintem RE-hez képest meglepően érzelmes és megható.
A Shadows of Rose mellett a másik extra mód a Mercenaries, ami az alapjátékban elég bénácska volt, mert csak Ethannel lehetett benne gyakni, neki pedig semmilyen speckó képességei nincsenek. Szerencsére a DLC-vel bővült ez is, unlockolható karakterekként Chris, Lady Dimitrescu és Heisenberg csatlakoznak a mókához és mindhármuk jó karakter.
Persze simán BIG WOMAN a legpoénosabb mindegyikük közül, mert teljesen melee egy csomó kiegészítő ability-vel. Lehet vele legyeket szórni, sminkszekrényekkel dobálni az ellent, de meg tudja idézni a lányait is egy kis segítségért. Mivel magas, ezért ajtókon keresztül / belső helyiségekben csak guggolva lehet vele közlekedni, ami szintén ügyes extra poén. Ráadásul az RE8 "fully body awarenesszel" szerelt játék, szóval yep, tits.
Ugyanakkor 4 karakter (főleg úgy, hogy Ethan kb. nem is számít) nem valami sok egy Mercenaries módba és a játékmenet sem lett tökéletesen eltalálva. Az alapok megmaradtak a korábbi részekből, de nagyon a horde mode érzésre mentek rá itt, ami miatt egy kicsit túl könnyen halnak az ellenfelek és nem is sebeznek sokat. Konkrétan egyszer sem sikerült meghalnom, ami nem hatalmas baj, mert időre / kombóra / pontszámra megy a játék, de valahogy mégis furán életlennek érződik így a harc.
Szóval a DLC kontent elég soványka, ami azért gáz, mert a Resi 7-nek vannak messze a legjobb kiegészítői az egész szériában, tehát a folytatás ebben nagyon elmarad az előzménytől. Elvileg azért kellett másfél évet várni a Village DLC-re, mert eredetileg tervbe se volt véve, csak aztán meglepően (hogy mi?) nagy siker lett a játék, így csinálni kellett valamit. Látszik, ahogyan az is, hogy talán nem volt egészséges 7 év alatt 5 RE-játékot fejleszteni (és akkor a kivétel nélkül bukott multis dolgokat nem is számoltam), mert azért becsúszott egy nem túl acélos RE3 remake meg egy egészen furcsa Shadows of Rose. Persze a renomé még így is nagyon jó, de pihenhetnének egy kicsit.
na megvettem a cyberpunkot, 30 euró akcióban. dying light 2-t akartam, de most nem volt kedvem zombiskodni, pedig az is nagyon jó sétaszimulátornak. de a vadász szimulátor mellé inkább a cp-re esett a választásom.
az új 3060-as kártyámon 60fps-el hasít a cucc 4k-ban. nagyon nem néztem bele a settingsbe, de valami raytrace-t is bekapcsolt alapból, meg ai upscale-t, de majd állítgatom ezeket. (marha sok graf opció van, kissé ez már túlzás...)
marha jó a grafika, bár érdekes módon kis részletek tekintetében a környezeti grafika a fc6-ban jobb volt, de összhatásban ez sokkal gazdagabb. még a városba nem mentem be, csak a környező sivatagban rohangáltam :)
Ha nomádként kezdtél, akkor van egy rossz hírem, mert ahhoz, hogy a városba juss, alighanem meg kell csinálnod a prológus első küldetését ;P
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
azt már megcsináltam. mindent meg fogok csinálni, hiszen sok helyszínre csak úgy lehet eljutni ha megcsinálom a küldetéseket
Olyan kis ügyes vagy <3
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
köszönöm, örülök hogy támogatsz és bátorítasz. nagyon jó, hogy van egy ilyen kis közösség, ahol elfogadnak és szeretnek. nekem csak ti vagytok. de ez nem teljesen igaz, mert van egy barátom is.
:)
Végül befogadtad az egyik rágcsálót?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."