Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


A Starfield után a Baldur's Gate 3-at kezdtem el...
Ég és föld a különbség. De még annál is több. 20 órát tettem bele, most végeztem az Act2-vel, de nehéz nem szuperlatívuszokban beszélni a játékról. Rohadt szép, remekül fut, érdekes a történet, a mesélő/narrátor eszméletlen hangulatot kelt és itt nem érzem azt, hogy "házimunka" lenne benézni a legkisebb zegzugba is.
(Amit jól el is mulasztottam pont egy olyan esemény előtt, ami miatt az Act2 helyszínét nem tudom jó szájízzel elhagyni. Majd legközelebb.)
GOTY gyanús a cucc.



Az megvan, hogy a narrátor kb. 17 féle módon mondta fel a szövegeket, és attól függ mit hallasz, hogy miként játszol? :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



"okey-dokey!"



Én megmondtam! :)
Szinte biztos vagyok benne, hogy csomó mindent kihagytál még így is... act 1 és 2-ben is.
212 órát vagy valami hasonló számot toltam bele első végigjátszásra.



"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



hah, letettem az arcom, a zasszony nekiallt jaccani a gepemen amikor meloztam (nekem harom karim van, egyet csak azert tartok, hogy amikor egyutt vagyunk avval jatszok es o kibicel :D), inditott egy monkot ( ;) ). aszongya: a kismokus tok cuki aki ad neked egy hiena fulet! mondom -mi van?
vazz, tele van olyan apro kuldivel es reszlettel, hogy az hihetetlen! es meg sem talalod a felet sem.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YrEIJRTh0Xw
asszem ez a jatek zsenialis lett. nekem 160 oram van eddig benne -ahogy irtam harom karival -es ebbol csak egyel ertem el az act 2-ig. :D

"okey-dokey!"



Ha már kismókus, minél hamarabb ajánlom elsajátítani az állatokkal beszélés varázslatot. Konkrétan egy új réteget ad a játéknak és MINDEN állatnak van legalább 1-2 sora természetesen teljes voice actinngal. Hatalmas párbeszédeket le lehet néha vágni az utolsó galambbal is.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



A link ☠️, de rákerestem, marha nagy 😀
BTW, nem basztam el az act 2-t! Eszembe jutott, hogy hiába halt meg, aki a quest indításához adná az infót, tudok beszélni a halottakkal! (Thaniel küldetés)
beszabehu ❤️



Hát ez qrva jó, thx!



Nah, rosszul emlékeztem. 245,5 óra volt egy végigjátszás és már láttam olyat amit tutira kihagytam még így is pedig egyszer kétszer savescammeltem is, hogy minden mellékszálat elvarjak.
Meg ugye ne felejtsük el, hogy ahogy alakítod a mellék- és főküldetéseket úgy nyílnak vagy zárulnak le bizonyos események, dialógusok, ami azért jelentősen megnöveli az újrajátszhatóságot is.



A Tactical Legacy DLC az XCOM 2-höz kiváló cucc, mert visszahozza a köznapibb helyszíneket meg az XCOMosabb hangulatot pofás minikampányokba csomagolva... de néha vannak meglepetései:
rwurl=https://i.imgur.com/8BB6ekj.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/3OTovfD.jpg



Felraktam a phoenix pointot pc-re, es meglepodtem, hogy az xboxon kiidegelo toltesi idok a toredekei lettek. Pedig itt nem SSDn van, hanem winyon. Lehet vissza kellene ternem a pc gameingre? (gondoltam mielott kidobok 8k-t a 6db dlc-re, kiprobalom pc-n)

Parizer forever.



Szerintem az ilyen játékoknál PC gaming is a must, mert pl. az XCOM 2-höz is bazijó modok vannak, legalábbis a War of the Chosenhez. Nyilván ott a Long War 2, vagyis az időmilliomosok go to kiegészítője, de az apróságok is sokat tudnak számítani.

Pl. az XCOM 2-ben elég nagy gond a konzolos szar UI meg az, hogy elhallgatja előled az infókat a játék. Van viszont ilyen mod:
rwurl=https://i.imgur.com/zZ3jGvk.jpg
Őrület, rendes health barja van mindenkinek, ahol nem kockákat kell számolgatnod a HP-értékekhez, hanem... kiírja... számokkal! Oh my god ha ezt a Firaxis UX designere meglátja, biztosan megnő az IQ-ja minimum néhány kockával! A HP fölött meg ott a damage, az aim, a mobility érték, releváns esetben meg a defense és a dodge is.

Plusz olyat is felraktam, ami visszahozza az F1-es képernyőt az Enemy Unknownból. Ott az volt a rendszer, hogy ha felboncoltál egy élient, akkor onnantól játék közben megnyomhattad az F1-et és beadott egy képernyőt minden képességéről meg statjáról. Az XCOM 2-ben ilyen nincs, mert... ..., viszont egy moddal...
rwurl=https://i.imgur.com/jal6Klv.jpg
És természetesen használhatod a saját embereidre is, szóval ha mondjuk küldetés közben nem jut eszedbe, hogy pontosan milyen skilljei vannak egy emberednek, mert nem is tudom, mondjuk nem ez jár egész nap a fejedben meg nem fölösleges információk memorizálásával szereted tölteni az idődet, akkor... megnézheted küldetés közben a katonáid statjait. :D

Amúgy meg van Steam workshop a játékhoz, szóval mindent könnyű felrakni, sőt, még a 2K Launcherben is van magyar nyelvű modmenü.

És természetesen ugyanez a filozófia vonatkozik pl. a Bethesda-játékokra is.



oke, csak 25 ev pc jatekozas utan tok kenyelmes volt az xbox es vegre nem a gep elott gornyedtem. lehet veszek pc-re egy kontroller adaptert es akkor ugyanugy mehet a jatek mint a boxon.

Parizer forever.



A mostani Xbox kontrollerek simán mennek bármilyen bluetoothról PC-n és tölteni is simán tudod őket egy darab USB-C kábellel.



nekem meg one van, nem series s-x
az is sima bt-s?

bolcsom van hozza, azzal toltom.

Parizer forever.



BT-s, PC-n is azt használom


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Van, amelyik BT-s, van, amelyik nem. Az Elite-eknél kezdték, majd később a One S-hez és X-hez már azt adtak. Szóval attól függ melyik szériás. A legegyszerűbb, hogy fogod, és megnézed, jelölve kéne lennie rajta, vagy ráguglizol rajta látható modellszámra.

Én is a BT miatt vettem, miatta váltottam Win 10-re is (8.1-en nem támogatott hozzáa BT, de az ma már valószínűleg lényegtelen infó), de 3+ méterről instabilnak találtam, és vettem inkább adaptert hozzá. Más BT-s kontrollerrel sem jártam jobban, érdemes legalább a BT-adaptert kihosszabbítani, ha messzebb ülsz. Nem véletlen, hogy a Steam Controllerhez nemcsak adaptert, de hosszabbítót is árultak hozzá külön. Kellett is.

Egyébként én kanapéról simán tudok és szoktam játszani bill+egérrel, bár nyilván kompetitív FPS-ekhez, RTS-ekhez nem ez az ideális.

Sors bona, nihil aliud.



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ezzel pont nem váltod le az ülőpozíciót, csak az asztal hiányát oldod meg.

Sors bona, nihil aliud.



Már látom is az újságcikket: "Meghalt szívrohamban egy egyedülálló férfi, mert rosszulét közben nem tudott kiszabadulni a Couchmaster alól, hogy értesítse a mentőket." :D



Alan Wake 2
Még messze nem vagyok a végén, csak annyit mondok spoilermentesen, hogy a Controlban az Ashtray Maze jelenet immáron nincs egyedül a játéktörténelem legkurvajobb pillanatai közt. Egyértelműen megkapta a Remedy a visszajelzést arról, hogy mekkora rész, ezért az Alan Wake 2-ben is van hasonló :D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Lassan haladok sajnos, de minden perce élmény. Nagyon durván meta az egész. Nekem továbbra is év játéka, de én a BG3-at nem toltam 1 óránál tovább, mert félreraktam a karácsonyi szünetre :)))

Chief Exorcist



Dante írta: Hát ez qrva jó, thx!

Ja és elfelejtettem, hogy a macskák megszemélyesítése 100%-ban sikerült a játékban.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3To2FdezdL0

De azon is borultam, amikor egy olyan macsekba botlottam, aki nyilvánvalóan látta a Watchment.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=4nxiJw2ZGUk

És ezek (meg vagy ezer hasonló) felett lazán elsiklik az ember, ha nem használja az Animal Speaking képességet.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



XCOM 2 Legacy Ops cuccosok

Na, hát ez nagyon jó volt... érdekes, hogy bár az XCOM 2 egyik elvi előnye az első résszel szemben az, hogy jóval randomgeneráltabb minden, mégis sokkal élvezetesebb volt végigvinni ezt a 28 "kézzel dizájnolt" pályát, mint az egész alapkampányt. Értem, hogy a régi X-COMokban is előny a pályagenerátor, de egyértelműen van értelme az ilyen kontentnek is.

Ugyanakkor ami az alapjátékban meg főleg a kiegészítőben szar, az sajnos ezekben a küldetésekben is. Az egyértelmű "this is XCOM, baby" hozzáállás a játék sok hibájához sajnos ki tud baszni az emberrel, főleg ezekben a legacy ops cuccosokban, mert nem lehet kikapcsolni az ironmant. Nem nagy érvágás, mert a halott katonákat pontlevonás ellenében kipótolja a következő küldetésre + ha mission fail van, akkor szintén pontlevonással nyomhatsz egy restartot az elbukott küldetésre.

Ami gáz, hogy az XCOM 2-ben nem poén küldetést vagy embert bukni, mert általában valami hülye oka van. Pl. az egyik katonámnak úgy sikerült meghalnia, hogy jött egy priest, ami benyomta rá a mind controlt, majd a szövetséges resistance NPC-k közül mindegyik a mind controlozott bakámra lőtt mondjuk a kibaszott élienek helyett. Mindegyik lövés talált, full 15 HP-ról halott. Mit lehetett volna csinálni? Abszolút semmit, mert a körsorrend úgy néz ki, hogy te ---> élienek ---> resistance, vagyis mire sorra kerülnél, hogy kezdhess valamit a friss mind controllal, a resistance már lelőtte az emberedet.

Elég sok ilyen hasonló szituáció van, amikor alapvetően mindent jól csinálsz, csak közben jön egy fasz és a szádba repül. A többsége ezeknek ráadásul tök egyszerűen javítható lett volna, pl. itt azzal, hogy ha utánad jön a resistance kör és nem az élieneké után.

Olyan is volt, amikor a legvégén buktam azt a pályát, ahol Tygant kell kimenteni, mert 12 kör van rá és az utolsó előtti körben még életben volt egy darab advent officer. Ha rálövök, nem érem el az evac pontot (ami persze fix az összes ilyen szar küldetésben, holott amúgy bármikor ledobhatsz egyet magadnak és húzhatsz haza), szóval futottam, erre az officer rámbasz egy gránátot és megöli vele Tygant. :D

Persze, hülyeséget csináltam meg nem tom, biztos lassú voltam amiatt, hogy elsőre nem tudtam 10 kör alatt megoldani 1 andromedont, 1 elite spectre-t, 1 sectopodot, 1 gatekeepert meg 1 archont a szokásos advent kíséretükkel, hú hát tutira az én hibám minden. Viszont a legacy DLC vagy két évvel az alapjáték után jött ki, szóval a megjelenéskor tudták már a Firaxisnél, hogy mindenki utálja az időlimites pályákat. Egy tonnányi mod van az időlimit kilövésére vagy módosítására (pl. hogy addig nem ketyeg, amíg concealment van, ami abszolút kurva jó ötlet), sőt, a War of the Chosenben még meg is duplázhatod őket... akkor itt miért nem? Ha az XCOM 3 is tele lesz ezzel a siettetősdivel, tutira megint nem fogom megvenni vagy 5 évig. :D

Meg eleve zavaró az, hogy valamiért a modern fejlesztők meg vannak győződve arról, hogy az escort mission jó dolog. Mi van viszont akkor, ha mondjuk nem szeretnék egy 5 HP-val megáldott, haszontalan szerencsétlent végigcipelni magammal a pálya egyik végéből a másikba? Annyira erőltetett, hogy a civil még lőni sem tud meg nincs hozzá mondjuk valami extra dolog, amivel le van róla a gond és csak lépned kell vele, mert nem tudom, mondjuk concealment van rajta, mint a reaperen. 5 Hp, az egy darab lövés bárkitől bármikor, semmi értelme nincs, csak fölösleges frusztráció, amitől simán a VIP extraction missziók a legrosszabbak a játékban.

Különöesen érdekes ez úgy, hogy az olyan pályákon, amikor Advent VIP-et kell elfogni, le is lőheted őket a fenébe, viszont intelt buksz ezzel. Miért nem lehet náluk mondjuk valami loot, ami kipótolja az életben hagyásukat? Tényleg olyan fontos játékelem az, hogy odacipeljem őket a skyrangerig? Nem tudom, szerintem kurva jól meglenne a játék ezek nélkül.



Visszamentem XCOM Enemy Withinezni a sok XCOM 2-után, mert mondom akarok már látni egy nyamvadt UFO crash site-ot. Végre, köszönöm:
rwurl=https://i.imgur.com/8MYsd2G.jpg



Ah Alan Wake 2-ben az Old Gods of Asgard musical... Gaming moment of the year



Yup, erre celoztam korabban, zseniális lett, ott a helye a Control-ban látott Ashtray Maze rész mellett a top 5 gaming moments képzeletbeli listán:D

"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"



Ugyanitt jelentkezik BG3 House of Hope musical... :)



Shadow of the Tomb Raider

Hű, hát így néhány óra után elég nehezen sikerül elhinnem azt, hogy ez a játék az Eidos Montreal keze munkája. Egyelőre komoly esélyeket látok a "legrosszabb TR evör" cím elnyerésére, amiben azért valószínűleg meg fogja akadályozni az, hogy az Angel of Darknessnél testesebb darab trágya kevés van a játékvilágban.

Az első nagy gond, hogy nagyon nehezen indul be a játék, sőt, gyanúsan sosem fog beindulni igazán. Hatalmas nagy sétaszimulátor, pedig a 2013-as részben még volt jó akció bőven, de itt már valahogy az AI sem akar normálisan működni. A bakák hardon is csak állnak és lőnek, fedezékbe ritkán mennek, ami egy elég nagy visszalépés a két korábbi epizódhoz képest.

Ezt a butulást a "kibővített" settenkedés hivatott ellensúlyozni, ami pont olyan, amilyen az AAA-játékokban lenni szokott mostanában: nagyon unalmas. A játék képe kb. olyan, hogy mész a susnyásban, néha megölsz valakit, ekkor van, hogy néha észrevesznek még akkor is, ha mindenki háttal volt neked, mert... nem tudom, de mindegy, mert gyorsan lelövöd őket, végignézed, ahogy rosszul animált halált halnak és mész tovább. Ja és van fára felhúzós cucc is az Assassin's Creed 3-4-ből, ami valamiért halkabb, mint a sima stealth kill.

A sztori igazából ugyanaz, mint az előző két játékban, vagyis Lara nagyon elfelejtette, hogy mi a Tomb Réder, de a játék végére valószínűleg megint Tomb Réder lesz, mint a múltkori két alkalommal. Szegény csinál egy nagy hülyeséget, de aztán összeszedi magát, mert kemény csaj. Közben ott van Jonah is, aki ugyanolyan felejthető bétahím, mint az előző két játékban, viszont sajnos ebben sokkal többet szerepel. Szexuálisan pedig még véletlenül sem érdeklődik Lara után, mert nem tudom, csak barátok, fúj.

Camilla Luddington talán ebben a részben a legidegesítőbb, egyszerűen nem tudja nem túljátszani a nyögéseket-lélegzetvételeket, sőt, gyakran még a pályán felkapkodott szövegeket is affektálva olvasgatja. Sosem voltam tőle elájulva, de egyáltalán nem rémlik, hogy az előző két játékban ennyire rossz lett volna. Lehet, hogy megunta a dolgot, végül is ki ne unná meg 6 év alatt azt, hogy rosszul megírt párbeszédeket meg leíró szövegeket kell olvasgatnia.

A platforming meg úgy nagyon szimpla és könnyű, hogy emiatt nehéz is tud lenni. Valami borzasztó munkát végeztek a level designerek, mert gyakran iszonyú nehéz megállapítani azt, hogy Lara miben tud megkapaszkodni. Erről én is tehetek, mert elvileg a hard nehézség eltávolítja az utat jelölő fehér festéket. Ennek viszont talán nem kéne olyan problémákat okoznia, hogy abszolút mászhatónak tűnő felületekről esek le, mert van a platforminghoz vagy 3 animáció és még egy már nem fért bele a büdzsébe. Érdekes módon a régebbi játékokban tökéletesen megvoltunk fehér festék nélkül, és közel lehetetlen volt kapaszkodónak hinni az, ami nem az.

Egyébként vannak fejtörők és a többségük nem rossz, szóval legalább ezért végig fogom sétálni, de nem tűnik meglepőnek, hogy viszonylag nagyot hasalt ez a rész. Szokták mondani, hogy a legtöbb játék azért szar, mert manapság a fejlesztők nem játszanak a saját játékaikkal, hanem mindenki csak dolgozik a maga kis részén, aztán a végén lesz az egészből valami dolog, ami vagy jó vagy nem. A Shadow of the TR a bizonyíték arra, hogy ez biztosan így van. :D

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!