Régi xcom tftd, superhumanon első very small hajó küldetés.
Rák volt benne, nekem meg még dart gun mindenkin. Save és csak azért is kinyirtam. Az összes robbanóanyagot belőttem meg a lövedékek zömét és save load csalás, ha túl nagy veszteségeket okozott volna egy körében
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A sectopod ottani megfelelője iszonyat sok mozgásponttal egy apró ufóban üveg alatt egy agy volt. Amerre járt, gyújtotta fel a talajt, mert csöpögött belőle valami savas folyadék.
Ha szétlőtted akkor egy sonic gránát erejút durrant. Nagyon pontosan tudott kb. 3x lőni. A sok mozgáspont miatt általában ment egy átlag embernyit és még maradt neki reakció lövésre is.
Azt hiszem a rákokat kísérte bázistámadásnál meg terrorsite missionökben, meg xl-es hajókban. Marha finom volt raktárhajókban a szűk szobákban belefutni egy ilyenbe. Ha nem nyírtad ki, kilőhetett 2-3 embert is, gyakran a legjobb páncél sem védte meg őket, vagy max. 1 lövés és 2 hét kórház, ha túléli.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Egyszer talán bozzal nyomtam egy multiplayer moddal. Az eredeti UFO1 grafika volt, csak ilyen mixált csapatot kapott mind a két játékos egy nagy terror site küldetésen. Tök fasza volt, ahogy a falakat bontogatva toltuk egymásra a rakétákat, meg a távoli sniperszerű lövéseket. A füstnek is volt értelme, mert ténylegesen elvette a line of sightot, nem úgy mint az enemynek, aki éjszaka, füstön át is kb. teliben kilőtt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Meg volt olyan mod is, hogy az egyik player rendesen az alienekkel nyomja a földgömbön is. Kezdésnek mind a két fél letesz 1-1 hq-t és nekik is kell researchelni az embereket, meg kaját szedni belőlük a küldetéseikkel.
Szóval az egyik játékos teljesen hagyományos ufo-t játszott, míg a másik meg küldözgette az ufokat az abaductionökre, meg scoutingra, hogy tudja hol a másik HQ-ja.
Sajnos nagyon instabil volt a network kezelése és nem játszottuk tovább azon kívül, hogy működik és tudtunk pár missiont kezdeni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na én ilyennek képzelnék el egy jó új XCOMot, nem pedig fortniteos skinekbe bújt ilyen ultra happy designal felspékelt játékmenetre, amire a kolléga oldalakon keresztül panaszkodott.
Valószínűleg a xenonoutsot kell nekem is kipróbálnom, ha befejezem a serious sam 4-et =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
elso honapban nem kell bevallalni a kezdokkel a nehez kuldiket. de ezt elmeletileg mar tudtad, csak indokot kerestel hogy uninstallald :)
Jó, csak ugye megint az a baj, hogy a jövőbelátás képessége nélkül nem tudod, hogy ez egy nehéz küldetés. :D Feldobhatná a harmadik hónapban is az első helyett, nem? Másrészt meg mivel minden "sürgős" a játékban, így eleve arra vagy kondicionálva, hogy ami felugrik, azt záros határidőn belül meg kéne csinálni.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyire elegáns dizájn csinálni egy baromi könnyű pályát, aztán a végére bedobni egy endgame ellenfelet, amivel mellesleg elcseszték nekem a sectopod intróját is, ami végül is semmi extra, csak az egyik legemelékezetesebb ellen az XCOMban. :D
Majd kap még esélyt a játék, de az eddigi szenvedéssel együtt ez így most elég volt.
Oké, kezdünk zöldágra vergődni egymással, mert okosabb vagyok már, meg valamivel XCOMosabb a hangulat is úgy, hogy nincsenek rajzfilmes, folyton pofázó minibossok a pályákon. Viszont arra is rájöttem, hogy van egy csúnya oka annak, hogy olyan keményen lepattantam a War of the Cartoon Aliensről elsőre: fucking Bradford.
Bradford, de igazából minden "tutorial" meg egy rakás egyéb progresst jelölő dolog borzalmas ebben a játékban. A jó öreg Central Officer Bradford valamiért folyamatosan rossz tanácsokat ad, sőt, hazudik. Sürgősnek állít be egy küldetést? Tutira hónapjaid vannak rá és ha akkor mész, amikor szerinte kéne, megalázó vereség lesz a jutalmad. Ha Bradford szerint építened kell valamit, biztosan akad valami sokkal-sokkal fontosabb dolog, amit felhúzhatnál a kért cuccos helyett, tehát még a build orderedet is elcseszné.
A dolgot tovább bonyolítja az, hogy maga a játék meg úgy lett összerakva, hogy az Enemy Unknownban szerzett rutin simán saját magad legnagyobb ellenfelévé tesz alapállásban. Az előző részben általában arra számíthattál, hogy az ellen a speckó képességeitől függetlenül igyekszik optimálisan játszani, tehát ha képes rá, akkor mondjuk mögéd kerül és rád lő akkor is, ha egyébként van valami castolható képessége.
XCOM 2 sectoid? Mivel sok HP-ja van, tolja a mind controlt meg feltámasztja a halott katonákat azt gondolná az ember, hogy a játék korai szakaszában fontos minél gyorsabban eltüntetni a térképről. Csakhogy mind controlban elég szar és ha esetleg össze is jönne neki, akkor egy villanógránát teljesen semlegesít mindent, amit csinálni tud. Castolni meg annyira szeret, hogy az esetek többségében még akkor sem lő rád, ha ott állsz előtte letolt gatyával fedezék nélkül. Tehát a kis robocop advent katonát kell lőni helyette először, a sectoid ráér, mert bután játszik.
A "bután játszik" pedig visszatérő motívum a játékban, szóval ha előkerül valami új és félelmetes ellenfél, általában békén hagyom az első körében és megnézem mit csinál, amíg irtom a kíséretet. Az egyértelmű kivételektől (nem hagyod békén a muton berserkert, a sectopodot, az anrdomedont stb.) eltekintve be is jön ez a stratégia, és néha nevetséges helyzeteket tud szülni.
Ott van pl. az advent shieldbearer, ami ugyanúgy tudna lőni, mint a hagyományos advent katona, de az első körében kivétel nélkül pajzsot csinál maga meg a többiek köré, és még úgy sincs túl sok HP-ja. Tehát az első körben lelövöd a többieket, utána a barom csinál egy pajzsot akkor is, ha az arcában állsz, aztán lelövöd őt is. :D :D
Se nem logikus, se nem intuitív ez a játékmenet, ami Bradforddal együtt már kifejezetten nehezen tanulható meg. Azt aláírom, hogy változatosabb a játék így, mint az EU, na de milyen áron? A buta AI akkor is ki tud rángatni a beleélésből, ha direkt buta. Emberszabású ellenfélből meg egyszerűen túl sok van, nem a detroiti rendőrségre akarok lőni a Robocopból, hanem élienekre.
Persze akad egy adag extraszemét alien is, ahol érdekes képességek találkoznak nagyon jó dizájnnal. Az archon pl. tökállat (kár, hogy ő sem csinál semmit az első körében, ami miatt általában simán agyon lehet verni), az andromedom szintén, de összességében egy kicsit kevés ez az EU cyberdiscjéhez meg az EW mechtoidjához képest.
A soundtrack meg borzasztó, viszont legalább ott a Tactical Legacy Pack DLC a War of the Chosenhez, ami minden fillért megér a sztoriküldetésk miatt is (a remasterelt EU-pályák miatt ott az XCOM hangulat), de hozzáad két "új" opcionális soundtracket is a játékhoz: az Enemy Unknown-ét meg egy klasszikus X-COM inspirálta darabot. Szóval a kiegészítőben már lehet az alap fos helyett ilyet hallgatni harc közben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YTkkysQPGhM
Vagy ilyet:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3NY-nXxBEbk
Vágom, hogy az EU zeneszerzője nem ért rá a Deus Ex MD miatt, de miért kellett a Command & Conquer 4 komponistáját leszerződtetni az XCOM 2-höz btw? Tom Salta, Inon Zur vagy BÁRKI MÁS sem ért rá?
Egyébként annyira megjött a kedvem, hogy rögvest újra toltam superhumanon az első UFO-t, kis ablakban fut a munka mellett. 8 óra alatt eljutottam az endgameig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A speedrunnerek valami negyed óra alatt tolják végig.
Csak az első ufót szedik le, csak gránátokkal megy, ledobál mindenkit. Rögtön eladnak mindent. Kifejleszti az idegen anyagot, az ufó navigációt, a lézer tankot. Folyamatosan 130+ mérnökkel gyártja és adja el a lézer tankokat, amiből dől a lóvé. Soha semmilyen küldetésre nem megy el, csak felgyorsítva megy a kutatás. A bázis radarját is eladja, az alienek pár hónap után megtalálják a HQ-t. Megtámadják.
A taktikája az, hogy van x lézer tankja, minden katonának egy rakás füst gránát és az alap stunnoló pálca.
A tankokkal megy előre, füstöket dobál, a tankokat lövik ő meg lekábít minél többet. Így lesz neki commandere, navigátora is élő.
Gyorsan kifejleszti az űrhajót, legyárt hozzá minden anyagot amivel addig nem rendelkezett. Elmegy a Marsra, tankok és füstgránátok, bemegy a fő épületbe a célpont alá és folyamatosan alulról lövi amíg ki nem lyukad a mennyezet és átlő rajta és vége.
Én nem speedrunnoltam, de pontosan tudtam, hogy a legfontosabb fejlesztés a laser rifle, amivel endgameig tök jól el lehet lenni. Aztán a páncélok. Minden más másodlagos. Mindent eladtam én is, csak 1-eket hagytam meg, hogy tudjam kutatni. Kivéve elirium és idegen anyag.
Nem kell a gyári cuccokból semmi, mindent eladok szinte, egy két csatát kell túlélni az alap cuccokkal, aztán mindenkinek laser puska. Gránátok is kuka.
Sok mérnök kell és én is megállás nélkül gyártom a laser puskákat és kb. 100% körüli a hozam ha eladom őket.
Kell sok szabad hely a raktárban, amint van nagy űrhajó, vagy idegen bázis, lezavarom és mindent bezsákolnak a szabad kapacitásig. Aztán eladom. Ilyenkor 3-4 milliót lehet keresni. Az vagy 60 tudós =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Januárban indul, Májusban járok. Minden hónapban excellent az értékelés és most úgy indult a hónap hogy -700000 volt az induló, mert két kiépített bázis meg a krva sok mérnök és tudós elkéri a jussát. Oké, egy heavy plazmát 120000-ért lehet eladni, az első küldetésből kb. 3 biztos kijön meg az apróságok és már meg is van a teljes hiány. Aztán mehet a 8000 dolláros lézerpuska gyártás amit eladok 15-ért.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ehhez képest az XCOM 2-ben az erőforrásmenedzsment nagyon-nagyon jónak tűnik. Mindig szűkösek a lehetőségeid, a black marketen meg kb. egyáltalán nem lehet nyerészkedni amiatt, hogy nemcsak a supply - alloy - elerium hármasra van szükség, hanem potenciálisan kb. mindenre. :D Pl. nem lehet azt csinálni, hogy odamész és eladod az összes hullát, mert alapanyagként szükség lehet rájuk páncélhoz, utility itemhez.
Azért az megvan, hogy 94-es játék, ami megteremtette ezt a koncepciót és a bázis management, katona management, kutatás, légtér védelem, csata a korában mondjuk úgy nem volt grafikailag a best, de magasra tette a mércét.
Hozzá képest majd 25 évvel később egy utódjának jobb az erőforrásmanagementje és oldalakon keresztül írod mi a szar, az aztán teljesítmény =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem tudom, jó kérdés. Nekem az első ufótól kezdve mindig Heavy plazmával jöttek, easyn meg pisztolyokkal.
Viszont Muton még nem jött májusig.
Nemsokára befejezem, aztán megnézem az openxcomot is, meg a többit. A Serious Sam4-et tegnap este fejeztem be. Azért volt benne mókás rész.
Egyik pályán egy hegy tetején kellett volna harcolni egy olyan arénába, ahova csak bemenni lehet egy havas csúzdán és olyan mennyiségű enemy jött, hogy tizedjére is meghaltam (legnehezebben).
Egyszer csak véletlen leoldalaztam a hegyről egy ponton. Visszakerültem a pálya majdnem elejére és minimális sérüléssel. Az enemyk meg nem tudtak követni. Visszamentem, felszedtem a hátrahagyott lőszereket, meg tápokat. A csúzda tetejéhez érve minden gigantikus ellenfelet le tudtam lőni távolról rakétával meg távcsövessel, a pályán meg dugival volt lőszer.
Aztán a csúzda alján ott tobzódott valami három tenyérnyi helyen az összes kisebb minion. Célkövetős rakétával egy 5-ös szaldót indítottam oda és mind kidurrant. =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Attól függetlenül, hogy sok a panaszom amúgy simán meg tudom érteni, hogy miért jött be az XCOM 2 nagyon egy elég széles közönségnek. Ha lefejted róla sok gimmicket meg azt, hogy a drámai hatás kedvéért még a tutorial is ellened dolgozik, akkor egy elég jó játék, ami sok szempontból javít is az első részen.
Pl. a classok nagyon jól vannak balanszolva, mindenki hasznos és egyedül a sniper későn érő típus, vagyis ő csak magasabb rangon válik hasznossá. A gyenge sniper miatt persze kilóg a lóláb egy kicsit, mert az előző részben természetesen pont a sniper volt OP, tehát az XCOM 2 ebből a szempontból is antitézise a korábbi játéknak egészen a captain rangig.
Nem tartom szarnak egyébként az UFO Defense-t sem egyáltalán, a fő bajom vele egyedül az, hogy meg szoktam unni a time unitozgatást a sok katona miatt. Ugyanakkor az új játékokkal összehasonlítva érdekes, hogy sok szempontból még mindig nem tartunk ott, ahol az eredeti széria abbahagyta. Pl. azért a következő játéktól már elvárnám, hogy mondjuk rendesen szimulálva legyenek a lövések, hogy az elhibázott golyók eltalálhassák a cél mögött álló élient meg legyen friendly fire.
Az is fura, hogy bár az ufók lelövöldözése sosem volt egy kidolgozott dolog ezekben a játékokban, de az XCOM 2 már odáig jutott a streamline-olásban, hogy kidobta az egészet a picsába. Néha megtámad egy ufó, ami vagy lelő vagy nem, ha lelő, akkor speciális küldetés van a hajó megmentéséért. Fontos, hogy ez NEM a base defense (pedig az Enemy Withinben már volt rendes X-COMos base defense), hanem egy kültéri pálya, ahol egy rámpáról kell megakadályozni azt, hogy az ellen elérje a hajót. Ha nem lő le a támadó hajó, akkor meg nincs semmi, te nem tudsz támadni, nem tudod lelőni.
Egyedül úgy lehet rendes ufós küldetéssel találkozni a játékban, hogy néha leszáll egy valahova és akkor odamehetsz kifosztani, ennyi maradt a régi alapból, ami azért valahol sokkoló.
szxerintem a vegen amit irtal valtoztatasokkal nincs gond, ez egy masik jatek. sajna azok eleg jo kuldik, kar hogy ritkan van :) es a tamado AI lehetne jobb (meg ugy az egesz alien taktikai AI)
Jut eszembe, úgy játszom az UFOt most, hogy a pálya elején dobok egy savet, ha lenne valami kritikus rossz téma és nem töltöm vissza akkor sem, ha 1-2 legmagasabb rangú emberem hal meg.
Régen folyamatosan ment a save-load csalás. Sokkal tovább is tartottak a küldetések persze.
Most meg megyek és csak aprítok. Persze van taktika is, de azért nem viszem annyira túlzásba mint régen, hogy akkor te itt, te ott, guggolsz, snapshotra van ideje a legmagasabb reakciójú embereknek. Bemegy, körbenéz, visszajön, várok egy kört, hallgatózok. Mozgásérzékelő gránát a másik ajtóba stb.
Lazára veszem. Az UFO 1-el meg lehet azt is oldani a végtelen lézerpuska miatt, hogy a kezdő pontról egy épületet szarrá lövök, hogy a mögötte lévő 3 sectopodot lőjem egy körrel később szarrá, mert a kicsi felderítő csak odamegy, hogy látszódjanak, majd vissza. Közben hogy egy komplett kertes ház van a lővonalban az csak ideiglenes probléma. =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Oké, de a laser rifle valamiért el volt cseszve. Ufopedia alapján a sebzése olyan autocannon körüli volt, de mégis egy cyberdisk 3-4 találattól szétrobbant a lézertől, autocannontól meg volt hogy nem is sérült.
Mintha lett volna páncéltörő képessége, míg a hagyományos alap fegyvereknek meg nem.
Pontosabb és erősebb volt a plazma pisztolynál és igazából a plazma puska és ágyú bár papíron erősebbet sebzett és nagyobb pontossággal lőtt, valamiért a végtelen laserpuska jobban megoldotta a szitukat nekem.
A Muton az egyetlen, akinél mondjuk egy plazma ágyú nagyobb biztonságot jelent, ha csak egy sorozatra van idő. Muton alatt mindenki 1-2 találat a lézerrel. Cyberdisk 3-4. És ha nem mozogtál, 3x3 lövést lehetett leadni a lézerpuskával.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ezzel szemben az XCOM TFTD-ben a Laser puska helyetti Gauss puska hiába tud sorozni, sokkal gyengébb a sonic riflenél. Amint lehetett, át kellett mindenkit sonic riflere, aztán meg főleg sonic cannonra fegyverezni. Mert ott a rákok nem tréfáltak, megettek minden lövést.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Régi xcom tftd, superhumanon első very small hajó küldetés.
Rák volt benne, nekem meg még dart gun mindenkin. Save és csak azért is kinyirtam. Az összes robbanóanyagot belőttem meg a lövedékek zömét és save load csalás, ha túl nagy veszteségeket okozott volna egy körében
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Úristen nem is emlékszem milyen ellenfelek voltak benne :(
Parizer forever.
A sectopod ottani megfelelője iszonyat sok mozgásponttal egy apró ufóban üveg alatt egy agy volt. Amerre járt, gyújtotta fel a talajt, mert csöpögött belőle valami savas folyadék.
Ha szétlőtted akkor egy sonic gránát erejút durrant. Nagyon pontosan tudott kb. 3x lőni. A sok mozgáspont miatt általában ment egy átlag embernyit és még maradt neki reakció lövésre is.
Azt hiszem a rákokat kísérte bázistámadásnál meg terrorsite missionökben, meg xl-es hajókban. Marha finom volt raktárhajókban a szűk szobákban belefutni egy ilyenbe. Ha nem nyírtad ki, kilőhetett 2-3 embert is, gyakran a legjobb páncél sem védte meg őket, vagy max. 1 lövés és 2 hét kórház, ha túléli.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jo lenne vele játszani újra csak mar iszonyat kényelmetlen a kezelése :)
Parizer forever.
Egyszer talán bozzal nyomtam egy multiplayer moddal. Az eredeti UFO1 grafika volt, csak ilyen mixált csapatot kapott mind a két játékos egy nagy terror site küldetésen. Tök fasza volt, ahogy a falakat bontogatva toltuk egymásra a rakétákat, meg a távoli sniperszerű lövéseket. A füstnek is volt értelme, mert ténylegesen elvette a line of sightot, nem úgy mint az enemynek, aki éjszaka, füstön át is kb. teliben kilőtt.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Meg volt olyan mod is, hogy az egyik player rendesen az alienekkel nyomja a földgömbön is. Kezdésnek mind a két fél letesz 1-1 hq-t és nekik is kell researchelni az embereket, meg kaját szedni belőlük a küldetéseikkel.
Szóval az egyik játékos teljesen hagyományos ufo-t játszott, míg a másik meg küldözgette az ufokat az abaductionökre, meg scoutingra, hogy tudja hol a másik HQ-ja.
Sajnos nagyon instabil volt a network kezelése és nem játszottuk tovább azon kívül, hogy működik és tudtunk pár missiont kezdeni.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Na én ilyennek képzelnék el egy jó új XCOMot, nem pedig fortniteos skinekbe bújt ilyen ultra happy designal felspékelt játékmenetre, amire a kolléga oldalakon keresztül panaszkodott.
Valószínűleg a xenonoutsot kell nekem is kipróbálnom, ha befejezem a serious sam 4-et =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Bakker, ez most is tökre érdekesnek néz ki és úgy látom már nem instabil
rwurl=https://youtu.be/kJBhiuiKckY
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
az tényleg érdekes lenne, hogy az ufókkal kell elfoglalni a földet :)
Parizer forever.
Jó, csak ugye megint az a baj, hogy a jövőbelátás képessége nélkül nem tudod, hogy ez egy nehéz küldetés. :D Feldobhatná a harmadik hónapban is az első helyett, nem? Másrészt meg mivel minden "sürgős" a játékban, így eleve arra vagy kondicionálva, hogy ami felugrik, azt záros határidőn belül meg kéne csinálni.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mennyire elegáns dizájn csinálni egy baromi könnyű pályát, aztán a végére bedobni egy endgame ellenfelet, amivel mellesleg elcseszték nekem a sectopod intróját is, ami végül is semmi extra, csak az egyik legemelékezetesebb ellen az XCOMban. :D
Majd kap még esélyt a játék, de az eddigi szenvedéssel együtt ez így most elég volt.
Hú, ez az XCOM alapjáték tényleg nagyon más, mint a War of the Chosen:
rwurl=https://i.imgur.com/haye4K0.jpg
XCOM 2 alapjáték for real
Oké, kezdünk zöldágra vergődni egymással, mert okosabb vagyok már, meg valamivel XCOMosabb a hangulat is úgy, hogy nincsenek rajzfilmes, folyton pofázó minibossok a pályákon. Viszont arra is rájöttem, hogy van egy csúnya oka annak, hogy olyan keményen lepattantam a War of the Cartoon Aliensről elsőre: fucking Bradford.
Bradford, de igazából minden "tutorial" meg egy rakás egyéb progresst jelölő dolog borzalmas ebben a játékban. A jó öreg Central Officer Bradford valamiért folyamatosan rossz tanácsokat ad, sőt, hazudik. Sürgősnek állít be egy küldetést? Tutira hónapjaid vannak rá és ha akkor mész, amikor szerinte kéne, megalázó vereség lesz a jutalmad. Ha Bradford szerint építened kell valamit, biztosan akad valami sokkal-sokkal fontosabb dolog, amit felhúzhatnál a kért cuccos helyett, tehát még a build orderedet is elcseszné.
A dolgot tovább bonyolítja az, hogy maga a játék meg úgy lett összerakva, hogy az Enemy Unknownban szerzett rutin simán saját magad legnagyobb ellenfelévé tesz alapállásban. Az előző részben általában arra számíthattál, hogy az ellen a speckó képességeitől függetlenül igyekszik optimálisan játszani, tehát ha képes rá, akkor mondjuk mögéd kerül és rád lő akkor is, ha egyébként van valami castolható képessége.
XCOM 2 sectoid? Mivel sok HP-ja van, tolja a mind controlt meg feltámasztja a halott katonákat azt gondolná az ember, hogy a játék korai szakaszában fontos minél gyorsabban eltüntetni a térképről. Csakhogy mind controlban elég szar és ha esetleg össze is jönne neki, akkor egy villanógránát teljesen semlegesít mindent, amit csinálni tud. Castolni meg annyira szeret, hogy az esetek többségében még akkor sem lő rád, ha ott állsz előtte letolt gatyával fedezék nélkül. Tehát a kis robocop advent katonát kell lőni helyette először, a sectoid ráér, mert bután játszik.
A "bután játszik" pedig visszatérő motívum a játékban, szóval ha előkerül valami új és félelmetes ellenfél, általában békén hagyom az első körében és megnézem mit csinál, amíg irtom a kíséretet. Az egyértelmű kivételektől (nem hagyod békén a muton berserkert, a sectopodot, az anrdomedont stb.) eltekintve be is jön ez a stratégia, és néha nevetséges helyzeteket tud szülni.
Ott van pl. az advent shieldbearer, ami ugyanúgy tudna lőni, mint a hagyományos advent katona, de az első körében kivétel nélkül pajzsot csinál maga meg a többiek köré, és még úgy sincs túl sok HP-ja. Tehát az első körben lelövöd a többieket, utána a barom csinál egy pajzsot akkor is, ha az arcában állsz, aztán lelövöd őt is. :D :D
Se nem logikus, se nem intuitív ez a játékmenet, ami Bradforddal együtt már kifejezetten nehezen tanulható meg. Azt aláírom, hogy változatosabb a játék így, mint az EU, na de milyen áron? A buta AI akkor is ki tud rángatni a beleélésből, ha direkt buta. Emberszabású ellenfélből meg egyszerűen túl sok van, nem a detroiti rendőrségre akarok lőni a Robocopból, hanem élienekre.
Persze akad egy adag extraszemét alien is, ahol érdekes képességek találkoznak nagyon jó dizájnnal. Az archon pl. tökállat (kár, hogy ő sem csinál semmit az első körében, ami miatt általában simán agyon lehet verni), az andromedom szintén, de összességében egy kicsit kevés ez az EU cyberdiscjéhez meg az EW mechtoidjához képest.
A soundtrack meg borzasztó, viszont legalább ott a Tactical Legacy Pack DLC a War of the Chosenhez, ami minden fillért megér a sztoriküldetésk miatt is (a remasterelt EU-pályák miatt ott az XCOM hangulat), de hozzáad két "új" opcionális soundtracket is a játékhoz: az Enemy Unknown-ét meg egy klasszikus X-COM inspirálta darabot. Szóval a kiegészítőben már lehet az alap fos helyett ilyet hallgatni harc közben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YTkkysQPGhM
Vagy ilyet:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=3NY-nXxBEbk
Vágom, hogy az EU zeneszerzője nem ért rá a Deus Ex MD miatt, de miért kellett a Command & Conquer 4 komponistáját leszerződtetni az XCOM 2-höz btw? Tom Salta, Inon Zur vagy BÁRKI MÁS sem ért rá?
Egyébként annyira megjött a kedvem, hogy rögvest újra toltam superhumanon az első UFO-t, kis ablakban fut a munka mellett. 8 óra alatt eljutottam az endgameig.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
sokat dolgoztal :) ezt amugy hogy? kevesnek tunik.
Parizer forever.
A speedrunnerek valami negyed óra alatt tolják végig.
Csak az első ufót szedik le, csak gránátokkal megy, ledobál mindenkit. Rögtön eladnak mindent. Kifejleszti az idegen anyagot, az ufó navigációt, a lézer tankot. Folyamatosan 130+ mérnökkel gyártja és adja el a lézer tankokat, amiből dől a lóvé. Soha semmilyen küldetésre nem megy el, csak felgyorsítva megy a kutatás. A bázis radarját is eladja, az alienek pár hónap után megtalálják a HQ-t. Megtámadják.
A taktikája az, hogy van x lézer tankja, minden katonának egy rakás füst gránát és az alap stunnoló pálca.
A tankokkal megy előre, füstöket dobál, a tankokat lövik ő meg lekábít minél többet. Így lesz neki commandere, navigátora is élő.
Gyorsan kifejleszti az űrhajót, legyárt hozzá minden anyagot amivel addig nem rendelkezett. Elmegy a Marsra, tankok és füstgránátok, bemegy a fő épületbe a célpont alá és folyamatosan alulról lövi amíg ki nem lyukad a mennyezet és átlő rajta és vége.
Én nem speedrunnoltam, de pontosan tudtam, hogy a legfontosabb fejlesztés a laser rifle, amivel endgameig tök jól el lehet lenni. Aztán a páncélok. Minden más másodlagos. Mindent eladtam én is, csak 1-eket hagytam meg, hogy tudjam kutatni. Kivéve elirium és idegen anyag.
Nem kell a gyári cuccokból semmi, mindent eladok szinte, egy két csatát kell túlélni az alap cuccokkal, aztán mindenkinek laser puska. Gránátok is kuka.
Sok mérnök kell és én is megállás nélkül gyártom a laser puskákat és kb. 100% körüli a hozam ha eladom őket.
Kell sok szabad hely a raktárban, amint van nagy űrhajó, vagy idegen bázis, lezavarom és mindent bezsákolnak a szabad kapacitásig. Aztán eladom. Ilyenkor 3-4 milliót lehet keresni. Az vagy 60 tudós =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Januárban indul, Májusban járok. Minden hónapban excellent az értékelés és most úgy indult a hónap hogy -700000 volt az induló, mert két kiépített bázis meg a krva sok mérnök és tudós elkéri a jussát. Oké, egy heavy plazmát 120000-ért lehet eladni, az első küldetésből kb. 3 biztos kijön meg az apróságok és már meg is van a teljes hiány. Aztán mehet a 8000 dolláros lézerpuska gyártás amit eladok 15-ért.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Ehhez képest az XCOM 2-ben az erőforrásmenedzsment nagyon-nagyon jónak tűnik. Mindig szűkösek a lehetőségeid, a black marketen meg kb. egyáltalán nem lehet nyerészkedni amiatt, hogy nemcsak a supply - alloy - elerium hármasra van szükség, hanem potenciálisan kb. mindenre. :D Pl. nem lehet azt csinálni, hogy odamész és eladod az összes hullát, mert alapanyagként szükség lehet rájuk páncélhoz, utility itemhez.
es az openxcommal jatszol vagy valami dosboxossal?
Parizer forever.
Dosbox, még az ősrégi.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Azért az megvan, hogy 94-es játék, ami megteremtette ezt a koncepciót és a bázis management, katona management, kutatás, légtér védelem, csata a korában mondjuk úgy nem volt grafikailag a best, de magasra tette a mércét.
Hozzá képest majd 25 évvel később egy utódjának jobb az erőforrásmanagementje és oldalakon keresztül írod mi a szar, az aztán teljesítmény =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Akkor az még az a változat, ahol egy bug visszarakja a nehézséget beginnerre egy pálya után, nem? OpenXCOM-ozz inkább.
Nem tudom, jó kérdés. Nekem az első ufótól kezdve mindig Heavy plazmával jöttek, easyn meg pisztolyokkal.
Viszont Muton még nem jött májusig.
Nemsokára befejezem, aztán megnézem az openxcomot is, meg a többit. A Serious Sam4-et tegnap este fejeztem be. Azért volt benne mókás rész.
Egyik pályán egy hegy tetején kellett volna harcolni egy olyan arénába, ahova csak bemenni lehet egy havas csúzdán és olyan mennyiségű enemy jött, hogy tizedjére is meghaltam (legnehezebben).
Egyszer csak véletlen leoldalaztam a hegyről egy ponton. Visszakerültem a pálya majdnem elejére és minimális sérüléssel. Az enemyk meg nem tudtak követni. Visszamentem, felszedtem a hátrahagyott lőszereket, meg tápokat. A csúzda tetejéhez érve minden gigantikus ellenfelet le tudtam lőni távolról rakétával meg távcsövessel, a pályán meg dugival volt lőszer.
Aztán a csúzda alján ott tobzódott valami három tenyérnyi helyen az összes kisebb minion. Célkövetős rakétával egy 5-ös szaldót indítottam oda és mind kidurrant. =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Attól függetlenül, hogy sok a panaszom amúgy simán meg tudom érteni, hogy miért jött be az XCOM 2 nagyon egy elég széles közönségnek. Ha lefejted róla sok gimmicket meg azt, hogy a drámai hatás kedvéért még a tutorial is ellened dolgozik, akkor egy elég jó játék, ami sok szempontból javít is az első részen.
Pl. a classok nagyon jól vannak balanszolva, mindenki hasznos és egyedül a sniper későn érő típus, vagyis ő csak magasabb rangon válik hasznossá. A gyenge sniper miatt persze kilóg a lóláb egy kicsit, mert az előző részben természetesen pont a sniper volt OP, tehát az XCOM 2 ebből a szempontból is antitézise a korábbi játéknak egészen a captain rangig.
Nem tartom szarnak egyébként az UFO Defense-t sem egyáltalán, a fő bajom vele egyedül az, hogy meg szoktam unni a time unitozgatást a sok katona miatt. Ugyanakkor az új játékokkal összehasonlítva érdekes, hogy sok szempontból még mindig nem tartunk ott, ahol az eredeti széria abbahagyta. Pl. azért a következő játéktól már elvárnám, hogy mondjuk rendesen szimulálva legyenek a lövések, hogy az elhibázott golyók eltalálhassák a cél mögött álló élient meg legyen friendly fire.
Az is fura, hogy bár az ufók lelövöldözése sosem volt egy kidolgozott dolog ezekben a játékokban, de az XCOM 2 már odáig jutott a streamline-olásban, hogy kidobta az egészet a picsába. Néha megtámad egy ufó, ami vagy lelő vagy nem, ha lelő, akkor speciális küldetés van a hajó megmentéséért. Fontos, hogy ez NEM a base defense (pedig az Enemy Withinben már volt rendes X-COMos base defense), hanem egy kültéri pálya, ahol egy rámpáról kell megakadályozni azt, hogy az ellen elérje a hajót. Ha nem lő le a támadó hajó, akkor meg nincs semmi, te nem tudsz támadni, nem tudod lelőni.
Egyedül úgy lehet rendes ufós küldetéssel találkozni a játékban, hogy néha leszáll egy valahova és akkor odamehetsz kifosztani, ennyi maradt a régi alapból, ami azért valahol sokkoló.
szxerintem a vegen amit irtal valtoztatasokkal nincs gond, ez egy masik jatek. sajna azok eleg jo kuldik, kar hogy ritkan van :) es a tamado AI lehetne jobb (meg ugy az egesz alien taktikai AI)
Parizer forever.
Jut eszembe, úgy játszom az UFOt most, hogy a pálya elején dobok egy savet, ha lenne valami kritikus rossz téma és nem töltöm vissza akkor sem, ha 1-2 legmagasabb rangú emberem hal meg.
rwurl=https://imageproxyb.ifunny.co/crop:x-20,resize:640x,quality:90x75/images...
Régen folyamatosan ment a save-load csalás. Sokkal tovább is tartottak a küldetések persze.
Most meg megyek és csak aprítok. Persze van taktika is, de azért nem viszem annyira túlzásba mint régen, hogy akkor te itt, te ott, guggolsz, snapshotra van ideje a legmagasabb reakciójú embereknek. Bemegy, körbenéz, visszajön, várok egy kört, hallgatózok. Mozgásérzékelő gránát a másik ajtóba stb.
Lazára veszem. Az UFO 1-el meg lehet azt is oldani a végtelen lézerpuska miatt, hogy a kezdő pontról egy épületet szarrá lövök, hogy a mögötte lévő 3 sectopodot lőjem egy körrel később szarrá, mert a kicsi felderítő csak odamegy, hogy látszódjanak, majd vissza. Közben hogy egy komplett kertes ház van a lővonalban az csak ideiglenes probléma. =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Minden 1 utani ufobol hianyoltam a buzamezok felégetését :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
soha nem hasznaltam a laser stukkert csak penzkeresesre. auto cannon, heavy cannon, rocket launcher az en fegyverem, egjen es robbanjon fel minden is!
Parizer forever.
Oké, de a laser rifle valamiért el volt cseszve. Ufopedia alapján a sebzése olyan autocannon körüli volt, de mégis egy cyberdisk 3-4 találattól szétrobbant a lézertől, autocannontól meg volt hogy nem is sérült.
Mintha lett volna páncéltörő képessége, míg a hagyományos alap fegyvereknek meg nem.
Pontosabb és erősebb volt a plazma pisztolynál és igazából a plazma puska és ágyú bár papíron erősebbet sebzett és nagyobb pontossággal lőtt, valamiért a végtelen laserpuska jobban megoldotta a szitukat nekem.
A Muton az egyetlen, akinél mondjuk egy plazma ágyú nagyobb biztonságot jelent, ha csak egy sorozatra van idő. Muton alatt mindenki 1-2 találat a lézerrel. Cyberdisk 3-4. És ha nem mozogtál, 3x3 lövést lehetett leadni a lézerpuskával.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
erre a cyberdiskre nem is emlekeztem :)
Parizer forever.
Ezzel szemben az XCOM TFTD-ben a Laser puska helyetti Gauss puska hiába tud sorozni, sokkal gyengébb a sonic riflenél. Amint lehetett, át kellett mindenkit sonic riflere, aztán meg főleg sonic cannonra fegyverezni. Mert ott a rákok nem tréfáltak, megettek minden lövést.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése