ez ilyen win-win szitu. csak nem nekünk.
nv lassan már mindent AI-val akar megoldani. szerintem a raszter részt dobni is kéne. megadod a játék/alkalmazás címét aztán majd a driverrel valamit kitalál az AI hogy mit kéne mutatni.
hát nem hiszem hogy olyan hú de extra tech ez, a fejlődő hardverek miatt lehetségesek az ilyenek.
memóriát meg azért nem raknak az olcsóbb kártyákra, hogy az emberek megvegyék a drágábbat :)
Nem azért lehet, mert az AMD sima GDDR6-ot használ, az Nvidia viszont GDDR6X-et? Cserébe az AMD telenyomta L3 cache-el a cuccot, hogy ellensúlyozza a kisebb sávészélt.
Mondjuk egyébként az új Nvidia kártyákon meg az L2 cache brutál (64MB).
akkor lehet az nv rossz kompromisszumot kötött. értem, hogy a ram sincs ingyen (2019 16GB GDDR6 110-150 USD ezek szerint), de egy videokari sem olcsó. nv-nek sikerült megoldani azt, hogy egyszerre drága a kártya és kevés is a RAM.
invictust is eladták norvég cégnek. meg a videóban beszél mobil sikereikről is.
a videó link időpontja meg valami autós játékjukra mutat, amit már a norvég cégnek fejlesztenek
(nem néztem meg a videót, csak átpörgettem) https://youtu.be/b7nNEyVgkak?t=1651
Na, a Unity-nál valakinek elgurult a gyógyszere és rávertek az ingyenes fejlesztőkre egy szolid 20 cent royalty-t minden telepített példány után az amatőr fejlesztőkre. Összes platformon megy most a sírás és ökölrázás, sokan a meglévő projektjüket szántják be és vagy próbálják átvinni másik platformra. Van aki már kint lévőket törölgeti ... Példánál maradva egyik Youtube csatorna tulajdonosa írta, hogy az ingyenes játékáért neki kéne fizetnie az eddigi letöltések után 800.000 dollárt.
annyiszor mondtad már, nem csinálunk egy AAA játékot? mondjuk UE-hez nem értek, amikor egyszer próbáltam blueprintet nézegettem aztán c++ tutorialnál inkább quiteltem. De attól még ketten lennénk csak neked kéne a *nagyobb* felét csinálni. meg ha 2 hetet csúszunk az sem baj.
Viccet félretéve pl. a Turbo Overkill az ilyen tipikus "egyemberes" project, és ahhoz képest elképesztően ki van dolgozva és még "szinematikus" is ott, ahol kell.
Hát, akkor kezdjük el számolni a napokat, meddig tart, amíg lehúzza a rolót a Unity. :D Én nem értem, hogyan gondolták ezt, mert egészen durva cégek vannak a Unity-t használó stúdiók között, csak hogy egy példát mondjak: https://twitter.com/inXile/status/1702082751116300641
Az inXile a Microsofté és még egy rakás nagy kiadót találsz a Nintendótól az Ubisoftig mindenfelé. Elképzelhetetlennek tartom azt, hogy ezek a cégek lefekszenek a Unity-nak ahelyett, hogy kilőnék az összes létező atombombát a jogászaikon keresztül.
teljes baromság az egész, semmilyen értelemben nem fogom fel hogy ezt hogy gondolták. nem hogy jogilag nonszensz, meg szakmailag, de technikailag is megvalósíthatatlan sok tekintetben, pl. képtelenség tudni hogy egy játékot mennyien installáltak... illetve nagyobb cégek esetén ki lehet húzni belőlük ezt az adatot (ha nem is pontosan). szóval lehet hogy nagy cégekre hegyezték ki az egészet... amiből valszeg lesz is bevételük, ha keresztül viszik.
ebből az is következik, hogy valszeg az unreal miatt az unity is "nagy és komoly enginnek" akar mutatkozni.
Szerintem többet nem is kell mondani ezzel kapcsolatban, minthogy a Unity CEO-ja (ex EA CEO, aki a lootboxokat tolta és be akart vezetni FPS-ekben pénzért vehető tárakat :D ) a bejelentés előtt a részvényeinek nagy részét eladta.
Most a bejelentéssel jól bezuhan az érték, aztán ismét bevásárol reszvenybol, majd valahogy feljebb tolja az értéket SZVSZ. Elonizálni akar.
Az Unreal Engine PC prémium játékokra még drágább, mobilos freemiumra meg nem igazán alkalmas.Godot mint free opensource engine még nem elég jó még és semmi garancia nincs rá hogy miután akkorák lesznek mint a Unity nem lesz ott is valami price mert egyébként fentarthatatlan lenne akkora skálában már.
A visszamenőleges azt jelenti, hogy nem a meglévő letöltések után kell fizetni hanem a meglévő játékoknak 2024 január 1.-től. Amit szerintem egyébként vissza fognak vonni.
Azon kívül nem olyan rossz deal ez. Free licencel semmit nem kell fizetned amíg nem éred el a 200.000 letölést (lifetime) és a $200.000 dollárt az előző 12hónapban ami resetelődik évente és mind kettő per játék. Ha veszel Pro licencet ez évi $1.000.000/game-re nő amíg nem kell fizetni.
Ez a f2p top grossing mobil játékokat fogja súlytani legjobban. Kicsit szerintem túl tolják a drámát.
Ott van pl. a Rust fejlesztője. 40 dolláros játékkal. Az csöppent sem zavarja hogy darabonként a Steam (ami csak egy store) levesz 13 dollárt belőle mert a Steam az isten Gabe-el az élen. De ha a Unity kér $0.1 darabonként akkor ő a mocskos EA devil CEO-s greedy cég. Amikor a unitynak rengeteg irodája van ezernyi fejlesztővel akik kutatnak, fejlesztenek, karbantartanak és 18 éves karierrjük során folyamatosan szinte vagy teljesen ingyen szolgálták azokat akik most őket szidják miközben ők meg a csőd szélén táncoltak és talán 1 nyereséges negyedévük volt a 18 év alatt. CSak a befektetők pénzéből tudtak fentmaradni. Most annyi történt, hogy a befektetők szeretnének már valami pénzt is látni ennyi idő után és nem kérnek olyan marha sokat.
Persze van pár felháborító dolog a kihirdetett árazásban amit szinte bizto vagyok hogy a következő hetekben majd pontosítanak.
A lényeges különbség, hogy exploitolni lehet elég könnyen, és egy egyszerű scripttel is csődbe lehet vinni bármilyen, akár AAA fejlesztőt, mert telepítésenként fizeti a 0.2USD-t. Tehát ha fut egy script, ami telepítget folyamatosan, akkor... akár percenként mondjuk 10-szer is tud telepíteni.
Épp emiat nagyon nem mindegy, hogy vásárlásonként, vagy telepítésenként kalkulál.
Egy gép. Egy Script. Számolj mi történik, ha mondjuk egyszerre 50 VM-en fut, ami valljuk be még mindig nagyon kicsi volumen hekk oldalról :D
(igen, sima ügy, mert megoldható, hogy a HW is másnak tűnjön [Virtuális gép, de akár a windows beépített Sandbox-a, ami pikk-pakk elindul], tehát minden telepítés új gép lesz.)
hm érdekes, mit találtam. a régi "ignite" autós játékot megcsinálták mobilra, bár nem tudok róla, hogy kiadták volna... ami érdekes hogy belenyúltak a grafikába, és kifejezetten nagyon jót tett neki. letisztultabb textúrákat csináltak, és tök jó modern kinézete lett tőle.
ami még érdekes hogy gondolom a realtime árnyékot nem bírta a mobil (7 éve!), ezért teljesen lekapcsolták, és még így is jól néz ki.
"jó" alatt természetesen az én színvonalamat kell érteni és hogy kb egyedül csináltam a pálya grafikát és a pályákat, kb 7 hónap alatt. https://youtu.be/1kkI86mBi7M
Unity témában ez egy elég érdekes posz redditről:
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/F6E684dXAAADOgl.png
Ricsiteló érdeksen ellentmondásos figura egyébként: amikor EA-vezér volt, elég sokat újítottak és kifejezetten jó cuccokat hoztak ki a tömegtermékek mellé (Alice 2, Dead Space, Mirror's Edge), viszont tőle származik a már említett egy dolláros reload ötlete is. Unity-vezérként kb. ugyanez a szituáció.
"Mint azt James Stevenson, az Insomniac Games marketingért és közösségi médiáért felelős igazgatója közzétette, a játékosok három grafikai opció közül választhatnak majd, beleértve a közkedvelt 60 fps-es performance módot. Egyelőre nem tudni, hogy melyikhez milyen felbontás tartozik, de az a logikus, hogy ha 40, vagy 30 fps-re váltunk, akkor a lomhább képfrissítésért cserébe nagyobb részletgazdagságot kapunk."
nem tudod megcsinálni a részletes grafikát 60 fps-en? add elő úgy, hogy a játékos választhat :D
és már konzolon is :D
nem az van, hogy a memória jó drága?
és igen, csak tensor magos cuccon megy...
Egy ilyen tech kifejlesztése szvsz SOKKAL drágább, mint rádobni + X GB vramot a kártyákra.
Amugy AMD olcsóbban veszi a memóriát, hogy jut bőven, az amúgy olcsóbb kártyákra is? :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
ez ilyen win-win szitu. csak nem nekünk.
nv lassan már mindent AI-val akar megoldani. szerintem a raszter részt dobni is kéne. megadod a játék/alkalmazás címét aztán majd a driverrel valamit kitalál az AI hogy mit kéne mutatni.
hát nem hiszem hogy olyan hú de extra tech ez, a fejlődő hardverek miatt lehetségesek az ilyenek.
memóriát meg azért nem raknak az olcsóbb kártyákra, hogy az emberek megvegyék a drágábbat :)
Nem azért lehet, mert az AMD sima GDDR6-ot használ, az Nvidia viszont GDDR6X-et? Cserébe az AMD telenyomta L3 cache-el a cuccot, hogy ellensúlyozza a kisebb sávészélt.
Mondjuk egyébként az új Nvidia kártyákon meg az L2 cache brutál (64MB).
Chief Exorcist
Mindeközben a sima 3070 gddr6 -tal van felszerelve, illetve a konkurens 6700xt is, de utóbbi 12GB-os. Na akkor hogyan is van ez?
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
akkor lehet az nv rossz kompromisszumot kötött. értem, hogy a ram sincs ingyen (2019 16GB GDDR6 110-150 USD ezek szerint), de egy videokari sem olcsó. nv-nek sikerült megoldani azt, hogy egyszerre drága a kártya és kevés is a RAM.
Asynak van igaza, a "kisebb" NV karik is sima GDDR6-ot használnak.
Chief Exorcist
invictust is eladták norvég cégnek. meg a videóban beszél mobil sikereikről is.
a videó link időpontja meg valami autós játékjukra mutat, amit már a norvég cégnek fejlesztenek
(nem néztem meg a videót, csak átpörgettem)
https://youtu.be/b7nNEyVgkak?t=1651
ezt is most találtam, 3 éve fejleszti a magyar elder games
https://www.youtube.com/@Soulslinger/videos
Na, a Unity-nál valakinek elgurult a gyógyszere és rávertek az ingyenes fejlesztőkre egy szolid 20 cent royalty-t minden telepített példány után az amatőr fejlesztőkre. Összes platformon megy most a sírás és ökölrázás, sokan a meglévő projektjüket szántják be és vagy próbálják átvinni másik platformra. Van aki már kint lévőket törölgeti ... Példánál maradva egyik Youtube csatorna tulajdonosa írta, hogy az ingyenes játékáért neki kéne fizetnie az eddigi letöltések után 800.000 dollárt.
miért nem használnak unreal-t? azzal 2 hét alatt 3 emberrel AAA játékot lehet fejleszteni
annyiszor mondtad már, nem csinálunk egy AAA játékot? mondjuk UE-hez nem értek, amikor egyszer próbáltam blueprintet nézegettem aztán c++ tutorialnál inkább quiteltem. De attól még ketten lennénk csak neked kéne a *nagyobb* felét csinálni. meg ha 2 hetet csúszunk az sem baj.
te biztos képes vagy rá, de én nem :)
Viccet félretéve pl. a Turbo Overkill az ilyen tipikus "egyemberes" project, és ahhoz képest elképesztően ki van dolgozva és még "szinematikus" is ott, ahol kell.
igen, vannak ilyen zsenik
itt van magyarul, hát, elég gáz :D de kis fejlesztőket nem érint, ha jól értem...
https://sg.hu/cikkek/jatek/155148/visszamenolegesen-dijat-vezet-be-jatek...
Hát, akkor kezdjük el számolni a napokat, meddig tart, amíg lehúzza a rolót a Unity. :D Én nem értem, hogyan gondolták ezt, mert egészen durva cégek vannak a Unity-t használó stúdiók között, csak hogy egy példát mondjak:
https://twitter.com/inXile/status/1702082751116300641
Az inXile a Microsofté és még egy rakás nagy kiadót találsz a Nintendótól az Ubisoftig mindenfelé. Elképzelhetetlennek tartom azt, hogy ezek a cégek lefekszenek a Unity-nak ahelyett, hogy kilőnék az összes létező atombombát a jogászaikon keresztül.
teljes baromság az egész, semmilyen értelemben nem fogom fel hogy ezt hogy gondolták. nem hogy jogilag nonszensz, meg szakmailag, de technikailag is megvalósíthatatlan sok tekintetben, pl. képtelenség tudni hogy egy játékot mennyien installáltak... illetve nagyobb cégek esetén ki lehet húzni belőlük ezt az adatot (ha nem is pontosan). szóval lehet hogy nagy cégekre hegyezték ki az egészet... amiből valszeg lesz is bevételük, ha keresztül viszik.
ebből az is következik, hogy valszeg az unreal miatt az unity is "nagy és komoly enginnek" akar mutatkozni.
Szerintem többet nem is kell mondani ezzel kapcsolatban, minthogy a Unity CEO-ja (ex EA CEO, aki a lootboxokat tolta és be akart vezetni FPS-ekben pénzért vehető tárakat :D ) a bejelentés előtt a részvényeinek nagy részét eladta.
Most a bejelentéssel jól bezuhan az érték, aztán ismét bevásárol reszvenybol, majd valahogy feljebb tolja az értéket SZVSZ. Elonizálni akar.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Csak nem az öreg Ricsitelló?
Chief Exorcist
De.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
egy komment sg-ről:
Az Unreal Engine PC prémium játékokra még drágább, mobilos freemiumra meg nem igazán alkalmas.Godot mint free opensource engine még nem elég jó még és semmi garancia nincs rá hogy miután akkorák lesznek mint a Unity nem lesz ott is valami price mert egyébként fentarthatatlan lenne akkora skálában már.
A visszamenőleges azt jelenti, hogy nem a meglévő letöltések után kell fizetni hanem a meglévő játékoknak 2024 január 1.-től. Amit szerintem egyébként vissza fognak vonni.
Azon kívül nem olyan rossz deal ez. Free licencel semmit nem kell fizetned amíg nem éred el a 200.000 letölést (lifetime) és a $200.000 dollárt az előző 12hónapban ami resetelődik évente és mind kettő per játék. Ha veszel Pro licencet ez évi $1.000.000/game-re nő amíg nem kell fizetni.
Ez a f2p top grossing mobil játékokat fogja súlytani legjobban. Kicsit szerintem túl tolják a drámát.
Ott van pl. a Rust fejlesztője. 40 dolláros játékkal. Az csöppent sem zavarja hogy darabonként a Steam (ami csak egy store) levesz 13 dollárt belőle mert a Steam az isten Gabe-el az élen. De ha a Unity kér $0.1 darabonként akkor ő a mocskos EA devil CEO-s greedy cég. Amikor a unitynak rengeteg irodája van ezernyi fejlesztővel akik kutatnak, fejlesztenek, karbantartanak és 18 éves karierrjük során folyamatosan szinte vagy teljesen ingyen szolgálták azokat akik most őket szidják miközben ők meg a csőd szélén táncoltak és talán 1 nyereséges negyedévük volt a 18 év alatt. CSak a befektetők pénzéből tudtak fentmaradni. Most annyi történt, hogy a befektetők szeretnének már valami pénzt is látni ennyi idő után és nem kérnek olyan marha sokat.
Persze van pár felháborító dolog a kihirdetett árazásban amit szinte bizto vagyok hogy a következő hetekben majd pontosítanak.
A lényeges különbség, hogy exploitolni lehet elég könnyen, és egy egyszerű scripttel is csődbe lehet vinni bármilyen, akár AAA fejlesztőt, mert telepítésenként fizeti a 0.2USD-t. Tehát ha fut egy script, ami telepítget folyamatosan, akkor... akár percenként mondjuk 10-szer is tud telepíteni.
Épp emiat nagyon nem mindegy, hogy vásárlásonként, vagy telepítésenként kalkulál.
Egy gép. Egy Script. Számolj mi történik, ha mondjuk egyszerre 50 VM-en fut, ami valljuk be még mindig nagyon kicsi volumen hekk oldalról :D
(igen, sima ügy, mert megoldható, hogy a HW is másnak tűnjön [Virtuális gép, de akár a windows beépített Sandbox-a, ami pikk-pakk elindul], tehát minden telepítés új gép lesz.)
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
jaja, ez durva, konkrétan erre nem is gondoltam :D
hm érdekes, mit találtam. a régi "ignite" autós játékot megcsinálták mobilra, bár nem tudok róla, hogy kiadták volna... ami érdekes hogy belenyúltak a grafikába, és kifejezetten nagyon jót tett neki. letisztultabb textúrákat csináltak, és tök jó modern kinézete lett tőle.
ami még érdekes hogy gondolom a realtime árnyékot nem bírta a mobil (7 éve!), ezért teljesen lekapcsolták, és még így is jól néz ki.
"jó" alatt természetesen az én színvonalamat kell érteni és hogy kb egyedül csináltam a pálya grafikát és a pályákat, kb 7 hónap alatt.
https://youtu.be/1kkI86mBi7M
Unity témában ez egy elég érdekes posz redditről:
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/F6E684dXAAADOgl.png
Ricsiteló érdeksen ellentmondásos figura egyébként: amikor EA-vezér volt, elég sokat újítottak és kifejezetten jó cuccokat hoztak ki a tömegtermékek mellé (Alice 2, Dead Space, Mirror's Edge), viszont tőle származik a már említett egy dolláros reload ötlete is. Unity-vezérként kb. ugyanez a szituáció.
Szép neve van a 3 igazgatónak ;)))
Chief Exorcist
https://www.gsplus.hu/hir/harom-kulonbozo-grafikai-modban-jatszhatod-maj...
"Mint azt James Stevenson, az Insomniac Games marketingért és közösségi médiáért felelős igazgatója közzétette, a játékosok három grafikai opció közül választhatnak majd, beleértve a közkedvelt 60 fps-es performance módot. Egyelőre nem tudni, hogy melyikhez milyen felbontás tartozik, de az a logikus, hogy ha 40, vagy 30 fps-re váltunk, akkor a lomhább képfrissítésért cserébe nagyobb részletgazdagságot kapunk."
nem tudod megcsinálni a részletes grafikát 60 fps-en? add elő úgy, hogy a játékos választhat :D
és már konzolon is :D
Viszont mind3 módban lesz RT.
Chief Exorcist