Csináltam némi ... khmm... research-et a webVR tartalmakat illetően (szigorúan PCVR, de állítólag a Quest 2 beépített böngészője se jobb...).
Lényege, hogy online, stream VR videókat normálisan lejátszani kurva nehéz.
- Chrome, Opera, Vivaldi: konkrétan nincs webVR támogatás (webXr, hogy pontosabb legyek)
- Firefox: Van WebVR (WebXR), de a teljesítménye hihetetlenül rossz. Már alacsonyabb felbontással is szenved úgy, hogy nem lenne indokolt, közben pörög a CPU és a GPU is, de egyik sem maxon persze. Sok-sok config paraméterrel kipróbáltam, de nem OK sehogysem.
És akkor ami teljesen ledöbbentett, hogy mondom áh, lófasz, indítsuk el az Edge-t... És basszus, az MS végre valamit jól csinált, minden videó és webes VR tartalom tükörsima, mindenféle mókolás nélkül :D
Hihetetlen...
Tudom, csak a chrome-bol valamelyik régebbi verzióval kiszedték az API támogatását. Kérdés, hogy miért? Az MS meg beépítette (visszaepitette?), ráadásul igen hatékony az implementacio.
Gondolom amiatt, mert van a Mixed Reality cucca az MS-nek, és így teljes a csomag.
LOL, azért veszel mellé 10kért egy egy baszó akksi pakkot, azt beteszed a zsebedbe, nekem fel sem tűnik., vagy felveszel egy övtáskát.
Nekem Q2 van, kurva jó az airlink, minden gama tök faszán megy. 3080-al hajtom, így tudok ilyen 150% upscale-t és minden kurva jól néz ki. Nyilván az Asetto corsában nem látnám mindkét tükröt, de pont le is szarom :D FPS-ekben baromi jó és tutira nem járok úgy, hogy kirúgom a rohadt kábelt, mint a RiftS-emnél.
A controllerek meg alig fogyasztanak valamit, a RIFTS egy hét alatt megzabálta az elemet, ebben kb. a gyári elem van még mindig.
Azt sem értem, hogy mit rinyálnak a fejpánt miatt, szerintem faszább, mint a RiftS brutál műanyag tekergetős szarja. Az meg, hogy nem kell hozzá semmi érzékelő, a legjobb az egészben.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
itt az apple szenzáció, szenzáció, szenzáció, senki se örül? 4k per szem, ki-be kapcsolható ar/vr (átlátszó/nem átlátszó - na ez mondjuk ötletes). 3400 dollár. nem kell hozzá külön számítógép, szóval önmagában használható (höhö, ventillátor hűti...) https://sg.hu/cikkek/it-tech/154144/nagy-kesessel-lepett-be-az-apple-a-v...
miről beszélsz te? hát az epöl most találta fel a VR-t eddig nem is volt :D
(emlékszem egyik ismerősöm facebookon magyarázott az iphone 7 megjelenésekor hogy az milyen zseniális találmány az almától hogy van performance meg efficiency mag. aztán elmondtam neki hogy már 1-2 éve van ARM big.LITTLE alapú android)
Tőlem aztán távol áll az Apple fanság, de ennyire látványosan azért ne direkt ne értsétek már :D
Az egy dolog hogy a hardver fasza lesz valószínűleg, ok, voltak már korábban is jó hardverek, de mint minden Apple cuccnál, gondolom a szoftver, az ökoszisztéma és a user experience lesz ennek a lényege. Az a classic wow és just works élmény, ami az első iPhone-nál.
Vagy nem, majd kiderül. A 2 órás akkuido mondjuk lol :D
Na mert ha már console peasant akar lenni az ember pc masterrace helyett, akkor a quest 2 (mindjárt a 3) miért is nem just works amikor standalone-ban van használva? :D
én eleve nem értem miért akkus? az utcára akar kimenni vele az ember? vagy szobájában ide-oda mászkálni? minek?
amúgy biztos lesz hozzá majd nagyobb akku, öccázezerér
Kvíz:
Melyik kép készült RT Overdrive Path tracinggel és melyik sima RT Ulta (nem psycho) + Reshade RT? A két mód közt: ~45FPS vs 68FPS.
rwurl=https://imgur.com/raenMbG
rwurl=https://imgur.com/IPCx2ue
nekem az első realisztikusabbnak a második kellemesebbnek tűnik. ezért azt mondanám az első a path tracing. de tökre eltudom képzelni hogy pont fordítva van.
Első kép realisztikusabbnak tűnik:
- bal also sarokban a korlát a sötétben inkább így nézhet ki (gondolnám én)
- középen fent a vakolat ami kikopott, mintha részletesebb lenne kicsivel
- bal oldalon az első gép piros színe nem annyira "műanyagos"
- bal fenti sarokban ugyanez a sárga színű peremen ami közrefogja a kivetített képeket
- kicsit jobbra közép alul a kartonlap életszerűbben koszos és sötéttebb mint a második képen
De hogy melyik mivel készült fogalmam sincs... :D
Csak megjegyzésképp: Az Overdrive RT 1 bounce-szal és 2 ray-jel dolgozik, míg a Reshade RT jelenlegi beállításon infinite bounce, 4 ray.
Reshade RTGI-ban növelhető a Ray-ek száma 20-ra is, de most egyelőre ennyi elég volt :D
Mégegyszer: a gyári RT Overdrive (vagyis Path Tracing) 40-45 FPS legjobb esetben is, a sima RT Ultra + Reshade RTGI pedig 65-70 körül 4 ray-jel.
Úgy, hogy Pascal Gilscher egymaga építi ezt az egyébként valóságosan Path Tracing shadert, és agyon optimalizálja. Egyetlen hátránya, hogy Screen Space, vagyis csak a képernyőn lévő infókból tud dolgozni, ergo képernyőn kívülről nem tud beérkezni bounce light sajnos.
Iszonyat sokat fejlődött egyébként, még a 0.10-essel kezdtem használni, most meg 0.36.1 -nél tart. Eleinte még bőven látszott, hogy csak screen space, mostanra már alig.
Viszont ez utóbbi problémára nekem lenne egy ötletem hogy lehetne megoldani, de nem vagyok shader guru (egyszerűen motion vectorokkal -- ami már most is használható BTW hozzá), el lehetne tárolni egy "térképet" cache-be, és úgy lehetne kalkulálni a képernyőn kívülről érkező rayeket is. Persze eleinte fosul nézne ki, de minél többet forogsz / mozogsz, annál több adat lenne cachelve, egyre több adatból tudna dolgozni, annál helyesebb lenne a bevilágítás.
Másik óriási előnye, hogy gyakorlatilag bármilyen játékba 2 katt implementálni.
Asycid írta: Persze eleinte fosul nézne ki, de minél többet forogsz / mozogsz, annál több adat lenne cachelve, egyre több adatból tudna dolgozni, annál helyesebb lenne a bevilágítás.
így elsőre azt gondolnám öröm lenne nézni a visual artifactokat főleg ha dinamikusan mozgó fények is vannak.
meg mondjuk ez már csak az én bogaram, de sosem modolok játékokat, csak a vanillát futtatom, ahogy a készítők megálmodták. persze lehet ezzel is vitatkozni olyan játékoknál ahol nemhogy támogatják de szinte ösztönzik a community modokat. de ha skyrim és factorio esetén nem nyúltam a szerhez akkor már kibírom anélkül.
Valóban, a dinamikus fényeknél lenne némi zavar, erre nem gondoltam :D
Még jó, hogy nem mod a reshade, hanem egy injektor!
Az meg még jobb, hogy nem nyúl bele semmilyen fájlba, csak letojik egy .dll -t a célzott játék mappájába, és emiatt az adott játék azon át fogja a DX / Vulkan / OGL instrukciókat végrehajtani.
A régi játékoknál meg azért álmodták meg úgy a készítők, ahogy, mert nem volt elég erős hardware, hogy a megvilágítást pontosabbá, szebbé tegyék. Na most már van, és pl. valamiért a Source motoros játékoknál hihetetlen mennyire jól mutat ez a cucc.
nevezzük bárhogy, MÓDosítja a kinézetet.
ami nem baj. tök jó, hogy van ilyen. nagyon sokaknak pluszt ad, vagy hiányozna ha nem lenne. meg írtam is, hogy ez az én mániám csak hogy nem használnám.
bár vannak határesetek, amikor végül mégis:
-enhanced edition régi játékokból
-graphics overhaul update
és hasonlók.
Csináltam némi ... khmm... research-et a webVR tartalmakat illetően (szigorúan PCVR, de állítólag a Quest 2 beépített böngészője se jobb...).
Lényege, hogy online, stream VR videókat normálisan lejátszani kurva nehéz.
- Chrome, Opera, Vivaldi: konkrétan nincs webVR támogatás (webXr, hogy pontosabb legyek)
- Firefox: Van WebVR (WebXR), de a teljesítménye hihetetlenül rossz. Már alacsonyabb felbontással is szenved úgy, hogy nem lenne indokolt, közben pörög a CPU és a GPU is, de egyik sem maxon persze. Sok-sok config paraméterrel kipróbáltam, de nem OK sehogysem.
És akkor ami teljesen ledöbbentett, hogy mondom áh, lófasz, indítsuk el az Edge-t... És basszus, az MS végre valamit jól csinált, minden videó és webes VR tartalom tükörsima, mindenféle mókolás nélkül :D
Hihetetlen...
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
pedig az is chrome
Tudom, csak a chrome-bol valamelyik régebbi verzióval kiszedték az API támogatását. Kérdés, hogy miért? Az MS meg beépítette (visszaepitette?), ráadásul igen hatékony az implementacio.
Gondolom amiatt, mert van a Mixed Reality cucca az MS-nek, és így teljes a csomag.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
LOL, azért veszel mellé 10kért egy egy baszó akksi pakkot, azt beteszed a zsebedbe, nekem fel sem tűnik., vagy felveszel egy övtáskát.
Nekem Q2 van, kurva jó az airlink, minden gama tök faszán megy. 3080-al hajtom, így tudok ilyen 150% upscale-t és minden kurva jól néz ki. Nyilván az Asetto corsában nem látnám mindkét tükröt, de pont le is szarom :D FPS-ekben baromi jó és tutira nem járok úgy, hogy kirúgom a rohadt kábelt, mint a RiftS-emnél.
A controllerek meg alig fogyasztanak valamit, a RIFTS egy hét alatt megzabálta az elemet, ebben kb. a gyári elem van még mindig.
Azt sem értem, hogy mit rinyálnak a fejpánt miatt, szerintem faszább, mint a RiftS brutál műanyag tekergetős szarja. Az meg, hogy nem kell hozzá semmi érzékelő, a legjobb az egészben.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
itt az apple szenzáció, szenzáció, szenzáció, senki se örül? 4k per szem, ki-be kapcsolható ar/vr (átlátszó/nem átlátszó - na ez mondjuk ötletes). 3400 dollár. nem kell hozzá külön számítógép, szóval önmagában használható (höhö, ventillátor hűti...)
https://sg.hu/cikkek/it-tech/154144/nagy-kesessel-lepett-be-az-apple-a-v...
minden bizonnyal jól kicsiszolt, átgondolt termék lesz, az Apple azért fost nem szokott kiadni
a bemutató rohadt látványos volt, nyilván, de én azért először kipróbálnám, aztán hájpolódok :)
Chief Exorcist
Csak 7 évvel van a Hololens mögött :P
hát, biztos meglesz a vevőköre... de ez se fog áttörést hozni a vr-ben, ki a fene akar a fején hordani egy ilyen izét, hogy mozizzon vele?
szerintem sokan, de ennyi pénzért nem az átlag nép még most ennek a célközönsége... nem véletlen van ott szerintem a Pro jelző mögötte
Chief Exorcist
Eddig is az volt az elsődleges gond, hogy drága a VR, na majd most!! :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
miről beszélsz te? hát az epöl most találta fel a VR-t eddig nem is volt :D
(emlékszem egyik ismerősöm facebookon magyarázott az iphone 7 megjelenésekor hogy az milyen zseniális találmány az almától hogy van performance meg efficiency mag. aztán elmondtam neki hogy már 1-2 éve van ARM big.LITTLE alapú android)
Jó lesz ez biztos valakiknek, én minden esetre örülök, hogy tavasszal bezsákoltam egy Pimax 8k-t 220e-ért :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tőlem aztán távol áll az Apple fanság, de ennyire látványosan azért ne direkt ne értsétek már :D
Az egy dolog hogy a hardver fasza lesz valószínűleg, ok, voltak már korábban is jó hardverek, de mint minden Apple cuccnál, gondolom a szoftver, az ökoszisztéma és a user experience lesz ennek a lényege. Az a classic wow és just works élmény, ami az első iPhone-nál.
Vagy nem, majd kiderül. A 2 órás akkuido mondjuk lol :D
Chief Exorcist
Na mert ha már console peasant akar lenni az ember pc masterrace helyett, akkor a quest 2 (mindjárt a 3) miért is nem just works amikor standalone-ban van használva? :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
én eleve nem értem miért akkus? az utcára akar kimenni vele az ember? vagy szobájában ide-oda mászkálni? minek?
amúgy biztos lesz hozzá majd nagyobb akku, öccázezerér
Te nyikorogtál itten feljebb hogy semmi nem működik vr-ban rendesen :ppppp
Chief Exorcist
Én? Imádom a PC vr-t :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
könnyebb a fejen a cucc ha az akku külön van. meg ha 2 óra az üzemideje akár az is szempont lehet hogy cserélhető.
Kvíz:
Melyik kép készült RT Overdrive Path tracinggel és melyik sima RT Ulta (nem psycho) + Reshade RT? A két mód közt: ~45FPS vs 68FPS.
rwurl=https://imgur.com/raenMbG
rwurl=https://imgur.com/IPCx2ue
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Erre csak annyit mondanék, hogy amennyiben nincs a player mögött fény, az első a jobb, ha van, akkor a második.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nekem az első realisztikusabbnak a második kellemesebbnek tűnik. ezért azt mondanám az első a path tracing. de tökre eltudom képzelni hogy pont fordítva van.
már raytrace-ből is több verzió van? menjenek a 3.14csába!
Első kép realisztikusabbnak tűnik:
- bal also sarokban a korlát a sötétben inkább így nézhet ki (gondolnám én)
- középen fent a vakolat ami kikopott, mintha részletesebb lenne kicsivel
- bal oldalon az első gép piros színe nem annyira "műanyagos"
- bal fenti sarokban ugyanez a sárga színű peremen ami közrefogja a kivetített képeket
- kicsit jobbra közép alul a kartonlap életszerűbben koszos és sötéttebb mint a második képen
De hogy melyik mivel készült fogalmam sincs... :D
Ugyanaz a sorrend az alábbi két képen, mint az előzőkön. Újragondoljátok melyik melyik? :D
rwurl=https://imgur.com/qwxEIay
rwurl=https://imgur.com/LfI9kPH
Csak megjegyzésképp: Az Overdrive RT 1 bounce-szal és 2 ray-jel dolgozik, míg a Reshade RT jelenlegi beállításon infinite bounce, 4 ray.
Reshade RTGI-ban növelhető a Ray-ek száma 20-ra is, de most egyelőre ennyi elég volt :D
Mégegyszer: a gyári RT Overdrive (vagyis Path Tracing) 40-45 FPS legjobb esetben is, a sima RT Ultra + Reshade RTGI pedig 65-70 körül 4 ray-jel.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
De ezt igy mégis hogy?
Chief Exorcist
Úgy, hogy Pascal Gilscher egymaga építi ezt az egyébként valóságosan Path Tracing shadert, és agyon optimalizálja. Egyetlen hátránya, hogy Screen Space, vagyis csak a képernyőn lévő infókból tud dolgozni, ergo képernyőn kívülről nem tud beérkezni bounce light sajnos.
Iszonyat sokat fejlődött egyébként, még a 0.10-essel kezdtem használni, most meg 0.36.1 -nél tart. Eleinte még bőven látszott, hogy csak screen space, mostanra már alig.
Viszont ez utóbbi problémára nekem lenne egy ötletem hogy lehetne megoldani, de nem vagyok shader guru (egyszerűen motion vectorokkal -- ami már most is használható BTW hozzá), el lehetne tárolni egy "térképet" cache-be, és úgy lehetne kalkulálni a képernyőn kívülről érkező rayeket is. Persze eleinte fosul nézne ki, de minél többet forogsz / mozogsz, annál több adat lenne cachelve, egyre több adatból tudna dolgozni, annál helyesebb lenne a bevilágítás.
Másik óriási előnye, hogy gyakorlatilag bármilyen játékba 2 katt implementálni.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
akkor arra inkább rá se keress mennyi rendező algoritmus van :D
így elsőre azt gondolnám öröm lenne nézni a visual artifactokat főleg ha dinamikusan mozgó fények is vannak.
meg mondjuk ez már csak az én bogaram, de sosem modolok játékokat, csak a vanillát futtatom, ahogy a készítők megálmodták. persze lehet ezzel is vitatkozni olyan játékoknál ahol nemhogy támogatják de szinte ösztönzik a community modokat. de ha skyrim és factorio esetén nem nyúltam a szerhez akkor már kibírom anélkül.
Valóban, a dinamikus fényeknél lenne némi zavar, erre nem gondoltam :D
Még jó, hogy nem mod a reshade, hanem egy injektor!
Az meg még jobb, hogy nem nyúl bele semmilyen fájlba, csak letojik egy .dll -t a célzott játék mappájába, és emiatt az adott játék azon át fogja a DX / Vulkan / OGL instrukciókat végrehajtani.
A régi játékoknál meg azért álmodták meg úgy a készítők, ahogy, mert nem volt elég erős hardware, hogy a megvilágítást pontosabbá, szebbé tegyék. Na most már van, és pl. valamiért a Source motoros játékoknál hihetetlen mennyire jól mutat ez a cucc.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
nevezzük bárhogy, MÓDosítja a kinézetet.
ami nem baj. tök jó, hogy van ilyen. nagyon sokaknak pluszt ad, vagy hiányozna ha nem lenne. meg írtam is, hogy ez az én mániám csak hogy nem használnám.
bár vannak határesetek, amikor végül mégis:
-enhanced edition régi játékokból
-graphics overhaul update
és hasonlók.