Sok retrófogyasztónak és az ártatlan szemlélőknek is feltűnhetett a múltba révedős trend, mely persze korántsem új, de a videojátékok piacán sosem volt annyira jellemző, mint amilyenné az elmúlt években vált. Erre nemcsak a régi jó játékok hátán az uborkafára felszaladó GOG születése és prosperálása a bizonyíték, de nem is csak a remasterhullám vagy a nagy katalógusok őskövületekkel bővülése. Több kisebb kiadó is hagyományápolásban utazik. Egy közülük a Night Dive Studios is. Olyan játékokat hoztak el a modern PC-s platformokra, mint a Wizardry széria Dark Savant-trilógiája, az I Have No Mouth, and I Must Scream, vagy éppen az eddigi két System Shock.
Eddigi? Remélhetően igen. Ugyanis az igencsak megöregedett első rész kipofozott Enhanced Editionje mellett, kinéz egy rendes remake is! Legalábbis egy minapi cikkből ez derült ki, melynek szerzője maga is egyik indikátora volt a dolgok ilyetén alakulásának, amikor feltérképezte, hogy egy biztosítási céghez vetődtek a System Shock jogai. Ezek most már teljes egészében a NIght Dive-ot illetik. Egyelőre a kiadó méreteit tekintve AAA-csodát nem várhatunk, de egy új szintlépés várható az eddigi feltámasztási kísérleteikhez mérten, először terveznek konzolos megjelenést is. Ígéretes adalék emellett, hogy a fejlesztésbe bevonták Robin Waterst is, aki hajdanán az Origin klasszikusának koncepciórajzaiért is felelt.
Bár már ez önmagában is remek hír, van még miről álmodozni. Larry Kuperman, a Night Dive öltönyöse pedig roppant óvatos megfogalmazásban azt is elárulta, hogy egy esetleges System Shock 3 kapcsán is beindultak már a puhatolózások. Ehhez viszont már mindneképpen szükség less egy nagyobb, valóban tőkeerős kiadóra, egyedül nem fog menni, és a Night Dive-nak nem is ez a profilja.
Az esély persze egy joviális együttműködésre az IP-k jogait kőkeményen magukhoz láncoló kiadók világában elég soványnak tűnik, nem csoda, hogy önállóvá többen részben közösségi kalapozás révén tudtak válni, ha már több milliós büdzséről van szó (lásd a Double Fine, Obsidian és inXile Kickstarter-hősöket). A BioShock sikere, az izmos retróhullám, az aktuálisan érezhetően népszerű sci-fi/cyberpunk azonban reményre adhat okot. Ken Levine gyermeke ugyanakkor arra is jó példa, hogy a játékmenetből illik erősen visszafogni, ha széles közönséget céloznak meg egy játékkal az illetékes megakiadó üzleti tervében.
Vajon Kicksteren meddig jutna a System Shock 3? A szintén kultklasszikus Shenmue tervezett harmadik része ott jelenleg a rekorder 6,3 millió dollárral, de egy ízig-vérig nagy költségvetésű produkcióhoz ez aligha lenne elég.
Thx, Corey!
Egy játék, melyben nem baj, ha rossz az AI
Eddigi? Remélhetően igen. Ugyanis az igencsak megöregedett első rész kipofozott Enhanced Editionje mellett, kinéz egy rendes remake is! Legalábbis egy minapi cikkből ez derült ki, melynek szerzője maga is egyik indikátora volt a dolgok ilyetén alakulásának, amikor feltérképezte, hogy egy biztosítási céghez vetődtek a System Shock jogai. Ezek most már teljes egészében a NIght Dive-ot illetik. Egyelőre a kiadó méreteit tekintve AAA-csodát nem várhatunk, de egy új szintlépés várható az eddigi feltámasztási kísérleteikhez mérten, először terveznek konzolos megjelenést is. Ígéretes adalék emellett, hogy a fejlesztésbe bevonták Robin Waterst is, aki hajdanán az Origin klasszikusának koncepciórajzaiért is felelt.
Bár már ez önmagában is remek hír, van még miről álmodozni. Larry Kuperman, a Night Dive öltönyöse pedig roppant óvatos megfogalmazásban azt is elárulta, hogy egy esetleges System Shock 3 kapcsán is beindultak már a puhatolózások. Ehhez viszont már mindneképpen szükség less egy nagyobb, valóban tőkeerős kiadóra, egyedül nem fog menni, és a Night Dive-nak nem is ez a profilja.
A Wizardry 8-at is a Night Dive juttatta el kedvenc digitális üzleteink polcaira (kép: GOG)
Az esély persze egy joviális együttműködésre az IP-k jogait kőkeményen magukhoz láncoló kiadók világában elég soványnak tűnik, nem csoda, hogy önállóvá többen részben közösségi kalapozás révén tudtak válni, ha már több milliós büdzséről van szó (lásd a Double Fine, Obsidian és inXile Kickstarter-hősöket). A BioShock sikere, az izmos retróhullám, az aktuálisan érezhetően népszerű sci-fi/cyberpunk azonban reményre adhat okot. Ken Levine gyermeke ugyanakkor arra is jó példa, hogy a játékmenetből illik erősen visszafogni, ha széles közönséget céloznak meg egy játékkal az illetékes megakiadó üzleti tervében.
Vajon Kicksteren meddig jutna a System Shock 3? A szintén kultklasszikus Shenmue tervezett harmadik része ott jelenleg a rekorder 6,3 millió dollárral, de egy ízig-vérig nagy költségvetésű produkcióhoz ez aligha lenne elég.
Thx, Corey!
oh my, i must scream
ibi amentia latet
hát én most azonnal befizetnék egy system shock3 kickstarre!
amúgy olyankor mi van, ha nem érnek el egy kitűzött célt, vagy nem valósul meg a játék?
mindenki szépen visszakapja a pénzét, vagy így jártak?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Már a múltkor (amikor rádöbbentél, hogy a Steam drága :D) kicsit olyan érzésem volt, mintha a múltban élnél, de ez a kérdés megerősítette a dolgot... :DD Bocs. Kickstarternél ha nincs meg az összeg, kapod vissza a pénzed - a stúdió meg mehet térdig érő szélben lekvárt kaszálni.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
mondták már
meg úgy neveltek, hogy ha valamit nem tudok, kérdezzem meg.
ja, meg a memóriám is lyukas
evvan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Nem "kapod vissza", mert addig le se vonják tőled, amíg sikeresen véget nem ért a projekt.
ibi amentia latet
Indiegogonal szokott olyan fix fundingnal hogy ha elered kb a 60%-át a kituzott célnak akkor adnak meg idot, igy jart most pl az Indivisible is
https://www.indiegogo.com/projects/indivisible-rpg-from-the-creators-of-skullgirls#/
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Őőőő, nem értem ezt a poszter méretű képet. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
WOW