Jelenlegi hely

Hírek a Rewired figyelmébe

Utolsó bejegyzés


Oké, de pl. azt nem érzed, hogy egy, a növényzettel összerohadt-rozsdásodott Moszkvában játszódó program esetében + egy olyan játékban, ami több-kevesebb sikerrel igyekszik mímelni a realizmust, ez egy teljesen tudatos dizájnfilozófia?

Én is előnyben részesítem a színesebb-szagosabb, érdekesebb művészeti elképzeléseket felvonultató látványvilágú cuccokat, de a Metroban annak az irányzatnak semmi helye nincs.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hú, hát nálam a kritikán aluli Metro Last Light látványvilág erősen belépett a légkörbe :)



Ozzy írta: Hú, hát nálam a kritikán aluli Metro Last Light látványvilág erősen belépett a légkörbe :)

Sürgősen vegyél szemüveget.

Non serviam


Boz képe
Boz

Én nem tudom eldönteni, hogy itt most ki trollkod kit vagy csak poénból megy az egész....

Éljenek a videojátékok!



Boz írta: Én nem tudom eldönteni, hogy itt most ki trollkod kit vagy csak poénból megy az egész....

Mindenki. Aki esetleg nem, az poénkodik.

Non serviam



Elég egy is úgy érzem. De kifejtheted, hogy miért kéne még egy :)



Csak mert az említett játék elég jól néz ki. Vagy elfelejtetted DX11-ben futtatni, kis butus? :-)

Non serviam



ő is eszonta

ibi amentia latet



damoqles írta: ő is eszonta

Mozsmá' látom. Legközelebb meg jelezni kell, kinek válaszol, nem mindenki józanul fórumozik. Én meg plána nem. :P

Non serviam



Mi az a józan?

ibi amentia latet



Nem ittas.

Mit nem értesz, bebasztál?!

Non serviam



Érezted, mi? Igazán nem szemre céloztam btw.

ibi amentia latet



Már több, mint 2.5 millát adtak el az AoE2 HD-ből:
http://steamspy.com/app/221380

Aztaq...

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


LY képe
LY
Donator

Elég sokat tudnék magyarázni róla, de úgy látom nincs sok értelme... Nem a színes-szagos irányban van a gond, de mindegy...



Engem érdekelne. Ha esetleg kifejtenéd, talán ide elfér:
http://www.rewired.hu/content/elmelkedjunk-jatekokrol

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Pedig így csak egy odavetett mondat marad tartalom nélkül, de te tudod.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


LY képe
LY
Donator

Na jó, akkor kicsit belemegyek a témába...

Nyilván bármiféle vizuális dolog megítélésében nagyon fontos a szubjektivitás, tetszik vagy nem tetszik; de ezen felül igenis vannak objektív szempontok. Ezek mondjuk igazából tapasztalati úton alakultak ki, már az ókori kultúrákban; de elég biztos, hogy tudományos (főleg evolúciós) alapjaik vannak.
Nehéz lenne röviden összefoglalni őket, meg sem próbálom, de azért legalább felületesen csak hallottatok olyan dolgokról, hogy színelmélet, aranymetszés, vagy láttattok már a mobilotok fényképező appjában 3x3-as rácsot.
De itt egy konkrétan CG-s arcoknak írt viszonylag rövid, de elég jó összefoglaló:
http://www.androidblues.com/visualperception.html
Plusz természetesen ezek nem kőbe vésett törvények, nem elég gépiesen alkalmazni őket; meg sokszor (főleg a modern művészetben) pont ezeknek a szabályoknak az áthágásával igyekszik valamilyen hatást kiváltani az alkotó.

Na, hát ezeket a "szabályokat" például egy videojáték grafikájának az értékelésében is lehet alkalmazni, a legapróbb assettől kezdve a komplett karakteren át a végső képig; és nálam itt bukik a Metro. Vagy, hogy nagyobbat mondjak ;) pl. nekem a God of War 3 sem tetszik...

Egyébként a Metrónál nekem nem a stílussal van bajom, a nyomott szürkés poszt-apokaliptikus dolgot is lehet tök jól csinálni, még akár monokrómban is. Szóval értem én, hogy mit akartak, csak szerintem a megvalósítás lett elég gyenge - függetlenül az engine technológiai oldalától.
A fő problémák inkább általában a kontraszttal meg (ezzel valamennyire összefüggésben) a különböző léptékű részletek közötti egyensúly durva hiányával vannak. Egy jó trükk az ha a képeket thumbnail méretben nézegeti az ember - ilyenkor is tisztán kéne látszania mindennek, ehelyett itt általában teljesen összefolyik minden.

Oké, azt azért elismerem, hogy a "kritikán aluli" enyhe túlzás volt ;), meg azért a Halo 5 sem a mindennek a teteje (legalábbis a játék - a koncept festmények viszont eléggé a toppon vannak: https://www.youtube.com/watch?v=TCJr531J0pA ) de a két játékot akkor sem lehet egy lapon említeni a látvány szempontjából, sőt.
Sorolhatnék még egy csomó potenciálisan vitagerjesztő példát játékokra pro és kontra, mittomén, a Fallout 4 is gyengécske, a Metal Gear 5 se igazán tetszik, sok bajom van a Crysis szériával; ellenben mondjuk szép a WoW a maga módján, a Journey varázslatos, a Darksiders 1-2 is borzasztó erős a stilizáltsága ellenére vagy amiatt, és így tovább...

Nemtom ez mennyire segít értelmezni a véleményemet. Na meg ez csak vélemény, bár nehezen elvonatkoztatható attól hogy valamennyire a szakmámba vág a dolog. És persze mindig fura dolog szembehelyezkedni a többség álláspontjával...



Érdekes módon teljesen vágom, hogy mire gondolsz (sőt, még sejtettem is, hogy innen fújhat a szél, váó :D) és ja: ebből a szempontból a Metro egész egyszerűen szar....

DE: egy aranymetszett képpel sosem fogsz feszültséget kelteni a nézőben, ha mindössze a kompozícióval akarod ezt elérni (egy tökéletesen központozott / szimmetrikus / párhuzamos egyenesekre építővel már igen, de az a másik véglet). Abban abszolút igazat adok, hogy ha megnézel egy adag screenshotot a Metróból, akkor tulajdonképpen zavart látsz. Ez nagyon sok esetben probléma lenne, de ebben a játékban pont azt szeretnék a kedves fejlesztők, hogy te nyugtalan legyél, érezd, hogy "valami nincs rendben". Szvsz a kontrasztok hiánya, a környezetbe olvadó elemek mind-mind ezt akarják elérni és ebből a szempontból pl. baromi ritkán is enged fel a játék, ahogy emlékszem. Ahol kell, ott azért a szabályokat is bőven alkalmazzák egyébként (sok átvezető jellegű résznél, de az összes pályán is könnyen beazonosíthatóak olyan dolgok, hogy pl. merre kell menned - lásd az utóbbi képet is, ahol egyértelműen kiugrik a terepből az ösvényt jelző épület).

Amibe én nagyon bele tudok kötni a Metrónál, azok a karaktermodellek egyébként, azokon belül is a nők. Szörnyű, mennyire egyformára és jellegtelenre sikerültek szegények, szerencsétlen Anyára (hát persze, hogy így hívják!) pl. mindig csak hülyén tudtam nézni. Erről anno a végigjátszásom alatt meg is emlékeztem egy kép erejéig:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=449513104
Ezt még a játék legelején lőttem, utána csak rosszabb lett a helyzet, szörnyűség. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Kaphatok híró (hír író... híró... érted...) rangot vagy rak ki híreket valaki a héten?

rwurl=https://media.giphy.com/media/mG1M7QlI9nDAk/giphy.gif



admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."



Mindenki vagy Fallout 4-el vagy SC2-vel van elfoglalva. :D



Van, akinek sokkal rosszabb programja van ezeknél sajnos. :D Üdv, Nightcrawler, we're saved! :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A randa bethesdás Fallout 4-nél rosszabb? Nem atomcsapás után van, hanem közben, vagy mi?!

Egyébként az elmúlt 1-2 napban a megjelenéseken túl szerintem a külföldi oldalakon is többnyire csak dögunalmas hírek voltak. Tegnap fél óráig kerestem valamit munkából hazaérve, ami ha engem nem is, de legalább két embert érdekelne innen, de aztán megadtam magam, és mentem SC2-zni :(

Sors bona, nihil aliud.



System Shock remake készülőben, Night Dive-nál a jogok, egy esetleges SS 3-ról is szó esett.

http://www.rockpapershotgun.com/2015/11/12/system-shock-remake/



nem is tudtam, hogy van a régi "ÁÁÁáÁáÁÁÁÁáááÁÁÁ" típusú hírek alapján készült játék:
http://store.steampowered.com/app/15560/?snr=1_7_7_weeklongdeals_150_3

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Augusztus 23-ra csúszik a Deus Ex: Mankind divided megjelenése.



Féléves csúszás?? Remek előjel.

ibi amentia latet



Nokedli írta: Augusztus 23-ra csúszik a Deus Ex: Mankind divided megjelenése.

rwurl=http://www.funnydogworld.com/_pics/Noooooooo.jpg



Zoolander 2 trailert a főoldalra !

“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw



Már értem miért kukázta a SE azt az ominózus early access tier 5 preorder baromságot...

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!