Sok minden érdekesség nem volt.
- Hivatalosan kint van az Unreal Engine 5.0.0
- Letötlhető egy Lyra nevezetű FPS projekt, amiben kismillió blueprint is várja, hogy szabadon felhasználják a userek
- A Matrix demó NEM, de az összes assetje letötlhető.
- Hivatalosan be lett jelentve a következő Tomb Raidert UE5 alatt fejlesztik
- Lesz egy a szerkesztőbe integrált Devs Community, ahol lehet segíteni egymásnak és vagy rákeresni bizonyos dolgokra ki hogyan oldotta meg
A Matrix demoból nem csak az assetek tölthetőek le, hanem a komplett város is, röpke 85GB.
Ez gyakorlatilag a Matrix demo a lövöldözős (rail shooter) rész meg Keanu nélkűl.
Videók alapján pöttyet jobban néz ki, mint konzolon. Cserébe RTX3090-el 30fps.
Illetve az eredeti demo elején látható rekonstruált filmjelenet külön letőlthető UE alatt.
A The Coalition nevű fejlesztőcsapat meg kiadott egy Unreal Engine 5 (nem játszható!) techdemot, ami a The Cavern néven fut. Nem teljesen tiszta mikortól érhető el, de ez meg csak Xbox alatt megy és Gamepass kell az ingyenes letöltéséhez.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0qbffi8abOg
Úgy tűnik a DLSS vagy az UE5-be épített Temporal Superresolution használata kötelező lesz egy darabig (az utóbbi állítólag szuperül sikerült, szinte olyan minőséget ad mint a DLSS és nem hardverfüggő).
Érdekesség, hogy a leírás alapján majdnem minden fő funkció DX11 verzióját kukázták, így az SDK mérete a fele lett. Cserébe aki régi HW-re vagy integrált Intel csodára akar fejleszteni, az mehet vissza a 4.27.2-re. Ami még meglepett, hogy kidobták a PhysX-et is.
Viszont a Lumen működik áttetsző anyagokkal meg volumetric fog-gal is végre.
Ezt alapvetően helyesnek tartom, legyen végre ténylegesen egy nagy előrelépés és ne kössenek le legacy dolgok. Meg hát érted, egy UE5-ös játéknak egyébként sem keresnivalója lenne egy régi HW-n.
Persze tudom, nem csak AAA-kategóriát lehet fejleszteni vele, de hát kis indie cuccokra azért sanszosan az UE4 / Unity is bőven megfelelő.
Komplikato írta: Ami még meglepett, hogy kidobták a PhysX-et is.
Ideje volt, gyakorlatilag amikor megvette az nv az ageia-t, abban a pillanatban ki is lett nyírva (illetve fejlesztés és támogatás híján a konkurencia lelépte).
Ez nekem azt jelenti, hogy az NVidia IS elengedte. Lehet lesz helyette valamilyen másik, tensor magra építő változat?
Minden esetre van egy Machine Learning Deformation experimental része az UE5-nek.
Ezt a (sajnos koreai nyelvű) videót meg ajánlom, mert azzal foglalkozik hogyan lehet moduláris technikát kombinálni random elemekkel. Egy komplett lakótelepi házat rak össze a srác, amiben kb. nincs két egyformának ható lakás vagy erkély.
rwurl=https://youtu.be/pde5LWXhd9o
Szerintem ez az UE5 gyakorlatilag szükségtelenné teszi a saját engine-ek fejlesztését. Ránézésre annyival van előrébb, mint minden más, hogy tök fölösleges. Ha nagyon kell, mindenki tudja optimalizálni magának, vagy hozzátenni olyanokat, amikre specifikusan szüksége van.
Nem véletlen, hogy a CDP Red is dobta a saját motorját.
mert az ue4 nem tette szükségtelenné a saját engin fejlesztést? vagy az unity? :)
mondjuk én 20 éve amióta jf-ben dolgozok, csak saját engint használtunk, sose értettem miért :)
szerk: na persze 10 éve még érthető volt mert még nem volt elérhető engin, vagy túl drága volt
furcsa hogy azt szinte alig használták. persze valszeg a nagy gépigénye miatt, bár valszeg abban is lehetett volna csinálni kisebb gépigényű és szép játékokat. azt azért ne felejtsük hogy a cryengin mindig is arra ment rá, hogy totál realtime legyen minden, míg pl az unrealban a bake rendszer volt marha jó.
sajnos (vagy nem sajnos), csak most értünk oda, hogy lehet már full realtime és fotoreal játékot csinálni átlag gépen is.
mondjuk a cryenginnel van egy amazon cég által továbbvitt verziója, azt asszem több játék használja.
Pedig nagyon jól skálázható, több generáción keresztűl használták emiatt MMORPG játékokhoz, főleg koreai cégek. Viszont ezek jó része éppen most pattan át UE5-re, aztán lehet lamentálni, hogy az UE5 ennyivel jobb vagy a CE maradt le ennyire. Én sajnálom, mert kb. 3.0-ig nagyon kreatív, újjító volt a maga idején, de elmúlt. Az Amazon Lumberjack-et meg hagyjuk.
A soha el nem készűlő űrcsoda, meg az egy darab New World használja?
Meg a Kingdom come deliverance, ami a mai napig tud úgy kinézni,mintha filmet néznél, csak keress rá youtubeon az alabbi kulcsszavakra: kingdom come photorealistic.
Eddig sehol máshol nem láttam ennyire erdő jellegű erdőt,illetve valóságos tájat.
Hát ha az RDR2-ben egy puska lóról való levetelenel feldtad, akkor itt kivancsi vagyok, mit szólsz majd a kardozashoz \ nyilazashoz :D Eléggé "Git Gud" játék, persze setaszimulatornak is lehet hasznalni, ha nem akarsz harcolni, nem fogsz a prologus utan :D
Nos igen a kingdomban a harcrendszer hagy némi kívánnivalót maga után, annyira realisztikus hogy sokáig megbasznak egyedül is + kombokat kb sosem tudsz bevinni mert úgy is ki védik az elejét.
Nyilazashoz meg be kapcsoltam egyszer a celkeresztet megneztem felhuzva kb a kesztyum melyik sarkával kell célozni aztán kikapcsoltam.
Pro tip: úgy is csak 1-2ot tudsz lőni mire lerusholnak akkor már inkább érdemes közel engedni az enemyt és fejbeloni :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
GotY!
Sors bona, nihil aliud.
Sok minden érdekesség nem volt.
- Hivatalosan kint van az Unreal Engine 5.0.0
- Letötlhető egy Lyra nevezetű FPS projekt, amiben kismillió blueprint is várja, hogy szabadon felhasználják a userek
- A Matrix demó NEM, de az összes assetje letötlhető.
- Hivatalosan be lett jelentve a következő Tomb Raidert UE5 alatt fejlesztik
- Lesz egy a szerkesztőbe integrált Devs Community, ahol lehet segíteni egymásnak és vagy rákeresni bizonyos dolgokra ki hogyan oldotta meg
A Matrix demoból nem csak az assetek tölthetőek le, hanem a komplett város is, röpke 85GB.
Ez gyakorlatilag a Matrix demo a lövöldözős (rail shooter) rész meg Keanu nélkűl.
Videók alapján pöttyet jobban néz ki, mint konzolon. Cserébe RTX3090-el 30fps.
Illetve az eredeti demo elején látható rekonstruált filmjelenet külön letőlthető UE alatt.
A The Coalition nevű fejlesztőcsapat meg kiadott egy Unreal Engine 5 (nem játszható!) techdemot, ami a The Cavern néven fut. Nem teljesen tiszta mikortól érhető el, de ez meg csak Xbox alatt megy és Gamepass kell az ingyenes letöltéséhez.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0qbffi8abOg
Úgy tűnik a DLSS vagy az UE5-be épített Temporal Superresolution használata kötelező lesz egy darabig (az utóbbi állítólag szuperül sikerült, szinte olyan minőséget ad mint a DLSS és nem hardverfüggő).
Chief Exorcist
Érdekesség, hogy a leírás alapján majdnem minden fő funkció DX11 verzióját kukázták, így az SDK mérete a fele lett. Cserébe aki régi HW-re vagy integrált Intel csodára akar fejleszteni, az mehet vissza a 4.27.2-re. Ami még meglepett, hogy kidobták a PhysX-et is.
Viszont a Lumen működik áttetsző anyagokkal meg volumetric fog-gal is végre.
Ezt alapvetően helyesnek tartom, legyen végre ténylegesen egy nagy előrelépés és ne kössenek le legacy dolgok. Meg hát érted, egy UE5-ös játéknak egyébként sem keresnivalója lenne egy régi HW-n.
Persze tudom, nem csak AAA-kategóriát lehet fejleszteni vele, de hát kis indie cuccokra azért sanszosan az UE4 / Unity is bőven megfelelő.
Chief Exorcist
Ideje volt, gyakorlatilag amikor megvette az nv az ageia-t, abban a pillanatban ki is lett nyírva (illetve fejlesztés és támogatás híján a konkurencia lelépte).
ez várható volt, teljesen felesleges marha bonyolult AI egy ilyen felskálázáshoz.
Ez nekem azt jelenti, hogy az NVidia IS elengedte. Lehet lesz helyette valamilyen másik, tensor magra építő változat?
Minden esetre van egy Machine Learning Deformation experimental része az UE5-nek.
Ezt a (sajnos koreai nyelvű) videót meg ajánlom, mert azzal foglalkozik hogyan lehet moduláris technikát kombinálni random elemekkel. Egy komplett lakótelepi házat rak össze a srác, amiben kb. nincs két egyformának ható lakás vagy erkély.
rwurl=https://youtu.be/pde5LWXhd9o
a modulozás jó dolog, sőt, a legjobb. bár én az "organikusabbat" szeretem, úgy értem amikor sok benne a kézzel összerakott, amitől élőbb lesz. :)
Szerintem ez az UE5 gyakorlatilag szükségtelenné teszi a saját engine-ek fejlesztését. Ránézésre annyival van előrébb, mint minden más, hogy tök fölösleges. Ha nagyon kell, mindenki tudja optimalizálni magának, vagy hozzátenni olyanokat, amikre specifikusan szüksége van.
Nem véletlen, hogy a CDP Red is dobta a saját motorját.
Chief Exorcist
mert az ue4 nem tette szükségtelenné a saját engin fejlesztést? vagy az unity? :)
mondjuk én 20 éve amióta jf-ben dolgozok, csak saját engint használtunk, sose értettem miért :)
szerk: na persze 10 éve még érthető volt mert még nem volt elérhető engin, vagy túl drága volt
https://gamepod.hu/hir/keszul_a_max_payne_1_2_remake.html
Tegnap, röpke 3 év csönd után, kijött a CryEngine 5.7, nagyjából lepkefingnyi újítással. Kár érte, kiváló ügynök volt.
furcsa hogy azt szinte alig használták. persze valszeg a nagy gépigénye miatt, bár valszeg abban is lehetett volna csinálni kisebb gépigényű és szép játékokat. azt azért ne felejtsük hogy a cryengin mindig is arra ment rá, hogy totál realtime legyen minden, míg pl az unrealban a bake rendszer volt marha jó.
sajnos (vagy nem sajnos), csak most értünk oda, hogy lehet már full realtime és fotoreal játékot csinálni átlag gépen is.
mondjuk a cryenginnel van egy amazon cég által továbbvitt verziója, azt asszem több játék használja.
Pedig nagyon jól skálázható, több generáción keresztűl használták emiatt MMORPG játékokhoz, főleg koreai cégek. Viszont ezek jó része éppen most pattan át UE5-re, aztán lehet lamentálni, hogy az UE5 ennyivel jobb vagy a CE maradt le ennyire. Én sajnálom, mert kb. 3.0-ig nagyon kreatív, újjító volt a maga idején, de elmúlt. Az Amazon Lumberjack-et meg hagyjuk.
A soha el nem készűlő űrcsoda, meg az egy darab New World használja?
Meg a Kingdom come deliverance, ami a mai napig tud úgy kinézni,mintha filmet néznél, csak keress rá youtubeon az alabbi kulcsszavakra: kingdom come photorealistic.
Eddig sehol máshol nem láttam ennyire erdő jellegű erdőt,illetve valóságos tájat.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Az a játék brutál jó. Meg szép.
Meg rohadt nehéz :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
pont ezt néztem tegnap hogy skyrim helyett jó lenne :)
Hát ha az RDR2-ben egy puska lóról való levetelenel feldtad, akkor itt kivancsi vagyok, mit szólsz majd a kardozashoz \ nyilazashoz :D Eléggé "Git Gud" játék, persze setaszimulatornak is lehet hasznalni, ha nem akarsz harcolni, nem fogsz a prologus utan :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
utálom a nehéz játékokat meg az ilyen szenvedés gameplayt...
viszont gondolom így nem érhető el minden helyszín
jaja, en a tutorialnal bedobtam a turolkozot.:D
"okey-dokey!"
Na ez elképesztően jó hír! Az egyik legjobb sztori, szuper megvalósításban. Nagyon kíváncsi leszek!
Chief Exorcist
Nos igen a kingdomban a harcrendszer hagy némi kívánnivalót maga után, annyira realisztikus hogy sokáig megbasznak egyedül is + kombokat kb sosem tudsz bevinni mert úgy is ki védik az elejét.
Nyilazashoz meg be kapcsoltam egyszer a celkeresztet megneztem felhuzva kb a kesztyum melyik sarkával kell célozni aztán kikapcsoltam.
Pro tip: úgy is csak 1-2ot tudsz lőni mire lerusholnak akkor már inkább érdemes közel engedni az enemyt és fejbeloni :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
manapság nem léteznek god mode megoldások?
múltkor a fallout 4-be akartam god mode-ot de nem sikerült, vagy béna vagyok
Mivel ez egy Cryengine játék, emiatt tuti, hogy van benne GodMode, mivel a konzol is a 0-s gombbal behívható.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
https://hvg.hu/tudomany/20220408_vlc_medialejatszo_hackertamadas_cicada_...
IDDQD
IDKFA
"okey-dokey!"
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=b57ldtxl7tM