Szerintem minden szempontból kifejezetten szarok, semmi WH érzetet nem keltenek bennem, inkább ilyen generic Cyberpunk/Ascent/Disney hulladék ezekkel a neon bikinikkel és gagyi zenékkel. Közel sem grim dark.
Hát igen, két játékot is kapott a Necromunda tavaly, és sajna egyik se találta el miről is van szó. Azért így is jobb mint a semmi.
Amúgy a valódi Necromunda világa eszméletlen hangulatos, a (terep)asztali játék meg állítólag a legjobb lett a WH játékok közül az új kiadással. Ki is fogom próbálni ha lesz egyszer időm.
A Warhammer 40k mindig is több világot "gyúrt" egybe. mivel az Imperium hatalmas, így kb bármilyen settingst bele lehet helyezni kezdve a középkori lovagregénytől a punkos mad-max féle bandákon át egészen a High-Tech Scifiig.
Necromunda mindig is egy ilyen Mad Maxos, (cyber?)punkos volt főleg az Underhive ahol a történetek 90%-a játszódik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Pont az a bajom ezzel az iránnyal, hogy összemossák a különböző világokat és a végeredmény egy ilyen jellegtelen akármi lesz, amiről nem is tudom eldönteni, hogy mit látok. Főleg képi megjelenítésnél érzem azt, hogy a fentiekhez hasonlóan sokszor alig lehet pl. egy WH40k űrgárdistát megkülönböztetni egy Starcraft marinetól. Persze értem én, hogy üzleti szempontból eladhatóbb ez a langyosvíz, de én annak örülnék, ha a WH pl. a David Ferring féle végletekig sötét, beteg utat vinné tovább, a 40k meg a hívószavaknak megfelelően maradna gothic, grim és dark. Ebbe nekem többek között a citromsárga melltartó és az elektronikus "zene" sem fér bele.
Ja. Ebből valami szövevényes történetű RPG-t kellett volna kihozni, nem pedig egy ugrálós-lövöldözős Doom klónt. Pedig a grafika nagyon ott volt, csak a játékmenet lett szar.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Kijött az Exodite új része, Inferno címmel. Összességében jó volt, azonban a részek hossza (jelen esetben 10 perc) szerintem nevetséges (főleg, hogy ennyit kell rájuk várni), illetve nagyon hiányolom a vért és a brutalitást.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ugye hogy ugye? Olyan gyönyörűen megragadja az ork lélek szépségeit, hogy könnybe lábad a szemem. :-)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Szeretem az együttest, meg a stúdiót is, de ezt fájt nézni :-)
Mount Bloodhorn, avagy Ekrund egyike volt a leggazdagabb törp erősségeknek, fémekben és drágakövekben gazdag bányái miatt. A Szakállháborúban rengeteg törpöt küldött az elfek ellen, és sosem nyerte igazán vissza az ideális népességét. Túl kevés törpe lakta a túl nagy várost akkor is, amikor elesett: a történelem egyik legnagyobb WAAAGH!ja támadta le. Mivel Ekrund törpjei tisztában voltak stratégiailag hátrányos helyzetükkel, intenzív felerítő tevékenységet folytattak, és idejében észlelték az ork csapatmozgásokat. Megerősítették a belsővárost, ám amikor megbízható híreket kaptak a zöldbőrű horda valódi méretéről, rá kellett ébredniük, hogy nincs esélyük megvédeni azt. Egy törp sem szánja rá könnyen magát, hogy feladja ősei otthonát, így eltartott néhány napig, mire erre a döntésre jutottak, addigra pedig már ostrom alat álltak. https://streamable.com/6utxbf
Önként jelentkező hrcosok életük árán feltartották az orkok, goblinok, óriáspókok, és vargok tömegét a többi fronton, amíg az összes többi törp férfi, de még a nők és gyermekek is páncélban és fegyverrel kirontottak a Karaz-a-Karak felé vezető út felé. Több mint a felük odaveszett, de a többieknek sikerült az áttörés. Ha a WAAAGH zöme üldözte volna őket, így is elpusztulnak: de az erőd szeszfőzőmestere feláldozta magát és főzeteit értük. A hitehagyottak hagyománya szerint leborotválta a haját a feje két oldalán, taréjba zsírozta és narancssárgára festette középen. Levette páncélját, két kezébe két baltát ragadott, és elkövette szégyenletes tettét, amivel megmentette honfitársait: Széttörte és az erőd lépcsőire folyatta a kiváló törp sereket. A zöldbőrűek, megérezvén a mámorító illatokat, a mestert, és a szeszt rohamozták meg a menekülők helyett. Mire az erős alkoholtól napokig tántorgó horda egy része végül a menekülők üldözésére indult, azok már szert tettek annyi előnyre, hogy egy másik törp Karak harcosai végül megmenthették őket.
A túlélők szétszóródtak a többi törp város népe között, de soha nem felejtették el a Haragot, amit Ekrund feldúlói ellen tápláltak. Számos törp seregben harcoltak onnantól kisebb csapatok az elveszett Karak rúnájával pajzsukon, különös előszeretettel indultak harba főleg zöldbőrűekkel szemben.
Az Age of Reckoning játék története szerint (ami a több ellentmondásos WH fantasy idővonal egyike szerint hivatalos történelem) idővel összegyűjtötte őket Ekrund egykori királyának leszármazottja, és megindultak, hogy részben sikerrel visszafoglalják a legendás várost, oldalukon válogatott törp és ember hősökkel, és megtörhetetlen harci kedvvel, hiszen a hitehagyott szeszmester fia látta el őket folyákony bátorsággal, erre a célra kifejlesztett utazó harci szeszfőzdéjéből...
Jól néz ki bár én még ennél is "primitívebben" képzeltem el egy Astartes öltöztetését. Sok könyvben sima szolgák -némi szervitor segítséggel- végzik el a felövezést és nincs benne ilyen Vasember szerű páncélfelrakás.
Egyedül ez a 3-4 részes moduláris sisak volt fura. A legtöbb videóban -még a legújabb Space Marine II -ben is - a sisak egyben van. Úgy szerintem sokkal jobb.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
én azok alapján, amit olvastam erről, nagyjából így képzeltem el.
Viszont az a bajom ezzel a Space Marine istenítéssel, hogy teljesen olyan, mint az Alien 1 és az Alien 2 közötti különbség.
Úgy van előadva, hogy mekkora keménycsávók ezek a space marinok, az egész rituálé, kvázi ilyen legyőzhetetlennek vannak beállítva.
Aztán minden videóban - Astartest kivéve - azt látom, hogy halomra öli őket mindenféle különböző ellenség.
Ugyanez volt az Alien-nel is, első részben legyőzhetetlen, második részben halomra lövi őket pár balfasz zsoldos...
De Dűnében is a Sardaukarok elő vannak adva, hogy kemények mint a kád széle, egy Duncan mégis 1v20-ban leveri őket...
Több féle sisak van, ezek mágnespántosak. Szerintem valamelyiket egybe is le lehet szedni, és van ami több részes.
Illetve a másik kommentre: Az Astartesek hol legyőzhetetlenek, hol pedig halomra ölik őket. A kígyó testvériségben egyetlen Astartes megment egy egész bolygót, az egyik Hammer&Bolter részben pedig az eldák legyilkolnak több száz space marint akik megtámadták őket (az engem különösen zavart amúgy).
Nyilván írója, és rendezője válogatja, hogy mennyire kemény egy astartes, de ha lore hű választ akarnék adni akkor azt mondanám, hogy ez amiatt van, mert a gárdistákat tényleg csak akkor vetik be, ha már rohadt nagy a baj. Nem küldik őket akármi ellen, mivel kevesen vannak. Azért láthatod azt, hogy hullanak, mert tényleg csak az arra méltó ellenségekkel néznek szembe.
-Spacemariskák emberhez képes kutya kemények, pl. necronhoz képest nem annyira...
-Off: A Sardaukarok konkrétan kemények mint a koporsószeg, csak hát Duncan Idaho az ismert univerzum legnagyobb kardmestere. Amúgy a sardaukarok sztem itt annyiban nem lettek jól felvezetve, hogy hát az lenne a lényeg, hogy átmennek mindenkin, mint a forró kés a vajon. Amikor meg elkezdenek nem győzni, annak komoly bazdmegfaktora kéne legyen. Így meg nem lesz akkora szó. Off vége.
Madi írta: Több féle sisak van, ezek mágnespántosak. Szerintem valamelyiket egybe is le lehet szedni, és van ami több részes.
Illetve a másik kommentre: Az Astartesek hol legyőzhetetlenek, hol pedig halomra ölik őket. A kígyó testvériségben egyetlen Astartes megment egy egész bolygót, az egyik Hammer&Bolter részben pedig az eldák legyilkolnak több száz space marint akik megtámadták őket (az engem különösen zavart amúgy).
Nyilván írója, és rendezője válogatja, hogy mennyire kemény egy astartes, de ha lore hű választ akarnék adni akkor azt mondanám, hogy ez amiatt van, mert a gárdistákat tényleg csak akkor vetik be, ha már rohadt nagy a baj. Nem küldik őket akármi ellen, mivel kevesen vannak. Azért láthatod azt, hogy hullanak, mert tényleg csak az arra méltó ellenségekkel néznek szembe.
"Sima" ellenfelek ellen olyan hatásosak, mint a Astartesben. Kb megállíthatatlanok. Tippre csakis a gömb meg a két elektromos jómunkásember miatt volt rájuk szükség a hajó elfoglalásához. Azok nélkül a sima IG is elintézhette volna a lázadókat, bár nagyobb veszteséggel.
A Hammer and Bolter részhez csak annyit, hogy ott csakis az Extrachot (aki kb egy Eldar primarchnak felel meg) és az Avatar of Khaine-t láttuk SM-t gyilkolni míg az összes többi jelenetben csak az Eldarok haltak halomra. Szerintem így teljesen oké volt a dolog.
Nokedli írta: Amúgy a sardaukarok sztem itt annyiban nem lettek jól felvezetve, hogy hát az lenne a lényeg, hogy átmennek mindenkin, mint a forró kés a vajon. Amikor meg elkezdenek nem győzni, annak komoly bazdmegfaktora kéne legyen. Így meg nem lesz akkora szó. Off vége.
Igen így nem lesz annyira érthető a hüledezés, amikor a fremen vezér megjegyzi, hogy "Ja amúgy vesztettünk 2 embert de csakis azért mert ezek (a sarkaduarok) azért elég kemények voltak." vagy amikor Paul és a harcosok távollétét kihasználva elküldenek 2 osztagot a fremen táborba -ahol csak nők, öregek és gyerekek maradtak- majd nagyot néznek, amikor alig egy tucat sardaukar tud csak elmenekülni.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
hát a fremenek keménységéből eddig nem nagyon adtak vissza semmit a Dűne filmek. Volt az új film elején az ambush, de ott is elmenekültek a hajók miatt...
Alien1-ben azért nem élt csak 5 percet a lény, mert nem volt a fedélzeten mozgásdetektor és komoly fegyver. Alien2-ben azért hullottak, mert ezek megvoltak. Persze a rohamosztagosok is hullottak azért...
Amik meg ölik a Space Marine-eket, azok meg hullanak a Grey Knightoktól. Mindig van egy erősebb. Ezen nem kell fennakadni.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Extrachot (aki kb egy Eldar primarchnak felel meg) és az Avatar of Khaine-t
Az Extrarch kb. veterán elda kapitánynak felel meg, az egyik specialista szentélyből. Mindegyik ilyen specialista csoport egy legendás elda hős harcmodorát tanulja. Ezek a hősök, a Főnix urak, na ők az "elda primarchok". Pl. ez a szentély, a Skorpiók, Karandras tanítását követik (és elvileg lopakodós körülvevős és onnan közelharcba kőkeményen támadós a harcmodoruk, amiből itt semmit nem ábrázoltak).
Az eldák serege eldákból, lidérc gépekből, és hát járművekből áll.
A lidérc gépek olyan lidérccsont szerkezetek amikbe halott eldák lélekköveit helyezik, hogy irányítsák őket, az emberek drenyáinak a megfelelői, de több féle van sokkal.
A járműveik nagyon gyorsak, a legtöbb lebeg vagy repül.
Az eldák ideális esetben "aspect warrior"-ok, valamelyik szentély különleges specialista harcmodorra kiképzett katonái, akik sok-sok évig, évtizedig, évszázadig? tanulták ezt az egy harcmodort. Pl. a Sólymok antigrav szárnyakon repülnek, a levegőből lőnek, és le-lecsapnak közelharcba, a Kaszások távolról nehézfegyverekkel támadnak, a Bansheek kardmesterek, és így tovább.
Ha nem alakul minden a tervek szerint, és a lakosságot is veszély fenyegeti, besorozzák a civileket is. Ezek nyilván sokkal többen vannak, mint a fentiek, de nem olyan különlegesek. Ezek lesznek az Őrzők. Standard gyalogság, puskákkal, tíz-húsz eldánként egy nehézfegyver platformmal vagy erőtérpajzzsal. Nagyon hasonlít rájuk az egyik szentély, a Bosszúállók, akik ezt a sima baka harcmodort fejlesztették tökélyre, és ugyanebben jók, mármint tartani a frontot.
Az avatárról már írtam, neki nincs megfelelője emberi seregben, eldaáldozattal végveszélyben megidézhető szilánkja ő a véreskezű elda hadistennek. Statisztikái alapján kb. egy démon lord (a terepasztalos játékban legalábbis kb. ez a besorolása).
feketeninja írta:
Amik meg ölik a Space Marine-eket, azok meg hullanak a Grey Knightoktól. Mindig van egy erősebb. Ezen nem kell fennakadni.
A Custodesek meg kb mindenkit mattolnak. Ők meg az Astarteseken mennek át úgy mint a kés a vajon. De persze ez is iró függvénye, de elméletben ők mindenkit lenyomnak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Hát igen, ez már csak így megy, hogy amit arra terveztek, hogy kicsináljon valamit, az kicsinálja azt :-)
Micsoda? Eretnekség! Ki mondta ezt?!
rwurl=https://i.imgur.com/gfbXxzm.mp4
Csak sajnos ez is sokszor írófüggő. A Throneworldben 2 Elda halomra mészárolt több tucat Custodest, Outcast Deadben meg egy PUCÉR World Eater ver halára puszta kézzel egy full páncélost, úgy hogy minden előny a Custodes oldalán volt. Csak néztem ilyenkor hogy ez mi?
Nekem legjobban az Első Eretnekben bemutatott erőszintjük tetszett, amikor a Custodes úgy nyírta ki Lorgar 5 emberét, hogy le sem lassított közben.
Valdor (Custodes Primarch?) meg inkább ne is említsük. Egymaga lenyomja Magnus 30 elit testőrét akik ráadásul jövőbelátóak, szóval elméletileg minden mozdulatot előre kellene látniuk.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Jaja. Kb amikor megkérdezték Stan Lee-t hogy szerinte Superman vagy Batman nyerne-e. Mire ő azt felelte, hogy ez milyen hülye kérdés, mert az fog nyerni, akit a sztori írója győztesnek akar kihozni.
Mondjuk Ciaphas Cain esetében ez még éppen hogy a lulz része, hogy olyan dolgokat győz le/old meg amit sokszor egy komplett rendháznak is nagy falat de ő ezért Cain + éppen ezért nem is veszi magát olyan komolyan a sztori.
De Abaddon esetében ahol a mindent átütő, magát a valóság szövetét átvágó ősi démonkardot egy fakard is blokkolja, ha az iró úgy akarja az már inkább röhej.
A kard meg kb egy vágással öl, mert azonnal kiszívja/széttépi az ellenfele lelkét de amikor leszúrja vele Marneus Calgart (ráadásul mindkét szívét átszúrja szóval még klasszikus "csak az egyik szív sérült" felállással sem magyarázható a dolog.) az túléli mert... mert csak, és utána még leszólóz egy greater deameont is mielőtt összeesik...
Ja meg rendkívül ősi és ritka Blackstone fortressek, amiket minden haverjának úgy osztogat mint más a cukrot...
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ciaphas Cain: Igen, mivel nem veszi magát komolyan, ott nem is zavaró :-)
A többi: Na ez az új kiadás óta bejött "Szarok bele még abba a szabályba is amit én írtam le két oldallal ezelőtt" hozzáállás. Ezért hagytam abba a sztorival való foglalkozást, mert ettől, hogy Grafit mestert idézzem,
"♪ Szűgyöm nyomja tompa düh, s
Basz erős ideg! ♫"
Szerintem minden szempontból kifejezetten szarok, semmi WH érzetet nem keltenek bennem, inkább ilyen generic Cyberpunk/Ascent/Disney hulladék ezekkel a neon bikinikkel és gagyi zenékkel. Közel sem grim dark.
Hát igen, két játékot is kapott a Necromunda tavaly, és sajna egyik se találta el miről is van szó. Azért így is jobb mint a semmi.
Amúgy a valódi Necromunda világa eszméletlen hangulatos, a (terep)asztali játék meg állítólag a legjobb lett a WH játékok közül az új kiadással. Ki is fogom próbálni ha lesz egyszer időm.
A Warhammer 40k mindig is több világot "gyúrt" egybe. mivel az Imperium hatalmas, így kb bármilyen settingst bele lehet helyezni kezdve a középkori lovagregénytől a punkos mad-max féle bandákon át egészen a High-Tech Scifiig.
Necromunda mindig is egy ilyen Mad Maxos, (cyber?)punkos volt főleg az Underhive ahol a történetek 90%-a játszódik.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Pont az a bajom ezzel az iránnyal, hogy összemossák a különböző világokat és a végeredmény egy ilyen jellegtelen akármi lesz, amiről nem is tudom eldönteni, hogy mit látok. Főleg képi megjelenítésnél érzem azt, hogy a fentiekhez hasonlóan sokszor alig lehet pl. egy WH40k űrgárdistát megkülönböztetni egy Starcraft marinetól. Persze értem én, hogy üzleti szempontból eladhatóbb ez a langyosvíz, de én annak örülnék, ha a WH pl. a David Ferring féle végletekig sötét, beteg utat vinné tovább, a 40k meg a hívószavaknak megfelelően maradna gothic, grim és dark. Ebbe nekem többek között a citromsárga melltartó és az elektronikus "zene" sem fér bele.
Amúgy a Necromunda: Hired gun stílusa nekem jobban bejött, csak mint játék nem volt semmi köze.
rwurl=https://i.imgur.com/BdmdfEo.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/T0Df1lx.jpg
De ami az over the top ábrázolást illeti, mindíg extrém volt.
rwurl=https://i.pinimg.com/originals/6b/f8/95/6bf8951d07c9037141c216528d1d94d5...
rwurl=https://cdn.shopify.com/s/files/1/0262/7217/0065/products/TS-_-BLK-POWH1...
Ja. Ebből valami szövevényes történetű RPG-t kellett volna kihozni, nem pedig egy ugrálós-lövöldözős Doom klónt. Pedig a grafika nagyon ott volt, csak a játékmenet lett szar.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Kijött az Exodite új része, Inferno címmel. Összességében jó volt, azonban a részek hossza (jelen esetben 10 perc) szerintem nevetséges (főleg, hogy ennyit kell rájuk várni), illetve nagyon hiányolom a vért és a brutalitást.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Fz2b-FoEgBg&ab_channel=%EC%8A%A4%ED%8B%B...
Ork Kultur...
rwurl=https://scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/275515351_70665517...
Mount Orkmore.
rwurl=https://scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/275185231_70665518...
A híres neves Picassork munka közben.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Hüpp... Ez a festmény gyönyörű :-)
Ugye hogy ugye? Olyan gyönyörűen megragadja az ork lélek szépségeit, hogy könnybe lábad a szemem. :-)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
rwurl=https://scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/275512863_70670134...
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
rwurl=https://youtu.be/nHXUkZmvEJE
Szeretem az együttest, meg a stúdiót is, de ezt fájt nézni :-)
Mount Bloodhorn, avagy Ekrund egyike volt a leggazdagabb törp erősségeknek, fémekben és drágakövekben gazdag bányái miatt. A Szakállháborúban rengeteg törpöt küldött az elfek ellen, és sosem nyerte igazán vissza az ideális népességét. Túl kevés törpe lakta a túl nagy várost akkor is, amikor elesett: a történelem egyik legnagyobb WAAAGH!ja támadta le. Mivel Ekrund törpjei tisztában voltak stratégiailag hátrányos helyzetükkel, intenzív felerítő tevékenységet folytattak, és idejében észlelték az ork csapatmozgásokat. Megerősítették a belsővárost, ám amikor megbízható híreket kaptak a zöldbőrű horda valódi méretéről, rá kellett ébredniük, hogy nincs esélyük megvédeni azt. Egy törp sem szánja rá könnyen magát, hogy feladja ősei otthonát, így eltartott néhány napig, mire erre a döntésre jutottak, addigra pedig már ostrom alat álltak.
https://streamable.com/6utxbf
Önként jelentkező hrcosok életük árán feltartották az orkok, goblinok, óriáspókok, és vargok tömegét a többi fronton, amíg az összes többi törp férfi, de még a nők és gyermekek is páncélban és fegyverrel kirontottak a Karaz-a-Karak felé vezető út felé. Több mint a felük odaveszett, de a többieknek sikerült az áttörés. Ha a WAAAGH zöme üldözte volna őket, így is elpusztulnak: de az erőd szeszfőzőmestere feláldozta magát és főzeteit értük. A hitehagyottak hagyománya szerint leborotválta a haját a feje két oldalán, taréjba zsírozta és narancssárgára festette középen. Levette páncélját, két kezébe két baltát ragadott, és elkövette szégyenletes tettét, amivel megmentette honfitársait: Széttörte és az erőd lépcsőire folyatta a kiváló törp sereket. A zöldbőrűek, megérezvén a mámorító illatokat, a mestert, és a szeszt rohamozták meg a menekülők helyett. Mire az erős alkoholtól napokig tántorgó horda egy része végül a menekülők üldözésére indult, azok már szert tettek annyi előnyre, hogy egy másik törp Karak harcosai végül megmenthették őket.
A túlélők szétszóródtak a többi törp város népe között, de soha nem felejtették el a Haragot, amit Ekrund feldúlói ellen tápláltak. Számos törp seregben harcoltak onnantól kisebb csapatok az elveszett Karak rúnájával pajzsukon, különös előszeretettel indultak harba főleg zöldbőrűekkel szemben.
Az Age of Reckoning játék története szerint (ami a több ellentmondásos WH fantasy idővonal egyike szerint hivatalos történelem) idővel összegyűjtötte őket Ekrund egykori királyának leszármazottja, és megindultak, hogy részben sikerrel visszafoglalják a legendás várost, oldalukon válogatott törp és ember hősökkel, és megtörhetetlen harci kedvvel, hiszen a hitehagyott szeszmester fia látta el őket folyákony bátorsággal, erre a célra kifejlesztett utazó harci szeszfőzdéjéből...
rwurl=https://i.pinimg.com/originals/b6/22/85/b622856b8655a09ce3940ef5b8acc60f...
Hát ez nagyon menő lett.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MVubdRyU3Mc
Jól néz ki bár én még ennél is "primitívebben" képzeltem el egy Astartes öltöztetését. Sok könyvben sima szolgák -némi szervitor segítséggel- végzik el a felövezést és nincs benne ilyen Vasember szerű páncélfelrakás.
Egyedül ez a 3-4 részes moduláris sisak volt fura. A legtöbb videóban -még a legújabb Space Marine II -ben is - a sisak egyben van. Úgy szerintem sokkal jobb.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
én azok alapján, amit olvastam erről, nagyjából így képzeltem el.
Viszont az a bajom ezzel a Space Marine istenítéssel, hogy teljesen olyan, mint az Alien 1 és az Alien 2 közötti különbség.
Úgy van előadva, hogy mekkora keménycsávók ezek a space marinok, az egész rituálé, kvázi ilyen legyőzhetetlennek vannak beállítva.
Aztán minden videóban - Astartest kivéve - azt látom, hogy halomra öli őket mindenféle különböző ellenség.
Ugyanez volt az Alien-nel is, első részben legyőzhetetlen, második részben halomra lövi őket pár balfasz zsoldos...
De Dűnében is a Sardaukarok elő vannak adva, hogy kemények mint a kád széle, egy Duncan mégis 1v20-ban leveri őket...
Több féle sisak van, ezek mágnespántosak. Szerintem valamelyiket egybe is le lehet szedni, és van ami több részes.
Illetve a másik kommentre: Az Astartesek hol legyőzhetetlenek, hol pedig halomra ölik őket. A kígyó testvériségben egyetlen Astartes megment egy egész bolygót, az egyik Hammer&Bolter részben pedig az eldák legyilkolnak több száz space marint akik megtámadták őket (az engem különösen zavart amúgy).
Nyilván írója, és rendezője válogatja, hogy mennyire kemény egy astartes, de ha lore hű választ akarnék adni akkor azt mondanám, hogy ez amiatt van, mert a gárdistákat tényleg csak akkor vetik be, ha már rohadt nagy a baj. Nem küldik őket akármi ellen, mivel kevesen vannak. Azért láthatod azt, hogy hullanak, mert tényleg csak az arra méltó ellenségekkel néznek szembe.
-Spacemariskák emberhez képes kutya kemények, pl. necronhoz képest nem annyira...
-Off: A Sardaukarok konkrétan kemények mint a koporsószeg, csak hát Duncan Idaho az ismert univerzum legnagyobb kardmestere. Amúgy a sardaukarok sztem itt annyiban nem lettek jól felvezetve, hogy hát az lenne a lényeg, hogy átmennek mindenkin, mint a forró kés a vajon. Amikor meg elkezdenek nem győzni, annak komoly bazdmegfaktora kéne legyen. Így meg nem lesz akkora szó. Off vége.
"Sima" ellenfelek ellen olyan hatásosak, mint a Astartesben. Kb megállíthatatlanok. Tippre csakis a gömb meg a két elektromos jómunkásember miatt volt rájuk szükség a hajó elfoglalásához. Azok nélkül a sima IG is elintézhette volna a lázadókat, bár nagyobb veszteséggel.
A Hammer and Bolter részhez csak annyit, hogy ott csakis az Extrachot (aki kb egy Eldar primarchnak felel meg) és az Avatar of Khaine-t láttuk SM-t gyilkolni míg az összes többi jelenetben csak az Eldarok haltak halomra. Szerintem így teljesen oké volt a dolog.
Igen így nem lesz annyira érthető a hüledezés, amikor a fremen vezér megjegyzi, hogy "Ja amúgy vesztettünk 2 embert de csakis azért mert ezek (a sarkaduarok) azért elég kemények voltak." vagy amikor Paul és a harcosok távollétét kihasználva elküldenek 2 osztagot a fremen táborba -ahol csak nők, öregek és gyerekek maradtak- majd nagyot néznek, amikor alig egy tucat sardaukar tud csak elmenekülni.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
hát a fremenek keménységéből eddig nem nagyon adtak vissza semmit a Dűne filmek. Volt az új film elején az ambush, de ott is elmenekültek a hajók miatt...
5 perccel az öltöztetés kezdtete után: Már megy a csata! Adjátok már ide végre azt a ku*va puskát!!:DD
A legjobb Space Marine ötlöztetős videó még mindig Tychus-é... :)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Alien1-ben azért nem élt csak 5 percet a lény, mert nem volt a fedélzeten mozgásdetektor és komoly fegyver. Alien2-ben azért hullottak, mert ezek megvoltak. Persze a rohamosztagosok is hullottak azért...
Amik meg ölik a Space Marine-eket, azok meg hullanak a Grey Knightoktól. Mindig van egy erősebb. Ezen nem kell fennakadni.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Az Extrarch kb. veterán elda kapitánynak felel meg, az egyik specialista szentélyből. Mindegyik ilyen specialista csoport egy legendás elda hős harcmodorát tanulja. Ezek a hősök, a Főnix urak, na ők az "elda primarchok". Pl. ez a szentély, a Skorpiók, Karandras tanítását követik (és elvileg lopakodós körülvevős és onnan közelharcba kőkeményen támadós a harcmodoruk, amiből itt semmit nem ábrázoltak).
Az eldák serege eldákból, lidérc gépekből, és hát járművekből áll.
A lidérc gépek olyan lidérccsont szerkezetek amikbe halott eldák lélekköveit helyezik, hogy irányítsák őket, az emberek drenyáinak a megfelelői, de több féle van sokkal.
A járműveik nagyon gyorsak, a legtöbb lebeg vagy repül.
Az eldák ideális esetben "aspect warrior"-ok, valamelyik szentély különleges specialista harcmodorra kiképzett katonái, akik sok-sok évig, évtizedig, évszázadig? tanulták ezt az egy harcmodort. Pl. a Sólymok antigrav szárnyakon repülnek, a levegőből lőnek, és le-lecsapnak közelharcba, a Kaszások távolról nehézfegyverekkel támadnak, a Bansheek kardmesterek, és így tovább.
Ha nem alakul minden a tervek szerint, és a lakosságot is veszély fenyegeti, besorozzák a civileket is. Ezek nyilván sokkal többen vannak, mint a fentiek, de nem olyan különlegesek. Ezek lesznek az Őrzők. Standard gyalogság, puskákkal, tíz-húsz eldánként egy nehézfegyver platformmal vagy erőtérpajzzsal. Nagyon hasonlít rájuk az egyik szentély, a Bosszúállók, akik ezt a sima baka harcmodort fejlesztették tökélyre, és ugyanebben jók, mármint tartani a frontot.
Az avatárról már írtam, neki nincs megfelelője emberi seregben, eldaáldozattal végveszélyben megidézhető szilánkja ő a véreskezű elda hadistennek. Statisztikái alapján kb. egy démon lord (a terepasztalos játékban legalábbis kb. ez a besorolása).
A Custodesek meg kb mindenkit mattolnak. Ők meg az Astarteseken mennek át úgy mint a kés a vajon. De persze ez is iró függvénye, de elméletben ők mindenkit lenyomnak.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Hát igen, ez már csak így megy, hogy amit arra terveztek, hogy kicsináljon valamit, az kicsinálja azt :-)
Micsoda? Eretnekség! Ki mondta ezt?!
rwurl=https://i.imgur.com/gfbXxzm.mp4
Csak sajnos ez is sokszor írófüggő. A Throneworldben 2 Elda halomra mészárolt több tucat Custodest, Outcast Deadben meg egy PUCÉR World Eater ver halára puszta kézzel egy full páncélost, úgy hogy minden előny a Custodes oldalán volt. Csak néztem ilyenkor hogy ez mi?
Nekem legjobban az Első Eretnekben bemutatott erőszintjük tetszett, amikor a Custodes úgy nyírta ki Lorgar 5 emberét, hogy le sem lassított közben.
Valdor (Custodes Primarch?) meg inkább ne is említsük. Egymaga lenyomja Magnus 30 elit testőrét akik ráadásul jövőbelátóak, szóval elméletileg minden mozdulatot előre kellene látniuk.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ez az egész 40K egyik legnagyobb baja, hogy minden író mást szeret, és akkor az legyőzi a mindent IS.
Jaja. Kb amikor megkérdezték Stan Lee-t hogy szerinte Superman vagy Batman nyerne-e. Mire ő azt felelte, hogy ez milyen hülye kérdés, mert az fog nyerni, akit a sztori írója győztesnek akar kihozni.
Mondjuk Ciaphas Cain esetében ez még éppen hogy a lulz része, hogy olyan dolgokat győz le/old meg amit sokszor egy komplett rendháznak is nagy falat de ő ezért Cain + éppen ezért nem is veszi magát olyan komolyan a sztori.
De Abaddon esetében ahol a mindent átütő, magát a valóság szövetét átvágó ősi démonkardot egy fakard is blokkolja, ha az iró úgy akarja az már inkább röhej.
A kard meg kb egy vágással öl, mert azonnal kiszívja/széttépi az ellenfele lelkét de amikor leszúrja vele Marneus Calgart (ráadásul mindkét szívét átszúrja szóval még klasszikus "csak az egyik szív sérült" felállással sem magyarázható a dolog.) az túléli mert... mert csak, és utána még leszólóz egy greater deameont is mielőtt összeesik...
Ja meg rendkívül ősi és ritka Blackstone fortressek, amiket minden haverjának úgy osztogat mint más a cukrot...
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ciaphas Cain: Igen, mivel nem veszi magát komolyan, ott nem is zavaró :-)
A többi: Na ez az új kiadás óta bejött "Szarok bele még abba a szabályba is amit én írtam le két oldallal ezelőtt" hozzáállás. Ezért hagytam abba a sztorival való foglalkozást, mert ettől, hogy Grafit mestert idézzem,
"♪ Szűgyöm nyomja tompa düh, s
Basz erős ideg! ♫"