Időközben rájöttem mitől függ a Stage Complete. Nem szint és megölt ellenfelek függvénye, hanem 30 perc. Ennyi ideig kell túlélni, majd a tonnányi ellenfél hirtelen eltűnik a képernyőről és helyettük érkezik egy kaszás démon, aki gyorsan bedarálja a karaktert és megjelenik a Stage Complete felirat. Tegnap már lvl99-es voltam és több, mint 20 ezer ellenfelet iktattam ki a papommal, mire elértem a fél órát.
Sifu
Azt a mindenit! Elsőként kezdem a jó hírrel. Unreal 4 motor miatt, lényegében bármin elfut, még GTX 1060-al is bírja a 4K felbontást, akár ultrán! A látvány szép, de inkább nagyon letisztult, részletes, stílusos és picit talán van benne némi cell-shaded megoldás.
A leírások brutális nehézségről számolnak be és arról rengeteg halál várható. Szerintem meg nem veszélyes a nehézség. Ez nem egy Dark Souls és még csak nem is az irányíthatatlan kategória. Én legalábbis nem ütköztem falba a prológus és az első éles misszió teljesítése után.
A verekedő része állat, a mozdulatok, mozdulatsorok fantasztikusak. A kombinált támadásokhoz egy érdekes lehetőséget választottak a fejlesztők, de szerintem működik. Az alap ütésekkel töltődik a fókusz. Ha van elegendő, kiválasztunk egy ellenfelet (fókusz alatt belassul a játék) és gyorsan az analóg karral kiválasztunk rajta egy speciális támadást, majd azt bevisszük.
Erre például azt írták az újságírók, nem túl kényelmes az analóg karral menedzselni ezt, de annyira azért nem vészes ez. A sztori szerint apánkat megölő (mi ezt gyermekként éljük át) bandát kell egyesével felszámolni. Mi vagyunk Sifu, aki az eltelt évek alatt fejlődtünk és készen állunk a bosszúra.
A játék egyszerű lefolyású. Kiválasztunk egy helyszínt, aminek a végén az egyik bandataggal kell majd megküzdeni, meg persze az alattvalóival, míg hozzá el nem jutunk és közben fél/tucatnyi tárgyat összegyűjthetünk, ezzel bejárva felfedezve a terepet. Ami tulajdonképpen elég cső, de vannak azért alternatív lehetőségek, amivel pár ellenfelet hidegre tudunk úgy tenni, hogy nem kell szemtől szembe harcolni velük.
Szóval a Sifu jó, a Sifu szép, a Sifu egy kellemes meglepetés. A képernyőn látottak alapján egy jó kis hongkongi Kung-fu filmekre emlékeztető alkotás, ami talán hiánypótló is lehet sokak számára, akik szeretik a verekedős játékokat.
Egyetlen dolog zavart kissé a játék alatt, de szokható: Kicsit közelinek éreztem a kamerát Sifu-hoz, szinte már a hátánál van sokszor, lehetne messzebb is, de ez legyen a legnagyobb problémám. Harcoknál azért valamelyest távolodik, úgy már kevésbé volt zavaró.
Slipways-ről jut eszembe, vasárnap este még nekiültem a múltheti kihívásnak és a korábbi 7, majd 8 ezres pontszámot, egy szinte majdnem kukázott menetben (annyira kilátástalan volt folytatás) 19 ezres pontszámra lehoztam, ráadásul a nehezebb (tough) szinten.
Vasárnap estére ez egy --> "már ezért megérte leülni momentum volt". Igazi egyszer fent, egyszer lent játék lett és az utolsó hónapok is tartogattak meglepetéseket. Szuper volt.
Ezzel szemben az eheti kihívás... elsőre bankrupt (vége a játéknak, kifogytam a pénzből) és ócska 1750 pont környéke. Borzalmas volt. Majd másodjára már sikerült 8500 pontot szerezni, de vért izzadós volt. Ez is nehezebb fokozaton ment, de az igazi szívás a riftek és a bolygók nem éppen ideális elhelyezkedése volt. A pénzért is meg kellett szenvedni keményen. Persze a végén így sem maradt belőle, de legalább nem lett mínusz. A rift egyébként szakadás a tér-idő szövetben a pályán és megakadályozza a bolygók közt kialakítható kapcsolatot.
Kampányban találkozhatsz vele, de ott átjárót tudsz építeni köztük, itt erre nem volt lehetőség.
Jó ötlet (lehet, hogy már volt ilyen...), hogy nem kell utakat építeni, mert kitapossák maguknak a füvet a telepesek a leggyakrabban használt vonalakban.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Miután a demót végigjátszottam, egyből fáradtam a kasszához. Tudtam mire számíthatok, hiszen pár éve nagyjából a háromnegyedét megcsináltam a játéknak. De így raytracing-el azért nagyon más a helyzet. A játék konkrétan gyönyörű és bár a demó pálya nagyon jól optimalizált és maximum RTX beállítások mellett is tökéletesen futott, a felújított, felszépített Amid Evil-nél, azért már viszább kellett venni a sugárkövetéses beállítások részletességből. Látványban annyira nem vészes a butulás mivel a játék továbbra is szemet gyönyörködtető, de törekedtem arra, hogy emellett korrekten is fusson. (Értsd: 100-120 képkocka ott legyen a képernyőn konstans.)
Az Amid Evil (továbbiakban AE) egyébként egy fantasztikus játék. A régi Hexen és Heretic örökségét viszi tovább, mesteri módon megalkotott hatalmas pályákon, akkora terekkel és termekkel, összetettséggel, hogy ilyet nemigen látni hasonló játékokban. Szegény Ultrakill forog a sírjában, mivel az általam eddig lejátszott AE 4 fejezet után egészen más megítélésbe került. Nyomába sem ér az AE részletes és összetett pályáihoz, megannyi ellenfeléhez és hosszához. Jó ő másban jó és erős, de így utólag azért kissé csalódás a tartalom hiánya.
Az AE-vel kapcsolatban jó hír, hogy idén érkezik az első komoly kiegészítője (képek alapján már alapból rtx támogatással). Magáról a játékról nem írnék, hiszen elég egyértelmű miről van szó, meg ott a demó, ha valakit érdekel, meg tudja magának nézni személyesen.
Ténylég jó az AE, bár ha az ember vadászik titkokra, akkor a nem túl széles arzenál elég hamar meglesz, és a fejlődés érzése hamar elfogy. Illetve annyira azért nem kiemelkedőek a helyszínek, emiatt a végére már kissé unottam toltam le a pályákat. De egyébként a megjelenése idején még abszolút hiánypótló volt, a klasszikus FPS-ek reneszánszában oszlopos szerepe volt. A kieget én is várom, feszesebb, kompaktabb élményre számítok.
A Hexen II-vel is az volt a baj, khogy az első, középkoriasabb rész után elég béna volt a többi világ. Mindenesetre GOG-on akciós az AE, de egyelőre nem mertem megvenni. Az újabb régimódiasabb FPS-ek közül a 2013-as Shadow Warriort és az Ion Furyt is csak megkezdtem, pedig mindkettő nagyon jó. Az utóbbi első X pályája kifejezetten erős a sok titokkal és minden egyéb földi jóval, igazi Build-jóság. És ahhoz is jön lassan kieg.
Az új SW-oknak még nem kezdtem neki, még adós vagyok előbb a Twin Dragon végigjátszásával, úh. arról nem tudok nyilatkozni, de az Ion Fury hatalmas jóság. Shelly tán nem akkora fazon, mint Duke, de maga a játék a lejobb Build pillanatokat idézi, azt mindenkinek ajánlom, egy pillanatra se volt unalmas. A kieg elvileg idén Q1-re van ígérve, persze nem csodálkoznék rajta, ha tolnának rajta még egy negyed évet, de azért remélem, márciusban már annak is neki lehet kezdeni.
Btw, ha már retro shooterek, nemrég jött ki a Powerslave Exhumed, ami a klasszik FPS Saturn és PSX verziójának remasterelt keveréke - merthogy az egész más játék, mint ami PC-re kijött a Build motorral, lévén a konzolos verzió egy korát megelőző metroidvania. A Nightdive gondozásában jött ki, a minősége kifogástalan, és bár sok bosszantó dizájn problémája van, de mindenkinek ajánlott, aki kedveli a "boomer shootereket".
Erősen szemeztem vele, de a grafikája lehetne azért jobb. Nem várok el sokat, de egy Amid Evil, Ultrakill, Gloomwood, Blood: Fresh Supply, Quake II RTX után, kicsit kevés. Ettől függetlenül azért beraktam kívánságlistára és lehetséges, hogy egy uborkásabb szezonban kipróbálom. Az egyiptomi szetting amúgy is a gyengém, meg ugye az már kiderült korábban, hogy szeretem a régi FPS játékokat.
Ezt így hogy? Merülhetne fel a kérdés. De előbb írok néhány mondatot. A játékot szinte a végéig elvittem, csak azért hagytam abba, mert két olyan küldetésbe tört bele a bicskám, amit sokadjára sem tudtam teljesíteni.
Arra gondoltam, érdemes lenne megpróbálni újra, egyrészt, hogy befejezzem, egyrészt pedig azért végre teljes pompájában lássam a játékot. Első körben rögtön január elején az új kártyával meg is próbáltam, de a játék még azelőtt kidobott hibával, mielőtt átvehettem volna az irányítást a főhős felett. Nem tudtam mit kezdeni ezzel, így letöröltem.
Utólag, utánajárva, olvasgatva a hibáról, sajnos kiderült ez nem egyedi jelenség.
Viszont azóta eltelt egy kis idő, jött új meghajtó program és gondoltam teszek egy újabb próbát, hátha most szerencsém lesz. A játék már a betöltőképernyő után szivárványszerű, villogó színekkel kényeztet (borzalmasan irritáló, játszhatatlan az egész), miközben közli egy felugró ablakban, kifutott a VRAM-ból. Közben meg nem is használ 7.2 GB-nál többet.
Viszont elindul, de teljes mértékben játszhatatlan a villogó képernyő miatt.
Mint kiderült utólag, ismét utánaolvasva, ez sem egyedi eset. Vagyis nem a gépemben van a hiba.
Megjegyzem, semmi mással nincs is problémám, azt a korábbi Wallpaper Engine és Razer dll összeakadást kivéve ami kék halált okozott, de azt már megoldottam.
Ez azért konkrétan rohadtul dühített, hogy van egy AAA játék, nem kevés pénzbe került, szeretnék vele játszani, folytatni, erre esélyem sincs.
Majd később teszek vele még próbákat, de ez konkrétan vicc kategória. 1070-el semmi baja nem volt (keményen le kellett persze butítani, az értelmes futáshoz - de semmi technikai malőr nem volt), most meg vagy el sem indul, vagy vram leak miatt elbassza a képernyőn a színeket.
Remélem még az idén kezdenek ezzel valamit, ha nem dugják fel a seggükbe a VOID motorjukat a kedves fejlesztő urak. Visszakérni az árát ugye már esélytelen lenne. Amúgy megtettem volna.
És nem hiszem, hogy a Denuvo a hibás, mivel számtalan esetben megfordult már a gépemen Denuvo-s program és nem volt velük semmilyen technikai probléma, még mielőtt valaki ezzel szembesítene.
Sikerült a Deathloop-ba életet lehelni bár azért elsőre megint kidobott hibaüzenettel, majd végül már nem, talán a reflex off és low latency off beállítás segített, de már komolyan nem tudom, minden esetre szivárnyfeszt sem volt a monitoron, minden fasza, csak egy gond van:
MI A SZAR EZ? Mármint az ULTRA grafika + RT maxon = Bazdmeg ez ronda. Unalmas is. Semmi extra.
Szóval uninstall. Megérte szarakodni vele. Na mindegy. Megyek Slipways-ezni. Nekem az való. :)
30 órám van benne, ebből legalább 15 a sorbaálló képernyőn.
Szóval itt az új ázsiai MMO. A nagy előnye, hogy már évek óta megy ázsiában, szóval nem egy prealfával kell játszani. Még nagyon sok dolgot nem láttam belőle, sok játékmechanika el sem érhető, szóval ez csak afféle első benyomás.
Látszik, hogy nagyon összetett. Rengeteg különböző játékmechanika létezik a karakter tápolására, amibe végtelen időt lehet beleölni. Az alapok azért nem annyira bonyolultak, de később mindenképpen észnél kell lenni, mert könnyen eldobhatsz egy sokszázezret érő tárgyat.
15(?) foglalkozás közül lehet választani, a fejlesztők még jópárat ígérnek, illetve ebben az évben a balanszírozsra koncentrálnak.
Mindenkinek nagyon látványos támadásai vannak, most nem tudom megszámolni mennyi, mert sorban állok, de kb. 15. Ezeket a szintlépésekkor lehet elérni. Minden támadásnak van 10 szintje, és ezt a szintlépéskor kapott pontokból lehet növelni. Így a támadások kapnak további passzív hatásokat, pl a támadás tüzet is sebez, vagy a cooldown csökken néhány másodperccel, stb. Még ezeknek a bónuszoknak is vannak szintjeik. :) Az is jó, hogy bármikor átcsoportosíthatod a pontjaid egy másik támadásra, hogy azt tedd erősebbé.
Egyszerre 8 támadásod lehet aktív (ennyi hely van a csíkon), de lehet alternatív csíkra váltani, ha kevesled.
Az irányítást egérrel és billentyűvel borzalmasnak találtam. Az egérnél az egyik gomb, hogy hova mégy, a másik minden más és nem lehet átkonfigurálni. A támadások a QWERASDF gombokon vannak, ami nekem tökéletesen szokatlan, folyamatosan itt akarom irányítani a karaktert. Szerencsére kontrollerrel nagyon jó a harc, bár ott meg az a fura, hogy nem fér ki az ikonra a hotkey. Pl LB+RB+ és azt már nem látod, hogy mi az utolsó. :)
Kontrollerrel a menüzés borzalmas, szóval ott inkább váltok egérre.
Maga a harc nagyon dinamikus és jól irányítható, szórakoztató. Általában kisebb hordák ellen kell küzdeni, de gyakoriak a bossok is. A karakterek animációi, a támadások hangeffektjei mind egészen jók.
Úgy gondolom a fő játék itt is a végjáték lesz, jelenleg a leggagyibb "ölj meg 5 farkast" típusú, unalmas küldetések vannak csak. Emiatt nem is haladok túl gyorsan, mert nem motivál.
Az sem segít, hogy órákig tart bejutni a szerverre, és emiatt még a haverokkal se sikerült együtt játszani. Elvileg lehet pedig más szervereken lévő haverokkal is együtt tolni, de lehet hogy csak dungeont.
Ingyenes, de persze rengeteg megvehető dolog és bónusz van. Egyelőre nem láttam nagy hátrányát az ingyenes játéknak.
1. Az irányítást egérrel és billentyűvel borzalmasnak találtam. Az egérnél az egyik gomb, hogy hova mégy, a másik minden más és nem lehet átkonfigurálni.
2. Ingyenes, de persze rengeteg megvehető dolog és bónusz van. Egyelőre nem láttam nagy hátrányát az ingyenes játéknak.
1.Kb 2 percbe került megszoknom az irányítást. Az egérrel a a bal gomb valóban az, hogy hová mész a jobb gommbbal pedig az alap támadás. (nem pedig minden más) Nem is értem ezt a mondatot. Azt, hogy egeret át lehet e configolni nem néztem mert nekem jó volt így ahogy volt, de a billentyűket egészen biztosan át lehet írták forumon is.
2. A hátrányát te magad is írtad, az egyik az, hogy órákat töltesz a várakozással, hogy bejuss a játékba. Tegnap fél öttöl kb 8 ig vártam mire bejutottam. A másik amit tapasztaltam, hogy ha nem "fizetsz elő" 30 napos aura vagy mi az isten a neve, - de lehet totál hülyeséget írtam- amit lehet venni és ad különféle bonuszokat pl azt, hogy ha dungeonban levernek sokadjára mert nem sikertül leütni a bosst akkor a rajtad lévő gear megy tönkre folyamatosan és ugye nem fogod tudni megjavítani ott helyben ha nincs ilyen bonuszt adó izéd hanem lehet kilépni dungeonból megjavítani a cuccot majd vissza és előről kezdeni.
Sajnos még én sem tudtam sokat játszani vele a kurva nagy várakozási idő miatt. Pl azt kapásból felejtsd el, hogy ha vasárnap délben kedved támad játszani mert leghamarabb este 6 körül fogsz tudni bejutni.
A vadászos küldetésszál kivételével minden mást felfedeztem/összegyűjtöttem/meghallgattam/kifejlesztettem.
A sztori nagyon eredeti, összetett és okosan ki van találva ahogy az újabb rétegekre, szálakra fény derül. Könyvként vagy sorozatként is simán működne. A történet szempontjából egyetlen negatívum, hogy mindent a főszál utolsó 20%-ában tudsz meg, ezért ott kicsit átmegy filmnézésbe, ahol csak hallgatod a véget nem érő párbeszédeket. Erre még rá is erősítettem azzal, hogy mellékküldikkel haladtam jobban.
A harcba is bele lehet unni, a nagyobb ellenfeleket 200 nyílvesszővel, 10 potival és folyamatos körbe-körbe dodgeolással lehet lenyomni. Az emberi ellenfelek meg a fejlövéstől hullanak mint a legyek. Azt hittem hogy lesz majd lőfegyverem is előbb-utóbb, ha már az ellenfeleknél gyakran előfordul, de csak ideiglenesen lehet megszerezni a balance miatt.
Másik negatív pont a mászás, mert nem lehet elrontani, nincs olyan hogy rosszul időzítesz vagy nem nyomsz meg egy szükséges gombot, szinte automatizálva van, egyetlen kihívás, hogy észrevedd hogy merre kell továbbhaladni.
A grafika nekem még mai szemmel is tetszett, vannak nagyon hangulatos tájak amikor csak csodáltam a tájat. Ellenben elég sótlan a pályatervezés, nincsenek igazán érdekes helyek, pedig egy posztapokaliptikus világban igazán nem kellett volna nagy fantázia hozzá.
Arra kíváncsi lennék, hogy volt-e valami jelentősége a (szív/ököl/agy ikonokkal jelölt) "válaszaimnak" a sztori alakulásában.
Összességében nem volt rossz, nem bántam meg a rászánt időt, de veteránként csak a sztori lesz maradandó.
A nagyobb ellenfeleknél erősen bejön, hogy mit használsz, és mire célzol. Pl a T-rex hátáról a robbanós nyílvesszővel lelövöd a korongvetőket (vagy ami rajta van, lehet, hogy az másikon van), és azzal gyorsan ki lehet nyírni.
Amúgy meg a gyenge pontokat kell támadni a megfelelő elemmel.
Tango írta: Lost Ark
Az sem segít, hogy órákig tart bejutni a szerverre, és emiatt még a haverokkal se sikerült együtt játszani.
Tegnap este 6-kor beállítottak 8 új európai szervert egy új régióban (Europe West). Itt nemcsak, hogy tudtam rendes karakterneveket találni (a Central Europe régióban minden is elfogyott) de még este fél 9-kor is várakozás nélkül tudtam belépni. Reméljük így is marad.
2db 50 es karakterem van már. Nem kezdek újra mindent előről másik szarveren. Én meg fél 5 től 8 ig vártam ismét tegnap.... Ebből is látszik, hogy régi játékosok gondját nem oldja meg az új szarver régió
Igen, ezt én is alkalmaztam ahol lehetett és persze a gyenge pontokat lőttem 3 nyílvesszővel egyszerre. Viszont pl. a DLC-vel behozott tűzmedvéknek nincs fegyvere, cserébe végig az arcodban vannak, közel kikerülhetetlen támadásokkal boldogítva.
A sztori egynek elmegy, de az, hogy audio logok, meg feljegyzéseken át kell bújni az egészet, nem éppen tudott beszippantani. Külön gond az audio logiknál, hogy egyszerre kapsz meg egy-egy helyen egy rakatnyit, aztán unatkozva sétálsz körbe-körbe, ha egyáltalán van kedved végighallgatni (pl a gonosz csávó motivációs hangüzenetet már nem bírtam cérnával)
Mondjuk a legnagyobb gond így sem ez, hanem a totál papírmasé, élettelen világ, ahol vannak szörnyek fix helyeken, meg felvehető küldik, elszórt szarok, amiket megunsz gyűjteni, de semmi váratlan felfedezés, érdekesség, csak az üres pálya.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A tálalás és időzítés valóban lehetett volna jobb is, de a kész történet azért a helyén van. Valóban abszurd, hogy percekig tobzódsz egy helyben, nehogy valami scriptelt beszélgetés megszakítsa az audio logot. Érdekes volt látni, hogy egy ókori szintre visszaütött társadalom hogy próbálja felfogni és a hitrendszerébe illeszteni az MI-ket.
A kiszámítható, unalmas térképpel nekem is volt némi gondom, mivel a harc sem annyira érdekes, hogy elvigye a hátán a grindelést. Főleg hogy pl. egy Fallout-sorozatban már láttuk, hogy lehet érdekes/hátborzongató/vicces helyszínekkel feldobni a világot. Itt még a karakterek is erősen felejthetőek, már most sem emlékszem nevekre.
Nekem az agyamra ment, hogy egy kivétellel mindenki retardáltnak tűnik a hős körül a barbársága miatt. Viszont gond van a csajszival is. Szinte egy üres bábu, aki mindig úgy beszél, hogy a bőrébe bújt játékos OP-nam érezze magát, így aztán nincsenek egyáltalán hibái, gyarlóságai, amelyek élővé, érdekessé tehetnék a karakterét. Még totál aszexuális is a szentem, mert a fő játékosbázis nem tudna mit kezdeni a pasizással - rá kellene jönniük, hogy nővel játszanak. De Aloy nem nő, csak egy kirakati bábu.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem tudom, hogy milyen classal játszol, én egy Shadowhunterrel kezdtem aztán tegnap boostoltam egy sorceresst. Hát kurva jó a sorci élvezet vele játszani az SH hoz képest.
Vampire Survivors
Időközben rájöttem mitől függ a Stage Complete. Nem szint és megölt ellenfelek függvénye, hanem 30 perc. Ennyi ideig kell túlélni, majd a tonnányi ellenfél hirtelen eltűnik a képernyőről és helyettük érkezik egy kaszás démon, aki gyorsan bedarálja a karaktert és megjelenik a Stage Complete felirat. Tegnap már lvl99-es voltam és több, mint 20 ezer ellenfelet iktattam ki a papommal, mire elértem a fél órát.
Sifu
Azt a mindenit! Elsőként kezdem a jó hírrel. Unreal 4 motor miatt, lényegében bármin elfut, még GTX 1060-al is bírja a 4K felbontást, akár ultrán! A látvány szép, de inkább nagyon letisztult, részletes, stílusos és picit talán van benne némi cell-shaded megoldás.
A leírások brutális nehézségről számolnak be és arról rengeteg halál várható. Szerintem meg nem veszélyes a nehézség. Ez nem egy Dark Souls és még csak nem is az irányíthatatlan kategória. Én legalábbis nem ütköztem falba a prológus és az első éles misszió teljesítése után.
A verekedő része állat, a mozdulatok, mozdulatsorok fantasztikusak. A kombinált támadásokhoz egy érdekes lehetőséget választottak a fejlesztők, de szerintem működik. Az alap ütésekkel töltődik a fókusz. Ha van elegendő, kiválasztunk egy ellenfelet (fókusz alatt belassul a játék) és gyorsan az analóg karral kiválasztunk rajta egy speciális támadást, majd azt bevisszük.
Erre például azt írták az újságírók, nem túl kényelmes az analóg karral menedzselni ezt, de annyira azért nem vészes ez. A sztori szerint apánkat megölő (mi ezt gyermekként éljük át) bandát kell egyesével felszámolni. Mi vagyunk Sifu, aki az eltelt évek alatt fejlődtünk és készen állunk a bosszúra.
A játék egyszerű lefolyású. Kiválasztunk egy helyszínt, aminek a végén az egyik bandataggal kell majd megküzdeni, meg persze az alattvalóival, míg hozzá el nem jutunk és közben fél/tucatnyi tárgyat összegyűjthetünk, ezzel bejárva felfedezve a terepet. Ami tulajdonképpen elég cső, de vannak azért alternatív lehetőségek, amivel pár ellenfelet hidegre tudunk úgy tenni, hogy nem kell szemtől szembe harcolni velük.
Szóval a Sifu jó, a Sifu szép, a Sifu egy kellemes meglepetés. A képernyőn látottak alapján egy jó kis hongkongi Kung-fu filmekre emlékeztető alkotás, ami talán hiánypótló is lehet sokak számára, akik szeretik a verekedős játékokat.
Egyetlen dolog zavart kissé a játék alatt, de szokható: Kicsit közelinek éreztem a kamerát Sifu-hoz, szinte már a hátánál van sokszor, lehetne messzebb is, de ez legyen a legnagyobb problémám. Harcoknál azért valamelyest távolodik, úgy már kevésbé volt zavaró.
180
Foundation
Kicsit Settlers, kicsit középkori Sim City. Első pár óra alapján tetszik.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=I3UXmDelv4k
Ezek alapján tetszik, de egyelőre early access, úgyhogy csak betettem Steamen a listára.
@árnymedve köszi a tippeket, még mindig nem sikerült eljutnom a Slipwaysig, de a héten valamikor már tuti =))
Chief Exorcist
Semmi gond. Nem hajt a tatár. :)
Slipways-ről jut eszembe, vasárnap este még nekiültem a múltheti kihívásnak és a korábbi 7, majd 8 ezres pontszámot, egy szinte majdnem kukázott menetben (annyira kilátástalan volt folytatás) 19 ezres pontszámra lehoztam, ráadásul a nehezebb (tough) szinten.
Vasárnap estére ez egy --> "már ezért megérte leülni momentum volt". Igazi egyszer fent, egyszer lent játék lett és az utolsó hónapok is tartogattak meglepetéseket. Szuper volt.
Ezzel szemben az eheti kihívás... elsőre bankrupt (vége a játéknak, kifogytam a pénzből) és ócska 1750 pont környéke. Borzalmas volt. Majd másodjára már sikerült 8500 pontot szerezni, de vért izzadós volt. Ez is nehezebb fokozaton ment, de az igazi szívás a riftek és a bolygók nem éppen ideális elhelyezkedése volt. A pénzért is meg kellett szenvedni keményen. Persze a végén így sem maradt belőle, de legalább nem lett mínusz. A rift egyébként szakadás a tér-idő szövetben a pályán és megakadályozza a bolygók közt kialakítható kapcsolatot.
Kampányban találkozhatsz vele, de ott átjárót tudsz építeni köztük, itt erre nem volt lehetőség.
180
Jó ötlet (lehet, hogy már volt ilyen...), hogy nem kell utakat építeni, mert kitapossák maguknak a füvet a telepesek a leggyakrabban használt vonalakban.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Házakat is úgy építenek, hogy kijelölöd hova szabad nekik, aztán ők megoldják.
Amid Evil - RTX
Írásom elején revideálnám korábbi kijelentésemet, miszerint:
Hétvégén többek közt olyan játékokat próbáltam ki ezen lista alapján, melyek támogatják a sugárkövetést:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-rtx-games-engines-apps/
Itt figyeltem fel a korábban már általam kipróbált Amid Evil-re. Játék és RTX demó link:
https://store.steampowered.com/app/673130/AMID_EVIL/
Miután a demót végigjátszottam, egyből fáradtam a kasszához. Tudtam mire számíthatok, hiszen pár éve nagyjából a háromnegyedét megcsináltam a játéknak. De így raytracing-el azért nagyon más a helyzet. A játék konkrétan gyönyörű és bár a demó pálya nagyon jól optimalizált és maximum RTX beállítások mellett is tökéletesen futott, a felújított, felszépített Amid Evil-nél, azért már viszább kellett venni a sugárkövetéses beállítások részletességből. Látványban annyira nem vészes a butulás mivel a játék továbbra is szemet gyönyörködtető, de törekedtem arra, hogy emellett korrekten is fusson. (Értsd: 100-120 képkocka ott legyen a képernyőn konstans.)
Az Amid Evil (továbbiakban AE) egyébként egy fantasztikus játék. A régi Hexen és Heretic örökségét viszi tovább, mesteri módon megalkotott hatalmas pályákon, akkora terekkel és termekkel, összetettséggel, hogy ilyet nemigen látni hasonló játékokban. Szegény Ultrakill forog a sírjában, mivel az általam eddig lejátszott AE 4 fejezet után egészen más megítélésbe került. Nyomába sem ér az AE részletes és összetett pályáihoz, megannyi ellenfeléhez és hosszához. Jó ő másban jó és erős, de így utólag azért kissé csalódás a tartalom hiánya.
Az AE-vel kapcsolatban jó hír, hogy idén érkezik az első komoly kiegészítője (képek alapján már alapból rtx támogatással). Magáról a játékról nem írnék, hiszen elég egyértelmű miről van szó, meg ott a demó, ha valakit érdekel, meg tudja magának nézni személyesen.
180
Ténylég jó az AE, bár ha az ember vadászik titkokra, akkor a nem túl széles arzenál elég hamar meglesz, és a fejlődés érzése hamar elfogy. Illetve annyira azért nem kiemelkedőek a helyszínek, emiatt a végére már kissé unottam toltam le a pályákat. De egyébként a megjelenése idején még abszolút hiánypótló volt, a klasszikus FPS-ek reneszánszában oszlopos szerepe volt. A kieget én is várom, feszesebb, kompaktabb élményre számítok.
A Hexen II-vel is az volt a baj, khogy az első, középkoriasabb rész után elég béna volt a többi világ. Mindenesetre GOG-on akciós az AE, de egyelőre nem mertem megvenni. Az újabb régimódiasabb FPS-ek közül a 2013-as Shadow Warriort és az Ion Furyt is csak megkezdtem, pedig mindkettő nagyon jó. Az utóbbi első X pályája kifejezetten erős a sok titokkal és minden egyéb földi jóval, igazi Build-jóság. És ahhoz is jön lassan kieg.
Sors bona, nihil aliud.
Az új SW-oknak még nem kezdtem neki, még adós vagyok előbb a Twin Dragon végigjátszásával, úh. arról nem tudok nyilatkozni, de az Ion Fury hatalmas jóság. Shelly tán nem akkora fazon, mint Duke, de maga a játék a lejobb Build pillanatokat idézi, azt mindenkinek ajánlom, egy pillanatra se volt unalmas. A kieg elvileg idén Q1-re van ígérve, persze nem csodálkoznék rajta, ha tolnának rajta még egy negyed évet, de azért remélem, márciusban már annak is neki lehet kezdeni.
Btw, ha már retro shooterek, nemrég jött ki a Powerslave Exhumed, ami a klasszik FPS Saturn és PSX verziójának remasterelt keveréke - merthogy az egész más játék, mint ami PC-re kijött a Build motorral, lévén a konzolos verzió egy korát megelőző metroidvania. A Nightdive gondozásában jött ki, a minősége kifogástalan, és bár sok bosszantó dizájn problémája van, de mindenkinek ajánlott, aki kedveli a "boomer shootereket".
Erősen szemeztem vele, de a grafikája lehetne azért jobb. Nem várok el sokat, de egy Amid Evil, Ultrakill, Gloomwood, Blood: Fresh Supply, Quake II RTX után, kicsit kevés. Ettől függetlenül azért beraktam kívánságlistára és lehetséges, hogy egy uborkásabb szezonban kipróbálom. Az egyiptomi szetting amúgy is a gyengém, meg ugye az már kiderült korábban, hogy szeretem a régi FPS játékokat.
180
Deathloop a sztori
Ezt így hogy? Merülhetne fel a kérdés. De előbb írok néhány mondatot. A játékot szinte a végéig elvittem, csak azért hagytam abba, mert két olyan küldetésbe tört bele a bicskám, amit sokadjára sem tudtam teljesíteni.
Arra gondoltam, érdemes lenne megpróbálni újra, egyrészt, hogy befejezzem, egyrészt pedig azért végre teljes pompájában lássam a játékot. Első körben rögtön január elején az új kártyával meg is próbáltam, de a játék még azelőtt kidobott hibával, mielőtt átvehettem volna az irányítást a főhős felett. Nem tudtam mit kezdeni ezzel, így letöröltem.
Utólag, utánajárva, olvasgatva a hibáról, sajnos kiderült ez nem egyedi jelenség.
Viszont azóta eltelt egy kis idő, jött új meghajtó program és gondoltam teszek egy újabb próbát, hátha most szerencsém lesz. A játék már a betöltőképernyő után szivárványszerű, villogó színekkel kényeztet (borzalmasan irritáló, játszhatatlan az egész), miközben közli egy felugró ablakban, kifutott a VRAM-ból. Közben meg nem is használ 7.2 GB-nál többet.
Viszont elindul, de teljes mértékben játszhatatlan a villogó képernyő miatt.
Mint kiderült utólag, ismét utánaolvasva, ez sem egyedi eset. Vagyis nem a gépemben van a hiba.
Megjegyzem, semmi mással nincs is problémám, azt a korábbi Wallpaper Engine és Razer dll összeakadást kivéve ami kék halált okozott, de azt már megoldottam.
Ez azért konkrétan rohadtul dühített, hogy van egy AAA játék, nem kevés pénzbe került, szeretnék vele játszani, folytatni, erre esélyem sincs.
Majd később teszek vele még próbákat, de ez konkrétan vicc kategória. 1070-el semmi baja nem volt (keményen le kellett persze butítani, az értelmes futáshoz - de semmi technikai malőr nem volt), most meg vagy el sem indul, vagy vram leak miatt elbassza a képernyőn a színeket.
Remélem még az idén kezdenek ezzel valamit, ha nem dugják fel a seggükbe a VOID motorjukat a kedves fejlesztő urak. Visszakérni az árát ugye már esélytelen lenne. Amúgy megtettem volna.
És nem hiszem, hogy a Denuvo a hibás, mivel számtalan esetben megfordult már a gépemen Denuvo-s program és nem volt velük semmilyen technikai probléma, még mielőtt valaki ezzel szembesítene.
180
Időközben meglett a hiba oka, már csak tesztelni kellene otthon, hogyan lehet rendbe hozni.
https://www.youtube.com/watch?v=sC9TZQtaYIg
Jaj... PC Master Race az... :D Miért nem tud valami simán működni. Nagy elvárás lenne nyilván.
180
Sikerült a Deathloop-ba életet lehelni bár azért elsőre megint kidobott hibaüzenettel, majd végül már nem, talán a reflex off és low latency off beállítás segített, de már komolyan nem tudom, minden esetre szivárnyfeszt sem volt a monitoron, minden fasza, csak egy gond van:
MI A SZAR EZ? Mármint az ULTRA grafika + RT maxon = Bazdmeg ez ronda. Unalmas is. Semmi extra.
Szóval uninstall. Megérte szarakodni vele. Na mindegy. Megyek Slipways-ezni. Nekem az való. :)
180
Zoo írt egy elég részletes és kimerítő cikket róla, épp ma reggel figyeltem fel rá és olvastam el.
https://www.playdome.hu/cikk/57671/powerslave-exhumed-teszt-exkavalt-mestermu
180
Lost Ark
30 órám van benne, ebből legalább 15 a sorbaálló képernyőn.
Szóval itt az új ázsiai MMO. A nagy előnye, hogy már évek óta megy ázsiában, szóval nem egy prealfával kell játszani. Még nagyon sok dolgot nem láttam belőle, sok játékmechanika el sem érhető, szóval ez csak afféle első benyomás.
Látszik, hogy nagyon összetett. Rengeteg különböző játékmechanika létezik a karakter tápolására, amibe végtelen időt lehet beleölni. Az alapok azért nem annyira bonyolultak, de később mindenképpen észnél kell lenni, mert könnyen eldobhatsz egy sokszázezret érő tárgyat.
15(?) foglalkozás közül lehet választani, a fejlesztők még jópárat ígérnek, illetve ebben az évben a balanszírozsra koncentrálnak.
Mindenkinek nagyon látványos támadásai vannak, most nem tudom megszámolni mennyi, mert sorban állok, de kb. 15. Ezeket a szintlépésekkor lehet elérni. Minden támadásnak van 10 szintje, és ezt a szintlépéskor kapott pontokból lehet növelni. Így a támadások kapnak további passzív hatásokat, pl a támadás tüzet is sebez, vagy a cooldown csökken néhány másodperccel, stb. Még ezeknek a bónuszoknak is vannak szintjeik. :) Az is jó, hogy bármikor átcsoportosíthatod a pontjaid egy másik támadásra, hogy azt tedd erősebbé.
Egyszerre 8 támadásod lehet aktív (ennyi hely van a csíkon), de lehet alternatív csíkra váltani, ha kevesled.
Az irányítást egérrel és billentyűvel borzalmasnak találtam. Az egérnél az egyik gomb, hogy hova mégy, a másik minden más és nem lehet átkonfigurálni. A támadások a QWERASDF gombokon vannak, ami nekem tökéletesen szokatlan, folyamatosan itt akarom irányítani a karaktert. Szerencsére kontrollerrel nagyon jó a harc, bár ott meg az a fura, hogy nem fér ki az ikonra a hotkey. Pl LB+RB+ és azt már nem látod, hogy mi az utolsó. :)
Kontrollerrel a menüzés borzalmas, szóval ott inkább váltok egérre.
Maga a harc nagyon dinamikus és jól irányítható, szórakoztató. Általában kisebb hordák ellen kell küzdeni, de gyakoriak a bossok is. A karakterek animációi, a támadások hangeffektjei mind egészen jók.
Úgy gondolom a fő játék itt is a végjáték lesz, jelenleg a leggagyibb "ölj meg 5 farkast" típusú, unalmas küldetések vannak csak. Emiatt nem is haladok túl gyorsan, mert nem motivál.
Az sem segít, hogy órákig tart bejutni a szerverre, és emiatt még a haverokkal se sikerült együtt játszani. Elvileg lehet pedig más szervereken lévő haverokkal is együtt tolni, de lehet hogy csak dungeont.
Ingyenes, de persze rengeteg megvehető dolog és bónusz van. Egyelőre nem láttam nagy hátrányát az ingyenes játéknak.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
1.Kb 2 percbe került megszoknom az irányítást. Az egérrel a a bal gomb valóban az, hogy hová mész a jobb gommbbal pedig az alap támadás. (nem pedig minden más) Nem is értem ezt a mondatot. Azt, hogy egeret át lehet e configolni nem néztem mert nekem jó volt így ahogy volt, de a billentyűket egészen biztosan át lehet írták forumon is.
2. A hátrányát te magad is írtad, az egyik az, hogy órákat töltesz a várakozással, hogy bejuss a játékba. Tegnap fél öttöl kb 8 ig vártam mire bejutottam. A másik amit tapasztaltam, hogy ha nem "fizetsz elő" 30 napos aura vagy mi az isten a neve, - de lehet totál hülyeséget írtam- amit lehet venni és ad különféle bonuszokat pl azt, hogy ha dungeonban levernek sokadjára mert nem sikertül leütni a bosst akkor a rajtad lévő gear megy tönkre folyamatosan és ugye nem fogod tudni megjavítani ott helyben ha nincs ilyen bonuszt adó izéd hanem lehet kilépni dungeonból megjavítani a cuccot majd vissza és előről kezdeni.
Sajnos még én sem tudtam sokat játszani vele a kurva nagy várakozási idő miatt. Pl azt kapásból felejtsd el, hogy ha vasárnap délben kedved támad játszani mert leghamarabb este 6 körül fogsz tudni bejutni.
Amúgy ezek ellenére jó játéknak tűnik.
Én még vártam ezzel a kijelentéssel, egyelőre nem tűnik jobbnak, mint bármelyik másik. :) Sőt, a küldetések 1 bitessége nem valami bíztató.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Wow ban is pont ilyen/hasonló küldetések vannak. Ez az mmo-k sajátossága.
Az ESO-ban meg nem ilyenek. Ott minden kis mellékküldetésnek rendes sztorija van, szépen fel van építve. Mondjuk az elég egyedi ebből a szempontból.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Megvettem annó de nem nagyon játszottvam vele. Lehet, a sztori rendben van ott de másban meg elmarad.
Horizon Zero Dawn - Complete Edition
A vadászos küldetésszál kivételével minden mást felfedeztem/összegyűjtöttem/meghallgattam/kifejlesztettem.
A sztori nagyon eredeti, összetett és okosan ki van találva ahogy az újabb rétegekre, szálakra fény derül. Könyvként vagy sorozatként is simán működne. A történet szempontjából egyetlen negatívum, hogy mindent a főszál utolsó 20%-ában tudsz meg, ezért ott kicsit átmegy filmnézésbe, ahol csak hallgatod a véget nem érő párbeszédeket. Erre még rá is erősítettem azzal, hogy mellékküldikkel haladtam jobban.
A harcba is bele lehet unni, a nagyobb ellenfeleket 200 nyílvesszővel, 10 potival és folyamatos körbe-körbe dodgeolással lehet lenyomni. Az emberi ellenfelek meg a fejlövéstől hullanak mint a legyek. Azt hittem hogy lesz majd lőfegyverem is előbb-utóbb, ha már az ellenfeleknél gyakran előfordul, de csak ideiglenesen lehet megszerezni a balance miatt.
Másik negatív pont a mászás, mert nem lehet elrontani, nincs olyan hogy rosszul időzítesz vagy nem nyomsz meg egy szükséges gombot, szinte automatizálva van, egyetlen kihívás, hogy észrevedd hogy merre kell továbbhaladni.
A grafika nekem még mai szemmel is tetszett, vannak nagyon hangulatos tájak amikor csak csodáltam a tájat. Ellenben elég sótlan a pályatervezés, nincsenek igazán érdekes helyek, pedig egy posztapokaliptikus világban igazán nem kellett volna nagy fantázia hozzá.
Arra kíváncsi lennék, hogy volt-e valami jelentősége a (szív/ököl/agy ikonokkal jelölt) "válaszaimnak" a sztori alakulásában.
Összességében nem volt rossz, nem bántam meg a rászánt időt, de veteránként csak a sztori lesz maradandó.
A nagyobb ellenfeleknél erősen bejön, hogy mit használsz, és mire célzol. Pl a T-rex hátáról a robbanós nyílvesszővel lelövöd a korongvetőket (vagy ami rajta van, lehet, hogy az másikon van), és azzal gyorsan ki lehet nyírni.
Amúgy meg a gyenge pontokat kell támadni a megfelelő elemmel.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Tegnap este 6-kor beállítottak 8 új európai szervert egy új régióban (Europe West). Itt nemcsak, hogy tudtam rendes karakterneveket találni (a Central Europe régióban minden is elfogyott) de még este fél 9-kor is várakozás nélkül tudtam belépni. Reméljük így is marad.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
2db 50 es karakterem van már. Nem kezdek újra mindent előről másik szarveren. Én meg fél 5 től 8 ig vártam ismét tegnap.... Ebből is látszik, hogy régi játékosok gondját nem oldja meg az új szarver régió
Igen, ezt én is alkalmaztam ahol lehetett és persze a gyenge pontokat lőttem 3 nyílvesszővel egyszerre. Viszont pl. a DLC-vel behozott tűzmedvéknek nincs fegyvere, cserébe végig az arcodban vannak, közel kikerülhetetlen támadásokkal boldogítva.
A sztori egynek elmegy, de az, hogy audio logok, meg feljegyzéseken át kell bújni az egészet, nem éppen tudott beszippantani. Külön gond az audio logiknál, hogy egyszerre kapsz meg egy-egy helyen egy rakatnyit, aztán unatkozva sétálsz körbe-körbe, ha egyáltalán van kedved végighallgatni (pl a gonosz csávó motivációs hangüzenetet már nem bírtam cérnával)
Mondjuk a legnagyobb gond így sem ez, hanem a totál papírmasé, élettelen világ, ahol vannak szörnyek fix helyeken, meg felvehető küldik, elszórt szarok, amiket megunsz gyűjteni, de semmi váratlan felfedezés, érdekesség, csak az üres pálya.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A tálalás és időzítés valóban lehetett volna jobb is, de a kész történet azért a helyén van. Valóban abszurd, hogy percekig tobzódsz egy helyben, nehogy valami scriptelt beszélgetés megszakítsa az audio logot. Érdekes volt látni, hogy egy ókori szintre visszaütött társadalom hogy próbálja felfogni és a hitrendszerébe illeszteni az MI-ket.
A kiszámítható, unalmas térképpel nekem is volt némi gondom, mivel a harc sem annyira érdekes, hogy elvigye a hátán a grindelést. Főleg hogy pl. egy Fallout-sorozatban már láttuk, hogy lehet érdekes/hátborzongató/vicces helyszínekkel feldobni a világot. Itt még a karakterek is erősen felejthetőek, már most sem emlékszem nevekre.
Nekem az agyamra ment, hogy egy kivétellel mindenki retardáltnak tűnik a hős körül a barbársága miatt. Viszont gond van a csajszival is. Szinte egy üres bábu, aki mindig úgy beszél, hogy a bőrébe bújt játékos OP-nam érezze magát, így aztán nincsenek egyáltalán hibái, gyarlóságai, amelyek élővé, érdekessé tehetnék a karakterét. Még totál aszexuális is a szentem, mert a fő játékosbázis nem tudna mit kezdeni a pasizással - rá kellene jönniük, hogy nővel játszanak. De Aloy nem nő, csak egy kirakati bábu.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem tudom, hogy milyen classal játszol, én egy Shadowhunterrel kezdtem aztán tegnap boostoltam egy sorceresst. Hát kurva jó a sorci élvezet vele játszani az SH hoz képest.