Végre megmutatta magát a Double Fine hegesztette Day of the Tentacle Remastered, mely a hétvégén az Indicade nevű független játékfejlesztői fesztiválon szerepel. A jelek szerint kínosan vigyáztak arra Timéknél, hogy a látvány híven kövesse az eredetit, bár ugyanakkor fura is így élesben látni a jól megszokott karaktereket és helyszíneket. Egyelőre biztató!
A természetesen külsőleg és hangzásilag felújított változatban a Monkey Island első két részének speciális változataihoz hasonlóan egy gombnyomással lehet váltani a régi és az új grafika között, és kapunk egy opcionális új kezelőfelületet is. Ismét jön továbbá fejlesztői kommentár is Tim Schafer, Dave Grossman, Larry Ahern, Peter Chan, Peter McConnell és Clint Bajakian közreműködésével.
Ami a legjobb szerintem az egészben, hogy kettő az egyben csomagot kapunk, a játékautomatában ismét elérhető lesz a Maniac Mansion, mint hajdanán. Arról álmodozom, hogy a lehető legteljesebb és legpofásabb változatot érhetjük el így átrajzolva és – horribile dictu – szinkronizálva. Lássuk be, nincs benne annyi szöveg, hogy ez vállalhatlanul nagy munka lenne.
FRISSÍTÉS: A NeoGAF híres-hirhedt fórumán is nyitottak topikot a jeles alkalomból, és a véleménycserékbe beszállt a jelek szerint a Double Fine community managere, James Spafford is, méghozzá a #282-es hozzászólástól.
Íme dióhéjban a ninjászaink által ideorzott információmorzsák:
Forrás: Eurogamer, Double Fine, NeoGAF
Thx, Bacillus!
A természetesen külsőleg és hangzásilag felújított változatban a Monkey Island első két részének speciális változataihoz hasonlóan egy gombnyomással lehet váltani a régi és az új grafika között, és kapunk egy opcionális új kezelőfelületet is. Ismét jön továbbá fejlesztői kommentár is Tim Schafer, Dave Grossman, Larry Ahern, Peter Chan, Peter McConnell és Clint Bajakian közreműködésével.
Ami a legjobb szerintem az egészben, hogy kettő az egyben csomagot kapunk, a játékautomatában ismét elérhető lesz a Maniac Mansion, mint hajdanán. Arról álmodozom, hogy a lehető legteljesebb és legpofásabb változatot érhetjük el így átrajzolva és – horribile dictu – szinkronizálva. Lássuk be, nincs benne annyi szöveg, hogy ez vállalhatlanul nagy munka lenne.
FRISSÍTÉS: A NeoGAF híres-hirhedt fórumán is nyitottak topikot a jeles alkalomból, és a véleménycserékbe beszállt a jelek szerint a Double Fine community managere, James Spafford is, méghozzá a #282-es hozzászólástól.
Íme dióhéjban a ninjászaink által ideorzott információmorzsák:
- a régi és az új grafikával egyaránt használható lesz az eredeti és a friss kezelőfelület is
- a zenét újravették, de az ódon verzió is elérhető lesz, lehet közöttük szabadon váltogatni – bónuszként pedig mindkettő emulálja az iMuse dinamizmusát
- a szinkron marad az eredeti, ugyanis sikerült rátenniük karmaikat az eredeti tömörítetlen felvételekre
- vékony fekete csíkok – a Monkey Island speciális változataihoz hasonlóan – segítenek tartani a képarányt
- a Maniac Mansion játszható lesz játékon belül – külön felújítást nem kap, de legalább a második DOS-os kiadást, vagyis az "Enhanced Editiont" bűvölhetjük majd
- a közeljövőben számíthatunk játékmenet-videókra és trailerre is, november 7-én a San Franciscó-i Day of the Devs rendezvényen játszhatja először a mi szemszögünkből még mindig fájdalmasan szűk közönség
Forrás: Eurogamer, Double Fine, NeoGAF
Thx, Bacillus!
A képek láttán Mr. Furkó híres szólása jutott eszembe: "Húúúú, de jóóó vagy!" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pompás, az eredeti annó úgyis kimaradt.
Non serviam
Milyen szinkron kell? Már az eredeti CD változata is végig szinkronos.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Valamiért nem tetszik :( biztos 60 FPS-el is fog menni. Gebedjek meg de jobban bejön a pixeles.... Pedig a Monkey Island remastered nagyon frankón néz ki.
A Monkey Island nyilván jobban tetszett, mert ott rengeteg mindent újrafestettek, újragondoltak, anélkül hogy elvettek volna az eredetiből.
Ezzel szemben amit itt látunk pl. az gyakorlatilag egy Illlustrator Trace, amit ráengedtek a sima pixeles eredeti shotokra. Jó nyilván még kellett bele húzni pár görbét de akkor sem tűnik olyan nagy melónak mint a MI remastered.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Tehát ha full hűséges az eredetihez, akkor léha meló. :D Nem hiszem, hogy a különbségek mennyisége alapján kellene konzekvenciát vonni, szvsz át van itt rajzolva szépen minden, csak nem akartak változtatni az eredetin.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx, tökre nem. Akármennyire is gáz hogy pl a Heroes3 remastered kiegek nélkül jött ki, ott valahogy jobban tettenérhető a remastered - bár nyilván 1000x többet toltam a H3-mmal mint a dott-al. Ott szerintem jobban látszik a beleölt meló, meg hogy elég sokat ráfestettek a dologra (úgy, hogy gyakorlatilag tökugyanúgy néz ki ha behomályosítva rábandzsítasz:), itt ez inkább nekem eléggé "szabadítsunk rá egy filtert" szerű, szóval nem mondanám biztosra hogy a pixeles után pont ez a smootholt vector feeling kéne ide. De persze ízlésekről csak pofozkodni lehet.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
A játékbeli automatán belül elérhető Maniac Mansionről volt szó, mely természetesen az eredetileg 1987-ben megjelent első rész. Abból sem CD-s, sem szinkronos verzió nem létezik.
Sors bona, nihil aliud.
Oké, de egy dolgot magyarázz meg nekem: hogy a fenébe lehetne abból a baromi alacsony felbontásból ilyen szép háttereket kihozni? Valaki felrakott egy comparisont az egyik screenshot és a felskálázott ScummVM grafika között:
rwurl=http://i.imgur.com/q9qO4JA.jpg
(Új lapon megnyitva természetesen szép nagy lesz)
Eléggé át van ez rajzolva teljesen, ha engem kérdezel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Továbbra is az eredeti szebb, tul plasztikus es MS paint feeling az átrajzolt. Ennek szvsz nem tesz jót a HD.
De hát pont hogy ez a screen is azt igazolja amit mondtam; a kulcsszó itt a részletgazdagság -
most ha elvonatkoztatunk attól hogy wide lett a shot (nem olyan nagy wasziszasz a kétoldali extra terület...) egyáltalán nincs benne az a plusz, amit én egy remasteredtől elvárnék; jelen esetben én ezt festett, textúrázott, amolyan disney rajzfilm hatásút értek ez alatt pl. Tehát ha a példa shotodat nézzük, se a víz, se a csöveken lévő csavarok, se a retkes palánk remastered verziója nem rendelkezik többletinformációval, már ha nem azt vesszük többletnek hogy nem pixeles, hanem simított az éle:)
Na, én a simított éleket nem veszem annak (lásd az említett illustrator live trace effect kommentem), ennyi :)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Az, hogy mekkora az upgrade, nekem is egyértelmű (kb. semekkora, csak kicsit szebb és annyi), inkább azt kifogásoltam, hogy "ráengedtek xy programot meg xy fícsört oszt jóvan", mert nem sok valóságalapot látok rá a shotokat elnézve, egyértelműen újra lett ez rajzolva ilyen meg olyan csodafilter helyett. 320x200-ban vagy 240-ben futott az eredeti, come on.
Egyébként nekem ez teljesen frankónak tűnik, mert DoTT-nak a korai MI-kkel ellentétben egy nagyon meghatározó, amolyan "rajzfilmes német expresszionista" vizuális stílusa van, amihez nem igazán kellene hozzányúlni. Plusz ugye ha bármit változtatnak, akkor mindjárt jön a "de hát ez szar lesz, mert Bernardnak nem arra kunkorodik a haja, mint az eredetiben".
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nincs itt olyan nagy vita Zaxx. Az igazság valszeg a mi álláspontunk középútján van; Nem egy gombnyomásos filter, de nem is olyan sok meló. Amúgy abban egyetértek hogy a dott stílusnál ez tényleg elfogadhatóbb remaster mint egy MI-nél.
Nekem nem elég ez, viszont ha te emiatt újrajátszod akkor have fun again!
Btw, egy Goblins 1-2-3 remastered milyen király lenne már :)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Én, aki évente minimum 2x de inkább 3x végigtolom az eredetit, imádom minden egyes pixelét. :) Amikor bejelentették, pont ezt vártam, egy gyönyörű fullHD felbontásturbózást, a képi világa meg a rajzok tökéletesek. Tényleg van egy "lusta" feelingje, hogy "csak" ennyi, de szerintem ehhez a címhez ennyire kellett max hozzányúlni. :)
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
i'd just like to interject for a moment. Megsporolhatsz par sor magyarazkodast, ha linkeles funckiot hasznalod a beszurasnal es mindket imput savba a kepnek az url-jet masolod, amivel automatikusan kattinthato/felnagyulo kepet kasz, pl:
rwurl=http://i.imgur.com/q9qO4JA.jpg
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nagyon gyanús nekem, hogy egy "sima" vektoros képnövelés is 70-80%-ban hasonló eredményt produkálna... Eléggé elütnek a színek hozzá, hogy könnyen azonosíthatók legyenek a rétegek.
Egyébként részemről jöhet, a régit úgyis kihagytam anno, most meg már tudok várni.
Na jó, nem leszek rest leírni normálisan, hogy a Lucasarts kalandjátékokról felhalmozott ismereteim birtokában szerintem mi ez a verzió.
A DotT háttereit Peter Chan bizony nem "pixel art"-ban, hanem szép, pixelmentes papírra rajzolta. Lyukasék a kézzel készült háttereket a Monkey Island 2 óta scannelték, majd a scannelt anyagot butították le a kor technológiai szintjének megfelelően. Így nézett ki az eredeti art:
rwurl=http://mixnmojo.com/galleries/full/full20040606182810.jpg
Chan dolgozik az új verzión is, de a DoTT-öt ő már egyszer elképzelte, ezt pedig nyilván nem fogja újra megcsinálni. Fogják az eredeti artot és ugyanúgy átdolgozzák a kor szintjének megfelelően HD-ben, mint tették anno a 320x200-as felbontással. Ezt csinálták az MI2 SE-vel is egyébként, pl. itt van Chan eredeti conceptje a temetőről:
rwurl=http://mixnmojo.com/galleries/full/full20100708143739.png
Itt meg az SE temetője:
rwurl=http://i.imgur.com/wbukD86.jpg
Nem filtereznek meg simítgatnak, hanem megfogják az eredetit és abból gyártanak szép új digitális verziót. Nem remasterelnek meg remake-elnek, hanem restaurálnak tulajdonképpen. :)
Ebből a szempontból tehát akkor az MI1 SE a non plus ultra hozzáadott értékben, mert ott tök új háttereket kellett gyártani a szűkösen rendelkezésre álló adatokból.
"This post was created by using special image magnifying fícsörsz developed by Psishock Technologies." :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
:DDDD
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Igen, a MI2 SE extrái ezt szépen visszaadják, nem véletlenül jött be nekem ott jobban az új grafika, mint az elsőben. Én mondjuk elviseltem volna egy "comisítást" is, hálam a technikai fejlődésnek :)
Ez az új DotT szerintem is elég furán steril így, de legalább az eredeti jellegzetes art maradt, majd mozgásban látva fog eldőlni. Remélem, hogy a lehető legsimábbak lesznek az animációkés a scrolling, mert ez az, ami a régi verziókban a leginkább zavaró számomra, nem a grafika vagy a 4:3-as képarány.
Nekem amúgy két külföldről rendelt csomagom veszett el összesen több százból, az egyik a DotT, a másikban viszont volt mellette pár más játék is :) Szóval marha régen próbálom (próbáltam) beszerezni, régóta szeretném újrajátszani jó minőségben, a Maniac Mansionnel együtt. És most még tényleg az eredeti alkotóknak is juttathatok vissza pénzt. Számomra így nincs kérdés, a régi grafikát úgyis lehet választani bármikor.
rwurl=http://vignette2.wikia.nocookie.net/walkingdead/images/3/3f/Shut-up-and-...
Sors bona, nihil aliud.
ban pls
ibi amentia latet
Ha MM-et szeretnéd játsszani akkor inkább emulátorozzál (mondjuk egy jó Amigás verziót) mert amit az Arcade gépbe beraktak a DoTT CDs verziójába az volt a legszarabb PCs változat (EGA gfx és ahhoz mért hangeffektek is).
Eredeti DOS verzió
rwurl=http://www.wired.com/images_blogs/gamelife/images/2008/06/03/maniacmansi...
Rendes Amiga (késöbb enhanced DOS verzió)
rwurl=http://www.gamasutra.com/db_area/images/feature/196009/maniacmansion.png
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Amúgy szerintem nem mi vagyunk a célközönség, akik ezen nőttünk föl, és elképzelhetetlen a grafika pixelek nélkül, hanem inkább azok, akik a pixeles játékokat bottal se piszkálnák.
Tudom, éppen ezért álmodoztam a tökéletes, szinkronizált MM-verzióról a következő mondatomban. Bár a szinkron annál nem annyira létkérdés, de azért határozottan elviselném, és az Amigán sem volt. (Játszottam amúgy régi és újabb grafikával is.)
Állítólag az obskúrus nyelvű DotT-okban a fejlettebb MM van, de ezt csak olvastam itt-ott, fenntartásokkal kezlem. Mindegy nekem angolul kell úgyis.
Sors bona, nihil aliud.
Szerintem nem kell a régi verziókhoz utólag szinkron. Nekem öszintén szólva a MI1-2 remasterben is furcsa volt. Nekem valahogy nem hiányoznak. A klasszikus érzéshez nekem elég a zene meg a hangeffektek.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Én őszintén szólva teljes remake-et szeretnék, tisztességes párbeaszédekkel a pár irányíthatlan tőmondat és esetleges hosszabb poénok helyett. De valószínűleg nem sülne el jól, ha ennyire emgpiszkálnák. Azért Gilbertnek megengedném.
Ha már Gilbert, nekem a Thimbleweed Park grafikája is megfelel amúgy:
rwurl=https://youtu.be/Tgtr9Ov6eqI
rwurl=https://vimeo.com/140692039
Sors bona, nihil aliud.
Várom én is.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ha már így lehet kívánni, én csak ennyit kérnék Schaferéktől:
rwurl=http://i888.photobucket.com/albums/ac87/luisimage/FT_comp_zpsdcc02f6b.gif
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ez mar sokkal bababban nez ki, de oszinten? Hanyszor akarjuk meg ugyanazokat a sztorikat es jatekmenetet ujra es ujra es ujra lejatszani, egy egy sima grafikai update-re hivatkozva? Szerintem ha pixelart-os grafikaval is jonne ki, de vegre egy friss, normalis cimet kiadva, uj tortenettel es kalandal, azt sokkal szivesebben nyomnam mind az 1001edik remaket.
Mint amire eredetileg Tim-ek vallalkoztak is a double fine adventure-el, csak ido kozben elszallt az agya ugye. Nem mellesleg a full throttle klasszikus grafikaja is teljesen jol nez ki, nagyon is igenyesen van megrajzolva.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Én inkább játszom, olvasok, nézek újra egy kedvencet negyedjére, mintsem egy n+1. darabszámú és minőségű újnak ugorjak neki. Persze a minőségi újdonságokat én is nagyon, még jobban várom, de azért van az a szint, amiből nagyon jól jön a már bizonyított régi-új is.
Jóval kevésbé várnám a DotT Remasteredet, ha GOG-on elérhető lenne az eredeti MM és DotT, már régen megvettem volna őket, és meg is lett volna az újrajátszás. Így egy kicsit többért kapok egy újabb verziót, kommentárokkal, egyebekkel. (Egy DotT esetében az új irányítás kevésbé fontos, de a Grim Fandango esetében a régi változat Achilles-sarka az volt és a bugok.) Az én szemszögemből ez jó alternatíva egy újrajátszáshoz. Ugye ha a jó modokat szeretjük, akkor ez ellen is nehléz kifogást találni.
A Full Throttle meg tényleg baba, mindkét képen :)
Sors bona, nihil aliud.
Nálam eléggé külön kategóriát képviselnek a régi Lucas kalandok: én ezeket a játékokat bármikor képes vagyok elővenni egy végigjátszásra, mert ha az ember tudja a legtöbb fejtörőre a megoldást emlékezetből, az nagyon meg tudja gyorsítani a végigjátszásukat. :D A Full Throttle-t 1-2 évente biztosan végigviszem, az ilyen címekből ezért jól jönne egy új verzió, a változatosság gyönyörködtet. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.