Az elektronyos autók nehezebbek jelenleg. Ami viszont lényeges, hogy brutál komplex beszállítói lánc megy tönkre és kerülnek utcára emberek azzal, ha megszűnik a motoralkatrészek gyártása.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
na ez már sokkal hihetőbbnek tűnik, ebben már az is benne van, amire utaltam, hogy a battery nélkül a gyártás környezetterhelőbb a hagyományos autók esetében. Bár a különbség igazából jelentéktelen a többi szám mellett.
Ezekre a csodákra vannak életciklus elemzések? Mert bírom, hogy a CO2 jobb, meg minden, de az akku gyártása megsemmisítése, ilyesmi?
Azt nem értem még, hogy ennyi elektromos autó töltését miből szeretnék fedezni, mikor egy jó meleg nyáron a klímák többlet fogyasztása is problémás?
Ez is tök rendben van, hogy egy rakás országban szénnel állítják elő a szükséges áramot?
Mert amúgy tényleg fasza megoldás ez az EV, csak én így villamosmérnök/környezetvédelmen végzett szemmel nem igazán látom az ilyen elemzéseket, csak ész nélkül toljuk neki.
Félre ne értsetek, a kőolaj alapú technológiák sem jók, csak nem látom azt a kurva nagy környezet tudatosságot, amit az EV-k köré felépítettek.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Direkt full E2E LCA-t linkeltem GHG-ra, tanulmányban részletesebben is van kifejtve. Idézett képen is rajta van hogy az értékek CO2eqvivalens értékek (azaz átváltott).
Az igazán durva amúgy hogy pl.: Trolibuszoknál még full szénerőműves áram mellett is kisebb a GHG lábnyom:1 trolibusz vagy Hibrid/Elektromos busz legalább 20-30% GHG csökkenés egy dieselhez képest még durva high carbon energiamix esetén is és minimum 20-30% üzemanyagcsökkenés!
a fosszilis verdak kitiltasa a nagyobb varosokbol + a szilardtesttuzeles betiltasa ugyanitt brutalis levegominoseg javulast hozna, tobb embert mentene meg, mint barmely covidos intezkedes, lezaras, oltas. van ertelme ennek az iranynak...
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Igen, ez számomra a másik tréfa, hogy 2021-ben, este nem tudom kinyitni az ablakot, mert valami barom a pet paplcakot, -vagy nem tudom mi az anyja picsáját- tüzeli. Vicc.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Fater régi ladájával egyszer úgy jöttünk haza szentendréről, hogy induláskor kettétörött a váltókar és maradt egy kb 15cm es csonk. Szerencsére a csomagtartóban volt egy kombináltfogó és fater azzal megfogta és úgy váltott. Szegény, beleizzadt mire leértünk kecskemétre :)
nekem teljesen a tövénél tört el a váltókar*, mehettem 2-esben (vagy 3-asban? - már nem rémlik) haza.
(*sebváltózár volt a kockaladámban, egy bizonyos népcsoport tagjai többször is feltörték, megpróbálták ellopni, de emiatt nem sikerült, viszont arra nem gondoltam, hogy annyira megfeszegették a váltókart közben, hogy megrepedt, elgyengítették, aztán egyszer csak a kezemben maradt)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Hát emellett a VW és a Tesla is kb kőkorszakinak látszik és érződik. A Model Y egyetlen előnye hogy elöl is van csomagtartó, de pl az hogy van benne 1 képernyő és szevasz az inkább szól a spórolásról, mint a vásárló kiszolgálásáról. És akkor ott a design meg minden... és árban is versenyképes lesz.
https://444.hu/2021/06/04/videon-ahogy-egy-sofor-forgalommal-szemben-haj...
Újabb 80 éves papika. Én 60 év felett évenkénti teszt (eü, elme, kresz, gyakorlat, minden - persze azért kicsit sűrítve, a lényegre koncentrálva) elvégzése után engedném hogy forgalomba menjenek. 50 év után kétévente, 40 év után 3évente. alapból meg 5évente.
Na meg mondjuk a kamionosok, hivatásos sofőrök, taxisok, stb, nekik is évente (ha most is így van, akkor nem szóltam).
Jobban belegondolva, 75 éves kor után senki ne vezessen inkább... németben is ezek a legveszélyesebbek, és ott még a jólét okán még sokan is vannak.
ez alapján már van hasonló, de sokkal engedékenyebb:
50 alatt 10 év
50-60: 5 év
60-70: 3 év
70+: 2 év
Ez csak az egészségügyi, és habár a körzetim ajtajára kirakott lap alapján sokkal súlyosabb, mint az eddigi, valszleg még nem terhelnek a kiállító orvosra az ilyen esetekben egy btk tételt.
Egyébként nem feltétlenül kötném úgy fixen, hogy 75 fölött, el tudok képzelni olyat, aki ott is még megvan, de általában jah, ellenpéldákat látunk. Nekem is van haver, akit elcsapott egy öreg.
Szóval támához visszatérve papikát elvileg max 2 éve ellenőrizték és mindent rendben találtak. Lehet, hogy a covid bezártság alatt gyorsan leépült, van ilyen.
Hagyjuk mar ezt az oregezest. Soha eletembe nem kerultem meg oreg sofor miatt eletveszelyes szituba, de fiatal gyorshajtot, kanyarban elozgetot, autopalyan mast letolo gyokeret, buntetofekezos barmot viszont nap mint nap latok.
Egy komplex pszichologiai vizsgalat kellene mindenkinek mielott jogsit kap, de a ciganyoknak meg m richardoknak egyreszt ugysem kell jogsi a vezeteshez, masreszt a pszichologia meg a tesztjeik szart sem ernek....
Jobb ellenőrzés kéne, rendőröknek le kéne szállniuk a garantált fényképezős helyekről és inkább a balesetveszélyesre kéne koncentrálni, az embereknek fel kéne fogniuk, hogy saját érdekük is, hogy biztonságosan közlekedhessenek, szóval nem kéne szólni egyes mérőpontokról, hadd fusson bele a barma, stb. Szóval igen, rengeteg mindent lehetne változtatni, de vajmi kevés esélyt látok rá.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
az magától nem csak a fix mérőpontokról szól? minden más mérés user reported, nem?
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Az elektronyos autók nehezebbek jelenleg. Ami viszont lényeges, hogy brutál komplex beszállítói lánc megy tönkre és kerülnek utcára emberek azzal, ha megszűnik a motoralkatrészek gyártása.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Minden csak módszertan kérdése, de ugyebár azt mindig elfelejtik az emberek amikor "cikkeket" olvasnak hogy utánnanézzenek annak legitimitásának.
https://static.arkku.datadesk.hs.fi/arkku/files/26649046englisch_StudieE...
Lifetime kevesebb a CO2 footprintje minden EV-nek mint egy tradícionális autónak.
rwurl=https://imgur.com/vZMJw9g
na ez már sokkal hihetőbbnek tűnik, ebben már az is benne van, amire utaltam, hogy a battery nélkül a gyártás környezetterhelőbb a hagyományos autók esetében. Bár a különbség igazából jelentéktelen a többi szám mellett.
ezek az autok NEHEZEBBEK.
Parizer forever.
Ezekre a csodákra vannak életciklus elemzések? Mert bírom, hogy a CO2 jobb, meg minden, de az akku gyártása megsemmisítése, ilyesmi?
Azt nem értem még, hogy ennyi elektromos autó töltését miből szeretnék fedezni, mikor egy jó meleg nyáron a klímák többlet fogyasztása is problémás?
Ez is tök rendben van, hogy egy rakás országban szénnel állítják elő a szükséges áramot?
Mert amúgy tényleg fasza megoldás ez az EV, csak én így villamosmérnök/környezetvédelmen végzett szemmel nem igazán látom az ilyen elemzéseket, csak ész nélkül toljuk neki.
Félre ne értsetek, a kőolaj alapú technológiák sem jók, csak nem látom azt a kurva nagy környezet tudatosságot, amit az EV-k köré felépítettek.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
akkumulátor nélkül értettem, hogy könnyebbek. Sokkal könnyebb a motor, a váz, nincs váltó, ki van spórolva belőlük minden anyag.
Direkt full E2E LCA-t linkeltem GHG-ra, tanulmányban részletesebben is van kifejtve. Idézett képen is rajta van hogy az értékek CO2eqvivalens értékek (azaz átváltott).
Az igazán durva amúgy hogy pl.: Trolibuszoknál még full szénerőműves áram mellett is kisebb a GHG lábnyom:1 trolibusz vagy Hibrid/Elektromos busz legalább 20-30% GHG csökkenés egy dieselhez képest még durva high carbon energiamix esetén is és minimum 20-30% üzemanyagcsökkenés!
Source és részletesebben: http://www.repic.ch/files/7114/4126/7442/Grutter_FinalReport_e_web.pdf
a fosszilis verdak kitiltasa a nagyobb varosokbol + a szilardtesttuzeles betiltasa ugyanitt brutalis levegominoseg javulast hozna, tobb embert mentene meg, mint barmely covidos intezkedes, lezaras, oltas. van ertelme ennek az iranynak...
Parizer forever.
Sajnos ez itthon álomvilág kategória.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
egen...
azt hiszem itt is volt már ez a videó
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=wvo49x8uThI
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Igen, ez számomra a másik tréfa, hogy 2021-ben, este nem tudom kinyitni az ablakot, mert valami barom a pet paplcakot, -vagy nem tudom mi az anyja picsáját- tüzeli. Vicc.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Magyarország, én így szeretlek!
off vége?
https://hvg.hu/cegauto/20210518_Manhart_Volkswagen_GTI
https://www.ferrari.com/en-EN/auto/sf90-stradale
Ferrari PHEV
rwurl=https://www.reddit.com/r/IdiotsInCars/comments/nlaj4k/well_ive_seen_it_all/
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Fater régi ladájával egyszer úgy jöttünk haza szentendréről, hogy induláskor kettétörött a váltókar és maradt egy kb 15cm es csonk. Szerencsére a csomagtartóban volt egy kombináltfogó és fater azzal megfogta és úgy váltott. Szegény, beleizzadt mire leértünk kecskemétre :)
nekem teljesen a tövénél tört el a váltókar*, mehettem 2-esben (vagy 3-asban? - már nem rémlik) haza.
(*sebváltózár volt a kockaladámban, egy bizonyos népcsoport tagjai többször is feltörték, megpróbálták ellopni, de emiatt nem sikerült, viszont arra nem gondoltam, hogy annyira megfeszegették a váltókart közben, hogy megrepedt, elgyengítették, aztán egyszer csak a kezemben maradt)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=PsZRfknZGUE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5eYK8tmK4_I
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lUSt2ijx1RQ
Ez nagyon ott van
Hyundai rendesen beindult.
Hát emellett a VW és a Tesla is kb kőkorszakinak látszik és érződik. A Model Y egyetlen előnye hogy elöl is van csomagtartó, de pl az hogy van benne 1 képernyő és szevasz az inkább szól a spórolásról, mint a vásárló kiszolgálásáról. És akkor ott a design meg minden... és árban is versenyképes lesz.
They got me at pixels.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
https://444.hu/2021/06/04/videon-ahogy-egy-sofor-forgalommal-szemben-haj...
Újabb 80 éves papika. Én 60 év felett évenkénti teszt (eü, elme, kresz, gyakorlat, minden - persze azért kicsit sűrítve, a lényegre koncentrálva) elvégzése után engedném hogy forgalomba menjenek. 50 év után kétévente, 40 év után 3évente. alapból meg 5évente.
Na meg mondjuk a kamionosok, hivatásos sofőrök, taxisok, stb, nekik is évente (ha most is így van, akkor nem szóltam).
Jobban belegondolva, 75 éves kor után senki ne vezessen inkább... németben is ezek a legveszélyesebbek, és ott még a jólét okán még sokan is vannak.
https://profitline.hu/Jogositvany-ervenyessegi-ideje---hany-evig-ervenye...
ez alapján már van hasonló, de sokkal engedékenyebb:
50 alatt 10 év
50-60: 5 év
60-70: 3 év
70+: 2 év
Ez csak az egészségügyi, és habár a körzetim ajtajára kirakott lap alapján sokkal súlyosabb, mint az eddigi, valszleg még nem terhelnek a kiállító orvosra az ilyen esetekben egy btk tételt.
Egyébként nem feltétlenül kötném úgy fixen, hogy 75 fölött, el tudok képzelni olyat, aki ott is még megvan, de általában jah, ellenpéldákat látunk. Nekem is van haver, akit elcsapott egy öreg.
Szóval támához visszatérve papikát elvileg max 2 éve ellenőrizték és mindent rendben találtak. Lehet, hogy a covid bezártság alatt gyorsan leépült, van ilyen.
Hyundai Unicode Error!
(Egyébként faszának tűnik tényleg. De a touchscreen klímáért basszák meg magukat.)
Hagyjuk mar ezt az oregezest. Soha eletembe nem kerultem meg oreg sofor miatt eletveszelyes szituba, de fiatal gyorshajtot, kanyarban elozgetot, autopalyan mast letolo gyokeret, buntetofekezos barmot viszont nap mint nap latok.
Egy komplex pszichologiai vizsgalat kellene mindenkinek mielott jogsit kap, de a ciganyoknak meg m richardoknak egyreszt ugysem kell jogsi a vezeteshez, masreszt a pszichologia meg a tesztjeik szart sem ernek....
Jobb ellenőrzés kéne, rendőröknek le kéne szállniuk a garantált fényképezős helyekről és inkább a balesetveszélyesre kéne koncentrálni, az embereknek fel kéne fogniuk, hogy saját érdekük is, hogy biztonságosan közlekedhessenek, szóval nem kéne szólni egyes mérőpontokról, hadd fusson bele a barma, stb. Szóval igen, rengeteg mindent lehetne változtatni, de vajmi kevés esélyt látok rá.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Minden másra ott a Waze.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
az magától nem csak a fix mérőpontokról szól? minden más mérés user reported, nem?
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King