Figyelte valaki, hogy az Unreal 5 -motor kihasználásához Shader Model 5.0 kell csak? Az új driverrel meg a Radeonok GCN1-től (!) megkapták a legújabb SM 6.6-ot? Mintha az egész ipar rákészűlt volna több év GPU hiányra.
Én elgondolkodtam még egy RX470 kártyán, mivel meglepő módon jól teljesít multi GPU-val DX12 és Vulcán játékokban, már amelyik támogatja. A probléma az, hogy már ezek is 80-150.000 között röpködnek, de még 290-390 kártyák is. Használtan. :'(
Ha csak játékra kellene, opció is lenne az átállás konzolra. De mostanában vén fejjel elkezdtem volna hobby szinten barkácsol Blenderben, Unreal Engine-ben és más ilyesmiben. Ezekhez végtelen RAM és VRAM kellene, no meg normális GPU. És az igazán komoly dolgok persze CSAK tensor magokon futnak.
@Komplikato, remélhetőéeg jövő ilyenkor már jobb lesz a helyzet de jelenleg nem tűnik olybá hogy ezt ki tudnád backellni mélyen zsebbenyúlás nélkül és vagy teljesítmény bottleneck jelenlegi HW-dal.
Ez vicces, az AMD FSR, meg az Epic féle Temporal Adaptive Resolution elmegy bármilyen SM5.0+ kártyával, a DLSS meg ugye NEM. Szóval elöbbiek működnek egy GTX980 vagy GTX1050-el is.
Plusz DLSS-él ugye előre kell tanítani AI-jal, hogy működjön, AMD féle megoldásnál pedig nem. Mondjuk valószínű nem is lesz olyan minőség, mint DLSS2.0-nál, de ha bejön valahova a DLSS1 és 2 közé minőségben, az azért elég fasza lesz, és biztos fejlesztik majd még.
Hold on, lássuk hogy mi lesz a valóságban. Radeon Inage Sharpening / Fidelity CAS is elég jó, és nagyon bizalomgerjesztő hogy FSR-ra kb. 5-6 éves kártyák is scopeban vannak mindkét oldalról. Izgi lesz a 22.-e, de azért senkinek se nyúljon bilibe a keze mert itt is support integráció kell szoftveres szinten a játékoktól.
support integráció kell szoftveres szinten a játékoktól.
Ez igaz, viszont mivel nem kell AI-jal előizzítani, valószínűleg egyszerűbb lesz az integráció, plusz ugye xbox és PS5 is AMD hardware, elképzelhető, hogy jobban megtolják majd emiatt ezt a techet.
Nyilván fenntartással kezelem én is, mert nem lehet tudni milyen minőség lesz a végeredmény, de azt el kell ismerni, hogy szimpatikus amit az AMD csinál, hogy mondhatni open source és bárki bárhova viheti, meg hogy amúgy NVIDIA kártyákkal is működik majd az eljárás.
Na ez az. A RIS + FCAS is _közel_ olyan jó eredményt ad, mint a DLSS2, csak hát a vérfanboyok ezt ugye lelkesen tagadják. Nem egy DLSS2.0, de szerintem nem sokkal gyengébb csak, és akármelyik AMD-n elmegy, akármelyik játékkal...
rwurl=https://i.imgur.com/UdgSPCQ.png
Ehhez a mostani állapothoz képest ha ennél még jobb lesz FSR-el, akkor az azért bőven vállalható. Hozzátéve, hogy amúgy én is a natív változatot támogatom, de a mostani platina áras VGA-knál azért mindenképpen hasznos feature.
Azért az a 2TB/sec sebességű cache jobban jön egy 4 csatornás Threadripper vagy 8 csatornás Epyc proci mellé, mint egységsugarú Gamer Pityu hatmagos ólcsó desktop procijába. Hülyeség volt játékokkal demonstrálni, memória zabáló melós programokkal kellett volna bemutatni. Szerintem.
Update 6/1/2021 10am PT: AMD has confirmed to Tom's Hardware that Zen 3 Ryzen processors with 3D V-Cache will enter production later this year. The technology currently consists of a single layer of stacked L3 cache, but the underlying tech supports stacking multiple dies. The technology also doesn't require any specific software optimizations and should be transparent in terms of latency and thermals (no significant overhead in either). We also obtained further fine-grained details, stay tuned for additional coverage.
Kb. Ezzel most be bástyázta magát a workstation/productivity szegmensben AMD évekre ha nem egy évtizedre…
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A mai napon végre rávettem magamat (és ügyesebb kezű öregemet), hogy forrasszuk le az "i" és "4"-es switch-eket a G915-ről és rakjuk helyükre a scroll lock és pause/break switch-eket.
Nem spórolták ki a csavart ebből :D
A felső részen billentyű közökben 21 csavar volt, hátul 13 db összesen
Sajnos az aliexpress-ről rendelt kailh low profile choc switch-ekbe nem megy bele a G915-ös keycap, de ennek ellenére inkább azokat raktam be a rosszak helyett a scroll lock és pause/break helyére, meglesznek egy ideig keycap nélkül, majd rendelek tán rájuk, vagy kifaragom őket, ha nagyon elszánom magam.
Hihetetlenül jó érzés, hogy végre rendesen működnek i és 4, nem dupláznak, nem maradnak ki.
Most már csak a szokásos gépelési hibáim maradtak, de hát azokkal eddig is együtt tudtam élni.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Akkor már inkább továbbra is az örök klasszis Polaris GCN 4GB-vel még mindig…
https://www.jofogas.hu/pest/Elado_a_kepen_lathato_Gigabyte_Aorus_Radeon_...
De itt Chillernek van igaza, fölösleges pénzt költeni “in between” kartyára….
+1 a "go big or go home"-ra. Totál értelmetlen most cserélni egy működő kártyáról mostani árak mellet lófaszra se elég pénzért.
Figyelte valaki, hogy az Unreal 5 -motor kihasználásához Shader Model 5.0 kell csak? Az új driverrel meg a Radeonok GCN1-től (!) megkapták a legújabb SM 6.6-ot? Mintha az egész ipar rákészűlt volna több év GPU hiányra.
Én elgondolkodtam még egy RX470 kártyán, mivel meglepő módon jól teljesít multi GPU-val DX12 és Vulcán játékokban, már amelyik támogatja. A probléma az, hogy már ezek is 80-150.000 között röpködnek, de még 290-390 kártyák is. Használtan. :'(
Annyiért már lassan PS5-öt/Xbox Series X -et is veszel.
Ha csak játékra kellene, opció is lenne az átállás konzolra. De mostanában vén fejjel elkezdtem volna hobby szinten barkácsol Blenderben, Unreal Engine-ben és más ilyesmiben. Ezekhez végtelen RAM és VRAM kellene, no meg normális GPU. És az igazán komoly dolgok persze CSAK tensor magokon futnak.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=cUHiBRdevDQ
Doom Eternal Ray-Tracing :D :D :D :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9UoghWAZ_L0
FSR coming! June 22.
@Komplikato, remélhetőéeg jövő ilyenkor már jobb lesz a helyzet de jelenleg nem tűnik olybá hogy ezt ki tudnád backellni mélyen zsebbenyúlás nélkül és vagy teljesítmény bottleneck jelenlegi HW-dal.
Ez vicces, az AMD FSR, meg az Epic féle Temporal Adaptive Resolution elmegy bármilyen SM5.0+ kártyával, a DLSS meg ugye NEM. Szóval elöbbiek működnek egy GTX980 vagy GTX1050-el is.
Plusz DLSS-él ugye előre kell tanítani AI-jal, hogy működjön, AMD féle megoldásnál pedig nem. Mondjuk valószínű nem is lesz olyan minőség, mint DLSS2.0-nál, de ha bejön valahova a DLSS1 és 2 közé minőségben, az azért elég fasza lesz, és biztos fejlesztik majd még.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Hold on, lássuk hogy mi lesz a valóságban. Radeon Inage Sharpening / Fidelity CAS is elég jó, és nagyon bizalomgerjesztő hogy FSR-ra kb. 5-6 éves kártyák is scopeban vannak mindkét oldalról. Izgi lesz a 22.-e, de azért senkinek se nyúljon bilibe a keze mert itt is support integráció kell szoftveres szinten a játékoktól.
Ez igaz, viszont mivel nem kell AI-jal előizzítani, valószínűleg egyszerűbb lesz az integráció, plusz ugye xbox és PS5 is AMD hardware, elképzelhető, hogy jobban megtolják majd emiatt ezt a techet.
Nyilván fenntartással kezelem én is, mert nem lehet tudni milyen minőség lesz a végeredmény, de azt el kell ismerni, hogy szimpatikus amit az AMD csinál, hogy mondhatni open source és bárki bárhova viheti, meg hogy amúgy NVIDIA kártyákkal is működik majd az eljárás.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Abszolút, s azért DLSS is vagy 1+ évig inkább vaproware volt 2.0-ig.
Na ez az. A RIS + FCAS is _közel_ olyan jó eredményt ad, mint a DLSS2, csak hát a vérfanboyok ezt ugye lelkesen tagadják. Nem egy DLSS2.0, de szerintem nem sokkal gyengébb csak, és akármelyik AMD-n elmegy, akármelyik játékkal...
rwurl=https://i.imgur.com/UdgSPCQ.png
Ehhez a mostani állapothoz képest ha ennél még jobb lesz FSR-el, akkor az azért bőven vállalható. Hozzátéve, hogy amúgy én is a natív változatot támogatom, de a mostani platina áras VGA-knál azért mindenképpen hasznos feature.
Mindeközben:
https://prohardver.hu/hir/computex_2021_amd_3d_chiplet_gyorsitotar.html
rwurl=https://cdn.prohardver.hu/dl/cnt/2021-06/168459s.jpg
https://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-RX-6000M-series-now-official-RX...
Azért az a 2TB/sec sebességű cache jobban jön egy 4 csatornás Threadripper vagy 8 csatornás Epyc proci mellé, mint egységsugarú Gamer Pityu hatmagos ólcsó desktop procijába. Hülyeség volt játékokkal demonstrálni, memória zabáló melós programokkal kellett volna bemutatni. Szerintem.
Jön majd az is nyilván, csak gondolom az még reszelés alatt. No meg most is eladnak minden egyes szerverprocit.
Amúgy mondták, hogy csak a csúcs kap ilyet, szóval 16mag alatt nem lesz...
Kb. Ezzel most be bástyázta magát a workstation/productivity szegmensben AMD évekre ha nem egy évtizedre…
Kíváncsi vagyok supcom alatt mit hoz. Még a végén le kell cserélnem a frissen vásárolt intel gagyit :D
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Vtkk-_0jrPU
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
rwurl=https://i.imgur.com/Kz9DEeb.jpg
Nem mintha lehetne majd kapni.... Ahol meg lesz ott majd 1.3 milláért árulják majd.
Ez is biztos a zsi… crypto-k hibája!!! :D
Tök mindegy, hogy kinek a hibája. A végeredmény ugyan az. Nem lehet majd kapni. Ha igen, az meg horror áron lesz.
Most konstatáltam hogy ami egy hónapja 3070 1000-1200 CHF volt az most 1500+; 2100-2200 3080 mára már 2600-2800 CHF; 3090 meg 3200+ ról indul.
Pontosan szép lassan kúszik fel az ára.
3070 majdnem pontosan euróban is ugyan így megy fel. Másfél hónapja volt 1100 euróért most meg 1400
https://kotaku.com/chaotic-scenes-at-nvidia-gpu-restock-1847029909
*Romero elismerően csettint a zombihordát látván*
szerk: van egy ilyen is:
https://www.pcmag.com/news/meet-the-people-who-camped-out-at-best-buy-fo...
https://prohardver.hu/hir/bearaztak_a_noctua_passziv_processzorhutojet.html
Biztos nem lesz nehezebb másfél kilónál.
Noctua d15 ventikkel együtt nyom 1,3kg-t.
Kéne. Noctuabarnában.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
talán ide.
A mai napon végre rávettem magamat (és ügyesebb kezű öregemet), hogy forrasszuk le az "i" és "4"-es switch-eket a G915-ről és rakjuk helyükre a scroll lock és pause/break switch-eket.
Nem spórolták ki a csavart ebből :D
A felső részen billentyű közökben 21 csavar volt, hátul 13 db összesen
Sajnos az aliexpress-ről rendelt kailh low profile choc switch-ekbe nem megy bele a G915-ös keycap, de ennek ellenére inkább azokat raktam be a rosszak helyett a scroll lock és pause/break helyére, meglesznek egy ideig keycap nélkül, majd rendelek tán rájuk, vagy kifaragom őket, ha nagyon elszánom magam.
Hihetetlenül jó érzés, hogy végre rendesen működnek i és 4, nem dupláznak, nem maradnak ki.
Most már csak a szokásos gépelési hibáim maradtak, de hát azokkal eddig is együtt tudtam élni.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King