sztem fáradt lehetsz, nézz meg egy sorozatrészt, aztán irány aludni :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Mániákus gyorshajtó vagyok. 200e kilométerrel a hátam mögött soha nem büntettek meg ezért. Egyrészt szerencse, másrészt odafigyelés. A népek többsége világtalanul szalad bele az amúgy kivédhető trafiba...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sacc per kábé 3-400k km körül tarthatok. Mániákus gyorshajtó tán sosem voltam, de régen simán hozzáadtam én is a +20%-ot és "odafigyeltem". Volt is 2-3 ráfutásos koccanásos balesetem, nagy mákkal mind könnyen meg lett úszva, max az én kocsim sérült, a másikon szinte semmi nem látszott. Aztán volt egy durvább balesetem, ami személyi sérüléssel is járt, és ott éppen nem gyorshajtottam a rendőri nyomozás alapján, de nem tudom kizárni (nem emlékszem egyszerűen), hogy nem a sietség okozta volna, és a kellő körültekintés hiánya, illetve a vörös színtévesztés. Viszonylag gyorsan visszaültem volán mögé, de azóta sokkal óvatosabb vagyok, és ha néha elő is tör még a régi vezetési stílus, 99%-ban inkább betartok minden rohadt szabályt, és nagyon odafigyelek inkább.. A kocsik lehet javultak, de a reakcióidőm csak romlik, nekem nem éri meg az az 5 perc..
szerk: Persze én is szeretek gyorsan menni, tervezem is, hogy esetleg elnézni vmi vezetéstechnikai képzésre, és vmi pályára, ahol el lehet ereszteni a lovakat, de egyelőre kihagytam, nehogy vérszemet kapjak aztán :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
elnézni vmi vezetéstechnikai képzésre, és vmi pályára, ahol el lehet ereszteni a lovakat, de egyelőre kihagytam, nehogy vérszemet kapjak aztán :D
Ez az egyik legokosabb dolog amit amúgy minden sofőrnek be kellene iktatnia az életébe. Én igazából a jogosítvány megszerzése után egy éven belülre kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget, vagy ugrik a jogsi.
Egyrészt mert hatalmas élmény, másrészt meg iszonyatosan jól megtanít kiismerni az autódat.
Vérszemet nem fogsz kapni, mert utána sokkal inkább tisztában leszel (megtapasztalod), hogy a közút azért nagyon, nagyon nem versenypálya.
Az hagyján, hogy nem versenypálya, de néhányan nagyon nincsenek tisztában az alapokkal.
A közelmúltban többször láttam olyat, hogy pl jobbra le akar parkolni, és a parkolóhelyre, kanyarodás előtt teljesen kihúzódik balra az út szélére és úgy kanyarodik aztán jobbra. -Mintha valami kibaszott hegyet kerülne ki éppen - Én meg jövök mögötte és gondoltam, hogy balra párhuzamosan fog leparkolni, hiszen mi másért húzódna teljesen balra? (természetesen mindezt indexelés nélkül) én meg abszolút nyugalommal haladnék tovább egyenesen, és majdnem kocc volt belőle. Biztosan jól vezetnek a nők, de az összes ilyet, művelő női vezető volt akiket láttam...
A múlt héten a másik kretén meg a telefonját nyomkodta, és úgy kanyarodott ki elém egy balos kisutcából, hogy nem nézett szét se jobbra, se balra. Gondolom látta a szeme sarkából, hogy jön a kanyar és kifordult elém. Amikor meg rádudáltam akkor ejtette el a telefont úgy megijedt..
A figyelmetlenség és nemtörődömség már más tészta, de ja, ezek amiket leírtál kb. mindennaposak sajnos. Az egyik legjobb tuning / beruházás ma egy autóba az elől-hátul rögzítő, valóban nagy felbontású menetkamera...
Jééézusom... most őszintén, már a Berkinél is felbaszott a múltkor, hogy mégis mennyire sötétnek kell lenni ahhoz, hogy büntetőfékezz egy kibaszott BUSZT? Főleg egy Bentleyvel, ha neked jön, nem a busznak lesz baja, hanem a 3x annyit érő autódnak, tehát ha már egy sötét bunkó vagyok, legalább a saját autómra vigyáznék....
De ráadásul itt még bent ült a csávónak a kislánya. Érted, annyira egy hülye gyökér, leszarja, hogy potenciálisan beleszáll egy BUSZ bazmeg a gyerekébe.... Fúúúú felforrt az agyam!
Bandido írta: Biztosan jól vezetnek a nők, de az összes ilyet, művelő női vezető volt akiket láttam...
Sokszor még az autót is legfeljebb csak kielégítő szinten tudják kezelni, de még ha az megy is, akkor is a legegyszerűbb forgalmi szituációkat is hajmeresztően tudják megoldani. Anyám is vezet 30+ éve, tudott kuplung nélkül váltani Wartburgban, volt automata gecinagy BMW-je, kisautója, mindene, eléggé rutinosnak mondható, de olyan dolgokat tud csinálni, hogy csak fogom a fejem, holott ott van a helyzetre az egyszerű, biztonságos, logikus megoldás, de mintha kifejezetten az ellenkezőjét akarná. Máshogy van bekötve az agyuk és kész :D
Az egyik legjobb tuning / beruházás ma egy autóba az elől-hátul rögzítő, valóban nagy felbontású menetkamera...
a barom adatvédelmi hatóság (NAIH) meg tiltotta nagyon sokáig, de még most is inkább csak szemet huny felette... De tudtommal van olyan ország EU-ban, ahol nem lehet használni.
Igen, azt hiszem Ausztriában például nem lehet használni.
Büntetni max. akkor fognak, ha megállítanak, vagy balesetet szenvedsz és a felvételekkel akarsz védekezni.
De ilyenkor ha jól tudom, nagy mértékű anyagi kárnál és vagy személyi sérülésnél a bizonyítékot felhasználják, max. külön megdorgálnak azért, hogy nem közölheted a videókat, csak mindenféle kitakarással.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
De tudtommal van olyan ország EU-ban, ahol nem lehet használni.
Mi viszont nem ilyen ország vagyunk, nyugodtan lehet a felvételeket készíteni. Nézd meg a BudapestiAutósok FB oldalt, konkrétan a szerkesztői közvetlen kapcsolatban lettek a rendőrséggel, és szívesen várják a felvételeket, hogy adott esetben a feljelentést meg tudják tenni. A rendőrség meg örül, ingyen pénz nekik.
@Sunyi:
Bizonyos esetekben ha van felvétel, és átadod a hatóságoknak, kötelező hivatalból eljárást indítaniuk, mert olyan szintű bűncselekményt hajt végre a felvételen látható jóember. A büntetőfékezés pl. ilyen. Persze ez önmagában nem jelenti azt, hogy meg is büntetik az illetőt, lehet elsikkad az adott ügy.
mint írtam idehaza se tisztázott normálisan a jogi helyzete a fedélzeti kamerának, korábban egyértelműen tilos volt, most meg kb. leszarja hatóság, ezt lehet látni a Budapesti Autósok népszerűségéből is...
Hatósági vagy bírósági eljárásokban meg fel lehet használni nyilván, rendőrséget sose érdekelte különösebben, hogy te jogszerűen szerezted-e be a bizonyítékot, ők is simán bekérik boldog boldogtalantól. Bírósági eljárásokban is fel lehet használni, ha csak valami túlbuzgó ügyvéd nagyon nagyon erős érvekkel ki nem záratja.
Persze én is szeretek gyorsan menni, tervezem is, hogy esetleg elnézni vmi vezetéstechnikai képzésre, és vmi pályára, ahol el lehet ereszteni a lovakat, de egyelőre kihagytam, nehogy vérszemet kapjak aztán :D
Ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy két elég különböző dologról van szó. A vezetéstechnika teljesen oké, és jó is, hogy saját kocsival mész, mert annak kell ismerned a határait, ellenben pályára kommersz közlekedőedénnyel kimenni nem feltétlenül az az élmény, amelyet érdemes megtapasztalni a futómű alkalmatlansága okán.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
btw.: Berki kapcsán mindenhez +1.
Azonban a buszvezetőt is előveszik majd, mivel 'nem tudta elkerülni az ütközést'.
A videót egyszer láttam. Rémlik, hogy szinte állóra is fékeztette a buszt az a barom Berki. Tippem szerint itt az lett volna a helyes megoldás (a buszon lévő emberek biztonsága érdekében is), hogy rendszám megjegyez, megáll és rendőrt hív.
Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
Ez autóval is nagy hiba, hát még busszal. A dolgot ugye bonyolítja, hogy az elöl haladó szándékosan fékezgetett, lassítgatott. De ez nem menti föl a buszvezetőt. Mint pl. ha gyorshajtónak nem adunk elsőbbséget, baleset esetén az sem ment föl minket, hogy gyorsan hajtott, ő is szabálytalan volt, mert ugyan úgy a gyorshajtónak volt elsőbbsége.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
De úgy rémlik az is benne van a KRESZben, hogy előzés után meg kell hagyni a másiknak a megfelelő féktávot visszasoroláskor. Jelen esetben ilyen nem igazán történt.
+ busznál nagyon nem egyszerű dolog a vészfékezés, csínján kell bánni vele, rengeteg álló utas van.
Tippre az utasok egészsége szempontjából jobban jártak így, mint ha erősebben beletapos a fékbe, mindenki egymás nyakába esik,az a mocsok meg csak röhögve elhajtott volna.
Illetve vszleg eszébe se jutott, hogy az a barom nekiáll ennyire fékezni, miután beelőzte..
szerk
@Bandido
lehet közönség is volt, akik ujjongtak a faszméricskélős számok láttán
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy
az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
Ez alap.
Azonban lakott területen kívül a 3500kg-ot meghaladó, vagy 7 méternél hosszabb jármű szerelvénynek olyan követési távolságot kell tartania az előtte haladó mögött, hogy a két jármű közé legalább egy -előzést végrehajtó- személygépkocsi biztonságosan besorolhasson.
És busznál a jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy, vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
Igazából szerintem semmi nem indokolta, hogy a buszvezető ne tudott volna megállni ütközés nélkül, illetve adott esetben olyan távolságot tartani, hogy ha kell, meg tudjon állni. Persze Berki miatt valószínűleg mindenképp meg kellett volna állni, de nem kellett volna tovább haladni, hanem rendőrt hívni.
Szóval lesz itt mit vizsgálni bőven. Berki felelőssége persze egyértelmű, viszont a buszvezetőé majd kiderül. Szerintem neki is bünti lesz.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Jaja, az tuti, hogy büntetve lesz vmilyen szinten, mert tök mindegy a körülmény, akkor is ő ment bele a másikba.
Csak személy szerint úgy érzem, hogy nem volt sok másra esélye jelen helyzetben. Ha ennél durvábban fékez, szinte garantáltan több utas sérül meg.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
sztem fáradt lehetsz, nézz meg egy sorozatrészt, aztán irány aludni :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Mániákus gyorshajtó vagyok. 200e kilométerrel a hátam mögött soha nem büntettek meg ezért. Egyrészt szerencse, másrészt odafigyelés. A népek többsége világtalanul szalad bele az amúgy kivédhető trafiba...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
+1
Sacc per kábé 3-400k km körül tarthatok. Mániákus gyorshajtó tán sosem voltam, de régen simán hozzáadtam én is a +20%-ot és "odafigyeltem". Volt is 2-3 ráfutásos koccanásos balesetem, nagy mákkal mind könnyen meg lett úszva, max az én kocsim sérült, a másikon szinte semmi nem látszott. Aztán volt egy durvább balesetem, ami személyi sérüléssel is járt, és ott éppen nem gyorshajtottam a rendőri nyomozás alapján, de nem tudom kizárni (nem emlékszem egyszerűen), hogy nem a sietség okozta volna, és a kellő körültekintés hiánya, illetve a vörös színtévesztés. Viszonylag gyorsan visszaültem volán mögé, de azóta sokkal óvatosabb vagyok, és ha néha elő is tör még a régi vezetési stílus, 99%-ban inkább betartok minden rohadt szabályt, és nagyon odafigyelek inkább.. A kocsik lehet javultak, de a reakcióidőm csak romlik, nekem nem éri meg az az 5 perc..
szerk: Persze én is szeretek gyorsan menni, tervezem is, hogy esetleg elnézni vmi vezetéstechnikai képzésre, és vmi pályára, ahol el lehet ereszteni a lovakat, de egyelőre kihagytam, nehogy vérszemet kapjak aztán :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ez az egyik legokosabb dolog amit amúgy minden sofőrnek be kellene iktatnia az életébe. Én igazából a jogosítvány megszerzése után egy éven belülre kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget, vagy ugrik a jogsi.
Egyrészt mert hatalmas élmény, másrészt meg iszonyatosan jól megtanít kiismerni az autódat.
Vérszemet nem fogsz kapni, mert utána sokkal inkább tisztában leszel (megtapasztalod), hogy a közút azért nagyon, nagyon nem versenypálya.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Az hagyján, hogy nem versenypálya, de néhányan nagyon nincsenek tisztában az alapokkal.teljesen kihúzódik balra az út szélére és úgy kanyarodik aztán jobbra. -Mintha valami kibaszott hegyet kerülne ki éppen - Én meg jövök mögötte és gondoltam, hogy balra párhuzamosan fog leparkolni, hiszen mi másért húzódna teljesen balra? (természetesen mindezt indexelés nélkül) én meg abszolút nyugalommal haladnék tovább egyenesen, és majdnem kocc volt belőle. Biztosan jól vezetnek a nők, de az összes ilyet, művelő női vezető volt akiket láttam...
A közelmúltban többször láttam olyat, hogy pl jobbra le akar parkolni, és a parkolóhelyre, kanyarodás előtt
A múlt héten a másik kretén meg a telefonját nyomkodta, és úgy kanyarodott ki elém egy balos kisutcából, hogy nem nézett szét se jobbra, se balra. Gondolom látta a szeme sarkából, hogy jön a kanyar és kifordult elém. Amikor meg rádudáltam akkor ejtette el a telefont úgy megijedt..
A figyelmetlenség és nemtörődömség már más tészta, de ja, ezek amiket leírtál kb. mindennaposak sajnos. Az egyik legjobb tuning / beruházás ma egy autóba az elől-hátul rögzítő, valóban nagy felbontású menetkamera...
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
https://hvg.hu/cegauto/20210514_buntetofekezes_busz_kispest_rendorseg_jogositvany
Jééézusom... most őszintén, már a Berkinél is felbaszott a múltkor, hogy mégis mennyire sötétnek kell lenni ahhoz, hogy büntetőfékezz egy kibaszott BUSZT? Főleg egy Bentleyvel, ha neked jön, nem a busznak lesz baja, hanem a 3x annyit érő autódnak, tehát ha már egy sötét bunkó vagyok, legalább a saját autómra vigyáznék....
De ráadásul itt még bent ült a csávónak a kislánya. Érted, annyira egy hülye gyökér, leszarja, hogy potenciálisan beleszáll egy BUSZ bazmeg a gyerekébe.... Fúúúú felforrt az agyam!
Chief Exorcist
Sokszor még az autót is legfeljebb csak kielégítő szinten tudják kezelni, de még ha az megy is, akkor is a legegyszerűbb forgalmi szituációkat is hajmeresztően tudják megoldani. Anyám is vezet 30+ éve, tudott kuplung nélkül váltani Wartburgban, volt automata gecinagy BMW-je, kisautója, mindene, eléggé rutinosnak mondható, de olyan dolgokat tud csinálni, hogy csak fogom a fejem, holott ott van a helyzetre az egyszerű, biztonságos, logikus megoldás, de mintha kifejezetten az ellenkezőjét akarná. Máshogy van bekötve az agyuk és kész :D
Chief Exorcist
Kölcsön kapta a kocsit.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a barom adatvédelmi hatóság (NAIH) meg tiltotta nagyon sokáig, de még most is inkább csak szemet huny felette... De tudtommal van olyan ország EU-ban, ahol nem lehet használni.
Igen, azt hiszem Ausztriában például nem lehet használni.
Büntetni max. akkor fognak, ha megállítanak, vagy balesetet szenvedsz és a felvételekkel akarsz védekezni.
De ilyenkor ha jól tudom, nagy mértékű anyagi kárnál és vagy személyi sérülésnél a bizonyítékot felhasználják, max. külön megdorgálnak azért, hogy nem közölheted a videókat, csak mindenféle kitakarással.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Mi viszont nem ilyen ország vagyunk, nyugodtan lehet a felvételeket készíteni. Nézd meg a BudapestiAutósok FB oldalt, konkrétan a szerkesztői közvetlen kapcsolatban lettek a rendőrséggel, és szívesen várják a felvételeket, hogy adott esetben a feljelentést meg tudják tenni. A rendőrség meg örül, ingyen pénz nekik.
@Sunyi:
Bizonyos esetekben ha van felvétel, és átadod a hatóságoknak, kötelező hivatalból eljárást indítaniuk, mert olyan szintű bűncselekményt hajt végre a felvételen látható jóember. A büntetőfékezés pl. ilyen. Persze ez önmagában nem jelenti azt, hogy meg is büntetik az illetőt, lehet elsikkad az adott ügy.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
mint írtam idehaza se tisztázott normálisan a jogi helyzete a fedélzeti kamerának, korábban egyértelműen tilos volt, most meg kb. leszarja hatóság, ezt lehet látni a Budapesti Autósok népszerűségéből is...
Hatósági vagy bírósági eljárásokban meg fel lehet használni nyilván, rendőrséget sose érdekelte különösebben, hogy te jogszerűen szerezted-e be a bizonyítékot, ők is simán bekérik boldog boldogtalantól. Bírósági eljárásokban is fel lehet használni, ha csak valami túlbuzgó ügyvéd nagyon nagyon erős érvekkel ki nem záratja.
https://telex.hu/belfold/2021/05/14/berki-krisztian-elokeszito-ules-elnapolas-jogositvany
így teljesen érthető miért tart évekig. jobb helyeken nincs ilyennek következménye? mert bennem felmerül a gyanú, hogy akár szándékos is lehet.
Ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy két elég különböző dologról van szó. A vezetéstechnika teljesen oké, és jó is, hogy saját kocsival mész, mert annak kell ismerned a határait, ellenben pályára kommersz közlekedőedénnyel kimenni nem feltétlenül az az élmény, amelyet érdemes megtapasztalni a futómű alkalmatlansága okán.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Azért mx-5-tel elég nagy élmény volt a Hungaroring két alkalommal is. Persze nem kommersz közlekedőedény, de nem is az a vaskos sportautó :D
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
ez is +1.
Haverom RS4-ében már egész jó volt:)
Áhh. Benéztem. Amúgy tényleg hulla fáradt voltam.:)
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
e-mail miatt nem. Amúgy meg eljárási bírsággal lehet sújtani, ha szándékosan akadályozza az eljárás lefolytatását.
https://telex.hu/belfold/2021/05/14/onjelolt-autoversenyzok-miatt-modosi...
ez is. agyrém. és bölcs "megoldás"
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
btw.: Berki kapcsán mindenhez +1.
Azonban a buszvezetőt is előveszik majd, mivel 'nem tudta elkerülni az ütközést'.
A videót egyszer láttam. Rémlik, hogy szinte állóra is fékeztette a buszt az a barom Berki. Tippem szerint itt az lett volna a helyes megoldás (a buszon lévő emberek biztonsága érdekében is), hogy rendszám megjegyez, megáll és rendőrt hív.
Ez autóval is nagy hiba, hát még busszal. A dolgot ugye bonyolítja, hogy az elöl haladó szándékosan fékezgetett, lassítgatott. De ez nem menti föl a buszvezetőt. Mint pl. ha gyorshajtónak nem adunk elsőbbséget, baleset esetén az sem ment föl minket, hogy gyorsan hajtott, ő is szabálytalan volt, mert ugyan úgy a gyorshajtónak volt elsőbbsége.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
De de de dehát az autókban van Km óra.... őszintén nem értem.
De úgy rémlik az is benne van a KRESZben, hogy előzés után meg kell hagyni a másiknak a megfelelő féktávot visszasoroláskor. Jelen esetben ilyen nem igazán történt.
+ busznál nagyon nem egyszerű dolog a vészfékezés, csínján kell bánni vele, rengeteg álló utas van.
Tippre az utasok egészsége szempontjából jobban jártak így, mint ha erősebben beletapos a fékbe, mindenki egymás nyakába esik,az a mocsok meg csak röhögve elhajtott volna.
Illetve vszleg eszébe se jutott, hogy az a barom nekiáll ennyire fékezni, miután beelőzte..
szerk
@Bandido
lehet közönség is volt, akik ujjongtak a faszméricskélős számok láttán
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Valószínűleg erre gondolsz:
Előzni abban az esetben szabad ha:
Az első szabály ugye, amit írtam:
Ez alap.
Azonban lakott területen kívül a 3500kg-ot meghaladó, vagy 7 méternél hosszabb jármű szerelvénynek olyan követési távolságot kell tartania az előtte haladó mögött, hogy a két jármű közé legalább egy -előzést végrehajtó- személygépkocsi biztonságosan besorolhasson.
És busznál a jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy, vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
Igazából szerintem semmi nem indokolta, hogy a buszvezető ne tudott volna megállni ütközés nélkül, illetve adott esetben olyan távolságot tartani, hogy ha kell, meg tudjon állni. Persze Berki miatt valószínűleg mindenképp meg kellett volna állni, de nem kellett volna tovább haladni, hanem rendőrt hívni.
Szóval lesz itt mit vizsgálni bőven. Berki felelőssége persze egyértelmű, viszont a buszvezetőé majd kiderül. Szerintem neki is bünti lesz.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Jaja, az tuti, hogy büntetve lesz vmilyen szinten, mert tök mindegy a körülmény, akkor is ő ment bele a másikba.
Csak személy szerint úgy érzem, hogy nem volt sok másra esélye jelen helyzetben. Ha ennél durvábban fékez, szinte garantáltan több utas sérül meg.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
https://index.hu/sport/2021/05/14/sidi-peter-peni-istvan-sportlovo-dopping/
https://index.hu/belfold/2021/05/14/berki-krisztian-buntetofekezes-targyalas/