És itt megint bejön a klasszikus haditechnika, kár, hogy nincs egy Cifu itt.
Ha már egy Carriernek önvédelem miatt kell felbocsátania gépeket, akkor annak a hajónak kb. "lőttek". Úgy értem, "biztos" a találat így vagy úgy (pontosabban egy célvető már becélozta), valahonnan (rakéta/torpedó/ágyú) - az elsüllyedés már persze nem, az az adott sérüléstől/mellélővéstől függ.
Ezek a hajók rettentően túlvannak biztosítva.
szerk: gondolom átkeléskor is járőröz pár gép odafent
Ha már egy Carriernek önvédelem miatt kell felbocsátania gépeket, akkor annak a hajónak kb. "lőttek". Úgy értem, "biztos" a találat így vagy úgy (pontosabban egy célvető már becélozta), valahonnan (rakéta/torpedó/ágyú) - az elsüllyedés már persze nem, az az adott sérüléstől/mellélővéstől függ.
Pontosan. Egy flotta több száz kilométerről csapást tud mérni repülők nélkül is, ha a repülőket fel kell küldeni önvédelemből ott már nagy a baj.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Alakul. 10% az európai olaj és gáznak a csatornán jött napi szinten. Ha több, mint egy hétig tökölnek, akkor mindenképp emelni fogja az áraikat, függetlenül a pandémia miatti igény csökkenésnek. Ennek legjobban az oroszok örülnének.
Másik finomság, hogy 20%-ka a napi nafta igénynek, a műanyagok számára, szintén itt "folyt" át, ami az ázsiai gyártok műanyag igénye miatt, mindenképp ki fog hatni az árakra...
Már vannak hajók, amik a hosszabb, kockázatosabb utat választották, 10-12 nappal megtoldva a szállítási időt, meg persze a szállítási költségeket. (Majd akkor fogják a fejüket, ha tényleg a tervezett időben megoldják a dugót, mert akkor azok jártak jól, akik várakoztak.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Költségek: Szuez csatorna átkelés, üzemanyag, idő/út alapú teherszállítás... Tavalyi videó, de pont idevág. Gondolom, nem sokan indultak el megkerülni Afrikát...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0iwOZOb90fM
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Érdekes. Mondanám, hogy akkor nem forintbaszók, viszont mindenhol azt olvasom és hallom, hogy ezeken a hajókon 10-20+ éves technika van és a szabályozás pedig még régebbi. Ami változott egyedül, az a rakomány mennyisége...
Persze a szerződés, biztosítás és rakománytól is függ. Azért ennyi konténer között biztos akad pár, melyeknek a tartalma kerül annyiba, mint egy ilyen oda-vissza út összesen...
:DD Nyilván.
Azon röhögtem nagyot, hogy a hajó tulajai japánok, az üzemeltető cég német, a hajó panamai, a legénység Koothrappali, a konténerek Tajwaniak és a rakomány kínai.:DD
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Néztem tegnap, és a mercis egy barom, ez vitathatatlan, de azért a sofőrünk is vagy bénázott egy sort, vagy direkt leckéztette egy kicsit a Mercit. Mert rendben, hogy 130-cal mész, és az a megengedett, de ez fölösleges konfliktuskeresésnek tűnt így a videóból.
Az utolsó autót marha lassan előzte, simán lett volna ideje kihúzódni, a barom elhúzhat, aztán visszamenni a belsőbe.
Illetve visszapillantó nélkül nehéz biztosra mondani, de gyanúsan nagyon lassan ment vissza a külső sávba előzés után. Igazából én is lassan szoktam visszamenni, mert annál kevés dolgot gyűlölök jobban, hogy valaki megelőz, aztán szinte azonnal bejön elém, nulla féktávot hagyva, szóval én is próbálom tartani magam ehhez, szabályosan közlekedni, és csak kellő távolság meghagyása után visszasorolni.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ami még szintén érdekes, hogy a hadihajók is ezt az utat választják elég sűrűn (merthogy ugye arra mindig balhé van)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=bfRdrXy7PEA
Összeesküvés elmélet ON.
Ééééérdekes felvetés tényleg.
Amúgy átkelés alatt hogyan biztosítják ezeket a hajókat? Ilyen alacsony sebességgel és nem szél ellen hajózva ugye nem tudnak repülőket indítani...
A helikopátereket kizárták a képletből :D
So, to sum up – no, there is no helicopter in the world that could lift a fully-loaded container off the deck of the Ever Given.
https://www.aerotime.aero/27542-Could-helicopters-solve-the-Suez-channel...
Továbbá:
Attempt to refloat ship blocking Suez Canal was unsuccessful: ship's technical manager
https://www.reuters.com/article/us-egypt-suezcanal-ship-bsm-idUSKBN2BI2E1
Illetve retyópapír válság incoming:
Stuck Suez Canal Cargo Ship Might Trigger a Toilet Paper Shortage — Again
https://finance.yahoo.com/news/stuck-suez-canal-cargo-ship-171309327.html
Chief Exorcist
Simán tudnak, gőzkatapult erősségétől és repülő típusától függ, de nyilván irányelv s biztonságosabb minél több felhajtóerő áll rendelkezésre. https://www.quora.com/Do-aircraft-carriers-still-have-to-turn-in-to-the-...
Egyébként WD40-nel próbálkoztak már? Nincs olyan dolog az életben, amire az ne lenne jó.
Illetve Empire State Building for scale.... nem szűk ez a csatorna... a hajó gecinagy :O
rwurl=https://i.imgur.com/LDw0Q3v.jpg
Chief Exorcist
És itt megint bejön a klasszikus haditechnika, kár, hogy nincs egy Cifu itt.
Ha már egy Carriernek önvédelem miatt kell felbocsátania gépeket, akkor annak a hajónak kb. "lőttek". Úgy értem, "biztos" a találat így vagy úgy (pontosabban egy célvető már becélozta), valahonnan (rakéta/torpedó/ágyú) - az elsüllyedés már persze nem, az az adott sérüléstől/mellélővéstől függ.
Ezek a hajók rettentően túlvannak biztosítva.
szerk: gondolom átkeléskor is járőröz pár gép odafent
Pontosan. Egy flotta több száz kilométerről csapást tud mérni repülők nélkül is, ha a repülőket fel kell küldeni önvédelemből ott már nagy a baj.
rwurl=https://old.reddit.com/r/CatastrophicFailure/comments/mecb5d/ever_given_...
Az a sanda gyanúm, hogy a sekély rész az a bővítés első szakasza.
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/ExathZbWgActnAx?format=jpg&name=medium
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Remelem tenyleg igy oldjak majd meg es lesz uj piramis :D
rwurl=https://i.redd.it/1nedl16o8kp61.jpg
https://qz.com/1988437/the-suez-canals-worst-stuck-ship-fiasco-lasted-ei...
Eközben japán is aktivizálta magát...
rwurl=https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s720x720/165737769_5194242...
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
https://taiwanenglishnews.com/truck-carrying-evergreen-container-causes-...
Truck carrying Evergreen container causes traffic jam in China
úgy látszik ez a cég el van átkozva :D
Chief Exorcist
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Yj_e2y2QhXo
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Alakul. 10% az európai olaj és gáznak a csatornán jött napi szinten. Ha több, mint egy hétig tökölnek, akkor mindenképp emelni fogja az áraikat, függetlenül a pandémia miatti igény csökkenésnek. Ennek legjobban az oroszok örülnének.
Másik finomság, hogy 20%-ka a napi nafta igénynek, a műanyagok számára, szintén itt "folyt" át, ami az ázsiai gyártok műanyag igénye miatt, mindenképp ki fog hatni az árakra...
Már vannak hajók, amik a hosszabb, kockázatosabb utat választották, 10-12 nappal megtoldva a szállítási időt, meg persze a szállítási költségeket. (Majd akkor fogják a fejüket, ha tényleg a tervezett időben megoldják a dugót, mert akkor azok jártak jól, akik várakoztak.)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Indonézia legnagyobb kőolajfinomítója:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=lwCh-0I1Nww&t=1s
Minden jel szerint, az olaj ára el fog mozdulni.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Közben jött a hír, hogy kiszabadították az Örökzöldet :D
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Suez canal: Ever Given ship refloated after almost a week blocking major waterway
Live show
rwurl=https://youtu.be/WEv1h6SD1JU
Véletlen lenne? Aligha:
rwurl=https://i.imgur.com/9V3Ipj1.jpg
Chief Exorcist
a konkret kiszabaditasi reszrol tud valaki jo videot?
Parizer forever.
Azt nem, de más azért akad.
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/ExnIEIRVcAAEiOg?format=jpg&name=large
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/ExhY8j6U4AAnfYs?format=jpg&name=large
Költségek: Szuez csatorna átkelés, üzemanyag, idő/út alapú teherszállítás... Tavalyi videó, de pont idevág. Gondolom, nem sokan indultak el megkerülni Afrikát...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=0iwOZOb90fM
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
De, elég sokan elindultak amennyire láttam valahol pár napja :)
Érdekes. Mondanám, hogy akkor nem forintbaszók, viszont mindenhol azt olvasom és hallom, hogy ezeken a hajókon 10-20+ éves technika van és a szabályozás pedig még régebbi. Ami változott egyedül, az a rakomány mennyisége...
Persze a szerződés, biztosítás és rakománytól is függ. Azért ennyi konténer között biztos akad pár, melyeknek a tartalma kerül annyiba, mint egy ilyen oda-vissza út összesen...
ui.:uhhhh b...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ltdHRdtEHE4
:DDD Sokáig vonják majd a fizuból...
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
"Who's gonna pay"
:DD Nyilván.
Azon röhögtem nagyot, hogy a hajó tulajai japánok, az üzemeltető cég német, a hajó panamai, a legénység Koothrappali, a konténerek Tajwaniak és a rakomány kínai.:DD
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
https://index.hu/belfold/2021/03/29/buntetofekezes-m3-autopalya-uditospalack-mercedes-sofor-autos-kamera-felvetel/
Néztem tegnap, és a mercis egy barom, ez vitathatatlan, de azért a sofőrünk is vagy bénázott egy sort, vagy direkt leckéztette egy kicsit a Mercit. Mert rendben, hogy 130-cal mész, és az a megengedett, de ez fölösleges konfliktuskeresésnek tűnt így a videóból.
Az utolsó autót marha lassan előzte, simán lett volna ideje kihúzódni, a barom elhúzhat, aztán visszamenni a belsőbe.
Illetve visszapillantó nélkül nehéz biztosra mondani, de gyanúsan nagyon lassan ment vissza a külső sávba előzés után. Igazából én is lassan szoktam visszamenni, mert annál kevés dolgot gyűlölök jobban, hogy valaki megelőz, aztán szinte azonnal bejön elém, nulla féktávot hagyva, szóval én is próbálom tartani magam ehhez, szabályosan közlekedni, és csak kellő távolság meghagyása után visszasorolni.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
szerintem is direkt húzta az agyát a mercisnek a beküldő.
Igen ez az a tipikus videó amit nem biztos hogy meg kéne mutatni a zsaruknak mert az egyértelmű idióta mercis mellett lehet téged is megbasznak :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut