A legjobb Alien film a Bolygó neve: halál óta, pedig csak egy videójáték. Pár évvel ezelőtt már nekifutottam egyszer, de valamiért akkor nem fejeztem be, de most hogy feltűnt az Xbox Pass kínálatában - és időm is van rá - újra neki ugrottam. Őszintén szólva már nem igazán emlékszem arra, hogy annak idején miért hagytam annyiba - lehet hogy pont akkor jelent meg az aktuális WoW kiegészítő -, de úgy gondolom, hogy most végre egy súlyos hiányosságot pótólok be. Egész egyszerűen azért mert ez a játék az úgynevezett tökéletes videójáték prototípusa. (OK! Semmi se lehet tökéletes, amit ember csinál, de na.)
Ebben a játékban minden a helyén van, sorolhatnám, hogy mi tetszik benne, de mivel minden ezért bele se kezdek. A story, a voice acting, a zene, a hangeffektek, az Alien, az NPC-k, a játékmenet, a grafika (anyám! a bevilágítás tökéletes) és az úgynevezett immersion. Minden a helyén van. Talán egy icuri-picuri hibája mégis van, de ebbe nevetséges lenne belekötni. A játék készítői annyira belejöttek a munkába, hogy talán a kelletténél egy kicsit hosszabb lett. A fene se tudja, hogy valójában hiba-e, mert a hangulata végig frenetikus. Igazi etalon nekem ez a játék.
Az pedig külön is megsüvegelendő, hogy milyen hallatlan tisztelettel álltak a Nyolcadik utas: a Halál képi világához. Amit lehetett átemeltek onnan, minden mást meg tovább fejlesztettek. Óriási mega kedvenc, nem is tudnám pontozni.
Nekem is van némi közöm a hangtechnikához, és ezt a részét magam is külön figyeltem, mert rengeteget hozzá tesz az immersionhöz. Elismerően mosolygok azon, hogy a különböző anyagból vagy megmunkálásból készült padlón a lépések hangja is más. Vagy ahogy le van EQ-zva az Alien lépéseinek a hangja, amikor a plafon felett mászkál. Ááááá!!! Igazi gyöngyszem ez, no.
Emlékszem 6 éve azért hagytam abba 1/4-nél a játékot mert fostam nagyon attól hogy meg fogok halni hisz a küblicica úgyis elkap. Végül egy évre rá bele vetettem magam a halálba, s jópárszor elkapott. Számomra az egyedüli negatívum a játékban az volt hogy kb. 1/2-től (lángszórótól) már inkább bosszantott ha belefutottam Alienbe mintsem fostam. De abszolút a legjobb Alien játék mai napig. Kár hogy CA azóta továbbra is csak Total Warokat tol ki... :(
Amúgy ha hang és játék akkor a binauralis Hellblade Senua’s Sacrifice mindenképp ajánlom mert sosem volt még ahhoz fogható szigorúan fejhallgatós audio élményem játékban. Ráadásul azt hiszem ugyanúgy benne van Xbox Game Passben.
A küblicica valóban veszélyes (még szép, hisz ez a játék egyik fundamentuma!), de van egy sajátos ritmusa annak, hogy hogyan lehet elkerülni a vele való végzetes találkozást. Most már vagyok annyira türelmes, hogy erre is figyeljek, így boldogulok. A gondom inkább a térképpel van, meg azzal, hogy épp hova kell mennem, na de ez is a kihívás része. Egyáltalán nem könnyű játék, de egy túlélő horrornak nem is kell annak lennie.
Attila1234 írta: A gondom inkább a térképpel van, meg azzal, hogy épp hova kell mennem, na de ez is a kihívás része. Egyáltalán nem könnyű játék, de egy túlélő horrornak nem is kell annak lennie.
Imádtam hogy a térkép és az objective-ek direkt félrevezetőek és nem egyszer összezavaróak, ugyanúgy a game design része. A pár másodperces save game delay is iszonyat jó, tesztelés alatt rakták be mikor fejlesztésnél abba a dilemmába kerültek hogy checkpointnál mi történjen ha Alien megölne épp s teljesen gamebreaking volt bárminemű megoldás, míg nem jött a manuális save game ahogy implementálva lett. https://www.gamasutra.com/view/news/235104/Game_Design_Deep_Dive_The_sav...
Nokedli írta: Nem, de jó név :-)
Nekem a legjobb nevem talán a troll sámánomé volt WoWban: Wedodavoodoo.
Én a Warhammer Olineban (Age of Reckoning) Gretchin "sámánként" választottam ki jól a Squiq állatkám nevét. Slöbög. :)
A haver szalamandráját meg Csilinek hívták. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Kár hogy CA azóta továbbra is csak Total Warokat tol ki... :(
Ez nem igaz, egyik kedvenc univerzumodba is beszálltak még utána egy Halo Wars 2-vel, melynek ugyanaz az Alistair Hope lett az atyja, mint az Alien: Isolationnek.
Bár nem éltem volna meg csapásként, ha kimarad ez a fejezet a játéktörténelemből, az első részhez hasonlóan nagyon konzolbiztos RTS lesz, de legalább már nem a WarCraft: Orcs & Humans útvonalkeresését majmolták, mint az Ensemble elődben.
A Hellblade pedig tényleg über pszichózisbomba fülessel.
Kb egy éve játszottam végig én is egy korábbi félbehagyott nekifutás után. És nagyon jól tettem. A legjobb Alien élmény a Rebellion féle első AVP óta. Tényleg csak a hossza volt zavaró egy kicsit, a végére viszont úgy felpörgött, hogy csak pislogni tudtam. És ez egy tök régi játék, de brutális ahogy kinéz.
Tény, de megmondom őszintén a Halo Wars nagyon gyenge. 2-vel is játszottam de elég hogyha az átvezetőket végignézni YouTube-on az ember, nem veszít senki se vele ha kimarad. (Ugyanez a Spartan Assault, de tableten a WC-n amaz elment...)
A Spartan Assault twin-stick shooternek inkább elmegy (kb. a kétharmadánál járok jelenleg), mint a két HW az élvonalbeli RTS-ek között. Olyan szintű játszhatósági problémáik vannak, hogy el sem hiszem. Viszont az SA és az SS esetében a co-op mostohán kezelése elég érthetetlen.
Már csak azért is, mert a HW-k erénye a kooperatív kampány (nem azért mert annyira jó, hanem mert van, és funkcionál), illetve egy tradicionálisan PC-s műfaj aktuális konzolosítása, ha nem is nóvum, de próbálkozás. Ugyanakkor ha más skinnel, más néven megjelennek PC-re, szerintem a süllyesztőbe kerültek volna. Jó, látszik, hogy nem kétfilléresek, főleg a HW2 átvezetőin, a Halo CE Anniversary óta azokat elég jó szinten nyomják.
Igen már hallottam róla. Tervbe van véve a kipróbálása.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
egyszer én is elkezdtem, de nem játszottam vele azóta, de úgy rémlik van benne olyan opció, hogy be lehet kapcsolni, hogy figyelje a játék a mikrofonodat és amikor mondjuk egy szekrényben kell kussolni akkor tényleg neked is csöndben kell lenned mert lebuksz.
ez ki lett próbálva?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én a Splinter Cell Chaos Theory coop módjában emlékszem ilyenre. :D Ha társaddal hangosan beszéltél a mikrofonba akkor az örök észrevettek. Nagy poén volt.
Erről jut eszembe: Ubisoftnak nem volt valami hang vezérlésen alapuló stratégiai játéka régen?
Supergiant eddigi talán egyik legjobb játéka, ha zenében olyan erős lenne mint a Bastion / Transistor akkor minden bizonnyal. Eddig még vagy 2-3 órát töltöttem bele, de iszonyat jó rougelike hack ‘n’ slash. Cerberus labdájára gyűjtők épp xD. Switchen tökéletes amúgy.
Mivel gamepass-be bekerült elővettem az Evil Within első részét. Annak idején elakadtam benne, kíváncsi vagyok, most átlendülök e azon a szakaszon, vagy egyáltalán eljutok - e odáig. Eddig nagyon bejön. Viszont üvölt egy jó remasterért mert alapvetően félelmetesen szép lenne, és talán a szemem sem folyna ki.
Rohadjanak meg a csontik és, hogy pont a dugeonben halok meg. Most mehetek vissza egy szál f*szban, reménykedve, hogy nem futok össze semmivel, hogy aztán a pillanat tört része alatt felmarjam az ott hagyott összes cuccomat. Második próbálkozás...:/
Amúgy vicces, hogy amikor az első Troll megindult felém, döngő léptekkel, idegből nyomtam egy AFK-t, majd utána kitaláltam egyéb 'fontos' feladatokat, csak hogy ne kelljen még egyszer szívinfarktust kapni. Ma meg lő-szalad-lő-szalad... párszor ismételve és megfeküdt. Aztán egy másik is.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Alien: Isolation
A legjobb Alien film a Bolygó neve: halál óta, pedig csak egy videójáték. Pár évvel ezelőtt már nekifutottam egyszer, de valamiért akkor nem fejeztem be, de most hogy feltűnt az Xbox Pass kínálatában - és időm is van rá - újra neki ugrottam. Őszintén szólva már nem igazán emlékszem arra, hogy annak idején miért hagytam annyiba - lehet hogy pont akkor jelent meg az aktuális WoW kiegészítő -, de úgy gondolom, hogy most végre egy súlyos hiányosságot pótólok be. Egész egyszerűen azért mert ez a játék az úgynevezett tökéletes videójáték prototípusa. (OK! Semmi se lehet tökéletes, amit ember csinál, de na.)
Ebben a játékban minden a helyén van, sorolhatnám, hogy mi tetszik benne, de mivel minden ezért bele se kezdek. A story, a voice acting, a zene, a hangeffektek, az Alien, az NPC-k, a játékmenet, a grafika (anyám! a bevilágítás tökéletes) és az úgynevezett immersion. Minden a helyén van. Talán egy icuri-picuri hibája mégis van, de ebbe nevetséges lenne belekötni. A játék készítői annyira belejöttek a munkába, hogy talán a kelletténél egy kicsit hosszabb lett. A fene se tudja, hogy valójában hiba-e, mert a hangulata végig frenetikus. Igazi etalon nekem ez a játék.
Az pedig külön is megsüvegelendő, hogy milyen hallatlan tisztelettel álltak a Nyolcadik utas: a Halál képi világához. Amit lehetett átemeltek onnan, minden mást meg tovább fejlesztettek. Óriási mega kedvenc, nem is tudnám pontozni.
rwurl=https://youtu.be/7h0cgmvIrZw
Az igazi kuriózum a játékban a hangkeverés volt mivel még eredeti, digitalizált hangeffekteket is sikerült átemelni a 79-es filmből! https://www.audiotechnology.com/features/listen-or-die
Nekem is van némi közöm a hangtechnikához, és ezt a részét magam is külön figyeltem, mert rengeteget hozzá tesz az immersionhöz. Elismerően mosolygok azon, hogy a különböző anyagból vagy megmunkálásból készült padlón a lépések hangja is más. Vagy ahogy le van EQ-zva az Alien lépéseinek a hangja, amikor a plafon felett mászkál. Ááááá!!! Igazi gyöngyszem ez, no.
Emlékszem 6 éve azért hagytam abba 1/4-nél a játékot mert fostam nagyon attól hogy meg fogok halni hisz a küblicica úgyis elkap. Végül egy évre rá bele vetettem magam a halálba, s jópárszor elkapott. Számomra az egyedüli negatívum a játékban az volt hogy kb. 1/2-től (lángszórótól) már inkább bosszantott ha belefutottam Alienbe mintsem fostam. De abszolút a legjobb Alien játék mai napig. Kár hogy CA azóta továbbra is csak Total Warokat tol ki... :(
Amúgy ha hang és játék akkor a binauralis Hellblade Senua’s Sacrifice mindenképp ajánlom mert sosem volt még ahhoz fogható szigorúan fejhallgatós audio élményem játékban. Ráadásul azt hiszem ugyanúgy benne van Xbox Game Passben.
A küblicica valóban veszélyes (még szép, hisz ez a játék egyik fundamentuma!), de van egy sajátos ritmusa annak, hogy hogyan lehet elkerülni a vele való végzetes találkozást. Most már vagyok annyira türelmes, hogy erre is figyeljek, így boldogulok. A gondom inkább a térképpel van, meg azzal, hogy épp hova kell mennem, na de ez is a kihívás része. Egyáltalán nem könnyű játék, de egy túlélő horrornak nem is kell annak lennie.
A Hellblade-nek is lehet, hogy neki megyek még egyszer, de nekem az a játék brutálisan depressziós hangulatú. :S Fasza meg minden, de lehúzós.
+10000000000000000000000000000
Imádtam hogy a térkép és az objective-ek direkt félrevezetőek és nem egyszer összezavaróak, ugyanúgy a game design része. A pár másodperces save game delay is iszonyat jó, tesztelés alatt rakták be mikor fejlesztésnél abba a dilemmába kerültek hogy checkpointnál mi történjen ha Alien megölne épp s teljesen gamebreaking volt bárminemű megoldás, míg nem jött a manuális save game ahogy implementálva lett. https://www.gamasutra.com/view/news/235104/Game_Design_Deep_Dive_The_sav...
Edit: most vettem észre a Wikis lapjukon hogy IGN csinált egy Alien Isolation animációs sorozatot (verbatim sztori) https://ie.ign.com/articles/2019/02/28/alien-isolation-watch-the-full-di...
Talán a legdepressziósabb játék a világon, de nagyszerű utazás a pszichózis és mentális betegségekkel való együttélés/megbirkózás felé.
Ezek a dolgok megvannak IRL is, köszönöm! :DDDD
+100000
Sajnálom, pediglen nagyszerű utazás elejétől végig Senua gyönyörű helyszínekkel és nagyonjó Mocap-el. Mai napig nagyon gyönyörű a játék.
Bomba jó az egész, nem is vitatom, sőt! Lehet, hogy neki ugrok még egyszer, de elsőre nagyon lelombozott. Komoly cucc, csak rá kell hangolódni.
Én a Warhammer Olineban (Age of Reckoning) Gretchin "sámánként" választottam ki jól a Squiq állatkám nevét. Slöbög. :)
A haver szalamandráját meg Csilinek hívták. :)
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Ez nem igaz, egyik kedvenc univerzumodba is beszálltak még utána egy Halo Wars 2-vel, melynek ugyanaz az Alistair Hope lett az atyja, mint az Alien: Isolationnek.
Bár nem éltem volna meg csapásként, ha kimarad ez a fejezet a játéktörténelemből, az első részhez hasonlóan nagyon konzolbiztos RTS lesz, de legalább már nem a WarCraft: Orcs & Humans útvonalkeresését majmolták, mint az Ensemble elődben.
A Hellblade pedig tényleg über pszichózisbomba fülessel.
Sors bona, nihil aliud.
ReturnofReckoning megvan?
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=85AioePJiB8&ab_channel=Jearbear
Kb egy éve játszottam végig én is egy korábbi félbehagyott nekifutás után. És nagyon jól tettem. A legjobb Alien élmény a Rebellion féle első AVP óta. Tényleg csak a hossza volt zavaró egy kicsit, a végére viszont úgy felpörgött, hogy csak pislogni tudtam. És ez egy tök régi játék, de brutális ahogy kinéz.
Jó lesz az.
Tény, de megmondom őszintén a Halo Wars nagyon gyenge. 2-vel is játszottam de elég hogyha az átvezetőket végignézni YouTube-on az ember, nem veszít senki se vele ha kimarad. (Ugyanez a Spartan Assault, de tableten a WC-n amaz elment...)
A Spartan Assault twin-stick shooternek inkább elmegy (kb. a kétharmadánál járok jelenleg), mint a két HW az élvonalbeli RTS-ek között. Olyan szintű játszhatósági problémáik vannak, hogy el sem hiszem. Viszont az SA és az SS esetében a co-op mostohán kezelése elég érthetetlen.
Már csak azért is, mert a HW-k erénye a kooperatív kampány (nem azért mert annyira jó, hanem mert van, és funkcionál), illetve egy tradicionálisan PC-s műfaj aktuális konzolosítása, ha nem is nóvum, de próbálkozás. Ugyanakkor ha más skinnel, más néven megjelennek PC-re, szerintem a süllyesztőbe kerültek volna. Jó, látszik, hogy nem kétfilléresek, főleg a HW2 átvezetőin, a Halo CE Anniversary óta azokat elég jó szinten nyomják.
Sors bona, nihil aliud.
Igen már hallottam róla. Tervbe van véve a kipróbálása.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
egyszer én is elkezdtem, de nem játszottam vele azóta, de úgy rémlik van benne olyan opció, hogy be lehet kapcsolni, hogy figyelje a játék a mikrofonodat és amikor mondjuk egy szekrényben kell kussolni akkor tényleg neked is csöndben kell lenned mert lebuksz.
ez ki lett próbálva?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
PC-n nincs ilyen opció, csak Kinecten. :S De ha lenne, kipróbálnám. :)
Meg Ps4-en!
Én a Splinter Cell Chaos Theory coop módjában emlékszem ilyenre. :D Ha társaddal hangosan beszéltél a mikrofonba akkor az örök észrevettek. Nagy poén volt.
Erről jut eszembe: Ubisoftnak nem volt valami hang vezérlésen alapuló stratégiai játéka régen?
Az EndWarra gondolsz. Sose próbáltam, kimaradt, mint a Game Commander.
Sors bona, nihil aliud.
Hades
Supergiant eddigi talán egyik legjobb játéka, ha zenében olyan erős lenne mint a Bastion / Transistor akkor minden bizonnyal. Eddig még vagy 2-3 órát töltöttem bele, de iszonyat jó rougelike hack ‘n’ slash. Cerberus labdájára gyűjtők épp xD. Switchen tökéletes amúgy.
The Evil Within
Mivel gamepass-be bekerült elővettem az Evil Within első részét. Annak idején elakadtam benne, kíváncsi vagyok, most átlendülök e azon a szakaszon, vagy egyáltalán eljutok - e odáig. Eddig nagyon bejön. Viszont üvölt egy jó remasterért mert alapvetően félelmetesen szép lenne, és talán a szemem sem folyna ki.
Jó lesz az.
Inkább folytassák az alig pár éves játékokat ahelyett, hogy remasterelnék őket, könyörgöm. :D
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Folytassák is. :)
Jó lesz az.
Valheim
Rohadjanak meg a csontik és, hogy pont a dugeonben halok meg. Most mehetek vissza egy szál f*szban, reménykedve, hogy nem futok össze semmivel, hogy aztán a pillanat tört része alatt felmarjam az ott hagyott összes cuccomat. Második próbálkozás...:/
Amúgy vicces, hogy amikor az első Troll megindult felém, döngő léptekkel, idegből nyomtam egy AFK-t, majd utána kitaláltam egyéb 'fontos' feladatokat, csak hogy ne kelljen még egyszer szívinfarktust kapni. Ma meg lő-szalad-lő-szalad... párszor ismételve és megfeküdt. Aztán egy másik is.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson