Mivel a sátán boltjában ingyenes volt ezért adtam neki még egy esélyt. Annak idején a demo hangulatos volt de valahogy kicsit elvesztem benne és nem annyira jött be. Circa 23 órát toltam bele, nem egy FTL de kellemes élmény volt. Story nagyon meh, kicsit többet vártam de ez van. Nem eléggé rougelike(lite) a játékmenet, iszonyat repetitív viszont "charming" a random encounterek nem elég változatosak, a harcnál nincs igazából nagyon hely kő/papír/olló taktikán kívül. Nem éreztem súlyosnak semmit, talán ha 5x haltam akkor sokat mondok (normalon). FTL vagy Into the Breach még mindig!
Már a bemutatásakor felkeltette a figyelmemet a Bloober Team legújabb alkotása, a bemutató videó jóféle Silent Hill hangulatot ígért, amire ráerősített Akira Yamaoka leszerződtetése is a zenei részhez. Tetszetős volt az osztott képernyős játékmód, a világ és úgy általában az egész hangulata, így a megjelenés napján le is csaptam rá.
A játék főhőse, Marianne első látásra egy nagy dumás motoros csaj, zabálnivalóan kerek seggel, de valójában egy látó asszony, aki legalább olyan magabiztosan mozog a szellemvilágban, mint amennyire esetlen IRL. Az ő kalandjait követhetjük végig a játék során, melynek csupán az egyik helyszíne a trailerekben is látható lerobbant SZOT üdülő. Silent Hill rajongók is szeretni fogják a játékot, de engem a játékmenet ritmusa inkább emlékeztetett a hatalmas kedvenc Deliver us the Moonra. Nyugis, mászkálós, rejtvény fejtős, néha kicsit bújkálós.
A történet természetesen lehangoló és depressziós, ez nem meglepetés. Az viszont már igen, hogy a történet darabkáit mozaik szerűen hajigálták szét a készítők, így baromira kell ám figyelni a részletekre, és megmondom őszintén így se teljesen kerek számomra a történet, de egyáltalán nem volt rossz. Csak kár, hogy rövid a játék. Nem mértem, de kb. 5-6 óra alatt sikerült kipörgetni, így a teljes árat fizetni érte talán kissé túlzás, hisz 0 az újrajátszhatósági faktor is, de Xbox Passban megérte.
A játék grafikája az én megítélésem szerint gyönyörű mind a való világban, mind a meglepetéseket tartalmazó szellemvilágban is, de erős gép kell a futtatásához. Nálam jól futott (főleg a patch után), de az osztott képernyős részeknél hajlamos volt leesni a drop rate, de még bőven a tűréshatáromon belül. A zene meg az effektek full Silent Hill, szóval szuper.
Összességében kellemes élmény volt, de nem fogom megismételni belátható időn belül. Ja, és van stáblista utáni jelenet is. Ki tudja?
ShowHide spoiler #
A jövőben talán akár folytatódhatnak is Marianne kalandjai...
Attila1234 írta: The Medium
A játék grafikája az én megítélésem szerint gyönyörű mind a való világban, mind a meglepetéseket tartalmazó szellemvilágban is, de erős gép kell a futtatásához.
.. hogy meglegyen a stabil 30 FPS. (Corrected for ya.)
Jópofa bombázó manager progi. Nincs túltolva a mikró, de azért eléggé oda kell figyelni kit mikor mire küldünk.
A pilótának az úti célokat mi jelöljük meg, de csak akkor tudjuk, ha a navigátor a helyén ül és nincs felhő és tud tájékozódni. Illetve kellően alacsonyan a felhők alatt repülünk. A rádiós tud spottolni ellenfeleket, de mi is tudunk manuálisan. A géppuskások nem lőnek spottolatlan gépekre. A bombázó tisztet is manuálisan kell beültetni a helyére és nyitni-csukni az ajtót, meg kijelölni a bombákat és ledobni. Illetve készíthetünk felderítő fotókat is a több jutalom reményében.
A mérnök élete a legmozgalmasabb. Kutyulja az üzemanyag összetételét, hogy messzebb tudjunk repülni, lezárja a csapokat, ha szivárog a gép, átkurblizza a szárnyakból az üzemanyagot, ha mondjuk elveszítettük egyik oldalt a motorokat. Emellett tüzet olt, szereli a gép oxigén, elektromos és egyéb berendezéseit. Ha kell, kimászik a szárnyra és ott bütyköl. Ilyenkor nem célszerű a pilótának dugóhúzós mutatványt parancsolni, mert bár nehezebben találják el az ellenfelek, de fixen bukunk egy embert.
A játék kellőképpen nehezedik, viszont eléggé repetitívvé tud válni, mert ki kell farmolni a pénzt a gép fejlesztésére a kritikus küldetések előtt. A gépünknek több tucatnyi kis bizbaszát lehet fejleszteni. Erősebb motor, hogy több súlyt vihessünk, páncélzat, fegyverzet, kiegészítő kütyük. Nekem pl. Még nincs ejtőernyőre keret, de gumicsónak meg galamb már van pár tűzoltó készülékkel és elsősegély dobozzal. =) A mukik ruházatát is elég széles körön lehet fejleszteni. Hideg ellen, oxigén hiányos helyzetekre, túlélés vízen, szárazföldön, mozgási sebesség és páncélozottság függvényében.
Nekem arra tökéletesen megfelel ez a játék, hogy a gyerekek lefekvése után, asszony fürdése közben két küldetést letoljak és fejlesszek pár dolgot a gépen.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem semmi munka lett ebbe beletolva. Hatalmas játék és eszméletlenül gyönyörű. A sztori megkapó és elég brutális is. Ajánlott mindenkinek akár Gamepasson kívül is. Nem egy szimpla walking simulator.
Pont olyan faék/fapad mint amilyennek a trailer mutatta, de meglepő módon egész jól szórakozok rajta. Kicsit Of orcs and men VS Vampire redemption érzésem van tőle. A grafika nem világbajnok de sztem nem is rossz. Hangok, zenék a célnak megfelelnek. Sztori eddig kissé B filmes, de hát ugye a Werewolfban benne van ez a Nagyon gonosz cég ami kizárólag ipari hulladékot termel és mindenki alapból gonosz aki ott dolgozik az utsó takarítóig a garouk meg jók hogy jól megölik mind klisé... A játékmenet egyszerű de nem rossz: van keresgélős-beszélgetős rész, van lopakodós-csendben ölős-kapcsolókat kapcsolgatós rész, és van garou zúzda. Az utóbbi kettőhöz van skillfa, amihez a pontokat küldetésekből, és szellemektől lehet összeszedni (vagy valami segítségért cserébe, vagy csak mert megtalálod a szellemet és ittvantessékfélpont).
A beszélgetős keresgélős a sztori meg a lore.
A lopakodós részben a csatákat lehet előkészíteni vagy elkerülni: elkapdosni az ellenfeleket csendben, bezárni az ajtókat ahol erősítés jönne, kikapcsolni a kamerákat... Hátulról lecsapható az ellen simán, elölről is csak akkor nagyon hamar leadja a drótot hogy riadó és kezdődk a csata, meg van egy számszeríj kevéske lövedékkel amivel messziről is lehet fejbe. Van rá skill hogy tudjon kamerát stb. kilőni is az íj, nem tartok még ott, nem tudom mennyire jó. Ja igen, és lopakodáshoz meg gyors mozgáshoz hasznos a farkas forma, kicsi, nehezen veszik észre, és gyors, továbbá átfér kis járatokon.
A harc meg Crinosban megy, ennek megfelelően egy sima embert kisujjból szét lehet csapni, de vannak shotgunosok, ezüst töltényesek, pajzsos-páncélos-sokkolósok, felspécizett übermenschek, nagy robot exoszkeletonok, meg eddig 1 db gonosz garou is, egyszerre mindíg sok, szóval mégis csak meg kell dolgozni a győzelemért picit.
Egész jó ritmusban váltakoznak ezek a részek, így eddig nem vált egyik se unalmassá (aztán nem tudom később mennyire).
Verdikt: Semmi korszakalkotó, tulajdonképpen teljesen B kategória, de működik mint játék. Sok pénzt nem ér meg, de olcsóér' tudom ajánlani, esetleg próbáljátok ki előtte...
Nem vagyok híve se a nosztalgiázásnak, se a retronak. Szerintem mindennek megvan a maga helye és ideje. Ezért nem játszom emulátoron, nem érdekelnek a régi játékok és nem veszek retro konzolnak álcázott emulátorokat sem. De. Valamiért kedvet éreztem annak, hogy kipróbáljam - pléne ha már fent van az Xbox Passben - a Kathy Raint. 30 évvel ezelőtt imádtam a Lucasarts játékokat - valahol még most is megvan otthon a Monkey Island 2 eredetiben -, így tehát gondoltam teszek egy próbát. Nem bántam meg. Mint ahogy írtam, nem vagyok nosztalgikus alkat, de ebben a mostani bezárkozós, depis, téli szezonban képes volt magával ragadni ez a játék. Persze korszerűtlen már ez a click and point stílus, de az egyáltalán nem bugyuta történet, a meglepően eredeti és profi fejtőrők, a zene (!!) és a hallatlanul profi szinkron miatt elképesztő élményben volt részem. És igen. Még a nosztalgia is elkapott egy kicsit.
Még 2020-ban ment, ez volt az utolsó játék, de hátha valaki lemaradt róla. Nos, ez egy DLC, és van hozzá spin-off kampány is, hogy promózza az új multimódot, ha jól értem, mert abba bele se szagoltunk. A kampány része viszont kellemes 3-4 órás zúzás volt. Jól fut, jól néz ki, semmi sallang, a három karakter persze azért pofázik, van kis háttérsztorijuk, van kicsi, nem tolakodó fan service (nem, nem potyognak Fenixek az égből). Ja, és ha hárman vannak, mindnek van spéci képessége, ezekkel érdemes összedolgozni kampányban is. Nem überkreatívak, pláne a lőszerlepakolás sem, de hasznosak, és frissítést jelentettek. Nekem az alapkampányban nem volt bajom azzal, hogy Jack support karakter, az már kissé zavart, hogy ezért 3 fős nyomulás esetén valaki tutira nem lehet gear. Ez a probléma itt elhárult. Jól elvoltunk a 4-5-tel is kooperatívban, ha nem is hagytak mély nyomot, de ez így ebben a kis koncentrált dóüzisban nekem talán még könnyebben csúszott.
Semmi extra, 20 euró borsosnak tűnhet érte, de mivel benne van a Game Pass Ultimate-ben érdemes ránéznie annak, aki élvezte az első részt, pláne tettrekész játékostárssal. Csak a tekepítésnél óvatosan! Én a GotY-t raktam fel, aztán amikor este indítottam volna a játékot, a főmenüből még nekiállt installálni másfél óráig. Valószínűleg rövidebb lett volna, ha csak a DLC-kampányt teelpítem, de rosszra kattintatottam, és utána már nem volt visszavonható a döntés. Zseniális MS-húzás!
Halo 4
Az MCC-ből ez a legjobb és legrosszabb rész.
Eddig egy felvonás sem volt számomra technikaialag meggyőző, jó az első résznek 2001-ben még voltak érdemei, de a második rész a Half-Life, a Doom 3, a Riddick és a Far Cry évében jelent meg először (PC-re csak a Crysiséban), a 3 meg 2007-ben (Crysis, Stalker, BioShock, UT3, CoD 4, bónusz: Uncharted, Mass Effect), tehát nem a grafikával hódítottak. A 3 már előzetesek alapján kapta a HW-n a hírtopikban a grafikai fikát, és őszintén szólva bárhogy nézve is rémisztőek, hogy ebben a játékban mit gondoltak akor az arcokról.
De a 4! Ha túllépek az art directionön, bődületesen jól néz ki, még most , és úgy, hogy Xbox 360-ra jelent meg eredetileg (nyilván PC-n enhanced), mint a 3, és jól is futott rajta. Az arcok is marha jók, a mai napig. Az átvezetők is erősek látványra, de már az 1 remake-je is minőségi friss CGI-t kapott a korábbi in-engine videók helyett. Az az érzésem, hogy a Bungie-nak le kellett lépnie, hogy laikusként is értékelni tudjam a grafikát.
Ami elveszett, az az, amit egyedül értékeltem a Bungie-ban: az innováció. Az első rész hozta a legtöbb úőjdonságot, de mindig húztak elő valami működő újdonságot, ha nem is műfajon, de legalább szérián belül. A generációs küléönbséget prezentáló 4-ben éppen ezt nem tapasztaltam. Új ellenségek (bénák), új fegyverek (a legtöbb vízipisztoly, de van egy imba one-shotolásra is), új jármű, és más nem is nagyon jut eszembe. És mi maradt ki? A 2(-3) nagy feature-je, a dual-wield. Az ODST-ben nem spartanként értettem, hogy nincs, a Reach esetében is elfogadtam nem MC-ként, de a főkarakter visszatérésével már kevésbé.
A sztorira a hármas co-op pofázására nem mindig figyeltem tökéletesen, de úgy tűnt, jól vették fel a fonalat, azzal nem volt baj. A backtrack és a pályatervezés sem oitt volt a legrosszabb, az 1-(2-)3 rémálmai így elmaradtak, de amúgy is egyedül borzasztóak a korábbiak is. Mert a co-op még mindig vegytiszta cheat, ugyanaz a '90-es évek végi alap, mint a Halo 1 óta, ami egyre kínosabb, miközben a Gears 1 házon belül 2006-ban egyértelműen meghaladta. A Spartan Ops sem volt igazán meggyőzőbb, motiváció híján nem is ment sokat.
Saját magával bezárólag a legélvezhetőbb, legszebb rész (bár XSX-en láttam az 5-öt is, de nem minősíteném), a széria eddigi feature-einek többségét felvonultatva, de a fejlődést tekintve csalódás. Ettől sem lesz senki sem rajongó, ha eddig utálta, kivéve, ha csak grafikában várt volna el többet a boldogsághoz.
Halo 5-höz: ha nincs/nem volt legalább egy valaki akivel Live-on tudtál co-op storyzni akkor iszonyatosan kínszenvedés volt a single kampány az AI miatt s ahogy az egész fel volt építve. A sztori is kicsit meh... nyilván várom a konklúziót de egyedül az 5-öt és az ODST-t nem vittem végig Legendary-n is. Online multiplayer nem volt rossz Guardiansban de már t éve nem követem amióta nincs Xbox One-om :)
Inkább megőrzöd a hajadat :) hátam közepére kívánom még egyszer a három Wardenes bossfightot. Viszont mind a 4-5 OST-jét nagyon szerettem és a 4 szerintem is az egyik legjobb Halo volt, xbox360-on brutál jól nézett ki a maga idejében de tény hogy biztonsági volt, 5 pedig rossz irány. Könyvekben az egész Forerunner Sagat és loret jobban kötülírták amúgy, de tény hogy kicsit WTF volt hogy Halo4-ben hirtelen milyen “badass”-ek lett az emberiség. Legendary ending amúgy annyiban különbözik a 4-ben hogy minimális nagyon homályos John arcot a végén a páncél levétel közben.
Mivel a zene az egésznek az alapja, ezért azzal kezdeném, hogy iszonyat jó a muzsika! Ilyen metál- elektronikus beütéssel itt-ott.
Random generált dungeonök.
Szobáról szobára kell haladni, a szoba kitakarítása után kapsz egy ládát, és általában minden szobában van upgrade lehetőség is sajtostallérért cserébe. Vannak itemek, kulcsok. Kulcsokkal nyithatók a könyvtárak, ahol abilityt lehet kapni, a legOPabb az, hogy már nem kell ütemre mozogni / lőni, és ezzel el is érkeztünk a játék legfőbb mechanikai eleméhez:
Lényege, hogy a zene ütemére lehet csak lőni, ha elbaszod az ütemet, nem lősz. Ugyanígy újratölteni, ami mindig több lépcsős! Kiveszed a tárat, beteszed a tárat, meg még egy mozdulat általában. Mindezt ütemre. Mozogni szabadon mozogsz, viszont pl. strafeboostolni csak ütemre lehet megint csak.
Iszonyat pörgős az egész, már-már doom ethernal szint. Viszont hogy ne csak pozítív dolgokat írjak, egy hatalmas, óriási ziccert kihagytak!
...mégpedig azt, hogy sajnos az ütem a játék elejétől a végéig ugyanaz. Pedig mennyire jó lenne, ha egy-egy bossnál (a dungeonök mindig bossharcal végződnek), vagy pályánként / szobánkét gyorsulna / lassulna az ütem!
Szóval egy próbát mindenképp megér, mert maga a gameplay elég új.
Ezzel nagyon nem ertek egyet. A jatek ritmusa vegig ugyanaz marad amit irtal is. Taktikazni se nagyon kell, az ellenfelek se olyan hudenagyon valtozatosak szal az eternaltol elkepesztoen messze van azert... Nekem kicsit ez is olte meg a dolgot. Vegigmentem 1szer, kiprobaltam par masik karaktert, de igazabol par ora utan baromi unalmas ugyanarra az utemre jatszani es ezen a tobbi karakter mas jatekstilusa se sokat segit. Nagyon learazva par orara tokeletes szorakozas es nagyon metal, de kb ennyiben ki is merul az egesz.
Azért van pár ellenfél ahol tudni kell hogy mozognak, meg mikor mit támadnak, ilyen szempontból érzek némi DE áthallást. Viszont nagyon ráférne a játékra a plusz content, plusz zenék, plusz ütemek.
Az alapelgondolás ami engem megfogott, mert baromi jó az egész alapja. Csak mindenből több kellett volna bele.
Annak ellenére, hogy eléggé ráfüggtem, mivel nehéz megállni, hogy ne kipipáljak ki csak még egy akármit a közelben, elég vegyes az élmény.
Pro:
- hangulatos, bár nekem az új film sem tetszett a 3 óra folyamatos motorzajjal, ordító zenével és üvöltözéssel, de az 1-2. részt szerettem
- a levelek, képeslapok jó kontrasztot adnak a posztapokaliptikus világnak
- az autó- és bázisfejlesztés részben tetszett
- jók voltak a karakterek: a bázisfőnökök, Kvazimódó, a kiscsalád, Scrotus, igaz több nem is nagyon volt
- egyes küldetések is elég jók lettek
Kontra:
- baromi fantáziátlanok voltak a kipucolandó táborok, ráadásul tök ugyanolyanok
- a motorháztetődíszek megszerzéses küldetések megvalósítása annyira béna, hogy körbe-körbe autózik a konvoj, hogy nem tudom elhinni, hogy nem érezik tőle kínosan magukat a fejlesztők
- az autóalkatrészek megszerzésének sorrendje teljesen elhibázott, egyre rosszabbul irányítható lesz autó. Azt hittem majd a V8-as motor megoldja a problémát, de azis csak a gyorsulást tápolja, az irányítást viszont rontja
- az aknakeresős küldik először hangulatosak voltak, de 20. alkalommal ugyanazt a monoton szart kinek van kedve végigszenvedni? Végül amikor már minden tiszta volt a régióban, akkor a neten megnéztem hol vannak az aknamezők és ledaráltam őket. A vicc, hogy ha felrobban a buggy kutyástól, akkor is használható marad, miközben lángokban áll.
- a szétszórt bázisfejlesztős alkatrészek is szarul vannak kitalálva, mire mindegyiket megtalálod, már ki van pucolva a régió
- amikor leparkolok egy ember mellett akivel lehet beszélni, akkor a Kvazimódó folyamatosan pofázik az autóból, ezért nem hallom hogy mit mond az NPC
- ha elfoglaltál egy bázist, akkor mégis miért kell felrobbantani az olajkutakat és tartályokat? Mintha a fő"hős" és a szövetségesei nem azt használnák, hanem elektromos Teslákkal járnának. De értem én, hogy a célközönséget ilyesmi nem zavarja, elég ha folyamatosan üvölt a motor és minden IS felrobban.
A befejezés és összességében a sztori is egy nagy WTF. A nyomorult Scrotust 16-szor kell lenyomni, mire végre megdöglik. Hogy a csaj és a kislány megmurdel, az belefér a világba éppen, de eléggé meglepődtem, a szokásos sablonra számítottam puszi-puszi, összebútorozás, elhajtás a naplementébe befejezéssel. Csak ez is annyira szarul volt előadva, hogy úúú megölték őket, de nembaj, most megyek és jól megbosszulom. Hát baszhatod a bosszúdat, sokat segít utólag a helyzeten. A legnagyobb poén az volt, amikor elküldtek a kislányt visszaszerezni a buckalakóktól. Erre előbb találsz 2 másik gyereket, akit lazán otthagysz rabszolgának:D A faszér nem hozta el őket is.
- Te vagy a Hope?
- Nem, én a Józsika vagyok.
- Ja, akkor maradjál is itt a buckalakók rabszolgájának, amíg rád nem omlik egy üreg.
Én teszek rá, csak a co-op miatt rágják a fülem. Szívem szerint bevárnám, míg lesz PC-re. Akár 30 év múlva, de valamilyen formában biztos lesz :) Mindenesetre a 6 elhalasztásával az MCC nagyon elsiette a Halo-promót rá, így duplán indokolt lenne a köztes részt kihozni addig.
Személy szerint nem szeretem a szériát különösebben zeneileg, az egyik szám a 4-ből egyfolytában szembejött a Forza Horizon 4-ben is, az első 50 alkalom után automatikusan elkapcsoltam már róla :)
DRAGON QUEST® XI S: Echoes of an Elusive Age™ - Definitive Edition Demo
Ez is azok közé a híres szériák közé tartozik, amikkel sosem játszottam. Láttam, hogy van demo, kipróbáltam.
A grafika egy az egyben a Dragonball-t idézi, főleg a karakterdizájnra gondolok itt. A világ is rajzfilmes, szegényes, unalmas, egy-két skyboxon kívül nemigen van bámulnivaló. Ehhez képest a gépem produkált pár lassulást, szóval elég szar a motor.
Nagyon hamar belefutottam 3 dologba, ami miatt le is tettem a játékot:
- láthatatlan falak: Ha már az első pályán is vannak, biztosan nem spóroltak velük később sem.
- néma főhős: mármint úgy néma, hogy nem csináltak neki hangot (pl. Gordon). Ezt és sose szerettem, nem is tudom miért alakult ki ez az irányvonal. Így mindig a többi karakternek kell elmondani mindent, ami időnként nyögvenyelőssé válik. A másik meg, hogy a főhős minden párbeszédes jelentben csak hülyén bámul, egyáltalán nem segíti elő a rokonszenvezést a karakterrel.
- béna harcrendszer: kb mint régi FF, csak itt tudsz mozogni is közben, de ennek nem láttam értelmét, ugyanúgy körökre osztottan tudsz csak cselekedni.
Szóval passzolom.
Érdekesség, hogy a teljes verziót lehet játszani 2D modeban is, szóval elég komoly retro fan service van.
Grimoire : Herald of the Winged Exemplar
Most épp ilyen hosszú nevűeket próbáltam.
Ez ugye egy olyan játék, ami 20 éven keresztül készült. Egy meg is látszik a telepítőn, kemény 43 mega. Azért ehhez kellett volna 3-4 doboznyi lemez. A játék egyébként az Eye of the Beholder-re hasonlít, van 8 karaktered a képernyő két oldalán és egy négyzethálós pályán mászkálsz.
Sajnos minden egyébben is a 90-es éveket idézi. 4:3-as képarány (ki lehet sztreccselni), nehézkes menü, semmi tutorial, borzalmasan elmaradott kezelés. Csak egy pár példa:
- Rendszeresen kell használni a térképet, és a gombja nem az M billentyűn van, mint ahogy minden játékban. Az F3-on van ehelyett, és nem is lehet átállítani.
- Mozgásnál a WASD-ot lehet használni, az A és D a fordulás. Ahelyett, hogy az egyébként semmire nem használt Q és E-n lenne az oldalzás, a Z és X-en van.
- Borzalmas UI. Pl egy fegyver tulajdonságait nem tudod megnézni azon a képernyőn, amin ráaggatod a karakterre. Valójában csak olyan módszert találtam erre, hogy megvizsgáltatom egy karakterrel, és bár abban a módban is látszik minden karakter keze, nem lehet odaadni nekik.
A zéró tutorial miatt nem tudom elképzelni, hogy egy mai játékos ezzel tudna egyből játszani. Még nekem is ismeretlen volt jópár dolog, pedig én nagyon sokat AD&D-ztem régen. Az sem segít, hogy a nehézségi szintek is a szuperhardcore játékosokra vannak méretezve, én konkrétan a Novice szinten játszom (azért választottam ezt, mivel tudom, hogy rohadt hosszú a játék, és csak akkor van esélyem többet látni belőle ha gyorsan haladok), és eddig 4 durva falba ütköztem, legyőzhetetlen ellenfelekkel. Ezt úgy a kezdő területen.
Bedob olyan ellenfeleket, amik darabja 6-10x támad, ezek közül jópárnak van valami hatása, ami egyből kiiktat egy vagy több karaktert (bénítás, vakítás, alvás, stb). A másik meg hogy ha ezek ellenére el is találja a csapatból valaki, alig sebzünk rájuk.
Ezek közül 1 nem kikerülhető (3 bandita), 2 véletlen találkozás és 1 egy danzsönben van. Szóval ilyenkor az első körben rájössz, hogy nem fogsz győzni, de akkorra már meghal egy-két karakter. Meg lehet próbálni elmenekülni és van lehetőség feltámasztani a halottat (de ezt is gugliznom kellett), de olyankor permanensen veszít egy csomó Constitutiont, ami miatt kevesebb HP-t fog kapni szintlépésenként. Szóval egy lassú negatív spirálba kerül a karakter, mert a kevesebb HP miatt könnyebben meghal megint, megint veszít CON-t, még kevesebb HP-ja lesz, stb.
Persze aki töviről hegyire ismeri az ellenfeleket meg a rendszert, annak sokkal könnyebb dolga van. Ami viszont totál gáz, hogy pl. a fent említett banditáktól semmilyen felszerelést nem lehet szerezni. Hiába ütnek téged fattyúkarddal, hiába nem sebzel rajtuk semmit a páncéljuk miatt, ezek a csata végén nincsenek ott. Szóval marad a harcosodnál a fabot és bőrpáncél. Ez egyébként minden ellenfélre igaz, csak pénz van a patkánynál is.
Szóval ezt csak nagyon hardcore fanoknak ajánlom, mert a készítő durván megragadt a 90-es években.
Még nem mertem belefogni a Grimoire-ba, bár még most sem vetted el töle a kedvem (a Wiz 8 nagy kedvenc), csak kéne elötte egy Wiz 6-7-8-maraton. A Wizardrykhoz is erösen ajánlott s kézikönyv, söt ha kevésbé is, a Baldur's Gate-hez is, söt a KotOR-hoz sen árt legalább a kasztonkénti szintlépös a pályázat. (A Dragon Age-nél már nem éreztem ennek szükségét.) A lényeg, hogy legalább van hozzá, ha régen a dobozban jobban szem elött is volt.
Azt én is szeretem, ha az ellenség eldobja a felszerelését, de ez nem mindig alapvetés ma sem, és páncélzatnál nem is lenne minden esetben túl logikus (persze javítgatni lehetne). Továbbá a játékbeli gazdaságba is be kellene kalkulálni. A fegyvereknél mindenesetre jó pár játékban sikerült már, de nyilván érinti az encounter designt.
Ha játszottál a Papers, Please!-zel, akkor a fele máris megvan ennek a játéknak.
A 80-as évek elején járunk egy isztánban. Frissen rendeltek ki minket a határőrségre, hogy a belépőket ellenőrizzük.
Ez elég sok dologból áll, ellenőriznünk kell
- a belépő iratait
- engedélyeit
- a kocsi papírjait
- a rakományt
- a kocsi állapotát (ez igazából opcionális, de beleszámít a pontszámba)
Mindezt rendes 3D környezetben. Elég sok dologra kell figyelni:
- fotó
- egyezik-e a név minden iraton
- egyeznek-e az iratszámok
- stimmel-e az országhoz a papír mintája
- jók-e a dátumok
- pecsétek
- egyezik-e a rendszám
- az autó típusa
- súlya
- a rakomány típusa és mennyisége
- meg biztos van még pár dolog.
Időnként kapunk spciális parancsot, hogy pl. egy Zöld Ladával csempésznek. Vagy csak egy rendszámtöredék van meg a csempészről.
Ilyenkor neki kell állni és szétcincálni az autót, sok helyen lehet benne csempészcucc. Van vagy nyolcféle szerszám is, amivel ezt meg lehet tenni, a késtől a vasvillán keresztül a fejszéig.
Itt is plusz pont jár az alaposságért. Az embert le kell tartóztatni, aki a határőrség zárkájába kerül (némelyik megpróbál megvesztegetni, ezt még nem próbáltam). A csempészárut meg a raktárba kell tenni.
Ki lehet pakoni a szállított árukat is, és egyesével átvizsgálni őket.
Itt nem érnek véget a teendők, mert időnként a rabokat meg a csempészárut el kell szállítani. A rabokat a munkatáborba, a cuccot meg a rendőrségre. Ezeket a helyeket szintén 3D-ben egy autószimulátor keretén belül lehet elérni, szóval neked kell vezetni. Elég nagy a terület van még jópár egyéb hely is, ahová el lehet menni, pl. a bolt, ahol újabb szerszámokat lehet venni, mert sajnos ezek nagyon gyorsan elhasználódnak.
És még itt sem ér véget a dolog, mert vannak küldetések is. Pl. az egyik határátlépő elhajtott, áttörte a korlátot, és üldözni kellett.
Egy másik alkalommal meg kerestek pár vámőr kollégát, akik eltűntek. Kirendeltek engem meg egy kollégát, hogy keressük meg őket. Ehhez kaptunk szolgálati fegyvert is, szóval itt a játék átmegy FPS-be.
Lehet továbbá fejleszteni is pár dolgot, de ez nincs a demóban.
Szóval eléggé összetett játék, nagyon valószínű, hogy bezsákolom majd.
A legnagyobb bajom az ezzel a játékkal, hogy egyáltalán nem érzed magad kalandozó partinak. Inkább egy csapat balfék, akiknek minden harc után pihenni kell, mert 4 darázs is kihívást jelent. Az is uncool, hogy minden csatában az van, hogy az egyik harcos csak és kizárólag védekezik, mert különben meghal, és a pap meg folyamatosan gyógyítja.
Mondjuk így már érthető a 600 óra játékidő, minden harc hosszú és nehézkes.
eloszor is annyit, hogy termeszetesen nem neztem nagyon utana, csak csupan a videokat nezegetve (amibol volt boven) tetszett amit lattam sci-fi vilag, online lovolde es egy szep grafikaju Defiance-re szamitottam.
ehez kepest kaptam egy "szegeny ember" Division-jet szal kb mindenben ahoz is hasonlitottam egy ido utan es eleg csalodas a vegeredmeny.
a latvany okes bar szerintem a vajt szemueknek tuti csalodas lesz. az en gepemen volt kepe ultrara loni magat es igy is kb kozepesen szep, de pl semmikepp nem eri el a par eves divisionok latvanyat (ami nalam etalon). mondjuk ez legyen a legkisebb baj egy online lovoldevel.
a jatek szeretne fedezekrol fedezekre mozgo harc rendszerrel operalni, csakhat nem megy neki tul jol. nehezkesen veszi eszre karakterunk a fedezeket, volt hogy forogtam-porogtem, szenvedtem mint disznyo a jegen es kozben mar majdhogynem okollel utogettem a space-t mire kegyeskedett besuvadni az orra elott allo homokzsakok fedezekebe a karakterem, addigra 10 %-nyi HP-vel. a fedezeket amugy a semmibol elougro tomegevel erkezo ellenfelek eleg hamar szetlottek es futkoshattam ujabb utan. persze attol is fugg milyen karakterrel indulsz.
negy class van amibol valaszthatsz, az elso a technomancer (szep sorban kiprobaltam mindet, a videokkal-atvezetokkel telesz@rt jatekbol a szimpla vegigjatszhato resz cirka egy ora tiszta jatek)
egy az egyben a division karakterem tukre volt a skilljei (az elso harom legalabb is, ugyanis kb azok nyilnak meg a demo alatt) szinte egy az egyben a koppintasai az ottani karimnak.
proxi mine-csak nem gurul, nem keres celpontot, viszont kb csak tippre tudod hova dobod, mert semmi nem mutatja, aztan ha ragaloppozik valaki felrobban.
turret ami lanyhan lovoldoz, viszont legalabb megfagyasztja par masodpercre az enemit, meg egy rakcsi vetcsi szeru turret amit legalabb egy kis teruletre hato sebzest okoz.
ezt utobbi kettovel is remek moka hogy nem jelolod ki a helyet mikor kiteszed, max az iranyat avval hogy merre nezel es rengetexer jartam ugy, hogy (mivel eppen fedezek mogott gubbasztottam) a cuccost is kozvetlen mellem, a fedezek moge rakta be es csak neman meredt rovid elettartama alatt az orra elott centikre levo homokzsakokra amig en vigan kergetoztem az ellenfelekkel.
nagyon nem mennek bele a tobbi kaszt leirasaba -meg harom van- sajnos eleg fantaziatlanok azok is. az egyetlen mokas az a un trickster volt ami az enemik moge tud teleportalni es utana shotival + skillekkel segiti dezintegralni az ellenseges makkereket, cserebe erezhetoen unbalanced hiszen baromira nem a fedezekre epulo harcrendszer az alapja.
ami legjobban felidegesitett azok a boss harcok. no tactics, no agy, tomeny szerencse, esetleg meg az adott classod ismerete. volt amelyiknek tizenotszor kellett nekifussak aztan eccercsak masodpercek alatt ledaraltam.
jah, persze szocialis adottsagaimnak megfeleloen -ugyan a jatek haromfos koop- vegig szoloztam mind a negy karival. valszeg teamben eccerubb a bossok irtasa.
ami a leginkabb csalodas kelto volt, hogy a videok es a marketing szovegek alapjan egy hatalmas, szines, izgalmas, uj sci-fi vilagra szamitottam volna, ehez kepest a jatek egy csoben futkosos poszt apo szagu kozepesen benacska lovolde.
+funfact: ha valaki nem tudna hogy keleteuropai csapat fejlesztette az a folyamatos "kurwa"-zasbol hamar rajon.
aprilis 1-ig meg boven van ido a kiprobalasra, szal hajra mindenki! en sztem most uninstall aztan legkozelebb akkor hallok majd rola amikor bejelentik, hogy no support mert sikertelensegben kipusztult...
Gondoltam kipróbálom ha már Humble Bundleben benne volt. 5 percet birtam. 2021-et irunk (oké, a játék 2019-es) és a FOV slider még mindig nem alapfelszereltség egy options menuben. Komolyan hihetetlen. Próbáltam külön programmal, nem működött. Néztem hogy talán lenne még egy mod, de ahhoz meg kéne valami cheat engine. Itt hagytam el a dolgot. A játék élvezhetetlen. Konkrétan hányinger keltő, pedig még a VR-os rókagerjesztő dolgokat is viszonylag jól birom. Sprint közben úgy-ahogy elviselhető lenne, de alapjáratban olyan alacsony a FOV, hogy elképzelni nem tudom milyen szemproblémákkal küzdhetnek a Remedynél. És akkor jobb egérgombra van még ZOOM! :D lolthxbye...
Crying Suns
Mivel a sátán boltjában ingyenes volt ezért adtam neki még egy esélyt. Annak idején a demo hangulatos volt de valahogy kicsit elvesztem benne és nem annyira jött be. Circa 23 órát toltam bele, nem egy FTL de kellemes élmény volt. Story nagyon meh, kicsit többet vártam de ez van. Nem eléggé rougelike(lite) a játékmenet, iszonyat repetitív viszont "charming" a random encounterek nem elég változatosak, a harcnál nincs igazából nagyon hely kő/papír/olló taktikán kívül. Nem éreztem súlyosnak semmit, talán ha 5x haltam akkor sokat mondok (normalon). FTL vagy Into the Breach még mindig!
The Medium
Már a bemutatásakor felkeltette a figyelmemet a Bloober Team legújabb alkotása, a bemutató videó jóféle Silent Hill hangulatot ígért, amire ráerősített Akira Yamaoka leszerződtetése is a zenei részhez. Tetszetős volt az osztott képernyős játékmód, a világ és úgy általában az egész hangulata, így a megjelenés napján le is csaptam rá.
A játék főhőse, Marianne első látásra egy nagy dumás motoros csaj, zabálnivalóan kerek seggel, de valójában egy látó asszony, aki legalább olyan magabiztosan mozog a szellemvilágban, mint amennyire esetlen IRL. Az ő kalandjait követhetjük végig a játék során, melynek csupán az egyik helyszíne a trailerekben is látható lerobbant SZOT üdülő. Silent Hill rajongók is szeretni fogják a játékot, de engem a játékmenet ritmusa inkább emlékeztetett a hatalmas kedvenc Deliver us the Moonra. Nyugis, mászkálós, rejtvény fejtős, néha kicsit bújkálós.
A történet természetesen lehangoló és depressziós, ez nem meglepetés. Az viszont már igen, hogy a történet darabkáit mozaik szerűen hajigálták szét a készítők, így baromira kell ám figyelni a részletekre, és megmondom őszintén így se teljesen kerek számomra a történet, de egyáltalán nem volt rossz. Csak kár, hogy rövid a játék. Nem mértem, de kb. 5-6 óra alatt sikerült kipörgetni, így a teljes árat fizetni érte talán kissé túlzás, hisz 0 az újrajátszhatósági faktor is, de Xbox Passban megérte.
A játék grafikája az én megítélésem szerint gyönyörű mind a való világban, mind a meglepetéseket tartalmazó szellemvilágban is, de erős gép kell a futtatásához. Nálam jól futott (főleg a patch után), de az osztott képernyős részeknél hajlamos volt leesni a drop rate, de még bőven a tűréshatáromon belül. A zene meg az effektek full Silent Hill, szóval szuper.
Összességében kellemes élmény volt, de nem fogom megismételni belátható időn belül. Ja, és van stáblista utáni jelenet is. Ki tudja?
6.43 / 10
.. hogy meglegyen a stabil 30 FPS. (Corrected for ya.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Bomber crew
Jópofa bombázó manager progi. Nincs túltolva a mikró, de azért eléggé oda kell figyelni kit mikor mire küldünk.
A pilótának az úti célokat mi jelöljük meg, de csak akkor tudjuk, ha a navigátor a helyén ül és nincs felhő és tud tájékozódni. Illetve kellően alacsonyan a felhők alatt repülünk. A rádiós tud spottolni ellenfeleket, de mi is tudunk manuálisan. A géppuskások nem lőnek spottolatlan gépekre. A bombázó tisztet is manuálisan kell beültetni a helyére és nyitni-csukni az ajtót, meg kijelölni a bombákat és ledobni. Illetve készíthetünk felderítő fotókat is a több jutalom reményében.
A mérnök élete a legmozgalmasabb. Kutyulja az üzemanyag összetételét, hogy messzebb tudjunk repülni, lezárja a csapokat, ha szivárog a gép, átkurblizza a szárnyakból az üzemanyagot, ha mondjuk elveszítettük egyik oldalt a motorokat. Emellett tüzet olt, szereli a gép oxigén, elektromos és egyéb berendezéseit. Ha kell, kimászik a szárnyra és ott bütyköl. Ilyenkor nem célszerű a pilótának dugóhúzós mutatványt parancsolni, mert bár nehezebben találják el az ellenfelek, de fixen bukunk egy embert.
A játék kellőképpen nehezedik, viszont eléggé repetitívvé tud válni, mert ki kell farmolni a pénzt a gép fejlesztésére a kritikus küldetések előtt. A gépünknek több tucatnyi kis bizbaszát lehet fejleszteni. Erősebb motor, hogy több súlyt vihessünk, páncélzat, fegyverzet, kiegészítő kütyük. Nekem pl. Még nincs ejtőernyőre keret, de gumicsónak meg galamb már van pár tűzoltó készülékkel és elsősegély dobozzal. =) A mukik ruházatát is elég széles körön lehet fejleszteni. Hideg ellen, oxigén hiányos helyzetekre, túlélés vízen, szárazföldön, mozgási sebesség és páncélozottság függvényében.
Nekem arra tökéletesen megfelel ez a játék, hogy a gyerekek lefekvése után, asszony fürdése közben két küldetést letoljak és fejlesszek pár dolgot a gépen.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A Plague Tale: Innocence
Nem semmi munka lett ebbe beletolva. Hatalmas játék és eszméletlenül gyönyörű. A sztori megkapó és elég brutális is. Ajánlott mindenkinek akár Gamepasson kívül is. Nem egy szimpla walking simulator.
Werewolf the apocalypse: Earthblood
Pont olyan faék/fapad mint amilyennek a trailer mutatta, de meglepő módon egész jól szórakozok rajta. Kicsit Of orcs and men VS Vampire redemption érzésem van tőle. A grafika nem világbajnok de sztem nem is rossz. Hangok, zenék a célnak megfelelnek. Sztori eddig kissé B filmes, de hát ugye a Werewolfban benne van ez a Nagyon gonosz cég ami kizárólag ipari hulladékot termel és mindenki alapból gonosz aki ott dolgozik az utsó takarítóig a garouk meg jók hogy jól megölik mind klisé... A játékmenet egyszerű de nem rossz: van keresgélős-beszélgetős rész, van lopakodós-csendben ölős-kapcsolókat kapcsolgatós rész, és van garou zúzda. Az utóbbi kettőhöz van skillfa, amihez a pontokat küldetésekből, és szellemektől lehet összeszedni (vagy valami segítségért cserébe, vagy csak mert megtalálod a szellemet és ittvantessékfélpont).
A beszélgetős keresgélős a sztori meg a lore.
A lopakodós részben a csatákat lehet előkészíteni vagy elkerülni: elkapdosni az ellenfeleket csendben, bezárni az ajtókat ahol erősítés jönne, kikapcsolni a kamerákat... Hátulról lecsapható az ellen simán, elölről is csak akkor nagyon hamar leadja a drótot hogy riadó és kezdődk a csata, meg van egy számszeríj kevéske lövedékkel amivel messziről is lehet fejbe. Van rá skill hogy tudjon kamerát stb. kilőni is az íj, nem tartok még ott, nem tudom mennyire jó. Ja igen, és lopakodáshoz meg gyors mozgáshoz hasznos a farkas forma, kicsi, nehezen veszik észre, és gyors, továbbá átfér kis járatokon.
A harc meg Crinosban megy, ennek megfelelően egy sima embert kisujjból szét lehet csapni, de vannak shotgunosok, ezüst töltényesek, pajzsos-páncélos-sokkolósok, felspécizett übermenschek, nagy robot exoszkeletonok, meg eddig 1 db gonosz garou is, egyszerre mindíg sok, szóval mégis csak meg kell dolgozni a győzelemért picit.
Egész jó ritmusban váltakoznak ezek a részek, így eddig nem vált egyik se unalmassá (aztán nem tudom később mennyire).
Verdikt: Semmi korszakalkotó, tulajdonképpen teljesen B kategória, de működik mint játék. Sok pénzt nem ér meg, de olcsóér' tudom ajánlani, esetleg próbáljátok ki előtte...
Tegnap toltam a Division 2-ben a Summit pár szintjét egy Noked Lee nevű gyerekkel. Gondolom nem te voltál.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Nem, de jó név :-)
Nekem a legjobb nevem talán a troll sámánomé volt WoWban: Wedodavoodoo.
Én is épp most játszok vele, már lassan a végére érek. Csodálatos játék, és veszett szép.
rwurl=https://imgur.com/y1HbiqJ
rwurl=https://imgur.com/432ybPA
rwurl=https://imgur.com/HQ6gaGi
rwurl=https://imgur.com/VAV17Wd
rwurl=https://imgur.com/jgNhT1X
rwurl=https://imgur.com/QN8Yjgn
Jó lesz az.
Kathy Rain
Nem vagyok híve se a nosztalgiázásnak, se a retronak. Szerintem mindennek megvan a maga helye és ideje. Ezért nem játszom emulátoron, nem érdekelnek a régi játékok és nem veszek retro konzolnak álcázott emulátorokat sem. De. Valamiért kedvet éreztem annak, hogy kipróbáljam - pléne ha már fent van az Xbox Passben - a Kathy Raint. 30 évvel ezelőtt imádtam a Lucasarts játékokat - valahol még most is megvan otthon a Monkey Island 2 eredetiben -, így tehát gondoltam teszek egy próbát. Nem bántam meg. Mint ahogy írtam, nem vagyok nosztalgikus alkat, de ebben a mostani bezárkozós, depis, téli szezonban képes volt magával ragadni ez a játék. Persze korszerűtlen már ez a click and point stílus, de az egyáltalán nem bugyuta történet, a meglepően eredeti és profi fejtőrők, a zene (!!) és a hallatlanul profi szinkron miatt elképesztő élményben volt részem. És igen. Még a nosztalgia is elkapott egy kicsit.
rwurl=https://youtu.be/5oxhUgUhq3g
VALHEIM
rwurl=https://i.imgur.com/TnNJBUo.jpg
Valaki kérdezte jó-e. Jó. Viking metál survivor/rpg/építscraftoljharcoljfejlődj.
Már kerestek is vele 35 millió dodót!
https://gamepod.hu/hir/tobb_mint_2_millio_eladtak_a_valheim_korai_kiadasa.html
Gears 5: Hivebusters (DLC)
Még 2020-ban ment, ez volt az utolsó játék, de hátha valaki lemaradt róla. Nos, ez egy DLC, és van hozzá spin-off kampány is, hogy promózza az új multimódot, ha jól értem, mert abba bele se szagoltunk. A kampány része viszont kellemes 3-4 órás zúzás volt. Jól fut, jól néz ki, semmi sallang, a három karakter persze azért pofázik, van kis háttérsztorijuk, van kicsi, nem tolakodó fan service (nem, nem potyognak Fenixek az égből). Ja, és ha hárman vannak, mindnek van spéci képessége, ezekkel érdemes összedolgozni kampányban is. Nem überkreatívak, pláne a lőszerlepakolás sem, de hasznosak, és frissítést jelentettek. Nekem az alapkampányban nem volt bajom azzal, hogy Jack support karakter, az már kissé zavart, hogy ezért 3 fős nyomulás esetén valaki tutira nem lehet gear. Ez a probléma itt elhárult. Jól elvoltunk a 4-5-tel is kooperatívban, ha nem is hagytak mély nyomot, de ez így ebben a kis koncentrált dóüzisban nekem talán még könnyebben csúszott.
Semmi extra, 20 euró borsosnak tűnhet érte, de mivel benne van a Game Pass Ultimate-ben érdemes ránéznie annak, aki élvezte az első részt, pláne tettrekész játékostárssal. Csak a tekepítésnél óvatosan! Én a GotY-t raktam fel, aztán amikor este indítottam volna a játékot, a főmenüből még nekiállt installálni másfél óráig. Valószínűleg rövidebb lett volna, ha csak a DLC-kampányt teelpítem, de rosszra kattintatottam, és utána már nem volt visszavonható a döntés. Zseniális MS-húzás!
Halo 4
Az MCC-ből ez a legjobb és legrosszabb rész.
Eddig egy felvonás sem volt számomra technikaialag meggyőző, jó az első résznek 2001-ben még voltak érdemei, de a második rész a Half-Life, a Doom 3, a Riddick és a Far Cry évében jelent meg először (PC-re csak a Crysiséban), a 3 meg 2007-ben (Crysis, Stalker, BioShock, UT3, CoD 4, bónusz: Uncharted, Mass Effect), tehát nem a grafikával hódítottak. A 3 már előzetesek alapján kapta a HW-n a hírtopikban a grafikai fikát, és őszintén szólva bárhogy nézve is rémisztőek, hogy ebben a játékban mit gondoltak akor az arcokról.
De a 4! Ha túllépek az art directionön, bődületesen jól néz ki, még most , és úgy, hogy Xbox 360-ra jelent meg eredetileg (nyilván PC-n enhanced), mint a 3, és jól is futott rajta. Az arcok is marha jók, a mai napig. Az átvezetők is erősek látványra, de már az 1 remake-je is minőségi friss CGI-t kapott a korábbi in-engine videók helyett. Az az érzésem, hogy a Bungie-nak le kellett lépnie, hogy laikusként is értékelni tudjam a grafikát.
Ami elveszett, az az, amit egyedül értékeltem a Bungie-ban: az innováció. Az első rész hozta a legtöbb úőjdonságot, de mindig húztak elő valami működő újdonságot, ha nem is műfajon, de legalább szérián belül. A generációs küléönbséget prezentáló 4-ben éppen ezt nem tapasztaltam. Új ellenségek (bénák), új fegyverek (a legtöbb vízipisztoly, de van egy imba one-shotolásra is), új jármű, és más nem is nagyon jut eszembe. És mi maradt ki? A 2(-3) nagy feature-je, a dual-wield. Az ODST-ben nem spartanként értettem, hogy nincs, a Reach esetében is elfogadtam nem MC-ként, de a főkarakter visszatérésével már kevésbé.
A sztorira a hármas co-op pofázására nem mindig figyeltem tökéletesen, de úgy tűnt, jól vették fel a fonalat, azzal nem volt baj. A backtrack és a pályatervezés sem oitt volt a legrosszabb, az 1-(2-)3 rémálmai így elmaradtak, de amúgy is egyedül borzasztóak a korábbiak is. Mert a co-op még mindig vegytiszta cheat, ugyanaz a '90-es évek végi alap, mint a Halo 1 óta, ami egyre kínosabb, miközben a Gears 1 házon belül 2006-ban egyértelműen meghaladta. A Spartan Ops sem volt igazán meggyőzőbb, motiváció híján nem is ment sokat.
Saját magával bezárólag a legélvezhetőbb, legszebb rész (bár XSX-en láttam az 5-öt is, de nem minősíteném), a széria eddigi feature-einek többségét felvonultatva, de a fejlődést tekintve csalódás. Ettől sem lesz senki sem rajongó, ha eddig utálta, kivéve, ha csak grafikában várt volna el többet a boldogsághoz.
Sors bona, nihil aliud.
Halo 5-höz: ha nincs/nem volt legalább egy valaki akivel Live-on tudtál co-op storyzni akkor iszonyatosan kínszenvedés volt a single kampány az AI miatt s ahogy az egész fel volt építve. A sztori is kicsit meh... nyilván várom a konklúziót de egyedül az 5-öt és az ODST-t nem vittem végig Legendary-n is. Online multiplayer nem volt rossz Guardiansban de már t éve nem követem amióta nincs Xbox One-om :)
És pont abból nincs PC-s verzió, miközben nagy okosan kihagyták a splitscreent is. "LAN" azért tervben van, de az ilyesmit bonyolult néha összehozni.
Bár egyelőre nem bánom, hogy elfogytak :)
Sors bona, nihil aliud.
Inkább megőrzöd a hajadat :) hátam közepére kívánom még egyszer a három Wardenes bossfightot. Viszont mind a 4-5 OST-jét nagyon szerettem és a 4 szerintem is az egyik legjobb Halo volt, xbox360-on brutál jól nézett ki a maga idejében de tény hogy biztonsági volt, 5 pedig rossz irány. Könyvekben az egész Forerunner Sagat és loret jobban kötülírták amúgy, de tény hogy kicsit WTF volt hogy Halo4-ben hirtelen milyen “badass”-ek lett az emberiség. Legendary ending amúgy annyiban különbözik a 4-ben hogy minimális nagyon homályos John arcot a végén a páncél levétel közben.
BPM - Bullets Per Minute
Roguelike FPS dungeon crawler nagyon másképp.
Mivel a zene az egésznek az alapja, ezért azzal kezdeném, hogy iszonyat jó a muzsika! Ilyen metál- elektronikus beütéssel itt-ott.
Random generált dungeonök.
Szobáról szobára kell haladni, a szoba kitakarítása után kapsz egy ládát, és általában minden szobában van upgrade lehetőség is sajtostallérért cserébe. Vannak itemek, kulcsok. Kulcsokkal nyithatók a könyvtárak, ahol abilityt lehet kapni, a legOPabb az, hogy már nem kell ütemre mozogni / lőni, és ezzel el is érkeztünk a játék legfőbb mechanikai eleméhez:
Lényege, hogy a zene ütemére lehet csak lőni, ha elbaszod az ütemet, nem lősz. Ugyanígy újratölteni, ami mindig több lépcsős! Kiveszed a tárat, beteszed a tárat, meg még egy mozdulat általában. Mindezt ütemre. Mozogni szabadon mozogsz, viszont pl. strafeboostolni csak ütemre lehet megint csak.
Iszonyat pörgős az egész, már-már doom ethernal szint. Viszont hogy ne csak pozítív dolgokat írjak, egy hatalmas, óriási ziccert kihagytak!
...mégpedig azt, hogy sajnos az ütem a játék elejétől a végéig ugyanaz. Pedig mennyire jó lenne, ha egy-egy bossnál (a dungeonök mindig bossharcal végződnek), vagy pályánként / szobánkét gyorsulna / lassulna az ütem!
Szóval egy próbát mindenképp megér, mert maga a gameplay elég új.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Ezzel nagyon nem ertek egyet. A jatek ritmusa vegig ugyanaz marad amit irtal is. Taktikazni se nagyon kell, az ellenfelek se olyan hudenagyon valtozatosak szal az eternaltol elkepesztoen messze van azert... Nekem kicsit ez is olte meg a dolgot. Vegigmentem 1szer, kiprobaltam par masik karaktert, de igazabol par ora utan baromi unalmas ugyanarra az utemre jatszani es ezen a tobbi karakter mas jatekstilusa se sokat segit. Nagyon learazva par orara tokeletes szorakozas es nagyon metal, de kb ennyiben ki is merul az egesz.
Jópofa lenne, ha a játékos lövéseinek a ritmusára változna a zene, beleépülve, hogy melyik fegyverrel hogyan lő.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Challengeket próbáltad amúgy?
Azért van pár ellenfél ahol tudni kell hogy mozognak, meg mikor mit támadnak, ilyen szempontból érzek némi DE áthallást. Viszont nagyon ráférne a játékra a plusz content, plusz zenék, plusz ütemek.
Az alapelgondolás ami engem megfogott, mert baromi jó az egész alapja. Csak mindenből több kellett volna bele.
"Aztakibebaszott eget, lett egy matchem Tinderen"
Mad Max
Annak ellenére, hogy eléggé ráfüggtem, mivel nehéz megállni, hogy ne kipipáljak ki csak még egy akármit a közelben, elég vegyes az élmény.
Pro:
- hangulatos, bár nekem az új film sem tetszett a 3 óra folyamatos motorzajjal, ordító zenével és üvöltözéssel, de az 1-2. részt szerettem
- a levelek, képeslapok jó kontrasztot adnak a posztapokaliptikus világnak
- az autó- és bázisfejlesztés részben tetszett
- jók voltak a karakterek: a bázisfőnökök, Kvazimódó, a kiscsalád, Scrotus, igaz több nem is nagyon volt
- egyes küldetések is elég jók lettek
Kontra:
- baromi fantáziátlanok voltak a kipucolandó táborok, ráadásul tök ugyanolyanok
- a motorháztetődíszek megszerzéses küldetések megvalósítása annyira béna, hogy körbe-körbe autózik a konvoj, hogy nem tudom elhinni, hogy nem érezik tőle kínosan magukat a fejlesztők
- az autóalkatrészek megszerzésének sorrendje teljesen elhibázott, egyre rosszabbul irányítható lesz autó. Azt hittem majd a V8-as motor megoldja a problémát, de azis csak a gyorsulást tápolja, az irányítást viszont rontja
- az aknakeresős küldik először hangulatosak voltak, de 20. alkalommal ugyanazt a monoton szart kinek van kedve végigszenvedni? Végül amikor már minden tiszta volt a régióban, akkor a neten megnéztem hol vannak az aknamezők és ledaráltam őket. A vicc, hogy ha felrobban a buggy kutyástól, akkor is használható marad, miközben lángokban áll.
- a szétszórt bázisfejlesztős alkatrészek is szarul vannak kitalálva, mire mindegyiket megtalálod, már ki van pucolva a régió
- amikor leparkolok egy ember mellett akivel lehet beszélni, akkor a Kvazimódó folyamatosan pofázik az autóból, ezért nem hallom hogy mit mond az NPC
- ha elfoglaltál egy bázist, akkor mégis miért kell felrobbantani az olajkutakat és tartályokat? Mintha a fő"hős" és a szövetségesei nem azt használnák, hanem elektromos Teslákkal járnának. De értem én, hogy a célközönséget ilyesmi nem zavarja, elég ha folyamatosan üvölt a motor és minden IS felrobban.
A befejezés és összességében a sztori is egy nagy WTF. A nyomorult Scrotust 16-szor kell lenyomni, mire végre megdöglik. Hogy a csaj és a kislány megmurdel, az belefér a világba éppen, de eléggé meglepődtem, a szokásos sablonra számítottam puszi-puszi, összebútorozás, elhajtás a naplementébe befejezéssel. Csak ez is annyira szarul volt előadva, hogy úúú megölték őket, de nembaj, most megyek és jól megbosszulom. Hát baszhatod a bosszúdat, sokat segít utólag a helyzeten. A legnagyobb poén az volt, amikor elküldtek a kislányt visszaszerezni a buckalakóktól. Erre előbb találsz 2 másik gyereket, akit lazán otthagysz rabszolgának:D A faszér nem hozta el őket is.
- Te vagy a Hope?
- Nem, én a Józsika vagyok.
- Ja, akkor maradjál is itt a buckalakók rabszolgájának, amíg rád nem omlik egy üreg.
5/10
Én teszek rá, csak a co-op miatt rágják a fülem. Szívem szerint bevárnám, míg lesz PC-re. Akár 30 év múlva, de valamilyen formában biztos lesz :) Mindenesetre a 6 elhalasztásával az MCC nagyon elsiette a Halo-promót rá, így duplán indokolt lenne a köztes részt kihozni addig.
Személy szerint nem szeretem a szériát különösebben zeneileg, az egyik szám a 4-ből egyfolytában szembejött a Forza Horizon 4-ben is, az első 50 alkalom után automatikusan elkapcsoltam már róla :)
Sors bona, nihil aliud.
DRAGON QUEST® XI S: Echoes of an Elusive Age™ - Definitive Edition Demo
Ez is azok közé a híres szériák közé tartozik, amikkel sosem játszottam. Láttam, hogy van demo, kipróbáltam.
A grafika egy az egyben a Dragonball-t idézi, főleg a karakterdizájnra gondolok itt. A világ is rajzfilmes, szegényes, unalmas, egy-két skyboxon kívül nemigen van bámulnivaló. Ehhez képest a gépem produkált pár lassulást, szóval elég szar a motor.
Nagyon hamar belefutottam 3 dologba, ami miatt le is tettem a játékot:
- láthatatlan falak: Ha már az első pályán is vannak, biztosan nem spóroltak velük később sem.
- néma főhős: mármint úgy néma, hogy nem csináltak neki hangot (pl. Gordon). Ezt és sose szerettem, nem is tudom miért alakult ki ez az irányvonal. Így mindig a többi karakternek kell elmondani mindent, ami időnként nyögvenyelőssé válik. A másik meg, hogy a főhős minden párbeszédes jelentben csak hülyén bámul, egyáltalán nem segíti elő a rokonszenvezést a karakterrel.
- béna harcrendszer: kb mint régi FF, csak itt tudsz mozogni is közben, de ennek nem láttam értelmét, ugyanúgy körökre osztottan tudsz csak cselekedni.
Szóval passzolom.
Érdekesség, hogy a teljes verziót lehet játszani 2D modeban is, szóval elég komoly retro fan service van.
Grimoire : Herald of the Winged Exemplar
Most épp ilyen hosszú nevűeket próbáltam.
Ez ugye egy olyan játék, ami 20 éven keresztül készült. Egy meg is látszik a telepítőn, kemény 43 mega. Azért ehhez kellett volna 3-4 doboznyi lemez. A játék egyébként az Eye of the Beholder-re hasonlít, van 8 karaktered a képernyő két oldalán és egy négyzethálós pályán mászkálsz.
Sajnos minden egyébben is a 90-es éveket idézi. 4:3-as képarány (ki lehet sztreccselni), nehézkes menü, semmi tutorial, borzalmasan elmaradott kezelés. Csak egy pár példa:
- Rendszeresen kell használni a térképet, és a gombja nem az M billentyűn van, mint ahogy minden játékban. Az F3-on van ehelyett, és nem is lehet átállítani.
- Mozgásnál a WASD-ot lehet használni, az A és D a fordulás. Ahelyett, hogy az egyébként semmire nem használt Q és E-n lenne az oldalzás, a Z és X-en van.
- Borzalmas UI. Pl egy fegyver tulajdonságait nem tudod megnézni azon a képernyőn, amin ráaggatod a karakterre. Valójában csak olyan módszert találtam erre, hogy megvizsgáltatom egy karakterrel, és bár abban a módban is látszik minden karakter keze, nem lehet odaadni nekik.
A zéró tutorial miatt nem tudom elképzelni, hogy egy mai játékos ezzel tudna egyből játszani. Még nekem is ismeretlen volt jópár dolog, pedig én nagyon sokat AD&D-ztem régen. Az sem segít, hogy a nehézségi szintek is a szuperhardcore játékosokra vannak méretezve, én konkrétan a Novice szinten játszom (azért választottam ezt, mivel tudom, hogy rohadt hosszú a játék, és csak akkor van esélyem többet látni belőle ha gyorsan haladok), és eddig 4 durva falba ütköztem, legyőzhetetlen ellenfelekkel. Ezt úgy a kezdő területen.
Bedob olyan ellenfeleket, amik darabja 6-10x támad, ezek közül jópárnak van valami hatása, ami egyből kiiktat egy vagy több karaktert (bénítás, vakítás, alvás, stb). A másik meg hogy ha ezek ellenére el is találja a csapatból valaki, alig sebzünk rájuk.
Ezek közül 1 nem kikerülhető (3 bandita), 2 véletlen találkozás és 1 egy danzsönben van. Szóval ilyenkor az első körben rájössz, hogy nem fogsz győzni, de akkorra már meghal egy-két karakter. Meg lehet próbálni elmenekülni és van lehetőség feltámasztani a halottat (de ezt is gugliznom kellett), de olyankor permanensen veszít egy csomó Constitutiont, ami miatt kevesebb HP-t fog kapni szintlépésenként. Szóval egy lassú negatív spirálba kerül a karakter, mert a kevesebb HP miatt könnyebben meghal megint, megint veszít CON-t, még kevesebb HP-ja lesz, stb.
Persze aki töviről hegyire ismeri az ellenfeleket meg a rendszert, annak sokkal könnyebb dolga van. Ami viszont totál gáz, hogy pl. a fent említett banditáktól semmilyen felszerelést nem lehet szerezni. Hiába ütnek téged fattyúkarddal, hiába nem sebzel rajtuk semmit a páncéljuk miatt, ezek a csata végén nincsenek ott. Szóval marad a harcosodnál a fabot és bőrpáncél. Ez egyébként minden ellenfélre igaz, csak pénz van a patkánynál is.
Szóval ezt csak nagyon hardcore fanoknak ajánlom, mert a készítő durván megragadt a 90-es években.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Még nem mertem belefogni a Grimoire-ba, bár még most sem vetted el töle a kedvem (a Wiz 8 nagy kedvenc), csak kéne elötte egy Wiz 6-7-8-maraton. A Wizardrykhoz is erösen ajánlott s kézikönyv, söt ha kevésbé is, a Baldur's Gate-hez is, söt a KotOR-hoz sen árt legalább a kasztonkénti szintlépös a pályázat. (A Dragon Age-nél már nem éreztem ennek szükségét.) A lényeg, hogy legalább van hozzá, ha régen a dobozban jobban szem elött is volt.
Azt én is szeretem, ha az ellenség eldobja a felszerelését, de ez nem mindig alapvetés ma sem, és páncélzatnál nem is lenne minden esetben túl logikus (persze javítgatni lehetne). Továbbá a játékbeli gazdaságba is be kellene kalkulálni. A fegyvereknél mindenesetre jó pár játékban sikerült már, de nyilván érinti az encounter designt.
Sors bona, nihil aliud.
Contraband Police: Prologue
Ha játszottál a Papers, Please!-zel, akkor a fele máris megvan ennek a játéknak.
A 80-as évek elején járunk egy isztánban. Frissen rendeltek ki minket a határőrségre, hogy a belépőket ellenőrizzük.
Ez elég sok dologból áll, ellenőriznünk kell
- a belépő iratait
- engedélyeit
- a kocsi papírjait
- a rakományt
- a kocsi állapotát (ez igazából opcionális, de beleszámít a pontszámba)
Mindezt rendes 3D környezetben. Elég sok dologra kell figyelni:
- fotó
- egyezik-e a név minden iraton
- egyeznek-e az iratszámok
- stimmel-e az országhoz a papír mintája
- jók-e a dátumok
- pecsétek
- egyezik-e a rendszám
- az autó típusa
- súlya
- a rakomány típusa és mennyisége
- meg biztos van még pár dolog.
Időnként kapunk spciális parancsot, hogy pl. egy Zöld Ladával csempésznek. Vagy csak egy rendszámtöredék van meg a csempészről.
Ilyenkor neki kell állni és szétcincálni az autót, sok helyen lehet benne csempészcucc. Van vagy nyolcféle szerszám is, amivel ezt meg lehet tenni, a késtől a vasvillán keresztül a fejszéig.
Itt is plusz pont jár az alaposságért. Az embert le kell tartóztatni, aki a határőrség zárkájába kerül (némelyik megpróbál megvesztegetni, ezt még nem próbáltam). A csempészárut meg a raktárba kell tenni.
Ki lehet pakoni a szállított árukat is, és egyesével átvizsgálni őket.
Itt nem érnek véget a teendők, mert időnként a rabokat meg a csempészárut el kell szállítani. A rabokat a munkatáborba, a cuccot meg a rendőrségre. Ezeket a helyeket szintén 3D-ben egy autószimulátor keretén belül lehet elérni, szóval neked kell vezetni. Elég nagy a terület van még jópár egyéb hely is, ahová el lehet menni, pl. a bolt, ahol újabb szerszámokat lehet venni, mert sajnos ezek nagyon gyorsan elhasználódnak.
És még itt sem ér véget a dolog, mert vannak küldetések is. Pl. az egyik határátlépő elhajtott, áttörte a korlátot, és üldözni kellett.
Egy másik alkalommal meg kerestek pár vámőr kollégát, akik eltűntek. Kirendeltek engem meg egy kollégát, hogy keressük meg őket. Ehhez kaptunk szolgálati fegyvert is, szóval itt a játék átmegy FPS-be.
Lehet továbbá fejleszteni is pár dolgot, de ez nincs a demóban.
Szóval eléggé összetett játék, nagyon valószínű, hogy bezsákolom majd.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Tuti, hogy a Papers, Please adta az ötletet. A szocsó grafika illik ehhez a miliőhöz.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
A legnagyobb bajom az ezzel a játékkal, hogy egyáltalán nem érzed magad kalandozó partinak. Inkább egy csapat balfék, akiknek minden harc után pihenni kell, mert 4 darázs is kihívást jelent. Az is uncool, hogy minden csatában az van, hogy az egyik harcos csak és kizárólag védekezik, mert különben meghal, és a pap meg folyamatosan gyógyítja.
Mondjuk így már érthető a 600 óra játékidő, minden harc hosszú és nehézkes.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Outriders demo
eloszor is annyit, hogy termeszetesen nem neztem nagyon utana, csak csupan a videokat nezegetve (amibol volt boven) tetszett amit lattam sci-fi vilag, online lovolde es egy szep grafikaju Defiance-re szamitottam.
ehez kepest kaptam egy "szegeny ember" Division-jet szal kb mindenben ahoz is hasonlitottam egy ido utan es eleg csalodas a vegeredmeny.
a latvany okes bar szerintem a vajt szemueknek tuti csalodas lesz. az en gepemen volt kepe ultrara loni magat es igy is kb kozepesen szep, de pl semmikepp nem eri el a par eves divisionok latvanyat (ami nalam etalon). mondjuk ez legyen a legkisebb baj egy online lovoldevel.
a jatek szeretne fedezekrol fedezekre mozgo harc rendszerrel operalni, csakhat nem megy neki tul jol. nehezkesen veszi eszre karakterunk a fedezeket, volt hogy forogtam-porogtem, szenvedtem mint disznyo a jegen es kozben mar majdhogynem okollel utogettem a space-t mire kegyeskedett besuvadni az orra elott allo homokzsakok fedezekebe a karakterem, addigra 10 %-nyi HP-vel. a fedezeket amugy a semmibol elougro tomegevel erkezo ellenfelek eleg hamar szetlottek es futkoshattam ujabb utan. persze attol is fugg milyen karakterrel indulsz.
negy class van amibol valaszthatsz, az elso a technomancer (szep sorban kiprobaltam mindet, a videokkal-atvezetokkel telesz@rt jatekbol a szimpla vegigjatszhato resz cirka egy ora tiszta jatek)
egy az egyben a division karakterem tukre volt a skilljei (az elso harom legalabb is, ugyanis kb azok nyilnak meg a demo alatt) szinte egy az egyben a koppintasai az ottani karimnak.
proxi mine-csak nem gurul, nem keres celpontot, viszont kb csak tippre tudod hova dobod, mert semmi nem mutatja, aztan ha ragaloppozik valaki felrobban.
turret ami lanyhan lovoldoz, viszont legalabb megfagyasztja par masodpercre az enemit, meg egy rakcsi vetcsi szeru turret amit legalabb egy kis teruletre hato sebzest okoz.
ezt utobbi kettovel is remek moka hogy nem jelolod ki a helyet mikor kiteszed, max az iranyat avval hogy merre nezel es rengetexer jartam ugy, hogy (mivel eppen fedezek mogott gubbasztottam) a cuccost is kozvetlen mellem, a fedezek moge rakta be es csak neman meredt rovid elettartama alatt az orra elott centikre levo homokzsakokra amig en vigan kergetoztem az ellenfelekkel.
nagyon nem mennek bele a tobbi kaszt leirasaba -meg harom van- sajnos eleg fantaziatlanok azok is. az egyetlen mokas az a un trickster volt ami az enemik moge tud teleportalni es utana shotival + skillekkel segiti dezintegralni az ellenseges makkereket, cserebe erezhetoen unbalanced hiszen baromira nem a fedezekre epulo harcrendszer az alapja.
ami legjobban felidegesitett azok a boss harcok. no tactics, no agy, tomeny szerencse, esetleg meg az adott classod ismerete. volt amelyiknek tizenotszor kellett nekifussak aztan eccercsak masodpercek alatt ledaraltam.
jah, persze szocialis adottsagaimnak megfeleloen -ugyan a jatek haromfos koop- vegig szoloztam mind a negy karival. valszeg teamben eccerubb a bossok irtasa.
ami a leginkabb csalodas kelto volt, hogy a videok es a marketing szovegek alapjan egy hatalmas, szines, izgalmas, uj sci-fi vilagra szamitottam volna, ehez kepest a jatek egy csoben futkosos poszt apo szagu kozepesen benacska lovolde.
+funfact: ha valaki nem tudna hogy keleteuropai csapat fejlesztette az a folyamatos "kurwa"-zasbol hamar rajon.
aprilis 1-ig meg boven van ido a kiprobalasra, szal hajra mindenki! en sztem most uninstall aztan legkozelebb akkor hallok majd rola amikor bejelentik, hogy no support mert sikertelensegben kipusztult...
"okey-dokey!"
Control
Gondoltam kipróbálom ha már Humble Bundleben benne volt. 5 percet birtam. 2021-et irunk (oké, a játék 2019-es) és a FOV slider még mindig nem alapfelszereltség egy options menuben. Komolyan hihetetlen. Próbáltam külön programmal, nem működött. Néztem hogy talán lenne még egy mod, de ahhoz meg kéne valami cheat engine. Itt hagytam el a dolgot. A játék élvezhetetlen. Konkrétan hányinger keltő, pedig még a VR-os rókagerjesztő dolgokat is viszonylag jól birom. Sprint közben úgy-ahogy elviselhető lenne, de alapjáratban olyan alacsony a FOV, hogy elképzelni nem tudom milyen szemproblémákkal küzdhetnek a Remedynél. És akkor jobb egérgombra van még ZOOM! :D lolthxbye...
Ja amúgy erről nem is írtam a cikkemben, bocs. Pedig engem is zavart kicsit az elején, de aztán beletörődtem, én nem vagyok ennyire érzékeny rá.
A Dead Space "lőrése" nálam kb. a határ, azt néha azért kellett abbahagynom, mert a rohadt FOV elbaszta a játékélményemet.
Meh, nem élcelődök a játékon inkább, csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem ne bánkódj, amiért kimarad.