Gumik költségét mindenki alul szokta elsőre becsülni ilyen autóknál... Amit Lexust Vajk linkelt, arra egy valamire való nyári szett 200 ezer, és a hátsók szerintem legalább 2-3 évente cserélősek, bár hallottam A6-os V6 TDI-ről is amire már évi 300 volt csak a gumik költsége.
De hát ez van, ha olyan autót akar az ember aminek viszonylag jók a képességei meg a kényelme, akkor annak ára van. Ennél nyilván olcsóbban is meg lehet úszni kisebb, egyszerűbb, vagy régebbi gépekkel.
Nekem az volt inkább most sokk, hogy pár napja volt cikk a hibrid Focusról a totalcaron. 1 literes háromhengeres van benne, még mindig csak mild hybrid, de az alapára 9 misi, kicsit extrázva meg 10,7 misi. Egy Focus :O
Aztán megnéztem és a 2 literes Mazda3 is majdnem ennyi újonnan, igaz, ott az alap felszerelésben már majdnem minden benne van.
Meg új Suzuki már nincs 4 millió alatt, egyáltalán.
súlyadó --> Jó hát én még Moszkva teret mondok, meg minden hasonló. Ami berögzült, nehezen változik, de természetesen tudom, hogy teljesítményre vonatkozóan folyik jelenleg az adózás, ezért is emeltem ki, mert enyhén többe kerül, mint egy mezeibb autó.
Az új autó vs régi prémium közül én is inkább az utóbbit javasolnám az embereknek, de csak akkor, ha csak ezen kettőt érzi csak opciónak :)
Továbbra sem tekintem az autót többnek egy közlekedési eszköznél, semmiféle hobbinak / élvezetnek nem tartom, csak működjön, és megbízható legyen. A világ legközönségesebb, és nálunk egyik legelterjedtebb autója van nekem (Astra G 1.4 2006-ból), és pár kényelmi tényezőn, meg biztonsági hiányon kívül eszembe se jutni váltani róla. Úgy tippelném, hogy még egy 5-10 év gond nélkül kihozható belőle, pláne azzal a hihetetlen mennyiséggel, amit én kocsikázok, konkrétan azt hiszem a 3 évvel ezelőtti vétel óta tettem bele 10k km-t talán, szóval az olajcserét inkább az idő váltja ki, nem a megtett út :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Majd az lesz, a szép, amikor tényleg belerakják a 2022-es modellekbe az EU szabályozással a GPS-es sebesség korlátot. Akkor mennyi lesz a legolcsóbb kocsi ára??
Amúgy a 200-ezret jól eltaláltad, ellenben a hátsó kerék nem adja, mert ez is olyan, int a Honda megoldása, hogy alapból elöl hajt, és csak plusz teljesítményleadás, csúszás esetén segít rá a hátsókkal. Mivel a kocsi minden nyomatékot erőteljesen szabályoz a tapadás érdekében, gyakorlatilag lehetetlen kipörgetni a kocsi kerekeit, ezáltal nem is kell nagyobb kopástól félni.
Anno a 350z-t nyomtam sokat pályanapokon. Úgy három évet bírtak az első gumik (még ment volna, csak beleállt egy csavar), a hátsók pedig még rajta voltak, amikor eladtam. Úgy látszik, a pályanapokon, amikor a leggyorsabban kopik a gumi, az elsők számítanak, mert ott keletkezik a legnagyobb tapadás a kanyarban. Akinek a hátsó fogy el először, az csak egyenesben tologatja neki a gázfröccsöt :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ilyen autózás mellett megfelel bármi, csak bírja ki, hogy áll egy helyben. Én úgy állok a kocsihoz, hogyha már az életem része, legyen legalább érdekes, mert különben úgy érzem, ez a része is csak át van alibizve az életemnek. Neked a kilométereid alapján nem része, szóval tök mindegy.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jó, nem néztem neked nagyon utána, ez a legnagyobb kocsijuk az LS alatt. Van IS altípus lényegesen olcsóban is, de nem ismerem az igényeidet.
Én úgy látom, hogy a három misi pont az a szerencsétlen összeg, amiből még valóban nem érdemes prémiumot gurítani, ha persze nem elég belőle a kicsi modell is.
Barátomék pont ugyanezen kérdéssel jöttek, hogy mit a családnak 2,5-3-ig, mire mutattam nekik jó kis Honda Accord kombit, mert ez az, ami reális, és nem lesz bajuk vele ennyiért... Aha! Csakhogy a felesége már vezette az én RX-emet egyszer, és ez igen rossz hatással volt az asszonyi lelkére: Azóta ő is tankot akar. Mutattam nekik, hogy a kínálat alja ebből 3.5, szóval 4-től kezdődik a buli.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a fejfájás, a bizonytalanság árát is levonnám az árkülönbözetből. Meg őszintén minek a több száz lóerő manapság? 3 hengeres mild hybridek 100-110 LE körül vannak és idő 90%-ban ugyanúgy fog vele közlekedni a sofőr, mint a 300+ lóerős mergával. Kivéve focisták, celebek, meg vállalkozók hülyegyerekei. Náluk mondjuk 70% az arány. Cserébe fogyasztja a harmadát.
Egy háromhengeres tényleg eladhatatlan lesz később, mert ezen motorok valóban 150ezerig vannak tervezve.
Amúgy a sok ló, ha csak a polgári használatot nézzük az országúti előzésekre és úgy alapból az autópályán tud hasznos lenni. Vannak olyan forgalmi szituációk, amelyeket gyorsítással lehet a legjobban megoldani.
Amúgy egy totál nyugodt valakinek tényleg felesleges a sok lóerő. Vannak olyan emberek (vidéken kb mindenki), akiknek nem lényeg, milyen gyorsan érnek valahova, mert az egész életüket így élik. Talán még igazuk is van, csak én speciel nem vagyok ilyen. Én, ha 130-al kell menni az M7-en, konkrétan elalszom.
Amúgy, ha a Vitarára izgulsz jobban, mint bármi régebbire, meg nem kell sok lóerő, akkor mire volt az S Merga? Már megint furán önellentmondásosnak tűnsz...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egy háromhengeres tényleg eladhatatlan lesz később, mert ezen motorok valóban 150ezerig vannak tervezve.
Ez mondjuk probléma, ha így van. De ha valaki nem akarja eladni, akkor kihúzza addig amíg lesznek megfizethető elektromos, rendes hybrid modellek.
A Vitarát arra értettem, hogy a linkelt Lexusnál régimódi belső és külső abszolút olyan mint egy lelakott ribi, akiről tudod, hogy valaha jó nő lehetett, de már semmi kedved hozzányúlni. A Vitara meg kis üde, friss fiatal csaj, aki biztos nem olyan laza az ágyban, de külsőre akkor is jobban felizgat.
Egyrészt hülye voltam, totál irracionális okokból vettem, másrészt soha sem bántam meg egy percig se. És a mai napig tökéletesen kiszolgál, kívül-belül tartja magát, egyedül az LCD kijelzők avultak el, na az pl. jobban néz ki egy mai középkategóriás kocsiban.
Csomó extra felszereltség csak a nagyobb motorhoz járt, országúton néha szűkebb előzéseknél jól jön, de amúgy a felével is meglennék. Haverokkal 1 hónapig hajtottuk orrba szájba, aztán elmúlt a csoda...
Jah és kérdezted mennyit számított csajoknál. Én nem úgy láttam, hogy a csajok ennyire hülyék lennének kocsihoz, mint ahogy leírod. Lehet fingjuk nincs a részletekről, de ránézésre tudják, hogy ez nem valami hétköznapi cucc. Főleg, hogy általában apjuknak is valami BMW vagy Merga állt a garázsban.
Jah és igen, nem is a csajok néztek nagyot a kocsi láttán, hanem általában a szüleik :DDD Sose volt probléma a bemutatással :D
Buliból meg rengeteg csajt vittem haza, de főleg azért, mert én sokszor nem ittam :D
Nem szeretem az Audis V8 röfögést kb mind közül a leghivalkodóbb és legbénább, valamint nem illik az autóhoz. Az ilyet inkább hagyják egy Dodge charger és társainak.
Mi is 3 millió körül kerestünk anno családi autót, aztán az lett a vége, hogy vettem egy egy gennel idősebb Mazdát egy millióért, és 500-at még ráborítottunk, de ennyiért már egész jól meg is közelíti a gyári állapotot.(vezérlés kettőstömegű-kuplung egy-két jeladó és szelep valamint új fékek előre hátra, stb) Azóta semmit nem kért, pedig dízel, ez majd 3 éve volt, és köszöni szépen a maradék pénz, azóta is jól elvan. :D
Nyilván persze a dízel vakvágány már, meg nincs olyan presztízse, mint az új Vitarának(?), de pont leszarom, ha majd még 5 kilót fog kérni, mert eladom a f*szba, és veszek mást, ebbe meg azóta belement majd 100e km, szóval nem volt kímélve sem.
3 millió körül hihetetlen nagy az esélye sajnos az átbaszásnak, rengeteg ilyen sztori van csak a munkahelyemen is, főleg a fehérvári kereskedésekből, de magányszemély is titkolt el munkatársam előtt egy 7 kilós automata váltó hibát.. Szóval nagyon legyetek észnél ennél az árkategóriánál, csak ennyit akartam ezzel.
Jah, vegyen mondjuk egy Lotus Elise-t, az fizikailag nem képes rohadni, lévén nincs benne vas (alu+műanyag)
...de a párévente esedékes turbócseréhez le kell szedni a teljes egybe-borítást, ami brutálisan drága mulatság.
LY írta: Nekem az volt inkább most sokk, hogy pár napja volt cikk a hibrid Focusról a totalcaron. 1 literes háromhengeres van benne, még mindig csak mild hybrid, de az alapára 9 misi, kicsit extrázva meg 10,7 misi. Egy Focus :O
Nem ezekre (hibrid/zöld) volt valami átbaszós állami ártámogatás?
Egy angol autónál nagyon sokfajta költség beléphet (meg ugye, csak a példa kedvéért írtad, hiszen nem az a tipikus, másfél misis kocsi), viszont le merném fogadni, hogy attól még, hogy sok a könnyírés a kocsin, bizony odalenn akad egy csomó rozsdásodni való fém alkatrész. (nem mintha ez itt most lényeges lenne, csak miheztartás végett)
Jó példa még erre a régi DeLorean, amely baromi drága, szálcsiszolt, rozsdamentes kasztnival menőzik, csak éppen az alvázát nem lett volna költséghatékony abból készíteni, így nem is tették...
Amikor sokat olvasgattam a Corvettekről, kiderült, hogy pl a C6 generációnál az alap sima acél, csak a Z06 esetén dolgoztak alumíniummal.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Vagy az is lehet, hogy nem kéne teleszarni elektronikával az autót, de hát tudjuk, hogy ez képtelenség manapság :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Normális ablaktörlő? Létezik? Vagy mit csinálok rosszul?
Az eddigi szinte összes autóban amit vezettem, legyen az új vagy használt ablaktörlő lapát, egy kis idő után szinte 100% mindig a szemem előtt húzza a csíkot.
3 éve direkt minőségi Bosch lapátot vettem, a 15 éves kocsimhoz kapható legjobbat. Hátsó lapát első pillanattól kezdve csíkoz, elülső csak 1 év után kezdett el. Nem nyűgözött le a minőség. Ha találsz jó márkát/típust, szólj :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nálam olyat csinál, hogy indul az ablaktörlő, tökéletesen lehúzza a vizet, és mikor jön visszafelé szétkeni, és csíkos lesz mintha valami 10 éves napszítta gumi lenne rajta. Eléggé wtf.
Nehéz az embert lenyűgözni. Én is vettem drága egybeöntött lapátot kb 14 hónapja. Most már csíkoz némileg, de tegyük hozzá, hogy ez egy kinn álló kocsinál természetes. Simán felragad valami az ablakra, ami megsérti a gumit, arról nem is beszélve, amikor este odafagy + a mindenféle szemét, mint lehullott apró kis levélbizgentyűk fölötte az ablakra fagynak meg a gumira magára is.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Upsz fehérből egyszerre csak szürke lett :D
rwurl=https://imgur.com/a/V8fVfoK
Eddigi tulajdonosok száma 5
Körültekintőnek kell lenni!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Gumik költségét mindenki alul szokta elsőre becsülni ilyen autóknál... Amit Lexust Vajk linkelt, arra egy valamire való nyári szett 200 ezer, és a hátsók szerintem legalább 2-3 évente cserélősek, bár hallottam A6-os V6 TDI-ről is amire már évi 300 volt csak a gumik költsége.
De hát ez van, ha olyan autót akar az ember aminek viszonylag jók a képességei meg a kényelme, akkor annak ára van. Ennél nyilván olcsóbban is meg lehet úszni kisebb, egyszerűbb, vagy régebbi gépekkel.
Nekem az volt inkább most sokk, hogy pár napja volt cikk a hibrid Focusról a totalcaron. 1 literes háromhengeres van benne, még mindig csak mild hybrid, de az alapára 9 misi, kicsit extrázva meg 10,7 misi. Egy Focus :O
Aztán megnéztem és a 2 literes Mazda3 is majdnem ennyi újonnan, igaz, ott az alap felszerelésben már majdnem minden benne van.
Meg új Suzuki már nincs 4 millió alatt, egyáltalán.
súlyadó --> Jó hát én még Moszkva teret mondok, meg minden hasonló. Ami berögzült, nehezen változik, de természetesen tudom, hogy teljesítményre vonatkozóan folyik jelenleg az adózás, ezért is emeltem ki, mert enyhén többe kerül, mint egy mezeibb autó.
Az új autó vs régi prémium közül én is inkább az utóbbit javasolnám az embereknek, de csak akkor, ha csak ezen kettőt érzi csak opciónak :)
Továbbra sem tekintem az autót többnek egy közlekedési eszköznél, semmiféle hobbinak / élvezetnek nem tartom, csak működjön, és megbízható legyen. A világ legközönségesebb, és nálunk egyik legelterjedtebb autója van nekem (Astra G 1.4 2006-ból), és pár kényelmi tényezőn, meg biztonsági hiányon kívül eszembe se jutni váltani róla. Úgy tippelném, hogy még egy 5-10 év gond nélkül kihozható belőle, pláne azzal a hihetetlen mennyiséggel, amit én kocsikázok, konkrétan azt hiszem a 3 évvel ezelőtti vétel óta tettem bele 10k km-t talán, szóval az olajcserét inkább az idő váltja ki, nem a megtett út :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Majd az lesz, a szép, amikor tényleg belerakják a 2022-es modellekbe az EU szabályozással a GPS-es sebesség korlátot. Akkor mennyi lesz a legolcsóbb kocsi ára??
Amúgy a 200-ezret jól eltaláltad, ellenben a hátsó kerék nem adja, mert ez is olyan, int a Honda megoldása, hogy alapból elöl hajt, és csak plusz teljesítményleadás, csúszás esetén segít rá a hátsókkal. Mivel a kocsi minden nyomatékot erőteljesen szabályoz a tapadás érdekében, gyakorlatilag lehetetlen kipörgetni a kocsi kerekeit, ezáltal nem is kell nagyobb kopástól félni.
Anno a 350z-t nyomtam sokat pályanapokon. Úgy három évet bírtak az első gumik (még ment volna, csak beleállt egy csavar), a hátsók pedig még rajta voltak, amikor eladtam. Úgy látszik, a pályanapokon, amikor a leggyorsabban kopik a gumi, az elsők számítanak, mert ott keletkezik a legnagyobb tapadás a kanyarban. Akinek a hátsó fogy el először, az csak egyenesben tologatja neki a gázfröccsöt :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ilyen autózás mellett megfelel bármi, csak bírja ki, hogy áll egy helyben. Én úgy állok a kocsihoz, hogyha már az életem része, legyen legalább érdekes, mert különben úgy érzem, ez a része is csak át van alibizve az életemnek. Neked a kilométereid alapján nem része, szóval tök mindegy.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az a körültekintés tippre meg +1-2m
Jó, nem néztem neked nagyon utána, ez a legnagyobb kocsijuk az LS alatt. Van IS altípus lényegesen olcsóban is, de nem ismerem az igényeidet.
Én úgy látom, hogy a három misi pont az a szerencsétlen összeg, amiből még valóban nem érdemes prémiumot gurítani, ha persze nem elég belőle a kicsi modell is.
Barátomék pont ugyanezen kérdéssel jöttek, hogy mit a családnak 2,5-3-ig, mire mutattam nekik jó kis Honda Accord kombit, mert ez az, ami reális, és nem lesz bajuk vele ennyiért... Aha! Csakhogy a felesége már vezette az én RX-emet egyszer, és ez igen rossz hatással volt az asszonyi lelkére: Azóta ő is tankot akar. Mutattam nekik, hogy a kínálat alja ebből 3.5, szóval 4-től kezdődik a buli.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a fejfájás, a bizonytalanság árát is levonnám az árkülönbözetből. Meg őszintén minek a több száz lóerő manapság? 3 hengeres mild hybridek 100-110 LE körül vannak és idő 90%-ban ugyanúgy fog vele közlekedni a sofőr, mint a 300+ lóerős mergával. Kivéve focisták, celebek, meg vállalkozók hülyegyerekei. Náluk mondjuk 70% az arány. Cserébe fogyasztja a harmadát.
Egy háromhengeres tényleg eladhatatlan lesz később, mert ezen motorok valóban 150ezerig vannak tervezve.
Amúgy a sok ló, ha csak a polgári használatot nézzük az országúti előzésekre és úgy alapból az autópályán tud hasznos lenni. Vannak olyan forgalmi szituációk, amelyeket gyorsítással lehet a legjobban megoldani.
Amúgy egy totál nyugodt valakinek tényleg felesleges a sok lóerő. Vannak olyan emberek (vidéken kb mindenki), akiknek nem lényeg, milyen gyorsan érnek valahova, mert az egész életüket így élik. Talán még igazuk is van, csak én speciel nem vagyok ilyen. Én, ha 130-al kell menni az M7-en, konkrétan elalszom.
Amúgy, ha a Vitarára izgulsz jobban, mint bármi régebbire, meg nem kell sok lóerő, akkor mire volt az S Merga? Már megint furán önellentmondásosnak tűnsz...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez mondjuk probléma, ha így van. De ha valaki nem akarja eladni, akkor kihúzza addig amíg lesznek megfizethető elektromos, rendes hybrid modellek.
A Vitarát arra értettem, hogy a linkelt Lexusnál régimódi belső és külső abszolút olyan mint egy lelakott ribi, akiről tudod, hogy valaha jó nő lehetett, de már semmi kedved hozzányúlni. A Vitara meg kis üde, friss fiatal csaj, aki biztos nem olyan laza az ágyban, de külsőre akkor is jobban felizgat.
Egyrészt hülye voltam, totál irracionális okokból vettem, másrészt soha sem bántam meg egy percig se. És a mai napig tökéletesen kiszolgál, kívül-belül tartja magát, egyedül az LCD kijelzők avultak el, na az pl. jobban néz ki egy mai középkategóriás kocsiban.
Csomó extra felszereltség csak a nagyobb motorhoz járt, országúton néha szűkebb előzéseknél jól jön, de amúgy a felével is meglennék. Haverokkal 1 hónapig hajtottuk orrba szájba, aztán elmúlt a csoda...
Jah és kérdezted mennyit számított csajoknál. Én nem úgy láttam, hogy a csajok ennyire hülyék lennének kocsihoz, mint ahogy leírod. Lehet fingjuk nincs a részletekről, de ránézésre tudják, hogy ez nem valami hétköznapi cucc. Főleg, hogy általában apjuknak is valami BMW vagy Merga állt a garázsban.
Jah és igen, nem is a csajok néztek nagyot a kocsi láttán, hanem általában a szüleik :DDD Sose volt probléma a bemutatással :D
Buliból meg rengeteg csajt vittem haza, de főleg azért, mert én sokszor nem ittam :D
A GS amit linkeltél az hátsókerekes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=iK8Zic81ZO0
Kreygasm <3 <3 <3
Nem szeretem az Audis V8 röfögést kb mind közül a leghivalkodóbb és legbénább, valamint nem illik az autóhoz. Az ilyet inkább hagyják egy Dodge charger és társainak.
Mi is 3 millió körül kerestünk anno családi autót, aztán az lett a vége, hogy vettem egy egy gennel idősebb Mazdát egy millióért, és 500-at még ráborítottunk, de ennyiért már egész jól meg is közelíti a gyári állapotot.(vezérlés kettőstömegű-kuplung egy-két jeladó és szelep valamint új fékek előre hátra, stb) Azóta semmit nem kért, pedig dízel, ez majd 3 éve volt, és köszöni szépen a maradék pénz, azóta is jól elvan. :D
Nyilván persze a dízel vakvágány már, meg nincs olyan presztízse, mint az új Vitarának(?), de pont leszarom, ha majd még 5 kilót fog kérni, mert eladom a f*szba, és veszek mást, ebbe meg azóta belement majd 100e km, szóval nem volt kímélve sem.
3 millió körül hihetetlen nagy az esélye sajnos az átbaszásnak, rengeteg ilyen sztori van csak a munkahelyemen is, főleg a fehérvári kereskedésekből, de magányszemély is titkolt el munkatársam előtt egy 7 kilós automata váltó hibát.. Szóval nagyon legyetek észnél ennél az árkategóriánál, csak ennyit akartam ezzel.
Euro 6d https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/neuwagenkauf...
Jah, vegyen mondjuk egy Lotus Elise-t, az fizikailag nem képes rohadni, lévén nincs benne vas (alu+műanyag)
...de a párévente esedékes turbócseréhez le kell szedni a teljes egybe-borítást, ami brutálisan drága mulatság.
Nem ezekre (hibrid/zöld) volt valami átbaszós állami ártámogatás?
Egy angol autónál nagyon sokfajta költség beléphet (meg ugye, csak a példa kedvéért írtad, hiszen nem az a tipikus, másfél misis kocsi), viszont le merném fogadni, hogy attól még, hogy sok a könnyírés a kocsin, bizony odalenn akad egy csomó rozsdásodni való fém alkatrész. (nem mintha ez itt most lényeges lenne, csak miheztartás végett)
Jó példa még erre a régi DeLorean, amely baromi drága, szálcsiszolt, rozsdamentes kasztnival menőzik, csak éppen az alvázát nem lett volna költséghatékony abból készíteni, így nem is tették...
Amikor sokat olvasgattam a Corvettekről, kiderült, hogy pl a C6 generációnál az alap sima acél, csak a Z06 esetén dolgoztak alumíniummal.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
https://hvg.hu/gazdasag/20210116_Matol_Stellantis_ami_korabban_Fiat_Chrysler_es_Peugeot_Citroen_volt
<3
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jtXoZ6_YNTs
Hugi az imént írt egy "vicceset" Nápolyban uj jogsisként 2000-2500 euro az autó biztosítása. Nem, nem Ferrariról van szó...
Emlékeim szerint írországban se olcsó autókázni...
https://telex.hu/gazdasag/2021/01/25/autogyartas-mikrocsip-felvezeto-hia...
Vagy az is lehet, hogy nem kéne teleszarni elektronikával az autót, de hát tudjuk, hogy ez képtelenség manapság :)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ha nem jelenti minden egyes székbe fingásod pontos összetételét a gyártónak, akkor már ki se érdemes gurítani a gyárból.
Normális ablaktörlő? Létezik? Vagy mit csinálok rosszul?
Az eddigi szinte összes autóban amit vezettem, legyen az új vagy használt ablaktörlő lapát, egy kis idő után szinte 100% mindig a szemem előtt húzza a csíkot.
3 éve direkt minőségi Bosch lapátot vettem, a 15 éves kocsimhoz kapható legjobbat. Hátsó lapát első pillanattól kezdve csíkoz, elülső csak 1 év után kezdett el. Nem nyűgözött le a minőség. Ha találsz jó márkát/típust, szólj :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
éreztem... nem biztos, hogy a lapáton múlik szóval vegyél egy raklap mikroszálas kendőt pár kemikáliát és hajrá
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=hiuizpG_UfM
Nálam olyat csinál, hogy indul az ablaktörlő, tökéletesen lehúzza a vizet, és mikor jön visszafelé szétkeni, és csíkos lesz mintha valami 10 éves napszítta gumi lenne rajta. Eléggé wtf.
És egy másik: bár nem csípem a gyereket, de meg kell hagyni kocsit pucolni azt tud.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=vJkfrY2owb0
Nehéz az embert lenyűgözni. Én is vettem drága egybeöntött lapátot kb 14 hónapja. Most már csíkoz némileg, de tegyük hozzá, hogy ez egy kinn álló kocsinál természetes. Simán felragad valami az ablakra, ami megsérti a gumit, arról nem is beszélve, amikor este odafagy + a mindenféle szemét, mint lehullott apró kis levélbizgentyűk fölötte az ablakra fagynak meg a gumira magára is.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."