Igazán nagy gondolkodóknak nem kell se számolni, se statisztikát értelmezni. Zuhany alatt se!
Igazán nem bántana ha tudnál számolni, de itt dölyfös “frappáns” odaszúrások és félkegyelmű téves gondolatmeneteken kívül, amikre raklapon lehet szállítani a cáfolatokat továbbra se bizonyosítottál meg róla.
Már vissza kellett olvasnom, hogy mi volt az alapfelvetés, mert annyira belementünk a részletekbe -> próbáltál legalább egy részegységet bizonyítani a koncepciódból, hogy végül eljutottunk oda; valóban, az emberiség 1/1000 részét érinti ez a probléma. Ezt jóváhagytam. Persze megértem, hogy ez a kezdeti lelkesedésedhez mérten csalódott vagy.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pestiek autózáshoz való hozzáállása eltérő szinte az ország összes többi részétől szvsz, lehet az Debrecen, Győr vagy valami kis falu.
Én mindenesetre ha kocsival kell Pestre menni lerakom az első normálisabb parkolóban/parkolóházban és inkább Bolt vagy tömegközlekedés. És inkább beülök egy étterembe vagy moziba, amíg mérséklődik a nap végi csúcs, minthogy nekiinduljak olyankor haza :D Én nem is tudom, hogy lehet bírni azt a stresszt, ami a BP-i mindennapos közlekedéssel jár, pedig én nem vagyok egy stresszre érzékeny ember az élet más területein :D
Amíg be nem tiltják, mondván túl szennyező vagy nem-önvezető, esetleg adóztatják szarrá. :D
Egyébként a folyamatos drágulás egy dologra jó: pont amire a lakásárak meredek emelkedése is. Azaz hogy egy tehetős réteg tulajdonolja, mindenki más pedig nekik tejeljen. Olcsó lesz, de havonta fizetheted. Mint a tanmesében az évente vásárolt "olcsó" bakancsot.
Alapvető probléma az volt hogy benyögted büszkén hogy a hibrid és elektromos kocsik milyen szarok és 40-50 éves autókkal kéne közlekedni mert azoknál környezetkímélőbb nincs. Erre citáltam neked cáfolatot hogy nem igaz és zöld út hibrid/EV/üzemanyagcellában van főleg hogyha az elektromos áram előállítás is zöldül mellette. Majd probáltad beállítani hogy alig van autó lakosságra vetítve Indiában és mindenki csóró szóval ott nem probléma az autó tulajdonlás, de ezt is megcáfoltuk. De örülök hogy még tudsz visszaolvasni....
Szerintem frusztrált vagy, mert nincs saját autód :)
Persze, az elektromos a jövő, de próbáld már meg megmagyarázni, hogy most lecserélni a kocsit egy helyileg zéró emissziósra, kevésbé nagy össz környezeti terhelés, mint használni a régit még tíz évig! Ez volt az eredeti felvetés.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Gondolkodom amúgy hogy vegyek egy új vagy 3 éves valamit ha ki költözöm a városból kicsit vidékre. Az a helyzet hogy az nagyon kontextus függő mert simán van olyan helyzet hogy igen és olyan hogy megkövetlek nem rentábilis.
Épp ellenkezőleg. Pesten nem lehet haladni mert akkora kurva nagy dugók szoktak lenni, hogy csak lépésben lehet haladni és egy másfél km es távot fél óra alatt teszel meg.
Nyilván ha újat veszek akkor azt dolgozói vagy flottakedvezménnyel és nem Suzukit vagy Audit. Használt 3 éves Audit már talán, de nyilván részemről autóvásárlás 30-40 ezer CHF simán.
Amúgy ha Zürichben jársz egyszer, szívesen elviszlek az egyik kedvenc szivar klubbomba rumozni, feltehetőleg még mindig pöfékelsz?
Kilenc éve leszoktam, amikor életmódot váltottam. Egy barátom nem hitte el, hogy végigviszem, így idén decemberben, a 10 éves naptárfordulón elveszti a fogadást, és el kell vinnie Kubába <3
Ja, ki kéne menni Svájcba is, köszönöm a meghívást!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egy régi Audinál biztos jobb, viszont: Én a fejemet verném a falba, ha a 7 éves Lexus helyett ugyanannyiért egy új Suziba kellene ülnöm. Elromlani egyik se fog, viszont szolgáltatásban van egy kevés különbség. Az is igaz, hogy a Lexus többet eszik, de az értékvesztésen többszörösen spórolok az új kocsihoz mérten.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
:) király az. Amúgy istenigazából én sem dohányzom tinédzser korom óta de ha végre szélesebb körben legális lesz a fű, biztos beállok svájci termesztőnek :D
Amúgy a nagy elektromos autó elleneseket az nem foglalkoztatja, hogy a káros anyag kibocsátás hol keletkezik? Mert oké, lehet összességében nem keletkezik kevesebb káros anyag, de azt legalább nem az arcodba kapod a város közepén vagy egy frekventált autóút mellett lakva, hanem a távoli erőmű tolja ki. Ha meg atom, akkor még az se. Az elektromos buszok, kisteherautók, akár kamionok és személygépjárművek jelentősen hozzájárulhatnak a városi levegő minőségének javulásához, ami valljuk be, Budapestnek elég jót tenne.
Ezt szerintem senki nem vitatja. Más kérdés a realitás, hogy itthon húsz év múlva is Jürgen levetett 1.6d-jét fogjuk szagolgatni, mert a tahó használt-német vásárlók így okosítják maguknak a prémium érzetet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Infrastruktúra. Te is írod. Ettől még a városban arányában kevesebb embernek van kocsija, mint itt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Erre nincs szám adatunk és nem valószínű egyáltalán mivel egy abszolút átlagból ez nem következik.
Viszont itt 1,5 millió autóra hivatkoznak Manila környékéről: https://www.autodeal.com.ph/articles/car-news-philippines/which-philippi... szemben a fentebb említett 2015-ős totál wikis adattól. Budapesten lehet kb. 600 ezer manapság a régi adatból kiindulva: https://index.hu/belfold/budapest/2016/10/24/budapest_egyre_nagyobb_dugo...
Közben itt van KSH alapján 2020-ban cca 700ezer: https://flowcycle.hu/rekordmagas-a-hazai-autoallomany-egyre-kozeledunk-a...
Szólj ha kell segítség hogy megbecsüld Manilában 2020-21 ben mennyi lehet ha 2018-ban volt 1,5 millió és az aglomerációval eggyüt vagy 3.
Nem kételkedem, hogy a föld népességét nézve 1/1000 helyen ki lehet mutatni az átlag EU-nál magasabb gépjármű terheltséget.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én sem abban hogy rendkívül ostobenkónak állítod be magad, közben nem vagy az. Vagy mégis?
Én csak azt látom, hogy megint wiki-bot vagy, de bosszant, ha más is tud számolni :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Igazán nagy gondolkodóknak nem kell se számolni, se statisztikát értelmezni. Zuhany alatt se!
Igazán nem bántana ha tudnál számolni, de itt dölyfös “frappáns” odaszúrások és félkegyelmű téves gondolatmeneteken kívül, amikre raklapon lehet szállítani a cáfolatokat továbbra se bizonyosítottál meg róla.
Már vissza kellett olvasnom, hogy mi volt az alapfelvetés, mert annyira belementünk a részletekbe -> próbáltál legalább egy részegységet bizonyítani a koncepciódból, hogy végül eljutottunk oda; valóban, az emberiség 1/1000 részét érinti ez a probléma. Ezt jóváhagytam. Persze megértem, hogy ez a kezdeti lelkesedésedhez mérten csalódott vagy.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pestiek autózáshoz való hozzáállása eltérő szinte az ország összes többi részétől szvsz, lehet az Debrecen, Győr vagy valami kis falu.
Én mindenesetre ha kocsival kell Pestre menni lerakom az első normálisabb parkolóban/parkolóházban és inkább Bolt vagy tömegközlekedés. És inkább beülök egy étterembe vagy moziba, amíg mérséklődik a nap végi csúcs, minthogy nekiinduljak olyankor haza :D Én nem is tudom, hogy lehet bírni azt a stresszt, ami a BP-i mindennapos közlekedéssel jár, pedig én nem vagyok egy stresszre érzékeny ember az élet más területein :D
Amíg be nem tiltják, mondván túl szennyező vagy nem-önvezető, esetleg adóztatják szarrá. :D
Egyébként a folyamatos drágulás egy dologra jó: pont amire a lakásárak meredek emelkedése is. Azaz hogy egy tehetős réteg tulajdonolja, mindenki más pedig nekik tejeljen. Olcsó lesz, de havonta fizetheted. Mint a tanmesében az évente vásárolt "olcsó" bakancsot.
Alapvető probléma az volt hogy benyögted büszkén hogy a hibrid és elektromos kocsik milyen szarok és 40-50 éves autókkal kéne közlekedni mert azoknál környezetkímélőbb nincs. Erre citáltam neked cáfolatot hogy nem igaz és zöld út hibrid/EV/üzemanyagcellában van főleg hogyha az elektromos áram előállítás is zöldül mellette. Majd probáltad beállítani hogy alig van autó lakosságra vetítve Indiában és mindenki csóró szóval ott nem probléma az autó tulajdonlás, de ezt is megcáfoltuk. De örülök hogy még tudsz visszaolvasni....
Szerintem frusztrált vagy, mert nincs saját autód :)
Persze, az elektromos a jövő, de próbáld már meg megmagyarázni, hogy most lecserélni a kocsit egy helyileg zéró emissziósra, kevésbé nagy össz környezeti terhelés, mint használni a régit még tíz évig! Ez volt az eredeti felvetés.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A vidékiek nem bírják a Pesti forgalmat. Főleg, hogy le is dudáljuk őket, ha bénáznak és csoszognak, mint falun szoktak :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Gondolkodom amúgy hogy vegyek egy új vagy 3 éves valamit ha ki költözöm a városból kicsit vidékre. Az a helyzet hogy az nagyon kontextus függő mert simán van olyan helyzet hogy igen és olyan hogy megkövetlek nem rentábilis.
Épp ellenkezőleg. Pesten nem lehet haladni mert akkora kurva nagy dugók szoktak lenni, hogy csak lépésben lehet haladni és egy másfél km es távot fél óra alatt teszel meg.
miért akarsz kiköltözni a városból?
Akarok macskát és erkélyt :)
Ez az ingázás szempontjából így van, de én olyankor pont nem járok, szóval élhető :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Erre mindig az a válaszom, hogy fordítsd az új árát egy három évesre, és akkor nem úgy jársz, mint CJ, aki Audiból Suzukiba ült át, csak mert "új".
Vagy idd el a különbözetet! Az is helyes opció
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
és nem jobb egy új suzuki, mint egy oldschool audi?
Vagy vehetek Lambót is hogy alkalmasint 10ezreket fizessek szervízre ha úgy van :) https://www.autoscout24.ch/de/d/lamborghini-gallardo-coupe-2006-occasion...
Nyilván ha újat veszek akkor azt dolgozói vagy flottakedvezménnyel és nem Suzukit vagy Audit. Használt 3 éves Audit már talán, de nyilván részemről autóvásárlás 30-40 ezer CHF simán.
Amúgy ha Zürichben jársz egyszer, szívesen elviszlek az egyik kedvenc szivar klubbomba rumozni, feltehetőleg még mindig pöfékelsz?
Kilenc éve leszoktam, amikor életmódot váltottam. Egy barátom nem hitte el, hogy végigviszem, így idén decemberben, a 10 éves naptárfordulón elveszti a fogadást, és el kell vinnie Kubába <3
Ja, ki kéne menni Svájcba is, köszönöm a meghívást!
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egy régi Audinál biztos jobb, viszont: Én a fejemet verném a falba, ha a 7 éves Lexus helyett ugyanannyiért egy új Suziba kellene ülnöm. Elromlani egyik se fog, viszont szolgáltatásban van egy kevés különbség. Az is igaz, hogy a Lexus többet eszik, de az értékvesztésen többszörösen spórolok az új kocsihoz mérten.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
:) király az. Amúgy istenigazából én sem dohányzom tinédzser korom óta de ha végre szélesebb körben legális lesz a fű, biztos beállok svájci termesztőnek :D
Az egyik fogadásból nem szivarozik, a másik meg termesztő akar lenni :D :DD
Micsoda életcélok :DD
Én is gyarló vagyok, nem azért, no offense, csak jó látni, hogy más is :D
Amúgy a nagy elektromos autó elleneseket az nem foglalkoztatja, hogy a káros anyag kibocsátás hol keletkezik? Mert oké, lehet összességében nem keletkezik kevesebb káros anyag, de azt legalább nem az arcodba kapod a város közepén vagy egy frekventált autóút mellett lakva, hanem a távoli erőmű tolja ki. Ha meg atom, akkor még az se. Az elektromos buszok, kisteherautók, akár kamionok és személygépjárművek jelentősen hozzájárulhatnak a városi levegő minőségének javulásához, ami valljuk be, Budapestnek elég jót tenne.
Ezt szerintem senki nem vitatja. Más kérdés a realitás, hogy itthon húsz év múlva is Jürgen levetett 1.6d-jét fogjuk szagolgatni, mert a tahó használt-német vásárlók így okosítják maguknak a prémium érzetet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jurgen levetett 1.6d-je eszik 5 litert, a mai SUVok meg benyelik a 10-et
Csak szétesik, és életben tartani ugyanannyi lesz, mintha akár értelmes márkából vennél SUV-ot.
Örökölt Mergával már megjártam a kört. Köszöntem szépen!
Egyébként meg: THIS
Az összes kb a fogyasztásig lát, meg hogy két vese.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
rwurl=https://youtu.be/Ops5qBV5GhQ
Kedvenc projectem idén
https://www.youtube.com/post/UgyjKwqO2GU1wEYE6K94AaABCQ
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."