Feltettem az 1.04 patchet, de nekem utána a repair nem szed le 7.2GB updatet, hanem csak egy 26MB-os csomagot. Azóta egyszer szétfagyott harc közben a pókos küldetésben, egyszer meg harc után, persze mentés előtt. A loot az random vagy fix? Csak mert most buktam egy militaria szintű teljes testpáncélt, ha random.
Hogyan áll jobban kézre az irányítás? PC-n vagy PS-en?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
PC-n közel sem tökéletes, erősen port-íze van. Sokat kell olyan gombokat használni, amik nem igazán állnak kézre. Sok irányítás nem ott van, ahol logikus lenne. Pár példa:
- dialógusnál nem lehet a W-S-sel választani, az egérgörgővel vagy a kurzorgombokkal kell és az F-el okézod le (vagy Enter).
- a dialógusok nincsenek beszámozva, szóval nem tudsz könnyen választani.
- ha kamerákat hekkelsz, akkor az 1 és 3 gombokkal tudsz a következő/előző kamerára váltani. Ez is logikus lett volna a WASD-on.
- sokat kell használni a Z-t és C-t. Ezek lehettek volna az E/F-en és az Esc-n.
- az I nem az inventoryba visz.
Harc közben egyébként nem rossz, meg a vezetés se borzasztó, egy dolog kivételével: ellesték azt a balfasz feature-t a Watchdogs 2-ből, hogy ha 3rd personban vezetsz, akkor 2 másodpercenként reseteli a kamerát. Tehát van egy szabad kamerád, amit olyan szögbe állítasz be, amibe akarsz, majd 2 másodperc után automatikusan visszab****a az alap pozícióba. Ezt a WD2-ben ki tudtam játszani egy kis tool-lal, ami 0.6 másodpercenként 1 pixelnyit mozdította az egeret. Itt sajnos ez sem működik. Ezt én fel nem foghatom, minek van szabad kamera, ha utána arconrúgod a pléjert, hogy rosszul tudod, hogy hova akartad állítani??? Le is szoktam a vezetésről, inkább teleportálok.
Szóval én a PC-s irányításnak egy 4/10-et adnék, az alap dolgokon túl nem igazán kényelmes. Gyenge konzol-port.
azért elég érdekes ilyen gameplay és koncepció hibákat olvasni egy ilyen játék esetén...
főleg hogy ugyanabban az országban dolgozik az a cég amelyik a világ legjobb és legletisztultabb gameplay-el rendelkező játékát, a dying light-ot csinálta :)
Van X-Box kontrollerem, de egy FPS-t egy tizedmásodpercre sem jut eszembe kontrollerrel játszani. Ki is kapcsoltam az összes célzás segítő opciót, én akarom fejbelőni az ellenfelet, nem a gép. :)
De az, hogy lehet controllerrel is skillesen tolni, az nem jelent semmit. Lehet bill+egér kombós pro playerekről is videót berakni, hogy látod, PC-n ez így megy, csak semmi értelme. Fogkefével is meg lehetne tanulni irányítani bámilyen fpst ha elég időt beleöl az ember, csak ugye minek? Aki fpst konrtollerrel játszik, abban az emberben én nem bízom :)
A Smart fegyverek tetszenek egyébként, ügyes kompromisszum az eredeti játékhoz képest.
Az eredeti CP-ben a Smart csatlakozó annyit csinált, hogy adott kis bónuszt a kockadobásra, szóval könnyebben találtad el az ellenfelet.
Itt ugye ezt nem lehetett megtenni, ezért a Smart fegyver lövedékei irányt váltanak, és eltalálják a célt, ha nagyjából rá céloztál. Mondjuk ez a koncepció is sántít, mert ugyanazt a hagyományos lőszert használja, mint minden más pisztoly, de az effekt jól néz ki.
Minél többet tolom a játékot, annál inkább kezd összeállni a fejemben, hogy mi is történt itt. Ehhez az alapot az a leaker szolgáltatja, aki pár hónapja a crunch kapcsán közölte, hogy ez nem véletlen (mármint a hónapok óta tartó brutál crunch), mert körülbelül egy éve dolgoznak a tényleges játékon, amit meg fogunk kapni.
Ezt akkor elég nehezen akartam elhinni, de most már több rációt látok benne. Szerintem az történhetett, hogy a fejlesztés legelején (5-6 éve) még tényleg egy GTA / RDR szintű világot akartak, és az ígéretek is errefelé mutattak: teljesen megújított M.I. rendszer, ami egy korábban soha nem látott élő-lélegző várost hoz el, ahol több ezer teljesen különálló NPC teszi a maga dolgát, és a város működik nélkülünk. Ezen belül a játékos pedig az lehet a cyberpunk világában, aki csak akar. Ez volt az igazi next-generációs open world RPG ígérete, amihez foghatót az elmondásuk szerint még nem láttunk korábban.
Na, most a végeredményen látható, hogy ebből semmi nem valósult meg, nem hogy Rockstar-féle világ, de még Ubisoft-féle világ sincs. A világ annyira nem működik VILÁGként, hogy még a rendőröknek sincs MI-je, hanem csak odaspawnolnak, aztán ha elmenekülsz, akkor üldözni se tudnak.
Ezek alapján szerintem az történhetett hogy néhány évnyi feature creep és development hell után valaki azt mondta, hogy oké gyerekek, ezt akkor engedjük el, és csináljunk egy akció-RPG-t a "sallangok" nélkül. Valószínűleg onnantól datálható, hogy ténylegesen készült az a játék, amit megkaptunk.
Persze, ez magára a világ kidolgozottságára, részletességére nem vonatkozik, azon látszik a sok-sok éves munka, és pont ezért ütközik ki a különbség ahhoz képest, amilyen a játék lett. Egyszerűen látszik, hogy ezt a világot sokkal többnek szánták eredetileg, a mostani játékhoz képest egyszerűen túl nagy és túl kidolgozott (ha értitek).
A CDPR melósainak (dizájnerek, írók, grafikusok, kóderek) dicséretére legyen mondva, hogy még ebben a káoszban is ki tudtak cruncholni viszonylag rövid idő alatt egy alapvetően teljesen fasza akció-RPG-t, ami ennek megfelelően játszva (haladva a fősztorival, mellékküldetéseket teljesítve, tehát a lényegre koncentrálva) iszonyatosan magába tud szippantani és rendkívül élvezetes.
Persze, most még kicsit undercooked, de fél év múlva már nem lesz vele semmi gond, egy-két kiegészítő után pedig simán emelkedhet The Witcher 3-i magasságokba, azt sem tartom kizártnak, hogy több ponton megközelítve az eredeti víziót.
ödönke írta: Szerintem ez a srác nem autoaimol, ha csak nem alapbeállítás
Alapbeállítás az erős auto-aim, ha kontrollered van csatlakoztatva.
InGen írta: a rendőröknek sincs MI-je, hanem csak odaspawnolnak, aztán ha elmenekülsz, akkor üldözni se tudnak.
Sőt, hátad mögé spawnolnak, legalábbis tapasztalatom szerint. :D
Egyébként hasonló kidolgozatlanság / teljes újragondolás más, apróbb jelei:
- italok/kaják mindegyik egyféle boostot ad (witcher 3-ban is több volt ennél)
-street cred rendszer teljes átalakítása (ugye első interjúkban még arról volt szó, hogy ruhától is erősen függ)
-alapvető ui usability cuccok hiánya úgy egy-az-egyben (nem maradt idő rá)
Igen, és nagyon hosszasan lehetne sorolni, pl spoilerek a játék elejéről a nomád startot érintve:
ShowHide spoiler #
Ugye elkezded a városon kívül, arra gondolnán, hogy majd szépen bejutsz és kialakítod az ottani életedet, megismered az embereket, meglesz a lakásod, felépül a rendszer, de nem.... jön egy montázs, ami kívülről beteleportál és fél évvel előre ugrik, amikor mindez már adott... wtf, azért beszélünk egy szerepjátékról, mert ezeket én szeretném megcsinálni.
Aztán ahogy elkezdődik az act 2, elkezdi rád zúdítani a különböző mellékküldetéseket és megbízásokat. Kik ezek az emberek, honnan ismernek, miért bíznak bennem, mikor még kábé nulla street credem van?
Szóval igen, itt a háttérbe tervezett komplex alrendszerek nem lettek megvalósítva, vagy jelentősen meg lettek vágva.
Igen, színes-szagos a világ, de valójában elég üres és az AI sem valami jó.
Sajnos minél több a befektető, ők annál hamarabb pénzt akarnak látni belőle és nem érdekli őket a produktum élvezeti értéke, csak az eladhatóság, arra (marketing) meg nem véletlenül költöttek annyit.
Ebből következik, hogy sok féle réteg meg fogja venni, ebből pedig az, hogy hülyebiztosra kell csinálni, hogy ne mondja azt, hogy szar, ha béna és nem megy neki valami... (Pl Tango kameravisszarotálós megjegyzése)
Azt remélem, hogy nem csúszik le a CD Projekt Red tartalmi értéke a jövőben, mint ahogy az már látható volt a múltban nem egyszer. És nem csak a játékiparon belül.
Mert ha profitról van szó, szeretik torzítani ezt a háromszöget: Triangle of Production
amíg takahasi-val nem beszélsz, addig nem kéne egy másik questet se adni, mert azokban (tippre, a saját autó garázsbeli feltételes quest legalábbis így van) Johnny haverként beszél, miközben a haveri átállása az takahashi beszélgetés után jön csak...
Feltettem az 1.04 patchet, de nekem utána a repair nem szed le 7.2GB updatet, hanem csak egy 26MB-os csomagot. Azóta egyszer szétfagyott harc közben a pókos küldetésben, egyszer meg harc után, persze mentés előtt. A loot az random vagy fix? Csak mert most buktam egy militaria szintű teljes testpáncélt, ha random.
Hogyan áll jobban kézre az irányítás? PC-n vagy PS-en?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Random.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
PC-n közel sem tökéletes, erősen port-íze van. Sokat kell olyan gombokat használni, amik nem igazán állnak kézre. Sok irányítás nem ott van, ahol logikus lenne. Pár példa:
- dialógusnál nem lehet a W-S-sel választani, az egérgörgővel vagy a kurzorgombokkal kell és az F-el okézod le (vagy Enter).
- a dialógusok nincsenek beszámozva, szóval nem tudsz könnyen választani.
- ha kamerákat hekkelsz, akkor az 1 és 3 gombokkal tudsz a következő/előző kamerára váltani. Ez is logikus lett volna a WASD-on.
- sokat kell használni a Z-t és C-t. Ezek lehettek volna az E/F-en és az Esc-n.
- az I nem az inventoryba visz.
Harc közben egyébként nem rossz, meg a vezetés se borzasztó, egy dolog kivételével: ellesték azt a balfasz feature-t a Watchdogs 2-ből, hogy ha 3rd personban vezetsz, akkor 2 másodpercenként reseteli a kamerát. Tehát van egy szabad kamerád, amit olyan szögbe állítasz be, amibe akarsz, majd 2 másodperc után automatikusan visszab****a az alap pozícióba. Ezt a WD2-ben ki tudtam játszani egy kis tool-lal, ami 0.6 másodpercenként 1 pixelnyit mozdította az egeret. Itt sajnos ez sem működik. Ezt én fel nem foghatom, minek van szabad kamera, ha utána arconrúgod a pléjert, hogy rosszul tudod, hogy hova akartad állítani??? Le is szoktam a vezetésről, inkább teleportálok.
Szóval én a PC-s irányításnak egy 4/10-et adnék, az alap dolgokon túl nem igazán kényelmes. Gyenge konzol-port.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Dude párezer forint egy kontroller Xbox vagy Playstation, már 10 éve nem keyboard a fő HID.
Nekem meg pont egér meg bill kéne, mert harc borzalmas kontrollerrel így FPS nézetben... főleg, hogy 2+ ellennél jön a durva framedrop a lövésnél.
azért elég érdekes ilyen gameplay és koncepció hibákat olvasni egy ilyen játék esetén...
főleg hogy ugyanabban az országban dolgozik az a cég amelyik a világ legjobb és legletisztultabb gameplay-el rendelkező játékát, a dying light-ot csinálta :)
(A Dying Lightnak szerintem is voltak olyan pillanatai, hogy HL3-nak is bőven elment volna.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Van X-Box kontrollerem, de egy FPS-t egy tizedmásodpercre sem jut eszembe kontrollerrel játszani. Ki is kapcsoltam az összes célzás segítő opciót, én akarom fejbelőni az ellenfelet, nem a gép. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
:)
Itt elég elvezhetonek tűnik a gameplay controllerrel
Ez a mission eléggé későn van már a játékban, szóval én azért spoilerbe tettem volna.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
akkor a smart fegyvereknél komoly csalódás fog érni :)
Dude, párezer forint, hogy auto-aim nélkül esélyed se legyen eltalálni bármit. A hülyének is megéri!
ödönke: az egy cheat gun-os szegmens. cheat gun + auto aim = ???
nem saját, de pár perce röhögök rajta:
rwurl=https://i.redd.it/oyib0kbups461.jpg
Lemaradt a fejrész a moduláris meshbő'
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Azért nem egy Doom Eternal a játékmenet ;)
Szerintem ez a srác nem autoaimol, ha csak nem alapbeállítás
Ez is controller tőle
rwurl=https://youtu.be/RrCwOowCGRM
De az, hogy lehet controllerrel is skillesen tolni, az nem jelent semmit. Lehet bill+egér kombós pro playerekről is videót berakni, hogy látod, PC-n ez így megy, csak semmi értelme. Fogkefével is meg lehetne tanulni irányítani bámilyen fpst ha elég időt beleöl az ember, csak ugye minek? Aki fpst konrtollerrel játszik, abban az emberben én nem bízom :)
A Smart fegyverek tetszenek egyébként, ügyes kompromisszum az eredeti játékhoz képest.
Az eredeti CP-ben a Smart csatlakozó annyit csinált, hogy adott kis bónuszt a kockadobásra, szóval könnyebben találtad el az ellenfelet.
Itt ugye ezt nem lehetett megtenni, ezért a Smart fegyver lövedékei irányt váltanak, és eltalálják a célt, ha nagyjából rá céloztál. Mondjuk ez a koncepció is sántít, mert ugyanazt a hagyományos lőszert használja, mint minden más pisztoly, de az effekt jól néz ki.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Minél többet tolom a játékot, annál inkább kezd összeállni a fejemben, hogy mi is történt itt. Ehhez az alapot az a leaker szolgáltatja, aki pár hónapja a crunch kapcsán közölte, hogy ez nem véletlen (mármint a hónapok óta tartó brutál crunch), mert körülbelül egy éve dolgoznak a tényleges játékon, amit meg fogunk kapni.
Ezt akkor elég nehezen akartam elhinni, de most már több rációt látok benne. Szerintem az történhetett, hogy a fejlesztés legelején (5-6 éve) még tényleg egy GTA / RDR szintű világot akartak, és az ígéretek is errefelé mutattak: teljesen megújított M.I. rendszer, ami egy korábban soha nem látott élő-lélegző várost hoz el, ahol több ezer teljesen különálló NPC teszi a maga dolgát, és a város működik nélkülünk. Ezen belül a játékos pedig az lehet a cyberpunk világában, aki csak akar. Ez volt az igazi next-generációs open world RPG ígérete, amihez foghatót az elmondásuk szerint még nem láttunk korábban.
Na, most a végeredményen látható, hogy ebből semmi nem valósult meg, nem hogy Rockstar-féle világ, de még Ubisoft-féle világ sincs. A világ annyira nem működik VILÁGként, hogy még a rendőröknek sincs MI-je, hanem csak odaspawnolnak, aztán ha elmenekülsz, akkor üldözni se tudnak.
Ezek alapján szerintem az történhetett hogy néhány évnyi feature creep és development hell után valaki azt mondta, hogy oké gyerekek, ezt akkor engedjük el, és csináljunk egy akció-RPG-t a "sallangok" nélkül. Valószínűleg onnantól datálható, hogy ténylegesen készült az a játék, amit megkaptunk.
Persze, ez magára a világ kidolgozottságára, részletességére nem vonatkozik, azon látszik a sok-sok éves munka, és pont ezért ütközik ki a különbség ahhoz képest, amilyen a játék lett. Egyszerűen látszik, hogy ezt a világot sokkal többnek szánták eredetileg, a mostani játékhoz képest egyszerűen túl nagy és túl kidolgozott (ha értitek).
A CDPR melósainak (dizájnerek, írók, grafikusok, kóderek) dicséretére legyen mondva, hogy még ebben a káoszban is ki tudtak cruncholni viszonylag rövid idő alatt egy alapvetően teljesen fasza akció-RPG-t, ami ennek megfelelően játszva (haladva a fősztorival, mellékküldetéseket teljesítve, tehát a lényegre koncentrálva) iszonyatosan magába tud szippantani és rendkívül élvezetes.
Persze, most még kicsit undercooked, de fél év múlva már nem lesz vele semmi gond, egy-két kiegészítő után pedig simán emelkedhet The Witcher 3-i magasságokba, azt sem tartom kizártnak, hogy több ponton megközelítve az eredeti víziót.
Chief Exorcist
hát azért ha ez igaz, akkor ez érdekes egy olyan cégtől aki witchereket csinált...
Alapbeállítás az erős auto-aim, ha kontrollered van csatlakoztatva.
Sőt, hátad mögé spawnolnak, legalábbis tapasztalatom szerint. :D
Egyébként hasonló kidolgozatlanság / teljes újragondolás más, apróbb jelei:
- italok/kaják mindegyik egyféle boostot ad (witcher 3-ban is több volt ennél)
-street cred rendszer teljes átalakítása (ugye első interjúkban még arról volt szó, hogy ruhától is erősen függ)
-alapvető ui usability cuccok hiánya úgy egy-az-egyben (nem maradt idő rá)
Igen, és nagyon hosszasan lehetne sorolni, pl spoilerek a játék elejéről a nomád startot érintve:
Ugye elkezded a városon kívül, arra gondolnán, hogy majd szépen bejutsz és kialakítod az ottani életedet, megismered az embereket, meglesz a lakásod, felépül a rendszer, de nem.... jön egy montázs, ami kívülről beteleportál és fél évvel előre ugrik, amikor mindez már adott... wtf, azért beszélünk egy szerepjátékról, mert ezeket én szeretném megcsinálni.
Aztán ahogy elkezdődik az act 2, elkezdi rád zúdítani a különböző mellékküldetéseket és megbízásokat. Kik ezek az emberek, honnan ismernek, miért bíznak bennem, mikor még kábé nulla street credem van?
Szóval igen, itt a háttérbe tervezett komplex alrendszerek nem lettek megvalósítva, vagy jelentősen meg lettek vágva.
Chief Exorcist
Jó meglátás.
Igen, színes-szagos a világ, de valójában elég üres és az AI sem valami jó.
Sajnos minél több a befektető, ők annál hamarabb pénzt akarnak látni belőle és nem érdekli őket a produktum élvezeti értéke, csak az eladhatóság, arra (marketing) meg nem véletlenül költöttek annyit.
Ebből következik, hogy sok féle réteg meg fogja venni, ebből pedig az, hogy hülyebiztosra kell csinálni, hogy ne mondja azt, hogy szar, ha béna és nem megy neki valami... (Pl Tango kameravisszarotálós megjegyzése)
Azt remélem, hogy nem csúszik le a CD Projekt Red tartalmi értéke a jövőben, mint ahogy az már látható volt a múltban nem egyszer. És nem csak a játékiparon belül.
Mert ha profitról van szó, szeretik torzítani ezt a háromszöget:
Triangle of Production
A lényeg h ki lehet kapcsolni, és aki kontrollerrel játszik FPS-t profibb szinten a legelső hogy kikapcsolja.
act 2-nél olyan apróságok a legelejéről, hogy
Ubisoft ellentetje :D
rwurl=https://youtu.be/Ogihi-OewPQ
Kár, hogy több bug van benne mint az összes ubisoft játékban az elmúlt 2 évből összesen.
rwurl=https://i.redd.it/g2s9wejf4r461.png