teljesen halálraítélt koncepció ez a Starship, anno ESA mérnökei is kapásból megmondták, hogy baromság, de úgy látszik Elon továbbra is képtelen belátni ha téved és csakazért is végig fogja erőltetni.
Az egész Starship koncepciót szétszedték anno az ESA és egyéb űrügynökségek mérnökei, kb. nyíltan kiröhögte a szakma Elon-t a szánalmasan béna dadogós prezentációja után (a képregényes felszólaló ultracringy alakítása csak hab volta tortán...). Gondolom ez fájt neki nagyon, és most csak azért is be akarja bizonyítani, hogy meg tudja csinálni. Ez egy repülő koporsó, teljesen idejét múlt 50-es évek scifijeiben lehetett ilyeneket látni. Space X mérnöki stábja is felhígult már rendesen, a jobbak átmentek a konkurenciához.
Érdekes megállapítások ezek természettudományos ismeretek hiányában, arról nem is beszélve hogy mai napig 50-70 es évek rakétatechnológiájával jutunk az űrbe :)
Volt egy nagyobb toborzás 1-2 éve Space X-nél - amikor minden egyes rakétakilövés előtti felvezetőben is 100x elmondták, hogy jelentkezzetek Space X-hez dologzni - és akkor jelent meg egy cikk, hogy a kezdeteknél ott lévő arcok szépen elvándoroltak konkurenciához, főleg Elon kibírhatatlan személyisége miatt.
Neked milyen természettudományos végzettséged van? Miért is kell ahhoz természettudományos ismeret, hogy értelmezze az ember, hogy a természettudományos ismerettel rendelkező elismert szakmérnökök mit állítanak valamiről?
Egyébként Space X rakétatech is a NASA korábbi dokumentumaira épül ez tény, a gyártástechnológiában rejlik az igazi újdonság a Space X esetében, de a Starship esetében ez háttérbe szorul, épp ezért tűnik ilyen idejét múltnak. Semmi mást nem csinál Space X csak a régi tudást kicsit polírozgatja az új technológiai lehetőségek nyújtotta előnyökkel.
Radikálisan új és előremutató technológiát továbbra is csak a nemzeti űrügynökségektől láthatunk majd.
Space X a nagyközönségnek szóló kommersz cucc. Kb. olyan mint egy népszerű pop együttes, míg az űrügynökségek a valódi klasszikus művészek.
Műszaki Menedzser BSc/MSc-m van, szoptam anált, digitális technikát, fizikát, műszaki mechanikát, gépészeti rendszereket, vegyi és biomérnöki alapismereteket stb.... valóban nem vagyok "full mérnök" de értem a dolgokat amikről beszélnek és nem félek Nature publikációkat/tanulmányokat szemelvényezni. Ha érdekel kicsit a rakétafejlesztés amúgy és gyártás akkor a ULA videót ajánlom mert ez az eddig legteljeskörűbb bemutatása az egésznek "köznyelvre" is:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=o0fG_lnVhHw
Sokan mondanak sok mindent, de természettudományos emberek szkeptikusak és utánnanéznek utánnaellenőriznek/számolnak dolgoknak. "Gödény" is papíron orvos-gyógyszerész mégis károsan sok hülyeséget beszél. Minden szakágban vannak ilyenek, és akár egy szenilis ex. katonai izraeli generális (Brig Gen. (C)Haim Esched) akinek elvileg van "prof" titulusa, de senmilyen szakmai cikkket/publikációt/tanulmányt nem lehet találni tőle....
egyébként vicces, mert ha tényleg követitek az eseményeket, akkor nektek is emlékezni kellene, hogy szétfikázta Starshipet a szakma a bemutatója után, illetve még itt a fórumon is a többség egy újabb Elon féle agymenésnek tartotta. Ehhez képest most repült 10 km-t és egyből elájul mindenki, hogy wow új korszakba léptünk...
Ha látnád én egy percig se kommenteltem emezt eddig :) viszont mondhatsz bármit SpaceX nek van referenciája mind cargo és mind emberi pályáraállításnál. Biztos vagyok benne hogy a Starshipnál se lutri emberek fejlesztenek jelenleg.
Koncepcionálisan semmi baj nem volt vele, nem volt gazdaságos és a hozza fűzött újrahasznosítási és kihasznátsági mutatókat se hozta. Iszonyatosan univerzálisan hadrafogható volt, simán nem lett volna nélküle se Mir se ISS. (Bár előbbi javarészt Proton volt)
Miért ne lett volna? Csak máshogy kellett volna összelegózni őket. A biztonság tekintetében volt baj vele koncepcionálisan, nyilván praktikusnak praktikus volt.
Ez nem egy zöldséges stand, úgyhogy teljesen érhető, ha sokaknak visszatetsző egy főnök viselkedése. Nem is ők irányítanak több céget és rajtuk kisebb a nyomás is. Elmentek többen? Mindenhonnan mennek el sokan. És újak jönnek. Mindenki elment? Nyilván nem. Aki elment, Musk miatt ment el? Nyilván nem. Volt, aki Musk miatt ment el? Biztosan.
ESA mérnökök szétszedték, halálra ítélték, kritizálták a koncepciót? Szerencsére. Ez a 'dolguk', így működik a tudomány. Nem kárörvendő és nem személyeskedő. Nem dörzsöli a tenyerét előre. Mint RE@L is írta, szkeptikus.
Mindenki látta tegnap, hogy a koncepció működőképes.
Nem tudom hol voltál az elmúlt években, mert mindenhol, minden iparágban ugyan az zajlik: költségcsökkentés, optimalizálás. Aki nem csökkent költséget, az halott, elavult. És emellett kell fejleszteni.
Az űrsikló program kukázásának elsődleges oka a rettentő magas költségek voltak. Voltak még egyéb okai is? Igen.
Akik eddig kételkedtek, vagy izgultak -netán szétvetette őket a düh legbelül-, ők már egészen nyugodtan hátradőlhetnek. Haladjunk tovább és lássuk, milyen irányba mennek a dolgok. Benne van a pakliban, hogy egy teljesen új irányba. Illetve már ez sem nagyon kérdés...
És örüljünk annak, hogy nem egy függöny mögött zajlanak az események (kb. ezt is először a történelem során...), hanem lényegében egy tálca kajával a gép előtt ülve, Youtube-on előttünk.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Mindenki látta tegnap, hogy a koncepció működőképes? Aki nézte, az igen.
Nem.
És örüljünk annak, hogy nem egy függöny mögött zajlanak az események (kb. ezt is először a történelem során...), hanem lényegében egy tálca kajával a gép előtt ülve, Youtube-on előttünk.
Miért nem? Te mit néztél?
Lényegében minden lépést teljesítettek a checklistben és most egy rakás adatot vizsgálhatnak és finomíthatnak az SN9-en, annak közelgő tesztjéig.
Repülő koporsó? Voltak, akik így beszéltek az űrsiklókról is. Egy rakéta pedig lényegében bomba.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Repülő koporsó? Voltak, akik így beszéltek az űrsiklókról is.
mert az is volt. Ajánlom figyelmedbe a Netflix vadiúj sorozatát a témáról.
2020-ban nem engedheted meg magadnak, hogy ilyen lélekvesztőt gyárts. És ezen hányan is fognak utazni? 20-30-an? A PR károk mellett óriási veszteség lenne ennyi jól kiképzett, nagy tudású űrhajós elvesztése egyszerre.
+ továbbra se mondtak még semmit arról, hogy a kozmikus sugárzást, hogy fogják kivédeni egy Mars utazás során. Erre a tákolmányra kellene még további rétegeket felrakni, nem tom hogy fogja elbírni.
Tulajdonképpen minden repülő koporsó és 'tákolmány', amivel az emberiség repül. A SpaceX tákolmánya anyagában hatékonyabb és olcsóbb, valamint gyorsabban elő lehet állítani, illetve javítani. Mint feljebb írtam, költséghatékonyság. Jelenleg 7 darab starship készül, szinte egyszerre. Foylamatosan tolják ki őket a hangárból... Nem látom, hogy ezzel bárkinek mi a tököm gondja van, de lényegtelen is, nem rajta múlik.
2020-ban nem engedheted meg magadnak, hogy ilyen lélekvesztőt gyárts
Mitől lélekvesztő? Illetve mitől lélekvesztőbb, mint bármi más?
Azt se feledjük, hogy prototípusról prototípusra egyre fejlődik minden, kívülről és belülről is. Egyelőre csak a külső változásokat, fejlesztéseket láthatjuk, de majd amikor a belsőnél tartanak, majd akkor lehet eldönteni, hogy kinek mennyire szimpatikus. A Dragonból kiindulva, a belsővel sem lesznek gondok.
És ezen hányan is fognak utazni? 20-30-an?
Az még odébb van. A legelső emberes tesztig előbb rutinná kell váljon minden, beleértve természetesen a landolást is (amiben már van nekik némi tapasztalatuk...). Aztán legénység nélkül és legénységgel is repülhet, attól függően, hogy épp mire van szükség.
továbbra se mondtak még semmit arról, hogy a kozmikus sugárzást, hogy fogják kivédeni egy Mars utazás során
Előre ugrottál rendesen az időben. Előbb a Holdra jussunk el. Most igazán 'rákényszerül' majd a tudós társadalom, hogy belehúzzon a kísérletekbe és fejlesztésekbe ezen a téren. Ugyan ez igaz lesz a leendő Hold bázis kapcsán is. Eddig is voltak koncepciók és az ISS-en is voltak tesztek a témában. Szerintem bőven tudnak majd válogatni, vagy kitalálnak valami újat.
Erre a tákolmányra kellene még további rétegeket felrakni, nem tom hogy fogja elbírni.
Elég sok mindent el fog ez bírni. A végső rakétarendszer 118 méter magas, 9 méter átmérőjű lesz, 1100 köbméteres rakománytérrel. 150 tonna lesz kb. a teherbírása. Belülre elfér majd benne néhány extra réteg, ha kell.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
már így is úgy nézett ki mint egy animáció
https://www.nasa.gov/specials/artemis-team/
Nem is lehetett volna ennél jobb az időzítés!
A Blue Origin makettje:
rwurl=https://youtu.be/w6bTFpjeFgE
https://www.blueorigin.com/news/national-team-submits-moon-proposal-to-nasa
És a SpaceX maket..., wait what?
rwurl=https://youtu.be/ap-BkkrRg-o
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
teljesen halálraítélt koncepció ez a Starship, anno ESA mérnökei is kapásból megmondták, hogy baromság, de úgy látszik Elon továbbra is képtelen belátni ha téved és csakazért is végig fogja erőltetni.
A cobra kai-ban is megmondták.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Az egész Starship koncepciót szétszedték anno az ESA és egyéb űrügynökségek mérnökei, kb. nyíltan kiröhögte a szakma Elon-t a szánalmasan béna dadogós prezentációja után (a képregényes felszólaló ultracringy alakítása csak hab volta tortán...). Gondolom ez fájt neki nagyon, és most csak azért is be akarja bizonyítani, hogy meg tudja csinálni. Ez egy repülő koporsó, teljesen idejét múlt 50-es évek scifijeiben lehetett ilyeneket látni. Space X mérnöki stábja is felhígult már rendesen, a jobbak átmentek a konkurenciához.
Érdekes megállapítások ezek természettudományos ismeretek hiányában, arról nem is beszélve hogy mai napig 50-70 es évek rakétatechnológiájával jutunk az űrbe :)
ezt így honnan és miből?
Volt egy nagyobb toborzás 1-2 éve Space X-nél - amikor minden egyes rakétakilövés előtti felvezetőben is 100x elmondták, hogy jelentkezzetek Space X-hez dologzni - és akkor jelent meg egy cikk, hogy a kezdeteknél ott lévő arcok szépen elvándoroltak konkurenciához, főleg Elon kibírhatatlan személyisége miatt.
Neked milyen természettudományos végzettséged van? Miért is kell ahhoz természettudományos ismeret, hogy értelmezze az ember, hogy a természettudományos ismerettel rendelkező elismert szakmérnökök mit állítanak valamiről?
Egyébként Space X rakétatech is a NASA korábbi dokumentumaira épül ez tény, a gyártástechnológiában rejlik az igazi újdonság a Space X esetében, de a Starship esetében ez háttérbe szorul, épp ezért tűnik ilyen idejét múltnak. Semmi mást nem csinál Space X csak a régi tudást kicsit polírozgatja az új technológiai lehetőségek nyújtotta előnyökkel.
Radikálisan új és előremutató technológiát továbbra is csak a nemzeti űrügynökségektől láthatunk majd.
Space X a nagyközönségnek szóló kommersz cucc. Kb. olyan mint egy népszerű pop együttes, míg az űrügynökségek a valódi klasszikus művészek.
Műszaki Menedzser BSc/MSc-m van, szoptam anált, digitális technikát, fizikát, műszaki mechanikát, gépészeti rendszereket, vegyi és biomérnöki alapismereteket stb.... valóban nem vagyok "full mérnök" de értem a dolgokat amikről beszélnek és nem félek Nature publikációkat/tanulmányokat szemelvényezni. Ha érdekel kicsit a rakétafejlesztés amúgy és gyártás akkor a ULA videót ajánlom mert ez az eddig legteljeskörűbb bemutatása az egésznek "köznyelvre" is:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=o0fG_lnVhHw
Sokan mondanak sok mindent, de természettudományos emberek szkeptikusak és utánnanéznek utánnaellenőriznek/számolnak dolgoknak. "Gödény" is papíron orvos-gyógyszerész mégis károsan sok hülyeséget beszél. Minden szakágban vannak ilyenek, és akár egy szenilis ex. katonai izraeli generális (Brig Gen. (C)Haim Esched) akinek elvileg van "prof" titulusa, de senmilyen szakmai cikkket/publikációt/tanulmányt nem lehet találni tőle....
Láttam már ezt, talán még én linkeltem ebbe a topicba is korábban. Ebben is látható, hogy mennyit fejlődik a gyártástech folyamatosan.
Ez most kb olyan mint egy 0.2 alpha játékot nekiáll valaki fikázni. Gratula
Amúgy sosem késő egy kisi fizikát tanulni:
https://brilliant.org/courses/dynamics-bootcamp/
egyébként vicces, mert ha tényleg követitek az eseményeket, akkor nektek is emlékezni kellene, hogy szétfikázta Starshipet a szakma a bemutatója után, illetve még itt a fórumon is a többség egy újabb Elon féle agymenésnek tartotta. Ehhez képest most repült 10 km-t és egyből elájul mindenki, hogy wow új korszakba léptünk...
Ha látnád én egy percig se kommenteltem emezt eddig :) viszont mondhatsz bármit SpaceX nek van referenciája mind cargo és mind emberi pályáraállításnál. Biztos vagyok benne hogy a Starshipnál se lutri emberek fejlesztenek jelenleg.
Egy űrsiklót is kifejlesztettek, használtak sokáig, pedig ott is tudott volt, hogy milyen veszélyek rejlenek a koncepcióban...
Koncepcionálisan semmi baj nem volt vele, nem volt gazdaságos és a hozza fűzött újrahasznosítási és kihasznátsági mutatókat se hozta. Iszonyatosan univerzálisan hadrafogható volt, simán nem lett volna nélküle se Mir se ISS. (Bár előbbi javarészt Proton volt)
Miért ne lett volna? Csak máshogy kellett volna összelegózni őket. A biztonság tekintetében volt baj vele koncepcionálisan, nyilván praktikusnak praktikus volt.
Ez nem egy zöldséges stand, úgyhogy teljesen érhető, ha sokaknak visszatetsző egy főnök viselkedése. Nem is ők irányítanak több céget és rajtuk kisebb a nyomás is. Elmentek többen? Mindenhonnan mennek el sokan. És újak jönnek. Mindenki elment? Nyilván nem. Aki elment, Musk miatt ment el? Nyilván nem. Volt, aki Musk miatt ment el? Biztosan.
ESA mérnökök szétszedték, halálra ítélték, kritizálták a koncepciót? Szerencsére. Ez a 'dolguk', így működik a tudomány. Nem kárörvendő és nem személyeskedő. Nem dörzsöli a tenyerét előre. Mint RE@L is írta, szkeptikus.
Mindenki látta tegnap, hogy a koncepció működőképes.
Nem tudom hol voltál az elmúlt években, mert mindenhol, minden iparágban ugyan az zajlik: költségcsökkentés, optimalizálás. Aki nem csökkent költséget, az halott, elavult. És emellett kell fejleszteni.
Az űrsikló program kukázásának elsődleges oka a rettentő magas költségek voltak. Voltak még egyéb okai is? Igen.
Akik eddig kételkedtek, vagy izgultak -netán szétvetette őket a düh legbelül-, ők már egészen nyugodtan hátradőlhetnek. Haladjunk tovább és lássuk, milyen irányba mennek a dolgok. Benne van a pakliban, hogy egy teljesen új irányba. Illetve már ez sem nagyon kérdés...
És örüljünk annak, hogy nem egy függöny mögött zajlanak az események (kb. ezt is először a történelem során...), hanem lényegében egy tálca kajával a gép előtt ülve, Youtube-on előttünk.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Az új SLS költségeiről és csigalassú fejlesztéséről már ne is beszéljünk
Nem.
Ez viszont +1.
Mindeközben Index szalagcím
ez vótmá? alulnézetből ahogy leszáll
https://www.facebook.com/watch/?v=692131354820831
Miért nem? Te mit néztél?
Lényegében minden lépést teljesítettek a checklistben és most egy rakás adatot vizsgálhatnak és finomíthatnak az SN9-en, annak közelgő tesztjéig.
Repülő koporsó? Voltak, akik így beszéltek az űrsiklókról is. Egy rakéta pedig lényegében bomba.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
Ezen jól latszik hogy elpukkadt az egyik raptor és ha jól gondolom alapból csak kettőt használtak fel a leszálláshoz
mert az is volt. Ajánlom figyelmedbe a Netflix vadiúj sorozatát a témáról.
2020-ban nem engedheted meg magadnak, hogy ilyen lélekvesztőt gyárts. És ezen hányan is fognak utazni? 20-30-an? A PR károk mellett óriási veszteség lenne ennyi jól kiképzett, nagy tudású űrhajós elvesztése egyszerre.
+ továbbra se mondtak még semmit arról, hogy a kozmikus sugárzást, hogy fogják kivédeni egy Mars utazás során. Erre a tákolmányra kellene még további rétegeket felrakni, nem tom hogy fogja elbírni.
Tulajdonképpen minden repülő koporsó és 'tákolmány', amivel az emberiség repül. A SpaceX tákolmánya anyagában hatékonyabb és olcsóbb, valamint gyorsabban elő lehet állítani, illetve javítani. Mint feljebb írtam, költséghatékonyság. Jelenleg 7 darab starship készül, szinte egyszerre. Foylamatosan tolják ki őket a hangárból... Nem látom, hogy ezzel bárkinek mi a tököm gondja van, de lényegtelen is, nem rajta múlik.
Mitől lélekvesztő? Illetve mitől lélekvesztőbb, mint bármi más?
Azt se feledjük, hogy prototípusról prototípusra egyre fejlődik minden, kívülről és belülről is. Egyelőre csak a külső változásokat, fejlesztéseket láthatjuk, de majd amikor a belsőnél tartanak, majd akkor lehet eldönteni, hogy kinek mennyire szimpatikus. A Dragonból kiindulva, a belsővel sem lesznek gondok.
Az még odébb van. A legelső emberes tesztig előbb rutinná kell váljon minden, beleértve természetesen a landolást is (amiben már van nekik némi tapasztalatuk...). Aztán legénység nélkül és legénységgel is repülhet, attól függően, hogy épp mire van szükség.
Előre ugrottál rendesen az időben. Előbb a Holdra jussunk el. Most igazán 'rákényszerül' majd a tudós társadalom, hogy belehúzzon a kísérletekbe és fejlesztésekbe ezen a téren. Ugyan ez igaz lesz a leendő Hold bázis kapcsán is. Eddig is voltak koncepciók és az ISS-en is voltak tesztek a témában. Szerintem bőven tudnak majd válogatni, vagy kitalálnak valami újat.
Elég sok mindent el fog ez bírni. A végső rakétarendszer 118 méter magas, 9 méter átmérőjű lesz, 1100 köbméteres rakománytérrel. 150 tonna lesz kb. a teherbírása. Belülre elfér majd benne néhány extra réteg, ha kell.
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson
A kozmikus sugárzás kapcsán azt hallottam, hogy több ügyvéd véleményét is kikérik majd, hogy áthidalják a problémát.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=B1R3dTdcpSU
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron:
Ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon.
When people get too chummy with me I like to call them by the wrong name to let them know I don't really care about them. - Ron Swanson