Ha már ilyen csúnyát késik a következő Need for Speed PC-re, akkor igyekszünk enyhíteni a fájdalmakat egy kis nosztalgiával. A Hot Pursuit 2 című rész PS2-es verzióját (a PC-s sajnos csak egy közepes Xbox-port volt) sokan tartják a legjobbnak, de más szempontból is történelmi darabnak mondható: ez volt az első olyan NFS játék, melyben licencelt rockzenét hallhattunk az akkoriban szokásos elektronikus prüntyögés mellett.
A soundtrack 2002-höz híven zömében nu-metált tartalmazott, és első próbálkozáshoz képest egy nagyon jó válogatás lett az eredmény. Az EA Traxnek a tutiba is sikerült beletenyerelnie, hiszen az Amerikai pite 3 révén később befutó Hot Action Cop két számmal is képviseltette magát a lemezen: a filmből már mindenki által ismert Fever for the Flavával és a Hot Pursuit 2 főcímzenéjeként felhasznált Goin' Down on ittel. A mai menüre az utóbbi került fel:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=2zGzVKV6Pmw
A szám különlegessége, hogy a Cop az autós tematikának megfelelően szépen átköltötte az eredeti dalszöveget (természetesen a Fever for the Flava esetében is ezt a taktikát alkalmazták), ami így egészen más értelemben használja a "going down on it" kifejezést. Ha elmúltált már 18, akkor kiderítheted, mire gondoltak az urak valójában.
Korrekció:
Már a 99-es NFS 4-ben is licenszelt zenék voltak (Junkie XL):
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SUpZLgtpPCA
Amúgy milyen rohadt jó volt a 3-ban az intró:
rwurl=
https://www.youtube.com/watch?v=HTd4jAXt0kc
Nekem valamiért a High Stakes zenéi égtek be a legjobban az NFS szériából. A dobogó második és harmadik helyén a két Underground van, bár azokból csak egy-két szám maradt meg, ami játék közben rendesen betalált nálam.
Zenei szemmel nézve autós játékból a FlatOut 2 viszi nálam a prímet. Annak a teljes soundtrackje úgy, ahogy van teli találat. Maximálisan passzol a játékhoz, és szívesen hallgatom azon kívül is.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Végül is igazad van, mondjuk az, hogy 2-3 számot vettek a 30-ból egy teljesen ismeretlen elektronikus zenésztől (98-99-et írunk, nincs még Little Less Conversation) nem igazán egyenlő azzal, hogy "már az NFS 4-ben is licencelt zenék voltak". Fogalmazzunk inkább úgy, hogy akadtak (a fene tudja, lehet, hogy még korábban is), de a HP2 volt az első normális, majdnem teljesen licencelt anyag - annyira, hogy játék közben pl. alig lehetett hallani szokásos electrót.
Mindenesetre módosítottam a cikket, hogy jobban reflektáljon a wikis szövegre, még akkor is, ha nem igazán tartom pontosnak a megfogalmazást:
Egyébként meg szerezze be mindenki a PS2-es Hot Pursuit 2-t, mert a többi résszel ellentétben nem öregszik és még mindig rohadt jó (az őrültek meg választhatnak realisztikusabb vezetési modellt is, ahol tényleg úgy pörögsz-forogsz, ahogyan a többi epizódban soha a büdös életben nem).
Egy kis gémpléj, mert szörnyű, hogy a legjobb old school NFS helyett mi PC-n csak egy közepes bénaságot kaptunk, így kevesen ismerik:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GeaA1CqCWFA
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
jesszusom. nyugtass meg, hogy ezt az "előrelángolást" a játékos kezdeményezi, nem automatikusan csinál ilyen borzalmakat. meg az az előzéskori kamerakörbeforgás...
na az ilyenektől tudom kompletten elveszteni az autó fölötti uralmat :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Bele kellett néznem és tyű... Hát nem véletlenül nem piszkáltam ezt egy bottal se...
Zaxx, Te tényleg rosszul vagy összerakva ;P
Életem legemlékezetesebb NFS-e, amikor a helikopterek elkezdtek robbanó hordókkal dobálni, akkor döbbentem rá, hogy bármi jobb volna, mint ez. Nem csoda, hogy az egész játékostársadalom örömmel fogadta az Undergroundot, ennél bármi csak jobb lehetett volna.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Az akciókamera és a robbanó hordók dobálása tényleg nagyon gáz, de amúgy egyáltalán nem volt rossz, és a High Stakeshez képest valóban kevésbé öregedett az irányítása. Talán csak az egyik ág utolsó pályáját hagytam ki is, a legtöbb pályát aranyra csináltam meg. Az Undergroundot meg a demó után - vagy inkább közben - eldobtam, aztán lehet tetszett volna, de az összes neonos rész taszított kinézetre és játszva is, a régi Most Wanted viszont mégis tetszett.
@Strato
Dettó, de ez igaz nálam az első részre is, a játékhoz hasonlóan a zenéjének is undergroundabb hangulata van az ismeretlenebb zenék miatt. Az Ultimate Carnage is jó lenne amúgy, kár a Live-ért, és annak az amúgy új soundtrackjére sem emlékszem, mert azt csak játék közben hallgattam, és kevésbé tűnt már akkor is frissnek. Zúzáshoz persze jó volt.
Sors bona, nihil aliud.
Nekem nagy kedvencem volt anno az a "közepes Xbox-port". A kedvenceim a soundtrackről:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JuNUdh-xpHE
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=goS6jFffgBI
Ezekre nagyon jó volt zúzni a rendőr Lamborghiniben. =)
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Mindkettőt a játékos csinálja: a "lángcsóvával" az előtted lévő kanyarokat tudod megnézni, az időmegállítós körbefordulással meg körülnézni tudsz. Sírjunk azon, hogy ilyen opcionális dolgok vannak benne, olyan szörnyű ilyen alapvetően hasznos dolgokat látni egy autóversenyes játékban! :D Egyébként még az ugratáskori akciókamerát is ki lehet kapcsolni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én pl. gyűlöltem az Undergroundot, ahogyan Zoo is mondta, egyszerűen taszító volt a design, a vezetési modell meg rohadtul merev és emiatt élvezhetetlen volt. Végigvinni sem sikerült, mert mindig kifagyott az utolsó pályán. :D
Gondolom a Half-Life 2 is egy szar volt a robbanó hordók miatt... komolyan mondom olyan kifogásaitok vannak, hogy fogom a fejemet. :D Igazából ilyen hozzáállással nem csoda, hogy nektek a 2010-es, egyébként a HP2 alapján készült Hot Pursuit is sok volt. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, az is sok volt. Illetve nem sok, hanem szar.* Mondjuk amikor a Criterion átvette az NFS-t, és elkezdett Burnoutot gyártani NFS címkével, az már nekem nagyon durván megfeküdte a gyomromat, más kérdés, hogy mint szappantartós játékok biztos, hogy élvezhetőek voltak (elvégre a Burnout széria kiemelkedett az árkád cuccok közül PS2-n), csak még annyi közük sem volt az NFS-hez, mint az Undergroundnak, amelyet én elsősorban az RPG szerű játékmenet miatt szerettem, sem mint a verseny miatt.
(És legközelebb higgadj le, mielőtt agyvérzést kapsz, és olyan párhuzamokkal jössz, mint az alma-körte, HP2 - HL2.*)
*kifejtem: míg az NFS számomra arról szólt, hogy én vagyok a sportkocsis janik, akit aztán a gyorshajtás miatt megpróbáltak elkapni a rendőrök, BORZALMASAN kizökkentően hatott, hogy a szolgálunk és védünk elv alapján megjelenő fakabátok megpróbáltak autóstól felrobbantani engem, meg az utcán közlekedő gyanútlan civileket is csak azért, hogy kihívást tudjon elém állítani a játék.
És ha már NFS-törések: amióta az okosan átgondolt, rövidítésekkel és kreatív ötletekkel megbolondított, kidolgozott pályákat nyílt világra cserélték az Underground 2 körül, azóta nem jelent meg tényleg élvezhető, normális NFS a szememben. A Most Wantedet - ki tudja, mennyi volt ebből a címből is, a 2005-ös, narancssárga szűrősről beszélek - nagyon kedveltem, mert sokkal közelebb állt a Hot Pursuithoz, mint bármilyen szemét, amit odáig kiokádott magából az EA (köztük a most tárgyalt "zseniális" HP2 is), a Shifteket meg akkor sem tekintem NFS-nek, ha nagyjából azokat élveztem a legjobban az Undergroundot követően.
Terápiás topik. És titeket mikor és hogyan erőszakolt meg az NFS széria?
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Engem először akkor amikor az NFS4 karrier módjában már csak az utolsó 3-4 sorozat hiányzott goldra de egyenként vagy fél órás események voltak és ezüstnél jobbra nem sikerült összehozni...
Dettó ugyanez. A 2005-ös MW az egyetlen (és egyébként állandó) NFS a gépemen.
Akkor csak szerintem halt meg az NFS a 3. rész után? A 4 még úgy ahogy elment, de egyik rész sem volt már közel sem olyan élvezetes mint a 3. =/
NFS: Undercoverig jól bírtam, de az valamiért betett. Azóta kevés közünk volt egymáshoz.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A helikopter, ami bombákat dobált rád fentről a motorcsónakos és autós részeknél a HL2-ben? Alma, körte? Tökre ugyanaz a két játékmechanika.
Agyvérzésről szó sincs, csak az autós játékok esetében egy ideje már megfigyeltem azt a kifejezetten hülye és számomra érthetetlen hozzáállást, hogy a valóságtól való elrugaszkodást kérjük számon egy videojátékon. Ekkora baromságot már nem tud bevenni a gyomrom sajnos, mivel a szimulátor az egy teljesen külön kategória, árkád oldalon meg kb. minden megengedett. Miért ne dobálhatna az útra egy helikopter pl. robbanó hordókat, ha azt akarja a játék, hogy akadályokat kerülgess?
Realisztikus NFS-t akarsz? Sosem kaptál még és sosem fogsz kapni, mert más a műfaj. Az első 3-4 részre meg lehet könnyes szemmel emlékezni, de rakjátok is fel őket ma és nézzétek meg, hogyan működnek. Más okból lesz könnyes a szemetek, ha megteszitek. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én két játéknál kaptam csak agyvérzést és káromkodtam mint a kocsis, NFS (nemtom melyik, jópár rész) vagy szellemautós csúcsidő elbaszás, vagy amikor "2 kilométerrel vezetve a mezőnyt megkaristolva a padkát egyből leelőz az egész kurva brancs" helyzetek. A másik a Heartstone. Rövidebb-hosszabb nyomatás után mindkettő törölve lett a picsába (mentálhigiénéwise) :D
Szerk.: Épp megy a High Stakes OST és baze szembejön a Mass Effect Club Afterlife zene, nem is emlékeztem rá hogy innen ered.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Szerintem sem illik bele a sportverdás, rendőrökkel csiki-csukizós NFS-miliőbe a robbanó hordókkal bombázó helikopter. Mechanikailag persze plusz votl, de örültem, hogy a Most Wantedben (részemről a következő sokat gyűrt NFS) nem volt ilyesmi. Pedig szeretem én az elborultabb dolgokat, lásd akár a Carmageddont, akár az OutRunt (ehhez képest az NFS hardcore szimuláció, bármelyik rész).
Ettől függetlenül emiatt nem gyűlöltem meg az egyébként jóféle játékot, és a régi részeket tekintve is egyetértek, mint azokat régen is játszó és később is előkapó.
Sors bona, nihil aliud.