Normal esetben (ertsd nem ebola lockdown alatt) fokent a varosban mozgunk (munka, ovi, rokonok, vasarlas, tehat standard), de havi mondjuk 2x elugrunk kirandulgatni ide-oda 1-2 oranyi tavolsagra. A csomagtarto merete fontos, mert a lanyok nem tudnak priorizalni a pakolasok soran es neha a kolyok bringajat is visszuk.
Passatot biztos nem vennék, azt még benzinesben sem képesek megbízhatóra legyártani.
Ellenben a Mitsu Phev igazán racionális választás. Nagyon jó árban van, fasza helykínálat, nagy akksi, gyorsul mint állat villanyról is (vezettem), "szuvos" jaszkarizás élmény, tehát leírva a dolog abszolút jó és villantós is. Beleülve már kicsit más a helyzet. Ott már be kell látnod, hogy nem prémium márkát vettél: olcsó műanyagok, fura szagú műbőr jellemzi. Ha ezzel meg tudsz barátkozni, hosszú időre hű társ lesz a fillérbaszásban :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A B8 Passat szerintem egy remek autó, a cégesbe 70k kilométert tettem és semmi gond nem volt vele az ég világon.
De év végén el kell búcsúzni tőle, kell vennem egy sajátot.
Az outlandereket az első tulajdonos után 85-90%-os akksikkal árulják (90% holland import a helyi törvények miatt ugye), ami nem olyan rossz. A csomagtartója nem kicsi az akksik miatt?
A Volvóról hallottál valamit esetleg?
(Or valid, hogy hagyjam inkább a faszba és vegyek egy Superbet?)
Ez a Teslás amúgy elég tanulságos volt. Kérdés hogy mi lenne ha nincs gyári garis akku és motor csere - de amíg van addig tényleg jónak látszik a fenntartása (áram ára vs üzemanyag, illetve olajcserék megspórolása pontosan mennyit is számíthat)
Cserébe még használtan is embertelen drágák egyelőre a Teslák... 7 éves model S indul 30000 euróról, model 3 már inkább 40 ezer.
de pont mondta, hogy meg lehet oldani, a még működő cellák egyenkénti türelmes értékesítésével csökkenteni lehet az új akku kiadást, és végeredményben kijöhet akár 1M-ból vagy kevesebből is
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ez így egyben akkor is elég erős szerintem... de mivel a bekerülési költsége is 12-15 misi ezért ott azért meg lehet gondolom oldani 1 misinél nagyobb állandó tartalékot. De akkor se lehet jó érzés így egyben, még akkor sem ha közben benzinre meg karbantartásra egy ennél olcsóbb autó is meg tud enni ennyi pénzt akár 2-3 év alatt is :)
Hát azt szokták mondani, hogy ha nagyon óvatos vagy, akkor éves fizud max 10-15%-át, ha nagyon lelkes, akkor max 35%-át költsd autóra. Így van esélyed, hogy meg tudod majd fizetni a többlet költségeket is, amik egy premium autóval járnak. Részemről 20%-nál húzom meg a határt, ebből már normális használtat tudok venni, vagy vmi gyengébb újat, de éppenséggel úgy tervezem, hogy a mostanit normálisan karbantartva még 6 évig simán, de akár 10 évig is lehet biztonságosan használni. :)
Szóval én nem is álmodozok Tesla birtoklásról egyelőre, ezt meghagyom nektek, gondolom ti közelebb jártok hozzá :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Lou írta: de pont mondta, hogy meg lehet oldani, a még működő cellák egyenkénti türelmes értékesítésével csökkenteni lehet az új akku kiadást, és végeredményben kijöhet akár 1M-ból vagy kevesebből is
Kérdés, mennyi órádat veszi el ez, és mennyi órabérrel számolsz magadra. Mert az tuti, hogy nem élvezetből csinálod.
Dante, miert akarod szopatni magad? vegyel egy szivo benyast (es ne ilyen retegverdat, mint a mitsu. valami gyakoribbat, ha rizsraketa fetised van, akkor totoja. valamit, amihez sok es olcso utangyartott alkatresz van. (vagy vegyel ronyot, ha ilyenekre se akarsz kolteni :D))
Nna, közben megnéztem a videót, hát igen, tehát Tesla továbbra is baszik főalkatrészeket árulni ezek szerint. Nem épp egy tulajdonos-barát autó javíthatóságot tekintve. Külön öröm továbbra is, hogy távoli eléréssel rendelkezik a gyártó az autóhoz, na az kurvára nem tetszik.
Birom Musk fejet mint sirekes vallalkozo, de sohasem fogok Teslat venni. Kb amit csinal, az a kocsik iPhone-ja. Mindenki mas standard e-tolto csatit tesz a kocsijara, o meg proprietary-t. Nem javithatod vagy kontrollalhatod a kocsidat, mindent a Tesla ceg mond meg hogyan tehetsz vele. Szoftver felett is nekik van csak kontrolljuk.
Szoval fizessem ki a kocsi dijat, ugy hogy csak "hasznalhatom" igazabol ha megengedik, de kontrollom nincs felette. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Én a Teslát inkább szoftvercégnek tartom (egyébként az Apple-t is).
Csak van ez a jó régi mondás, hogy "anyone really serious about software should make their own hardware" ami szerintem mindkettejükre nagyon igaz. Szoftveren és ma már egyre inkább szolgáltatáson is úgy lehet a legjobban keresni, ha zárt ökoszisztémát csinálsz és ahhoz meg saját hardver kell. Ha emellett még jól is megy maga a hw gyártás meg azon is lehet keresni, az meg már csak a bónusz.
Namost a Teslánál meg a legfontosabb és leginkább innovatív termékeik - legalábbis tudtommal - az akkumulátort és hajtást vezérlő szoftver, meg az önvezető szoftver, és egyiknél se lennének ilyen jó helyzetben, ha nem saját tervezésű hardverrel dolgoznának. Ha meg már ezeket ők gyártják, akkor nem sok értelme az autó többi részét másokra hagyni... Bár felmerült már asszem az is, hogy lehetnének / lehettek volna egy nagy beszállító a többi márkához, de nem így alakult.
De nem is ez a resze volt vitatva a kerdesnek, felolem nyugodtan dolgozhatnak sajat tervezesu innovativ aksikkal es barmi hasonloakkal. Szintugy nyugodtan kalapalhatnak barmilyen innovativ szoftvert.
A lenyege hogy siman ugy is meg lehet mindezt oldani, hogy kompatiblisak maradjanak a szabvanyokkal, raadasul megengedett legyen hogy hozzaferjen a felhasznalo a hardware-hez, es szoftverhez is amiert fizetett.
Nem is a walled garden a problema gyokere, hanem hogy kenyszeritenek hogy mindent amit a termekkel tennel, kizarolag rajtuk keresztul es a hozzajarulassukkal tehess meg. Ha tehetik, szep lassan minden kontrollt elvesznek a kezed alol, es addig mennek benne amig vegul "license"-eled hasznalni a termekuket kizarolag, es nem birtokolod tobbet.
Szoftveren és ma már egyre inkább szolgáltatáson is úgy lehet a legjobban keresni, ha zárt ökoszisztémát csinálsz
Csak nem rajtam. Ez a legvisszataszitobb uzletmodell amit el tudok kepzelni es nem fogom tamogatni sohasem. Amiert penzt adok ki, annak a birtokaban szeretnek maradni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az Apple abszolút egy hardvergyártó cég. Persze, ők egy platformot/ökoszisztémát árulnak, de abban az eszközök a fajsúlyosak, a szoftver másodlagos már nagyon régóta. Hogy ezt lásd, elég a macOS elmúlt egy évtizedét megnézni. De az iOS sem túl előremutató már jó pár éve. A gyárilag telepített alkalmazások minőségéről (mindkét platformon), vagy egy másik remek példaként a voice assistantjuk, a Siri képességeiről meg aztán ne is beszéljünk... :D
(Mondom mindezt évek óta stabil iPhone userként. A Macet meg pont az Apple általi elhanyagoltsága miatt hanyagolom most már jó pár éve én is. Pedig nagyon szerettem.)
Kellene tudni az indokokat a felhasználást illetően. Kit, mit viszel, hol, hány km, stb
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Normal esetben (ertsd nem ebola lockdown alatt) fokent a varosban mozgunk (munka, ovi, rokonok, vasarlas, tehat standard), de havi mondjuk 2x elugrunk kirandulgatni ide-oda 1-2 oranyi tavolsagra. A csomagtarto merete fontos, mert a lanyok nem tudnak priorizalni a pakolasok soran es neha a kolyok bringajat is visszuk.
Passatot biztos nem vennék, azt még benzinesben sem képesek megbízhatóra legyártani.
Ellenben a Mitsu Phev igazán racionális választás. Nagyon jó árban van, fasza helykínálat, nagy akksi, gyorsul mint állat villanyról is (vezettem), "szuvos" jaszkarizás élmény, tehát leírva a dolog abszolút jó és villantós is. Beleülve már kicsit más a helyzet. Ott már be kell látnod, hogy nem prémium márkát vettél: olcsó műanyagok, fura szagú műbőr jellemzi. Ha ezzel meg tudsz barátkozni, hosszú időre hű társ lesz a fillérbaszásban :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én meg rollerrel szóval...
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
A B8 Passat szerintem egy remek autó, a cégesbe 70k kilométert tettem és semmi gond nem volt vele az ég világon.
De év végén el kell búcsúzni tőle, kell vennem egy sajátot.
Az outlandereket az első tulajdonos után 85-90%-os akksikkal árulják (90% holland import a helyi törvények miatt ugye), ami nem olyan rossz. A csomagtartója nem kicsi az akksik miatt?
A Volvóról hallottál valamit esetleg?
(Or valid, hogy hagyjam inkább a faszba és vegyek egy Superbet?)
A Volvóról semmit nem tudok. A csomagtér terén össze kell hasonlítani a katalógusadatokat.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
https://totalcar.hu/tesztek/2019/07/17/hasznaltteszt_mitsubishi_outlande...
Emlékeim szerint sok választ találhatsz benne
Most nézem, Volvo is volt: https://totalcar.hu/tesztek/2019/04/29/hasznaltteszt_volvo_v60_phev/
https://hvg.hu/cegauto/20201026_maris_itt_az_uj_bmw_m4_elso_limitalt_szeriaja_kith
PSA: Winkler végül felmondott
https://telex.hu/kult/2020/10/26/winkler-robert-felmond-totalcar
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=mcJHJhfdbRM
Ez a Teslás amúgy elég tanulságos volt. Kérdés hogy mi lenne ha nincs gyári garis akku és motor csere - de amíg van addig tényleg jónak látszik a fenntartása (áram ára vs üzemanyag, illetve olajcserék megspórolása pontosan mennyit is számíthat)
Cserébe még használtan is embertelen drágák egyelőre a Teslák... 7 éves model S indul 30000 euróról, model 3 már inkább 40 ezer.
de pont mondta, hogy meg lehet oldani, a még működő cellák egyenkénti türelmes értékesítésével csökkenteni lehet az új akku kiadást, és végeredményben kijöhet akár 1M-ból vagy kevesebből is
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Hogy, hogy mi lenne? Benne van a videóban: A gatyádat is rákölthetnéd.
Igen, ezt mondta aztán vagy elviszik vagy ott áll benne a pénzed akár évekig is.
Ez így egyben akkor is elég erős szerintem... de mivel a bekerülési költsége is 12-15 misi ezért ott azért meg lehet gondolom oldani 1 misinél nagyobb állandó tartalékot. De akkor se lehet jó érzés így egyben, még akkor sem ha közben benzinre meg karbantartásra egy ennél olcsóbb autó is meg tud enni ennyi pénzt akár 2-3 év alatt is :)
Hát azt szokták mondani, hogy ha nagyon óvatos vagy, akkor éves fizud max 10-15%-át, ha nagyon lelkes, akkor max 35%-át költsd autóra. Így van esélyed, hogy meg tudod majd fizetni a többlet költségeket is, amik egy premium autóval járnak. Részemről 20%-nál húzom meg a határt, ebből már normális használtat tudok venni, vagy vmi gyengébb újat, de éppenséggel úgy tervezem, hogy a mostanit normálisan karbantartva még 6 évig simán, de akár 10 évig is lehet biztonságosan használni. :)
Szóval én nem is álmodozok Tesla birtoklásról egyelőre, ezt meghagyom nektek, gondolom ti közelebb jártok hozzá :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Kérdés, mennyi órádat veszi el ez, és mennyi órabérrel számolsz magadra. Mert az tuti, hogy nem élvezetből csinálod.
Dante, miert akarod szopatni magad? vegyel egy szivo benyast (es ne ilyen retegverdat, mint a mitsu. valami gyakoribbat, ha rizsraketa fetised van, akkor totoja. valamit, amihez sok es olcso utangyartott alkatresz van. (vagy vegyel ronyot, ha ilyenekre se akarsz kolteni :D))
Parizer forever.
Egyelore gondolatkiserletet folytatok csupan :)
Nna, közben megnéztem a videót, hát igen, tehát Tesla továbbra is baszik főalkatrészeket árulni ezek szerint. Nem épp egy tulajdonos-barát autó javíthatóságot tekintve. Külön öröm továbbra is, hogy távoli eléréssel rendelkezik a gyártó az autóhoz, na az kurvára nem tetszik.
Nem csak a gyártó, hanem ez a szervizes manus is pl aki beszélt a videóban.
Na igen... mindenkinek van hozzáférése, kivéve a tulajnak :D
Birom Musk fejet mint sirekes vallalkozo, de sohasem fogok Teslat venni. Kb amit csinal, az a kocsik iPhone-ja. Mindenki mas standard e-tolto csatit tesz a kocsijara, o meg proprietary-t. Nem javithatod vagy kontrollalhatod a kocsidat, mindent a Tesla ceg mond meg hogyan tehetsz vele. Szoftver felett is nekik van csak kontrolljuk.
Szoval fizessem ki a kocsi dijat, ugy hogy csak "hasznalhatom" igazabol ha megengedik, de kontrollom nincs felette. :D
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Plusz külön öröm, hogy továbbra is Bécsig kell vinni ha komolyabb szervízre van szükség, a biztosítási mizériakról nem is beszélve.
Én a Teslát inkább szoftvercégnek tartom (egyébként az Apple-t is).
Csak van ez a jó régi mondás, hogy "anyone really serious about software should make their own hardware" ami szerintem mindkettejükre nagyon igaz. Szoftveren és ma már egyre inkább szolgáltatáson is úgy lehet a legjobban keresni, ha zárt ökoszisztémát csinálsz és ahhoz meg saját hardver kell. Ha emellett még jól is megy maga a hw gyártás meg azon is lehet keresni, az meg már csak a bónusz.
Namost a Teslánál meg a legfontosabb és leginkább innovatív termékeik - legalábbis tudtommal - az akkumulátort és hajtást vezérlő szoftver, meg az önvezető szoftver, és egyiknél se lennének ilyen jó helyzetben, ha nem saját tervezésű hardverrel dolgoznának. Ha meg már ezeket ők gyártják, akkor nem sok értelme az autó többi részét másokra hagyni... Bár felmerült már asszem az is, hogy lehetnének / lehettek volna egy nagy beszállító a többi márkához, de nem így alakult.
De nem is ez a resze volt vitatva a kerdesnek, felolem nyugodtan dolgozhatnak sajat tervezesu innovativ aksikkal es barmi hasonloakkal. Szintugy nyugodtan kalapalhatnak barmilyen innovativ szoftvert.
A lenyege hogy siman ugy is meg lehet mindezt oldani, hogy kompatiblisak maradjanak a szabvanyokkal, raadasul megengedett legyen hogy hozzaferjen a felhasznalo a hardware-hez, es szoftverhez is amiert fizetett.
Nem is a walled garden a problema gyokere, hanem hogy kenyszeritenek hogy mindent amit a termekkel tennel, kizarolag rajtuk keresztul es a hozzajarulassukkal tehess meg. Ha tehetik, szep lassan minden kontrollt elvesznek a kezed alol, es addig mennek benne amig vegul "license"-eled hasznalni a termekuket kizarolag, es nem birtokolod tobbet.
Csak nem rajtam. Ez a legvisszataszitobb uzletmodell amit el tudok kepzelni es nem fogom tamogatni sohasem. Amiert penzt adok ki, annak a birtokaban szeretnek maradni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
(Mondom mindezt évek óta stabil iPhone userként. A Macet meg pont az Apple általi elhanyagoltsága miatt hanyagolom most már jó pár éve én is. Pedig nagyon szerettem.)
rwurl=https://i.imgur.com/7hB5K5v.jpg
https://www.indianapolismotorspeedway.com/at-the-track/yard-of-bricks-pa...
aaaaa tetszik, most néztem róla bemutatót, nagyon állat
Új Yaris GR 4x4
rwurl=https://img3.caricos.com/collage/2021_toyota_gr_yaris_0.jpg
Jól néz ki de nagyon mini autó.
Hátsó ülésen max egy 5-6 éves gyerek fér el. A csomagtartóban meg elfér egy hátizsák meg 2db banán kb...