Doom Eternal - Ancient Gods Part 1
A játék ott veszi fel a fonalat ahol az Eternal lerakta. Nincs kézfogás, nincs tutorial, nincs bevezetés, azonnal az első perctől kezdve meg próbál eltaposni 3 pályán keresztül. Kevés a pálya viszont azért bőven megvan 1 óra, inkább másfél 1 darab. A harcok is jóval hosszabbak érzetre mint az Eternalban ami számomra pozitívum és itt aztán tényleg mindent az emberre dob amit csak lehet. Vannak új fajta ellenfelek is amik kicsit feldobják a formulát, jó és nehezebb irányba. Amíg az Eternalban az elején mindenki húzta a száját, hogy hát a Marauder milyen erős, na az ... :DDD Annyit mondok csak, hogy van egy encounter ami dupla marauderrel KEZD. A végén meg már szó szerint kínozni akar olyan dolgokat kombinál össze.
A mapok bejöttek bár az első oil riges pálya nekem annyira ött át. A másik kettő viszont nagyon fasza. Kicsit hiányzik mondjuk a sok collectible, itt már csak codex lapok vannak csak. Talán a következő felvonásra lesz pár meglepetés. Puzzle/mario mechanikából se volt sok, szvsz elbírt volna még 1-2 ilyet a játék. Viszont az arénák szvsz baromi jól össze lettek rakva. Egy hely volt amit nagyon nem bírtam, mert egyáltalán nem volt vertikális és szinte zéró lehetőség volt gyorsan "atlétikusan" mozogni (itt is szoptam a legtöbbet és tegnap rá is hagytam ott, de ma reggel meg elsőre lement szal nem tudom... :D), de a többi rész ügyesen lett megoldva.
Hosszban nagyjából 4-5 óra közé tudnám tenni, attól függően ki mennyire rohan és milyen nehézségen játszik. Ultra-violence alatt mondjuk nem is érdemes, mert úgy jön ki igazán a krémje a játéknak, de kinek mi. Sajnos így azt nem feltétlen tudom mondani, hogy megéri kiperkálni azt a 20 eurót. Viszont akinek bejött az Eternal és hajlandó ennyit költeni még pár óra szórakozásra annak mindenképp meg fogja érni. Alig várom a második részt!
Te jo atya ur isten, ezt a bughalmazt...
Nem kellett 2 ora sem a refundhoz, eleg volt kb 35 perc.
A szkriptek nehol beakadnak, nem indulnak el, hibasan futnak le.
Aztan volt, hogy a karakter betoltott, csak epp a skyboxon kivul mas nem.
Kicsit kesobb Iron Mannel volt olyan, hogy a Hulkbuster modellje nem toltott be, csak Vasember ult a levegoben.
Utana, mikor jott volna Hulk, Hulk modellje nem toltott be, Vasember volt ott es o viselkedett hulkkent.
Nem rossz, neked fél óra alatt több komoly bugod volt mint nekem összesen. :) Nálam az időnkénti kifagyás vitte a pálmát, az is úgy jött, hogy az egyik nagyobb patch után kezdődött csak, addig atomstabil volt.
Nekem az első pálya adta a legjobban, személy szerint az industrial/hightech és a hell settinget kedvelem Doomban, a többivel egyetértek. Kivéve a nehézséget. :D De azt mindenki el tudja helyezni kb. az Eternal endgamejéhez. Attól van picit magasabban a léc szerintem.
Benéztem most egy fél órára. meglepő módon 4 kísérletből 3x pár másodpercen belül volt parti.
Az egyik küldetés durván bebugzott, az 1. szakaszban csomó ellenfél sérthetetlen volt. A második szakaszon nem volt ellenfél. A 3. szakaszra töltés végtelenbe ment, de a pályarész újrakezdése ezt megoldotta. A 3. (utolsó) szakaszon megint nem volt ellenfél. Ugyanezen a pályán később minden rendesen működött.
Na végre 100%-os achivel befejeztem 48 óra játékidővel. Az eleje nagyon beszippantott, Act 2-ben nyílt egy teljesen új játékmenet, amivel megint csak rá kellett érezni és tanulni új dolgokat. Act 3 kicsit leült, Act 4-nél meg igazából grindbe ment a dolog, mert sokkal nehezebb lett a végjátékra.
Pár órákra kipróbáltam már az AC sorozatból az első három részt, de nem kötött le egyik sem. Valahogy nem jött át nekem az hogy szuper ninja orgyilkos legyek aki full felismerhető ruciban egy pillanat alatt el tud vegyülni a tömött utcán a sorozatos gyilkosságok után másodpercekkel.
Elkezdtem a Shadow of Wart és nagyjából ugyanez történik azzal különbséggel, hogy a főszereplő még annyira sem hétköznapi, mint amennyire az AC-ben a főszereplők (tudom, hogy ők is rohadtul nem hétköznapiak) és az utca népe leginkább Uruk és nem lehet közöttük lopakodás nélkül elvegyülni.
Minimális spoilerrel leírom mikor játszódik a játék a Középfölde világban:
ShowHide spoiler #Minimális történet spoiler
A történet idősíkja nagy vonalakban ott játszódik, hogy Isildur levágta Sauron ujjával az egy gyűrűt és banishmentelődik a csatából és a játék végén kerül Sauron Barad-dur tornyára mint fizikai test nélküli, mindent látó szem.
Az előző résszel nem játszottam, de lényegében ennek a résznek az elején rögtön kiderül, hogy a főhős Talion egy ember vándor/ranger aki az előző részben végignézi a drámát a családjával és gyakorlatilag átvágják a torkát. Ebből a vert helyzetből Celebrimbor bosszúra éhes szelleme menti meg. Aki egy tünde főnemes és gyakorlatilag Sauron gyűrűjét pimpelte tovább, csak ugye őt is korrumpálta az egy gyűrű ezért neki is meg kellett halnia.
Mind a ketten hasonló céllal akarnak létezni, de Celebrimbor test nélküli kísértetként nem tud kibontakozni, Talion meg átvágott torokkal épp az utolsókat rúgta. Szóval e kényszerszövetségből születik a páros, akit mi irányítunk.
A játék nehézségét előismeretek és utánaolvasás nélkül szépen be is állítottam brutal-ra, ami az 5 fokozatból a legnehezebb. Az első pár tutorial jellegű csihipuhi gond nélkül lezajlott, de fogalmam sem volt milyen fába vágtam a fejszémet.
Az első Uruk kapitányt még könnyedén elintéztem de utána jön az open world jellegű játékrész, ahol elengedik a kezdet és a térképen vannak pontok ahol különféle side vagy main questhez tartozó jelenteket indíthatunk el. Nos Gondor épp ostrom alatt állt és az utcák zömét az Uruk uralta, a többi részében éppen zajlik a csata, beletévedtem egy sima kis 4-5 fős ork járőrbe, ahol annak a rendje és módja szerint meg is haltam egy névtelen senkitől.
Ekkor indult a lejtmenetem, mert kiderült, hogy bárki noname ork ha megöli a játékost, rögtön híres lesz és nekivág a warchief-é váló rögös útnak. Azzal kezdi hogy ha üresedés van a kapitányok között, akkor azt elfoglalja, ha nincs üresedés, hát akkor egy párbajjal kikényszerít egyet és hegylakósan, csak egy maradhat. Mellesleg kap egy jópár képességet és szinteket is.
A harc nem tűnik túl bonyolultnak az elején, mert sok mindent még nem tud a hősünk skill pontok hijján alkotni. Egy alap ork Brutalon kb. 2 ütéssel öli meg a főhőst. Egy kapitány egy jól sikerült kombóval ugyanezt elérheti. Míg az alap ork gruntot is azért meg kell csapni vagy 5-6x hogy megförmedjen. A jó hír az, hogy a főhős gyakorlatilag halhatatlan a benne lakozó Celebrimbor miatt. Meg is kapjuk a Gravewalker nevet az orkoktól. Ha összefutunk ugyanazzal az orkkal, aki már kinyírt minket szépen fel is eleveníti ezt egy kis monológgal.
A játék igazi nehézsége számomra akkor vált nyilvánvalóvá, amikor kiderült hogy az alap gruntok legyilkolása 0 xp-t ad, a kapitányok meg 5. szinttől indulnak és én még csak 2. szintű voltam (az első ork kapitányt a tutorial végén leöltem kis NPC segítséggel).
Bármelyik Uruk kapitány ha kinyír, akkor rögtön lép pár szintet is és mellesleg a gyakrabban használt trükkjeinkre immunis is lehet. Szóval 1x meghalni még szo-szo ugyanattól az Uruktól, de 2-3x már rohadt idegesítő ellenfelet hoz magával. Én mindent megpróbáltam, de végül olyan level 5-ön kezdtem feladni úgy, hogy a bénázásaim miatt volt a városban két level 30+-os Uruk kapitány is és a többség már 15 körül volt. Gyakorlatilag volt, hogy egy 10-es szintűt gyepáltam jó 10 percig és dodgeoltam minden támadását, majd egyetlen egy kombójába belenéztem és már ki is végzett és 15-ös szintre lépett.
Szerencsére a játék nehézségét játék közben is lehet állítani. Szépen levettem Brutalról Gravewalkerre, ami miatt nagyjából +1 ütést bír ki a főhős, ami akár már kezelhető is lett volna, ha így indítottam volna a játékot. De 10 szint különbségű kapitányok ellen már ez is kevés volt. Az utcai kis gruntok már nem öltek meg minden második sarkon. Egy jó két órán át még küzdöttem Gravewalkeren, de aztán feladtam az arcomból és visszavittem a középső Nemezis szintre. Gyakorlatilag csak orvtámadással tudtam leszedegetni a grunt járőröket úgy, hogy ne kockáztassam az életemet jobban a kelleténél.
Nemezis szinten egy grunt olyan 5 ütéssel tud megölni és egy kapitány is olyan 3-4 normál, vagy 1 kombó és normállal. Ez már kezelhetővé tette a szitukat, de a játékban kifejezetten sokszor fogunk meghalni, illetve futni az életünkért. Ebben a játékban innentől van kihívás, az alatta lévő két nehézségi fokozatban már félisten leszünk indulásból és a kapitányokat kb. szimpla bal klikk spammelésel.
A fölső narancs csúszka a rage. Minden egyes összeláncolt hit növeli, a bekapott sebzések csökkentik. Ezt módosítja egy rakás skill is, később még extra piros sáv is lesz, hogy 2xesn is fel lehessen tölteni.
Ha teli van, akkor végre lehet hajtani kivégzéseket, meg sok speciális mozgást.
A bal oldali piros egyértelműen az életerő, alatta a két token azt jelenti, hogy még 2x lehet a halál torkából egy QTE-vel elmenekülni. Ezt csak pálya váltásnál, vagy ki-be lépésnél tölti újra. Illetve halál utáni újraéledésnél.
A jobb oldali kék meg a Wraith, ami ha maxon van egy egész kellemes killing spreet indíthatunk el vele. Gyakorlatilag végtelen instant killelő lövést adhatunk le az időtartalma alatt (csak gruntokra instant kill), illetve végtelen, rage-t nem fogyasztó kivégzést is, ami szintén csak a gruntokra instant kill.
Jobb alul a nyilaink száma, alatta a fókusz, ami az időlassítós skillekhez meg az elf speedes futáshoz kell.
A minimapon a piros nyilak a gruntok, a fehér nyilaknál lehet a nyilainkat újratölteni. A zöld négyszögnél vannak infók amikről lentebb bővebben is írok. A fehér nyíl egy olyan grunt, akit ha megölünk pénzt, vagy gemet dob. A sárga halálfej egy megjelölt célpont akit ki akarunk iktatni. A fehér körben jedi jel vagy mi az felvehető pénz és mellette a piros valami az egy piros gem.
Pénz, gemek és fegyverek
Pénz töménytelen mennyiségben lesznek a pályákon, de előre szólok, hogy semmiképpen ne költsétek el fölöslegesen. Act 4-ben kb. az összeset el kell majd költenetek, ha nincs, fölöslegesen nehézzé teheti az adott jelenetet, amit megelőzni úgy lehet, hogy akkor kezdtek el majd pénzt farmolni. Viszonyításképpen én olyan 160.000 pénzt költöttem el és pár helyen nekem is farmolnom kellett még így is. Egy Uruk grunt, aki pénzt dobhat, az meg 50! pénzt fog dobni. Nem kell elborzadni, 3 acton keresztül iszonyat mennyiségű pénz fog jönni a küldetésekből is, meg a sok szemét cuccot is el fogjuk adni.
A gemekből van piros, zöld, fehér. A különféle cuccainkba 1-1t lehet belepakolni és 3 egyforma csiszoltságú és színűből lehet upgradelni őket egyre tökéletesebb formába.
Perfekt fehéret javaslok a gyűrűnkbe, zöldet meg a fegyverekbe, pirosat a páncélokba.
A zöld gem a fegyverekben életlopást ad extrában hozzá, a piros ugyanide extra sebzést a fehér meg extra esélyt arra, hogy pénzt vagy gemet dobjon egy szimpla kill.
A páncélnál a zöld extra páncélt ad, a piros extra sebzést minden fegyverbe, a fehér meg extra xp-t. A gyűrűt meg nem részletezem mert spoileres lenne.
Cuccokból lesz fehér common, sárga rare, narancs epicés kék legendary. Fehéret és sárgát soha egy fillérért se fejlesszetek, csak max. ha nagyon nehezen indul a játék és nem tudtok kapitányokat gyilkolni (a kapitányok dobják a cuccokat, meg pár küldetés adhat még)
A narancs cuccok nagyon sokáig sokkal jobbak lesznek mint a legendaryk. Ettől függetlenül legendaryt soha ne adjunk el, csak ha max. ugyanazt találtuk meg.
Az itemeket pénzért fel lehet fejleszteni a mi szintünkre, illetve a fehéren kívül minden cuccnak lesz egy egyszeri challenge-e amit ha megoldunk, akkor unlockolódik egy extra képessége. Pl.: öljünk meg 10 gruntot mérgezéssel, vagy beasten lovagolva. Vagy levegőből headshot ijjal. Nem vicc, a karakter nagyon durva lesz ahogy fejlődik! =D
Olyan lvl. 30-40-ig minden slotomban epic cucc volt. Aztán elértem azt a szintent, hogy elkezdtem az addig szép számmal nálam rohadó legendary itemeket challengelni. Ezeket ráadásul 3x is lehet, igaz marha nehezen. Spoiler nélkül egy legendary item első challengéhez legalább nem emlékszem 30, a másodikhoz 40, az utolsóhoz meg legalább 55. szintűnek kell lennünk.
Itt van egy kényelmetlenség. Egyszerre csak egy cucc challenge-jét lehet trackelni. Tehát ha kell 3 stealth kill falon lógva, meg kell 10 sima stealth kill, akkor vagy az egyiket, vagy a másikat tudjuk csak trackelni, szóval külön meg kell csinálni minden tárggyal.
A legendaryknál van az a könnyebség, ha a szet több cuccát is magunkon viseljük, akkor az adott challenge mindegyiket húzza.
Később az epic kardok lehet hogy nagyobbat ütnek mint a legendásból aminek csak a 2. challenge van kész, meg lehet hogy több százalékban okoz fagyást, de a legendás cuccok emellett egy rakás mást is csinálhatnak. Például nem fogyaszt fókuszt a futás, illetve 2 vagy 4 cucc az adott legendás szetből is még adhat igencsak érdekes fejleményeket.
Miután megtaláltam a megfelelő nehézségi szintet rögtön iszonyat addiktív lett a játék számomra. Elkezdtem végre szinteket lépni, a skill treek elég változatos kombókra adnak lehetőséget és meglehetősen sok szintlépésig el leszünk foglalva azzal, hogy mazsolázzuk melyik ágon mit akarunk csinálni.
A fő skillek alatt ha unlockolunk, van 2-3 alskill is, de csak egy lehet egyszerre aktív.
Ami must have lesz az az, hogy ha tökéletes countert nyomunk amikor ránk támadnak (felvillan kékkel egy counter jel), akkor automatikusan ki is végezzük az ellenfelet, ha az egy mezei grunt. Iszonyatosan felgyorsítja a játékban a harcot azzal a skillel, hogy több támadást is kivéthetünk a bennünk élő wraithel ha mindegyiket időben jobb klikkeljük. Vagy mondjuk valaki elájul, a földön akarjuk kivégezni egy mozdulattal, amit rendre félbeszakítanának a gruntok folyamatos támadásaikkal, de egy megfelelő skillel a wraithünk tud ilyenkor is counterelni, ha jó ütemben nyomjuk a jobb klikket.
De a skillek többsége univerzális, nem lesz olyan, hogy csak fixen egy a jó, a többi az szemét, mert akár ellenfelenként lehet őket majd változtatni, ha keménynek ígérkezik a csata.
Nagyon leegyszerűsítve a legtöbb képességnek lesz változata valamiféle mérgező, égető vagy fagyasztó mellékhatásra.
Például unlockolva a megfelelő képességet, a tábortűzbe lőve és egy extra gombot lenyomva wraith módban a tűzbe teleportálva azt felrobbantjuk, illetve megtehetjük azt is, hogy még mérges pókok is elárasztják a környéket eközben.
És itt elérkezünk a combosak Uruk előtti harc megtervezéséhez.
Ismerd meg ellenséged
Mindegyik parancsnoknak a képességei full randomok. A kinézetük is elég jó variációból van összemixálva és a hozzájuk tartozó szövegeik is ritkán fognak ismétlődni. Mondjuk úgy 20 óra játék után már hiányzott egy skip gomb minden egyes parancsnok egyedi inzultusának a hallgatása közben, ez mondjuk egy negatívum is egyben.
Minden Uruk parancsnoknak az erősségeiről automatikusan tudunk, 4 oszlopban lehetnek felsorova, ez például egy Olog, gyakorlatilag troll.
4 oszlopban vannak az erősségek felsorolva. Az első oszlop az immunitások, értelemszerű, ha valaki immunis a tűzre és a lopakodásra, akkor ne nagyon menjünk neki tűz alapú támadásokkal, meg stealth attackkal.
A második oszlopban azok vannak, amik triggerelhetik a frenzyt. Olyankor sokkal többet sebeznek és gyakrabban is ütnek. Ráadásul counterelehetetlenül, csak a futás, vagy dodge menthet meg tőlük. Persze amíg tart a rage, addig folyamatosan spammeli majd ezeket a heavy blowkat a delikvens. Célszerű nem triggerelni a frenzyket.
A harmadikban a különféle combat skilljei vannak. Mittom én, csapdát állít, orvul támad, sorozatot tud lőni egy mini íjpuskával, nagy területre sebez láncokkal. Pajzzsal földre csapva tud területre stunnolni, erősítésért tud kürtölni stb.
Az utolsó oszlopban vannak az egyebek, neki pl. extra sebzés, Olog testőrök, akik szintén erősebbek mint a névtelen grunt Ologok és még extra sebzése is van beastek ellen.
A minimapon zölddel jelölve vannak gruntok, akiket ki lehet vallatni, illetve időnként tetemekből, vagy térképasztalokról is lehet infókat lopni. Ha egy ilyenhez hozzájutunk, akkor kiválaszthatjuk az adott erőd/pálya egy kapitányát, warchief, vagy warlordját hogy megtudjuk a gyengeségeit.
Ezeket szépen kiaknázva pofon egyszerűen le lehet majd győzni a gyengébb ellenfeleket. Nála például elég egy stealth killt bemutatni, vagy kiengedni pár caragorst a ketrecbe lőve, esetleg az utcákon lógó húsokba lőve is odaspawnol pár caragors. A mortal weakness azt jelenti, hogy ha rajta stealthkillelnék, azonnal meghalna. Ha mortal weaknesse a tűz és meggyújtom, akkor soha nem alszik ki a tűz és szépen lassan leég 0-ra. A caragorstól való mortal weaknesse meg azt jelentené, hogy ha meglátja, akkor páni félelemmel kiszaladna a pályáról. Egyetlen egy ütést sem védene ki, csak menekülne.
A mellette lévő oszlop lenne a sebezhetőségek, amikre extra sebzést kap. Ez lehet méreg, fagy, átok, tűz, bestia, kivégzés, fejlövés, láblövés, stealth attack, wraith specifikus támadások.
A következő oszlopban felsorolt gyengeségektől elkábul ideiglenesen, de kb. ugyanezek lehetnek, meg mondjuk kinyírod a testőreit is elkábulhat stb.
Az utolsó meg igazából semmit nem jelent. Azt mondaná, mivel tudod egyáltalán sebezni a normál ütésen kívül, de ezt nyilván ki tudod találni abból, hogy mire nem immunis és mire nem frenzyzik be.
Vannak ezen felül a már említett önszivatási lehetőségek, hogy mégis csak megöl egy Uruk, ha előtte spammelted mondjuk azt, hogy átugrasz a vála fölött, akkor simán counterelheti. Folyamatosan dobáltad dobó tőrrel, kioldalazza. Amikor elkábult a földön és kivégző mozdulatokkal sebezted. Ezek nem okoznak instant ölést, csak gruntoknál, meg amelyik parancsnoknak halálos gyengesége a kivégzés. Minden más parancsnoknak csak extra sok sebzést jelentenek. De mondjuk így sem tudtad megölni, mert belenéztél egy durvább kombóba, akkor biza lehet, hogy 2. de harmadik alkalomra már biztosan adoptálja ezeket a technikákat. Onnantól meg vér szívás lenne egy alapból kemény ellenfelet kinyírni.
Gyors fejlődés
A játék elején iszonyat fontos, hogy minden kis side questet megcsináljunk, és a fő küldetés is sokkal fontosabb legyen, mint az uruk vadászat és felelőtlen csatározás. Ugyanis az elején nem nagyon vannak még képességeink, amikkel le lehet győzni a komolyabb Uruk kapitányokat. A középjátéknál már nem éreztem annyira fontosnak, mert marha könnyen legyőztem mindenkit még akár úgy is, hogy nem ismertem egyáltalán a gyengeségeit. Viszont a végjátéknál elkezd bedobálni durván magas szintű ellenfeleket. Márpedig level 50-ként legyőzni 58-60. szintű parancsnokokat, akik ráadásul egyszerre akár 2-4-en is rádugranak, na az izgalmas.
Nem akarom lespoilerezni a játékmenetet ennél jobban, ezért ha nincs rá igény, nem fejtem ki az Act1-után jövő új játékmechanikát, de lényegében lesz rá mód, hogy úgy lépjünk szintet (de így sem túl gyorsan), hogy gyakorlatilag mi nem is harcolunk.
A történet nem Oscar díjas, de kellőképpen érdekelt mi történt a Banyapók és Sauron között, illetve pár gyűrűlidércről is kiderül egy-egy flashback keretében hogyan fogadták el a gyűrűiket és miként változtatta meg őket.
Szerintem mindenképpen szórakoztató időtöltés volt és ráadásul bár 100%-ra van kihúzva, folyamatosan lehet játszani tovább a második mechanikával egyre erősödő ellenfelekkel, mert a level cap az 80 és a randomizált kapitányok között azért elég erősen van kihívási lehetőség a végjáték után is.
A grafika elmegy, 3 éve sem hiszem, hogy a legszebbnek járó díjat megkapta. Egyébként egyáltalán nem ronda és igazából töltés nélkül elég nagy területen lehet barangolni és igazából százával vannak rajta különféle lények.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Egyelőre nem vagyok lenyűgözve. Szép, de nem annyira mint vártam. Az irányítást nagyon nem komálom, mintha egy tankot irányítanék, annyira szerencsétlenül mozog a karakter. A kameraállások sokszor szarok. A QTE-ek vmi szánalmasak. Ennél még lehet azt is jobban élvezném, ha csak egy gombot kéne nyomni fixen a folytatáshoz. Lehet hogy én vagyok szar angolból, de rengetegszer kurvára nem azt mondja a karakter egy adott folytatás választásnál, mint amit gondoltam volna az adott opcióból. A sztori eddig mocskosul sablonos, karakterek is. Megpróbálom végigjátszani, remélem, hogy azért szolgál meglepetésekkel, de hogy nem fogom újrajátszani a 100%-ért, az már most garantált. Nehézséget is gyorsan levettem experienced-ről casual-re, mert az hamar kiderült, hogy képtelen vagyok QTE-eknél a tizen-x gombból pont a megfelelőt püfölni, és a megfelelő irányba, ahogy ők szeretnék :D
A történések, minden előre determináltak, ügyesség/gondolkodás semmit se számít, ha a játék készítői az adott opciót rossznak találták ki, akkor az bizony olyan végkifejlettel lesz, bármennyire is erőltetett az egész. "Így hogy már tudod, hogy az rossz, játsszd újra más opció választással!" Kaland-játék-kockázat. Na mindegy. Ez csak egy első pár óra utáni vélemény, még csak most tartok a rendőrörsön, vszleg jó sok van még hátra.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Igen
Fahrenheit-et szerettem anno
Heavy Rain csalódás volt
De ennek mégis sok reménnyel álltam neki
Szerk: manapság mondjuk már vszleg Fahrenheit se tetszene.. Aztán fene tudja
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nekem az volt a szerencsém hogy Fahrenheit óta nem játszottam David Cage játékkal, Detroit Become human sztorija tetszett de semmi egetrengető nem volt benne tény.
Nekem még a Heavy Rain is tetszett a maga idejéhez közel, a Beyond már day1 se volt az igazi (persze abban a döntések is csak dísznrk voltak, éppen ebben visszalépés volt). Azóta más szereplök is beléptek a müfajba (pl. a The Walking Dead jobb dráma, kevesebb a plothole), és már nem érdekes különlegesség a müfaj. Ha a Fahrenheit óta a Detroitra éheztette magát az egyszeri játékos, akkor biztos jobban üt, mintha nem.
Aztán lehet, hogy bejön majd, de minél érettebb az ember, annál szkeptikusabb Cage sztorijaival, nem mintha a Fahrenheit marveles második fele vagy a HR plothole-erdeje korábban ne lett volna jól látható. Csak irritálóbb, amikor valami játékokon felülemelkedö nagy müvésznek hiszi magát az alkotó úr.
Kicsit Romerosra vette a figurát Cage is, mert kétségtelenül műfajt teremtett, és anno a Fahrenheitet mindenki közel leesett állal nézte, hogy wtf, ilyennel még nem játszottam. Aztán ahogy anno a Doomot, azt a játékot is mindenki lemásolta, mindenbe betették a QTE-ket, jól meg is gyűlölte őket a gamer társadalom. Cage dicsősége meg elmúlt, a sztorijai meg nem lettek jobbak.
Talán olyan evolúció volt mint annakidején amikor Dragons Lair QTE-és cinematic narratívájából bejött, upgradelődött Shenmue-ra még több interaktivitással s végül David Cage full betolta a mainstreambe a nyugati típusú cinematic sztorytellinget. (Kojima MGS-el ugye már bontogatta szárnyait korábban). Majd jött GoW, Mafia, GTA3-és San Andreas, Shadow of the Colossus (ahol cinematic bossharcok voltak) és Uncharted meg tsai ahol tejesen egybeszőtték a különböző cinematic storytelling narratívákat. Dávid Cage mindeközben csak a saját kis világában próbálta tökélyre fejleszteni a mocap-es QTE visual novelt mivel egyre kevesebb gameplay volt az utóbbi játékaiban. Detroit Become Human talán a Csimborasszója ennek hiszen a storybranching valami iszonyat brutál. Volt hogy egyszer-kétszer nem YouTube-ról azért kiváncsi voltam a alternatív szálra. Igen Telltale game-ek sokkal jobb visual novelek voltak mint Cage bármi, majd jött DontNod és lepakolt két kurvajó Life is Strange-et.
TL:DR David Cage Fahrenheit-al mutatott valami tökúj s sosem látottat majd nem tudta innovációra bírni saját magát s elszállt felette az iparág valamint az idő.
Én nem tudom, miről beszéltek gyerekek.
Mind a Heavy Rain, a Beyond Two Souls és Detroit is remek filmek voltak, amikben néha mászkálni kellett. (Pláne ez utóbbiban aztán tényleg elég sok döntés nyomán igen sokfelé ágazhat a sztori.)
Nagyon felbasz hogy vagy 10-20percenként vagy 2 óránként kifagy. HAGS ide vagy oda. Játék amúgy fasza és érdekes. Meg kell még szokjam hogy melyik vadat hogyan ejtsem el faszán.
Szép... nem is emlékszek rá, mikor találkoztam olyan játékkal legutóbb, ami ilyen rendszerességgel fagyott. Mondjuk Factorio/Rimworld-ön kívül early access-t nem nagyon nézek, lehet emiatt. Ezek alapján HZD portja továbbra is szar, mint kiadáskor volt.
Jah, nem néztem utánna illetve amit megtettem az biztató volt hogy talán mostanra már jó :)
Kicsit furi amúgy hogy Death Stranding pedig iszonyat durván optimalizált volt, gondoltam volna azóta Kojima már kölcsönadott pár tapasztalatot Guerillának.
Még mindig? Azt hittem azért mostanra már sikerült nagyjából javítaniuk ezeket a fagyós hibákat.
PS4-en játszottam végig pár hónapja, és amikor ránéztem a PC változatra "kicsit" megirigyeltem a grafikát, pedig PS4 Pro-n se csúnya, de aztán amikor olvastam, hogy mennyire játszhatatlan a sok fagyás miatt, akkor kicsit nyugodtabban ültem vissza a konzol elé, hogy jó lesz nekem ez is :)
Amúgy meg PS4-en a Detroit:Become Human-ben haladtam további 4-5 jelenetet, hát izé..., semmit se javult a véleményem a játékról, ha lehet annak nevezni egyáltalán.
Szóval visszaültem inkább PC elé és AC:Origins-t folytatom. Hát ez se tökéletes, de még mindig 1000x élvezetesebb játszani. Kár hogy a Season Pass / Curse of the Pharaohs DLC nem jár €10 alatt szinte sose. Ha jól rémlik csak utóbbit ajánlottátok DLC-t a játékhoz.
(most gamersgate-en amúgy a gold verzió 4600Ft, a season pass pedig 4460 Ft -_- )
Ha ez bejön, akkor Odyssey is tetszhet? érdemes bezsákolni ahhoz bármi DLC-t? alap van most €13-ért, gold verzió pedig €18-ért gamersgate-en (uplay verzió)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Originshez a Pharao az 10/10es content. Szvsz jobb is mint az alap jatek. Odysseyhez mindket dlc kaki. Annyit meger, hogy youtubeon nezz rola a jatek vege utan egy gyors osszefoglalot a legacy of the first blade-rol, a masik szora se erdemes. Ha bejon az Origins akkor az Odyssey is be fog valszeg.
Ez mi lehet? Valaki ismeri?
https://store.steampowered.com/app/1398320/Remalmok/
De hol a Bíborka?!
Sors bona, nihil aliud.
Doom Eternal - Ancient Gods Part 1
A játék ott veszi fel a fonalat ahol az Eternal lerakta. Nincs kézfogás, nincs tutorial, nincs bevezetés, azonnal az első perctől kezdve meg próbál eltaposni 3 pályán keresztül. Kevés a pálya viszont azért bőven megvan 1 óra, inkább másfél 1 darab. A harcok is jóval hosszabbak érzetre mint az Eternalban ami számomra pozitívum és itt aztán tényleg mindent az emberre dob amit csak lehet. Vannak új fajta ellenfelek is amik kicsit feldobják a formulát, jó és nehezebb irányba. Amíg az Eternalban az elején mindenki húzta a száját, hogy hát a Marauder milyen erős, na az ... :DDD Annyit mondok csak, hogy van egy encounter ami dupla marauderrel KEZD. A végén meg már szó szerint kínozni akar olyan dolgokat kombinál össze.
A mapok bejöttek bár az első oil riges pálya nekem annyira ött át. A másik kettő viszont nagyon fasza. Kicsit hiányzik mondjuk a sok collectible, itt már csak codex lapok vannak csak. Talán a következő felvonásra lesz pár meglepetés. Puzzle/mario mechanikából se volt sok, szvsz elbírt volna még 1-2 ilyet a játék. Viszont az arénák szvsz baromi jól össze lettek rakva. Egy hely volt amit nagyon nem bírtam, mert egyáltalán nem volt vertikális és szinte zéró lehetőség volt gyorsan "atlétikusan" mozogni (itt is szoptam a legtöbbet és tegnap rá is hagytam ott, de ma reggel meg elsőre lement szal nem tudom... :D), de a többi rész ügyesen lett megoldva.
Hosszban nagyjából 4-5 óra közé tudnám tenni, attól függően ki mennyire rohan és milyen nehézségen játszik. Ultra-violence alatt mondjuk nem is érdemes, mert úgy jön ki igazán a krémje a játéknak, de kinek mi. Sajnos így azt nem feltétlen tudom mondani, hogy megéri kiperkálni azt a 20 eurót. Viszont akinek bejött az Eternal és hajlandó ennyit költeni még pár óra szórakozásra annak mindenképp meg fogja érni. Alig várom a második részt!
Marvel's Avengers
Te jo atya ur isten, ezt a bughalmazt...
Nem kellett 2 ora sem a refundhoz, eleg volt kb 35 perc.
A szkriptek nehol beakadnak, nem indulnak el, hibasan futnak le.
Aztan volt, hogy a karakter betoltott, csak epp a skyboxon kivul mas nem.
Kicsit kesobb Iron Mannel volt olyan, hogy a Hulkbuster modellje nem toltott be, csak Vasember ult a levegoben.
Utana, mikor jott volna Hulk, Hulk modellje nem toltott be, Vasember volt ott es o viselkedett hulkkent.
WTF, ez egy ipari hulladek.
Nem rossz, neked fél óra alatt több komoly bugod volt mint nekem összesen. :) Nálam az időnkénti kifagyás vitte a pálmát, az is úgy jött, hogy az egyik nagyobb patch után kezdődött csak, addig atomstabil volt.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Na fagyás itt meg nem volt. Csak minden más :D
Majd ismét megveszem, ha eléri a 2.0-t és leárazzák 5 rugóra.
Nekem az első pálya adta a legjobban, személy szerint az industrial/hightech és a hell settinget kedvelem Doomban, a többivel egyetértek. Kivéve a nehézséget. :D De azt mindenki el tudja helyezni kb. az Eternal endgamejéhez. Attól van picit magasabban a léc szerintem.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Benéztem most egy fél órára. meglepő módon 4 kísérletből 3x pár másodpercen belül volt parti.
Az egyik küldetés durván bebugzott, az 1. szakaszban csomó ellenfél sérthetetlen volt. A második szakaszon nem volt ellenfél. A 3. szakaszra töltés végtelenbe ment, de a pályarész újrakezdése ezt megoldotta. A 3. (utolsó) szakaszon megint nem volt ellenfél. Ugyanezen a pályán később minden rendesen működött.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Nem értem ezt... a Crystal Dynamics előző játékaiban nem voltak ilyen oltári bugok. Kíváncsi vagyok, mi lehet a háttérben.
Az, hogy összecsapott szar?
Middle-earth: Shadow of War
Na végre 100%-os achivel befejeztem 48 óra játékidővel. Az eleje nagyon beszippantott, Act 2-ben nyílt egy teljesen új játékmenet, amivel megint csak rá kellett érezni és tanulni új dolgokat. Act 3 kicsit leült, Act 4-nél meg igazából grindbe ment a dolog, mert sokkal nehezebb lett a végjátékra.
Pár órákra kipróbáltam már az AC sorozatból az első három részt, de nem kötött le egyik sem. Valahogy nem jött át nekem az hogy szuper ninja orgyilkos legyek aki full felismerhető ruciban egy pillanat alatt el tud vegyülni a tömött utcán a sorozatos gyilkosságok után másodpercekkel.
Elkezdtem a Shadow of Wart és nagyjából ugyanez történik azzal különbséggel, hogy a főszereplő még annyira sem hétköznapi, mint amennyire az AC-ben a főszereplők (tudom, hogy ők is rohadtul nem hétköznapiak) és az utca népe leginkább Uruk és nem lehet közöttük lopakodás nélkül elvegyülni.
Minimális spoilerrel leírom mikor játszódik a játék a Középfölde világban:
Az előző résszel nem játszottam, de lényegében ennek a résznek az elején rögtön kiderül, hogy a főhős Talion egy ember vándor/ranger aki az előző részben végignézi a drámát a családjával és gyakorlatilag átvágják a torkát. Ebből a vert helyzetből Celebrimbor bosszúra éhes szelleme menti meg. Aki egy tünde főnemes és gyakorlatilag Sauron gyűrűjét pimpelte tovább, csak ugye őt is korrumpálta az egy gyűrű ezért neki is meg kellett halnia.
Mind a ketten hasonló céllal akarnak létezni, de Celebrimbor test nélküli kísértetként nem tud kibontakozni, Talion meg átvágott torokkal épp az utolsókat rúgta. Szóval e kényszerszövetségből születik a páros, akit mi irányítunk.
A játék nehézségét előismeretek és utánaolvasás nélkül szépen be is állítottam brutal-ra, ami az 5 fokozatból a legnehezebb. Az első pár tutorial jellegű csihipuhi gond nélkül lezajlott, de fogalmam sem volt milyen fába vágtam a fejszémet.
Az első Uruk kapitányt még könnyedén elintéztem de utána jön az open world jellegű játékrész, ahol elengedik a kezdet és a térképen vannak pontok ahol különféle side vagy main questhez tartozó jelenteket indíthatunk el. Nos Gondor épp ostrom alatt állt és az utcák zömét az Uruk uralta, a többi részében éppen zajlik a csata, beletévedtem egy sima kis 4-5 fős ork járőrbe, ahol annak a rendje és módja szerint meg is haltam egy névtelen senkitől.
Ekkor indult a lejtmenetem, mert kiderült, hogy bárki noname ork ha megöli a játékost, rögtön híres lesz és nekivág a warchief-é váló rögös útnak. Azzal kezdi hogy ha üresedés van a kapitányok között, akkor azt elfoglalja, ha nincs üresedés, hát akkor egy párbajjal kikényszerít egyet és hegylakósan, csak egy maradhat. Mellesleg kap egy jópár képességet és szinteket is.
A harc nem tűnik túl bonyolultnak az elején, mert sok mindent még nem tud a hősünk skill pontok hijján alkotni. Egy alap ork Brutalon kb. 2 ütéssel öli meg a főhőst. Egy kapitány egy jól sikerült kombóval ugyanezt elérheti. Míg az alap ork gruntot is azért meg kell csapni vagy 5-6x hogy megförmedjen. A jó hír az, hogy a főhős gyakorlatilag halhatatlan a benne lakozó Celebrimbor miatt. Meg is kapjuk a Gravewalker nevet az orkoktól. Ha összefutunk ugyanazzal az orkkal, aki már kinyírt minket szépen fel is eleveníti ezt egy kis monológgal.
A játék igazi nehézsége számomra akkor vált nyilvánvalóvá, amikor kiderült hogy az alap gruntok legyilkolása 0 xp-t ad, a kapitányok meg 5. szinttől indulnak és én még csak 2. szintű voltam (az első ork kapitányt a tutorial végén leöltem kis NPC segítséggel).
Bármelyik Uruk kapitány ha kinyír, akkor rögtön lép pár szintet is és mellesleg a gyakrabban használt trükkjeinkre immunis is lehet. Szóval 1x meghalni még szo-szo ugyanattól az Uruktól, de 2-3x már rohadt idegesítő ellenfelet hoz magával. Én mindent megpróbáltam, de végül olyan level 5-ön kezdtem feladni úgy, hogy a bénázásaim miatt volt a városban két level 30+-os Uruk kapitány is és a többség már 15 körül volt. Gyakorlatilag volt, hogy egy 10-es szintűt gyepáltam jó 10 percig és dodgeoltam minden támadását, majd egyetlen egy kombójába belenéztem és már ki is végzett és 15-ös szintre lépett.
Szerencsére a játék nehézségét játék közben is lehet állítani. Szépen levettem Brutalról Gravewalkerre, ami miatt nagyjából +1 ütést bír ki a főhős, ami akár már kezelhető is lett volna, ha így indítottam volna a játékot. De 10 szint különbségű kapitányok ellen már ez is kevés volt. Az utcai kis gruntok már nem öltek meg minden második sarkon. Egy jó két órán át még küzdöttem Gravewalkeren, de aztán feladtam az arcomból és visszavittem a középső Nemezis szintre. Gyakorlatilag csak orvtámadással tudtam leszedegetni a grunt járőröket úgy, hogy ne kockáztassam az életemet jobban a kelleténél.
Nemezis szinten egy grunt olyan 5 ütéssel tud megölni és egy kapitány is olyan 3-4 normál, vagy 1 kombó és normállal. Ez már kezelhetővé tette a szitukat, de a játékban kifejezetten sokszor fogunk meghalni, illetve futni az életünkért. Ebben a játékban innentől van kihívás, az alatta lévő két nehézségi fokozatban már félisten leszünk indulásból és a kapitányokat kb. szimpla bal klikk spammelésel.
Némi magyarázat a UI-ról
rwurl=https://imgur.com/TmTGuIN
A fölső narancs csúszka a rage. Minden egyes összeláncolt hit növeli, a bekapott sebzések csökkentik. Ezt módosítja egy rakás skill is, később még extra piros sáv is lesz, hogy 2xesn is fel lehessen tölteni.
Ha teli van, akkor végre lehet hajtani kivégzéseket, meg sok speciális mozgást.
A bal oldali piros egyértelműen az életerő, alatta a két token azt jelenti, hogy még 2x lehet a halál torkából egy QTE-vel elmenekülni. Ezt csak pálya váltásnál, vagy ki-be lépésnél tölti újra. Illetve halál utáni újraéledésnél.
A jobb oldali kék meg a Wraith, ami ha maxon van egy egész kellemes killing spreet indíthatunk el vele. Gyakorlatilag végtelen instant killelő lövést adhatunk le az időtartalma alatt (csak gruntokra instant kill), illetve végtelen, rage-t nem fogyasztó kivégzést is, ami szintén csak a gruntokra instant kill.
Jobb alul a nyilaink száma, alatta a fókusz, ami az időlassítós skillekhez meg az elf speedes futáshoz kell.
A minimapon a piros nyilak a gruntok, a fehér nyilaknál lehet a nyilainkat újratölteni. A zöld négyszögnél vannak infók amikről lentebb bővebben is írok. A fehér nyíl egy olyan grunt, akit ha megölünk pénzt, vagy gemet dob. A sárga halálfej egy megjelölt célpont akit ki akarunk iktatni. A fehér körben jedi jel vagy mi az felvehető pénz és mellette a piros valami az egy piros gem.
Pénz, gemek és fegyverek
Pénz töménytelen mennyiségben lesznek a pályákon, de előre szólok, hogy semmiképpen ne költsétek el fölöslegesen. Act 4-ben kb. az összeset el kell majd költenetek, ha nincs, fölöslegesen nehézzé teheti az adott jelenetet, amit megelőzni úgy lehet, hogy akkor kezdtek el majd pénzt farmolni. Viszonyításképpen én olyan 160.000 pénzt költöttem el és pár helyen nekem is farmolnom kellett még így is. Egy Uruk grunt, aki pénzt dobhat, az meg 50! pénzt fog dobni. Nem kell elborzadni, 3 acton keresztül iszonyat mennyiségű pénz fog jönni a küldetésekből is, meg a sok szemét cuccot is el fogjuk adni.
A gemekből van piros, zöld, fehér. A különféle cuccainkba 1-1t lehet belepakolni és 3 egyforma csiszoltságú és színűből lehet upgradelni őket egyre tökéletesebb formába.
Perfekt fehéret javaslok a gyűrűnkbe, zöldet meg a fegyverekbe, pirosat a páncélokba.
A zöld gem a fegyverekben életlopást ad extrában hozzá, a piros ugyanide extra sebzést a fehér meg extra esélyt arra, hogy pénzt vagy gemet dobjon egy szimpla kill.
A páncélnál a zöld extra páncélt ad, a piros extra sebzést minden fegyverbe, a fehér meg extra xp-t. A gyűrűt meg nem részletezem mert spoileres lenne.
Cuccokból lesz fehér common, sárga rare, narancs epicés kék legendary. Fehéret és sárgát soha egy fillérért se fejlesszetek, csak max. ha nagyon nehezen indul a játék és nem tudtok kapitányokat gyilkolni (a kapitányok dobják a cuccokat, meg pár küldetés adhat még)
A narancs cuccok nagyon sokáig sokkal jobbak lesznek mint a legendaryk. Ettől függetlenül legendaryt soha ne adjunk el, csak ha max. ugyanazt találtuk meg.
Az itemeket pénzért fel lehet fejleszteni a mi szintünkre, illetve a fehéren kívül minden cuccnak lesz egy egyszeri challenge-e amit ha megoldunk, akkor unlockolódik egy extra képessége. Pl.: öljünk meg 10 gruntot mérgezéssel, vagy beasten lovagolva. Vagy levegőből headshot ijjal. Nem vicc, a karakter nagyon durva lesz ahogy fejlődik! =D
Olyan lvl. 30-40-ig minden slotomban epic cucc volt. Aztán elértem azt a szintent, hogy elkezdtem az addig szép számmal nálam rohadó legendary itemeket challengelni. Ezeket ráadásul 3x is lehet, igaz marha nehezen. Spoiler nélkül egy legendary item első challengéhez legalább nem emlékszem 30, a másodikhoz 40, az utolsóhoz meg legalább 55. szintűnek kell lennünk.
Itt van egy kényelmetlenség. Egyszerre csak egy cucc challenge-jét lehet trackelni. Tehát ha kell 3 stealth kill falon lógva, meg kell 10 sima stealth kill, akkor vagy az egyiket, vagy a másikat tudjuk csak trackelni, szóval külön meg kell csinálni minden tárggyal.
A legendaryknál van az a könnyebség, ha a szet több cuccát is magunkon viseljük, akkor az adott challenge mindegyiket húzza.
Később az epic kardok lehet hogy nagyobbat ütnek mint a legendásból aminek csak a 2. challenge van kész, meg lehet hogy több százalékban okoz fagyást, de a legendás cuccok emellett egy rakás mást is csinálhatnak. Például nem fogyaszt fókuszt a futás, illetve 2 vagy 4 cucc az adott legendás szetből is még adhat igencsak érdekes fejleményeket.
Skill fa
rwurl=https://imgur.com/2uhcQbq
Miután megtaláltam a megfelelő nehézségi szintet rögtön iszonyat addiktív lett a játék számomra. Elkezdtem végre szinteket lépni, a skill treek elég változatos kombókra adnak lehetőséget és meglehetősen sok szintlépésig el leszünk foglalva azzal, hogy mazsolázzuk melyik ágon mit akarunk csinálni.
A fő skillek alatt ha unlockolunk, van 2-3 alskill is, de csak egy lehet egyszerre aktív.
Ami must have lesz az az, hogy ha tökéletes countert nyomunk amikor ránk támadnak (felvillan kékkel egy counter jel), akkor automatikusan ki is végezzük az ellenfelet, ha az egy mezei grunt. Iszonyatosan felgyorsítja a játékban a harcot azzal a skillel, hogy több támadást is kivéthetünk a bennünk élő wraithel ha mindegyiket időben jobb klikkeljük. Vagy mondjuk valaki elájul, a földön akarjuk kivégezni egy mozdulattal, amit rendre félbeszakítanának a gruntok folyamatos támadásaikkal, de egy megfelelő skillel a wraithünk tud ilyenkor is counterelni, ha jó ütemben nyomjuk a jobb klikket.
De a skillek többsége univerzális, nem lesz olyan, hogy csak fixen egy a jó, a többi az szemét, mert akár ellenfelenként lehet őket majd változtatni, ha keménynek ígérkezik a csata.
Nagyon leegyszerűsítve a legtöbb képességnek lesz változata valamiféle mérgező, égető vagy fagyasztó mellékhatásra.
Például unlockolva a megfelelő képességet, a tábortűzbe lőve és egy extra gombot lenyomva wraith módban a tűzbe teleportálva azt felrobbantjuk, illetve megtehetjük azt is, hogy még mérges pókok is elárasztják a környéket eközben.
És itt elérkezünk a combosak Uruk előtti harc megtervezéséhez.
Ismerd meg ellenséged
Mindegyik parancsnoknak a képességei full randomok. A kinézetük is elég jó variációból van összemixálva és a hozzájuk tartozó szövegeik is ritkán fognak ismétlődni. Mondjuk úgy 20 óra játék után már hiányzott egy skip gomb minden egyes parancsnok egyedi inzultusának a hallgatása közben, ez mondjuk egy negatívum is egyben.
Minden Uruk parancsnoknak az erősségeiről automatikusan tudunk, 4 oszlopban lehetnek felsorova, ez például egy Olog, gyakorlatilag troll.
rwurl=https://imgur.com/QCfspZU
4 oszlopban vannak az erősségek felsorolva. Az első oszlop az immunitások, értelemszerű, ha valaki immunis a tűzre és a lopakodásra, akkor ne nagyon menjünk neki tűz alapú támadásokkal, meg stealth attackkal.
A második oszlopban azok vannak, amik triggerelhetik a frenzyt. Olyankor sokkal többet sebeznek és gyakrabban is ütnek. Ráadásul counterelehetetlenül, csak a futás, vagy dodge menthet meg tőlük. Persze amíg tart a rage, addig folyamatosan spammeli majd ezeket a heavy blowkat a delikvens. Célszerű nem triggerelni a frenzyket.
A harmadikban a különféle combat skilljei vannak. Mittom én, csapdát állít, orvul támad, sorozatot tud lőni egy mini íjpuskával, nagy területre sebez láncokkal. Pajzzsal földre csapva tud területre stunnolni, erősítésért tud kürtölni stb.
Az utolsó oszlopban vannak az egyebek, neki pl. extra sebzés, Olog testőrök, akik szintén erősebbek mint a névtelen grunt Ologok és még extra sebzése is van beastek ellen.
A minimapon zölddel jelölve vannak gruntok, akiket ki lehet vallatni, illetve időnként tetemekből, vagy térképasztalokról is lehet infókat lopni. Ha egy ilyenhez hozzájutunk, akkor kiválaszthatjuk az adott erőd/pálya egy kapitányát, warchief, vagy warlordját hogy megtudjuk a gyengeségeit.
rwurl=https://imgur.com/xc43oRH
Ezeket szépen kiaknázva pofon egyszerűen le lehet majd győzni a gyengébb ellenfeleket. Nála például elég egy stealth killt bemutatni, vagy kiengedni pár caragorst a ketrecbe lőve, esetleg az utcákon lógó húsokba lőve is odaspawnol pár caragors. A mortal weakness azt jelenti, hogy ha rajta stealthkillelnék, azonnal meghalna. Ha mortal weaknesse a tűz és meggyújtom, akkor soha nem alszik ki a tűz és szépen lassan leég 0-ra. A caragorstól való mortal weaknesse meg azt jelentené, hogy ha meglátja, akkor páni félelemmel kiszaladna a pályáról. Egyetlen egy ütést sem védene ki, csak menekülne.
A mellette lévő oszlop lenne a sebezhetőségek, amikre extra sebzést kap. Ez lehet méreg, fagy, átok, tűz, bestia, kivégzés, fejlövés, láblövés, stealth attack, wraith specifikus támadások.
A következő oszlopban felsorolt gyengeségektől elkábul ideiglenesen, de kb. ugyanezek lehetnek, meg mondjuk kinyírod a testőreit is elkábulhat stb.
Az utolsó meg igazából semmit nem jelent. Azt mondaná, mivel tudod egyáltalán sebezni a normál ütésen kívül, de ezt nyilván ki tudod találni abból, hogy mire nem immunis és mire nem frenzyzik be.
Vannak ezen felül a már említett önszivatási lehetőségek, hogy mégis csak megöl egy Uruk, ha előtte spammelted mondjuk azt, hogy átugrasz a vála fölött, akkor simán counterelheti. Folyamatosan dobáltad dobó tőrrel, kioldalazza. Amikor elkábult a földön és kivégző mozdulatokkal sebezted. Ezek nem okoznak instant ölést, csak gruntoknál, meg amelyik parancsnoknak halálos gyengesége a kivégzés. Minden más parancsnoknak csak extra sok sebzést jelentenek. De mondjuk így sem tudtad megölni, mert belenéztél egy durvább kombóba, akkor biza lehet, hogy 2. de harmadik alkalomra már biztosan adoptálja ezeket a technikákat. Onnantól meg vér szívás lenne egy alapból kemény ellenfelet kinyírni.
Gyors fejlődés
A játék elején iszonyat fontos, hogy minden kis side questet megcsináljunk, és a fő küldetés is sokkal fontosabb legyen, mint az uruk vadászat és felelőtlen csatározás. Ugyanis az elején nem nagyon vannak még képességeink, amikkel le lehet győzni a komolyabb Uruk kapitányokat. A középjátéknál már nem éreztem annyira fontosnak, mert marha könnyen legyőztem mindenkit még akár úgy is, hogy nem ismertem egyáltalán a gyengeségeit. Viszont a végjátéknál elkezd bedobálni durván magas szintű ellenfeleket. Márpedig level 50-ként legyőzni 58-60. szintű parancsnokokat, akik ráadásul egyszerre akár 2-4-en is rádugranak, na az izgalmas.
Nem akarom lespoilerezni a játékmenetet ennél jobban, ezért ha nincs rá igény, nem fejtem ki az Act1-után jövő új játékmechanikát, de lényegében lesz rá mód, hogy úgy lépjünk szintet (de így sem túl gyorsan), hogy gyakorlatilag mi nem is harcolunk.
A történet nem Oscar díjas, de kellőképpen érdekelt mi történt a Banyapók és Sauron között, illetve pár gyűrűlidércről is kiderül egy-egy flashback keretében hogyan fogadták el a gyűrűiket és miként változtatta meg őket.
Szerintem mindenképpen szórakoztató időtöltés volt és ráadásul bár 100%-ra van kihúzva, folyamatosan lehet játszani tovább a második mechanikával egyre erősödő ellenfelekkel, mert a level cap az 80 és a randomizált kapitányok között azért elég erősen van kihívási lehetőség a végjáték után is.
A grafika elmegy, 3 éve sem hiszem, hogy a legszebbnek járó díjat megkapta. Egyébként egyáltalán nem ronda és igazából töltés nélkül elég nagy területen lehet barangolni és igazából százával vannak rajta különféle lények.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem tudom valamiért szerkeszteni, de az utolsó kép ez lenne:
rwurl=https://i.imgur.com/xc43oRH.jpg
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Detroit Become Human (PS4 Pro)
Egyelőre nem vagyok lenyűgözve. Szép, de nem annyira mint vártam. Az irányítást nagyon nem komálom, mintha egy tankot irányítanék, annyira szerencsétlenül mozog a karakter. A kameraállások sokszor szarok. A QTE-ek vmi szánalmasak. Ennél még lehet azt is jobban élvezném, ha csak egy gombot kéne nyomni fixen a folytatáshoz. Lehet hogy én vagyok szar angolból, de rengetegszer kurvára nem azt mondja a karakter egy adott folytatás választásnál, mint amit gondoltam volna az adott opcióból. A sztori eddig mocskosul sablonos, karakterek is. Megpróbálom végigjátszani, remélem, hogy azért szolgál meglepetésekkel, de hogy nem fogom újrajátszani a 100%-ért, az már most garantált. Nehézséget is gyorsan levettem experienced-ről casual-re, mert az hamar kiderült, hogy képtelen vagyok QTE-eknél a tizen-x gombból pont a megfelelőt püfölni, és a megfelelő irányba, ahogy ők szeretnék :D
A történések, minden előre determináltak, ügyesség/gondolkodás semmit se számít, ha a játék készítői az adott opciót rossznak találták ki, akkor az bizony olyan végkifejlettel lesz, bármennyire is erőltetett az egész. "Így hogy már tudod, hogy az rossz, játsszd újra más opció választással!" Kaland-játék-kockázat. Na mindegy. Ez csak egy első pár óra utáni vélemény, még csak most tartok a rendőrörsön, vszleg jó sok van még hátra.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
QQ: Játszottál-e már Quantic Dream és David Cage játékkal korábban? :)
Sajnos ez a titok nyitja... Fahrenheit óta ez a szint.
Igen
Fahrenheit-et szerettem anno
Heavy Rain csalódás volt
De ennek mégis sok reménnyel álltam neki
Szerk: manapság mondjuk már vszleg Fahrenheit se tetszene.. Aztán fene tudja
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Én anno megpróbáltam megint játszani a Fahrenheit-tel pár éve.... hát... elég gyorsan leraktam.
Nekem az volt a szerencsém hogy Fahrenheit óta nem játszottam David Cage játékkal, Detroit Become human sztorija tetszett de semmi egetrengető nem volt benne tény.
WoT of the month.. :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Köszönöm I guess! =D
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nekem még a Heavy Rain is tetszett a maga idejéhez közel, a Beyond már day1 se volt az igazi (persze abban a döntések is csak dísznrk voltak, éppen ebben visszalépés volt). Azóta más szereplök is beléptek a müfajba (pl. a The Walking Dead jobb dráma, kevesebb a plothole), és már nem érdekes különlegesség a müfaj. Ha a Fahrenheit óta a Detroitra éheztette magát az egyszeri játékos, akkor biztos jobban üt, mintha nem.
Aztán lehet, hogy bejön majd, de minél érettebb az ember, annál szkeptikusabb Cage sztorijaival, nem mintha a Fahrenheit marveles második fele vagy a HR plothole-erdeje korábban ne lett volna jól látható. Csak irritálóbb, amikor valami játékokon felülemelkedö nagy müvésznek hiszi magát az alkotó úr.
Sors bona, nihil aliud.
Kicsit Romerosra vette a figurát Cage is, mert kétségtelenül műfajt teremtett, és anno a Fahrenheitet mindenki közel leesett állal nézte, hogy wtf, ilyennel még nem játszottam. Aztán ahogy anno a Doomot, azt a játékot is mindenki lemásolta, mindenbe betették a QTE-ket, jól meg is gyűlölte őket a gamer társadalom. Cage dicsősége meg elmúlt, a sztorijai meg nem lettek jobbak.
rwurl=https://youtu.be/DMCmZ0RQuLU
Talán olyan evolúció volt mint annakidején amikor Dragons Lair QTE-és cinematic narratívájából bejött, upgradelődött Shenmue-ra még több interaktivitással s végül David Cage full betolta a mainstreambe a nyugati típusú cinematic sztorytellinget. (Kojima MGS-el ugye már bontogatta szárnyait korábban). Majd jött GoW, Mafia, GTA3-és San Andreas, Shadow of the Colossus (ahol cinematic bossharcok voltak) és Uncharted meg tsai ahol tejesen egybeszőtték a különböző cinematic storytelling narratívákat. Dávid Cage mindeközben csak a saját kis világában próbálta tökélyre fejleszteni a mocap-es QTE visual novelt mivel egyre kevesebb gameplay volt az utóbbi játékaiban. Detroit Become Human talán a Csimborasszója ennek hiszen a storybranching valami iszonyat brutál. Volt hogy egyszer-kétszer nem YouTube-ról azért kiváncsi voltam a alternatív szálra. Igen Telltale game-ek sokkal jobb visual novelek voltak mint Cage bármi, majd jött DontNod és lepakolt két kurvajó Life is Strange-et.
TL:DR David Cage Fahrenheit-al mutatott valami tökúj s sosem látottat majd nem tudta innovációra bírni saját magát s elszállt felette az iparág valamint az idő.
Én nem tudom, miről beszéltek gyerekek.
Mind a Heavy Rain, a Beyond Two Souls és Detroit is remek filmek voltak, amikben néha mászkálni kellett. (Pláne ez utóbbiban aztán tényleg elég sok döntés nyomán igen sokfelé ágazhat a sztori.)
Horizon Zero Dawn
Nagyon felbasz hogy vagy 10-20percenként vagy 2 óránként kifagy. HAGS ide vagy oda. Játék amúgy fasza és érdekes. Meg kell még szokjam hogy melyik vadat hogyan ejtsem el faszán.
Szép... nem is emlékszek rá, mikor találkoztam olyan játékkal legutóbb, ami ilyen rendszerességgel fagyott. Mondjuk Factorio/Rimworld-ön kívül early access-t nem nagyon nézek, lehet emiatt. Ezek alapján HZD portja továbbra is szar, mint kiadáskor volt.
Jah, nem néztem utánna illetve amit megtettem az biztató volt hogy talán mostanra már jó :)
Kicsit furi amúgy hogy Death Stranding pedig iszonyat durván optimalizált volt, gondoltam volna azóta Kojima már kölcsönadott pár tapasztalatot Guerillának.
Még mindig? Azt hittem azért mostanra már sikerült nagyjából javítaniuk ezeket a fagyós hibákat.
PS4-en játszottam végig pár hónapja, és amikor ránéztem a PC változatra "kicsit" megirigyeltem a grafikát, pedig PS4 Pro-n se csúnya, de aztán amikor olvastam, hogy mennyire játszhatatlan a sok fagyás miatt, akkor kicsit nyugodtabban ültem vissza a konzol elé, hogy jó lesz nekem ez is :)
Amúgy meg PS4-en a Detroit:Become Human-ben haladtam további 4-5 jelenetet, hát izé..., semmit se javult a véleményem a játékról, ha lehet annak nevezni egyáltalán.
Szóval visszaültem inkább PC elé és AC:Origins-t folytatom. Hát ez se tökéletes, de még mindig 1000x élvezetesebb játszani. Kár hogy a Season Pass / Curse of the Pharaohs DLC nem jár €10 alatt szinte sose. Ha jól rémlik csak utóbbit ajánlottátok DLC-t a játékhoz.
(most gamersgate-en amúgy a gold verzió 4600Ft, a season pass pedig 4460 Ft -_- )
Ha ez bejön, akkor Odyssey is tetszhet? érdemes bezsákolni ahhoz bármi DLC-t? alap van most €13-ért, gold verzió pedig €18-ért gamersgate-en (uplay verzió)
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Originshez a Pharao az 10/10es content. Szvsz jobb is mint az alap jatek. Odysseyhez mindket dlc kaki. Annyit meger, hogy youtubeon nezz rola a jatek vege utan egy gyors osszefoglalot a legacy of the first blade-rol, a masik szora se erdemes. Ha bejon az Origins akkor az Odyssey is be fog valszeg.