B. barátom próbálNÁ, de nem indul neki, a fórumok szerint azért, mert egyes Windows verziókból hiányzik hozzá valami .dll amit viszont nem akar feltelepíteni utólag ez a verzió... most újrarakja a Windowst és reménykedik. (Nekem ennek így nincs értelme, de ő ezt mondta.)
Vagy kristálymeth-el...
Nem, megvette, annál zavaróbb hogy szar.
Mostanra el tudta indítani, windows újratelepítés után. Valami olyan cucc hiányzott, ami telepítéskor opcionális, és ő anno nem pipálta ki a listában, utólag meg valamiért nem megy fel? Fórumokon akadt rá, hogy másoknak ez volt a baja, et voila. Vagy viola.
Áh, ő volt a hülye, most már látni utólag.
Olyan Windowst használt ("N") amiben nincs Media player, és az tette volna fel azt a .dll-t.
Ráadásul kikapcsolt minden frissítést.
Így nem lehetett feltenni, mert építkezett volna azokra.
Ha simán bemásolta, kiakadt tőle.
Most végre újrarakta a Windowst és felrakta a frissítéseket is, és láss csodát fut is rögtön...
Csak eddig nem értettem, olyan bonyolultan mesélte.
Ő ilyen "őrült tudós", eszméletlen okos, de nem kicsit bogaras. Nekem egyik legjobb barátom, de sokan nem is bírják. Irtózatosan sokat olvas pl., egy könyvtár az agya, de cserébe gyakran írott nyelven beszél, ami nekem pl. szórakoztató, de nem véletlenül más az írott és a beszélt nyelv...
OFF: Nem annyira régen az N-es Windowshoz külön le kellett töltögetni a Media Packot és feltenni. A dolog szépséghibája, hogy minden nagy frissítéshez ÚJ csomag kellett, a külön leszedhető telepítő viszont sokszor 3-4 hónapot(!) késett. Előző év végén megváltoztatta ezt az MS, most már magától frissűl egyszerre a rendes Windows-al, de csak akkor teszi fel a frissítéseket ha legalább 1x telepítve volt az MP is.
Ez elméletileg egy régészkedős játék lenne, amiben a földben talált csontokból kell dinoszaurusz csontvázat építeni. Azért lenne, mert a fejlesztők itt sem tudják, hogy mit akarnak csinálni. A Prologue a Kickstarter kampány miatt készült, bemutatja a fő játékelemeket. Ingyen kipróbálható Steamen.
A játék elsőre jól indul, a főszereplő gyerekkorától kezdünk, aki nagy dinó-mániás. Itt már előkerül némi furcsaság, mert pont összekötős játékban kell dinót rajzolni. Aztán kis dinó modelleket kell építeni. Végül azért eljutunk a felnőtt korig, és elmegyünk egy ásatásra.
Ekkor azonban nem az ásatásra kerülünk, hanem egy terepjáró szimulátorba. Oda kell vezetni az ásatáshoz, de ez sem egyszerű, mert időnként meg kell állni, hogy láncfűrésszel szétvágjunk az úton keresztben fekvő fát vagy szétcsákányozzunk egy sziklát. Van továbbá sártenger, ahol diffizár meg 4-kerék hajtás kell...
Valahogy csak odaérünk az ásatáshoz. Itt újabb meglepetés ér: megmondják, hogy mit kell találnunk, melyik csontok hiányoznak a múzeum egyik csontvázából...
Ekkor végre megkapjuk a régész szerszámokat, a földradart, ásót és gipszet. Ezek gombjai kényelmetlenül a láncfűrész és csákány utánra kerülnek, amiket egyáltalán nem kell használnunk itt.
Na mindegy, a földradarral megtaláljuk hol kell ásni. Az ásás úgy működik, hogy minden használat eltűntet egy nagy adag földet. A csontok mindig sziklákba vannak ágyazódva, így a sziklát kell "körbeásni". Ha kiszabadul a szikla, akkor be kell gipszelni és betenni egy ládába. Miután megtaláltuk a 3 megrendelt csontot, újabb autókázás után végre elküldhetjük a múzeumnak.
A múzeumban ki kell szabadítani a csontokat a sziklából, ezt szimplán sarokköszörűvel, kalapáccsal és fúrógéppel lehet megtenni. A kiszabadított csontokat aztán meg kell tisztítani és preparálni, ez egy 5-6 lépcsős feladatsor, elég sokáig tart. Végül a tiszta csontokból megépíteni az adott testrészt, és mehet a nagy csontvázba.
Ez így elég jól hangzik, azonban van vele több kritikus probléma.
- A folyamat egyik részén sem lehet kárt okozni a csontokban. Mindegy milyen szerszámot használsz, semmi bajuk nem lesz. Innentől kezdve a csontok kiszabadítása teljesen unalmassá válik, mert addig maszírozod a csontot a kalapáccsal és fúróval, amíg el nem tűnik róla minden kő és kész. A preparálás is hasonló, csak mindenféle eszközöket kell húzogatni a csontokon, amíg el nem éred a 100 százalékot. Mint egy 6 éves gyerek kifestője, csak itt még a vonalak sem számítanak.
- A csontváz építés hasonlóan dögunalom. Felveszel egy csontot, és zöld terület mutatja, hogy hova kell tenned. Szóval véletlenül sem kell használni az agyad, hogy kitaláld, hova is illene az adott csont. Én konkrétan ezért hagytam abba ezt a "demót".
Elvileg a végső verzióban lehet majd károsítani a csontokat, illetve lehet majd nehézségi szintet is állítani (most csak Medium-on lehet játszani, ami kb az 5 évesek szintje).
Ugyanakkor erős kétségeim vannak a játék jövőjéről, mert erősen érződik, hogy nincs designerük. Olyan fícsörökbe fektettek csomó energiát, amiknek nem sok köze van a régészethez (autóvezetés terepen, belsőépítészet, pontösszekötős játék), miközben a régészes játékmechanikák meg erősen kezdetlegesek. Van benne potenciál (például a csontok letisztítási és preparálási folyamata realisztikusnak érződik, és a grafika is egész jó), de nem bízom benne, hogy a mostani fejlesztők képesek lennének ezt kihasználni.
Ezt még tavaly vettem meg, amikor az Oculus Quest-emet. Sajnos nem működött, azonnal szétfagyott a fenébe a játék indításakor. Azóta lett Oculus Link, amivel más headsetre készüt játékokat lehet játszani, igaz csak kábelen keresztül. Kipróbáltam, és működött.
Aki nem ismerné, a Neptunia játékok egy játékos univerzumban játszódnak (Gameindustri). Az országoknak gyanúsan ismerős nevei vannak (Lowee, Lastation, Leanbox). Az országokat CPU-k vezetik, akik persze fiatal lányok (japán játék).
Persze mindig van valami nagy veszély, ami ellen harcolni kell. Itt csak kicsit vitték túlzásba a harcrendszert, minden karakternek van kb tucatnyi támadása. Van néhány védekezési opció és vannak még többszemélyes, látványos támadások is. Fontos a helyezkedés is, meg persze a felszerelés is. Nagyon kevés felszerelés van, minden karakternek néhány set. Ezeket lehet upgradelni. Igazából nem is a harcon van a hangsúly, bár elég központi része a játéknak.
Ami nekem nagyon tetszik a játékban, az az, ahogy a karakterek szövegeit megírták. Nagyon viccesek, szerintem ennek a sorozatnak a játékain nevettem legtöbbet. Rendszeresen döntögetik a 4. falat is, és kiszólnak a sztoriból. A sztorivezetés egyébként a vizuális regények stílusát használja. Kiemelném a főszereplő angol szinkronhangját, amit nagyon eltaláltak.
Az R a játék nevének végén a VR támogatást jelenti, de van sima verzió is. Igazából nem érdemes a VR miatt ezt a játékot megvenni, mert ez csak annyit jelent, hogy van a szobád, ahol időnként meglátogatnak a CPU-k egy kis tereferére. VR szempontból elég béna, mert mindig csak egy ponton van a kamera (a fejed) és nem mozoghatsz. Szóval gyakorlatilag egy 360 fokos mozi.
A VII. rész nem jelent hátrányt az új játékosoknak. Bár vannak visszautalások korábbi részekre, azokat meg is magyarázzák. A sztori elég hosszú, de igazán akkor lehet sok időt beletenni, ha a karaktereket akarja tápolni az ember. Minden felszerelés/fegyver tápolható, de sok erőforrás kell hozzá. Ezeknek az előteremtése akármennyi időt is igénybe vehet. Pl. jelenleg (a sztori előrehaladtával növekszik) a csúcs a 30. szintű felszerelés. Egy CPU "ruházat" 6 részből áll, mire minden darabot felviszel 30-ig, az durván sok idő. És van 8 CPU karakter. És mindenkinek van több ruhája. Persze van hagyomnyos ruha és felszerelés is, aminek szintén vannak szintjei. Ez már csak a hardcore játékosoknak ajánlott, mert egyébként enélkül is játszható, elég néhány kulcsfelszerelést tápolni.
Verdikt: 8/10 Nagyon szórakoztató. 9 lenne, ha nem lenne ilyen béna a VR rész.
Genshin Impact
A helyzet az, hogy az elmúlt években volt pár ígéretesnek látszó JRPG, amik vagy játékként hervastóak voltak, vagy nem igazán voltak szépek, tehát amikor előszőr láttam a fenti játék címét állandóan szembejönni, nem igazán ugrottam rá. De aztán csak elkezdte fúrni az oldalamat,hogy miért játszik mindenki ezzel, pedig nem tudtam nagy hype-ról vagy ilyesmi. Aztán megláttam, hogy KÍNAI fejlesztés és mivel előítéletes szemét szar alak vagyok egyből le is tettem róla, mert hát milyen lehet egy kínai(!) JRPG? De csak bökte a csőrömet, hogy ki van zárva ÍGY nézzen ki, mint a videókban, ezért feltettem pusztán techdemo jelleggel.
Nos, minden hibája ellenére adaktív egy játék, végtelen időt el lehet benne cseszni úgy, hogy órák röppenek tova. Igen meglepett, hogy ez egy TELEFONOS játék folytatása. Ebből fakad, hogy Android, PC, PS4 és Switch verziója is van. Ingyen. Azaz "ingyen". Temészetesen karakter és tárgy fejlesztésre végtelen igazi pénzt el lehet rá költeni. A tutorial valami 20-as szint környékéig tart, utána lehet max. 4 fős csapatban is folytatni, de ez a része még ellentmondásos, van aki szerint gáz, de éppen ma hallottam róla egy pozitív véleményt is.
Switch verzió valamikor jövőre csak, illetve PS4 és PC/Andorid/iOS közt nincs átjárás, tehát amit PC-n kezdtél, nem folytathatod PS4-en de mobilon igen.
Mellesleg ja, borzasztóan addiktív, csak nem épp coop játék. Bár boss-okra rá lehet menni akár négyen is de ez a játék single player. Elméletileg a sztorin végig lehet menni (az összes side-questtel együtt) úgy, hogy egy fillért se kell rákölteni. Amellett hogy szép, gépigénye alig van. Nálam egy 4GB RX480 alatt fut 1440p ultrawide-on, rányékok medium, minden más max, stabil 60.
Ingyen megéri ránézni, a harc meg senki kedvét ne vegye el, mivel az elején minden szinte autamatikusan meghal, ha ránézel. Később lesz kihívás, ha sok karaktert dob be a játék vagy vannak keméynebb boss-ok.
Ahogy én néztem kívülről, eléggé BotW érzését keltette anime lányokkal(és kernel szintű kínai anti-cheattel :^) ).
Egyébként persze, hogy ingyenes, mert okosan gacha pörgetős drop-os rendszert raktak bele.
Gacha részre: Sztori, side-quest, kis dungeon-ok, boss-ok mind játszható úgy, hogy nem dobsz be pénzt, kapsz sztorival karaktert épp eleget hozzá, mindeféle elementállal, esik fegyever is, alapanyag is fejlesztéshez, illetve annyi "gem-et", amiből költhetsz, hátha esik valami hasznos.
Az anit-cheat viszont jogos, említenem kellett volna.
Egyébként párszor szemem elé került a játék már, szóval nem újdonság se a rootkit, se a gatcha része... gatcha még OK lenne, ha nem lenne rootkit és trainerrel tökön lehetne lőni az egészet, mint anno Fallout mobiljátékban tettem.
Lehet, hogy 150 óra után lassan illene befejeznem. De a BotW azért teljesen más játék, mint ez, egyértelműen jobb, csak hamar meg tudom unni a mászkálást benne, és mivel sok időt kihagytam, azt se tudom, merre induljak. Hard mode-ban elkezdtem, de azt hagytam egy idő után, mentem vissza normálra. DLC-kbe bele se néztem... Lehet veszem is elő a Switch-et, úgyis van néhány JRPG letöltve, amikekbe bele se néztem még... =D
Tudtommal atomerőmű szinten is beszaggat emulátoron és ugye a WiiU emulátor alapból sem könnyíti meg a dolgot a spéci controller hiányában. Vagy van már switch emu?
Most elő kéne túrjam a két évvel ezelőtti beszámolómat de röviden tömören ahogy Dunkeyis megénekelt: ha valami eszedbe jut hogy másképpen is meg lehetne csinálni akkor nagy valószínűséggel meg is lehet, nincsenek korlátozások senki nem mondja meg hogy hogyan vidd végig a játékot. Első perctől kezdve mehetsz a főbosszhoz. GTAV volt az első hiperrealisztikus sandbox nagyon jó és immerzív sztorival valamint jatekmechanikával. Emlékszem hogy mennyire leesett az állam anno Xbox360-on hogy mi mindent lehet csinálni de végig kötve volt valahogy a kezed, progress block, A-ból B-be mission, Escort mission stb. Breath of the Wild?! Beledob a mélyvízbe, nem mondja meg hogy milyen sorrendben és mit csinálj, teljesen természetes a felfedezés és a traverse... sosem látott szabadság és immerzió amit hozott három évvel ezelőtt. Nyilván lehet kákán is csomót keresni de a második mainstream Zelda ami közvetlen folytatást kap.
Ha Quake-ig minden Doom klón volt akkor 2007-től minden Assasin Creed, 2008-tól GTA IV, 2012-től Far Cry 3 és 2013-től GTAV open world sandbox klón Breath of the Wildig.
Ez így jól hangzik, egyszer biztos kipróbálom. Csak azért kérdeztem, mert próbáltam nem lespoilerezni szinte semmit, de az ömlengések között több olyan soha nem látott feature-rel találkoztam, mely számomra nem volt újdonság.
A Zeldák közül csak a A Link ti the Passtal játszottam, az nagyon pöpec.
Ha Quake-ig minden Doom klón volt akkor 2007-től minden Assasin Creed, 2008-tól GTA IV, 2012-től Far Cry 3 és 2013-től GTAV open world sandbox klón Breath of the Wildig.
Ez nem egy dicsőséges analógia, hiszen a Doom-klón mint fogalom a hagyományos műfaji elenevezések megszilárdulásának hiányában is terjedt el, az az egy évig minden AC-klón volt meg vicces. És talán máig több az AC-klón, mint a GTA- vagy pláne BotW-klón, csak hát ez olyan, mintha több kliens lenne Epic-klón, mint Steam-klón :) A 2007-es AC-t eleve úgy éltem meg, mint egy mintát arra, hogyan kell rossz sandboxot csinálni.
B. barátom próbálNÁ, de nem indul neki, a fórumok szerint azért, mert egyes Windows verziókból hiányzik hozzá valami .dll amit viszont nem akar feltelepíteni utólag ez a verzió... most újrarakja a Windowst és reménykedik. (Nekem ennek így nincs értelme, de ő ezt mondta.)
Inkább másik crackel próbálkozzon
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Vagy kristálymeth-el...
Nem, megvette, annál zavaróbb hogy szar.
Mostanra el tudta indítani, windows újratelepítés után. Valami olyan cucc hiányzott, ami telepítéskor opcionális, és ő anno nem pipálta ki a listában, utólag meg valamiért nem megy fel? Fórumokon akadt rá, hogy másoknak ez volt a baja, et voila. Vagy viola.
Ha valami .dll hiányzik, akkor az nem csak annyi, hogy leszeded és bemásolod a Windows/System32 könyvtárba?
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Áh, ő volt a hülye, most már látni utólag.
Olyan Windowst használt ("N") amiben nincs Media player, és az tette volna fel azt a .dll-t.
Ráadásul kikapcsolt minden frissítést.
Így nem lehetett feltenni, mert építkezett volna azokra.
Ha simán bemásolta, kiakadt tőle.
Most végre újrarakta a Windowst és felrakta a frissítéseket is, és láss csodát fut is rögtön...
Csak eddig nem értettem, olyan bonyolultan mesélte.
"bonyolult" lelkek az olyanok, akik biztos amit tuti, nem frissítenek :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ő ilyen "őrült tudós", eszméletlen okos, de nem kicsit bogaras. Nekem egyik legjobb barátom, de sokan nem is bírják. Irtózatosan sokat olvas pl., egy könyvtár az agya, de cserébe gyakran írott nyelven beszél, ami nekem pl. szórakoztató, de nem véletlenül más az írott és a beszélt nyelv...
OFF: Nem annyira régen az N-es Windowshoz külön le kellett töltögetni a Media Packot és feltenni. A dolog szépséghibája, hogy minden nagy frissítéshez ÚJ csomag kellett, a külön leszedhető telepítő viszont sokszor 3-4 hónapot(!) késett. Előző év végén megváltoztatta ezt az MS, most már magától frissűl egyszerre a rendes Windows-al, de csak akkor teszi fel a frissítéseket ha legalább 1x telepítve volt az MP is.
Vágom, mint Zoo, aki az anyjával él.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
- inkább töröltem, bocsi :-) -
Dinosaur Fossil Hunter: Prologue
Ez elméletileg egy régészkedős játék lenne, amiben a földben talált csontokból kell dinoszaurusz csontvázat építeni. Azért lenne, mert a fejlesztők itt sem tudják, hogy mit akarnak csinálni. A Prologue a Kickstarter kampány miatt készült, bemutatja a fő játékelemeket. Ingyen kipróbálható Steamen.
A játék elsőre jól indul, a főszereplő gyerekkorától kezdünk, aki nagy dinó-mániás. Itt már előkerül némi furcsaság, mert pont összekötős játékban kell dinót rajzolni. Aztán kis dinó modelleket kell építeni. Végül azért eljutunk a felnőtt korig, és elmegyünk egy ásatásra.
Ekkor azonban nem az ásatásra kerülünk, hanem egy terepjáró szimulátorba. Oda kell vezetni az ásatáshoz, de ez sem egyszerű, mert időnként meg kell állni, hogy láncfűrésszel szétvágjunk az úton keresztben fekvő fát vagy szétcsákányozzunk egy sziklát. Van továbbá sártenger, ahol diffizár meg 4-kerék hajtás kell...
Valahogy csak odaérünk az ásatáshoz. Itt újabb meglepetés ér: megmondják, hogy mit kell találnunk, melyik csontok hiányoznak a múzeum egyik csontvázából...
Ekkor végre megkapjuk a régész szerszámokat, a földradart, ásót és gipszet. Ezek gombjai kényelmetlenül a láncfűrész és csákány utánra kerülnek, amiket egyáltalán nem kell használnunk itt.
Na mindegy, a földradarral megtaláljuk hol kell ásni. Az ásás úgy működik, hogy minden használat eltűntet egy nagy adag földet. A csontok mindig sziklákba vannak ágyazódva, így a sziklát kell "körbeásni". Ha kiszabadul a szikla, akkor be kell gipszelni és betenni egy ládába. Miután megtaláltuk a 3 megrendelt csontot, újabb autókázás után végre elküldhetjük a múzeumnak.
A múzeumban ki kell szabadítani a csontokat a sziklából, ezt szimplán sarokköszörűvel, kalapáccsal és fúrógéppel lehet megtenni. A kiszabadított csontokat aztán meg kell tisztítani és preparálni, ez egy 5-6 lépcsős feladatsor, elég sokáig tart. Végül a tiszta csontokból megépíteni az adott testrészt, és mehet a nagy csontvázba.
Ez így elég jól hangzik, azonban van vele több kritikus probléma.
- A folyamat egyik részén sem lehet kárt okozni a csontokban. Mindegy milyen szerszámot használsz, semmi bajuk nem lesz. Innentől kezdve a csontok kiszabadítása teljesen unalmassá válik, mert addig maszírozod a csontot a kalapáccsal és fúróval, amíg el nem tűnik róla minden kő és kész. A preparálás is hasonló, csak mindenféle eszközöket kell húzogatni a csontokon, amíg el nem éred a 100 százalékot. Mint egy 6 éves gyerek kifestője, csak itt még a vonalak sem számítanak.
- A csontváz építés hasonlóan dögunalom. Felveszel egy csontot, és zöld terület mutatja, hogy hova kell tenned. Szóval véletlenül sem kell használni az agyad, hogy kitaláld, hova is illene az adott csont. Én konkrétan ezért hagytam abba ezt a "demót".
Elvileg a végső verzióban lehet majd károsítani a csontokat, illetve lehet majd nehézségi szintet is állítani (most csak Medium-on lehet játszani, ami kb az 5 évesek szintje).
Ugyanakkor erős kétségeim vannak a játék jövőjéről, mert erősen érződik, hogy nincs designerük. Olyan fícsörökbe fektettek csomó energiát, amiknek nem sok köze van a régészethez (autóvezetés terepen, belsőépítészet, pontösszekötős játék), miközben a régészes játékmechanikák meg erősen kezdetlegesek. Van benne potenciál (például a csontok letisztítási és preparálási folyamata realisztikusnak érződik, és a grafika is egész jó), de nem bízom benne, hogy a mostani fejlesztők képesek lennének ezt kihasználni.
Verdikt: Jelenleg 5/10, talán még ránézek később.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Megadimension Neptunia VIIR
Ezt még tavaly vettem meg, amikor az Oculus Quest-emet. Sajnos nem működött, azonnal szétfagyott a fenébe a játék indításakor. Azóta lett Oculus Link, amivel más headsetre készüt játékokat lehet játszani, igaz csak kábelen keresztül. Kipróbáltam, és működött.
Aki nem ismerné, a Neptunia játékok egy játékos univerzumban játszódnak (Gameindustri). Az országoknak gyanúsan ismerős nevei vannak (Lowee, Lastation, Leanbox). Az országokat CPU-k vezetik, akik persze fiatal lányok (japán játék).
Persze mindig van valami nagy veszély, ami ellen harcolni kell. Itt csak kicsit vitték túlzásba a harcrendszert, minden karakternek van kb tucatnyi támadása. Van néhány védekezési opció és vannak még többszemélyes, látványos támadások is. Fontos a helyezkedés is, meg persze a felszerelés is. Nagyon kevés felszerelés van, minden karakternek néhány set. Ezeket lehet upgradelni. Igazából nem is a harcon van a hangsúly, bár elég központi része a játéknak.
Ami nekem nagyon tetszik a játékban, az az, ahogy a karakterek szövegeit megírták. Nagyon viccesek, szerintem ennek a sorozatnak a játékain nevettem legtöbbet. Rendszeresen döntögetik a 4. falat is, és kiszólnak a sztoriból. A sztorivezetés egyébként a vizuális regények stílusát használja. Kiemelném a főszereplő angol szinkronhangját, amit nagyon eltaláltak.
Az R a játék nevének végén a VR támogatást jelenti, de van sima verzió is. Igazából nem érdemes a VR miatt ezt a játékot megvenni, mert ez csak annyit jelent, hogy van a szobád, ahol időnként meglátogatnak a CPU-k egy kis tereferére. VR szempontból elég béna, mert mindig csak egy ponton van a kamera (a fejed) és nem mozoghatsz. Szóval gyakorlatilag egy 360 fokos mozi.
A VII. rész nem jelent hátrányt az új játékosoknak. Bár vannak visszautalások korábbi részekre, azokat meg is magyarázzák. A sztori elég hosszú, de igazán akkor lehet sok időt beletenni, ha a karaktereket akarja tápolni az ember. Minden felszerelés/fegyver tápolható, de sok erőforrás kell hozzá. Ezeknek az előteremtése akármennyi időt is igénybe vehet. Pl. jelenleg (a sztori előrehaladtával növekszik) a csúcs a 30. szintű felszerelés. Egy CPU "ruházat" 6 részből áll, mire minden darabot felviszel 30-ig, az durván sok idő. És van 8 CPU karakter. És mindenkinek van több ruhája. Persze van hagyomnyos ruha és felszerelés is, aminek szintén vannak szintjei. Ez már csak a hardcore játékosoknak ajánlott, mert egyébként enélkül is játszható, elég néhány kulcsfelszerelést tápolni.
Verdikt: 8/10 Nagyon szórakoztató. 9 lenne, ha nem lenne ilyen béna a VR rész.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Genshin Impact
A helyzet az, hogy az elmúlt években volt pár ígéretesnek látszó JRPG, amik vagy játékként hervastóak voltak, vagy nem igazán voltak szépek, tehát amikor előszőr láttam a fenti játék címét állandóan szembejönni, nem igazán ugrottam rá. De aztán csak elkezdte fúrni az oldalamat,hogy miért játszik mindenki ezzel, pedig nem tudtam nagy hype-ról vagy ilyesmi. Aztán megláttam, hogy KÍNAI fejlesztés és mivel előítéletes szemét szar alak vagyok egyből le is tettem róla, mert hát milyen lehet egy kínai(!) JRPG? De csak bökte a csőrömet, hogy ki van zárva ÍGY nézzen ki, mint a videókban, ezért feltettem pusztán techdemo jelleggel.
Nos, minden hibája ellenére adaktív egy játék, végtelen időt el lehet benne cseszni úgy, hogy órák röppenek tova. Igen meglepett, hogy ez egy TELEFONOS játék folytatása. Ebből fakad, hogy Android, PC, PS4 és Switch verziója is van. Ingyen. Azaz "ingyen". Temészetesen karakter és tárgy fejlesztésre végtelen igazi pénzt el lehet rá költeni. A tutorial valami 20-as szint környékéig tart, utána lehet max. 4 fős csapatban is folytatni, de ez a része még ellentmondásos, van aki szerint gáz, de éppen ma hallottam róla egy pozitív véleményt is.
Switch verzió valamikor jövőre csak, illetve PS4 és PC/Andorid/iOS közt nincs átjárás, tehát amit PC-n kezdtél, nem folytathatod PS4-en de mobilon igen.
Mellesleg ja, borzasztóan addiktív, csak nem épp coop játék. Bár boss-okra rá lehet menni akár négyen is de ez a játék single player. Elméletileg a sztorin végig lehet menni (az összes side-questtel együtt) úgy, hogy egy fillért se kell rákölteni. Amellett hogy szép, gépigénye alig van. Nálam egy 4GB RX480 alatt fut 1440p ultrawide-on, rányékok medium, minden más max, stabil 60.
Ingyen megéri ránézni, a harc meg senki kedvét ne vegye el, mivel az elején minden szinte autamatikusan meghal, ha ránézel. Később lesz kihívás, ha sok karaktert dob be a játék vagy vannak keméynebb boss-ok.
Ahogy én néztem kívülről, eléggé BotW érzését keltette anime lányokkal(és kernel szintű kínai anti-cheattel :^) ).
Egyébként persze, hogy ingyenes, mert okosan gacha pörgetős drop-os rendszert raktak bele.
Éljenek a videojátékok!
És ez a kettő miatt nem fogok vele játszani. :D
Gacha részre: Sztori, side-quest, kis dungeon-ok, boss-ok mind játszható úgy, hogy nem dobsz be pénzt, kapsz sztorival karaktert épp eleget hozzá, mindeféle elementállal, esik fegyever is, alapanyag is fejlesztéshez, illetve annyi "gem-et", amiből költhetsz, hátha esik valami hasznos.
Az anit-cheat viszont jogos, említenem kellett volna.
Egyébként párszor szemem elé került a játék már, szóval nem újdonság se a rootkit, se a gatcha része... gatcha még OK lenne, ha nem lenne rootkit és trainerrel tökön lehetne lőni az egészet, mint anno Fallout mobiljátékban tettem.
Játszanátok inkább Breath of the Wilddal.... sokkal többet nyernétek.
Nincs Switch-em, de már gondolkoztam rajta, hogy adok egy próbát neki emulátorral.
Éljenek a videojátékok!
Ah, nem is kínai játék lenne...
https://www.eurogamer.net/articles/2020-10-07-genshin-impact-censors-tai...
Emulátor gondolatával én is eljátszottam, de bill+egér párti vagyok. Natív support vagy no go.
Szvsz az volt a next big leap open world játékokban a 2013-as GTAV után, mindenképp megéri.
Lehet, hogy 150 óra után lassan illene befejeznem. De a BotW azért teljesen más játék, mint ez, egyértelműen jobb, csak hamar meg tudom unni a mászkálást benne, és mivel sok időt kihagytam, azt se tudom, merre induljak. Hard mode-ban elkezdtem, de azt hagytam egy idő után, mentem vissza normálra. DLC-kbe bele se néztem... Lehet veszem is elő a Switch-et, úgyis van néhány JRPG letöltve, amikekbe bele se néztem még... =D
Tudtommal atomerőmű szinten is beszaggat emulátoron és ugye a WiiU emulátor alapból sem könnyíti meg a dolgot a spéci controller hiányában. Vagy van már switch emu?
Bármilyen tegra4-es android:
https://www.androidpolice.com/2020/09/04/this-shady-new-emulator-turns-y...
Cemu Wii U emulátorról hallottam csak, de YT videók alapján egész jól futna még az én gépemen is.
Éljenek a videojátékok!
Miben nyilvánul meg a big leapség?
Sors bona, nihil aliud.
Most elő kéne túrjam a két évvel ezelőtti beszámolómat de röviden tömören ahogy Dunkeyis megénekelt: ha valami eszedbe jut hogy másképpen is meg lehetne csinálni akkor nagy valószínűséggel meg is lehet, nincsenek korlátozások senki nem mondja meg hogy hogyan vidd végig a játékot. Első perctől kezdve mehetsz a főbosszhoz. GTAV volt az első hiperrealisztikus sandbox nagyon jó és immerzív sztorival valamint jatekmechanikával. Emlékszem hogy mennyire leesett az állam anno Xbox360-on hogy mi mindent lehet csinálni de végig kötve volt valahogy a kezed, progress block, A-ból B-be mission, Escort mission stb. Breath of the Wild?! Beledob a mélyvízbe, nem mondja meg hogy milyen sorrendben és mit csinálj, teljesen természetes a felfedezés és a traverse... sosem látott szabadság és immerzió amit hozott három évvel ezelőtt. Nyilván lehet kákán is csomót keresni de a második mainstream Zelda ami közvetlen folytatást kap.
Ha Quake-ig minden Doom klón volt akkor 2007-től minden Assasin Creed, 2008-tól GTA IV, 2012-től Far Cry 3 és 2013-től GTAV open world sandbox klón Breath of the Wildig.
Ez így jól hangzik, egyszer biztos kipróbálom. Csak azért kérdeztem, mert próbáltam nem lespoilerezni szinte semmit, de az ömlengések között több olyan soha nem látott feature-rel találkoztam, mely számomra nem volt újdonság.
A Zeldák közül csak a A Link ti the Passtal játszottam, az nagyon pöpec.
Ez nem egy dicsőséges analógia, hiszen a Doom-klón mint fogalom a hagyományos műfaji elenevezések megszilárdulásának hiányában is terjedt el, az az egy évig minden AC-klón volt meg vicces. És talán máig több az AC-klón, mint a GTA- vagy pláne BotW-klón, csak hát ez olyan, mintha több kliens lenne Epic-klón, mint Steam-klón :) A 2007-es AC-t eleve úgy éltem meg, mint egy mintát arra, hogyan kell rossz sandboxot csinálni.
Sors bona, nihil aliud.
Becastled - demó
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=p1VbzypITlk
Alig próbáltam ki még, eddig aranyos.