Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam, a család alatt az asszony és a gyerek értendő.
Igen, elképzelhető hogy a 10 évesből 12-3 lesz... de számottevően több pénzem most nem lesz rá :-(
(ezek fényében érthető, hogy mennyire a partvonalról szurkolok csak, amikor az RTX 30?0 kártyákról folyik a diskurzus... szép lenne egy új gép, de nem lesz :-) )
Érdemes átgondolnod, hogy mennyi tényleges csomagtérre van szükséged. Ha az utazást nem vesszük, elképzelhető, hogy jó lehet a mami autó is, ami kb Swift helykínálat. Ha ennél nagyobb kell, a következő lépcsőfok egy (kombi) Corolla, de ez már régebbi, és sok lehet benne.
Érdemes átgondolni, hogy ebben a 800 pénzben benne van-e az átírás, eredetvizsga, a biztosítás első részlete, a folyadékok és egyéb esetleges alkatrészek cseréje.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Csajomnak 10 éves Mazda2-ese van, osztrák, fekete 1.4-es benzines, 120 ezer km volt benne és kb. 1 misibe került úgy egy éve. Most kell benne elöl gömbfejet cserélni, amúgy tök jó gép, egyedül az hogy hát ugye kicsi a csomagtér, bár 2 szülő + 2 gyerek ugye elfér benne.
Ebben a 800ban nincs benne más, csak az autó vételára. Ezért ennyit szánok rá, bár picit többem lesz elvileg, mert tapasztalatom szerint kell maradjon plusz pénz mindezekre.
Na ezért tekerik az órákat, pedig kurvára nem az a lényeg. Nyilván vannak dolgok, amik kikopnak a használattól, pl váltó szétesik egy idő után, de a lényeg a rendszeres karbantartás.
Az a probléma, hogy egy autó 300 ezer felett már ritkán első gazdás, és elég, ha egyvalaki elhanyagolta. Magyarán a kilométeróra állás jó indikátora lehet látatlanban a kocsi állapotának, de csak míg nem láttad személyesen, mert onnantól meg az a lényeg.
A másik meg, ha azt vesszük, hogy sok futás után egy főelem a használatból adódóan kieshet, akkor költség oldalról megint borul a bili, mert ha újat vennél bele, a kocsi árával fog egyezni.
Egy mai japán népautóban még benne van az esély, hogy sokat megy el, de a lelakás belerondít a képletbe. Magas futással legfeljebb Lexust vennék, mert a közönsége jellemzően nem olyan csóró karbantartani. Az RX-ek kifejezetten problémamentesek 300 fölött is.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Lehet spekulálni, de látatlanba nem nagyon tudod ezeket ténylegesen megtippelni.
Mondok egy példát. Szuper állapotban lévő, nem lelakott, tizen-x éves autó. Már lenyugodott, hívő házasok használják templomba járásra és néhanapján a közeli madaras teszkóba. Legyen mondjuk benne 120k kilométer. Azt mi van, ha télen szerették üresen járatni vagy jó hosszan önindítózni? Esetleg a 4-5 km-es távoktól már jó sok salak leült a motorban?
Érted, kívülről jónak tűnik, de megdögölhet ez is bármikor.
Azt, hogy a motorban mi van a fenti használattól, nem tudhatod, bármennyit futott a kocsi. Azzal, ha kevesebbet ment, csak az a valószínűbb, hogy kevesebbet érte ilyen jellegű használat, tehát még mindig a legjobb tipped ez alapján lehet, - kivéve, ha pontosan ismered az eladót.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A reális jó lehet, de ez jellemzően mindenkinél 150 alatt van. Azért is jó ez a szám, mert korántsem elképzelhetetlen. A többség alighanem 10-15 ezer kilométert megy egy évben. Az már az egyén hülyesége, ha elhiszi a lefingott cégautóról, hogy csak ennyi ment bele.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én mondjuk két és fél éves autót vettem 160 ezer kilométerrel, de mivel ennyit csak autópályán tudott menni vele, cserébe még most 8 évesen 200k-nál is tök jó állapotban van minden (persze ebben benne van hogy én meg rendesen szervízeltem is)
Itt a pont amúgy. Ha városból jött volna ez az érték, akkor valószínű a közeljövőben sokasodnának a problémái.
Semmi baja nem lesz a motornak és a közvetlen alkatrészeknek, jó hűtés esetén, ha 1-2-3 órát megy 3 - 4k fordulattal.
Az LY példája tök egyszerű a képlet, de egy 10-15 éves kocsinál már akárhogyan lehet magyarázni a 300 ezres futást.
Amúgy autópályából elvben bármennyi mehet, hiszen normál hazsnálatnál a motorkopás 90%-a bemelegedés alatt jön létre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem mondtam, hogy megbizhatatlan. hanem, hogy tularazott a megbizhatosag illuzioja miatt. ugyanazert az arert masbol jobb allapotut/fiatalabbat/kevesebb km-t futottat kapsz, mint totojabol.
Mondjuk, ha feldobnál példának, két típust 1-1 motorral, pl egy Toyota 1.6 akármi, vs Renault 1.8 kutykurutty, akkor legalább bele tudnánk jól kötni ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szerintem inkább javasoljunk neki egy közel 20 éves X5-öt, dízelt. Csak egy kicsit kell rádobni :D
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/x5/bmw_x5_3_0d_aut-15670235
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam, a család alatt az asszony és a gyerek értendő.
Igen, elképzelhető hogy a 10 évesből 12-3 lesz... de számottevően több pénzem most nem lesz rá :-(
(ezek fényében érthető, hogy mennyire a partvonalról szurkolok csak, amikor az RTX 30?0 kártyákról folyik a diskurzus... szép lenne egy új gép, de nem lesz :-) )
:)
Parizer forever.
Érdemes átgondolnod, hogy mennyi tényleges csomagtérre van szükséged. Ha az utazást nem vesszük, elképzelhető, hogy jó lehet a mami autó is, ami kb Swift helykínálat. Ha ennél nagyobb kell, a következő lépcsőfok egy (kombi) Corolla, de ez már régebbi, és sok lehet benne.
Érdemes átgondolni, hogy ebben a 800 pénzben benne van-e az átírás, eredetvizsga, a biztosítás első részlete, a folyadékok és egyéb esetleges alkatrészek cseréje.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
a focussal amugy gond van? mert ha nincs kulonosebb baja, azt megtartani a legolcsobb.
Parizer forever.
Van 13 évesek is 800 ért csak ott meg a km az már 300k. Nem tudom hogy az mennyire számít.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_2_0_d-4d_executive-16133142
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_2_0_d-4d_sol-15963657
Ne. Vegyen. Senki. Sokat futott. Dízelt.
(De 300 ezres futással leginkább semmit se)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Csajomnak 10 éves Mazda2-ese van, osztrák, fekete 1.4-es benzines, 120 ezer km volt benne és kb. 1 misibe került úgy egy éve. Most kell benne elöl gömbfejet cserélni, amúgy tök jó gép, egyedül az hogy hát ugye kicsi a csomagtér, bár 2 szülő + 2 gyerek ugye elfér benne.
Egy baj lehet egy német vagy osztrák Madzüdával: Hogy már nincs alja.
Szerintem ez a gyár bosszúja, amiért nukeot dobtak az üzemükre, mert egyszerűen mellőzik a megfelelő felületkezelést...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Na igen, de ez szerencsére rendben volt.
Ebben a 800ban nincs benne más, csak az autó vételára. Ezért ennyit szánok rá, bár picit többem lesz elvileg, mert tapasztalatom szerint kell maradjon plusz pénz mindezekre.
a topik japan orultjeivel szemben nem javasolnam a totojat. tularazott a nem letezo megbizhatosaguk.
Parizer forever.
És ezt a mondatot hány éves Toyota használatra alapozod?
Na ezért tekerik az órákat, pedig kurvára nem az a lényeg. Nyilván vannak dolgok, amik kikopnak a használattól, pl váltó szétesik egy idő után, de a lényeg a rendszeres karbantartás.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XxjNMXcnlbI
egy eve van nalam fater yarisa (20 ev, 70k km). baratnom 3 eve vett egy hasznalt, 10 eves yarist, 100k~km-el.
97 es 2006 kozott jo par ceges yarist, corollat, avensist vezettem, azoknak a szar valton kivul mas bajuk nem volt (<3 evesek)
Parizer forever.
Havernak automata Aurisa volt, mondták neki szervízben hogy abban kb. menetrend szerint hal meg a váltó
Az a probléma, hogy egy autó 300 ezer felett már ritkán első gazdás, és elég, ha egyvalaki elhanyagolta. Magyarán a kilométeróra állás jó indikátora lehet látatlanban a kocsi állapotának, de csak míg nem láttad személyesen, mert onnantól meg az a lényeg.
A másik meg, ha azt vesszük, hogy sok futás után egy főelem a használatból adódóan kieshet, akkor költség oldalról megint borul a bili, mert ha újat vennél bele, a kocsi árával fog egyezni.
Egy mai japán népautóban még benne van az esély, hogy sokat megy el, de a lelakás belerondít a képletbe. Magas futással legfeljebb Lexust vennék, mert a közönsége jellemzően nem olyan csóró karbantartani. Az RX-ek kifejezetten problémamentesek 300 fölött is.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Lehet spekulálni, de látatlanba nem nagyon tudod ezeket ténylegesen megtippelni.
Mondok egy példát. Szuper állapotban lévő, nem lelakott, tizen-x éves autó. Már lenyugodott, hívő házasok használják templomba járásra és néhanapján a közeli madaras teszkóba. Legyen mondjuk benne 120k kilométer. Azt mi van, ha télen szerették üresen járatni vagy jó hosszan önindítózni? Esetleg a 4-5 km-es távoktól már jó sok salak leült a motorban?
Érted, kívülről jónak tűnik, de megdögölhet ez is bármikor.
Na de azt nem soroltad fel, hogy mitől olyan megbízhatatlanok?
Azt, hogy a motorban mi van a fenti használattól, nem tudhatod, bármennyit futott a kocsi. Azzal, ha kevesebbet ment, csak az a valószínűbb, hogy kevesebbet érte ilyen jellegű használat, tehát még mindig a legjobb tipped ez alapján lehet, - kivéve, ha pontosan ismered az eladót.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Bár nem vagyok tapasztalt, de egy reális futási érték nekem sokkal vonzóbb, mint egy kvázi barn-find.
A reális jó lehet, de ez jellemzően mindenkinél 150 alatt van. Azért is jó ez a szám, mert korántsem elképzelhetetlen. A többség alighanem 10-15 ezer kilométert megy egy évben. Az már az egyén hülyesége, ha elhiszi a lefingott cégautóról, hogy csak ennyi ment bele.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én mondjuk két és fél éves autót vettem 160 ezer kilométerrel, de mivel ennyit csak autópályán tudott menni vele, cserébe még most 8 évesen 200k-nál is tök jó állapotban van minden (persze ebben benne van hogy én meg rendesen szervízeltem is)
Volt már ilyen eseted?
rwurl=https://i.imgur.com/mSu9gC4.jpg
Bocs, nem tudtam kihagyni.:)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nem még, plusz már ismertem a képet is :P
Itt a pont amúgy. Ha városból jött volna ez az érték, akkor valószínű a közeljövőben sokasodnának a problémái.
Semmi baja nem lesz a motornak és a közvetlen alkatrészeknek, jó hűtés esetén, ha 1-2-3 órát megy 3 - 4k fordulattal.
Sőt, az a legideálisabb állapot a számára :)
Az LY példája tök egyszerű a képlet, de egy 10-15 éves kocsinál már akárhogyan lehet magyarázni a 300 ezres futást.
Amúgy autópályából elvben bármennyi mehet, hiszen normál hazsnálatnál a motorkopás 90%-a bemelegedés alatt jön létre.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
nem mondtam, hogy megbizhatatlan. hanem, hogy tularazott a megbizhatosag illuzioja miatt. ugyanazert az arert masbol jobb allapotut/fiatalabbat/kevesebb km-t futottat kapsz, mint totojabol.
Parizer forever.
Mondjuk, ha feldobnál példának, két típust 1-1 motorral, pl egy Toyota 1.6 akármi, vs Renault 1.8 kutykurutty, akkor legalább bele tudnánk jól kötni ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."