volt egy magas barátom, akinek kis polskija volt, és lefűrészeltette a sebváltót, hogy a térdhajlata alatt tudjon váltani
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Rákaptam az Erőmérőre.
Másfél évig nyúztam egy 99-es, 1.3-as Swift-et. A japán motorok még a tömegautókban, kis lökettérfogattal is elég sportosak tudnak lenni. Tavaly nyáron emlékezetes eset volt, amikor egy szippantós úgy gondolta, mikor 120-nál előzöm a belső sávban, akkor ő is beletapos; vigyorogva, kissé eszelősen. Akkor nyomtam egy padlót. Igaz, ilyenkor már nem dinamikus a gyorsulás, de pár másodperc alatt végül is felkúszott 150-ig (~165 a km-órán) és az elég volt, hogy lehagyjam. Sosem fogom elfelejteni a motor hangját 5000-5500 körüli fordulatszámon.
Szerintem annak, hogy kicsit pörgetted, nem kellene ritka emlékszámba mennie. Semmi baja nem lesz tőle a motornak, ha használod.
Más részről; pont ilyen volt, ebben a bordó színben az első autóm, igaz, csak az alap 2.0 motorral, amivel 9.1 volt a gyári adat 100-ra. A 2.2 VTEC ahhoz képest egy legenda.
A műszerfala máig egyedülálló. Nem értem, miért nem képesek azóta sem ilyet gyártani.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szoktam húzatni az autókat kis sebességnél is, nem árt a kikormolás.
A Swift-el először és utoljára mentem ilyen gyorsan, több megfontolásból. Egyrészt illegális itt (általában 120 a max) és törvénytisztelő - pénztárca kímélő bevándorló vagyok, másrészt ilyen sebességnél, baleset esetén nemhogy az öledbe ugrik a motor, hanem át is megy rajtad.
Most egy céges, 2005-ös Hyundai i10-et használok. Amilyen csótány méretű motor van benne, olyan jól lehet gyorsulni 50-60-ig. Az jó kérdés, hogy a váltó mennyire bírja, de így hogy céges...
Amúgy grat utólag az első autódhoz. Gondolkozom azon, hogy veszek valami 90-es, nívós japánt, élmény és befektetés gyanánt.
Nyáron ismét vezettem pár napot egy Swift-et és leginkább a váltót sírom vissza, annyira kényelmesen és gyorsan lehet vele váltani, kb rugdosni lehet a kuplungot.
Sietned kell a vétellel, mert nagyon kevés akad már belőlük. Én crx-et akartam menteni még régebben, de letettem róla, annyira elrohadtak/letörték őket.
Azóta a legújabb álom egy korai LS400 , de ahhoz vállalnom kellene a gyerek mellett még egy állást sajnos, így nem fér bele. Pedig V8..
LS400 ügyileg Totalcaron volt most pont egy blogbejegyzés, mit össze lehet szívni vele. Nem azért mert rossz lenne, hanem mert egyszerűen 30 éves.
Én nem mentenék semmilyen kommersz japán autót anyagi megfontolásból, mert soha nem hozza vissza a ráköltött pénzt. Amikor eladtam a Preludet valami 200 ezerért, csak hogy az új tulaj foglalkozzon vele, az még beleborított közel egy milliót, és igazából közelében sincs a kocsi a jónak megjelenés szempontjából. Gyakorlatilag az egész hátsó felét újra kellett építeni javítóelemből, de a lakatos szerint csak idő kérdése, hogy újrakezdődjön a móka.
A másik fele, hogy ezekből nagyon sokat gyártottak, és habár sokunk szívének kedvesek, mert pont ezek a kocsik voltak a menők, amikor a rendszerváltással elindultak felénk a külföldi vasak, de világszinten nincs akkora felvevőpiacuk, mint a jobban sikerült német kocsiknak. Sajnos sportkocsiként sem remekelnek, mert szinte mind FWD. A Prelude is csak egy kupésított Accord, ahogy ez anno divat volt, mert vették.
Ha tippelnem kellene, mi fog felmenni az elkövetkezőkben abból az időszakból (és már nem ment fel eleve, mint az EVO-l vagy a Supra), akkor a 300ZX Twin Turbót, illetve az MR2/gen2-t, 3000GT Twin Turbót mondanám. (és igen, a két turbós csodából a szívó verziók továbbra sem fognak semmit érni, max donorként)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Supra nepszeruseget azert valszleg alaposan megtolta a Fast and the furious.
Nyilvan jo auto is meg kivalo tuning alap, de ezek nem indokoljak hogy szazezer dollarokert menjenek a hasznalt peldanyok... Egyszeruen csak sok ember akinek van elkoltheto penze, de nincs elegendo lelkesedese alaposabban utanajarni, az kapott keszen egy jo celpontot es ez verhette fel az arakat.
Ezzel arra akarok amugy ramutatni hogy valahol kiszamithatatlan is hogy minek fogjak felverni az arat.
Annyiban kalkulálható, hogy véges számú érdekes japán autó létezik a 80/90 fordulójáról. Ha már kult lett valamelyik, mint a Supra, az megtörtént. Utólag már egy filmsorozat sem fogja felmagasztalni az akkori kocsikat.
A jelöltjeimet én inkább a képességeik, érdekességük okán állítom.
Lesz egy két hot hatch, mint az NSX, amelyekből a mintaszerű példányok korrekt áron fognak menni, de ennél többet nem várnék. A fenti három verda viszont designban, hajtásban, teljesítményben mind ott van. Igazi poszter autók. Márpedig azokból lesznek jelenleg a keresett old/jungtimerek, amelyek kint lógtak a mi falunkon.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Arra gondolok hogy ha lesz mondjuk egy uj Knight Rider ami sikeres a moziban, es vhogy jol szerepel benne a regi auto, akkor a film sikere alaposan felverheti annak a tipusnak is az arat. Vagy a uj Fast film is kerithet valami eddig “elfeledett” tilisy hero auto szerephez. De az ilyeneket nehez elore latni...
Inkább ilyenben gondolkodnék, mármint patika állapotról érdemesebb indulni. Nem, mintha lenne 6-6,5 millám rá jelenleg; ennyit írt a gyerek kommentbe végösszegnek. Rozsda eszi az valóban lehetetlen kategória már.
Nem feltétlenül van igazam, de nem gondolom kifejezetten, hogy így van/lesz.
Egyrészt a Knight filmek eddig mindig aktuális autókat reklámoztak. Ha mégsem így lenne, a Transam nem túl jó alap a nagyobb értéknövekedésre, több okból:
- Minden kert végében áll egy
- Az autóbuzik, tuningosok nem úgy tekintenek rá, mint sportautóalapra
- Mert nem is az, csak egy böhöm kocsi alulteljesítő V8-al.
Azt sem gondolom egyébként, hogy a Supra kifejezetten az FF miatt lett nagy. Oké, szerepel a filmben, de nem sztárja a filmnek. Bennem abszolút nem is ragadt meg.
A későbbi filmekben legalább ennyire megjelennek más kocsik, mint pl 3-ban a 350z, és így az lett az NFS2 sztárja is, de az árait ez nem kifejezetten befolyásolta.
Inkább gondolom, hogy a Supra motorja annyira jó tuning alap, hogy ez lett belőle.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én értéknövelésre nem vennék balos kocsit, hiába elérhetőbb. Pont azért elérhetőbb, mert a vevőknek csak kis része vállalja be. Ez az olló szvsz csak kinyílni fog később, amikor már még kevesebb balos van eladó, de lépést tart vele a jobbosok száma, amelyek annyira nem kelendőek.
Skyline széria hiába legenda, tudásukhoz mérten potom árakon mennek, mert nem létezik belőle balos (kivéve Dubaiban offkorz). Még így, hogy olcsó is, elvétve látni, mert ennyire kevés, aki bevállalná.
Toyota Sentury tök más ligában játszik. Lényegében a legjobb luxus limó, ami valaha kaphatsz egy régies fazonú kocsi csomagolásában. Olyan szintű precizitás és megbízhatóság jellemzi, hogy összefosod magad. Semmi ára nincs, mert jobbos. Ennélfogva nem is jön át nyugatra, csak pislog a neve hallatán a paraszt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Mondjuk a legtöbb kocsiban hallani ezt, ha kavics van, mert pattog a kerékjárati ívben. A videókon alákeverik a kintről vett kipufogó hangot, vagy tényleg ordít a rendszer / nincs tető a kocsin.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
De hát annyira HALK a tesla, hogy csak a felverődő kavicsokat hallod... ez nem konkrétan az autó hangja, hanem a mozgással járó következmény. A szélzaj is ennyire zavar? :DD
Nulla rezgés, nulla kipufogó, motor, váltó, akármi hang...
Helyén kezeld a kavicshangot, ezt normál autónál is így hallanád, ha nem lenne millió más, ami elnyomja, plusz nem erősítenéd fel a hangerőt túlzottan/kerék mellé tennéd a mikrofont.
A kavicszaj lényegében a szigetelésen múlik, ami valami műanya szövet jellemzően a kerékjárati ívben, vagy fújt, gumiszerű cucc. Utóbbi az olcsóbb módi, hangosabb is. Jellemzően minél drágább a kocsi, úgy figyelnek erre. Pályagépeknél ha volt is, le van reszelve, hogy nyerjenek pár grammot, így a pőre lemezen pattog a kavics, ami igen hangos.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Francia tini/öreg korosztálynak szánt autó, gyak. mint egy japán kei car. 14 éves kortól vezethető, ellentétben a normál autókkal, amikhez 18 kell asszem. Helyi törvények szerint quad-bike, mert 45km/h-ra van limitálva és hosszban kb egy normál autó fele, mint anno az első smart volt: https://www.theguardian.com/world/2020/sep/11/ami-the-tiny-cube-on-wheel...
According to the company’s data, about half of all Ami buyers have one car and at least two children. More than 40% of those driving Amis are under 18. A majority of users say they like it because it is green, while for more than 30% of users, not taking public transport – in a time of Covid – was an important factor.
The Ami will be available in several other European countries from early next year, but there are no immediate plans to launch it in the UK.
Én meg ezt két hete Amszterdamban: rwurl=https://imgur.com/IayIndR
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autobianchi_Bianchina
Sztem ebbe se fér bele Moken akkor
rwurl=https://youtu.be/BgtVeszB3NQ?t=48
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
volt egy magas barátom, akinek kis polskija volt, és lefűrészeltette a sebváltót, hogy a térdhajlata alatt tudjon váltani
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Rákaptam az Erőmérőre.
Másfél évig nyúztam egy 99-es, 1.3-as Swift-et. A japán motorok még a tömegautókban, kis lökettérfogattal is elég sportosak tudnak lenni. Tavaly nyáron emlékezetes eset volt, amikor egy szippantós úgy gondolta, mikor 120-nál előzöm a belső sávban, akkor ő is beletapos; vigyorogva, kissé eszelősen. Akkor nyomtam egy padlót. Igaz, ilyenkor már nem dinamikus a gyorsulás, de pár másodperc alatt végül is felkúszott 150-ig (~165 a km-órán) és az elég volt, hogy lehagyjam. Sosem fogom elfelejteni a motor hangját 5000-5500 körüli fordulatszámon.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XtmtAFrfPOo
Szerintem annak, hogy kicsit pörgetted, nem kellene ritka emlékszámba mennie. Semmi baja nem lesz tőle a motornak, ha használod.
Más részről; pont ilyen volt, ebben a bordó színben az első autóm, igaz, csak az alap 2.0 motorral, amivel 9.1 volt a gyári adat 100-ra. A 2.2 VTEC ahhoz képest egy legenda.
A műszerfala máig egyedülálló. Nem értem, miért nem képesek azóta sem ilyet gyártani.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Szoktam húzatni az autókat kis sebességnél is, nem árt a kikormolás.
A Swift-el először és utoljára mentem ilyen gyorsan, több megfontolásból. Egyrészt illegális itt (általában 120 a max) és törvénytisztelő - pénztárca kímélő bevándorló vagyok, másrészt ilyen sebességnél, baleset esetén nemhogy az öledbe ugrik a motor, hanem át is megy rajtad.
Most egy céges, 2005-ös Hyundai i10-et használok. Amilyen csótány méretű motor van benne, olyan jól lehet gyorsulni 50-60-ig. Az jó kérdés, hogy a váltó mennyire bírja, de így hogy céges...
Amúgy grat utólag az első autódhoz. Gondolkozom azon, hogy veszek valami 90-es, nívós japánt, élmény és befektetés gyanánt.
Nyáron ismét vezettem pár napot egy Swift-et és leginkább a váltót sírom vissza, annyira kényelmesen és gyorsan lehet vele váltani, kb rugdosni lehet a kuplungot.
Sietned kell a vétellel, mert nagyon kevés akad már belőlük. Én crx-et akartam menteni még régebben, de letettem róla, annyira elrohadtak/letörték őket.
Azóta a legújabb álom egy korai LS400 , de ahhoz vállalnom kellene a gyerek mellett még egy állást sajnos, így nem fér bele. Pedig V8..
LS400 ügyileg Totalcaron volt most pont egy blogbejegyzés, mit össze lehet szívni vele. Nem azért mert rossz lenne, hanem mert egyszerűen 30 éves.
Én nem mentenék semmilyen kommersz japán autót anyagi megfontolásból, mert soha nem hozza vissza a ráköltött pénzt. Amikor eladtam a Preludet valami 200 ezerért, csak hogy az új tulaj foglalkozzon vele, az még beleborított közel egy milliót, és igazából közelében sincs a kocsi a jónak megjelenés szempontjából. Gyakorlatilag az egész hátsó felét újra kellett építeni javítóelemből, de a lakatos szerint csak idő kérdése, hogy újrakezdődjön a móka.
A másik fele, hogy ezekből nagyon sokat gyártottak, és habár sokunk szívének kedvesek, mert pont ezek a kocsik voltak a menők, amikor a rendszerváltással elindultak felénk a külföldi vasak, de világszinten nincs akkora felvevőpiacuk, mint a jobban sikerült német kocsiknak. Sajnos sportkocsiként sem remekelnek, mert szinte mind FWD. A Prelude is csak egy kupésított Accord, ahogy ez anno divat volt, mert vették.
Ha tippelnem kellene, mi fog felmenni az elkövetkezőkben abból az időszakból (és már nem ment fel eleve, mint az EVO-l vagy a Supra), akkor a 300ZX Twin Turbót, illetve az MR2/gen2-t, 3000GT Twin Turbót mondanám. (és igen, a két turbós csodából a szívó verziók továbbra sem fognak semmit érni, max donorként)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Supra nepszeruseget azert valszleg alaposan megtolta a Fast and the furious.
Nyilvan jo auto is meg kivalo tuning alap, de ezek nem indokoljak hogy szazezer dollarokert menjenek a hasznalt peldanyok... Egyszeruen csak sok ember akinek van elkoltheto penze, de nincs elegendo lelkesedese alaposabban utanajarni, az kapott keszen egy jo celpontot es ez verhette fel az arakat.
Ezzel arra akarok amugy ramutatni hogy valahol kiszamithatatlan is hogy minek fogjak felverni az arat.
Annyiban kalkulálható, hogy véges számú érdekes japán autó létezik a 80/90 fordulójáról. Ha már kult lett valamelyik, mint a Supra, az megtörtént. Utólag már egy filmsorozat sem fogja felmagasztalni az akkori kocsikat.
A jelöltjeimet én inkább a képességeik, érdekességük okán állítom.
Lesz egy két hot hatch, mint az NSX, amelyekből a mintaszerű példányok korrekt áron fognak menni, de ennél többet nem várnék. A fenti három verda viszont designban, hajtásban, teljesítményben mind ott van. Igazi poszter autók. Márpedig azokból lesznek jelenleg a keresett old/jungtimerek, amelyek kint lógtak a mi falunkon.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Arra gondolok hogy ha lesz mondjuk egy uj Knight Rider ami sikeres a moziban, es vhogy jol szerepel benne a regi auto, akkor a film sikere alaposan felverheti annak a tipusnak is az arat. Vagy a uj Fast film is kerithet valami eddig “elfeledett” tilisy hero auto szerephez. De az ilyeneket nehez elore latni...
Inkább ilyenben gondolkodnék, mármint patika állapotról érdemesebb indulni. Nem, mintha lenne 6-6,5 millám rá jelenleg; ennyit írt a gyerek kommentbe végösszegnek. Rozsda eszi az valóban lehetetlen kategória már.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=owfDuHLkgKo
Nem feltétlenül van igazam, de nem gondolom kifejezetten, hogy így van/lesz.
Egyrészt a Knight filmek eddig mindig aktuális autókat reklámoztak. Ha mégsem így lenne, a Transam nem túl jó alap a nagyobb értéknövekedésre, több okból:
- Minden kert végében áll egy
- Az autóbuzik, tuningosok nem úgy tekintenek rá, mint sportautóalapra
- Mert nem is az, csak egy böhöm kocsi alulteljesítő V8-al.
Azt sem gondolom egyébként, hogy a Supra kifejezetten az FF miatt lett nagy. Oké, szerepel a filmben, de nem sztárja a filmnek. Bennem abszolút nem is ragadt meg.
A későbbi filmekben legalább ennyire megjelennek más kocsik, mint pl 3-ban a 350z, és így az lett az NFS2 sztárja is, de az árait ez nem kifejezetten befolyásolta.
Inkább gondolom, hogy a Supra motorja annyira jó tuning alap, hogy ez lett belőle.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Én értéknövelésre nem vennék balos kocsit, hiába elérhetőbb. Pont azért elérhetőbb, mert a vevőknek csak kis része vállalja be. Ez az olló szvsz csak kinyílni fog később, amikor már még kevesebb balos van eladó, de lépést tart vele a jobbosok száma, amelyek annyira nem kelendőek.
Skyline széria hiába legenda, tudásukhoz mérten potom árakon mennek, mert nem létezik belőle balos (kivéve Dubaiban offkorz). Még így, hogy olcsó is, elvétve látni, mert ennyire kevés, aki bevállalná.
Toyota Sentury tök más ligában játszik. Lényegében a legjobb luxus limó, ami valaha kaphatsz egy régies fazonú kocsi csomagolásában. Olyan szintű precizitás és megbízhatóság jellemzi, hogy összefosod magad. Semmi ára nincs, mert jobbos. Ennélfogva nem is jön át nyugatra, csak pislog a neve hallatán a paraszt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez a Pikes Peak Tesla kör annyira kiábrándító. Mármint az autóhang szempontjából. Mindha egy mosógépben lenne 5 db kavics kb olyan hangja van...
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=rG7fqwD6xt0
Mondjuk a legtöbb kocsiban hallani ezt, ha kavics van, mert pattog a kerékjárati ívben. A videókon alákeverik a kintről vett kipufogó hangot, vagy tényleg ordít a rendszer / nincs tető a kocsin.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
???
De hát annyira HALK a tesla, hogy csak a felverődő kavicsokat hallod... ez nem konkrétan az autó hangja, hanem a mozgással járó következmény. A szélzaj is ennyire zavar? :DD
Nulla rezgés, nulla kipufogó, motor, váltó, akármi hang...
Helyén kezeld a kavicshangot, ezt normál autónál is így hallanád, ha nem lenne millió más, ami elnyomja, plusz nem erősítenéd fel a hangerőt túlzottan/kerék mellé tennéd a mikrofont.
A kavicszaj lényegében a szigetelésen múlik, ami valami műanya szövet jellemzően a kerékjárati ívben, vagy fújt, gumiszerű cucc. Utóbbi az olcsóbb módi, hangosabb is. Jellemzően minél drágább a kocsi, úgy figyelnek erre. Pályagépeknél ha volt is, le van reszelve, hogy nyerjenek pár grammot, így a pőre lemezen pattog a kavics, ami igen hangos.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tudom, motor, de akkor is, Isle of Man TT :)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5uwp2atrSgw
https://totalcar.hu/tesztek/2020/09/07/teszt_volkswagen_t-roc_cabriolet_...
MIÉRT
rwurl=https://e.lvme.me/kwovcbl.jpg
Amúgy egy rakás új
autórakurvadrága szarra tudnám ezt linkelni...:D
Mondjuk egy egyes Golf cabrióra inkább rákívánnék metál zöldben....
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
ez arra emlékeztet, mint amikor Halál 50 órájában lelőtték a tank tornyát és úgy mentek tovább "cabrioban" :D
Francia tini/öreg korosztálynak szánt autó, gyak. mint egy japán kei car. 14 éves kortól vezethető, ellentétben a normál autókkal, amikhez 18 kell asszem. Helyi törvények szerint quad-bike, mert 45km/h-ra van limitálva és hosszban kb egy normál autó fele, mint anno az első smart volt:
https://www.theguardian.com/world/2020/sep/11/ami-the-tiny-cube-on-wheel...
rwurl=https://www.automobilemag.com/uploads/sites/11/2020/09/Nissan-Z-Proto-ex...
Ez lesz a Nissan 400Z, turbós V6 várható bele
Mintha összeöntötték volna 240 és a 370 vonalait. Igazából nem hoz valahogy lázba.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Kicsit lehetne szerintem is gömbölyűbb/formásabb, mintha a cybertruck kupé változatát látnám :D
Ja és kabrió se lesz belőle :(
rwurl=https://www.autosvilag.com/images/slider/suzukiswace-nyito.jpg
Suzuki Swace avagy Toyota Corolla kombi ctrl c + ctrl v
Kabriót csak a selyemfiúk meg villanyszerelők vesznek. Nézd meg a 240z-t, az előtt tiszteleg.
Más: A bele tiszta 370. Nem sok juthat odaát a fejlesztésre. Talán a futómű is maradt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."