Azert buszkeseggel tolt el, hogy van aki veresen komolyan veszi, hogy szerintem az epik tehet a r* toketlensegerol. :D Nyilvan ha nem lenne a gta online olyan amilyen volt eddig is pcn akkor nem lenne semmi problema. Ezt mar le is irtam azt hiszem. Egyszeruen az uj eldobhato accountok jatszhatatlanna teszik most sokaknak, de ez nyilvan nem az epik hibaja. A fuck epic az csak ilyen default eletfilozofia ha a storejukrol van szo.
Be is húztam. Ez már az 5. ingyen EGS játékom, úgyhogy a lelkem menthetetlen, ellenben azokkal aki az Alyxért vettek egy VR szetet.. :D (De gyanítom ez nekem túl stratégiai mondom ezt úgy, hogy a Caesar és az Anno sorozatot csípem.)
((És rohadt Epic lehet SSD-t venni a movie részletességű játékokért, mikor 640 kilobájt is elég mindenre.. :D ))
Ami szintén használható mindenféle VR megoldással nem csak a Valve által gyártott kurvadrága HMD-vel. Tudod, amikor van választásod mivel/min használd a játékot nem pedig le vagy zárva 1 darab szar helyre. :D
Civ 6 meg 2 éve volt már humble monthly-ban. Az én kulcsom még azóta is szabad, mert engem nem érdekel másnak meg azóta se kellett. Szóval tippre ha eddig nem sikerült beszerezni akkor most se azért szerezted be mert annyira hiányzott az életedből, hanem azért mert ingyészar. Ja meg tegyük hozzá volt pár free weekend steamen is amikor játszhattál volna vele. Rohadtak! :D
Oke legyen mindkét észrevétel igaz. Sok minden kimarad premierkor azért, mert úgy gondolom, hogy annyiért egyszerűen nem éri meg, mert lehet, hogy 2 órát fogok vele játszani, de mégis érdekel, ilyenkor jönnek jól az ilyen olyan dealek. És az Epic és a Valve is a világ pénzén ül, de a Valve sokkal kevesebbet mutat, mióta a Steamből kiapadhatatlanul folyik a pénz, úgyhogy én inkább az Epicre voksolnék, ha választani kellene az UE miatt.
Valve sokkal kevesebbet mutat, mióta a Steamből kiapadhatatlanul folyik a pénz
Arra gondolsz, hogy van egy jól működő átgondolt számtalan featuretől hemzsegő platformjuk amit folyamatosan bővítenek? Az egs meg több mint másfél év után még mindig ott tart, hogy se achievement, se kosár, se modok, se family share, se gifting, se community de még csak offline mód sincs? :D Ja, a Valve aztán tényleg nem adott semmit hozzá, bezzeg az EGS! :D
Az EGS csak és kizárólag annyit ért el, hogy az évek alatt végre valahára összerázódott digitális pc piacot elkezdte kurva szar módon fregmentálni egy olyan időben ahol a legnagyobb kiadók is épp azon vannak, hogy legyen választása a vásárlóiknak, hogy melyik platformon szeretnének játszani a játékaikkal. Az epik viszont inkább lefizeti a fejlesztőket csak azért, hogy a vásárlóikat szembeköphessék. :D Micsoda hősies tett, tényleg. Pfejj, de felhúz az a szar még mindig.
(Az unreal engine-es dolgaikat nem szeretném idekeverni, mert azzal az égvilágon semmi gond nincs és példamutató amit művelnek ott)
Az nem vita tárgya, hogy a Steam sokkal fejlettebb, mint bármelyik másik digitális store (mondjuk a Uplay meg talán a GoG is jó szerintem, a Bethnetlauncher elég fapados, a Winstore pedig katsztrófa :D), de az Epic ugyanolyan szereplője a piacnak mint a Valve. A Valvenak 30% kell, mint a kozolbrandeknek akik hardvert is fejlesztenek ? Az Epic alááraz, és vannak exkluzív dealjei. Én egyébként azon csodálkozok, hogy egyáltalán vannak nagy kiadók akik nem exkluzíve saját platformjaikon forgalmazzák a játékaikat. Nyilván költség fenntartani egy digitális storet, de valószínűleg a címek számától függően PC-n jól teljesítő játékoknál annál olcsóbb, mint mikor minden 3. eladott játék megy a Valvenak. (Van eladott darabszámmal változő jutalékm azt most hagyjuk) Az Epic egyrészt a kiadók/fejlesztők felé kedvező konstrukcióval próbálkozik, az ingyenjátékok meg a mézesmadzag, mint a Steam esetében a HL2 volt. Az idő majd eldönti mennyire marad életképes a model. Persze akik szolgáltatásérzékenyek és megszokták a Steamet azokat kellemetlenül érinti mindez. Nekem nem akkora issue.
Azt ugye te se gondolod komolyan, hogy egy komplex rendszert, ripsz-ropsz a semmiből előrántanak a seggükből, még a Valvenak sem sikerült. Mindennek kell idő, míg eljut A-ból B-be. a megkopott emlékekre
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Én egyébként azon csodálkozok, hogy egyáltalán vannak nagy kiadók akik nem exkluzíve saját platformjaikon forgalmazzák a játékaikat.
Az Origins/MS Store/Uplay/Beth store-ból kiindulva valószínű nem éri meg elbukni azt a párszázezer eladott példányt azért a pár% extra pénzzért. Nem véletlen kezdtek visszajönni az EA címek és jön az Apex is steamre. Amúgy meg felesleges csak a steamre mutogatni a 30% miatt. Industry standard. Szó szerint minden létező store ezzel az elosztással dolgozik ha nem saját portéka. Ezt fel kéne fogni, mert nagyon könnyű mutogatni a legnagyobb pajtásra amiért követi a hosszú évek óta működő modellt. Mutogathatnánk a konzolos játékokra is ahol talán még 50%-ot se kapnak meg egy eladott fizikális példány után a különböző extra sarcok miatt.
@Véraláfutás: nem, nem gondolom és én is emlékszem arra milyen volt és miként alakult. Viszont nekem ne próbáld már meg beadni, hogy valaki úgy akar kompetens lenni bármiben a világon, hogy arra mutat rá hol volt a konkurencia 10+ éve. :D rwurl=https://i.imgur.com/oxajoe2.png
Meg ugyan gondoljunk már vissza milyen volt 2004-2005 környékén a PC digitális piac. Meg úgy nagy egésszében a PC piac.... :D Ami akkor ráért évekig, mert senki nem használta és amúgy se akarta digitálisan tartani a cuccait, az ma már alap feature kéne hogy legyen bárhol. Mint az a szájbakúrt kosár, pl. :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A Steamnek van 10-15 év előnye kb. a jelenlegi storeokkal szemben, és valóban az lehet az igazság, hogy az Ubinak sem éri meg az örökös Uplay exkluzivitás, sőt az EA-nek sem az Origin exkluzivitás, és a GoW5-öt se gondoltam, hogy látni fogom Steamen, pedig de. A Steam a sok szociális stb. sallanggal kiépítette azt a felhasználóbázist amelyik már nem szívesen enged a featurelistából. Valószínűleg valahol akkor jár a legjobban minden kiadó, ha megjelenéskori időszakos exkluzivitás után (amikor ugye a Steam részesedése nélkül lehet csak hozzájutni a játékhoz) a Steamen is megjelenik az adott játék esetleg már akciósan, és a Steam only vevők további eladásokat hozhatnak, míg a kevésbé érzékenyek megveszik megjelenés környékén a kiadó platformján.
És van egy elmélet arról, hogy honnan is ered a Steam ötlete.. :D
Volt ilyen amúgy? Emlékeim szerint mindigis Steam/Uplay launch volt csak ugye mindig kellett hozzá a saját hülyeségük, de megvehetetted steamen is. Ahogy elég sokáig az EA címei is ilyenek voltak (pár évet leszámítva aminek ugye most az lett a vége, hogy kullognak vissza).
Viszont úgy gondolom a kiadók által összeharácsolt ilyen-olyan szar store-t felesleges és nem is jogos összekeverni egy olyan platformmal ami nem a saját cuccaik eladására van kitalálva hanem mindent összeszövő storefront akar lenni ahol mindenfélefajta játékot meg tudsz venni nem pedig azért van, hogy a saját játékainak az eladásából a teljes összeget megkapják. Két teljesen más műfaj a kettő és más elvárásaid is vannak velük szemben. Szerintem legalábbis.
Nincs másfél éve, hogy elindult az Epic store és azt várni, hogy egy 17 éve indult Store teljes feature listáját instant hozza, elég meredek hozzáállás. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen rendszerben minden feature lefejlesztés és tesztelése idő, pláne, ha valami bekavar, simán halmozza az idejét. Az egy dolog, hogy látod mit kell megcsinálni, és nagyon más dolog belevágni és elkészíteni.
Ráadásul az sem igaz, hogy több emberrel, automatikusan, egyenes arányosan gyorsul a fejlesztés.
Saját tapasztalat, mikor a Namco nem volt képes, 2 év alatt, egy alap, normálisan működő backend-et összehozni a Supernovanak (még komplett fejlesztő team-et is cseréltek), miközben nem volt akadály a pénz....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Joda írta:
Civ 6 meg 2 éve volt már humble monthly-ban. Az én kulcsom még azóta is szabad, mert engem nem érdekel másnak meg azóta se kellett. Szóval tippre ha eddig nem sikerült beszerezni akkor most se azért szerezted be mert annyira hiányzott az életedből, hanem azért mert ingyészar.
Én speciel azért nem szereztem be korábban, mert egy időben afféle Game-Gombóc Artúrként begyűjtöttem vagy 100 játékot, aztán meg rájöttem, hogy a felével sincs időm játszani. Szóval azóta próbálok önmérsékletet tanúsítani, és kevesebb játékot megvenni. Ettől függetlenül persze ha ingyér van, azért beteszem a többi közé.
Nincs másfél éve, hogy elindult az Epic store és azt várni, hogy egy 17 éve indult Store teljes feature listáját instant hozza, elég meredek hozzáállás.
Szerintem meg az a meredek hozzáállás, hogy be kéne nyalnom azt, hogy egy olyan fapados szar az egész még mindig amiből olyan dolgok hiányoznak aminek a hiánya 5 éve is kurva ciki lett volna csak azért mert idő lefejleszteni.
Hülye példa de teszemazt van egy gazdag fasz aki felvásárolja az összes steaket és csak az ő éttermében tudod elfogyasztani miközben az étteremben nem működik a mosdó, omladoznak a falak, bunkó a felszolgáló stb... A steak nagyon jó és szívesen megvennéd csak mondjuk olyan étteremben ahol ilyen alap dolgok, hogy mosdó például van. Nem kezded el őket védeni, hogy hát persze mert a másik étterem már 10 éve működik, hogy ne lenne benne mosdó meg normális staff.... :D Ha érted mire gondolok.
Division2 pl. nem rémlik Steamen, mondjuk lehet, hogy később lesz..
Alapjában véve ugyanaz lenne a rendeltetése minden ilyen kliensnek. Játékot vehetsz rajta digitálisan. Csak a Steam kiépítet köré egy egész rendszert. Steam market pl. ahol lehet adnivenni a cosmeticeket stb.. A Steamen sokminden egyéb szoftvert is lehet venni, de azért a gaming a fő irányvonal. Nekem semmi extra elvárásom nincs egyéként. Megvásárlás, letöltés, automatikus update, felhőmentés, és kész. A többi már csak extra, mint pl. játékidő, achievementek stb..
Division2 pl. nem rémlik Steamen, mondjuk lehet, hogy később lesz..
Igen, annál váltottak át Epic Store-ra és azt hiszem azóta is azon a vonalon jön minde a steam helyett. Viszont olyan nekem nem rémlik, hogy csak és kizárólag a Uplayen volt árulva valami.
Alapjában véve ugyanaz lenne a rendeltetése minden kliensnek. Játékot vehetsz rajta digitálisan.
Igen, és milyen szép is lenne ha eldönthetnéd hol veszed. Ha neked az epic a szimpi akkor vedd ott, ha steam akkor steam, ha gog akkor az, ha valami bizar dolog miatt microsoft store akkor meg ott. Szvsz ez az egész platformon belüli szegmentálás csak árt a pc gaming egésszének nem pedig használ.
Akkor az tévedés volt részemről. :D Hiszen valóban a Division2 sem volt Uplay Exkluzív attól, hogy Steamen nem volt. És ha jól rémlik 10x annyit adtak el Uplayen mint az előző részből. Ha feltételezzük, hogy nagyságrendileg ugyanannyit adtak el PC-re (nem biztos) az a -30% nélkül már akár jelentősebb eltérés is lehet a bevételekben. Rémlik, hogy nem voltak túl elégedettek a konzolos eladásokkal, a PC-t nem említették, mint várakozásokon alul teljesítő platformot.
Az exkluzivitásról az a véleményem, hogy az a fejlesztő döntése. Az EPIC nem tart senkinek pisztolyt a fejéhez, hanem cukorkát, amit nem kötelező bekajálni. Az exkluzivitást úgy kell felfogni, mint egy fejlesztői döntést, hogy hol kívánja megjelentetni a terméket, a platform ebben a kérdésben tized rangú. Ennyi erővel mindenki anyázhatna azon, hogy adott fejlesztő miért csak X-re, vagy csak PS-re készíti el az adott terméket. Ezeket úgy kell felfogni, mint speciális PC játék, mert a fejlesztő/kiadó úgy döntött.
Szegmentálás, mint probléma a mai diverzív konzol, mobil és PC store piacon, ahol napi szinten annyi játék jelenik meg, hogy követni se lehet nagyon?
Neked user-nek alapvetően édes mindegy, hogy honnan szerzed be a játékot. Téged az ár fog első sorban érdekelni. Aztán jöhetnek a store kényelmi funkciók, és egyéb csecsebecsék. Mondom ezt úgy, hogy én is jelenleg Steam-ről vásárolok, és Epic-nél zsákolom az ingyeneseket. (Egyébként a mai napig a Steam is rendelkezik ordenáré hiányosságokkal.)
Néhány játék ott lesz exkluzív, ez azt jelenti drágábban kell megvennem? Vagy az a baj, hogy kell még egy kliens a másik 5 mellé? Vagy az a baj, hogy a boltok elkezdenek majd versengeni értem, és így olcsóbban, vagy ingyen jutok játékokhoz? Vagy az a baj, hogy a fejlesztőhöz több pénz csorog vissza, és így több/jobb játékot/kiegészítőt fejleszthet a jövőben?
Az Epic valószínűleg hosszútávú stratégiában tolja ezt az üzleti modellt (ahogy az engine-nél is - sok Unity-s indinek megremegett egy ideje a lába), mert hatalmas hátrányban van store oldalon, és valószínűleg inkább kijöttek korábban, hogy addig is már termeljen nekik, és piacot szerezzenek. Mindent megtesz mint cég, ez a verseny része, próbálkoznak. Kapitalizmusban meg semmi sem szent, ezt jól tudjuk.
A kérdés, hogy milyen ütemben lesznek képesek felfejleszteni, és eljut e odáig a dolog, hogy a Steam-nek is lépnie kell. Ez a jövő zenéje.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Néhány játék ott lesz exkluzív, ez azt jelenti drágábban kell megvennem?
Ahogy azt már valahol máshol kitaglaltam, igen, ilyen is volt, hogy jóval drágább volt minden új epic exclusive játék ott megjelenéskor mint amúgy máshol. Steamen egy "drága" játék 49.99, epicen volt 54.99. Ez nem tudom változott-e azóta.
Vagy az a baj, hogy kell még egy kliens a másik 5 mellé?
Igen, ez is baj bár közel sem akkora számomra mint sok más embernek.
Vagy az a baj, hogy a boltok elkezdenek majd versengeni értem, és így olcsóbban, vagy ingyen jutok játékokhoz?
Másfél év alatt nem láttam erre példát.
Vagy az a baj, hogy a fejlesztőhöz több pénz csorog vissza, és így több/jobb játékot/kiegészítőt fejleszthet a jövőben?
Relatív. Mi éri meg jobban. Eladni 200k példányt úgy, hogy 88%-ot kapsz belőle (meg valamennyi negatív press-t ami miatt te is befeküdtél az epicnek) vagy 300k-t 70%os részesedéssel? Kiderülni sajnos ez soha nem fog. Én ahogy ezt már csomószor írtam, teljesen megértem a fejlesztőket akik ott állnak, hogy az epic rájuk önt 2 aktatáskányi pénzt és még többet is kapnak a játék eladásai után. Persze, hogy megremeg a lába és azt mondja, hogy oké, megéri az anyagi biztonság és ha nem adnak el annyit se lesz anyagi bukta a dolog. Nehéz ennek nemet mondani.
A sony/ms legalább csinál fizikális hardware-t és megvan a saját sallangjuk azok köré, az epik ezzel szemben egy már létező marketbe próbálja magát beilleszteni baromi agresszívan miközben arról papol, hogy ő igazából csak megmenteni akarja a platformot és itt ő a jófiú! :D
Az EGS-en amúgy jó akciók vannak, ha nem lenne ez az egész exclusive megmentjük a pc gaminget duma akkor valószínűleg már vásároltam volna ott játékot. Így feldughatják maguknak és inkább kivárom amíg kijön máshol és nem támogatom a pénzemmel ezt a mentalitást.
Egyébként, ha megnézzük, az Epic game store-t és összevetjük az Epic Unreal asset store-ral, akkor vicces, hogy utóbbi mennyivel több feature-t tartalmaz (pl. kosár, community, stb.). játék bolt unreal asset bolt
Elég markáns az eltérés, holott egy cég.
Itt viszont felmerül bennem annak a gyanúja, hogy a game felületet nem az Epic fejleszti.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Fasza Namco Bandai csomag van Humblén!
Azert buszkeseggel tolt el, hogy van aki veresen komolyan veszi, hogy szerintem az epik tehet a r* toketlensegerol. :D Nyilvan ha nem lenne a gta online olyan amilyen volt eddig is pcn akkor nem lenne semmi problema. Ezt mar le is irtam azt hiszem. Egyszeruen az uj eldobhato accountok jatszhatatlanna teszik most sokaknak, de ez nyilvan nem az epik hibaja. A fuck epic az csak ilyen default eletfilozofia ha a storejukrol van szo.
Az 1 éves várakozás után végre elérhető az Observation normális platformon is. Kapásból 50% kedvezménnyel:
https://store.steampowered.com/app/906100/Observation/
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=gKa6eKZBv3U
Már nem kell sokat várni és végre elérhető lesz az Outer Wilds és a Control is...
Esküszöm kb 1 órája néztem és akkor még nem lehetett megvenni!
Megéri? Milyen?
A sátánnál ingyenes a Civilization VI.
erre árulók
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Be is húztam. Ez már az 5. ingyen EGS játékom, úgyhogy a lelkem menthetetlen, ellenben azokkal aki az Alyxért vettek egy VR szetet.. :D (De gyanítom ez nekem túl stratégiai mondom ezt úgy, hogy a Caesar és az Anno sorozatot csípem.)
((És rohadt Epic lehet SSD-t venni a movie részletességű játékokért, mikor 640 kilobájt is elég mindenre.. :D ))
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Ami szintén használható mindenféle VR megoldással nem csak a Valve által gyártott kurvadrága HMD-vel. Tudod, amikor van választásod mivel/min használd a játékot nem pedig le vagy zárva 1 darab szar helyre. :D
Civ 6 meg 2 éve volt már humble monthly-ban. Az én kulcsom még azóta is szabad, mert engem nem érdekel másnak meg azóta se kellett. Szóval tippre ha eddig nem sikerült beszerezni akkor most se azért szerezted be mert annyira hiányzott az életedből, hanem azért mert ingyészar. Ja meg tegyük hozzá volt pár free weekend steamen is amikor játszhattál volna vele. Rohadtak! :D
Oke legyen mindkét észrevétel igaz. Sok minden kimarad premierkor azért, mert úgy gondolom, hogy annyiért egyszerűen nem éri meg, mert lehet, hogy 2 órát fogok vele játszani, de mégis érdekel, ilyenkor jönnek jól az ilyen olyan dealek. És az Epic és a Valve is a világ pénzén ül, de a Valve sokkal kevesebbet mutat, mióta a Steamből kiapadhatatlanul folyik a pénz, úgyhogy én inkább az Epicre voksolnék, ha választani kellene az UE miatt.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Arra gondolsz, hogy van egy jól működő átgondolt számtalan featuretől hemzsegő platformjuk amit folyamatosan bővítenek? Az egs meg több mint másfél év után még mindig ott tart, hogy se achievement, se kosár, se modok, se family share, se gifting, se community de még csak offline mód sincs? :D Ja, a Valve aztán tényleg nem adott semmit hozzá, bezzeg az EGS! :D
Az EGS csak és kizárólag annyit ért el, hogy az évek alatt végre valahára összerázódott digitális pc piacot elkezdte kurva szar módon fregmentálni egy olyan időben ahol a legnagyobb kiadók is épp azon vannak, hogy legyen választása a vásárlóiknak, hogy melyik platformon szeretnének játszani a játékaikkal. Az epik viszont inkább lefizeti a fejlesztőket csak azért, hogy a vásárlóikat szembeköphessék. :D Micsoda hősies tett, tényleg. Pfejj, de felhúz az a szar még mindig.
(Az unreal engine-es dolgaikat nem szeretném idekeverni, mert azzal az égvilágon semmi gond nincs és példamutató amit művelnek ott)
Az nem vita tárgya, hogy a Steam sokkal fejlettebb, mint bármelyik másik digitális store (mondjuk a Uplay meg talán a GoG is jó szerintem, a Bethnetlauncher elég fapados, a Winstore pedig katsztrófa :D), de az Epic ugyanolyan szereplője a piacnak mint a Valve. A Valvenak 30% kell, mint a kozolbrandeknek akik hardvert is fejlesztenek ? Az Epic alááraz, és vannak exkluzív dealjei. Én egyébként azon csodálkozok, hogy egyáltalán vannak nagy kiadók akik nem exkluzíve saját platformjaikon forgalmazzák a játékaikat. Nyilván költség fenntartani egy digitális storet, de valószínűleg a címek számától függően PC-n jól teljesítő játékoknál annál olcsóbb, mint mikor minden 3. eladott játék megy a Valvenak. (Van eladott darabszámmal változő jutalékm azt most hagyjuk) Az Epic egyrészt a kiadók/fejlesztők felé kedvező konstrukcióval próbálkozik, az ingyenjátékok meg a mézesmadzag, mint a Steam esetében a HL2 volt. Az idő majd eldönti mennyire marad életképes a model. Persze akik szolgáltatásérzékenyek és megszokták a Steamet azokat kellemetlenül érinti mindez. Nekem nem akkora issue.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Azt ugye te se gondolod komolyan, hogy egy komplex rendszert, ripsz-ropsz a semmiből előrántanak a seggükből, még a Valvenak sem sikerült. Mindennek kell idő, míg eljut A-ból B-be.
a megkopott emlékekre
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Az Origins/MS Store/Uplay/Beth store-ból kiindulva valószínű nem éri meg elbukni azt a párszázezer eladott példányt azért a pár% extra pénzzért. Nem véletlen kezdtek visszajönni az EA címek és jön az Apex is steamre. Amúgy meg felesleges csak a steamre mutogatni a 30% miatt. Industry standard. Szó szerint minden létező store ezzel az elosztással dolgozik ha nem saját portéka. Ezt fel kéne fogni, mert nagyon könnyű mutogatni a legnagyobb pajtásra amiért követi a hosszú évek óta működő modellt. Mutogathatnánk a konzolos játékokra is ahol talán még 50%-ot se kapnak meg egy eladott fizikális példány után a különböző extra sarcok miatt.
@Véraláfutás: nem, nem gondolom és én is emlékszem arra milyen volt és miként alakult. Viszont nekem ne próbáld már meg beadni, hogy valaki úgy akar kompetens lenni bármiben a világon, hogy arra mutat rá hol volt a konkurencia 10+ éve. :D rwurl=https://i.imgur.com/oxajoe2.png
Meg ugyan gondoljunk már vissza milyen volt 2004-2005 környékén a PC digitális piac. Meg úgy nagy egésszében a PC piac.... :D Ami akkor ráért évekig, mert senki nem használta és amúgy se akarta digitálisan tartani a cuccait, az ma már alap feature kéne hogy legyen bárhol. Mint az a szájbakúrt kosár, pl. :D
Nagy +1
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A Steamnek van 10-15 év előnye kb. a jelenlegi storeokkal szemben, és valóban az lehet az igazság, hogy az Ubinak sem éri meg az örökös Uplay exkluzivitás, sőt az EA-nek sem az Origin exkluzivitás, és a GoW5-öt se gondoltam, hogy látni fogom Steamen, pedig de. A Steam a sok szociális stb. sallanggal kiépítette azt a felhasználóbázist amelyik már nem szívesen enged a featurelistából. Valószínűleg valahol akkor jár a legjobban minden kiadó, ha megjelenéskori időszakos exkluzivitás után (amikor ugye a Steam részesedése nélkül lehet csak hozzájutni a játékhoz) a Steamen is megjelenik az adott játék esetleg már akciósan, és a Steam only vevők további eladásokat hozhatnak, míg a kevésbé érzékenyek megveszik megjelenés környékén a kiadó platformján.
És van egy elmélet arról, hogy honnan is ered a Steam ötlete.. :D
rwurl=https://external-preview.redd.it/UDWBbbz5CLSgdXah_cka4HQV8yhPts3Vhv6uxgT...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Volt ilyen amúgy? Emlékeim szerint mindigis Steam/Uplay launch volt csak ugye mindig kellett hozzá a saját hülyeségük, de megvehetetted steamen is. Ahogy elég sokáig az EA címei is ilyenek voltak (pár évet leszámítva aminek ugye most az lett a vége, hogy kullognak vissza).
Viszont úgy gondolom a kiadók által összeharácsolt ilyen-olyan szar store-t felesleges és nem is jogos összekeverni egy olyan platformmal ami nem a saját cuccaik eladására van kitalálva hanem mindent összeszövő storefront akar lenni ahol mindenfélefajta játékot meg tudsz venni nem pedig azért van, hogy a saját játékainak az eladásából a teljes összeget megkapják. Két teljesen más műfaj a kettő és más elvárásaid is vannak velük szemben. Szerintem legalábbis.
Nincs másfél éve, hogy elindult az Epic store és azt várni, hogy egy 17 éve indult Store teljes feature listáját instant hozza, elég meredek hozzáállás. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen rendszerben minden feature lefejlesztés és tesztelése idő, pláne, ha valami bekavar, simán halmozza az idejét. Az egy dolog, hogy látod mit kell megcsinálni, és nagyon más dolog belevágni és elkészíteni.
Ráadásul az sem igaz, hogy több emberrel, automatikusan, egyenes arányosan gyorsul a fejlesztés.
Saját tapasztalat, mikor a Namco nem volt képes, 2 év alatt, egy alap, normálisan működő backend-et összehozni a Supernovanak (még komplett fejlesztő team-et is cseréltek), miközben nem volt akadály a pénz....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Én speciel azért nem szereztem be korábban, mert egy időben afféle Game-Gombóc Artúrként begyűjtöttem vagy 100 játékot, aztán meg rájöttem, hogy a felével sincs időm játszani. Szóval azóta próbálok önmérsékletet tanúsítani, és kevesebb játékot megvenni. Ettől függetlenül persze ha ingyér van, azért beteszem a többi közé.
Kéne pár év szabi...
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Szerintem meg az a meredek hozzáállás, hogy be kéne nyalnom azt, hogy egy olyan fapados szar az egész még mindig amiből olyan dolgok hiányoznak aminek a hiánya 5 éve is kurva ciki lett volna csak azért mert idő lefejleszteni.
Hülye példa de teszemazt van egy gazdag fasz aki felvásárolja az összes steaket és csak az ő éttermében tudod elfogyasztani miközben az étteremben nem működik a mosdó, omladoznak a falak, bunkó a felszolgáló stb... A steak nagyon jó és szívesen megvennéd csak mondjuk olyan étteremben ahol ilyen alap dolgok, hogy mosdó például van. Nem kezded el őket védeni, hogy hát persze mert a másik étterem már 10 éve működik, hogy ne lenne benne mosdó meg normális staff.... :D Ha érted mire gondolok.
Division2 pl. nem rémlik Steamen, mondjuk lehet, hogy később lesz..
Alapjában véve ugyanaz lenne a rendeltetése minden ilyen kliensnek. Játékot vehetsz rajta digitálisan. Csak a Steam kiépítet köré egy egész rendszert. Steam market pl. ahol lehet adnivenni a cosmeticeket stb.. A Steamen sokminden egyéb szoftvert is lehet venni, de azért a gaming a fő irányvonal. Nekem semmi extra elvárásom nincs egyéként. Megvásárlás, letöltés, automatikus update, felhőmentés, és kész. A többi már csak extra, mint pl. játékidő, achievementek stb..
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Igen, annál váltottak át Epic Store-ra és azt hiszem azóta is azon a vonalon jön minde a steam helyett. Viszont olyan nekem nem rémlik, hogy csak és kizárólag a Uplayen volt árulva valami.
Igen, és milyen szép is lenne ha eldönthetnéd hol veszed. Ha neked az epic a szimpi akkor vedd ott, ha steam akkor steam, ha gog akkor az, ha valami bizar dolog miatt microsoft store akkor meg ott. Szvsz ez az egész platformon belüli szegmentálás csak árt a pc gaming egésszének nem pedig használ.
Akkor az tévedés volt részemről. :D Hiszen valóban a Division2 sem volt Uplay Exkluzív attól, hogy Steamen nem volt. És ha jól rémlik 10x annyit adtak el Uplayen mint az előző részből. Ha feltételezzük, hogy nagyságrendileg ugyanannyit adtak el PC-re (nem biztos) az a -30% nélkül már akár jelentősebb eltérés is lehet a bevételekben. Rémlik, hogy nem voltak túl elégedettek a konzolos eladásokkal, a PC-t nem említették, mint várakozásokon alul teljesítő platformot.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az exkluzivitásról az a véleményem, hogy az a fejlesztő döntése. Az EPIC nem tart senkinek pisztolyt a fejéhez, hanem cukorkát, amit nem kötelező bekajálni. Az exkluzivitást úgy kell felfogni, mint egy fejlesztői döntést, hogy hol kívánja megjelentetni a terméket, a platform ebben a kérdésben tized rangú. Ennyi erővel mindenki anyázhatna azon, hogy adott fejlesztő miért csak X-re, vagy csak PS-re készíti el az adott terméket. Ezeket úgy kell felfogni, mint speciális PC játék, mert a fejlesztő/kiadó úgy döntött.
Szegmentálás, mint probléma a mai diverzív konzol, mobil és PC store piacon, ahol napi szinten annyi játék jelenik meg, hogy követni se lehet nagyon?
Neked user-nek alapvetően édes mindegy, hogy honnan szerzed be a játékot. Téged az ár fog első sorban érdekelni. Aztán jöhetnek a store kényelmi funkciók, és egyéb csecsebecsék. Mondom ezt úgy, hogy én is jelenleg Steam-ről vásárolok, és Epic-nél zsákolom az ingyeneseket. (Egyébként a mai napig a Steam is rendelkezik ordenáré hiányosságokkal.)
Néhány játék ott lesz exkluzív, ez azt jelenti drágábban kell megvennem? Vagy az a baj, hogy kell még egy kliens a másik 5 mellé? Vagy az a baj, hogy a boltok elkezdenek majd versengeni értem, és így olcsóbban, vagy ingyen jutok játékokhoz? Vagy az a baj, hogy a fejlesztőhöz több pénz csorog vissza, és így több/jobb játékot/kiegészítőt fejleszthet a jövőben?
Az Epic valószínűleg hosszútávú stratégiában tolja ezt az üzleti modellt (ahogy az engine-nél is - sok Unity-s indinek megremegett egy ideje a lába), mert hatalmas hátrányban van store oldalon, és valószínűleg inkább kijöttek korábban, hogy addig is már termeljen nekik, és piacot szerezzenek. Mindent megtesz mint cég, ez a verseny része, próbálkoznak. Kapitalizmusban meg semmi sem szent, ezt jól tudjuk.
A kérdés, hogy milyen ütemben lesznek képesek felfejleszteni, és eljut e odáig a dolog, hogy a Steam-nek is lépnie kell. Ez a jövő zenéje.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Lehet, hogy nincs mosdó, de hetente egyszer ingyen van a steak ;-)
Ahogy azt már valahol máshol kitaglaltam, igen, ilyen is volt, hogy jóval drágább volt minden új epic exclusive játék ott megjelenéskor mint amúgy máshol. Steamen egy "drága" játék 49.99, epicen volt 54.99. Ez nem tudom változott-e azóta.
Igen, ez is baj bár közel sem akkora számomra mint sok más embernek.
Másfél év alatt nem láttam erre példát.
Relatív. Mi éri meg jobban. Eladni 200k példányt úgy, hogy 88%-ot kapsz belőle (meg valamennyi negatív press-t ami miatt te is befeküdtél az epicnek) vagy 300k-t 70%os részesedéssel? Kiderülni sajnos ez soha nem fog. Én ahogy ezt már csomószor írtam, teljesen megértem a fejlesztőket akik ott állnak, hogy az epic rájuk önt 2 aktatáskányi pénzt és még többet is kapnak a játék eladásai után. Persze, hogy megremeg a lába és azt mondja, hogy oké, megéri az anyagi biztonság és ha nem adnak el annyit se lesz anyagi bukta a dolog. Nehéz ennek nemet mondani.
A sony/ms legalább csinál fizikális hardware-t és megvan a saját sallangjuk azok köré, az epik ezzel szemben egy már létező marketbe próbálja magát beilleszteni baromi agresszívan miközben arról papol, hogy ő igazából csak megmenteni akarja a platformot és itt ő a jófiú! :D
Az EGS-en amúgy jó akciók vannak, ha nem lenne ez az egész exclusive megmentjük a pc gaminget duma akkor valószínűleg már vásároltam volna ott játékot. Így feldughatják maguknak és inkább kivárom amíg kijön máshol és nem támogatom a pénzemmel ezt a mentalitást.
Epic Store-ban akarok Half Life Alyx-et venni.
Bezsákolva.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
ingyé'
https://store.steampowered.com/app/579110/Interkosmos/
Egyébként, ha megnézzük, az Epic game store-t és összevetjük az Epic Unreal asset store-ral, akkor vicces, hogy utóbbi mennyivel több feature-t tartalmaz (pl. kosár, community, stb.).
játék bolt
unreal asset bolt
Elég markáns az eltérés, holott egy cég.
Itt viszont felmerül bennem annak a gyanúja, hogy a game felületet nem az Epic fejleszti.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
https://www.humblebundle.com/games/cities-skylines