amíg kint megkeresed a sok pénzt a millió túlórával, munkásszállón vagy valami albérletben 6 másik emberrel, addig ott az ügyvéd,orvos, manager stb. bőven többet keres nálad. Hiába keres a kinti kőműves többet mint egy hazai ügyvéd...
Egyébként ezen pont ma gondolkoztam. Ha akar az ember egy új 8-as BMW kupét, kb 50 milla, az 150.000 EUR
Ebből az egy típusból biztos elmegy ár 10.000, és nem ez az egyetlen prémium kupé.
Na most, alapesetben egy ember olyan kocsit engedhet meg magának, amely nem kerül többe az éves fizetésének a felénél. Persze, lesznek akik kiköhögik, meg vannak olyanok is, akik pont hogy kisebb hányadát költik el erre a bevételeiknek.
Szóval, ez azt feltételezi, hogy egy valagnyi nyugat EU arc szaladgál évi 300.000 EUR, azaz 100 milla fölötti fizetésekkel. Ennek fényében már valóban egy kispolgár a 12*6.000 kereset.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Bruttósítottad, bruttó 6000 az inkább alulról súrolja dobbantóról a mediánt.
Nekem speciel semmi szükségem autóra jelenleg a belvárosban. Ha kéne akkor: https://www.carify.me/
Tegyük hozzá, hogy aki teheti, cégként veszi / bérli az autót, céggel fizetteti fenntartást, aztán meg persze közben leírja, aztán amikor hivatalosan minden fillért leírt belőle, eladja és vesz újat.
150k értékű kocsi lízingelve németben kb. 1200 eur/hónap hosszú távra (1 év legalább).
Ez se kevés, meg azért tankolni és enni is kell, stb., de azért egy közepes fizetéssel sem esélytelen, mint mondjuk itthon.
Persze objektíven nézve - ahogy mondod is - totál pénzkidobás így is (pld ahelyett hogy lakástörlesztőt fizetne az ember). De legalább minden nap más csajt lehet benne kefélni.
Építész szemmel nézve is-is. Ahogy a kiejtésükben is british-aussie-kiwi akcentus keveredik (plusz akkor jöttem rá, hogy az állami középfokú C angol lófaszt se ér a gyakorlatban), úgy az építészetük is inkább mix. Én főleg a vidéki területeken mozogtam, nagyvárosban kevésbé.
Vidéken egy kis koloniál (porch, azaz a veranda nagyon kedvelt), bejárat felett nyeregtetős zárt homlokzat (kb. timpanon), bitumenes zsindelyt imádják, a házak főleg könnyűszerkezetesek, vagy legfeljebb előtétfalnak van tégla. Kandalló elmaradhatatlan. Megjegyzem, hogy éghajlata óceáni, nincs kemény tél, de nagyon meleg nyár se. Nekem bejött.
Nekem nem tetszik, hogy pár év múlva a frissen megépült házak nyikorognak, az esetleg rossz minőségű festék kezd repedezni, később peregni, nincs hőmegtartó képességük és a hőszigeteléssel is csínján bánnak. De Európán kívül szerintem azért nincs akkora hagyománya a tartós nehéz építőanyagokból álló épületeknek a polgárságban.
Moken írta: Tehat szerinted havi 1 millas fizetesbol valaki csak egy 6 millas kocsit vesz?
iiiigen, sajnos Mokennek igaza van ebben, a 6 hónapos limit az inkább az átlagfizus számára él. Ahogy nüvekedik a disposable income százaléka, sokkal drágább autót vesz/lízingel/stb a NER-es.
sztem nem csak rájuk vonatkozik. sokan tekintenek még mindig státuszszimbólumként az autóra, illetve képesek belemenni ostoba hitelekbe, csak hogy jobb, szebb, drágább autójuk legyen, aztán egy kicsit későn, de rájönnek, hogy azt nem csak megvenni kell, de fenntartani is
mondjuk én meg a másik véglet vagyok, negyedévnyi fizunál húzom meg az autóvásárlási határt, mostanában max heti 1-2x ülök bele, átvedlettem hétvégi sofőrré.
de biciklire már hajlandó lennék félévnyit is áldozni :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Csak azért furcsállom ezt a kijelentést, mert manapság a KIA, Suzuki, Skoda, Hyundai vonalon is simán 5 milla körül van egy alapfelszereltségű, esetleg akcióban kicsit jobban felszerelt kisebb modell ára. Extrákkal ezek is inkább 7 milla körül vannak. És ezek nem a csúcsmodelljeik. Egy jobb Mazda, Ford, VW újonnan 9-10 milla alsó hangon.
A havi 1 millás nettó fizu viszont valszeg a munkavállalók top pár százaléka körül lehet.
Oké lehet maszekolni, sok az egyéni vállalkozó, esetleg kiadod lakást albérletbe és abból fizeted törlesztőt, de sztem akkor is jelentősen többen vesznek az éves nettó fizetésük felénél drágább autót.
Ezen az alapon egy nettó 500-at kereső embernek (ami vidéken pl. már csúcshoz közelítő fizu egy alkalmazott számára) esélytelen új autót venni.
10-15 milla alatt már nem sok értelmes lakást kapsz még vidéki városokban se.
Ha van saját lakásod, akkor meg miért ne költenéd a második legfontosabb dologra? Lakásba fektetni nagyon hosszútávon megtérülő dolog, míg az autó instant - nem anyagi - haszonnal jár. Ez a "kocsit kihozod a szalonból és már el is buktad a pénzed felét" egy iszonyat csőlátó szemléletmód szvsz. Ha nem akarom eladni az a kocsi annyit fog érni nekem 10 év múlva is amennyiért vettem. Rengeteg előnnyel jár egy jó kocsi. De mondom ez sztem emberek beállítottságától függ. Nekem sose kellett ingatlanra spórolnom, ezért mindig is a kocsi volt a legfontosabb dolog és sose sajnálnám rá a pénzt.
Mondtam, hogy ez mindenki számára eltérő, de még ha lízingelhetsz, sem érdemes átlépni a fizu / 2 értékhatárt egy évre vetítve. Egyszerűen azért, mert ha ki akarod venni a cégből a pénzedet, teheted ezer értelmesebb módon is. Befektethetsz dolgokba, amelyeknek nő az értékük, nem csak avul, mint az új kocsi.
Én spec ősszel havi másfél bevételre vettem 6 millás kocsit. Igazi balfaszság lett volna a szememben megvenni az új árán, ami 20, aztán 7 éves a kocsi 125e km-el, és a korábbi példányai még 2005-től vidáman futják az 500e kilcsiket. (most 12.000 van az olajban, ideje cserélni, megnéztem a pálcát, 0 fogyott belőle) Fogok vele természetesen bukni ilyen évi 500 ezer pénzeket, de különben csak a kopó fogyóra kell költeni. Nálam ilyen egy viszonylag jó befektetés.
Az R8-at is úgy terveztem venni, hogy a nyárra már magasabb profitot számoltam magamnak, és ez is egyszeri őrület. Utána jó pár évig nem tereztem volna kocsira költeni. Most az egész egy évet csúszik, amit ki kell bírni, de remélhetően addig a válság még inkább padlóra küldi a kocsi árát úgy, hogy válság nélkül már nem nagyon vesztett volna belőle. Innentől ez is egy jó befektetés.
Persze az építkezés fontosabb, 95%-on áll a ház, aztán mégsem lesz költözés, mert amúgy ki lehetne köhögni, de minek, ha tarthatom a pénzem a piacokon is, amíg kúsznak fel a dolgok.
Én így gondolkodom ezekről. Az új autó vásárlás gyönyörét meg meghagyom azoknak, akik szeretnek bukni. :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
A bölcsészekre gondolsz? :D
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Vagy ügyvéd gyakornokokra?
csak amíg kint a ~ 2 millió nettós fizuddal kispista vagy, addig itthon a kb. 800 nettóval már elég jó vagy a társadalom többi tagjához képest.
Mégis melyik országban kispista valaki majdnem 6000 eurós fizetéssel? :D
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
amíg kint megkeresed a sok pénzt a millió túlórával, munkásszállón vagy valami albérletben 6 másik emberrel, addig ott az ügyvéd,orvos, manager stb. bőven többet keres nálad. Hiába keres a kinti kőműves többet mint egy hazai ügyvéd...
Jaj Moken bezzeg ha mi ugrunk obvious jebaitre
;) de múltkor mintha panaszkodtál volna az “abszurd” Budapesti fizetésekre nem?
Egyébként ezen pont ma gondolkoztam. Ha akar az ember egy új 8-as BMW kupét, kb 50 milla, az 150.000 EUR
Ebből az egy típusból biztos elmegy ár 10.000, és nem ez az egyetlen prémium kupé.
Na most, alapesetben egy ember olyan kocsit engedhet meg magának, amely nem kerül többe az éves fizetésének a felénél. Persze, lesznek akik kiköhögik, meg vannak olyanok is, akik pont hogy kisebb hányadát költik el erre a bevételeiknek.
Szóval, ez azt feltételezi, hogy egy valagnyi nyugat EU arc szaladgál évi 300.000 EUR, azaz 100 milla fölötti fizetésekkel. Ennek fényében már valóban egy kispolgár a 12*6.000 kereset.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Bruttósítottad, bruttó 6000 az inkább alulról súrolja dobbantóról a mediánt.
Nekem speciel semmi szükségem autóra jelenleg a belvárosban. Ha kéne akkor: https://www.carify.me/
mármint a törlesztése évente? :D
Amúgy külföldön olcsóbb a kocsi, mint itthon.
Pláne amcsiban, még a ruhák is.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Mennyire angolkás az építészetük?
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Elég nagy baromság lenne évekig kifizetni a bevételed felét kocsira, ha belegondolsz.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tegyük hozzá, hogy aki teheti, cégként veszi / bérli az autót, céggel fizetteti fenntartást, aztán meg persze közben leírja, aztán amikor hivatalosan minden fillért leírt belőle, eladja és vesz újat.
This
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
150k értékű kocsi lízingelve németben kb. 1200 eur/hónap hosszú távra (1 év legalább).
Ez se kevés, meg azért tankolni és enni is kell, stb., de azért egy közepes fizetéssel sem esélytelen, mint mondjuk itthon.
Persze objektíven nézve - ahogy mondod is - totál pénzkidobás így is (pld ahelyett hogy lakástörlesztőt fizetne az ember). De legalább minden nap más csajt lehet benne kefélni.
A lakas viszont sokkal dragabb kint... nem is vesznek sokan nyugaton mar.
Tehat szerinted havi 1 millas fizetesbol valaki csak egy 6 millas kocsit vesz?
Építész szemmel nézve is-is. Ahogy a kiejtésükben is british-aussie-kiwi akcentus keveredik (plusz akkor jöttem rá, hogy az állami középfokú C angol lófaszt se ér a gyakorlatban), úgy az építészetük is inkább mix. Én főleg a vidéki területeken mozogtam, nagyvárosban kevésbé.
Vidéken egy kis koloniál (porch, azaz a veranda nagyon kedvelt), bejárat felett nyeregtetős zárt homlokzat (kb. timpanon), bitumenes zsindelyt imádják, a házak főleg könnyűszerkezetesek, vagy legfeljebb előtétfalnak van tégla. Kandalló elmaradhatatlan. Megjegyzem, hogy éghajlata óceáni, nincs kemény tél, de nagyon meleg nyár se. Nekem bejött.
Nekem nem tetszik, hogy pár év múlva a frissen megépült házak nyikorognak, az esetleg rossz minőségű festék kezd repedezni, később peregni, nincs hőmegtartó képességük és a hőszigeteléssel is csínján bánnak. De Európán kívül szerintem azért nincs akkora hagyománya a tartós nehéz építőanyagokból álló épületeknek a polgárságban.
Pedig a te testalkatoddal ott simán elmehetnél dokkmunkásnak.
iiiigen, sajnos Mokennek igaza van ebben, a 6 hónapos limit az inkább az átlagfizus számára él. Ahogy nüvekedik a disposable income százaléka, sokkal drágább autót vesz/lízingel/stb a NER-es.
sztem nem csak rájuk vonatkozik. sokan tekintenek még mindig státuszszimbólumként az autóra, illetve képesek belemenni ostoba hitelekbe, csak hogy jobb, szebb, drágább autójuk legyen, aztán egy kicsit későn, de rájönnek, hogy azt nem csak megvenni kell, de fenntartani is
mondjuk én meg a másik véglet vagyok, negyedévnyi fizunál húzom meg az autóvásárlási határt, mostanában max heti 1-2x ülök bele, átvedlettem hétvégi sofőrré.
de biciklire már hajlandó lennék félévnyit is áldozni :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Tehat szerinted havi 1 millas fizetesbol valaki csak egy 6 millas kocsit vesz?
van aki semmilyet
Parizer forever.
Csak azért furcsállom ezt a kijelentést, mert manapság a KIA, Suzuki, Skoda, Hyundai vonalon is simán 5 milla körül van egy alapfelszereltségű, esetleg akcióban kicsit jobban felszerelt kisebb modell ára. Extrákkal ezek is inkább 7 milla körül vannak. És ezek nem a csúcsmodelljeik. Egy jobb Mazda, Ford, VW újonnan 9-10 milla alsó hangon.
A havi 1 millás nettó fizu viszont valszeg a munkavállalók top pár százaléka körül lehet.
Oké lehet maszekolni, sok az egyéni vállalkozó, esetleg kiadod lakást albérletbe és abból fizeted törlesztőt, de sztem akkor is jelentősen többen vesznek az éves nettó fizetésük felénél drágább autót.
Ezen az alapon egy nettó 500-at kereső embernek (ami vidéken pl. már csúcshoz közelítő fizu egy alkalmazott számára) esélytelen új autót venni.
mert azon a szinten valszeg már kapnak céges kocsit?
a házak főleg könnyűszerkezetesek
amit berakott vajk, az is olyan. nem szivesen laknek olyanban...
Parizer forever.
nem, magamrol irtam :) soha nem volt sajna ceges autom
Parizer forever.
Szerintem is ez lenne az okos döntés.... Persze sokan 400ezerert vesznek telefont is minimálbérrel, vagy repülő szimet építenek a nappaliban, stb.
Aki egy lakás árát beteszi egy autóba, nos...
Az tulajdonképpen pár év alatt elégeti azt a pénzt.
Mert a magyarok hülyék. Ezért vesznek BMWt 1misiert minimálbérrel. Sok barom kivagyi, aki többnek akar látszani...
Kint újabbak az autók, de a többség a fizetéséhez mérten választ. Ha itthon annyit keresnének az emberek, mindenki prémium szarral járna :D
10-15 milla alatt már nem sok értelmes lakást kapsz még vidéki városokban se.
Ha van saját lakásod, akkor meg miért ne költenéd a második legfontosabb dologra? Lakásba fektetni nagyon hosszútávon megtérülő dolog, míg az autó instant - nem anyagi - haszonnal jár. Ez a "kocsit kihozod a szalonból és már el is buktad a pénzed felét" egy iszonyat csőlátó szemléletmód szvsz. Ha nem akarom eladni az a kocsi annyit fog érni nekem 10 év múlva is amennyiért vettem. Rengeteg előnnyel jár egy jó kocsi. De mondom ez sztem emberek beállítottságától függ. Nekem sose kellett ingatlanra spórolnom, ezért mindig is a kocsi volt a legfontosabb dolog és sose sajnálnám rá a pénzt.
Szóval kocsis téma.
Mondtam, hogy ez mindenki számára eltérő, de még ha lízingelhetsz, sem érdemes átlépni a fizu / 2 értékhatárt egy évre vetítve. Egyszerűen azért, mert ha ki akarod venni a cégből a pénzedet, teheted ezer értelmesebb módon is. Befektethetsz dolgokba, amelyeknek nő az értékük, nem csak avul, mint az új kocsi.
Én spec ősszel havi másfél bevételre vettem 6 millás kocsit. Igazi balfaszság lett volna a szememben megvenni az új árán, ami 20, aztán 7 éves a kocsi 125e km-el, és a korábbi példányai még 2005-től vidáman futják az 500e kilcsiket. (most 12.000 van az olajban, ideje cserélni, megnéztem a pálcát, 0 fogyott belőle) Fogok vele természetesen bukni ilyen évi 500 ezer pénzeket, de különben csak a kopó fogyóra kell költeni. Nálam ilyen egy viszonylag jó befektetés.
Az R8-at is úgy terveztem venni, hogy a nyárra már magasabb profitot számoltam magamnak, és ez is egyszeri őrület. Utána jó pár évig nem tereztem volna kocsira költeni. Most az egész egy évet csúszik, amit ki kell bírni, de remélhetően addig a válság még inkább padlóra küldi a kocsi árát úgy, hogy válság nélkül már nem nagyon vesztett volna belőle. Innentől ez is egy jó befektetés.
Persze az építkezés fontosabb, 95%-on áll a ház, aztán mégsem lesz költözés, mert amúgy ki lehetne köhögni, de minek, ha tarthatom a pénzem a piacokon is, amíg kúsznak fel a dolgok.
Én így gondolkodom ezekről. Az új autó vásárlás gyönyörét meg meghagyom azoknak, akik szeretnek bukni. :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."