Jelenlegi hely

Szombati ZeneDrop: X-COM - Geoscape Remix

Utolsó bejegyzés

Szombati ZeneDrop: X-COM - Geoscape Remix

Címkék:

Az 1994-es X-COM: Enemy Unknown máig hihetetlenül erős atmoszférájának nagyon fontos eleme a zene: végig megbújik a háttérben, gyakran szinte csak hangeffektekkel operál, teljesen egybeolvadva így a monitoron villódzó pixelekkel. A játékidő középpontjában bizonyos szempontból az érzelmek állnak: a feszültség, a félelem, a katonáink iránti, fokozatosan kialakuló szimpátia és a sikeres bevetés utáni öröm és megkönnyebbülés. A jellegzetes dallamok folyamatosan velünk vannak az út során, hibátlanul reflektálva a játék és a játékos aktuális állapotára.
 

A Geoscape, vagyis az Enemy Unknown Föld-térképe a pillanatnyi nyugalom és a várakozás színtere a hadjáratban; elég sok időt tölt itt a játékos, így nem véletlen, hogy aláfestő zenéje ikonikus X-COM-trackké vált az eltelt évek alatt. Jayattic feldolgozása pont azért kitűnő, amiért maga a soundtrack is: nincs agyonvariálva, mindössze egy szépen felújított, a szám egyes változatait egybefoglaló mixet kapunk, ahol a hangulat a lényeg. Ennél jobban nem lehet kiakasztani a nosztalgiamérőt.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ZAyzVA8Z9xI
Szerkesztette: dulakh - 2015 aug 30

Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Minden idők egyik legjobb bugtengere. A zenék az ember fülébe égtek, míg rettegett a chryssalidokkal való következő metamorfózisokban gazdag találkozótól. Ennek ellenére meg sem mondanám, hogy nem az eredeti :)

A Terror from the Deep már nem lett szívem csücske, de a zenéivel tudott paráztatni rendesen.

rwurl=https://youtu.be/LvChLmbvJXc?list=PL4F8F74A4ED041B2B

Sors bona, nihil aliud.



Nekem jobban tetszett. Sokkal nehezebb volt mint az elődje. Meg nem volt csítes az alap fegyver, amit még az emberi technikából lehetett kifejleszteni (laser helyett gauss)

Az örök ingyen lőszer is már csak-csak, de az, hogy háromszor lehetett 3-at lőni vele és képzett emberrel betaláltál mondjuk egy elitebb lénybe 9x és az megfeküdt superhumanon a legelső emberi fejlesztéstől. =)

A lobstermant lehett lőni egy darabig a gaussal.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ja, a lézeres cheat kemény volt. Mondjuk az első részben volt egy olyan bug is, hogy automatikusan beginneren kezdett, de ezt leszámítva is könnyebb volt. Na meg nem voltak akkora összefűződő pályakomplexumai. De legfőképpen azért volt nehéz a TftD, mert azon a tech tree bugot csak mázlival vagy guide alapján lehet legyőzni, aztán ott áll az ember aquaplastickal és felfújható tengeralattjárókkal a legfejlettebb idegen technológia ellen.

Ettől függetlenül a folytatás csak átskinezte és szívatósabbá tette a játékot (egy afféle mod vagy total conversation lett), alig tett le valamit az asztalra. Ma mindenki szidná, hogy mennyire pofátlan foyltatás. Gollopék akkor ugye már egy roppant ambíciózus valódi folytatáson dolgoztak, de a "stretch goalok" teljesítése helyett csak az Apocalypse lett belőle. Azzal nem játszottam sokat, így inkább nem mondok róla semmit, de mindenképpen újított.

Persze ettől még élveztem nagyon a TftD-t, régen is, meg amikor pár éve előkaptam, akkor is. Futok is majd még vele kört előbb-utóbb, ebben szinte biztos vagyok. Készülni kell a csúszásban lévő XCOM 2-re!

Sors bona, nihil aliud.



Maga a játék nem ér az előd nyomába, de az UFO: Aftermath zenéi legalább olyan feelingesek voltak. Különösen a geoscape zenék maradtak a fülemben. Leginkább ez:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=E62h92ZP_Jw

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



a jo oreg auto-cannon, he lőszerrel megpakolva
imádtam

amúgy is nagy kedvencek voltak a laser squadon alapuló turn based gamek

Parizer forever.



Lehet nekem nem az a verzió volt, de mit értesz a tech tree bug alatt?

Ma sem szidná mindenki.

Az ufo és tftd között bőven van annyi difi, mint ma a cod széria részei között. És viszik, mint a cukrot. Plussz dlcket is vesznek hozzájuk.

Nekem tetszett az apocalypse is. A fullos emberkéimet párokban vittem real timeban. Beállítottam nekik közepesen óvatos harcmodort és néztem, ahogy maguktól mészárolnak le komplett csordákat és közben oldalaznak, hasalnak maguktól. Élveztem. =)

Viszont a grafika az botrányos volt.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Ha nem megfelleő sorrendben kutattál, akkor egy idő után nem adta be az új lényeges fejlesztenivalókat, így gyakorlatilag el lehetett szúrni a kampányt önhibánkon kívül. Elég részletesen dokumentált az elszúrt rendszer. Nyilván mint egykori áldozat különösen érzékenyen érint.

Nyilván szó szerint véve most utálkozna miatta mindenki, de tipikusan az efféle folytatások miatt szokás felhördülni, hogy "régen minden jobb volt, igazi folytatásokat kaptunk, ez kiegészítő sem lehetett volna!" Lásd még Doom II.

Sors bona, nihil aliud.



milyen jo dontes is volt a Xenonautsban hogy nem kellett kulon kutatni az idegen hullakat és még sebzesbonuszt is adtak, xcomokban elegge harmadlagos celok voltak :)

a 3. resz nagyon bejott nekem mert abban volt eloszor realtime harc

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!