Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Monster Hunter World

A kálvária folytatódik. Az alapjáték nagyon bejött végig. Ezen felbuzdulva mondom na akkor Iceborne is legyen. Hát..... :D Nem mondom, hogy hiba volt, mert igazából eltöltöttem vele jópár órát, de sajnos hiba volt. Illetve, hmm, nehéz megfogalmazni.

Ha valaki 300+ órát beleölt a sima MHW-be és kiszedett mindent ami csak elérhető akkor úgy valamivel könnyebb lehet az ember dolga, mert bőven van lehetőség decor-okkal játszani. Ha valaki végigtolta és folytatta az Iceborne-al egyből, na akkor az kőkemény szopás miközben 6 néger faszi rak seggbe kb egyszerre. Nem jó. Nagyon nem. Az alapjátékban is vannak ugye debuffok amiket rádbasznak a szörnyek, de ami az Iceborne-ban jön veled szembe az már-már nevetséges kategória. Egy fight ilyen jó 30-40 perc amiből az effektív játék maximum 10 perc. A többi rohangálás, réskeresés, poti iszogatás, status effect leszedés meg szörny után rohangálás. Viszont a legfőbb problémám, hogy minden stunol megállás nélkül és ha nincs olyan geared ami segítene nullázni a szörny kurva irritáló képességét akkor szopsz, keményen. Persze lehet mondani, hogy hát farmold ki és no problemo. Igen, ez szép és jó, csak őszintén szólva ne kelljen már órákat farmolnom 1-2 szörnyet csak azért, hogy a sztoriban lépjek 1-et előre, hogy utána megint ugyanott tartsak, hogy áh, megint 2 óra farm. :D Ja, elfogyott a poti/buff/whatever? Akkor fél-1 óra körözgetés, gyüjtögetés...

Alapvetően szeretem a farmolós játékokat, de ez nekem már sok így. Az alapjátékban szvsz nagyon el volt találva az egyensúly és lehetett haladni rendesen ha az ember craftolgatta magának az új geareket meg fegyvereket, de itt folyamatosan kőfalba ütközöm csak. Konkrétan nevetséges amikor a Legiana-t próbálod megölni, de ketten vannak fixen ezért amint leköp az egyik jéggel ezért instant eltünik a staminád és persze nem tudsz kitérni semmi elől, akkor a másik egyből lökdös, rádesik, leköp megint és azon veszed magad észre, hogy fél perce konkrétan nem tudsz mit csinálni (még healelni se) és utána elmúlsz. :D Rengetegszer futottam bele ilyenbe, mert minden folyamatosan staggerel, stunol, debuffol, kurva agresszív és megüthetetlen, mert kétszer belédvág mire te hozzá tudnál érni... Most értem el arra a pontra, hogy azt mondjam ez nem fun. Sajnálom, mert kurva jó a játék, de a kiegben valami baromira elcsúszott vagy én nem is értem.

Aztán persze valszeg csak én vagyok egy béna balfasz akinek fogalma nincs semmiről, simán lehet amúgy. :D



Resident Evil 6

Na, végre elmondhatom magamról, hogy minden számozott RE epizódót végigvittem. Nehezen vettem rá magamat a Resi 6-ra, igazából többször nekiálltam már, de Leon kampánya egyszerűen annyira szar, hogy 1-2 óra után mindig letettem a játékot. Aztán persze egyre inkább elkezdett idegesíteni az, hogy ott van a Resi 6 a Steam könyvtáramban a Resident Evil listám közepén... és ott van és soha nem megy el, csak tüntetőleg mereszti a seggét.

Szóval beadtam a derekamat és érdekes módon nem bántam meg. Ja, Leon kampánya egy darab szárított szar, de a közepére beindul és legalább akciódúsabb szárított szar lesz. A másik három kampányból pedig még olyan is akadt (igazából kettő is), amire azt tudom mondani, hogy bejött, de nem is a játékement az, ami megfogott, hanem a BUTASÁG. A kétezres évek eleji amerikai akciófilmekre jellemző "ostoba akció" minden egyes kampány erős alkotóelemét képezi, és végeredményben ez az, amitől a Resident Evil 6 egy egyedi mestermű lesz. Őszintén mondom, hogy ilyen ostoba játékkal még életemben nem játszottam beleértve azokat is, amik direkt akartak butának látszani.

A történet és annak tálalása egyszerűen lenyűgöző, Leon cuccának unalmas első felét leszámítva 10 percnként jött valami olyasmi, amitől fetrengtem a röhögéstől, ami egy kb. 25 órás játéktól elképszető teljesítmény. Amikor Chris Redfield amnéziás részegként mormolja maga elé, hogy "BSAA... bioterrorism" vagy amikor kiderül, hogy Ada Wongnak gonosz ikertestvére van, hát istenem, a Monty Python sem írt ilyen jó komédiát, ezek a japánok meg csuklóból kirázzák. Közben meg minden robban, egyik helikopterből ugrálsz át a másikba, taposod a zombikat, tolod a borzalmas QTE-ket és érzed, hogy a hetedik konzolgeneráció Mekkájában vagy.

Ami eltúlzott és nevetséges volt 10 CoD-ban, az itt mind megvan egy játékban, és a legjobb? Teljes komolysággal van előadva az egész, vagyis ez egy komoly történet, aminek a drámai kiindulópontját az jelenti, hogy Leon S. Kennedy-nek agyon kell lőnie frissen zombivá változott legjobb barátját, az amerikai elnököt. :D Ráadásul a téma is mindennél aktuálisabb, hiszen Kínában kell irtani a C-vírussal fertőzött (és automata fegyverekkel felszerelt) zombikat: a Capcom zseniális írói minden bizonnyal előre látták a koronavírus okozta világtraumát.

Olyan nincs más játékban, hogy még a viccek is halálos komolysággal legyenek előadva:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=W0rTYW6AXnI

Na da a hülyeséget félretéve a helyzet egyébként az, hogy ebből a játékból egy hardkór blakkbaszter trashklasszikus is lehetett volna akár, már feltéve, hogy a Capcom egy kicsit reálisabban áll hozzá a játék készültségi állapotához. A játékmenet magja a Resi 4-ből lett áthozva összességében elég jól, és amikor éppen minden működik, baszott nagy fun tud lenni a zombimészárlás. Csak hát az esetek többségében ez egész egyszerűen nem jön össze, a kampányok meg mindent megesznek azért, hogy a jót (az alap akciót) valami szarral egészítsék ki.

Veterán nehézségen tipikusan nem kifejezetten az ellenfelekbe haltam bele, hanem mondjuk valami rosszul implementált QTE elrontásába, egy szkriptelt jelenet félreértésébe (pl. nem tudatosul benned az, hogy időre megy egy rész, mert a játék nem szól róla), vagy esetleg amiatt, hogy egy nagy adag szörny spawnolt a semmiből a seggembe. Chris kampányának a második felénél pl. azért vettem le a nehézséget normálra, mert egyszerűen annyi hülyeségtől haltam meg elsőre, hogy már csak minél gyorsabban át akartam érni az egészen.

Ez a polírozatlanság az, ami végigvonul a játékon és ettől lesz az egész egy borzasztóan töredezett faszsággyűjtemény. Jake kampánya tetszett a legjobban és pont azért, mert ott a jól összerakott harcok mellett olyan rohadt sok QTE van, hogy jobban lehet rájuk számítani. Az Ada Wong kampány is oké, főleg azért, mert teljesen szingli a játékmenet az AI-s coop helyett, emiatt meg fel tudták dobni a pályadizájnt fejtörőkkel és settenkedéssel. Ugyanakkor Ada kampánya az "extra kontent" és ezt lehet is rajta érezni: egy alapvetően csiszolatlan játék legdurvább része ez.

Az is durván nagy hiba, hogy a játék egyszerűen nem magyaráz el alapvető dolgokat a harccal kapcsolatban, holott egy nagy tutoriallal kezdődik az egész. :D A HUD borzalmas (4 különböző van belőle kampánytól függően, mind szar), a streamlineolt inventory rendszer szintén, a beállítások között meg akadnak olyan félkész opciók, amiket tilos bekapcsolni vagy amit az orrodra sem köt a játék. Pl. a klasszikus RE4-es laser sightot szeretnéd viszont látni a modern célkereszt helyett? Az esetek jelentős részében azt se fogod látni, hova mutat.

Az irányítás rémálomszerű, amíg meg nem szokod és nem tudatosol benned az, hogy mit ne csinálj. Másfél kampányig tartott megértenem és ráéreznem arra, hogy hogyan lehet értelmesen használni a fedezékrendszert. Kb. 10 órára volt szükségem ahhoz, hogy normálisan megtanuljak kitérni a támadások elől, mert három gombot kell lenyomni egy dodge-hoz, ami után alapból a földön maradsz fekve, mert onnan is tovább lehet gurulni, ezt viszont gyakran nem akarod, szóval x gombot kell elengedni és y-t nyomva tartani és ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.

Az viszont "pozitívum", hogy az elcseszett dolgokat megjegyzed, a fos mechanikákat idővel megtanulod, a játékban pedig van egy jelentős újrajátszhatósági faktor azzal, hogy két karakter közül választhatsz minden kampányban, szóval érdemes másodjára is megcsinálni egy-egy kampányt, jobb élmény lesz, mint elsőre. Ettől még persze a játék kicsit sem intuitív, nehezen tanulható, sok eleme pedig teljesen értelmetlen és céltalan... de maga a harcrendszer fasza.

Sőt, a sokkal szabadabb mozgás miatt simán el tudom azt is képzelni, hogy van, akinek a Resi 6 jobban bejön a negyedik és az ötödik résznél. Az meg tény, hogy egyjátékos módban a hatodik játék kampánya jobb Chris és Sheva afrikai négerirtásánál, mert a partner AI nem segghülye, a balansz meg korrektebb. Mindeközben viszont ott a sok balfasz QTE, a borzalmas járművezetős részek, a minden kampányban 4-5-ször feltámadó boss és a rossz pacing (MERT PÖRÖGNI KELL MINT ÁLLAT ÁLLANDÓAN, COD LIFE!). Ráadásul a Resi 6-ban egyszerűen gyenge a Mercenaries, vagyis pont az a játékmód semilyen, ami az 5-ben meg zseniális.

Végeredményben tehát ez egy borzalmas játék, a sztori viszont olyan rossz, hogy már jó, a játékmenet pedig a kezdeti, hosszadalmasan kiküszöbölhető nehézségek ellenére megfelelő dózisban poén.

Ja és bár engem nem szokott túlzottan érdekelni, azért egy képpel megemlékeznék a grafikáról:
rwurl=https://i.imgur.com/tPHCPWP.jpg
Azért kemény, hogy a 2012-ben kiadott játék jelentősen csúnyább a 3 évvel korábbi Resi 5-nél, viszont ezt a csúnyaságot legalább igyekeznek leplezni azzal, hogy kurva sötét az egész. :D Szerintem annak idején az MT Framework motor legalább annyira lenyűgöző volt, mint most az RE Engine, szóval szégyen, hogy így néz ki a játék.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Moons of Madness
A The Secret World (egyik alternate universe-ének) világában játszódó scifi horror walking sim megspékelve néhány hülye kirakóssal és futkosós jelenettel. Grafika jó, (indie játéknak) zene szintén, VO szintén. Történetileg nem nagyon tetszik az, amilyen irányba vitték a TSW lore-t, a túlélős részek és a játék kb felénél-3/4-énél lévő bossfight is eléggé *meh* kategória. Ez bizony közepes, sajnos nem több.
5/10



Nem szándékom offolni vagy feltépni a sebeket

Ha Roberts ezt nem tudja megérteni, mert ő még a régi designer hardcore-abb stílusát akarja erőltetni, azzal iszonyú pofonokba fog belefutni. Remélem nem olyan a tag, mint Kojima, aki minden faszságot le tud tolni a dev team torkán.

van egy rossz hírem, ő rosszabb Kojima-nál, hisz bizonyítja ezt, az istentelen hosszú, redundáns, bugos, fókusz mentes fejlesztés.
Ha csak megnézed a kickstarter kampányukat, és annak csak a felét teljesíti - bug mentesen, 2 év alatt -, akkor mindenki leemeli a kalapját. Így meg csak egy szertelen, kövér hoaxnak tűnik még mindig.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Sok fejlesztő esik abba a hibába, hogy a folytatásban elfelejtik, mitől működött, mitől volt kompakt és sikeres a korábbi változat, és feleslegesen túlbonyolítják, amitől nem hogy jobb lesz, de inkább frusztráló vagy időhúzó, egy játék.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Mint a Heroes 6 fejlesztői? :DDDDDDDDDDDDDD

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Ha nekem címzed akkor mellé trafáltál, mert
1. a game design az UBI volt, nem a BH.
2. engem max az environment 3D grafiákért lehet előcitálni.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Na meg a H6-ot (amit én egyébként a kurva sok bug ellenére szerettem) azzal sem lehet vádolni, hogy túlbonyolította volna a Heroest, inkább az ellenkezője volt a helyzet. Több - SOKKAL több - polírral simán lehetett volna egy remek játék abból a "streamline-olt" Heroesból, bár a varázslatrendszer pl. borzasztó volt.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Elkezdtem ma a Metro exodust, hogy majd lesz cikk hétvégére, de 2 óra után inkább kiléptem.

Egyszerűen idejétmúlt a játék. Nem szippantott be, megint "ugyanaz" a móka, csak már unom 3x-is egy fakalasnyikovval kezdeni. A grafika szép, de a játékmenet egy boredom.

Vagyis ami régebben hű meg ha volt (koszolódó, sérülő maszk, utántöltés, krafthegyek, fegyverjavítás, stb.) az egyszerűen túl van tolva:
- belelépek véletlenül valami pocsolyába, nem látok semmit
- 200 lövés után bekrepál a fegyó wtf
- 3 percenként szűrőcsere
- unalmas ellenfelek, azaz ha 1x meglátnak, akkor mindig látnak, hiába te az orrodig se látsz a sötét vagy a köd miatt, vagy elkolbászolsz 1 kilométerre
- ráadásul a lopakodás is tré
- qte, script, cső a szabadban is

Persze emlékszem, anno az 1 se volt tökéletes, és bár ahhoz képest a 2 érezhetően gyengébb lett, még simán elfogadható volt a játékmenet. Lehet én változtam meg, vagy tényleg 3x már nem tudják ugyanazt eladni....



Ismerős érzés. Én végigszenvedtem. Igazából Taiga volt a legjobb, egyben a legrövidebb és lineárisabb része a játéknak.

Az egész egy nagy üres semmi. Fogták az első részt és berakták az egészet egy nyitott világba, amit elfelejtettek feltölteni tennivalókkal. Arról nem is beszélve, hogy egy szűk Metro alagutakra tervezett FPS-t raktak át egy ilyen környezetbe. Minden extrém lassú és nincs meg a feszültség, mert 3 kilométerre látod, ha jön valami.

A szinkron és az akcentus meg kritikán aluli.



amikor "kiszabadulsz" a vonattal, onnantol jobb kicsit de teny, hogy nagyon ala lottek az elso kettonek szvsz.
nincs meg az a klausztofob rettegos filing, "nyitott" vilagnak meg gyenge. a sztori valami lehetetlenul egyszeru es kiszamithato a karakterekkel egyetemben.

"okey-dokey!"



Zaxx írta: Resident Evil 6

Resident Evil 6

Őszintén mondom, hogy ilyen ostoba játékkal még életemben nem játszottam beleértve azokat is, amik direkt akartak butának látszani.

Szerintem ebből a szempontból Leon kampánya volt a legfájdalmasabb.

"Tudok valamit és esküszöm, hogy meg tudok magyarázni mindent, de nem most.... Jó jó most már tényleg MINDJÁRT elmondom mi ez az egész de most még zúzzuk le ezt a Bosst... Esküszöm istibizti, hogy mindjárt elmondom miért kell sietnünk, de előtte érjünk oda... Kiscserkészi becsületszavamra mondom hogy most már TÉNYLEG mindjárt el fogok mindent magyarázni de előtte még... hopp véget ért a játék."

Ott meg különösen fogtam a fejem amikor

ShowHide spoiler #Spoiler bár nem tudom ennyi idő után annak számít-e még.

Logikus nem?

Életem egyik legnayobb csalódsa volt az a játék. A második kampány felénél egyszerűen feladtam, annyira nem érdekelt.

Szerencsére a RE7-el és a RE2 remakevel azóta már kijavították a hibát.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



A második kampány felénél egyszerűen feladtam, annyira nem érdekelt.

Állítólag elég sokan vannak ezzel így, mert ha jól tudom, borzalmasak a játék statisztikái végigjátszási szempontból. Steamen is a játékosok mindössze 10%-ának van meg az, hogy végigvitte normálon. :D

A történeg meg egy katasztrófa, persze, az első kampánynál én sem értettem, hogy most akkor honnan jött a boss. A négy kampányból össze lehet ollózni azért:

Van ez a csávó, a Simmons, aki az elnök nemzetbiztonsági tanácsadója és így Leonék felettese. Közben viszont ott a Neo-Umbrella nevű terrorszervezet, aminek Ada Wong a vezetője, de csak a felszínen, mert valójában Simmons. Az elnök tök jó ember, ezért nyilvánosságra akarja hozni az igazságot arról, hogy az amerikai állam pénzzel támogatta az eredeti Umbrellát annak idején, a T-vírus kifejlesztésekor (hogy ez miért valami nagy dolog, amit nyilvánosságra kell hozni, ne kérdezd). Simmonsnak ez nem tetszik, szóval elszabadít egy vírust (a C-vírust) az elnök közelében, amitől az elnök bezombul, Leon meg lelövi a picsába.

Csakhogy mindeközben Ada Wong nem az igazi Ada Wong, hanem egy klón, akit Simmons kreált egy Carla nevű csajból a C-vírussal azért, hogy... vezesse helyette a Neo-Umbrellát? Ada, akarom mondani Carla nem igazán örül annak, amit Simmons tett vele, szóval begőzöl, ténylegesen is átveszi az irányítást a Neo-Umbrella felett és kitalálja, hogy ELPUSZTÍTJA A VILÁGOT. A pusztítást azzal kezdi, hogy Kínában elterjeszti a C-vírust (Kína... "C-vírus"?), Simmonst pedig megfertőzi vele, és így lesz Simmonsból az az óriásdinoszaurusz vagy mi a tök Leon kampányának a végére (szóval nem te fertőzöd meg Simmonst, hanem Carla, csak ezt nem mutatják, mert egy másik kampányban van benne :D).

Aztán a második kampányban Christ beküldik Kínába, hogy öljön meg mindent, ami mozog + Carlát, Jake kampányában Jake-ről kiderül, hogy Wesker fia + a szervezetében antitestek vannak a C-vírushoz, (az igazi) Ada kampányában meg leüldözöd Carlát (megint).

Nem tudom, mennyi drog kellett ehhez a Capcomnak, de lenyűgöző, nem?

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ismerős, metro exodus-t én is otthagytam.

Tipikusan az a játék, amit egy IDDQD cheat vagy trainer az emberek jelentős része számára jobbá tesz. Ami eléggé sajnálatos.



Doom Eternal
Jó, bár az ugrabugra részek tényleg meg-megakasztják az olyan kétbalkezes emberek számára a játékmenetet, mint amilyen én is vagyok.

BTW, ez is eléggé jól lett optimalizálva:
rwurl=https://i.redd.it/cupqaw5lron41.jpg

...na legyen "mára" elég ennyi! :D



Call of Duty®: Modern Warfare | Warzone Beta

Én alapból eléggé kerülöm a COD-ot, az első néhány rész túl kötött volt az ízlésemnek, mert mindent a dramaturgiának rendeltek alá. Emiatt kimaradtak a MP részek is. Egy streamen láttam, hogy játszanak a legújabb PUBG klónnal, a Warzone-nal. Nagy meglepetésemre ingyenes, úgyhogy adtam neki egy esélyt.

Ha van sztori, az valószínűleg a kampányból derül ki, de az fizetős, szóval passz. Igazából nem is kell neki, nem az a lényeg.

A játékmenetről sem érdemes túl sokat írni, mert valószínűleg mindenki ismeri a PUBG receptet. Küldj be sok csapatot egy területre, ami folyamatosan szűkül, és csak 1 jöhet ki élve.

Itt max 3 főből áll a csapat. Van Solo mode is, ahol mindenki egyedül van. Egyszerre kb. 150 játékos van bent a pályán. Itt valamiféle köd közeleg (mindig kör alakban szűkül, mint minden rendes köd), ami nagyon mérgező. Itt nem lehet vacakolni, mint PUBG-ben, már a játék elején is nagyon mérgező, nem szabad benne tartózkodni. Van még valami Plunder mode is, amit nem próbáltam, az kb olyan, mint a Divisionben a Dark zone, pénzt kell gyűjteni és kijuttatni a területről (asszem).

Két fegyvered lehet, plusz egyéb felszerelések. Ezek kategóriákba vannak osztva, Taktikai és Halálos. Taktikai például a Heartbeat sensor, Flashbang. Halálos a Gránát vagy a C4. Van továbbá Field Upgrade lehetőség, ami például speciális lőszer, irányítható kémdrón, nagykaliberű géppuska, amit le tudsz tenni valahova. Ezen kívül vannak még Killstreak nevű lehetőségek, amik pénzbe kerülnek de valami nagy bónuszt adnak. Pl. A-10-es légicsapás, Gatlingos őrült, Tank, stb. Vannak továbbá képzettségek (Perk), amik ilyen-olyan bónuszokat adnak. Pl. nehezebben érzékelnek az ellenfelek, kevesebbet sebződsz a robbanástól, ilyesmik.

Ezek mindegyikéből 1 lehet nálad, tehát 1 taktikai, 1 halálos, stb. Perkből lehet 3.

Fegyver nagyon sokféle van, és mindnek van saját szintje. A szint a használattal nő (xp-t kapsz rá). A szinttől függ, hogy mennyire tudsz karácsonyfát csinálni az adott fegyverből, milyen kiegészítőket tudsz ráaggatni (hangtompító, csőszájfék, távcső, tárak, stb.). A fentiekből tudsz összeállítani 10 féle Loadoutot, ízlés szerint.

Battle royale
Kezdésnél van egy kis bemelegítési idő, amíg belép mindenki a játékba. Ilyenkor random fegyverekkel lehet egymást öldösni, ami azért jó, mert ilyenkor is kapsz fegyver Xp-t.

Ezután mindenkit betuszkolnak egy C-130-ba (ha jól tévedek) és irány a harcmező, mindenki 2 páncéllal kezd (ez kb. extra HP-t jelent) meg egy alap pisztollyal. Gyorsan találni kell fegyvereket és egyéb felszerelést, szóval itt nagy szerepe van a szerencsének. Vannak a földön is, meg vannak ládákban is. Itt nincsenek fegyver kiegészítők a földön, mint a PUBG-ben, komplett fegyvert találsz. Van viszont minősége a fegyvernek, különböző színkódokkal.

A cél túlélni a végéig, de addig is lehet egy pár dolgot csinálni, pl. vannak küldetések. Ezek nagyon egyszerűek - nyiss ki pár ládát, foglalj el egy területet, ölj meg valakit. Ezek azért jók, mert pénzt adnak, aminek nagyon fontos szerepe van. A pálya bizonyos pontjain lehet vásárolni. Itt lehet például bekérni a Loadout-ot, amit korábban beállítottál, amit egy csomagban ledobnak. Vagy itt lehet Killstreak-et és egyéb hasznos dolgokat vásárolni (pl. Gázmaszk).

Ha lelőnek, akkor a fetrengés fázis jön, tudsz kúszni-mászni, illetve ha van Önélesztőd, akkor azt tudod használni, hogy felkelhess. Ha nincs, akkor egy társad tud felszedni, mielőtt kivérzel. Általában azonban az ellenfél kivégez inkább. Az első halálkor bekerülsz a Gulágba, ami afféle nyári tábor. Itt a zuhanyzóban kell egy 1 vs 1 harcot vívni egy másik táborozóval, amit ha megnyersz, mehetsz vissza a csatatérre. Ezt csak 1x lehet eljátszani, második alkalommal, vagy ha veszítesz a zuhanyzóban, akkor csak a társaidban bízhatsz. Viszonylag sok pénzért vissza tudnak vásárolni téged a játékba, ezt akárhányszor meg lehet tenni, ha valaki nagyon gazdag.

A visszatérő játékosnál megint csak a kezdő pisztoly van. Lehet neki adni lőszert, pénzt, egyebeket és lehet neki jelezni, ha találtál valamilyen fegyvert/felszerelést. Ezt ügyesen oldotta meg a játék, egy gombot használ az összes megjelölős dologra, legyen az új waypoint, ellenség vagy társnak szánt cucc.

Engine
Elég jól néz ki, és nálam gyors is, 60 fps felett vagyok folyamatosan. Lehet kiíratni network statisztikákat, meg még hőmérsékleti adatokat is. Az Europai szerverek eléggé megbízhatatlanok sajnos, sokszor van Disconnect, és akkor azt a menetet buktad, nem tudsz visszamenni. Most Amerikával kísérletezem, az eddig stabil, cserébe rosszabb a ping.

Nagyon jó az audió is, sima fejhallgatóval is jól hallani, hogy merrefelé van zaj.

Community
Erre a játékra is igaz, hogy az átlag játékos sajnos eléggé gáz. Nem kommunikál (vagy ha igen, akkor kizárólag csehszlovákul), nem csapatjátékos. Többször volt olyan, hogy meghalt a két társam, én meg mentem egy vásárlóponthoz, hogy behívjam őket. Odaérek, bevásárolnám őket, de nincsenek bent a menüben... kiléptek. Pedig világosan látszik, hogy a játékosoknál van-e elég pénz ehhez. Az egyik ilyen alkalomnál már csak 25-30 játékos volt életben, ott sokat számított volna, hogy teljes csapatként tudunk menni. Persze kicsinált egy csapat, csak az egyiket tudtam kilőni, a társai meg ledaráltak.

Verdikt
Nekem visszahozta a régi CS-s feelingeket, amit egy egy jó PvP játék tud prezentálni. Nagyon változatos módon lehet öldösni egymást, és lehet taktikázni is (ha van kivel). Szimpatikus, hogy ingyen van, bár természeten folyamatosan bombáz a játék kihagyhatatlan ajánlatokkal. Simán tudsz érvényesülni nélkülük is. Ajánlott.

8/10

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Legend of Keepers
Darkest Dungeon megfordítva. Roguelike TBS.
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/978520/extras/orc-shaman-cain...
Hősök érkeznek és te menedzseled mely szörnyek, csapdák védjék adott helyiségeket, miközben te magad is meglepheted egy varázslattal az érkezőket, majd ha átrágták magukat hozzád, akkor személyesen veled veszik fel a harcot. HP vagy Morál rombolható. Mindegyikből spec pont gyűjthető, az arany mellett, amit aztán random event-ek, fejlesztések kapcsán lehet elkölteni. A harcoló lényeink minden halálukkal demoralizálódnak, amit aztán különböző módokon lehet kézben tartani, és jó lesz, ha kézben tartjuk, ha nem akarunk lázadást.

Kellően képes volt lekötni és szórakoztatni. Ez a klasszikus effekt, hogy na még egy kör...

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Akkor legyen itt egy másik "Darkest Dungeon megfordítva"-játék is:

Iratus: Lord of the Dead

A dándzsönben mászkálás mondjuk eléggé le van egyszerűsítve DD-hez képest (és sajnos hiába vannak elágazó utak, nem lehet őket kedvünkre bejárni), viszont a harc elég jó, és nekem a grafika is bejön. Látszik rajta, hogy párszemélyes stúdió csinálja, de ettől még élvezets. És persze még beta, szóval bízom benne, hogy pár feature még bekerül a nyári megjelenésig. Első nehézségi fokozaton komolyabb gond nélkül végigjátszottam a 3 szintet tegnap, ellenben második nehézségi fokozaton már az elején komoly szívás van.

Non serviam



Igen, az lesz a következő nálam, ott van a wish listámon :)

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



No, hát ez is tényleg jóféle játék, epdig nem szeretem a pixelgrafikát, de itt egyáltalán nem zavart. Az elején roppant fura volt a "dungeon company" felállás, szerintem ez hibás döntés, de a későbbiekben aztán nem túlzottan zavaró, csak a tutorial alatt kap hangsúlyt. Valahogy a csaták mindig érdekesek/izgalmasak eddig.

Non serviam



Mai napon döbbentem rá, hogy 666 darab játékom van Steam könyvtárban, ami még el se indítottam. Mivel karanténra való tekintettel nem sok dolgom van, így kipróbálom őket. Mindennap 1-2 darabot.

1. nap

Kind Words

Ez igazából egy ilyen kis aranyos "program", amiben az interneten küldhetsz kedves/segítő leveleket másoknak vagy ha esetleg neked van gondod azt is megírhatod és az interneten lévők kedvesen megpróbálnak segíteni (tiltja a káromkodást, lehet jelenteni a leveleket stb.)

Viszont mint JÁTÉK egy nulla. Fölösleges letölteni is.

Cube Escape: Paradox

Ezzel kicsit csaltam, mert már mobilon végigjátszottam. Ennek ellenére most megcsinálom PC-n is ismét. Remek puzzle játék! Csak ajánlani tudom a sorozatot!



Alan Wake

Meglepően jól öregedett, teljesen elfogadtam a grafikáját. Itt-ott parás azért, de mégsem mondanám horror játéknak.

Az irányítás egyszerű, a nehézség normálon teljesen vállalható, itt-ott szopatós újrakezdős, de azért nem hardcore, viszont nem is walking in the park. A történet meglepően jó. A karakterek is szerethetők. A kis pufi, ügynökünk például jó arc, meg a wiking metálos öregek is.

A nettó játékidő, ki nem maxolt trophy huntinggal, 9-10 óra lehet.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Plague inc.

Legutóbb 2014-ben indítottam el... most viccből újból. Vicces, és érdekes az azóta hozzáadott két mód, a vámpírosat próbáltam a hagyományosak mellett.

Továbbra is jó 10-20 percet elbaszni.

Nature Treks VR
Hát, jópofa kezdeményezés, ugyanakkor még nem vagyok teljesen elájulva tőle. OK, hogy jópofa pl hússal együtt nézelődni a dínókat (anno elégszer fordultam meg különféle csontos múzeumokban, hogy az emberközeli nagyságuk ne legyen meglepő), de valahogy nem estem annyira hanyatt tőle, mint amikor először betöltött a Steam Home hegyi vagy templomos mapja, illetve amikor google maps-en megkerestem a házunkat. Talán mert túl sok effektet nyomtak rá, és nincs meg a kellő látótáv, talán, mert nagyon szembeötlő az első generációs Vive-om screen door effektje, de nem tudtam annyira nagyon beleélni magamat. Elvileg egy emberes projekt volt, szóval nem vártam el hatalmas minőséget. Namindegy, később még talán visszatérek. 10€-t valszleg megér.



Doom Eternal

Na, hát így három végigjátszás után gondoltam rittyentek ide néhány sort, mert az a helyzet, hogy egyre inkább csodálom ezt a játékot. Amolyan anomáliának érzem a létezését, mert hát:

- Ez a játék gyors, és nem úgy gyors, mint mondjuk az old school Doom, hogy egy tapasztalt játékos sebesen végig tudja darálni, nope: itt maga a játék által diktált tempó is odavág. Semmi sem várja meg, hogy komótosan ledurrantsd, tartani kell a ritmust az ellenfelekkel, ha pedig lelassulsz, általában megbüntet érte a játék. It's amazing.

- Ez a játék nem sokat szarozik a kihívás apránkénti, fokozatos növelésével. Tulajdonképpen a harmadik pályától kezdve teljes fordulatszámon pörög, de már a legelső küldetés során is kapsz olyan arénát, ahol elengedik a kezedet és megbasznak mindennel, amire addig felkészítettek. Persze semmi sem ér felkészületlenül és a legkomolyabb szörnyeket azért a második felére - utolsó harmadára tartogatja a kampány, de nincs meg az az óvatoskodás, ami a 2016-os játékot még abszolút visszafogta.

- Az előbbiekből következően nehézségben ez a játék ott van mondjuk a Blood szintjén, persze sokkal áramvonalasabban tálalva annál (sok a tutorial... elsőre ne kapcsold ki őket, szükséged van rájuk, nem is tudod, mennyire), de az attitűd ugyanaz.

Az id Software tulajdonképpen csinált egy kompromisszumoktól mentes AAA kategóriás FPS-t, miközben az AAA FPS-ek általában tele vannak kompromisszumokkal. Itt van egy Quake 1 szintű hardcore lövölde sok lóvéból 2020-ban, ami játékmenetileg baszki vitán felül jobb a 2016-os résznél. Nem is tudom, mikor láttam utoljára ilyen gyönyörűen balanszolt cuccot, ahol nincs igazi OP fegyver, de olyan sincs, ami gyenge lenne, sőt, egy CoD-ban igazából BFG lenne innen BÁRMELYIK flinta.

A pályák meg csodásak, örültem volna a picit komplexebb térképeknek, de a pacing atomjó, az arénák, az átkötő darálós részek, a platforming (ami igenis fasza, akit frusztrál, az nyomja az UC-t :D) és a secretvadászat szinte tökéletesen váltogatják egymást. A Super Gore Nest meg maga a tökély:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ghrmuz_lsH8

A kihívást illetően meg az a legjobb, hogy a 10/10-es dizájn miatt remekül lehet fejlődni a játékmenet finomságait illetően. Elsőre ultra violence-en játszottam, amit pont jó kihívásnak éreztem, nem igazán voltam eleresztve extra life-okkal, pont eleget haltam. Aztán nightmare-en vágtam neki, ami azért keményen odacsapott néhányszor. Végül visszaugrottam UV nehézségre egy extra life mode végigjátszás erejéig (itt ha kifogysz az életekből, akkor perma death van) és konkrétan két életet veszítettem az egész alatt, pedig az összes Slayer gate-et is megcsináltam. Nevetségesen jól van balanszolva a játék, itt ha meghalsz, az tényleg a te hibád, és ha nem hibázol, akkor nem halsz meg (jó, bugok vannak).

Na de semmi sem tökéletes:

- Nekem személy szerint itt már egy picit túlzás volt a lore, ami Doomguyt illeti (divinity machine és társai).

- Grafikai stílusban a 2016-os játék arany középútja után itt egy picit talán már túl komolytalanra sikerült venni a figurát (lehet, hogy hiba volt egyenesen a régi játékokból átvenni néhány karakterdizájnt, modern 3D-ben egy kicsit furák, rajzfilmesek tudnak lenni).

- A multi elég szar.

- Teljesen érthetetlen (legalábbis egyelőre érthetetlen) okból havi rendszerű, ingyenes "battle pass" van a játékban. Buta "player engagement" piramisjáték, amire nulla szükség van egy single player fókuszú programban, ráadásul a gyér kozmetikai tartalom alapján tutira egy játéknyi skint és miegyebet szalámiztak bele vagy 12 hónapnyi "battle passba". Mindegy, van klasszikus Doomguy skin, ami nagyon menő, több nem is kell.

Ja, és a soundtrack? Haha:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FjlXph-ed9Y

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Doom 64

Nagyon kellemes meglepetés volt az új Nightdive / Bethesda verzió. Kaiser melózott rajta, ahogyan a Doom 64 EX-en is, szóval az alapok ismerősek, csak itt már megvan az a végső polír és javítgatás, amire a régi verziónak ezen a ponton már elég nagy szüksége volt. Az eredmény egy autentikus, 100%-ig pontos Doom 64 (még az N64-es demófelvételeket is hibátlanul visszajátssza), amiről meg nem mondanád első blikkre, hogy valójában egy KEX motorra visszafejtett valami egyenes port helyett. Technikailag tehát kap egy "fuckin' great!" plecsnit tőlem, bár néhány EX-fícsör fel lett áldozva az eredetihez való hűség jegyében (pl. függőleges irányú célzás nuku, ami furcsa lehet néhány embernek).

És a legjobb, hogy kaptunk egy új epizódot is Lost Levels címmel. Kicsit tartottam az új kontenttől, mert a Lost Levelst 100%-ban Kaiser rakta össze, ő meg baromi régen mapperkedett utoljára. A félelem alaptalan volt, mert bár a végeredmény nem egy SIGIL, rossz pálya az konkrétan nincs a 6 (+1 titkos) között. Kicsit doomosabbak, pörgősebbek az alapkampánynál, de pont annyi Doom 64-es fejtörő is van bennük, hogy az élmény autentikusan legyen modernebb.

Egyedül talán azok fognak csalódni ebben a verzióban, akik elhitték azt, hogy a Lost Levels konkrétan össze fogja kötni az old school Doomot az újjal. Ez csak szimbolikusan történik meg, a Lost Levels cselekménye semmit sem tesz hozzá a 2016-ban indult lore-hoz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Látom, tényleg nem rossz játék, az IGN-en is elég jó cikket írtak róla. Érdemes lesz kipróbálnom.



az IGN-en is elég jó cikket írtak róla.

Nahát, az aztán a mérvadó oldal. :D A 2016-os játékra 7.1-et adtak, mert úgy voltak vele, hogy fos a multi, meg hát az aktuális trendek szerint nem úgy tűnt, hogy teremhet még babér egy Doomnak. Kicikizték őket a 7.1 miatt, szóval az Eternal (amiben ki sem tudták próbálni a multit) már 9-et ért, a cikkben meg van egy keretes írás arról, hogy az előző is milyen jó volt, de tényleg. :D

Elmennek a büdös picsába a klikkvadász fosszarjukkal.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Warhammer 40K: Space Marine

Fostalicska iránytás, agyhalott AI társak és mára már kissé megkopott grafika, de azért egynek jó volt. Úgy 8-9 órára lekötött, az utolsó boss fightot kihagytam. Amúgy is az Ork Warboss után hátrányára változott a játék, túl pörgős lett, amihez az irányítás meg egyebek nem járulnak hozzá. Egy folytatást azért megnéztem volna, persze a fenti hibákat kiköszörülve.

Space Hulk: Deathwing
Ebből az Enhanced Edition... FFS, milyen lehetett ez eredetileg?! Mindig is hallottam/olvastam, hogy fostenger ez a játék,de immár személyesen is meggyőződhettem róla. Még most is egy kalap szar az egész: van, hogy elszáll a hang, az angol szöveg hemzseg a hibáktól, szarok a voiceoverek stb. Maga a játék a tegnapi másfél óra után leginkább a jelleg- ötlet- és lélektelen triumvirátussal írható le. De legalább a környezet tűrhetően néz ki, majd talán még pötyögök vele egy kicsit emiatt.

Non serviam



Mi a gond az SM irányításával? Alig kell pár gomb és ha jól emlékszem minden teljesen logikusan van kiosztva és pöccre működik.
Inkább anniy a gond vele, hogy elég repetitív lesz a játék egy idő után, de tekintve, hogy ez volt az első (és egyben utolsó) akció játékuk, ez valamelyest megbocsájtható és ahhoz képest egyáltalán nem rossz. Solid közepes. Talán egy hangyányit fölé is.

A Space Hulk a környezetet és grafikát leszámítva, valóban botrányosan szar. Főleg egy Vermintide tükrében, ami jóval előttük jelent még és simán lemásolhatták volna.

Choose your next words with excpetional care!



SM: Borzasztó rossz a válasz. Mintha input lag lenne. Lehet, hogy couch potatoként kontrollerrel (nem rád értem, csak akkor, ha így játsozttad :P) fasza, de KB+M gyalázat. Valószínűleg amúgy az animációk ilyen szarok, hogy minden kombó stb. után van egy csomó pause, hiába püfölöm a bill,.-t, csak áll a csóka. Rengetegszer a stun sem működött.

Illetve amitől még agyfaszt kaptam, az a futás közbeni stunlock, csak mert übersoldat hősünk lába beleakadt egy félcentis tereptárgyba...

Bónusz: a 100/100 egérérzékenység is gyatrán lassú.

Non serviam

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!