Silent Hill

Utolsó bejegyzés

Silent Hill

Nem akartam ezzel nyomasztani tovább a filmes topikot, szóval inkább ide.

brianaspirin írta: örülök, hogy a két legjobb silent hill-el tudtam játszani a maguk idejében (vagy legalábbis nem sokkal lemaradva) imádtam mindkét részt. legalább 5-6 alkalommal végigjátszottam mindkettőt, a különböző lezárások végett. először nem is tudtam, hogy ilyen van benne, csak csodálkoztam amikor a sztori után újra elindítottam és a ködbe burkolózva először meghallottam a járó láncfűrész hangját :)

utána már tudatosan kezdtem keresni a többi befejezést (neten)

és ezért rendeltem meg ezt a pólót a legutóbbi agdq alatt :)
rwurl=https://i.imgur.com/3OSaMq3.jpg

Egyébként annak ellenére, hogy a 2 és a 3 örvend a legnagyobb szeretetnek (és hogy a Konami a kiadó :D) nem igazán lehet mellélőni a Silent Hill-játékok többségével. A negyedik részt a megjelenés idején pl. nagyon lehúzták sokan, mert az megint erősen különbözik a korábbiaktól (a történet igazából nem SH-ben játszódik, a játékmenet is más, mivel más az irányítás meg zseblámpád sincs), na meg mert elterjedt az a téves pletyka, hogy a Konami "kényszerítette" a fejlesztőket arra, hogy SH címként adják ki. A valóság inkább az, hogy kezdetben nem Silent Hill akart lenni, de ahogy haladt a fejlesztés, a Team Silent rájött, hogy mégiscsak Silent Hill-játékot csinálnak. Végül a fanok is megenyhültek, kultjáték lett, simán oda lehet tenni a 2 és a 3 mellé.

Az első 4 részből igazából az SH1 a leggyengébb, de ez mesterművek között nem igazán szégyen. Az első résszel tulajdonképpen csak az a baj, hogy azon egy kicsit még érződik, hogy miből lett a Silent Hill: a Konami látta, hogy nagy siker a Resident Evil, ezért le akarták koppintani. A koncepció csak annyi volt, hogy csinálni kell egy klónt az amcsi piacra, szóval az elhúzódó fejlesztés közben lett kitalálva minden. Ettől egy kicsit szedett-vedett a játék, a PSX-es technológia meg azóta rohadtul meg is öregedett, de egyébként remek cucc. Istenigazából nagyot nyerhetnénk egy olyan SH1 remake-kel, mint amilyet a Resident Evil 1-nek csinált a Capcom, mert a grafikai ápdét mellett szépen ki lehetne bővíteni a történetet, új angol szövegkönyvet és szinkront lehetne csinálni hozzá, csak a HD Collection után sanszos, hogy a Konami nem tudná jól összehozni.

A Team Silent utáni játékok sem rosszak egyébként, csak ott már azért lejjebb kell venni az elvárásokból. A Downpour az egyetlen, ami nagyon jó fogadtatást kapott a fanoktól, csak kár, hogy pont abból nincs PC verzió, mert nagyon rosszul fut 360-on és PS3-on. Manapság egyedül Xbox One backcompattal lehet jó minőségben és jó teljesítménnyel játszani vele.



Nagyjából egyetértek. Az első rész még nagyon kezdetleges volt de így is a maga idejében a legjobb horror volt a piacon ami részben Yamaoka-nak is köszönhető. A sorozat védjegye nem a mechanika lett hanem a stílus: a zene és a képek, meg persze a tragikus karakterek akik emlékezni és vezekelni jönnek(térnek vissza) a ködös városba.
A 2-3-4 között azért nehéz dönteni mert mindegyiknek más erénye van, de mind borzasztóan művészi lett és felejthetetlen. Amit a Konami lerakott az első 4 résszel az a legminőségibb horror vízió amit valaha átéltem legyen szó filmről vagy játékról.
A Homecoming-on pedig bár érződik a nyugatias gondolkodás, kicsit talán emiatt gyengébb is lett de még mindig megőrizte 2 fontos vonását: jó történet és jó zene. Valamint a sorozat legjobb boss-ai.
Az Origins is kellemes volt, bár az sem lett olyan karakteres mint az első 4, de szépen illeszkedik a többi rész közé, magán viselve a SH sorozat vonásait.
A Shattered Memories nekem nagyon félre ment, mert bár vannak erényei de túlságosan sok minden változtatott a recepten. Az egyetlen rész amit nem vittem végig pedig kétszer is nekifutottam. Ha valaki a végigtolta mesélhetne.
Downpour pedig egy európai próbálkozás lett de a remek mechanikai ötleteken túl semmi nem fogott meg benne. A történet nem rossz de a keleties stílus hiánya nagyon idegenné tette ezt a részt. Az óriási területek ahol nagyon könnyű volt eltévedni és a nehezen átlátható küldetés rendszer miatt nekem szenvedés volt végigpörgetni.
Yamaoka nélkül ez a sorozat nem tud működni ez nyílvánvalóvá vált. Nem hiszem h lesz új rész pedig Kojima-ék verziójára befizettem volna.



A Shattered Memories az nekem sem működött, a Downpourral meg nem foglalkoztam, amikor lett volna rá esélyem, csak néztem akkori lakótársam PS3-ján, hogy "OMG mi ez a teljesítmény?" :D Talán majd egyszer, ha valami csoda folytán kiadják PC-re.

Az Originsszel mostanában játszogatok, de nem nagyon jön be. Hatalmas baromság a fegyverrendszer: az önmagában egész jó ötlet egy survival horrorban, hogy a fegyvereid használódnak és eltörnek egy idő után, de úgy már nem, hogy minden második folyosón találni egy sledgehammert. Sőt, ha esetleg nincs fegyvered, az sem gáz, mert ÖKÖLLEL is le tudod verni a szörnyeket... ököllel egy Silent Hill-játékban. :D Az se tetszik, hogy nincsenek nehézségi szintek, mert pite az egész (minden ellenfelet lehet stunlockolni, szóval csak csapkodod őket és kidőlnek), és a fejtörők sem fogtak még ki rajtam. Az energiaitaloknak sincs értelmük.

Szvsz baromira látszik az Origins-szen, hogy végeredményben csak egy PSP-s handheld középszerűség, hiába a PS2-portot tolom.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az Origins-t psp-n vittem ki és csak a story miatt kezdtem bele ezért örültem neki hogy könnyebb lett. Ellenben pc-n a Homecomingot egészen nehéznek találtam néhol, hiába a komplexebb harcrendszer, sokszor megmurdáltam.



Én is úgy emlékszem, hogy elég sokat szenvedtem a Homecoming harcrendszerével, mire sikerült jól harcolni. Nem könnyű.

A Shattered Memoriesnak egyébként akarok majd adni még egy esélyt, csak ezúttal Dolphinon a PS2 verzió helyett. Gyűjtögetem az emulátoron jól muzsikáló Wii-s játékokat, és a SM is ilyen, de csak wiimote-tal lehet normálisan irányítani, szóval majd ha egyszer lesz kedvem / időm beszerezni és konfigolni egy Dolphinhoz gyártott szenzorral egyetemben, akkor belenézek még.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



a 2-3 után még végigjátszottam azt a részt (a címekre már nem emlékszem) amikor a fürdőszobában egy lyuk van és ott kell közlekedni. mint játék önmagában az se volt rossz, de nekem egy kicsit már kívülről érinti a silent hill nevet.
aztán elkezdtem azt a részt is, amikor egy lány(?) utazik kocsiban az elején egy faszival este esőben elég hosszadalmasan, és utána folyamatosan crash-elt a játék majd végül feladtam a próbálkozást (bár az is lehet, hogy ez egy másik játéknak volt az ingame cutscene-je volt csak elmosódtak az emlékeim.
eztán már csak a silent hill P.T.-t toltam ps4-en (de valamiért a végére nem sikerült eljutnom) és vártam volna nagyon hogy megjelenjen a teljes játék...

egy időben sokat szemezgettem a hd collectionnel ps3-ra, de amint olvastam róla hogy elég kaka minőségben csinálták meg, inkább lemondtam róla és hagytam hogy az emlékeimben éljen tovább töretlenül

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



A lyuk a fürdőben az a The Room (4.rész), az autós jelenet pedig a 3. részben van.



ja ja, köszi. gondoltam, hogy összefolynak a dolgok.
de tuti volt egy olyan rész is (ezeken kívül) ami valamiért nem akart elindulni pc-n. az tuti kimaradt

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Hát valószínűleg akkor az 5. rész volt. (Homecoming) Az volt az utolsó pc-re is kiadott rész.
Mert az Origins,Shattered Memories,Downpour trió nem jött ki pc-re.
Na meg ott van a PSVita-s SH book of memories, de az inkább lett Diablo mint SH.



SH-s diablo?
hmm.
úgyis ott porosodik a vita a fiókban, lehet ezzel megajándékozom.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



A Homecoming elején is utazol az éjszakában (hoz haza a kamionos csávó az Originsből), de asszem, hogy ott nem tart valami sokáig.

A Book of Memoriesra meg akartam mondani, hogy ne legyél hülye, nehogy megvedd, de aztán rájöttem, hogy egyébként sem vette meg senki, szóval már tök mindegy. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



a 2-3 után még végigjátszottam azt a részt (a címekre már nem emlékszem) amikor a fürdőszobában egy lyuk van és ott kell közlekedni. mint játék önmagában az se volt rossz, de nekem egy kicsit már kívülről érinti a silent hill nevet.

Ezt sosem értettem az SH4-gyel kapcsolatban. Sok mindenen változtattak a negyedik részre, de valamiért tök sokan spin-offként hivatkoznak rá (gondolom a helyszín miatt), pedig egyébként teljesen beleillik az SH lore-ba, sokkal jobban, mint bármelyik játék az SH4 óta.

Az első részben megtudod, hogy Silent Hill egy városka, aminek spirituális energiáit valami szekta faszán kifordította, ezért most azzal van elfoglalva, hogy Alessa rémálmait keltse valóra. A második részben megtudod, hogy ez nemcsak vele működhet, mivel a három bűnös: James, Eddie és Angela elméjében sétálgatsz. A harmadik részben kiderül, hogy ahhoz, hogy lásd a rémálmokat, ott sem kell lenned a városban, mivel ott a főboss szórja ezeket Heatherre úgy, hogy Heather a városban sincs.

A negyedik részben Walter cseszi szét a lakásodat és az elmédet, az ő rémálmaiban játszódik a játék, vagyis az első és a harmadik részhez hasonlóan nem a főhősből ered a borzalom, és a harmadik részhez hasonlóan nem Silent Hillben játszódik a történet (a persze a "lyukakon" keresztül eljutsz abba a Silent Hillbe, ami Walter elméjében létezik). Walter abban a szobában született, ahová be vagy zárva, és ez a kapcsolat elég.

Szóval a negyedik rész máris elég Silent Hill, de emellett Walter a SH2-ből származik (csak egy rövid részben említik meg, de ó, ki tudná azt elfelejteni? :D) és az 1. és a 3. részben szereplő szekta tagja, utóbbi meg központi fontosságú a sztori szempontjából. Long story short: nagyon is negyedik rész, és egyáltalán nem csak kívülről érinti az SH-t.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A harmadik részben úgy emlékszem Heather is hozta magával a poklot mert volt benne egy rész ami Alessa. Csak öntudatlan volt.
A negyedik rész nagyon sokat ad hozzá a SH univerzumhoz, ennek ellenére nagyon alulértékelt játék. (Sokan gagyinak találták hogy kétszer szerepelnek a fő helyszínek) Bár kis trükkel ma is simán futtatható azonban rondább mint a harmadik rész ebből kifolyólag ocsmányul öregszik. Nagyon nagy szüksége lenne egy remastered-re.



Na de melyik rész nem rondább, mint a harmadik? Az a grafikai minőség mágia. :D Egyébként nem olyan csúnya a 4 azért, legalábbis a karakterek szépek, a többi meg azért tartja rosszul magát, mert nem rejti el a hiányosságokat olyan ügyesen, mint az előző két epizód. A textúrák pl. elég alacsony felbontásúak mai szemmel mindegyikben, csak a 4-ben ez mindig előtted van az FPS nézetű szobában (jaj), a hagyományos játékmenetnél meg minden jóval világosabb, mert nincs flashlight és masszív köd a játékban.

Szerk: A futtatáshoz manapság amúgy már nem kell nagyon trükközni, a 3. és 4. részhez elég ez:
https://thirteenag.github.io/wfp#silenthill
Ezek nem sima widescreen fixek, javítanak néhány csúnya kompatibilitási és portban hagyott bugot (pl. az SH4 átvezetői nem lesznek tőle 15 fps-re lockolva, mint a régi "szép" időkben), meg a grafikán is tuningolnak egy keveset. Tapasztalataim szerint az SH3-mat teljesen javítja, szóval a széria legjobb PC portja régi fényében tündökölhet. :D

Ami még ezen kívül probléma lehet, az a kontroller beállítása, de ahhoz is csak idáig kell elmenni és letölteni az XPadder profilokat (meg valahonnan lekalózkodni vagy megvenni az XPaddert):
https://www.neogaf.com/threads/the-silent-hill-2-3-4-pc-thread-a-guide-to-a-better-hd-collection.488899/

Azért így már nem olyan szuper csúnya ez, látod:
rwurl=http://abload.de/img/silenthill4_2015-12-07ep0j.png

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nah akkor majd újra felrakom őket, kiváncsi vagyok a javításra.
Az SH3 grafja tényleg boszorkányság, mert még mindig tökéletesnek látom. Az pedig igaz h a negyedik rész hátránnyal indult a világos színeivel, de az irányítás-kamera szög is problémásabb volt az elődnél.
Amgy a harmadik rész van csak meg nekem eredetiben a többi téka. Jó lenne ha a gog felkarolná mind a 4 részt, mert szívesen megvenném. (Persze van még pár játék amivel így vagyok, pl.: Blair Witch trilogy).



Nem akarlak elkeseríteni, de jelenleg a mikroszkopikusnál is kevesebb az esély arra, hogy a Konami kínálatából bármi megjelenjen PC-re a régi klasszikusok közül és arra még kevesebb, hogy ezektől esetleg megváljon a cég. Pachinkonak még jó lesz!

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



Ma 20 éves a Silent Hill, Konami doesn't care. Fogy a hardcore survival horror a Resi2 képében, mint a cukor, pörög a remaster / remake biznisz, Konami doesn't care.

Boldogat azért a franchise-nak.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az utóbbi időben elkezdtem ismerkedni a RetroArch-kal, mert egész jókat hallottam róla. Ez egy amolyan emulátorplatform PS3-utánzat kezelőfelülettel és sok kellemes fícsörrel, amihez egyfajta moduláris rendszerben csatlakozik több tucat emulátorszoftver. Főleg a PS1-gyes játékaimnak akartam új otthont keresni, az állítólagos legjobb PSX-emulátor, mivel az eddig használt ePSXe egy elavult szar, a Beetle (korábbi nevén Mednafen) pedig a RetroArchban él tovább.

A Beetle igazán kellemes cucc, támogatja a Vulkant és az OpenGL-t is, de a szoftveres emuláció is remek benne. Igazán frankó eredményeket sikerült elérni vele a Silent Hill alatt:

- A widescreen hack baráti, szóval egy kis állítgatással simán előcsalható a natív 16:9-es képarány a játékból.

- A RetroArch alapból belövi a kontrolleredet, és az SH-ban elég fontos rezgés is azonnal működik.

- A Silent Hill mindig is borzalmasan futott PSX-en, szóval örömteli, hogy a Beetle-ben kétféleképpen is húzható az emulált hardver. Kb. 200%-os CPU overclockkal a játék betonstabilan hozza a 30 fps-t a szokásos 15-20 helyett, a húzástól pedig nem bugzik játék. Az egyedüli gondot az okozza, hogy az SH folyamatosan váltogat a 30 és 60 fps-es lock között, és egy esetben (bármilyen új térkép felvételekor) nem vált vissza 60-ról 30-ra. A 60 fps pedig már összevissza töri a játék sebességét, de szerencsére amint ránézel még egyszer a térképre, visszakapod a 30-as lockot és pöpec minden.

- Van dithering (a képen lévő, noise filter szerű "pöttyöződés") és jó is, ami az SH esetében baromi fontos. A játék rákfenéje, hogy a jellegzetesen PSX-es fícsörök használata nélkül egyszerűen borzalmasan néz ki, szóval nem szabad túl nagy felbontáson és dithering nélkül játszani vele. Ha mégis ilyen csúnyaságot művelsz bikoz "muh 1080p" és egyebek, akkor iszonyú karaktermodellekkel nézhetsz majd farkasszemet, a textúrák meg előtted töltődnek be a ködben. :D

Utóbbira példakép:
rwurl=https://i.imgur.com/l8fuG0g.png
Tök jól látni itt jobb oldalt (és felül, duh), hogy a dithering teremti meg a köd illúzióját, enélkül nem egy elmosódó felületet kapnál, hanem szimplán csak a textúra végét. Az alacsony renderfelbontás és az arra erőltetett masszív MSAA meg szépen elmossa a képet, amitől nem tűnik annyira bumfordinak a játék.

Na persze a recésedés az MSAA ellenére is ősellenség marad a kevésbé hízelgő jeleneteknél:
rwurl=https://i.imgur.com/XrZVUVE.png

TLDR: RetroArch + Beetle = ápgrédelt, jobban futó, de autentikusnak érződő Silent Hill. Koronavírus idején nincs is jobb, mint egy kihalt városban mászkálni, ahol szörnyek pályáznak az életedre.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Változott az utóbbi két években a felülete? Nekem nagyon nem jött be az a "PS3-utánzat". NES-es játékokhoz azért jó volt (bár a külön slotba save state mintha problémát okozott volna), de a Commodore-vonalon csak szívtam vele.

Silent Hillem van PS3-ra (nem utánzatra), lehet, ezzel több értelme lenne kipróbálni, csak valószínűleg lusta leszek rá.

Sors bona, nihil aliud.



Én sem imádom a kezelőfelületet, de miután kitapasztaltam, rájöttem, hogy elég értelmes igazából. Nem tudom, két éve milyen volt, de most alapvetően az a módi, hogy betöltöd a core-t (ami az SH esetében a Beetle emulátor), aztán elindítod a játékot, majd hotkey-jel behozod a quick menüt vagy mit (ehhez a két analóg joyt kell lenyomni egyszerre a kontrolleren), és ekkor tudod elérni az "options" alatt az emulátorhoz tartozó specifikus opciókat.

Ez elég egyszerűen van megoldva a Beetle-nél: egy listára van ömlesztve minden beállítás és mindegyik alá oda van írva, hogy mire jó. Nekem ez végül is kézre esett, de azért kb. egy órányi szöszölés kellett ahhoz, hogy mindent úgy lőjek be, ahogyan elképzeltem.

A save state-eket nem néztem, de az SH-hoz ilyenre nem is lesz szükséged. Nem nehéz a játék (kivéve hardon, de annak elsőre semmit értelme nincs), sok a mentési pont és nem is limitált a mentés, szóval nem Resident Evil = csak mentesz úgy, mint PS1-en és bőven jó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



https://kotaku.com/james-might-actually-be-looking-at-you-in-the-silent-...

nekem tetszik ez a teória.

ShowHide spoiler #

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!