Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Star Citizen - 3.8.1 Alpha build

Már jó ideje készülök rá, hogy ismét ránézek. A korábbi (több, mint egy évvel ezelőtti) ránézési kísérletek kudarcba fulladtak, mert az akkori vasam erősen köhögött amikor FPSt kellett volna prezentálni. Azóta szinte teljesen lecseréltem már a gépet, szóval felkerült a "nézd meg megint" listára. Erre került sor mostanság, főleg mert láttam egy streamer srácot játszani vele.

Valójában majdnem meghiúsult a dolog, ugyanis a játék indulás után azonnal szétfagyott. Csak az üres hangár részt tudtam betölteni, az meg semmire se jó. Mivel láttam a streamer embert játszani másnap is, feltételeztem, hogy nálam lesz a hiba. A játék fórumának túrása során meg is lett az ok: időnként használok egy ShareX nevű screen capture progit, amihez lehet telepíteni egy video capture kiegészítést is. Ha ez a kiegészítő fel van telepítve a gépre (még akkor is ha a ShareX nincs is a memórában), akkor az SC azonnal szétfagy. A kiegészítő törlése után rögtön elindult a játék, ámde ekkor kezdődtek csak az igazi problémák...

Mivel nagyon összetett a játék, megnéztem pár official tutorial videót előtte, így tudtam, hogy kb. mit kell csinálni. Van tutorial a játékban is, de kimerül abban, hogy alul kiírkálja, hogy milyen gomb mire jó, de nem vár, hogy ki is próbáld.

Mindig az aktuális helyszín lakónegyedében kezdek, az ágyamon fekve. Itt a nagyon logikus "Y" gombot kell megnyomni, hogy felkeljek. A szobában lehet pár lényegtelen interakciót csinálni (kávé ivás, tárolók nyitogatása). A tárgyakat, pl a kávéspoharat egyébként kézbe tudja venni a karakter (ehhez a mindenhez használt context menu kell, amit az F nyomvatartásával lehet előhozni a tárgyra célozva közelről), majd egy újabb context menüvel lehet megvizsgálni, ledobni, letenni vagy eltenni a tárgyat. A kávénál inni is lehetett. Amikor le akartam tenni a poharat a pultra (ez egyébként elég bevállalós feature, mert oda teszed le, ahova akarod, mintha egy pályatervezőt használnál), akkor viszont átesett rajta és soha többet nem láttam.

Ezek után búcsút intettem a szobának és kimentem a folyosóra. A szobába nem lehet többé bemenni, de nincs is értelme. A következő tervem az volt, hogy eljussak az űrhajómig. A karakter borzalmasan lassan sétál, de lehet futni is. Van továbbá guggolva osonás meg kúszás is. Itt is ért egy meglepetés, az egérgörgővel lehet állítani a sétálás sebességét. Egyelőre el nem tudom képzelni, hogy mire jó ez, mert akárhova meygyek, úgyis sprintelni fogok, mert baromi nagyok a távolságok.

No sebaj. A nagyobb pályarészek között liftekkel és metrószerelvényekkel lehet közlekedni. Hamar rájöttem, hogy a megnézett tutorial nem arra az űrállomásra szól, mint amin vagyok (és azt nem is lehet választani az elején). Szóval jó sok mászkálással nagynehezen megtaláltam azt a terminált, amivel az űrhajót lehet előkészíteni. Ilyenkor az űrhajó megjelenik az egyik leszállópályán vagy hangárban. Ez meg is történt, de egy csomót kellett bolyonganom, mire rájötem, hogy hogy jutok el a hangárhoz. Végre megvolt, ott állt az űrhajó. De nem tudtam bemenni. Nem jelent meg a context menu egyik ajtónál sem. Végül vissza kellett mennem az űrhajó terminálhoz, és újra kérni az űrhajót, hogy be tudjak menni. Végre bejutottam!

Ekkor a tutorialból ismert módon beindítottam az űrhajót. Ekkor újabb problémába ütköztem: a hangár teteje be volt zárva, nem tudtam kirepülni. Ezt a bennszülöttek segítségével oldottam meg (global chat). Engedélyt kell kérni az állomástól a felszálláshoz (erről egy kukkot se szólt a korábban megnézett tutorial). Ez megint nem volt triviális. Megtaláltam, hogy kihez kell beszélnem, de csak 1 gomb volt ott és nem dobott fell semmi dialóust, és nem is mondott semmit. Mint kiderült, ilyenkor mondja, hogy huzinthatsz el, és kinyílik a tető is, csak időnként bebugzik, és mégsem mondja. A pilótafülkéből meg csak akkor látod, hogy kinyílt a tető, ha már ismered a körbenéző gombot.

Csináltam egy gyors HOTAS konfigolást (oldalazás le, fel jobbra, balra, gázkar, joystick). Ez bőven elég a felszálláshoz, és a trükkösebb dolgokat nem egy kicsi, zárt térben akartam próbálgatni. A felszállás után 4 másodperccel felrobbantam, ugyanis a gázkar alapból inverzben működik, és nekitolattam valaminek.

Halál után újra a szobámban ébredtem. Megint elbumliztam az űrhajó terminálig. Szerencsére a felrobbant űrhajó nem veszik el, viszont most már nem előkészíteni lehet, hanem kérelmezni (Claim). Ekkor az űrhajó típusától függő percen keresztül várni kell. A kis vadászom 5 perc, a közepes (bár inkább kicsi) teherhajóm 16 perc. Pénzért lehet jelentősen gyorsítani a folyamatot, de az elején alig van pénz, és érdemesebb másra költeni.

Eddigre már kitaláltam, hogy szeretném kipróbálni a kézi bányászást, mint biztonságos kezdő pénzforrást. Majdnem minden kezdő pénzem elköltöttem egy multi tool-ra bányász kiegészítővel, illetve egy olyan páncélra, amin van egy bazinagy hátizsák. Kicsit úgy néz ki a karakter, mint a Death Strandingban a főszereplő. Azt is tudtam, hogy úgy a legkönnyebb barlangot találni (amikben mindig van nyersanyag) ha felveszek egy "eltűnt személy" típusú küldetést, mert ezek sokszor barlangban vesznek el. Szóval megvolt minden, hogy nekiállhassak.

Felszálltam, és nekiálltam még konfigolni a HOTAS-t. Többek között beállítottam a "Scan mode (Toggle)" nevű gombot. Eután a Csillagtérkép segítségével beállítottam két ugrást, az egyiket a bolygóhoz, a másikat pedig a barlanghoz. Megérkezés után kb 30 Km-re voltam a barlangtól az űrben, és bekapcsoltam a Scan mode-ot, hogy nehogy valami meglepetés érjen. Az első scan máris feltárt egy ellenséges űrhajót a célpont közelében, aki szintén észrevett. Ismét megnyomtam a Scan mode Toggle gombot, de mint kiderült, a gomb valójában "Toggle On" működést valósít meg. Mivel nincs Pause (MMO) nem sikerült megtalálnom, hogy hogy tudok kilépni Scan modeból (szóval amikor lőni akartam, mindig csak scannelt egyet), így az ellenség simán lelőtt, miközben a gombok listáját kutattam vadul.

Újabb ébredés, utazás az űrállomásra, újabb 5 perc várakozás az űrhajóra, újra odarepülés. Ezúttal nem volt ott ellenség, le tudtam szállni simán. Bementem a barlangba, ami nagyon mélynek és bonyolultnak bizonyult. Azt eddig nem mondtam, de jelenleg nincs térkép, szóval neked kell emlékezned, hogy merre mentél. Ez az űrállomásokon is nehézkes, de ott legalább ki van minden táblázva. Itt viszont egy sötét barlangban nincsenek támpontjaid. Találtam egy szűk járatot, ahová be akartam kúszni (lefeküdni se volt triviális, mert mint kiderült, sok hely kell, hogy a karakter le tudjon feküdni). Kb. két méter után a karakter beszorult a falba (bug). Innentől kezdve semmit nem tudtam csinálni, se ki, se be. Szerintem így keletkeznek az eltűnt személyek... Backspace-szel öngyilkos lehetek, hogy újraszülessek a szobában. A másik módszerrel simán csak kilépek menübe, ami azért jobb, mert az időközben felszedett cuccok nem vesznek el.

A bányászás egyébként előg időigényes, mert egy kis minigame-et kell játszani. Fel kell hevíteni a sziklát, hogy szétroppanjon, és kiessenek belőle az ércek. Ugyanakkor nem szabad túlhevíteni sem, mert akkor felrobban, ami egyrészt sebez (akár meg is öl), másrészt meg a robbanás szétszórja az érceket és keresgetni kell őket.

A következő napokban továbbra is a bányászással, illetve az "eltűnt személy" küldetés megcsinálásával próbálkoztam, de a játék borzalmasan instabil. Egyszer sem kellett még visszautaznom, mert addigra valami bug miatt a szobában kötöttem ki újra. Eltűnt személyt sosem sikerült megtalálnom (óriásiak a barlangrendszerek), bányászni is max 2 sziklát sikerült egy kísérletre. A teljesség igénye nélkül a következőkkel szembesültem:
- elvesztette a kliens a kapcsolatot a szerverrel (3x). Ilyenkor megint az ágyadban ébredsz belépéskor.
- a hiperugrás nem működik a barlangokhoz. Az első barlang óta csak nagyritkán sikerül gyorsan odautazni. Ugrás nélkül megtenni egy 400 Km-es utan 10-15 perc is simán megvan, és valamennyire figyelni is kell közben, mert a hajtőmű túlmelegedhet.
- elvesztettem a bányász toolt (2x). Szerintem annyi történt, hogy ahelyett, hogy eltette volna a tokjába, ledobta a földre, az meg úgy működik, mint a kávéspult - soha nem látod többé. Pl. javasolták azt is, hogy dobjak le a földre elágazásoknál tárgyakat, hogy megtaláljam az utam a barlangrendszerekben, de bármit dobok le, az átesik a padlón.
- nem működött a lift, ami kivisz a lakónegyedből. Át kellett mennem egy másik szerverre.
- az űrhajó terminál nem tudta előszedni az űrhajóm. Szerencsére két űrhajóm van, a másikkal el kellett repülni egy másik állomásra, és az ottani terminál már jó volt (és megjavította a bugosat is).
- nem tudtam felvenni a kibányászott ércet. A barlangban baromi sötét van, ezért kell az elemlámpát használni. Annak meg annyira erős a fénye, hogy nem látszik tőle a context menü (halvány világoskék betűk a nagy fehér fényben). Az "Elpakol" (Stow) opció helyett véletlenül a "Hordoz" (Carry) opciót választottam, miközben már a kezemben volt a bányászcucc. Ez bezavart erősen, de szerencsére le tudtam nézni a kezemre és így már át tudtam tenni a hátizsákba. Így felszabadult a kéz, és ismét fel lehetett venni érceket.

Verdikt
Nem tudom, hogy lesz-e ebből valaha is játék.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



ez ugy hangzik mintha valami amugy is tulbonyolitott jatek parodisztikus leirasa lenne. eleg kellemetlen, asszem nem fogok ra penzt kolteni, pedig a videok alapjan igen csabitonak tunik meg fel (vagy meg felsem?) kesz allapotban :-/

"okey-dokey!"



1,5 éve kipróbáltam egy akkori verziót, ugyanezek a hibák voltak ott is. Ezek szerint semmit nem csináltak vele azóta sem. Akkor még olyan probléma is volt, hogy egy 27 percig tartó hiperugrás után, még olyan 50 percet kellett repülni a célig, ahol annyi történt hogy felvettem egy dobozt, majd ugyanez az út visszafelé. Számoljunk egy kicsit, 2 és fél órás utazás a küldetés helyszínére meg vissza, ami nem tartott tovább 4 percnél. Én sem tudom hogy akarnak ebből egy működő verziót összehozni, de nem lesz ember aki ennyit fog várni egy játékban, mindezt úgy, hogyha meghal a karakter, akkor elölről megy az egész műveletsor.
2011-ben kezdték a fejlesztést, megkapták hozzá már a fél világ pénzét is, és még mindig olyan állapotban van, hogy kellene neki vagy 4 év még mire játszhatóvá varázsolják. Ez egy pénzmosoda szerintem, mert játék az soha nem lesz belőle.



Át kellett mennem egy ugyanabban a naprendszerben lévő bolygóra, 31 millió (vagy milliárd? majd megnézem este) kilométer vagy ilyesmi. Konkrétan átkapcsoltam Youtubera utazás közben, mert ez is jópár perc volt.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Ez totál életszerű. Szerinted Han mit csinál ilyenkor?

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



10 even belul jo lesz ez. En direkt nem nezek semilyen alpha buildet, csak feleslegesen basznam el magamnak az elmenyt egy tizedkesz jatekkal. Turelmesen kivarom inkabb amig befejezik, nem akarom elore telepumpalni magam negativ elmenyekkel.



Tabletop simulator

Faszányos, tetszik! Kár hogy a haverok nem játszák, így egy rakás játékot lehetne pedig nyomatni. Pár hotkey van csak, amit meg kell tanulni a gyors játszáshoz, de utána már minden tök gyorsan nyomatható. Persze VoIP erősen javallott hozzá a teljesebb élményért.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Mi is toljuk par hete ismerosokkel vasarnaponkent. Fokent Clank!, Lords of Waterdeep, Carcassonne megy. Probaltunk meg par egyeb cuccot is, igazabol nagyja hibatlanul mukodott.

Amilyen olcso altalaban azt lehet ra mondani, hogy baromira megeri. Aztan lehet tolni barkivel amihez epp kedv van. Gondolom itt is vannak paran akiknek megvan / szeretne is jatszani valamivel.



GalCiv 3
Háááát, nem értem igazán, miért istenítik. Nagyon sok usability issue jött elő már első percekben is. A ship designer szép-szép, de erősen túlbonyolított, ha csak pl frissíteni akarnál pár alkatrészt. Ez nagyon nem az én játékom.



Az vele a problémám, hogy ha ez koncepcionálisan ilyen, akkor az villámgyorsan megöli a játékot, hiszen a mai felgyorsult, "mindent azonnal" mentalitással ez gyökeresen szembemegy. Én se akarok 30 perceket utazni A és B pont között, egy átlag mai játékos meg már 3 perc után is lázadna. Arról nem is beszélve, hogy milyen "játékélmény" az, hogy az emberek inkább átkapcsolnak egy másik ablakba filmet nézni utazás közben...

Ha Roberts ezt nem tudja megérteni, mert ő még a régi designer hardcore-abb stílusát akarja erőltetni, azzal iszonyú pofonokba fog belefutni. Remélem nem olyan a tag, mint Kojima, aki minden faszságot le tud tolni a dev team torkán.

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Kéne egy csoport, ahol be lehetne szállni játszani. A carcassone is érdekel, még soha nem játszottam. Szóval ha noobnak elmondjátok hogy kell játszani, beszállnék. Cserébe nagyjából el tudom mondani hogyan kell arkham horrorozni.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Ott a Discord, a szabályokat meg bárki el tudja olvasni neten :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut


Lou képe
Lou
Donator

Szintén érdekelne. Barátokkal anno megvettük vagy 8an a játékot aztán pár kudarcba fulladt 1-2 órás próbálkozáson túl ténylegesen játszanunk már nem sikerult...

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Vagy meg kell oldani, hogy a játékbeli monitoron menjen a böngésző, és akkor lehet űrrepülés közben RW-zni ablakváltás nélkül. Integrált Office-szal pedig melókompatibilis is lenne.

Sors bona, nihil aliud.



Zoo írta: Vagy meg kell oldani, hogy a játékbeli monitoron menjen a böngésző, és akkor lehet űrrepülés közben RW-zni ablakváltás nélkül. Integrált Office-szal pedig melókompatibilis is lenne.

Welcome to Eve Online :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Sunyi írta: Tabletop simulator

Bocs, a lustaságomért! Van benne bármi business logic, vagy azt csinálsz a játékokkal, amit szeretnél (mint irl)?



Van egy asztal, tudsz rá dolgokat tenni kb ennyi, semmilyen logika nincs, ami társasjátékot a kedves modderek belepakolnak azzal tudsz játszani.

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Köszi!



Így van. Ha akarod, nagyítod a tárgyakat, forgatod, mozgatod. Duplikálhatod, törölheted, le és felfordíthatod. Megkeverheted, dobhatsz x oldalú kockákkal, betölthetsz saját tárgyakat, paklikat. Mozoghatsz a kamerával, zoom, forgatás, nézőpont váltás stb.

Van fizikája a dolgoknak, el lehet pöckölni, eldobni és csúszik egy kicsit az asztalon, vagy gurulnak.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



The Wolf Among Us

Egyszerűen bajban vagyok ezekkel a játékokkal:

- ha játékként akarom értékelni őket, akkor a nemlétező játékmenet miatt rosszak,
- ha sorozatként / filmként, akkor meg a gyenge kivitelezés és forgatókönyv miatt véreznek el.

Mindig az utóbbira szoktam szavazni, és sajnos a végeredményt itt is lehúzta a filmes szemlélet. Nem tudom, hogy a képregény milyen, de a játék egy hatalmas tonális összevisszaság, ahol elég nagy problémát jelent az, túl gyakran akarja véresen komolyan venni magát. Pl. Hófehérke éppen ki van akadva azon, hogy más szexuális fétisének a tárgya, rohadt komoly a jelenet, te meg fekszel a röhögéstől, mert hát baszki, HÓFEHÉRKE. A kis hableány kurva, és akkor ez elő van adva valami tragédiaként, én meg könnyezem a röhögéstől, hogy kurva a kis hableány, vajon mit szólhat ehhez Triton? Nem működik, sehogyan sem, viszont amikor vicces is akar lenni, az általában jó.

Maga a cselekmény egy tizenkettő egy tucat "murder mystery", de igazából el lehet lenni vele amiatt, hogy Bigby egy jól összehozott karakter... már ha az ember keserves kínok árán kiveri a fejéből azt, hogy itt most a Három kismalacban és a Piroska és a Farkasban megismert mesebeli farkas küzd a saját démonaival. Tulajdonképpen csak miatta lehet végigülni az öt epizódot, bár erős ellentmondást érzek abban, hogy Bigby a történet során egyre inkább alámerül a farkasösztönben, a döntéseidtől függetlenül viszont mindenképpen a pozitív oldalon végzi.

És hát ez az igazi rákfenéje ezeknek az interaktív meséknek: nincs nagy jelentőségük az egyes döntéseidnek. Szvsz az epizodikus formátum abszolút gúzsba köti annak a lehetőségét, hogy te befolyásold a cselekmény lényegét, mert hát egyszerűen nem lehet nagy dolgokat a kezedbe adni. Ehelyett itt-ott eldönheted, hogy ki mellé állsz vagy hogy a megadott nyomozási helyszíneket milyen sorrendben látogatod meg, aminek az eredménye többségében az, hogy hauzdik egyet a játék: te most naaaagyon befolyásoltál valamit, nézd, megmentetted ennek a szereplőnek az életét. Aztán persze pont az a szereplő fog alig feltűnni a későbbi részekben, a cselekmény szempontjából pedig nulla jelentősége van annak, hogy él-e vagy hal.

A látványt és a zenét ugyanakkor tényleg nem érheti kritika, nagyon kellemes stílusa van a grafikának, a soundtrack pedig nem tolakszik, mégis emlékezetes tud lenni minimum a főcím erejéig.

Hát, ha ez a legjobb Telltale széria, akkor nem sajnálom nagyon, hogy kimaradt az "interaktív sorozatos" munkásságuk többsége.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Lou képe
Lou
Donator

Hát nem a héten, de 1-2 hónapja:

Uncharted 4: A Thief's End

epikus. jó és rossz értelemben is.
2x olyan hosszú mint a többi Uncharted játék, ami nekem már soknak bizonyult...
sajnos nem elég változtatos a játékmenet, ahhoz, hogy lekössön ilyen hosszan, még ha jó is a sztori, meg a karakterek, szövegek, stb.

de még az elnyújtás ellenére is pozitív élmény volt, korrekt lezárást adtak Nathan Drake-nek

a héten pedig ha már úgyis beteg voltam, akkor nekiugrottam az utolsó résznek is:

Uncharted: Lost Legacy

szeretem Claudia Black-et, de vhogy ez a Chloe karakter elég sótlan lett. hangulatilag messze a leggyengébb, a karakter interakciók sokszor kimerülnek a NatGeo doksi szintjén, ez kevés kérem ahhoz, hogy berántson egy játék

az első harmadát kitevő térképes bejárós, gyűjtögetős fejezet mondjuk bejött, azután sajnos visszakerült az ember a szokásos vasúti sínre és roboghatott végig a halmozott kliséken, illetve korábbi részekből újrahasznált játékelemeken.

volt néhány ötletesebb feladvány, de többségük az unalmas / zavaró kategóriát képviselte.

szerettem az Uncharted szériát, de örülök, hogy vége, ez a az utolsó fejezet már nagyon erőltetettre sikeredett és a 4-esnél is erősen rezgett a léc.

kinézetileg, mozgásilag, rugalmasságilag persze továbbra is mocsokjó volt mind2.
nem semmi amit Naughty Dog-ék képesek alkotni, és kihozni a PS4-ből, nagyon bízom benne, hogy Last of Us 2-ben nem fogok csalódni.

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Lust for Darkness
Háááát, története kb mint egy tesco gazdaságos King kötet. Ráadásul a polgárpukkasztó erotikán kívül nincs is igazán mit mutogatnia: nem mondanám különösképp szépnek, a menekülős / settenkedős részeket gyűlölöm walking sim-ekben és itt is, a grafika meh, hangok/zene/animáció is. A történet végső csavar pedig nagyon látszott előre.

6/10

Vanishing of Ethan Carter (Redux)
Ez legalább jól néz ki, szép a zenéje, és a történet mondhatni összeszedett. Viszont van egy-két puzzle ami egyszerűen szarul van megcsinálva és bugos. Cserébe tényleg szép tájakat raktak össze.

8/10



Tabletopot én is beszereztem, ha van nem túl bonyolult game, jövök :D (Plusz van egy rakat, Warhammer is, amihez van magyar szabályrendszer. HUN-ra köll rákeresni a műhelybe és dob egy rakatot).



Mondanám, hogy érdekel, de nem ismerem a szabályrendszerét.

Illetve egy warhammerhez képest hogyhogy nem túl bonyolult game-be állnál csak bele?

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Amihez van magyar leírás, az jöhet kurva bonyolultba is :D Csak 50 oldal angol szövegen átrágni magam, hogy utána lehet sosem játszom újra a játékot, nincs kedvem :D



Még szerencse, hogy írtam a vámpír kártyáról ide magyarul egy bemutatót! =D

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Resident Evil 7 má' megin'

Valahogy mindig sikerül visszatérnem ehhez a játékhoz valami befejezetlen ügy miatt. Anno végigjátszottam az alapjátékot normalon, aztán tavaly a DLC-ket (amik egyébként többségükben szerintem kurva jók, sokkal jobb kontentet kapott ez a játék, mint a Resi 2 remake), most meg végre nekiveselkedtem a Madhouse nehézségnek.

Ez tulajdonképpen az igazi, klasszikus RE játékmenet akar lenni limitált mentéssel és sok szívással, de valójában sokkal több annál. Annak idején a normal nehézséggel volt néhány gondom:

- Az esetek többségében egy kicsit túl sok cuccot kapsz, mert valahogy nem sikerült igazán jól kibalanszolni a craftingot. Nem komoly gond, mert az erősebb fegyverekkel azért nagyon kell spórolni, de ettől még gond, mert még a legszarabb pisztoly is effektív tud lenni.

- Itt-ott túl sok a könnyen lőhető ellenfél, ami a kameranézettel együtt a horrorból egy picit az FPS felé löki a játékot néhol.

- Jack Baker egy kicsit jobban üldöz, mint pl. Mr. X a Resi 2 remake-ben, viszont nagyon könnyű vele "dulakodni", és így nem igazán jelent fenyegetést.

Na, a Madhouse szerencsére ezeket mind megoldja és elég jelentősen át is fazonírozza a játékot, nagyon pici túlzással kb. az eredeti RE 2 B szcenárióinak felel meg. Összességében kevesebb cuccot kapsz, ellenfélből is KEVESEBB van, de sokkal keményebbek, Jack meg agyonver, mint az állat, ha nem figyelsz. Pluszban a játékban található lőszer / herbök jelentős részét RNG alapján variálja a játék (jobban, mint normalon, ott csak a dobozokból kapsz valamennyire random lootot), jó néhány tárgy helyét meg eleve megváltoztatja.

Aki játszott a játékkal, tudja, hogy a mindenfelé elrejtett érmék megtalálásával lehet bizonyos dolgokat unlockolni. Madhouse-on sokkal több érmét lehet találni, cserébe viszont van három új unlock is (attack bonus, defense bonus, illetve a normalon szimplán megtalálható Scorpion key át lett helyezve egy ketrecbe), ami elég durván befolyásolja a döntéseidet a fejlődést illetően. Meg lett variálva pl. az is, hogy hogyan kell megszerezni a shotgunt, a javítható erősebb pisztoly viszont átkerült egy late game helyszínre. Így most a "broken shotgunt" van értelme megjavítani a kertben lévő repair kittel, ami egy erősebb puska kevesebb tölténnyel a tárban és hosszabb reloaddal. Tökre átszabja azt, hogy hogyan kell bánnod a shotival, fun.

A craftolás is jobb lett azzal, hogy nem igazán dobálja a hozzávalókat a Madhouse. Emiatt főleg a játék első felében a túléléshez éppen nem szükséges dolgokat (pl. stimulánsok, burner fuel) rendszeresen le kellett bontanom ahhoz, hogy aztán az így kapott elemekből csináljak valami hasznosat (pl. gyógylöttyöt).

Teljesen meg voltam győződve arról, hogy a hetedik és a második rész remake-je közül az utóbbi a jobb, de a "Madhouse-élmény" után már inkább a Resi 7 a személyes favoritom. Változatosabb benne az üldözősdi (Jack egy keményebb Mr. X, aki elől inkább menekülsz, mint rejtőzködsz, Marguerite elől viszont abszolút bujkálni kell) és maga a játékmenet, de valahogy modernebbnek, félelmetesebbnek érződik az FPS nézőpont is. Na meg persze a pécés szívemnek kedves az is, hogy ez az első Resident Evil játék, amit abszolút kiválóan lehet egérrel és billentyűzettel játszani.

Másrészt meg oké, elég frankón sikerült átírni a Resi 2-t a remake-hez, de a 7-ben valahogy jobban működnek a karakterek. A Baker család kurva nagy poén, a szereplők meg remekül ötvözik a különböző horrorkliséket (Jack egy slasher gonosz, Mia egy deadite az Evil Deadből, Lucas a Fűrészen szocializálódott, Marguerite meg az az igazi, Légyből szabadult body horror), egy élmény, a Bloodhoz hasonló műfajösszegzés.

A végére persze egy nagy baromság lesz az egész, de itt még az is kellemes érzés, ahogyan a Resident Evilt kezdetben csak nyomokban tartalmazó cselekmény eljut odáig, hogy már megint ott van előtted a kurva nagy szörny, a helikopterről meg már megint dobják az elpusztításához tökéletes szuperfegyvert. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A RE7 nekem is tetszett volt egy hangulata, de a vége felé egy rejtvény annyira elborult lett, hogy ahhoz nekem bizony Youtube kellett.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Amúgy szórakoztató fejtörőzés van a játékban és az opcionálisak között akad fondorlatosabb is, viszont arra tippem sincs, hogy a továbbjutáshoz szükségesek közül melyik lehet képes kifogni bárkin is. Talán a "születésnapos" részre mondanám azt, hogy az egy korrekt darab, ahol gondolkodni is kell (ami a korábbi RE-k fejtörőihez képest hatalmas fejlődés egyébként :D), de annyi.

Viszont van egy DLC, a Bedroom, ami csak egy nagy fejtörő és kurva jó.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Én kb. a RE5-el játszottam előtte, így a szülinapi partys fejtörőhöz hasonlóra nem nagyon számítottam, bár előtte is voltak hasonlóakm de 10 perc után mentem Youtubera Walktrought nézni, hogy mi a megoldás

ShowHide spoiler #

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!