Tiszta sor, és ez az, ami engem rohadtul idegesít a Microsofttal kapcsolatban: hogy maga a játék pöpec, az online élmény is top, de az oprendszer szerkezetére szabott megoldások miatt nagyon sokan le fognak morzsolódni már a boltnál. Miért nem indult el neked a FH3? A fasz tudja, de biztos, hogy valami egyszerű hülyeség miatt. Tuti, hogy nem fog így maradni a "bót", mert a MS-nál nem hülyék dolgoznak, de röhej, hogy a beígért Store-átszabás igazából már két nagy Win 10 update-et késett minimum.
Az ilyesminek nagyobb prioritásnak kellene lennie, főleg úgy, hogy nem egy játékkliensről van szó, hanem arról a programról, ami az összes alkalmazás-frissítésedet kezeli. Meg lehet vele barátkozni, a gondjaidat is meg tudod oldani, csak simábban kellene mennie az egésznek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nekem egyfolytában szórakozik a Forza-kal. Aztán egy idő után feladtam.
Ami még nagyszerű, hogy külső SSDre ki lehet ugyan rakni a játékokat, de nem hordozható, csak azon az egy rendszeren használható. Nagyszerű. Steam, UPlay, Origin érdekes mód mind tudja.
Zaxx nem írtál végül a AOE DE -ről. Most belenéztem, de elborzasztott. Remekül néz ki, DE!
Azt még meg lehet szokni, hogy a pathfinding-ot úgy hagyták ahogy van (szar), de mi ez a random nehézségi szint? Azt hittem én vagyok hülye, aztán látom a fórumokon, hogy ez ilyen. Pl. görög 2. pálya, 30 mp alatt lerohan 15 lovas, amikor még kőkorszakban tudsz csak bunkósbotos emberkéket gyártani. 3-4 szer indítottam újra, de csak jönnek azonnal és instant lose. Aztán továbbolvastam, hogy van több pálya is, ami csak "csalással" nyerhető (pl. azonnal építkezz be az ellen bázisára és falazd körbe magad).
Nem írtam róla, mert még nem vettem meg. :D Csak a bétával játszottam elég sokat, és abban benne volt a görög kampány (na meg az eredeti játékban is kb. ugyanez), szóval vágom, miről beszélsz.
Van néhány ilyen, erősen problémás balanszú, trükkös pálya, és a gép egyébként is szemét módon játszik, szóval kell egy kis kitartás néhol. A megoldás általában az ezeken a korai pályákon, hogy nagyon gyorsan le kell nyomni az egyik ellenséges bázist. Ezt nem olyan nehéz megoldani, mert ez elején gyenge az ellen, de kicsit kaotikusnak fogod érezni, és jól jön a starcraftos mikró hozzá. :D
Pl. a második (vagy mindjárt az első talán?) görög pályán az a cudar, hogy borzalmas kezdőpontra rak a játék, és tényleg csak a délre lévő ellenséges bázis az, ahol normálisan lehet termelni. Nincs mese, ki kell őket nyírni: a kezdő emberkéiddel gyilkolni a parasztjait, ahol éred, szépen fokozatosan a seggébe építkezni és ellehetetleníteni. Onnantól már nincs gond, hamar túlerőben leszel.
A pathfindingot meg nem hagyták úgy, mert az eredeti játékban még rosszabb volt, csak úgy tűnik, nem sikerült elég jól az ápgréd.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Első pálya az, de azt ösztönből eleve úgy kezdtem, amikor megláttam felderítésnél, hogy mellém van rakva a bázisa, így az tényleg könnyű volt.
Nem emlékszem már milyen volt a pathfindig az eredetiben, de nehezen tudok rosszabbat elképzelni a mostaninál (oké Tropico-ban rosszabb, de az egy városépítő). 5 katona képes egymást úgy blokkolni mozgás közben, hogy 1 kardcsapás nélkül elhullanak közelharcban. Ha meg 1 kockát blokkol valaki (például épületek között), akkor mindenki elindul kilométeres túrára.
Az AoE DE egyik hiányossága, hogy nem igazán készült hozzá új kontent, csak a régi kampányok lettek módosítva úgy, hogy az eredeti játék rosszabb / hiányosabb küldetéseit kiszedték, a helyükre meg újakat csináltak.
Jó cucc nagyon, igazából simán veri is néhol az eredeti pályákat, az meg tök jó, hogy főleg olyan eseményeket dolgoz fel, amik az alapjátékból hiányoznak. Pl. Nagy Sándorral az AoE 1-ben csak a görög kampány utolsó pályáján lehet "találkozni" úgy, hogy nincs is rajta a térképen, mint hero unit (szerencsére a DE-ben ezt a küldetést pont lecserélték egy sokkal jobbra, ahol már ott van ő is). Na, itt kapott két kampányt, és még egy kis változatosságot is sikerült csempészni hozzá azzal, hogy nem a görög, hanem a makedón népet irányítod (őket a Rise of Rome kiegészítő adta hozzá a játékhoz annak idején, de a kampányban egyszer sem voltál velük).
Ráadásul szépen meg lett írva mindenhez a történelmi háttér is, szóval csak annyival tudnak kevesebbet ezek a pályák a hivatalos kontentnél, hogy nincs hozzájuk szinkronos briefing meg illusztráció.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha már nekró, legyen kövér: a Microsoft lassacskán, de folyamatosan peccseli a játékot, szóval ezek a tavalyi gondok már ki lettek javítva. Tökéletes persze sosem lesz pl. a pathfinding, mert a DE az eredeti Genie motor módosított verzióján fut, szóval az alapja elég primkó (pl. az egységek négyzet alakúak a motorban, így sokat ütközgetnek egymással), de sokkal jobb, mint a régiben. Beraktak egy adag apró pluszinfót meg néhány, a makrót könnyítő dolgot is (pl. beállíthatod, hogy a munkás automatikusan újraépítse a farmot, ha kiürül, az UI meg folyamatosan mutatja, hányan dolgoznak egy-egy nyersanyagon meg hogy éppen mit gyártasz és az hol tart, sokat számít).
A kampányok viszont igazából olyanok, mint voltak, szóval hol könnyű, hol brutális tud lenni néhol a játék (a nehézségi szintek meg nem igazán számítanak standard és afölött), de azért megoldás az mindig van. Sajnos viszonylag alaposan át kell látni a játékot néhány küldetés teljesítéséhez, de a mellékelt hintek és a tech tree nagyon sokat segítenek. Az előbbiekkel mondjuk érdemes egy kicsit kritikusnak lenni, mert pl. a babiloni kampány hetedik pályáját háromszor kellett újrakezdenem amiatt, hogy a hint a védekezést és a falépítést javasolta, közben meg egyszerűen felesz a két AI, ha a gyengébbiket nem darálod be gyorsan, amíg építkezik. :D
Mivel néztem, hogy borzalmasak a Steamen borzalmasak a global achievement statok, a játékosok nagy többsége meg egyszerűen nem tudja megcsinálni a kampányokat, néhány tipp:
- Az olyan pályákon, ahol már nagyban rohan le az ellen, amikor te még csak éppen beröffentetted a gazdaságot általában van valamilyen fix pont, ahonnan rád tud özönleni nép. Az AoE AI-ja szemét, pl. imád chariotokkal elszáguldani a védőid mellett, hogy szétgyakja a munkásaiadat, szóval érdemes tornyokat, vagy akár falat építeni a problémásabb helyekre. Tornyokat meg egyébként is érdemes építeni szinte bármikor.
- A szopatásra mindig van valami ellenszer. Ha pl. baromi sok papja van az AI-nak, gyárts chariotokat, mert azok szinte immúnisak a conversionre. Sok az íjas? Lovasság kell ellenük vagy ha a néped faszán íjászkodik, csinálj jobb íjászokat.
- Sokan ott cseszik el, hogy balanszolt gazdaságot akarnak csinálni, közben meg ez egyszerűen nem az a játék. A kaját rohadtul túl kell termelni kb. mindig, de mivel négyféle nyersanyag és négyféle kor van, így erősen szituációfüggő, mire van szükséged.
- Az 50-es egységlimit elég szívás, szóval néha egy kicsit zsonglőrködni kell a dolgokkal. A government centerben must have fejlesztés az, amelyik felezi a barrakkokból jövő egységek igényét, a Del gombbal meg azonnal meg tudod ölni bármelyik egységedet, ha kéne a hely másnak. Na meg hát kicsiből kell sokat kihozni, szóval tech-elni kell folyamatosan, a seregösszetételnek meg pontosnak kell lennie randomkodás helyett.
- Az AoE alfája és omegája a random map, szóval érdemes a kampány helyett inkább ott kitapasztalgatni a dolgokat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Úgy tűnik, hogy itt valami tízelés megy: https://www.ageofempires.com/hyse/
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_lCXMHE4auY
A honlap alján van egy jelszóval védett rész, a videó mindenféle számokat és betűket rejt, de valószínűleg a mellékelt képeken is van hint a megoldást illetően. Az Elric sanszosan egy anagramma a Relicre (gyk: az Age 4-et a Relic Entertainment fejleszti), a 4-es szám pedig többször is feltűnik itt-ott, szóval valószínűleg valami Age of Empires 4 lesz itten.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most próbálgatom a Project Celeste-et és összességében bejön.
Ez konkrétan az Age of Empires Online, amit 2014-ben lőtt le az MS, mert hát jól megbuktak vele 3 év leforgása alatt. Az Age Online egy free-to-play MMORTS volt, amit sikeresen tönkre vágott a borzasztó üzleti modell, a GFWL, na meg a lassan csordogáló és megjelenéskor kevés kontent.
Na, a tavaly megjelent Celeste ezzel szemben teljesen ingyenes, tehát az eredetileg méregdrága fizetős tartalmak és a prémium fícsörök alapból elérhetőek benne + rengeteg új kontent került bele. Így sokkal kevesebb a grind, ami van, az pedig elsősorban a tényleges játékmenetre megy el, ami igazából a szokásos Age of Empires kicsit áromvonalasított, gyorsabb verziója egy adag RPG elemmel nyakon öntve. Alapvetően választasz egy nemzetet (görögök, egyiptomiak, az Age of Mythology-ból ismerős "északiak", babiloniak, perzsák, kelták + elvileg még idén jönnek a rómaiak), amihez kapsz egy fővárost, amit folyamatosan fejlesztesz, miközben NPC-ktől veszed fel az RTS-küldetéseket.
Az RTS játékmenetet illetően meg van néhány jó, néhány érdekes és kevéske rossz változatás. Pl. a storage pitekből / granarykből / mining campekből / satöbbikből egységes storehouse-okat csináltak, ami remekül streamline-olja a nyersanyaggyűjtést. A villagerek alapból gyorsabbak, mint bármelyik másik Age játékban, a farmépítés viszont lassabb és drágább, szóval fontosabb a pálya felfedezése, hogy minél tovább tudjad kihúzni a kajatermelést farmok nélkül = aktívabb a játékmenet kicsit, fontosabb a map control. Az egyik korból a másikba lépés is könnyebb, pörgősebb, szóval összességében egy kicsit starcraftosabb a tempó.
Ehhez a játékhoz ez remekül passzol is, mert sok a küldetés (és elég változatosak is), szóval jó, hogy 20 perc alatt le lehet rendezni egy pályát. Ami viszont fura, hogy a nagy áramvonalasítás nem mindenhol sikerült, pl. a házak tovább is csak 5-tel növelik a populációs limitet, miközben tele van a játék olyan egységekkel, amik 2-t vagy 3-mat foglalnak, szóval lehet spammelni a házakat napestig sokszor.
Sajnos átvették az Age of Mythology hard counter szisztémáját is, ami rohadtul kő-papír-ollóvá teszi a játékot (sokkal jobban, mint mondjuk az SC-ben). Pl. ha csinálsz egy adag olyan gyalogost, ami csak más gyalogos katonák ellen jó, akkor az ellen borzasztó nagy mészárlást tud rendezni egy sokkal kisebb létszámú lovassággal is. Az AoM-ban jelentős létszámfölénnyel még akkor is el lehetett lenni, ha egyébként rossz egységeid voltak a melóhoz, itt viszont sokkal szigorúbb a dolog, szóval nagyon oda kell figyelni. Ha ez valakinek bejön, akkor szeretni fogja, ha nem, akkor utálni, de igazából kezelhető, csak meg kell szokni és jobban kell figyelni arra, hogy mivel nyomul az ellen.
Nekem eddig nagyon tetszik a dolog, pedig játszottam én annak idején az Age Online-nal, csak hát élvezhetetlen volt a sok paywall miatt. Itt ilyen nincs, szóval végre kiderült, hogy nem szarral gurigázott annak idején a Robot Entertainment és a Gas Powered Games, csak az MS baszta el a bulit. Az meg egészen sokkoló, hogy elég sokan játszanak a játékkal, a fejlesztők pedig gyártják a közösségnek a kontentet folyamatosan, pl. most jött ki egy új kampány, vannak szezonális eventek, heti rotációban mindenféle gear.
Olyan az egész, mint egy kiadói támogatásból készülő live service játék, egyedül a lehúzás nincs benne. :D RTS fanoknak erősen ajánlott.
A ResetERÁs inszájder infók szerint az Age 3 Definitive Edition jövő év közepe környékén jön, az Age 4-nél pedig 2021 a tervezett megjelenési dátum. Maga az Age 4 meg tulajdonképpen egy reboot, szóval az Age 2 lesz pepitában, modernizálva, csak hát felmerülne a kérdés, hogy ha reboot, akkor miért nem az őskortól-ókortól kezdik. Az ok állítólag az, hogy az MS a negyedik rész után szeretne majd csinálni egy Age of Mythology 2-t is, szóval az ókort arra tartogatják valószínűleg.
Az Age 2 DE meg kijött, ofkorsz viszik mint a cukrot és összességében elég jól is sikerült. Követtem a closed betát, ahogy tudtam és az még a legutolsó verziónál is nevetségesen rosszul futott (pedig az utóbbi időben már hetente tolták a peccseket), szóval tulajdonképpen csodát csináltak a megjelenésre a teljesítményt és a bugokat illetően.
Gondok azért vannak, pl. borzasztóan szaggat a játék a magas fps ellenére is, szóval látszik, hogy nem volt egyszerű menet, de ahogyan az MS-nél / FE-nél szokás, majd kikloffolják még ezt. Az HD Editionnél jobban fut (oké, annál nem nehéz, mert engine upgrade ott rohadtul nem volt), szóval az alap fasza.
Maga a játékmenet meg zsír, szerencsére sikerült összerántani mindent, szóval nem az van, mint az Age 1 DE-nél, hogy fél évig elakadnak egymásban az egységek aztán deal with it. Pedig aztán ebbe is belerakták a melót a kontentet illetően, mert az oké, hogy a grafika szép, de írtak hozzá új AI-t, a régi kampányokban meg feljebb vitték az egységlimitet (már ahol lehetett, egy-két pályán azért még ott a 75 a balansz miatt). A Forgotten egyik kampánya, az El Dorado ment a levesbe, helyette kaptunk egy tök újat, a magyar honfoglalást is teljesen átdizájnolták, de állítólag nagyon sok a változtatás a Forgotten Empires által gyártott kampányokban egyébként is.
Nem játszottam még olyan hú de sokat vele (csak a kedvenc old school kampányomat, Jeanna d'Arcot vittem végig, Attilát félig meg innen-onnan egy-két pályát), de az már látszik, hogy az új AI-val csínján kell bánni. Jeanne d'Arcot hardon vittem végig és az utolsó pálya már nagyon kemény volt (úgy, hogy ez az egyik legkönnyebb kampány), szóval ahhoz a nehézséghez itt már tökösnek kell lenni, gyanús, hogy a "pro" szintre lett balanszolva.
Azóta moderate-en csapatom, de a gép ott is jól játszik (imádnivaló, amikor több nép ellen nyomatod, levered az egyiket és ahelyett, hogy feladná, megy a szövetségese bázisához újraépíteni a várost), szóval én "núboknak" a standardot ajánlom. A gép szép bázisokat épít, adott esetben megpróbálja elcsórni a bárányaidat is, oldalba tudja kapni a bázist, tud counter unitokat gyártani a sereged ellen. Pl. az egyik Attila pályát azért kellet elölről kezdenem, mert láttam, hogy nem jön a gép pikemannel, szóval csak lovasságot gyártottam, aztán egyszercsak meglátogatott 30 pikeman. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ja, én is azért szerettem meg nagyon, mert oké, hogy van benne vagy 2 millió bug, de amit bele lehetett tolni ebbe a játékba, azt beletolta a Microsoft abszolút. Gyönyörű grafika, kb. 300 órányi kampány, dedi szerveres multi mindenféle hülye játékmóddal, egy csomó játékmeneti finomítás stb., szóval kurvára ambíciózus project lett ez. A hülyeségeket meg úgyis kijavítják, további kontent is lesz még pont úgy, ahogy a HD Editionhöz is csinálták (a Forgotten Empires csak és kizárólag ezért a játékért létezik, szóval amíg veszik az új kampánycsomagokat, csinálni is fogják, sosem lesz vége) = pöpecség.
Tipikusan olyan cucc, hogy ha nem érdekel az online multiplayer, akkor is simán tolhatod évekig, mert eleve átláthatatlan mennyiségű tartalom van benne + jön is még. Ehhez képest az SCR-t meg majd a C&C-t végigtolod egyszer a régi idők emlékére, de igazából hatalmas újdonságot azok már nem nyújtanak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tiszta sor, és ez az, ami engem rohadtul idegesít a Microsofttal kapcsolatban: hogy maga a játék pöpec, az online élmény is top, de az oprendszer szerkezetére szabott megoldások miatt nagyon sokan le fognak morzsolódni már a boltnál. Miért nem indult el neked a FH3? A fasz tudja, de biztos, hogy valami egyszerű hülyeség miatt. Tuti, hogy nem fog így maradni a "bót", mert a MS-nál nem hülyék dolgoznak, de röhej, hogy a beígért Store-átszabás igazából már két nagy Win 10 update-et késett minimum.
Az ilyesminek nagyobb prioritásnak kellene lennie, főleg úgy, hogy nem egy játékkliensről van szó, hanem arról a programról, ami az összes alkalmazás-frissítésedet kezeli. Meg lehet vele barátkozni, a gondjaidat is meg tudod oldani, csak simábban kellene mennie az egésznek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Dobozos verzió? Ugyan már, itt a kártyás:
https://www.alza.hu/age-of-empires-definitive-edition-d5215299.htm
Tényleg azért fizessen az ember a kiszállításért, hogy kivigyenek neki egy "feltöltőkártyát"? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nekem egyfolytában szórakozik a Forza-kal. Aztán egy idő után feladtam.
Ami még nagyszerű, hogy külső SSDre ki lehet ugyan rakni a játékokat, de nem hordozható, csak azon az egy rendszeren használható. Nagyszerű. Steam, UPlay, Origin érdekes mód mind tudja.
Aki megvette, van kedve vele játszani online?
Létrehoztam egy Discord szervert a magyar játékosok számára: Link
Zaxx nem írtál végül a AOE DE -ről. Most belenéztem, de elborzasztott. Remekül néz ki, DE!
Azt még meg lehet szokni, hogy a pathfinding-ot úgy hagyták ahogy van (szar), de mi ez a random nehézségi szint? Azt hittem én vagyok hülye, aztán látom a fórumokon, hogy ez ilyen. Pl. görög 2. pálya, 30 mp alatt lerohan 15 lovas, amikor még kőkorszakban tudsz csak bunkósbotos emberkéket gyártani. 3-4 szer indítottam újra, de csak jönnek azonnal és instant lose. Aztán továbbolvastam, hogy van több pálya is, ami csak "csalással" nyerhető (pl. azonnal építkezz be az ellen bázisára és falazd körbe magad).
?! ez így most hogy?
Nem írtam róla, mert még nem vettem meg. :D Csak a bétával játszottam elég sokat, és abban benne volt a görög kampány (na meg az eredeti játékban is kb. ugyanez), szóval vágom, miről beszélsz.
Van néhány ilyen, erősen problémás balanszú, trükkös pálya, és a gép egyébként is szemét módon játszik, szóval kell egy kis kitartás néhol. A megoldás általában az ezeken a korai pályákon, hogy nagyon gyorsan le kell nyomni az egyik ellenséges bázist. Ezt nem olyan nehéz megoldani, mert ez elején gyenge az ellen, de kicsit kaotikusnak fogod érezni, és jól jön a starcraftos mikró hozzá. :D
Pl. a második (vagy mindjárt az első talán?) görög pályán az a cudar, hogy borzalmas kezdőpontra rak a játék, és tényleg csak a délre lévő ellenséges bázis az, ahol normálisan lehet termelni. Nincs mese, ki kell őket nyírni: a kezdő emberkéiddel gyilkolni a parasztjait, ahol éred, szépen fokozatosan a seggébe építkezni és ellehetetleníteni. Onnantól már nincs gond, hamar túlerőben leszel.
A pathfindingot meg nem hagyták úgy, mert az eredeti játékban még rosszabb volt, csak úgy tűnik, nem sikerült elég jól az ápgréd.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Első pálya az, de azt ösztönből eleve úgy kezdtem, amikor megláttam felderítésnél, hogy mellém van rakva a bázisa, így az tényleg könnyű volt.
Nem emlékszem már milyen volt a pathfindig az eredetiben, de nehezen tudok rosszabbat elképzelni a mostaninál (oké Tropico-ban rosszabb, de az egy városépítő). 5 katona képes egymást úgy blokkolni mozgás közben, hogy 1 kardcsapás nélkül elhullanak közelharcban. Ha meg 1 kockát blokkol valaki (például épületek között), akkor mindenki elindul kilométeres túrára.
Na, legyen már itt is valami!
Az AoE DE egyik hiányossága, hogy nem igazán készült hozzá új kontent, csak a régi kampányok lettek módosítva úgy, hogy az eredeti játék rosszabb / hiányosabb küldetéseit kiszedték, a helyükre meg újakat csináltak.
De aztán jött a Forgotten Empires egyik pályadizájnere és csinált egy adag új kampányt, itt szépen össze vannak szedve a linkek a letöltésükhöz:
https://steamcommunity.com/app/1017900/discussions/0/1638662230378386568/
Jó cucc nagyon, igazából simán veri is néhol az eredeti pályákat, az meg tök jó, hogy főleg olyan eseményeket dolgoz fel, amik az alapjátékból hiányoznak. Pl. Nagy Sándorral az AoE 1-ben csak a görög kampány utolsó pályáján lehet "találkozni" úgy, hogy nincs is rajta a térképen, mint hero unit (szerencsére a DE-ben ezt a küldetést pont lecserélték egy sokkal jobbra, ahol már ott van ő is). Na, itt kapott két kampányt, és még egy kis változatosságot is sikerült csempészni hozzá azzal, hogy nem a görög, hanem a makedón népet irányítod (őket a Rise of Rome kiegészítő adta hozzá a játékhoz annak idején, de a kampányban egyszer sem voltál velük).
Ráadásul szépen meg lett írva mindenhez a történelmi háttér is, szóval csak annyival tudnak kevesebbet ezek a pályák a hivatalos kontentnél, hogy nincs hozzájuk szinkronos briefing meg illusztráció.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha már nekró, legyen kövér: a Microsoft lassacskán, de folyamatosan peccseli a játékot, szóval ezek a tavalyi gondok már ki lettek javítva. Tökéletes persze sosem lesz pl. a pathfinding, mert a DE az eredeti Genie motor módosított verzióján fut, szóval az alapja elég primkó (pl. az egységek négyzet alakúak a motorban, így sokat ütközgetnek egymással), de sokkal jobb, mint a régiben. Beraktak egy adag apró pluszinfót meg néhány, a makrót könnyítő dolgot is (pl. beállíthatod, hogy a munkás automatikusan újraépítse a farmot, ha kiürül, az UI meg folyamatosan mutatja, hányan dolgoznak egy-egy nyersanyagon meg hogy éppen mit gyártasz és az hol tart, sokat számít).
A kampányok viszont igazából olyanok, mint voltak, szóval hol könnyű, hol brutális tud lenni néhol a játék (a nehézségi szintek meg nem igazán számítanak standard és afölött), de azért megoldás az mindig van. Sajnos viszonylag alaposan át kell látni a játékot néhány küldetés teljesítéséhez, de a mellékelt hintek és a tech tree nagyon sokat segítenek. Az előbbiekkel mondjuk érdemes egy kicsit kritikusnak lenni, mert pl. a babiloni kampány hetedik pályáját háromszor kellett újrakezdenem amiatt, hogy a hint a védekezést és a falépítést javasolta, közben meg egyszerűen felesz a két AI, ha a gyengébbiket nem darálod be gyorsan, amíg építkezik. :D
Mivel néztem, hogy borzalmasak a Steamen borzalmasak a global achievement statok, a játékosok nagy többsége meg egyszerűen nem tudja megcsinálni a kampányokat, néhány tipp:
- Az olyan pályákon, ahol már nagyban rohan le az ellen, amikor te még csak éppen beröffentetted a gazdaságot általában van valamilyen fix pont, ahonnan rád tud özönleni nép. Az AoE AI-ja szemét, pl. imád chariotokkal elszáguldani a védőid mellett, hogy szétgyakja a munkásaiadat, szóval érdemes tornyokat, vagy akár falat építeni a problémásabb helyekre. Tornyokat meg egyébként is érdemes építeni szinte bármikor.
- A szopatásra mindig van valami ellenszer. Ha pl. baromi sok papja van az AI-nak, gyárts chariotokat, mert azok szinte immúnisak a conversionre. Sok az íjas? Lovasság kell ellenük vagy ha a néped faszán íjászkodik, csinálj jobb íjászokat.
- Sokan ott cseszik el, hogy balanszolt gazdaságot akarnak csinálni, közben meg ez egyszerűen nem az a játék. A kaját rohadtul túl kell termelni kb. mindig, de mivel négyféle nyersanyag és négyféle kor van, így erősen szituációfüggő, mire van szükséged.
- Az 50-es egységlimit elég szívás, szóval néha egy kicsit zsonglőrködni kell a dolgokkal. A government centerben must have fejlesztés az, amelyik felezi a barrakkokból jövő egységek igényét, a Del gombbal meg azonnal meg tudod ölni bármelyik egységedet, ha kéne a hely másnak. Na meg hát kicsiből kell sokat kihozni, szóval tech-elni kell folyamatosan, a seregösszetételnek meg pontosnak kell lennie randomkodás helyett.
- Az AoE alfája és omegája a random map, szóval érdemes a kampány helyett inkább ott kitapasztalgatni a dolgokat.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Úgy tűnik, hogy itt valami tízelés megy:
https://www.ageofempires.com/hyse/
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_lCXMHE4auY
A honlap alján van egy jelszóval védett rész, a videó mindenféle számokat és betűket rejt, de valószínűleg a mellékelt képeken is van hint a megoldást illetően. Az Elric sanszosan egy anagramma a Relicre (gyk: az Age 4-et a Relic Entertainment fejleszti), a 4-es szám pedig többször is feltűnik itt-ott, szóval valószínűleg valami Age of Empires 4 lesz itten.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kijött még egy videó, ezúttal a Facebookon:
https://www.facebook.com/ageofempires/videos/1909046089198423/
Eddig arra jöttek rá az emberkék, hogy úgy tűnik, egymásra kell illeszteni a számokat és betűket tartalmazó részt:
rwurl=https://media.discordapp.net/attachments/623547421426974720/623589007904...
Valószínűleg még két hasonló videó lesz, és akkor lehet majd kisakkozni a megoldást.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lol:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Z0MvUDQCNis
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most próbálgatom a Project Celeste-et és összességében bejön.
Ez konkrétan az Age of Empires Online, amit 2014-ben lőtt le az MS, mert hát jól megbuktak vele 3 év leforgása alatt. Az Age Online egy free-to-play MMORTS volt, amit sikeresen tönkre vágott a borzasztó üzleti modell, a GFWL, na meg a lassan csordogáló és megjelenéskor kevés kontent.
Na, a tavaly megjelent Celeste ezzel szemben teljesen ingyenes, tehát az eredetileg méregdrága fizetős tartalmak és a prémium fícsörök alapból elérhetőek benne + rengeteg új kontent került bele. Így sokkal kevesebb a grind, ami van, az pedig elsősorban a tényleges játékmenetre megy el, ami igazából a szokásos Age of Empires kicsit áromvonalasított, gyorsabb verziója egy adag RPG elemmel nyakon öntve. Alapvetően választasz egy nemzetet (görögök, egyiptomiak, az Age of Mythology-ból ismerős "északiak", babiloniak, perzsák, kelták + elvileg még idén jönnek a rómaiak), amihez kapsz egy fővárost, amit folyamatosan fejlesztesz, miközben NPC-ktől veszed fel az RTS-küldetéseket.
Az RTS játékmenetet illetően meg van néhány jó, néhány érdekes és kevéske rossz változatás. Pl. a storage pitekből / granarykből / mining campekből / satöbbikből egységes storehouse-okat csináltak, ami remekül streamline-olja a nyersanyaggyűjtést. A villagerek alapból gyorsabbak, mint bármelyik másik Age játékban, a farmépítés viszont lassabb és drágább, szóval fontosabb a pálya felfedezése, hogy minél tovább tudjad kihúzni a kajatermelést farmok nélkül = aktívabb a játékmenet kicsit, fontosabb a map control. Az egyik korból a másikba lépés is könnyebb, pörgősebb, szóval összességében egy kicsit starcraftosabb a tempó.
Ehhez a játékhoz ez remekül passzol is, mert sok a küldetés (és elég változatosak is), szóval jó, hogy 20 perc alatt le lehet rendezni egy pályát. Ami viszont fura, hogy a nagy áramvonalasítás nem mindenhol sikerült, pl. a házak tovább is csak 5-tel növelik a populációs limitet, miközben tele van a játék olyan egységekkel, amik 2-t vagy 3-mat foglalnak, szóval lehet spammelni a házakat napestig sokszor.
Sajnos átvették az Age of Mythology hard counter szisztémáját is, ami rohadtul kő-papír-ollóvá teszi a játékot (sokkal jobban, mint mondjuk az SC-ben). Pl. ha csinálsz egy adag olyan gyalogost, ami csak más gyalogos katonák ellen jó, akkor az ellen borzasztó nagy mészárlást tud rendezni egy sokkal kisebb létszámú lovassággal is. Az AoM-ban jelentős létszámfölénnyel még akkor is el lehetett lenni, ha egyébként rossz egységeid voltak a melóhoz, itt viszont sokkal szigorúbb a dolog, szóval nagyon oda kell figyelni. Ha ez valakinek bejön, akkor szeretni fogja, ha nem, akkor utálni, de igazából kezelhető, csak meg kell szokni és jobban kell figyelni arra, hogy mivel nyomul az ellen.
Nekem eddig nagyon tetszik a dolog, pedig játszottam én annak idején az Age Online-nal, csak hát élvezhetetlen volt a sok paywall miatt. Itt ilyen nincs, szóval végre kiderült, hogy nem szarral gurigázott annak idején a Robot Entertainment és a Gas Powered Games, csak az MS baszta el a bulit. Az meg egészen sokkoló, hogy elég sokan játszanak a játékkal, a fejlesztők pedig gyártják a közösségnek a kontentet folyamatosan, pl. most jött ki egy új kampány, vannak szezonális eventek, heti rotációban mindenféle gear.
Olyan az egész, mint egy kiadói támogatásból készülő live service játék, egyedül a lehúzás nincs benne. :D RTS fanoknak erősen ajánlott.
Honlap:
https://forums.projectceleste.com
Telepítési útmutató:
https://www.reddit.com/r/projectceleste/wiki/how-to-install-and-play-aoeo-celeste-fan-project
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ezek az RW-n asszem nem voltak:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=rAbI0fewc7w
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SqhtTdBYZmw
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=N6kd1SYHW5k
A ResetERÁs inszájder infók szerint az Age 3 Definitive Edition jövő év közepe környékén jön, az Age 4-nél pedig 2021 a tervezett megjelenési dátum. Maga az Age 4 meg tulajdonképpen egy reboot, szóval az Age 2 lesz pepitában, modernizálva, csak hát felmerülne a kérdés, hogy ha reboot, akkor miért nem az őskortól-ókortól kezdik. Az ok állítólag az, hogy az MS a negyedik rész után szeretne majd csinálni egy Age of Mythology 2-t is, szóval az ókort arra tartogatják valószínűleg.
Az Age 2 DE meg kijött, ofkorsz viszik mint a cukrot és összességében elég jól is sikerült. Követtem a closed betát, ahogy tudtam és az még a legutolsó verziónál is nevetségesen rosszul futott (pedig az utóbbi időben már hetente tolták a peccseket), szóval tulajdonképpen csodát csináltak a megjelenésre a teljesítményt és a bugokat illetően.
Gondok azért vannak, pl. borzasztóan szaggat a játék a magas fps ellenére is, szóval látszik, hogy nem volt egyszerű menet, de ahogyan az MS-nél / FE-nél szokás, majd kikloffolják még ezt. Az HD Editionnél jobban fut (oké, annál nem nehéz, mert engine upgrade ott rohadtul nem volt), szóval az alap fasza.
Maga a játékmenet meg zsír, szerencsére sikerült összerántani mindent, szóval nem az van, mint az Age 1 DE-nél, hogy fél évig elakadnak egymásban az egységek aztán deal with it. Pedig aztán ebbe is belerakták a melót a kontentet illetően, mert az oké, hogy a grafika szép, de írtak hozzá új AI-t, a régi kampányokban meg feljebb vitték az egységlimitet (már ahol lehetett, egy-két pályán azért még ott a 75 a balansz miatt). A Forgotten egyik kampánya, az El Dorado ment a levesbe, helyette kaptunk egy tök újat, a magyar honfoglalást is teljesen átdizájnolták, de állítólag nagyon sok a változtatás a Forgotten Empires által gyártott kampányokban egyébként is.
Nem játszottam még olyan hú de sokat vele (csak a kedvenc old school kampányomat, Jeanna d'Arcot vittem végig, Attilát félig meg innen-onnan egy-két pályát), de az már látszik, hogy az új AI-val csínján kell bánni. Jeanne d'Arcot hardon vittem végig és az utolsó pálya már nagyon kemény volt (úgy, hogy ez az egyik legkönnyebb kampány), szóval ahhoz a nehézséghez itt már tökösnek kell lenni, gyanús, hogy a "pro" szintre lett balanszolva.
Azóta moderate-en csapatom, de a gép ott is jól játszik (imádnivaló, amikor több nép ellen nyomatod, levered az egyiket és ahelyett, hogy feladná, megy a szövetségese bázisához újraépíteni a várost), szóval én "núboknak" a standardot ajánlom. A gép szép bázisokat épít, adott esetben megpróbálja elcsórni a bárányaidat is, oldalba tudja kapni a bázist, tud counter unitokat gyártani a sereged ellen. Pl. az egyik Attila pályát azért kellet elölről kezdenem, mert láttam, hogy nem jön a gép pikemannel, szóval csak lovasságot gyártottam, aztán egyszercsak meglátogatott 30 pikeman. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
https://www.pcgamer.com/an-age-of-mythology-definitive-edition-or-reboot-is-still-a-possibility/
Prostagma? Igazából bármelyik opció jöhet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Haha, jók a "történelmi hűség" érdekében eszközölt változtatások a kampányokban.
Az eredeti játékban itt (a játék szerint a magyar határhoz közel) mongolok vannak:
rwurl=https://i.imgur.com/JhOuH6M.jpg
A DE-ben már kipcsakok (kunok):
rwurl=https://i.imgur.com/kEGMMfS.jpg
Persze vannak "jobb" változtatások is megint, pl. a magyar huszároknak (és a többinek is) szárnyaik vannak, szóval mindenki lengyel. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
MS-nek akkor bejöttek ezek a felújított változatok? Van rá kereslet?
Van:
https://steamcharts.com/app/813780
Az első DE mondjuk szerintem simán bukta lehetett, bár most ott is ugrott a játékosszám, mert az MS ügyesen bundle-ben árulja jó kis akcióban.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Itt egy tök frankó, lényegre törő útmutató az Age 2-höz (nyilván a multira fókuszál, de jól jön a kampányokhoz is):
https://www.windowscentral.com/age-empires-ii-definitive-edition-beginners-guide
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hú, AoE intronál már hideg kirázott :O De jól megcsinálták ezt a felújítást.
Ja, én is azért szerettem meg nagyon, mert oké, hogy van benne vagy 2 millió bug, de amit bele lehetett tolni ebbe a játékba, azt beletolta a Microsoft abszolút. Gyönyörű grafika, kb. 300 órányi kampány, dedi szerveres multi mindenféle hülye játékmóddal, egy csomó játékmeneti finomítás stb., szóval kurvára ambíciózus project lett ez. A hülyeségeket meg úgyis kijavítják, további kontent is lesz még pont úgy, ahogy a HD Editionhöz is csinálták (a Forgotten Empires csak és kizárólag ezért a játékért létezik, szóval amíg veszik az új kampánycsomagokat, csinálni is fogják, sosem lesz vége) = pöpecség.
Tipikusan olyan cucc, hogy ha nem érdekel az online multiplayer, akkor is simán tolhatod évekig, mert eleve átláthatatlan mennyiségű tartalom van benne + jön is még. Ehhez képest az SCR-t meg majd a C&C-t végigtolod egyszer a régi idők emlékére, de igazából hatalmas újdonságot azok már nem nyújtanak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kémkedni fog utánunk az Age 4, psi, bújj el!
https://hu.ign.com/age-of-empires-iv/54267/news/az-age-of-empires-4-jelentos-segitseget-nyujt-majd-az-ujoncoknak
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyre jobb és jobb:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fnwU27bcGxc
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=XLYLHU_zDGM
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha esetleg akad más is errefelé, aki próbálkozik az Age 3 DE closed bétával, dobjon egy privit!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hööhöhöhö :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök