Jelenlegi hely

Age of Empires

Utolsó bejegyzés

Age of Empires

Csnáltam topikot, ha már egyszer 20 éves az Age, idén meg további nyalánkságok is várnak még minket a témában... egyelőre viszont AGE OF EMPIRES DEFINITIVE EDITION BEJELENTVE! FUCK ME SIDEWAYS!

Tréler:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=JyPlECHiXcM

DICSŐSÉGES 4K krémesek:
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_Phoenician-Harbor.png
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_Babylonian-City.png
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_The-Colossus.png
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_Greek-City.png
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_Enemies.png
https://news.xbox.com/wp-content/uploads/Age-of-Empires_Greek-Tragedy.png

Mit kapunk?

- Az Age of Empires 1-et és a Rise of Rome kieget.
- Teljesen újrarajzolt 4K grafikát.
- Jóval részletesebb egységanimációkat: 8 helyett már 16 felé fordulnak a pupákok, és az animációs frame-ek is duplázódtak.
- Rimászterelt szimfonikus soundtracket.
- Új "narratívát", amiről még nem tudjuk, mit jelent egészen pontosan.
- A kampány végre le is lesz szinkronizálva.
- Cudarul sok játékmeneti fejlesztést: az AoE 2 HD minden kezelőfelületi nyalánksága integrálva lesz (hotkey-ek, control groupok, idle villagers gomb, ahogy azt kell) + új balansz + új pathfinding.
- Ahogyan az manapság megszokott, gombnyomásra lehet majd váltogatni a felújított és az eredeti külcsín között.
- Xbox Live multit, vagyis a piacon lévő legjobb online szolgáltatást pakolják a PC-sek segge alá, ofkorsz előfizetés nélkül.

A Microsoft Studios és az Age of Empires 2 HD Edition kiegészítőit is tető alá hozó Forgotten Empires fejleszti a játékot, Windows 10 és WIndows Store-exkluzív lesz.

WOLOLOO!

Szerkesztette: Doom - 2017 jún 13


Az uccsó képen ott egy katapult az eredeti felbontásában: bug vagy easter egg? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

Szóval én az AoE-ben azt hiszem azt élveztem a legjobban, amikor pályaszerkesztősül-cheat kódostul egy űrhajóssal meg a rakétafegyverével irtottam az oroszláncsordákat a dombról.

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Még néhány infó:

- Aszongya a redditen egy fejlesztő, hogy nemcsak a kampány kapott szinkront, hanem újravették az egységek hangjait is, az új verzióban pedig már minden népcsoport a saját nyelvén szólal meg az AoE2 mintájára. Állítólag a "wololoo"-t vagy 100x vették fel, mire megmaradt az eredeti feeling. :D A hangeffektek is újak.

- Benne lesz a játékban a demókampány is (First Punic War).

- Gépigény:
OS: Windows 10 version 14393.0 or higher required
Architecture: X64 required
Processor: 1.8 Ghz+ Dual Core or greater i3, i5, or i7, or AMD equivalent
Graphics: Intel HD 4000 or Greater (16 or more Execution Units), AMD or nVidia GPU scoring 500 or more on Passmark G3D Mark
Memory: 4GB
Storage: 8-10GB

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hű ez rohadtjól néz ki, jöhetne egy Caesar3 is így felújítva... (Meg C&C, meg Dűne, meg Warcraft1..)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Inkább itt folytatom, mert a Sony-konferencia topikjához, ahol ment a diskurzus már tényleg semmi köze :)

Az MS csöndben építgeti vissza az RTS csapatot, de persze az AoE4 valószínűleg nem holnap fog betoppani az ajtón. Ami egyértelmű, hogy az MS-nek kell egy PC-re fazonírozott, nagyot szóló játék, ha sikert akar kovácsolni a Windows Store-ból.

Azt tudtam, hogy épülgetnek, bár például Adam Isgreen újdonság nekem. Azért vannak fenntartásaim, az egész műfaj is eléggé réteggé vált ahhoz, hogy ezzel lehessen az MS szintjén nagyot dobni, de az AoE népszerű és PC-s franchise. Tulajdonképpen engem eddig is a remastereik érdekeltek a legjobban, nem a konzolos akármicsodáik.

Arra, hogy az MS XBL rendszere jobb, mint a Steam online fícsörei. :D A Steamen a létező összes multis játékot villámgyorsan széthekkelik és maga a rendszer sem annyira jó, ha a felhőtlen multis kapcsolatról van szó.

De miben jobb? Ez így eléggé megfoghatatlan. Nekem még nagy problémám nem volt csalókkal, bár kompetitív fronton inkább Battle.net vagy az Origin pörgött, a Steamet többnyire kooperatívra használtam (leszámítva a DoW1-et :). Viszont panaszom nem igazán van rá. A cheaterek ellen persze segíthet, de ugye Sical Club-os GTA V-tel sem a Steam a baj.

Sors bona, nihil aliud.



De hát leírtam, hogy miben tartom jobbnak mindjárt a mondat után: az MS-nek az XBL tulajdonképpen egy prémium szolgáltatás, amiért a konzolos keményen előfizet, szóval - részben - emiatt is elég régóta rá voltak kényszerítve arra, hogy egy jó rendszert fejlesszenek ki fasza szerverekkel, pöpec matchmakinggel (na meg magának az Xboxnak sincs olyan rossz híre, mint a Sonynak az online terén, sőt, ahogy észrevettem, az emberkék kifejezetten szeretik). A Steamnél kicsit más a helyzet, ott elég gyakran előforduló dolog a lag, és egy Killer Instinctet sem tudnak kitenni az ablakba, hogy "tessék, itt a tökéletes, offline érzetű multiplayer".

A GTA 5-öt meg nem próbáltam még online, de ugye az igazából nem is steames játék, csak ott is árulják, egyébként minden a Rockstar sara.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



AOE2 HD kva nagy csalódás volt, rohadt community patch-be több mindent belepakolnak ... 20 eur alapjáték, kiegekkel 40 eur akciósan? PFFFFT Sose fogom megérteni mire pakoltak az emberek 94% pozitív review-t steamen erre... Gondolom az alapjátékra...

Viszont most a képeket elnézve ezt tényleg újrarajzolták, úgyhogy visszaülök a hype vonatra én is.

Ui. Ennyi? Messzebbről nézed nagyonhádé.
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/fa9vFa2FHJE/maxresdefault.jpg



Sose fogom megérteni mire pakoltak az emberek 94% pozitív review-t steamen erre...

Meg fogod, segítek: a MS visszahozta a hivatalos multiplayer-t + a Steam Workshop miatt baromi sok kampány lett elérhető a játékhoz baromi könnyen. Az engine-en is fejlesztettek valamicskét, pl. a domborzat sokkal természetesebben néz ki, meg van néhány szinte jelentéktelen új effekt, AA az ányékokon vsync-támogatás, ilyesmik + a balanszhoz és a kezelőfelülethez is hozzányúltak, utóbbit pl. elég szépen moderniálzák. Egyébként meg a HD Edition nem "kisebb", hanem pont ugyanakkora: az eredeti játék nem támogatta normálisan a widescreen felbontást, hanem levágott a képből.

Ami nekem nagyon hiányzik, az a zoomolás lehetősége, de mivel most az AoE1-gyel végre hozzányúltak komolyabban a Genie Engine-hez, így valószínűleg az ilyesmi dolgokat az AoE2 is megkapja, elvégre idén elméletileg oda is jön egy kiegészítő.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nyilván a corporate bullshit világában annyit tán nem számít, de a Microsoft igyekszik gyorsan egyértelműsíteni, hogy a játék NEM fog megjelenni Steamen:
https://forums.ageofempires.com/discussion/47/will-it-be-available-on-steam

We’ve chosen to release “Age of Empires: Definitive Edition” exclusively in the Windows Store and we’re excited about what that entails, including tons of Xbox Live goodness (achievements, cloud saves, multiplayer on the fastest, more reliable gaming network and more).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



ez + még 30 szor ennyi elmondható pl. OPENTTD-ről is.

5-10 euróért oké, nyilván ne ingyen dolgozzanak, de 40+ eurót levenni ezért - a pár továbbra is tartom, hogy community patch hangulatú fejlesztésért - vicc. 40+ euróért ültessenek le 200 grafikust és rajzoltássák újra a sprite-okat HD-ben, vagy együltőhelyben fejlesszék le az AOE4-et. Ezért lehet egy szar BF-ért elkérni 200 eurót manapság és még tapsolnak is hozzá az emberek. Gondolom ezek után a AOE def. ed. 60-nál indul.

Úgyhogy bocs, de nem fogom megérteni, mert ez nekem hangzatos lószar max így, főleg ha a community ugyanezt ingyen megcsinálja pár unatkozó orosz programozóval.



Ja igen, persze, majd a community le fog neked tenni 3 teljes kiegészítőlemeznyi DLC-t az asztalra csak úgy, mindegyikben 4 új, egyedi sprite-okkal és szinkronnal rendelkező népcsoporttal.

Egyébként meg egyáltalán nem drága a játék: az alapcsomag ára a megjelenéskor 25 dodó volt, ezt azóta levitték 20-ra és ebben benne van a teljes eredeti AoE2 és Conquerors tartalom, a három DLC-nek meg darabja 10 euró, de ezért mindhárom esetben kapsz egy Conquerors méretű kampánykiegészítőt és új népcsoportokat is. Ezekből mellesleg átlagosan évente jön egy, szóval elég nagy demagógia ezt úgy értelmezni, hogy "úristen 40 euró a játék" (a játék maga egy 20-as és kivétel nélkül minden sale-ben van 75%-os leárazás pont azért, mert szeretnék, ha DLC-t is vennél). Ahhoz képest, hogy mennyi tartalom van benne még olcsó is, de persze tudom, nem rajzolták újra a grafikát, a grafika meg fontos.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



imadtam az eredetiket, de hogy nosztalgia filing kedvejert nemfo'k win10-re atallni plane nem fizetnek 5 dodonal tobbet a jatekra az hot ziher.

@zaxx, nezd meg a stalker lost alphat-aztan ujra gondold at, mit csinalhat es hany evig a fun tabor, anelkul, hogy egy budes fillert kernenek.

"I think i'll name him Nikos, after my friend Jeffrey"



Mellesleg meg annyit erről az egészről, hogy érdemes nem elfelejteni, honnan és milyen elvárásokkal indult újra az Age of Empires. Kb. 6-7 éve beszélgettem egy Microsoft supportos sráccal, aki kb. egymaga volt felelős az Age of Empires supportért abban az időben (nem tudom már pontosan, hogy milyen témában, valami gondom volt az AoE 3-mal) és ő mesélte, amikor megkérdeztem, hogy a steames verzió vajon jobban működne-e az én retail csodámnál, hogy nem, mert a steames verzió konkrétan csak egy pre-installált, DRM-telenített verziója a harmadik résznek, amit ő rakott össze a saját telepített játékából néha pre-definált kompatibilitási beállítással. Azt is elárulta, hogy a Microsoft egyébként még azon is meglepődött, hogy Steamen jól fogy az AoE3, és még azt is neki kellett kikilincselnie, hogy egyáltalán kiadják a játéko Steamen.

Na, néhány évvel később ez a srác lett a producer az Age 2 HD Editionön... Ennyire alulról, tulajdonképpen az AoE 3 steames sikere hatására indult a felújítgatás, tulajdonképpen lelkesedésből. Aztán persze ez később változott (és nem kizárt egyébként, hogy idővel a második rész is megkapja majd az AoE1-es grafikai upgrade-et, mert mégiscsak az AoE2 a széria fejőstehene).

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

De éppen erről olvasnék valami releváns mintán alapuló összehasonlítást. Most például a Tekken 7 Steamen a legjobb, és bár a PS4-et előzi, de az Xbox One-verzió sem makulátlan, bár javítgatták már konzolon. Értem én, hogy a Killer Liebling jól sült el szerinted, csak ennél többnek, kézzelfoghatóbbnak jobban örülnék.

Mondjuk a szerverek is kevés játéknál játszanak a matchmakingen túl, mert többnyire p2p dominál Xbox Live-on, azon kívül pedig a kiadók dedikált szerverei.

Sors bona, nihil aliud.



Erről sehol sem fogsz releváns mintát találni, és maga a kérdés is több szempontból válaszolható csak meg. Ami alapvetően nagyon fontos, hogy a Steam csak másodsorban szolgáltat multiplayert, kevés játék is megy rajta, és kivétel nélkül az összes Valve-játék netkódja gyengébb, mint amivel a konkurencia rendelkezik (teszem azt pl. az elemzések alapján a Battlefield és a tickrate update óta az Overwatch is veri a CS GO netkódját). Nem is csinálják masszív szinten olyan régóta, mint a Microsoft, a nem Valve-címek meg nem is nyernek semmit belőle.

Az XBL ezzel szemben sokkal jobban ki van hegyezve a multira, az XBone óta dedicated server-szolgáltatás is van nem csak MS-játékokhoz, a rendszerben pedig sokkal jobban tudnak fellépni a csalók ellen is (és ez az UWP zártabb ökoszisztémája miatt PC-n is igaz), az MS-játékok pedig netkódban is elég erősek tudnak lenni, pl. általánosságban jobb lag kompenzációval.
https://www.gamespot.com/articles/microsoft-to-offer-dedicated-servers-for-all-xbox-one-games/1100-6415607/

Szóval ebből a szempontból sokkal előnyösebb az, hogy az MS a saját rendszerén keresztül tudja nyomni a multit (amit Steamen asszem a dolgok jelenlegi állása szerint nem is nagyon tudna megoldani, mondjuk egy misét megérne megnézni, hogy a Halo Wars multija hogyan működik Steamen). Én tehát úgy vagyok ezzel, hogy frankóbb lenne, ha Steamen is elérhető lenne a játék, de az AoE2 nem túl ideális multiját elnézve akkor is csak úgy, ha maradna az XBL is.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Tno képe
Tno

a tickrate update

Erről esetleg bővebben?... (OW topicba)

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



Bocs, oda én nem járok. :D Egyébként meg nem játszom az Overwatch-csal, szóval csak másodkézből származó infókkal tudnék szolgálni, a lényeg, hogy most már faszán és pontosan tudsz lőni. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

az XBone óta dedicated server-szolgáltatás is van nem csak MS-játékokhoz,

Van, de csak egy opció a kiadók részére. A saját honlapjukon jelenleg két játékot neveznek meg rá, ami nyilván elavult lista (korábban csak a Forza 5 volt ott, szóval frissítették amúgy :D), de akkor is vicces, hogy hónapokkal launch után ennyinél tartottak, és normális információt is nehéz találni náluk.

Az Infinite Warfare-nél erősen vicces volt, hogy nem volt crossplatform multi a Win Store-os és a steames verzió között, ezzel ki is nyírták az előbbit.

Egyébként most hogy mondod, a steames Dying Lightban feltűntek a minap a teleportáló zombik már két főnél is, háromnál meg még inkább.

Sors bona, nihil aliud.



Az Infinite Warfare-nél erősen vicces volt, hogy nem volt crossplatform multi a Win Store-os és a steames verzió között, ezzel ki is nyírták az előbbit.

Az a világ egyik legröhejesebb elcseszése volt egyébként, viszont meglepődtem azon, amikor elkezdtek ezért refundolni. Jogos, na de pont a Microsofttól? :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Új infó, hogy sikerült megőrizni a kompatibilitást a régi verzióval, szóval az ahhoz készült fanmade pályákat és kampányokat támogatni fogja a játék.

Közben meg a sok "hozzátok át Steamre" üvöltés közepette elkezdett terjedni, hogy ez a csúnya gonosz Microsoft még a végén ad a játékból a konzolosoknak. Maga a felvetés is hülyeség, de hát szóval, izé...

Q: Does the requirement for an Xbox Live account mean that the game is coming to Xbox One?
A: We love our fans who own an Xbox One, and we understand wanting to play this legendary RTS on the platform of your choice. However, for the 20th Anniversary of the Age of Empires franchise, we decided to honor the Age legacy and stay true to the platform where it all began: the personal computer. Therefore, Age of Empires: Definitive Edition is a Windows 10 exclusive; there are no plans to bring it to Xbox One.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Csöppent egy kicsi a balanszról is: a játékmenet újraszabásához a UPatch HD-t használták kiindulópontként, szóval ha valaki kíváncsi arra, hogy kb. hogyan fog kinézni az új balansz, errefelé érdemes nézelődni:
http://upatch-hd.weebly.com/

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Egy kis összehasonlítósdi az épületekről:
https://www.ageofempires.com/news/age-empires-definitive-edition-art-update/

Itt meg bele lehet hallgatni az új zenébe, a narrációba, de nyilván ott az új wololooo is:
https://www.ageofempires.com/news/age-empires-definitive-edition-audio-update/
Kurva jó a zene, pont annyira modern, hogy frankó legyen és pont annyira nosztalgikus, hogy beugorjon.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Jaj ne, már itt is kezdik:
https://forums.ageofempires.com/discussion/557/on-behalf-on-vietnam-gaming-community-i-am-begging-you-to-make-the-1-0a-farm-bug-an-option-please
Nagy mákunk van amiatt, hogy az AoE nem StarCraft, mert akkor biztosan zoomolás nélkül nyomathatnánk a control groupok nélküli csövezést a rimászterben is. Hála azért is, hogy az Ensemble már a kezdetektől sem gondolkodott 9 meg 12 egységlimites faszkodásban.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Nem is értem, hogy hogy gondolják ...



Figyelgettem az SC comunity-t egy picit az utóbbi időben és az jött le nekem, hogy a Blizzard azért csinálja a túlzott old schoolságot, mert egyszerűen minden változás kiakasztja a hardkór manchildokat meg a koreaiakat. Pl. volt olyan felvetés, hogy a modern dolgok (12-nél nagyobb egységlimit, jobb pathfinding, control groupba rakható épületek stb.) legyenk opcionálisak és csak az egyjátékos módban és az UMS-ben legyenek elérhetőek, de az is szét lett fikázva. A Blizzard teljesen be van szarva ettől, és inkább azzal van elfoglalva, hogy az SCR Koreában teljesen leváltsa az eredeti verziót, ezzel pedig a cég teljes kontroll alá tudja majd vonni azt a közvetítési szegmenst, amiből eddig nem sok pénzt látott.

Kőkemény, a játékosokra magasról szaró üzlet az, szóval örömmel fogok AoE DE-t venni SC Remastered helyett, közben meg remélem, hogy a Mass Recallba majd belekerülnek a felújított töltőképernyők és az egyéb csecsék.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Újabb fejlesztői interjú, de itt azért kiderül néhány részlet a Definitive Edition motorjáról:
https://www.ageofempires.com/news/meet-team-rich-geldreich-jr-senior-engineer/

For Age of Empires: Definitive Edition, I worked on a bunch of graphics, framerate optimization, compression, 64-bit porting, and networking problems. Graphically, one of the biggest shifts we made in Age of Empires: Definitive Edition was how to leverage the power of GPU shaders while still staying true to the game’s original rendering look and style. The two most significant graphical features I added were the 3D ray casting-based water rendering technique that Matt and I brainstormed late last year, and the custom edge detection and full-screen antialiasing pass that carefully applies directional blurring only along sprite edges. Inspired by my work on Age 3, I also added several bloom and post-processing related effects to AoE: DE’s renderer. The end result is a pleasant mix of both 2D and 3D rendering approaches.

On the networking side, I helped streamline and rewrite the game’s low-level networking layer so it no longer relies on Microsoft’s deprecated DirectPlay API. The networking work was the most complex, because it involved carefully going through many thousands of lines of dense networking code, understanding what it did, and refactoring and/or rewriting it while not breaking the higher level simulation logic. My early work porting Age 3’s PC networking code to Xbox 360 (for Halo Wars) at Ensemble back in 2005 helped prepare me for this task.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Amazonra kikerült a soundtrack album a Definitive Eiditonhöz. Megvenni nyilván még nem lehet, de 30 mp erejéig minden számba bele lehet hallgatni:
https://www.amazon.com/dp/B074MZ564K/

Itt meg van egy rövid poénvideó, amiben meg lehet nézni az új kezelőfelületet:
https://www.facebook.com/ageofempires/videos/1458843437486391/

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Este 9-től lesz a "20 éves az AoE" sztrím a Gamescomról itten:
https://mixer.com/ageofempires
Ne szar cringefest műsorvezetők legyenek, hanem minimum egy Julia Hardy, plíz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!