Bezzeg ha egy éven keresztüli heti 1x lenne 45 perc plusz reklám filler epizodikus TV sorozat CRT TV-n keresztül ;)
Mármint hála az On-demand médiának. A mai sorozatok sokkal komplexepp és sztori driven, évadonként átívelő mélységgel rendelkeznek javarészt a 90-es évekhez képest. Az hogy Mandalorian így adagolja a történetét a Disney szíve s joga, de tulajdonképpen a “Netflix” óta senki se talált fel újat az iparban.
Nekem tetszett ahogy a kőkemény terminátor szopóágon van a nem neki való környezetben :-) A kiskés meg... szerencsétlennek mindene beszart már addigra, ha ez van, ezt kell használni :-) Mint a házibuliban az utolsó csaj 3:-)
Ahogy az űrszékely fogja a fejét, mert tudja, hogy itt bizony kőkemény szopatás jön... és tényleg, és a javák konkrétan pofánröhögik a nagy harcost :-) Aztán popcornt zabálva megvárják, ahogy majd meghal a tojásért, ami, mint kiderül, azért kell mert - finom :-)
Pontosan ezért volt 1/10 a történet. Ez egy nagy nulla volt. Ezzel lenullázták az első részt. Márcsak a Benny Hill zene hiányzott.
A töténet az olyan csökevényes volt mint annak a kiskésnek a pengéje. A nagy izé meg amibe belevágták az meg maga a lehetőség lett volna, hogy valami normálisat összhehozzanak. De inkább leböktek a szalonnázókéssel...
Bandido, én nem tudom, te mit néztél, és legfőképpen, hogyan nézted azt a valamit, de a Disney Star Wars fostartályok történetében először használták a hős útja valamennyi alapvetését. A hősnek mindig szét kell törni az egoját, és fizikálisan is meg kell reccsennie azért, hogy tovább tudjon haladni. A mando itt képtelen volt alkalmazkodni a számára ismeretlen környezet sajátos szabályaihoz, így a (spoiler) jawák rendesen elpicsázták. Megtanulta az alázatot, alá bukott, hogy adaptálódjon. A bölcs öreg varázsló itt az ugnaught, aki erkölcsi leckék sokaságával segítette a mando útját. Amikor kellett, béketűrésre, a magalkuvás és kiegyezés művészetére oktatta. A mando nem látott az orránál tovább, el nem tudta volna képzelni, hogyan lesz újra egész az, ami darabjaira hullott. A bölcs öreg mutatta meg számára a szélesebb univerzumot, ehhez azonban össze kellett törnie, és át kellett értékelnie mindazt, amit addigi sajátosan erőszakos viszonyrendszere diktált. A próba célja sosem a hős elpusztítása, hanem a kiművélése annak az új személyiségnek, ami így képessé teszi viselőjét a szélesebb perspektívák értelmezésére. Olyan mitológiai alapvetéseket mutatott be ez a 39 perces szösszenet, amit a Disney fejesei 7 év óta képtelenek kiizzadni maguktól. Én nagyon örülök, hogy Jon Favreau vette át az irányítást, és nem azért, mert a tag akkora zseni, hanem mert van akkora név, hogy az ilyen Kathleen Kennedy féle félkegyelmű 3rd wave feministák ne tudják befolyásolni. A mando nem Jon Favreau érdeme, de az, hogy a hátán fel tudnak törni a LucasFilm rejtett kreatívjai és mindezt egy olyan ellenszélben, ami Rian Johnsont adta világnak, akinek lövése nem volt a mindenkori mítosz alapvető szerkezeti felépítéséről, önmagában elismerésre méltó.
Nem pontozom a részt, egyszerűen örülök neki, hogy a Diseny éra alatt első ízban láthattam mozgásban is Joseph Campbell monomítoszát. Ugyanakkor továbbra is hitetlenkedve fogadom, hogy ehhez 7 év mérgezésen kellett átesnie a saganak. Hét kidobott év, hogy végre visszatérjünk oda, ahol a hősök születnek.
Nem akarok róla felesleges vitát nyitni, elfogadom, hogy neked nem tetszett, de meg nem érthetem, hogy számodra mi volt benne a gagyi.
Viszont a 3. részben debütál rendezőként az a Deborah Chow, aki majd elhozza nekünk az Obi Wan sorozatot. Tehát a következő részen sok múlik. KK személyesen jelölte ki Deborah Chow-t, aki női is, meg ázsiai is, tehát abszolút woke a csaj, és csodálkoztam volna, ha az a hülye KK nem egy nőt választ, ráadásul színest, de én most kijelentem; amennyiben a 3. rész faszányos lesz (legalábbis a rendezés tekintetében), megkövetem magamat. Amúgy ennek a Kathleen Kennedynek a sok bogara közül is a rendezőválasztási szokása a leginkább idegesítő.
Valószínűleg ti közepesen, vagy még annál is inkább tesztek a Star Wars redit oldalon megjelent bejegyzésekre, viszont pár hete egy ultrafaszányos bejegyzés került fel az EPIX egyik stábtagjától. A leveléhez mellékelt egy képet a forgatáson használt dzsekijéről, a filmről pedig igazából semmit nem árult el. Azt írta, hogy csak töredékesen ismeri a történetet, bár igen sok jelenetnél működött közre, de végső anyagot semmit nem látott. Amiért írt, az inkább a LucasFilm belső viszonyait érintette. Ő maga sokat dolgozott JJA társaságában, többször volt alkalma beszélni vele, látta is, miként és hogyan viszonyul a stábhoz. Véleménye szerint JJA a közvélekedéssel ellentétben elhivatott a Star Wars irányába. Személyisége közvetlen, barátságos, folyton jegyzetel. Ha valakinek ötletelni támad kedve, vagy akár csak általános megbeszélést tartanak vele, JJA mindig leírja a számára új gondolatokat. A stábtagokkal végig barátságos volt, tiszteli a másik ember véleményét és mindig meghallgatja az ellentétes véleményeket. Mint ember nagyon kedves, nem ismeri annyira a Star Wars világát, ezért nyitott az okosabbak véleményére. Kathleen Kennedy nem szereti. Amiről a tag ír, röviden:
Kathleen Kennedy és Rian Johnson klasszikus puszipajtások. Rian tipikus soy boy, amolyan hiperjófiú, folyton nyalja Kathleen K picsáját. Azonban a stáb utálta Rian stílusát. Rian szinte mindenkivel lekezelően viselkedett az Utolsó Foskalács forgatásán. A tag szerint van egy kibaltázott idegesítő stílusa; amikor valaki mond neki valamit, esetleg tanácsot ad, folyton szarkasztikusan válaszol. Ezért nem tudtak vele jól együtt dolgozni, mert nem haveri alapon viszonyult a stábhoz, véleményt pedig senkitől nem fogadott el, mellette pedig az ovis szarkazmusával nagyon lenéző volt a hozzá forduló emberekkel. Nem egy gyenge ember, hanem egyszerűen egy balfasz, aki senkit nem hallgat meg.
JJA-t nem Kathleen K hívta vissza (hiába ezt írja a shill média), hanem Bob Iger. Az Utolsó Finghalmaz ugyanis nem kimondottan nyerte el Bob Iger tetszését. Azt senki nem tudja, mivel lett meggyőzve JJA, de a tag határozottan állította, hogy nem volt kis teljesítmény visszacsábítani. Ezt a tényt erősítette meg J. W. Rinzler is, aki (miután kirúgták a LucasFilmtől), a blogjára elkezdte felpakolni a ki nem adott Ébredő erő making of könyv részleteit, amiből megtudhattuk, hogy KK egy utálatos hárpia, nagyon össze balhézott JJA-val. A blog tartalmát a LucasFilm töröltette.
Lényeg: az ismeretlen stábtag szerint KK nem hülye nő, félelmetesen agyafurt, ha ilyen pénzügyi dolgokról van szó. Kiváló producer, azonban pocsék érzéke van a történetmeséléshez. A Star Wars szempontjából a lehető legrosszabb választás. ÉS a másik probléma, amire ugyanez a tag hívta fel a figyelmet, a story group. Valójában a story group tehet róla, hogy ennyire rossz irányt vett az utorzolmány trilógia, ugyanis ők adták a lovat Rian alá, míg JJA-t folyamatosan elhajtották. Miért? Azért, mert JJA az Ébredő erő alkalmával egy misztikus történetben gondolkodott, ezt fel is vázolta egy trilógiaként, tehát volt egy koherens terve. Viszont akkor Bob Iger úgy találta, hogy JJA eredeti ötlete túl merész lenne, később pedig a story roup gáncsolta el minden tervét. Rian, KK és a story group az a belső mag, ami felelős valamennyi elhibázott döntésért. Dave Filoni és csapata pedig perifériára lettek állítva. Ez volt eddig. Bob Iger a Solo után leváltotta KK-t. Persze, ez a színfalak mögött ment végbe, de a Solo anyagi kudarca sok változást hozott. Példáult kirúgták a story group fejét, aki egy feka nő volt, bizonyos Kiri Hart. Nagyjából ilyeneket írt a rejtélyes stábtag, a történetről meg semmit. Ezt is csak azért írta le, mert szerinte JJA-ról nagyon más kép él a rajongókban, mint amilyen a valóságban. Emberünk egyébként nem lehet fiatal, mert maga is leírta, hogy régóta dolgozik a filmes szakmában. Nem Star Wars rajongó, hanem egy iparos, JJA kapcsán pedig helyre akarta tenni a sok szóbeszédet.
Vnaal írta: Bandido, én nem tudom, te mit néztél, és legfőképpen, hogyan nézted azt a valamit, de a Disney Star Wars fostartályok történetében először használták a hős útja valamennyi alapvetését. A hősnek mindig szét kell törni az egoját, és fizikálisan is meg kell reccsennie azért, hogy tovább tudjon haladni. A mando itt képtelen volt alkalmazkodni a számára ismeretlen környezet sajátos szabályaihoz, így a (spoiler) jawák rendesen elpicsázták. Megtanulta az alázatot, alá bukott, hogy adaptálódjon. A bölcs öreg varázsló itt az ugnaught, aki erkölcsi leckék sokaságával segítette a mando útját. Amikor kellett, béketűrésre, a magalkuvás és kiegyezés művészetére oktatta. A mando nem látott az orránál tovább, el nem tudta volna képzelni, hogyan lesz újra egész az, ami darabjaira hullott. A bölcs öreg mutatta meg számára a szélesebb univerzumot, ehhez azonban össze kellett törnie, és át kellett értékelnie mindazt, amit addigi sajátosan erőszakos viszonyrendszere diktált. A próba célja sosem a hős elpusztítása, hanem a kiművélése annak az új személyiségnek, ami így képessé teszi viselőjét a szélesebb perspektívák értelmezésére. Olyan mitológiai alapvetéseket mutatott be ez a 39 perces szösszenet, amit a Disney fejesei 7 év óta képtelenek kiizzadni maguktól. Én nagyon örülök, hogy Jon Favreau vette át az irányítást, és nem azért, mert a tag akkora zseni, hanem mert van akkora név, hogy az ilyen Kathleen Kennedy féle félkegyelmű 3rd wave feministák ne tudják befolyásolni. A mando nem Jon Favreau érdeme, de az, hogy a hátán fel tudnak törni a LucasFilm rejtett kreatívjai és mindezt egy olyan ellenszélben, ami Rian Johnsont adta világnak, akinek lövése nem volt a mindenkori mítosz alapvető szerkezeti felépítéséről, önmagában elismerésre méltó.
Nem pontozom a részt, egyszerűen örülök neki, hogy a Diseny éra alatt első ízban láthattam mozgásban is Joseph Campbell monomítoszát. Ugyanakkor továbbra is hitetlenkedve fogadom, hogy ehhez 7 év mérgezésen kellett átesnie a saganak. Hét kidobott év, hogy végre visszatérjünk oda, ahol a hősök születnek.
Én is így éreztem. Már tököm tele van a tökéletes hősökkel akiknek még csak ERŐLKÖDNIÜK sem kell hogy bármit elérjenek.
A főhős valószínűleg tényleg nagyon jó de ugyanakkor mandalori mércével mérve még zöldfülű. Meg kell szenvednie egy új környezetben. A karakterek fejlődni és változni szoktak. Ez az amit a Disney majdnem elfelejtett az előző években.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Bandido írta: Az még hihető is lett volna ha nem azonnal döglik meg...
Nem tudom, hogy hogy nem szúrja senki szemét ez a jelenet. A létező legfosabb megoldás volt.
Azért hősünk eléggé képzett. Szerintem tudta, hogy hogyan és hol szúrja meg a dögöt hogy az kimúljon. Csak a lehetőségre volt szüksége, hogy megtehesse.
Amúgy nagyon fun volt látni, ahogy ismeretlen környezetben szopatják. Kicsit ilyen side quest stílusa volt a résznek.
Viszont azt hittem hogy a Jawa-k csak Tatuin-on élnek. Ezek szerin viszont minden sivatagos bolygón megtalálhatók?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
nem lehetett volna valahol mégis középúton megoldani a dolgot?
_elviekben_ mégis csak az egyik legjobb fejvadász, nem hinném, hogy olyan kurvára le kéne döbbennie és bénulnia egy kicsit ismeretlenebb környezettől. nem hinném, hogy ne lenne egy "galaxis wiki", amit előtte átnézhetett volna, mielőtt az új bolygóra odatéved. álljunk le ezzel a fölmentegetéssel, mert vmi iszonyat erőltetett volt ez a gyorstalpaló "hős útja"
jawa-k elleni probléma első megközelítés is vmi siralmasan rossz volt, tényleg én is már csak a Benny Hill zenét hiányoltam annál a jelenetnél...
az hogy a tojásszerzésnél meg kb egyetlen épkézláb cselekedete, mozdulata, elugrása nem volt...
a leszúrás a végén nem érdekel. sztem is béna, de 100-féleképpen kimagyarázható, szóval nem zavar különösebben.
a hajóösszerakásnál meg már csak a falat kapartam fájdalmamban.
úgy látszik mindent el kell engedni ennél a sorozatnál is, a banalitás mélységeit itt is kutatják a végtelenségig.
ettől még nézni fogom, mert érdekel mit hoznak ki belőle és vannak tetsző részek, de ha ettől már elájul a nép... nagyon alacsonyan van a léc már nálatok SW témában
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
"a hajóösszerakásnál meg már csak a falat kapartam fájdalmamban."
Nyilván nem tudom, ki hány éves, mikortól és miért Star Wars rajongó. Én már nem vagyok 20 éves, de anno még az "átkosban" volt szerencsém moziban is látni Star Wars filmet. Nehéz az egész generációm nevében beszélni, de azt hiszem, nem vagyok egyedül ha azt mondom, számomra a Star Wars sosem volt sci-fi. Tudom, hogy ezt a klisét számtalanszor el szokták lőni, azonban abban is biztos vagyok, hogy csak a hozzám hasonló, kulturális értelemben is korosodó rajongók szájából hat valóságosan. Az életérzés, hogy a Star Wars nekünk a 80-as években nem volt sci-fi, nagyon mást jelent, mint egy mai fiatalnak. Ez egy érdekesen bonyolult összefüggésrendszer, sok olyan érzéssel, ami a kor többi fantasy filmjével együtt rezonáltatta a Star Warst.
Megpróbálom lefordítani, én mit éreztem gyerekként a filmek láttán:
A Csillagok Háborújában nincs technológia, hanem technikai eszközök vannak, amik kiszolgálják a történetet. Teljesen mellékes a hogyan működik kérdés feltevése, ahogy a Fantasztikus Labirintusban sem kérdeztünk rá; hol van az a térkapu, amin keresztül a manók elrabolják Tobyt.
A technikai eszközök szervesült részei a Star Wars világának, és bár az első szerepjátékkönyv megjelenésével megindult a hajók, robotok, eszközök működésére vonatkozó magyarázat, az eredeti trilógia ihletettsége annyira mesés volt, hogy egyszerűen elfogadtuk az abban felvonultatott képtelenségeket. Abban a realitásban, ahogyan mi láttuk a filmeket, Csubi csak egy szőrös majomkutya volt. Egy állat. A rohamosztagosokról is sokfélét gondoltunk, de azt nem, hogy emberek lennének. A császár nekünk egy gonosz mutáns volt, a fénykard működését meg sem akartuk fejteni. Ezek a rétegek, tehát a technikai töltet, csak később szervesült a filmekkel. Számomra az, hogy a mando összerakja a hajóját, olyan, mintha Aragorn felmálházná a lovát. Része annak a fantasynak, ahogy én a Star Warst gyerekként megéltem. Egy érzés, ami távol esik a racionalitástól. In universe persze elvárom, hogy legyen koherencia az eszközhasználat tekintetében, ezért is tartom ultragagyinak a The Last Jedi görbülő lézersugarait, vagy a hiperűrfevgyerként használt calamari cirkálót, de a régi trilógia tekintetében és csak a régi trilógia tekintetében a mese szelleme olyan mértékűre dagasztotta az érzelemskálámat, hogy nekem egy hajó összeszerelése abszolút megfér a történetben. Ebből a szempontból a Star Wars valóban csak egy fantasy mese, amikor viszont valaki ki akarja magyarázni a gagyit (hátazgyekekeknekszóóól), akkor a szívlapátot reccsenteném a valagán. A gyerekek nem hülyék, az érzelemskálájuk más, ezért képesek olyan oldaláról is vizsgálni a dolgokat, ahogy arra a felnőttek többsége már nem képes.
Szóval az olyan motívum, hogy Han Solo az Antarktiszon egy heggesztővel megjavítja a Falcont, aztán búvármaszkban járkál egy aszteroida belsejében. Ezek az én gyerekkoromban annyira mesés elemek voltak, hogy a korosztályomat nem igazán sarkalták kérdésfeltevésre. Nem volt része a homokozói beszélgetésnek egy űrben lebegő aszteroida gravitációs törvényszerűsége, vagy légkörének teljes hiánya. Egy pillanatra sem gondoltunk, pontosabban; egy pillanatra sem ÉREZTÜNK sci-fiként a Star Wars kapcsán.
Nincs itt világmegváltás, akinek mindez kevés, itt az idő elengedni a SW-t. A The Mandalorian is egy termék, marketing mentén felépítve, kvázi egy élő szereplős Rebels más helyszínen, más eseményekkel más szereplőkkel, más korszakban, tisztességes minőségben.
ShowHide spoiler #
És mikor a javák egyszerűen megették a tojást világossá vált, hogy fanyar humor ittott előfordulhat továbbra is, mint mondjuk a khmm TLJ vagy a Solo esetében, netán a Rebelsben (A Lego SW animációs cuccokat nem is említem , az totál túltolt poénosra van véve, én csípem is, ha megy TV-ben mindig megnézem) A R1-ban viszont érdekes mód kb. 1db poén sem volt, de igazából nem is nagyon hiányzott..
Hát ezaz.
A mindenki által istenített Boba majdhogynem Benny Hill -re jelenetbe börleszk idétlenkedés után halt meg egy vak ember ellen. Ha valahova hát ide illet volna Benny Hill hang. :)
A SW világa retrofuturisztikus. Repülnek az űrben és csillagközi utazás van de hajók mégis kábelekből meg 70-80-as évekbeli nagy áramkörpanelekből, öklömnyi ellenállásokból meg relékből állnak. Mobilról meg kézi számítógépről meg még senki sem hallott. :)
Ez egy olyan világ ahol Han fogja a csavarkulcsot és bemászik motorházba megbütykölni a hiperhajtőművet majd nyakig olajosan örömmel konstatálja, hogy végre működik.
Egy félreeső bolygón valami kölyök lopott/guberált alkatrészekből épít Protokolldroidot (mondjuk az olyan is lett. :) )
Ebben a világban nem elképzelhetetlen hogy két fószer nekilát, majd pár nap alatt hegesztőpisztollyal + csavarkulccsal összeütnek egy űrképes hajót.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Bandido beszámolója után rettegve vártam, de sztem nem volt ez annyira vészes. Ugyanolyan nudli, mint az első, de nem borzalmas, ami SW mércével már jónak számít manapság... Miniyoda nagyon cuki, csajom oda van érte :D
btw Yoda fajában mindenki master szintű erőhasználónak születik? Mert az emberekből meg a többi fajból csak a magas midiclorian szinttel rendelkezők képesek használni az erőt, akkor a yodáknál ez valami faji sajátosság, h nekik magas a koncentráció a vérükben?
Ha jól rémlik valami régi-régi képes (amit minden film előtt kiadnak) könyvben volt hogy Yoda faja különösképpen erő érzékeny.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
érthető. nem nagy titok, 37 vagyok, SW-t imádtam gyerekként, de vhogy ezek szerint nálam nem tudott olyan szinten beivódni, hogy továbbra is meg tudjam emészteni az ilyen dolgait. igazából nem is a sci-fi részébe kötöttem szerintem bele, hanem ebbe a benny hill stílusba (és igen, megvan a Boba Fett jelenet, az is fájdalmas volt már idősebben újranézve). nem tudom miért, de egy komolyabb vmit vártam ettől a sorozattól a fölvezetések alapján, vmi R1-szerűt. egyszerűen rossz elvárásokkal ültem le elé, nem jön be egyelőre. lehet megkedvelem még a hátralevő részekkel...
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Eddig két rész ment le (ami valójában egy pilot volt.) A sztori még éppen csak beindult de nekem nagyon tetszik.
Nem Breaking Bad meg GOT de egy jól összerakott tisztességes sorozat. Az utóbbi évek SW termését nézve már ez is HATALMAS erély. ÉS még bármi lehet belőle.
Ki tudja milyen sztoriszálak lesznek még de az első két rész alapján bizakodó vagyok.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Bezzeg ha egy éven keresztüli heti 1x lenne 45 perc plusz reklám filler epizodikus TV sorozat CRT TV-n keresztül ;)
Mármint hála az On-demand médiának. A mai sorozatok sokkal komplexepp és sztori driven, évadonként átívelő mélységgel rendelkeznek javarészt a 90-es évekhez képest. Az hogy Mandalorian így adagolja a történetét a Disney szíve s joga, de tulajdonképpen a “Netflix” óta senki se talált fel újat az iparban.
Mando
Második rész.
A képi világ 10/10 továbbra is
De a történet 1/10 volt.
Mi volt ez a gőzölgő fos? A kiskéssel? Most komolyan...? MIÉRT kellett ezt?!
Nekem tetszett ahogy a kőkemény terminátor szopóágon van a nem neki való környezetben :-) A kiskés meg... szerencsétlennek mindene beszart már addigra, ha ez van, ezt kell használni :-) Mint a házibuliban az utolsó csaj 3:-)
Méreg is létezik a világon.
Choose your next words with excpetional care!
Az még hihető is lett volna ha nem azonnal döglik meg...
Nem tudom, hogy hogy nem szúrja senki szemét ez a jelenet. A létező legfosabb megoldás volt.
Pontosan ezért volt 1/10 a történet. Ez egy nagy nulla volt. Ezzel lenullázták az első részt. Márcsak a Benny Hill zene hiányzott.
A töténet az olyan csökevényes volt mint annak a kiskésnek a pengéje. A nagy izé meg amibe belevágták az meg maga a lehetőség lett volna, hogy valami normálisat összhehozzanak. De inkább leböktek a szalonnázókéssel...
Sztem jellemfejlődést látunk. Terminátorunk tanul egy kis alázat. Mindegy, nekem tetszett, aztán hátha a következő neked is fog.
Bandido, én nem tudom, te mit néztél, és legfőképpen, hogyan nézted azt a valamit, de a Disney Star Wars fostartályok történetében először használták a hős útja valamennyi alapvetését. A hősnek mindig szét kell törni az egoját, és fizikálisan is meg kell reccsennie azért, hogy tovább tudjon haladni. A mando itt képtelen volt alkalmazkodni a számára ismeretlen környezet sajátos szabályaihoz, így a (spoiler) jawák rendesen elpicsázták. Megtanulta az alázatot, alá bukott, hogy adaptálódjon. A bölcs öreg varázsló itt az ugnaught, aki erkölcsi leckék sokaságával segítette a mando útját. Amikor kellett, béketűrésre, a magalkuvás és kiegyezés művészetére oktatta. A mando nem látott az orránál tovább, el nem tudta volna képzelni, hogyan lesz újra egész az, ami darabjaira hullott. A bölcs öreg mutatta meg számára a szélesebb univerzumot, ehhez azonban össze kellett törnie, és át kellett értékelnie mindazt, amit addigi sajátosan erőszakos viszonyrendszere diktált. A próba célja sosem a hős elpusztítása, hanem a kiművélése annak az új személyiségnek, ami így képessé teszi viselőjét a szélesebb perspektívák értelmezésére. Olyan mitológiai alapvetéseket mutatott be ez a 39 perces szösszenet, amit a Disney fejesei 7 év óta képtelenek kiizzadni maguktól. Én nagyon örülök, hogy Jon Favreau vette át az irányítást, és nem azért, mert a tag akkora zseni, hanem mert van akkora név, hogy az ilyen Kathleen Kennedy féle félkegyelmű 3rd wave feministák ne tudják befolyásolni. A mando nem Jon Favreau érdeme, de az, hogy a hátán fel tudnak törni a LucasFilm rejtett kreatívjai és mindezt egy olyan ellenszélben, ami Rian Johnsont adta világnak, akinek lövése nem volt a mindenkori mítosz alapvető szerkezeti felépítéséről, önmagában elismerésre méltó.
Nem pontozom a részt, egyszerűen örülök neki, hogy a Diseny éra alatt első ízban láthattam mozgásban is Joseph Campbell monomítoszát. Ugyanakkor továbbra is hitetlenkedve fogadom, hogy ehhez 7 év mérgezésen kellett átesnie a saganak. Hét kidobott év, hogy végre visszatérjünk oda, ahol a hősök születnek.
A megoldás volt nagy gagyi. A Jumanjiban elment volna. De itt ez rohadtul nem volt szerencsés.
GN ON
GN OFF
Túl sok grafitembert olvastok....
Nem akarok róla felesleges vitát nyitni, elfogadom, hogy neked nem tetszett, de meg nem érthetem, hogy számodra mi volt benne a gagyi.
Viszont a 3. részben debütál rendezőként az a Deborah Chow, aki majd elhozza nekünk az Obi Wan sorozatot. Tehát a következő részen sok múlik. KK személyesen jelölte ki Deborah Chow-t, aki női is, meg ázsiai is, tehát abszolút woke a csaj, és csodálkoztam volna, ha az a hülye KK nem egy nőt választ, ráadásul színest, de én most kijelentem; amennyiben a 3. rész faszányos lesz (legalábbis a rendezés tekintetében), megkövetem magamat. Amúgy ennek a Kathleen Kennedynek a sok bogara közül is a rendezőválasztási szokása a leginkább idegesítő.
Valószínűleg ti közepesen, vagy még annál is inkább tesztek a Star Wars redit oldalon megjelent bejegyzésekre, viszont pár hete egy ultrafaszányos bejegyzés került fel az EPIX egyik stábtagjától. A leveléhez mellékelt egy képet a forgatáson használt dzsekijéről, a filmről pedig igazából semmit nem árult el. Azt írta, hogy csak töredékesen ismeri a történetet, bár igen sok jelenetnél működött közre, de végső anyagot semmit nem látott. Amiért írt, az inkább a LucasFilm belső viszonyait érintette. Ő maga sokat dolgozott JJA társaságában, többször volt alkalma beszélni vele, látta is, miként és hogyan viszonyul a stábhoz. Véleménye szerint JJA a közvélekedéssel ellentétben elhivatott a Star Wars irányába. Személyisége közvetlen, barátságos, folyton jegyzetel. Ha valakinek ötletelni támad kedve, vagy akár csak általános megbeszélést tartanak vele, JJA mindig leírja a számára új gondolatokat. A stábtagokkal végig barátságos volt, tiszteli a másik ember véleményét és mindig meghallgatja az ellentétes véleményeket. Mint ember nagyon kedves, nem ismeri annyira a Star Wars világát, ezért nyitott az okosabbak véleményére. Kathleen Kennedy nem szereti. Amiről a tag ír, röviden:
Kathleen Kennedy és Rian Johnson klasszikus puszipajtások. Rian tipikus soy boy, amolyan hiperjófiú, folyton nyalja Kathleen K picsáját. Azonban a stáb utálta Rian stílusát. Rian szinte mindenkivel lekezelően viselkedett az Utolsó Foskalács forgatásán. A tag szerint van egy kibaltázott idegesítő stílusa; amikor valaki mond neki valamit, esetleg tanácsot ad, folyton szarkasztikusan válaszol. Ezért nem tudtak vele jól együtt dolgozni, mert nem haveri alapon viszonyult a stábhoz, véleményt pedig senkitől nem fogadott el, mellette pedig az ovis szarkazmusával nagyon lenéző volt a hozzá forduló emberekkel. Nem egy gyenge ember, hanem egyszerűen egy balfasz, aki senkit nem hallgat meg.
JJA-t nem Kathleen K hívta vissza (hiába ezt írja a shill média), hanem Bob Iger. Az Utolsó Finghalmaz ugyanis nem kimondottan nyerte el Bob Iger tetszését. Azt senki nem tudja, mivel lett meggyőzve JJA, de a tag határozottan állította, hogy nem volt kis teljesítmény visszacsábítani. Ezt a tényt erősítette meg J. W. Rinzler is, aki (miután kirúgták a LucasFilmtől), a blogjára elkezdte felpakolni a ki nem adott Ébredő erő making of könyv részleteit, amiből megtudhattuk, hogy KK egy utálatos hárpia, nagyon össze balhézott JJA-val. A blog tartalmát a LucasFilm töröltette.
Lényeg: az ismeretlen stábtag szerint KK nem hülye nő, félelmetesen agyafurt, ha ilyen pénzügyi dolgokról van szó. Kiváló producer, azonban pocsék érzéke van a történetmeséléshez. A Star Wars szempontjából a lehető legrosszabb választás. ÉS a másik probléma, amire ugyanez a tag hívta fel a figyelmet, a story group. Valójában a story group tehet róla, hogy ennyire rossz irányt vett az utorzolmány trilógia, ugyanis ők adták a lovat Rian alá, míg JJA-t folyamatosan elhajtották. Miért? Azért, mert JJA az Ébredő erő alkalmával egy misztikus történetben gondolkodott, ezt fel is vázolta egy trilógiaként, tehát volt egy koherens terve. Viszont akkor Bob Iger úgy találta, hogy JJA eredeti ötlete túl merész lenne, később pedig a story roup gáncsolta el minden tervét. Rian, KK és a story group az a belső mag, ami felelős valamennyi elhibázott döntésért. Dave Filoni és csapata pedig perifériára lettek állítva. Ez volt eddig. Bob Iger a Solo után leváltotta KK-t. Persze, ez a színfalak mögött ment végbe, de a Solo anyagi kudarca sok változást hozott. Példáult kirúgták a story group fejét, aki egy feka nő volt, bizonyos Kiri Hart. Nagyjából ilyeneket írt a rejtélyes stábtag, a történetről meg semmit. Ezt is csak azért írta le, mert szerinte JJA-ról nagyon más kép él a rajongókban, mint amilyen a valóságban. Emberünk egyébként nem lehet fiatal, mert maga is leírta, hogy régóta dolgozik a filmes szakmában. Nem Star Wars rajongó, hanem egy iparos, JJA kapcsán pedig helyre akarta tenni a sok szóbeszédet.
Én is így éreztem. Már tököm tele van a tökéletes hősökkel akiknek még csak ERŐLKÖDNIÜK sem kell hogy bármit elérjenek.
A főhős valószínűleg tényleg nagyon jó de ugyanakkor mandalori mércével mérve még zöldfülű. Meg kell szenvednie egy új környezetben. A karakterek fejlődni és változni szoktak. Ez az amit a Disney majdnem elfelejtett az előző években.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Azért hősünk eléggé képzett. Szerintem tudta, hogy hogyan és hol szúrja meg a dögöt hogy az kimúljon. Csak a lehetőségre volt szüksége, hogy megtehesse.
Amúgy nagyon fun volt látni, ahogy ismeretlen környezetben szopatják. Kicsit ilyen side quest stílusa volt a résznek.
Viszont azt hittem hogy a Jawa-k csak Tatuin-on élnek. Ezek szerin viszont minden sivatagos bolygón megtalálhatók?
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
nem lehetett volna valahol mégis középúton megoldani a dolgot?
_elviekben_ mégis csak az egyik legjobb fejvadász, nem hinném, hogy olyan kurvára le kéne döbbennie és bénulnia egy kicsit ismeretlenebb környezettől. nem hinném, hogy ne lenne egy "galaxis wiki", amit előtte átnézhetett volna, mielőtt az új bolygóra odatéved. álljunk le ezzel a fölmentegetéssel, mert vmi iszonyat erőltetett volt ez a gyorstalpaló "hős útja"
jawa-k elleni probléma első megközelítés is vmi siralmasan rossz volt, tényleg én is már csak a Benny Hill zenét hiányoltam annál a jelenetnél...
az hogy a tojásszerzésnél meg kb egyetlen épkézláb cselekedete, mozdulata, elugrása nem volt...
a leszúrás a végén nem érdekel. sztem is béna, de 100-féleképpen kimagyarázható, szóval nem zavar különösebben.
a hajóösszerakásnál meg már csak a falat kapartam fájdalmamban.
úgy látszik mindent el kell engedni ennél a sorozatnál is, a banalitás mélységeit itt is kutatják a végtelenségig.
ettől még nézni fogom, mert érdekel mit hoznak ki belőle és vannak tetsző részek, de ha ettől már elájul a nép... nagyon alacsonyan van a léc már nálatok SW témában
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
"a hajóösszerakásnál meg már csak a falat kapartam fájdalmamban."
Nyilván nem tudom, ki hány éves, mikortól és miért Star Wars rajongó. Én már nem vagyok 20 éves, de anno még az "átkosban" volt szerencsém moziban is látni Star Wars filmet. Nehéz az egész generációm nevében beszélni, de azt hiszem, nem vagyok egyedül ha azt mondom, számomra a Star Wars sosem volt sci-fi. Tudom, hogy ezt a klisét számtalanszor el szokták lőni, azonban abban is biztos vagyok, hogy csak a hozzám hasonló, kulturális értelemben is korosodó rajongók szájából hat valóságosan. Az életérzés, hogy a Star Wars nekünk a 80-as években nem volt sci-fi, nagyon mást jelent, mint egy mai fiatalnak. Ez egy érdekesen bonyolult összefüggésrendszer, sok olyan érzéssel, ami a kor többi fantasy filmjével együtt rezonáltatta a Star Warst.
Megpróbálom lefordítani, én mit éreztem gyerekként a filmek láttán:
A Csillagok Háborújában nincs technológia, hanem technikai eszközök vannak, amik kiszolgálják a történetet. Teljesen mellékes a hogyan működik kérdés feltevése, ahogy a Fantasztikus Labirintusban sem kérdeztünk rá; hol van az a térkapu, amin keresztül a manók elrabolják Tobyt.
A technikai eszközök szervesült részei a Star Wars világának, és bár az első szerepjátékkönyv megjelenésével megindult a hajók, robotok, eszközök működésére vonatkozó magyarázat, az eredeti trilógia ihletettsége annyira mesés volt, hogy egyszerűen elfogadtuk az abban felvonultatott képtelenségeket. Abban a realitásban, ahogyan mi láttuk a filmeket, Csubi csak egy szőrös majomkutya volt. Egy állat. A rohamosztagosokról is sokfélét gondoltunk, de azt nem, hogy emberek lennének. A császár nekünk egy gonosz mutáns volt, a fénykard működését meg sem akartuk fejteni. Ezek a rétegek, tehát a technikai töltet, csak később szervesült a filmekkel. Számomra az, hogy a mando összerakja a hajóját, olyan, mintha Aragorn felmálházná a lovát. Része annak a fantasynak, ahogy én a Star Warst gyerekként megéltem. Egy érzés, ami távol esik a racionalitástól. In universe persze elvárom, hogy legyen koherencia az eszközhasználat tekintetében, ezért is tartom ultragagyinak a The Last Jedi görbülő lézersugarait, vagy a hiperűrfevgyerként használt calamari cirkálót, de a régi trilógia tekintetében és csak a régi trilógia tekintetében a mese szelleme olyan mértékűre dagasztotta az érzelemskálámat, hogy nekem egy hajó összeszerelése abszolút megfér a történetben. Ebből a szempontból a Star Wars valóban csak egy fantasy mese, amikor viszont valaki ki akarja magyarázni a gagyit (hátazgyekekeknekszóóól), akkor a szívlapátot reccsenteném a valagán. A gyerekek nem hülyék, az érzelemskálájuk más, ezért képesek olyan oldaláról is vizsgálni a dolgokat, ahogy arra a felnőttek többsége már nem képes.
Szóval az olyan motívum, hogy Han Solo az Antarktiszon egy heggesztővel megjavítja a Falcont, aztán búvármaszkban járkál egy aszteroida belsejében. Ezek az én gyerekkoromban annyira mesés elemek voltak, hogy a korosztályomat nem igazán sarkalták kérdésfeltevésre. Nem volt része a homokozói beszélgetésnek egy űrben lebegő aszteroida gravitációs törvényszerűsége, vagy légkörének teljes hiánya. Egy pillanatra sem gondoltunk, pontosabban; egy pillanatra sem ÉREZTÜNK sci-fiként a Star Wars kapcsán.
Nincs itt világmegváltás, akinek mindez kevés, itt az idő elengedni a SW-t. A The Mandalorian is egy termék, marketing mentén felépítve, kvázi egy élő szereplős Rebels más helyszínen, más eseményekkel más szereplőkkel, más korszakban, tisztességes minőségben.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Lou, azért anno Boba Fett se volt valami hatalmas agytröszt ;)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=v4xKHWQckfI
Hát ezaz.
A mindenki által istenített Boba majdhogynem Benny Hill -re jelenetbe börleszk idétlenkedés után halt meg egy vak ember ellen. Ha valahova hát ide illet volna Benny Hill hang. :)
A SW világa retrofuturisztikus. Repülnek az űrben és csillagközi utazás van de hajók mégis kábelekből meg 70-80-as évekbeli nagy áramkörpanelekből, öklömnyi ellenállásokból meg relékből állnak. Mobilról meg kézi számítógépről meg még senki sem hallott. :)
Ez egy olyan világ ahol Han fogja a csavarkulcsot és bemászik motorházba megbütykölni a hiperhajtőművet majd nyakig olajosan örömmel konstatálja, hogy végre működik.
Egy félreeső bolygón valami kölyök lopott/guberált alkatrészekből épít Protokolldroidot (mondjuk az olyan is lett. :) )
Ebben a világban nem elképzelhetetlen hogy két fószer nekilát, majd pár nap alatt hegesztőpisztollyal + csavarkulccsal összeütnek egy űrképes hajót.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Mandalorian Ep. 2
Bandido beszámolója után rettegve vártam, de sztem nem volt ez annyira vészes. Ugyanolyan nudli, mint az első, de nem borzalmas, ami SW mércével már jónak számít manapság... Miniyoda nagyon cuki, csajom oda van érte :D
btw Yoda fajában mindenki master szintű erőhasználónak születik? Mert az emberekből meg a többi fajból csak a magas midiclorian szinttel rendelkezők képesek használni az erőt, akkor a yodáknál ez valami faji sajátosság, h nekik magas a koncentráció a vérükben?
Ha jól rémlik valami régi-régi képes (amit minden film előtt kiadnak) könyvben volt hogy Yoda faja különösképpen erő érzékeny.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
Yoda faja nem ismert.
nekem is rémlik valami ilyesmi. De valahogy az 50 év se stimmel, ha a 900 éves Yoda 800 éve tanított, de 50 évesen még kisbaba.
érthető. nem nagy titok, 37 vagyok, SW-t imádtam gyerekként, de vhogy ezek szerint nálam nem tudott olyan szinten beivódni, hogy továbbra is meg tudjam emészteni az ilyen dolgait. igazából nem is a sci-fi részébe kötöttem szerintem bele, hanem ebbe a benny hill stílusba (és igen, megvan a Boba Fett jelenet, az is fájdalmas volt már idősebben újranézve). nem tudom miért, de egy komolyabb vmit vártam ettől a sorozattól a fölvezetések alapján, vmi R1-szerűt. egyszerűen rossz elvárásokkal ültem le elé, nem jön be egyelőre. lehet megkedvelem még a hátralevő részekkel...
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Titeket nem emlékeztet ez a sorozat a Samurai Jack-re?
De. Nekem is ez járt a fejemben.
Choose your next words with excpetional care!
Ennyi
Olyan is :/
Vill du bli ihop med mig?
Eddig két rész ment le (ami valójában egy pilot volt.) A sztori még éppen csak beindult de nekem nagyon tetszik.
Nem Breaking Bad meg GOT de egy jól összerakott tisztességes sorozat. Az utóbbi évek SW termését nézve már ez is HATALMAS erély. ÉS még bármi lehet belőle.
Ki tudja milyen sztoriszálak lesznek még de az első két rész alapján bizakodó vagyok.
- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)
De, kicsit valóban.
Detto az járt a fejemben.