Jelenlegi hely

Játék a felhőben (Stadia, xCloud stb.)

Utolsó bejegyzés

Játék a felhőben (Stadia, xCloud stb.)

Lassan ideje van egy ilyen topiknak is. Jöhet ide minden game streaminggel / felhő alapú játékkal kapcsolatos hír, csámcsogás s a többi.

Szerkesztette: Strato - 2019 jún 13


Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Nem tudom anno próbáltátok -e az Onlive, vagy Gaikai cuccokat, de már akkor is egész élvezhető volt a streamelt játék. Most, hogy a nagyágyúk beszállnak, nincs bennem semmi kétség, hogy a megválósítással nem lesz sok gond.
A 35 megabit érdekes kalkuláció 4k HDR-hez, de hátha van valami jó kodekjük :)



Every Google Stadia game confirmed at E3 2019:
https://www.rockpapershotgun.com/2019/06/14/google-stadia-games/

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



https://prohardver.hu/hir/bemutatta_uj_radeon_rx_5700_amd.html

Amiről viszont lehet beszélni, azok a szoftveres fejlesztések. Az AMD két újítással készül a játékosok számára, az egyik a FidelityFX, míg a másik a Radeon Anti-Lag. Utóbbit a híres, Radeon Chillt jegyző csapat tervezte, ebből a szempontból a HiAlgo felvásárlásával jó lóra tett a cég. Információink szerint az Anti-Lag megoldást a HiAlgo már az akvizíció előtt elkezdte fejleszteni, csak az AMD-n belül fejezték be a projektet. Ennek a megoldásnak a lényeg az input lag csökkentése, amely játéktól függően 23 és 35%-kal redukálódhat a funkció bekapcsolásának hatására. Ezt tulajdonképpen úgy éri el az AMD, hogy nem a Microsoft beépített futószalagjait használják, hanem a túl lassúnak vélt komponenseket kicserélték egy gyorsabbra. Az előny egyértelmű, a hátrány az, hogy borzasztóan nehéz ám ezt megcsinálni, nem véletlenül vihetett el éveket a fejlesztése, amíg a működést megfelelőre csiszolták.

rwurl=https://i.imgur.com/WcRaCRE.jpg

Valószínűleg ezért is lett AMD a partner.



Annó jó pár játékot próbáltam Gaikai-on és vegyes volt a szórás, mondhatni játéktípustól függött.
Ráadásul itt élvezkednek az adat letöltési sebességeken (az csak a képminőségről szól), miközben a szűk keresztmet az input lag, meg a packet kommunikációs sebesség (a packet loss-okról nem is beszélve)...
E-sport és gyors input igényű játékok felejtősek voltak akkor is és most is, mert a net hardver környezet e téren nem sokat javult. Hiába van optikád, ha több szolgáltatón megy át a cucc (a Google itt is viccel, mert a szolgáltatók hardverét nem tudja kikerülni) és az ottani jelátalakítók, szerencsétlen esetben még elavultabb szerverrendszerek is, tesznek az input pingedre egy jó nagy ököbe szorított fityiszt... vagyis az input nem egyből a kliensedre megy (home hardver PC/konzol), hanem messzire és ott lesz feldolgozva.
Amcsiknál ez hatványozottan szarabb a nagy átlagnak, mint nálunk, vagy a távol keleten (feltöltési sebesség, ping).

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



miközben a szűk keresztmet az input lag, meg a packet kommunikációs sebesség (a packet loss-okról nem is beszélve)...

Az input lag-ban már benne van a kommunikációs sebesség...

packet losshoz pedig:
Tuti UDP stream, azaz max néhány képkocka lesz WTF. Ha ennél nagyobb a packet lossod, akkor ott hálózatszintű problémád van, amivel én nem találkoztam még a szar mobilnetet kivéve, de utóbbinál a sebesség sincs meg, szóval egyébként is halott madár.

Hiába van optikád, ha több szolgáltatón megy át a cucc

Hi, optikám van. 8.8.8.8 (Google DNS, a google saját szerverein, tracert szerint 8 hopból, beleértve az itthoni routert is) 1-2ms. Előzőleg upc-s kábelnet, annál 10-12ms volt.

szerencsétlen esetben még elavultabb szerverrendszerek is,

Szereveren NEM MEGY ÁT. Sehol. Srsly, az egyetlen szerver amit lát a csomag, az a végcél. A felhasználó és a google közt csak switchek, routerek és esetleg optikai ismétlők vannak. Honnan veszed ezt? Senki nem használ nem dedikált hardvert a hálózati megvalósításra.

Amcsiknál ez hatványozottan szarabb a nagy átlagnak, mint nálunk, vagy a távol keleten (feltöltési sebesség, ping).

Legszarabbul az angolok állnak mondjuk, a kalapszar, nem fejlesztett british telekom gerinc miatt.

Esetleg kissé több tudással ess neki ennek máskor?



Nem tudom elképzelni, hogy a Bethesda ezen a piacon labdába rúghat a nagyok, pl. Google mellett, az Orionnal. Szerintetek van bármi esélyük a piacon?



Az orion alapvetően nem egy felhős szolgáltatás, hanem egy library, amit a devek felhasználhatnak saját játékaikhoz, hogy jobban menjenek a felhőben.

https://www.theverge.com/2019/6/9/18658796/bethesda-softworks-orion-clou...

Orion is supposed to complement, not compete with, these kinds of services. “This can be put into any game engine, it can be used with any streaming platform to provide a better experience for any consumer playing that game on that platform and to deliver it at a lower cost for whoever’s serving the data,” promises Bethesda director of publishing James Altman. Essentially, it works by delegating some processing tasks to the game engine locally, rather than performing them as they’re transmitted to the player over the internet.

Bethesda says that turning on just one of several Orion features cuts the bandwidth that’s required for a high-quality streaming experience by 40 percent. It also supposedly reduces the time it takes to encode a frame of video (which is then streamed to the player) by 30 percent and trims the compute work that’s required by 20 percent. The company didn’t say how much turning on all Orion features would improve a stream, although Altman says that various kinds of games will benefit more from different features.

és ezt akarják demózni a saját cuccukkal, hogy aztán google és többiek licenszeljék tőlük a technológiát:

Streaming platforms will need to enable Orion, but Altman says it won’t be an onerous process; developers will be primarily responsible for integrating it into their games. He wouldn’t confirm whether any specific companies were on board, but he suggested that Bethesda was in talks with studios and platforms.

The Orion test later this year is being run independently, not in conjunction with any existing streaming service. Users will be able to run the 2016 game Doom at 60 frames per second in 4K resolution; they can sign up starting tonight by registering for Bethesda’s Doom Slayers Club.



Így már kicsit érthetőbb, köszi.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Szvsz aki eddig játékra/nem tanulásra akarta használni órán az iskolai laptopokat az eddig is megtalálta a módját. Persze így biztos csábítóbb, ha nem csak a quake 3 fut.


Boz képe
Boz

Ha nem ez akkor nyomja tovább a Hearthstone-t, Instát, FB-t vagy százezredik mobiljátékot.
Amúgy meg nem is igazán értem, hogy suli wifi-vel ez egyáltalán hogy működne.

Éljenek a videojátékok!



Nemértitek, a lényeg hogy a rendes játékokat is már mobilon fogják tolni, hát mi lesz így a következő masterrace generációval? :D

Amúgy meg nem bonyolult: Meglátom hogy játszol órán? Pofon / egyes :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Én ilyen szabályokat hoznék, mint szigorú diri:
- órán a telefonok repülő üzemmódba kell legyenek
- minden teremben lenne egy hely (polc/szekrény stb.) ahova kipakolják a diákok
- ha valaki megszegi a fenti szabályt attól elkobzásra kerül és elzárják a készüléket a távozásáig
Ha a szülőnek/kölyöknek nem tetszi mehet másik suliba és amúgy kapják be.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



szigorubb lennek, reggel mobil a szekrenybe, delutan ki lehet venni. napkozben nincs mobilozas a suliban

Parizer forever.



Én kilőném a wifit az órák alatt... azaz a "vendégvifit".

Ha mobilnettel vannak, akkor meg jelzavarót szerelnék fel.



Ezzel az a probléma, hogy egyre inkább abba az irányba megy el a tanítás, hogy pl tableten kapják a nebulók a feladatokat. Ott meg elég durván le kell zárni, amire realisztikusan nézve képtelen bármely oktatási intézmény.



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Kivancsian varom mennyire lesz clusterfuck es hogy mikepp fognak 4k60fps-t atpumpalni 35mbit-en a sehogyon kivul. :D



Joda írta: Kivancsian varom mennyire lesz clusterfuck

Nagyon. :)

Joda írta: es hogy mikepp fognak 4k60fps-t atpumpalni 35mbit-en a sehogyon kivul. :D

Sehogy indeed. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



rwurl=https://giphy.com/gifs/popcorn-reaction-this-gonna-be-good-tFK8urY6XHj2w

Főleg szép lesz a sokszor istentelenül szar nettel rendelkező US/UK launch, mert hát ott a fizetőképes kereslet, csak a technológiai feltételek nem adottak hozzá :D



Tehát nem gondolták át mielőtt beénekelték ? (Mondjuk 1080 60FPS upscaling 4K-ra, bár annak szerver oldalon sok értelme nem lenne , csak ha valami csoda upscaling algoritmussal történne amit jobb mint a 4k TV-ké.) Bár mondjuk a VR-ról se hallani túl sokat, pedig pl. az Oculusban is ott a sok R&D zseton.. Lehet, hogy ez a Stadia is ilyen lesz, fél év múlva kiderül.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Gyors rakereses utan...
BluRay H.264 (1080p25 = 38 Mbps) (compression: 32.6:1 or 3.1%):
38.2 Mbps = 4.77 MB/s = 286 MB/min = 17.2 GB/hr

1080 25fps tomoritve 38mbit/s. Ez meg 4k(~4x annyi pixel ugye), 60fps (kicsivel tobb mint 2x tobb kep/sec). Szoval papiron ha a tomoritett BluRay minoseget nezzuk akkor is also hangon 300mbit/s lenne. :D Egy csoda lesz az biztos.



Olyan nagyon nem kell számolgatni sztem. Vannak 4k60fps videók youtube-on, kb. arra a minőségre számítanék. (minőséget tágabb értelemben véve: nem tudom lejátszani -> game-elni sem fogok tudni)



Azért ez h.264. Elég régi codek. h.265 kb 4x jobban tömörít. De godolom a google a v9-et fogja használni.
Értelemszerűen nem fogja felvenni a versenyt egy 4000$-os highend pc-vel de nem is ez cél.
Várom a digitalfoundy videóját.

Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr



Meglatjuk. Azert a youtube fele vp9 is kicsit tobbet eszik mint 35mbit 4k60on, de ki tudja. Baromi szkeptikus vagyok, de ha nem teszi az input lag elvezhetetlenne akkor a rosszabb kepminoseg talan el is menne ha nem kene teljes arat perkalni minden jatekert. Jovoheten kiderul.



Azért 265/vp9 se csodafegyver...

Youtube 4K erősen kérdéses minőségű továbbra is. Egy Super Meat Boy-ra még OK, de bármi realisztikusabbra, pl aljnövényzettel továbbra sem.

(és jah, 24 vs 30fps vs 60 is nagyon sokat számít)



ha nem teszi az input lag elvezhetetlenne

Arra ott a negative latency. :-D



nagi írta: Azért 265/vp9 se csodafegyver...

Ugyan akkora bitrate-en, mint h264? Dehogynem. Ja de a YouTube, Twitch vagy egy Netflix spóról a sávszélességhez ezért az 1080p (2160p pláne) mosottabb mint 720p? Így járt a user.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!