Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Watch_Dogs 2
Tryhard, hipszter, corporate meme-ing, pipettával mért hackertörténet. Kibaszottul irritál a történet és minden karakter.

Division 2 után a mozgás fura. Pl érthetetlen, hogy nem lehet egy fejmagasságban lévő szintre se felmászni egy olyan játékban, ahol nagoyn sok cucc, sidequest, stb magasabb szinten van.

A skillrendszer szegényes szvsz, a kampányban elég szép disszonanciát mutat az, hogy látszólag jófiúként halomra lövöm az ellenséget, és mégis kiáll mellettem mindenki.

A fegyverek eléggé WTF-ek, pl a tüskével kivert sniper, aminek a cheek-rest-jét és handrest-jét baszottsok tüske teszi teljesen használhatatlanná. Ezt egy kissé át kellett volna gondolni? Vagy csak egy Rage 2 / Borderlands fegyver került véletlenül ide?

Grafika OK, de nem annyira meglepően jó, mint az első résznél volt. Helyenként konkrétan szar, pixeles. Zenét lekapcsoltam megszokásból.

overall: 10-ből uninstall :D

Draugen
Red Thread Games (Dreamfall: Chapters) új pár órás (~3) kvázi-walking sim "kaland"játéka. A grafika ugyan szép, de egy kicsit túl rajzfilmes szvsz. Zene kurvajó.

Hogy mi a rossz? A történet.... kis odafigyeléssel azonnal lelőhető a csavar. A végén a szálak nincsenek igazán elzárva, mert az író szerint "jobb így, hogy marad benne mystery". Jah, és mivel egy csavarra van felhúzva az egész játék, újrajátszhatóság konkrétan egy nagy nulla.

Amin felkaptam a vizet egy kicsit, az az volt, hogy nem támogatják (és fórumos válaszok alapján soha nem fogják támogatni) az alábbiakat a first person nézőpont ellenére:
- headbob kikapcsolása
- FoV állítás
- 21:9 felbontások tényleges használata

Azaz ha valaki ezekre érzékeny (pl asszem Joda), annak 3 óra hányinger lenne a játék. Én is érzékeny vagyok rá, (F4-ből fixek nélkül pár óránál többet nem bírok) de ez még épp elviselhető volt.

A támogatás hiányára "teljesítmény" (LOL) és "technikai" okokat emlegetnek, máshol viszont effektíve elárulják, hogy egyszerűen nem akarják látni, ahogy a háttérben teleportálgatják az NPC-t. Mintha ők lennének az első játék, ami teleportálja az NPC-t, b+.

Szóval majd ha €5 lesz, akkor annyit megér a grafika és zene miatt. Az OST maga szvsz €5-öt ér egyébként. :D



Köszi, megspóroltad nekem a Draugen árát :-) A Dreamfall chapters hatalmas kedvencem, ezt meg akkor kihagyom.



Jeah, D:C kickstarterét elég szépen megnyomtam én is... de ez eléggé csalódás volt. Kb ahhoz tudnám hasonlítani, hogy Sanderson young adult könyveiben az összes csavart előre látni kilométerekkel előre, míg a normál regényeiben nem. Na ez egy YA könyv sajnos.



Caligula Effect: Overdose

Ez egy PS Vita-s JRPG játék portja. Emiatt kissé szegényes a grafikája, de nem is azon van a hangsúly. Még nem játszottam végig, de már kb. 30 órám van benne.

Úgy kezdődik a történet, hogy megjelenik egy angyal néninek látszó fogalom és biztosít róla, hogy megoldja minden problémád. Ezek után képszakadás és egy iskola évnyitóján találod magad, ahol a beszédet kell mondani, ami egyébként sikerül is. De amikor a következő beszédmondó feljön a színpadra, az arca helyén fura digitális zaj látszik... és a közönségben is van jópár ilyen ember. Karakterünk bepánikol és elmenekül az épületből, de még látjuk, hogy több diák is reagál cselekedetünkre.

Ez még mindig nem spoiler, mert az elősztori része: Hamar kiderül, hogy egy Mobius nevű városban vagyunk, amit egy μ (Mű) nevű AI (az angyalka) hozott létre. Itt olyan emberek tudatát gyűjti össze, akiknek valamiféle problémájuk volt a való világban. Mindenki tudatából kitörli a rossz emlékeket és kortól függetlenül új alakot kapnak, főiskolás lesz mindenkiből. A város idilli környezetében élhet mindenki, gondtalanul.

Ám vannak olyanok, akik emlékeznek a korábbi életükre, és tudják, hogy ez az egész világ csupán illúzió. Ők alapították a Hazamenők klubját, ami diákok titkos csoportja, akik ki akarnak jutni innen. Viszont Mű nem akar elengedni senkit. Rengeteg olyan "diák" van, akik mindenképpen maradni akarnak, és azt tartják, hogy ha emberek elhagyják a menyországot, akkor elromlik a világuk. Ők tehát az ellenségek, a Digihead-ek. Van viszont egy másik AI, Aria, aki segített felépíteni a várost, és akinek a hatalma időközben erősen megcsappant. Szerinte nem helyes, ami Mű csinál, ezért segít nekünk.

A sztori innetől kezdve elbonyolódik, de arról már nem írok.

Harcrendszer
Nagyon összetett harcrendszere van a játéknak, egyfajta keveréke a valós idejűnek és a körökre osztottnak (valós időben játszódnak le a támadások, amiket pause alatt állítasz be). Minden karakternek egyedi támadásai, akciói vannak. Minden akciónak van egy felfutási ideje, egy végrehajtása és lecsengése is. Ez grafikus formában látszik is. Némely akcióknak vannak feltételei is, pl. az ellenfélnek a földön kell feküdnie, vagy a levegőben repülnie, hogy működjön.

Harc elején beállítjuk az első karakternél, hogy mit csináljon (mondjuk sima lövés az ellenségre). Ekkor elindul az Imaginary Chain feature, lejátsza a csatát a beállított akció szerint. Pl. kiderül, hogy ellenfél pajzzsal kezd, ami nullázza a lövést. Ekkor visszaléphetünk és átválthatunk egy Pajzstörő támadásra, és ismét láthatjuk, hogy most mi történik. Ezt még két dologgal fejeli meg a játék. Az egyik, hogy minden karakternek 3 cselekvést lehet beállítani (lehet skippelni is).

A másik, hogy lehet a támadásokat késleltetni is. Pl. a pajzstörő támadásnak hosszú a felfutási ideje. Tehát ilyenkor a többi karakter 1. támadását késleltetni kell, különben még a pajzson fognak csattanni. Vagy össze kell időzíteni, hogy a csapás, ami a levegőbe repíti az ellenfelet, előbb történjen, mint az a támadás, ami csak a repülő ellenfelekre hat.

Így aztán egy komolyabb csata sokáig tart, mert mire 4 karakter összesen 12 támadását optimálisan meghatározod, az idő.

És ami az egészben a legjobb, hogy az Imaginary Chain csak a lehetséges jövő. Ugyanis minden támadásnak van sikerességi valószínűsége. Minél nagyobb a különbség az ellenfél javára, annál kisebb az esély, hogy a támadás találni fog. Ezek az esélyek is látszanak, szóval nem zsákbamacska. A max esély a 95% sikeresség, szóval gyengébb ellenfél ellen is kerülhet porszem a gépezetbe. Ilyenkor persze kártyavárként dőlhet össze a gondosan megtervezett stratégia. :)

A loot az elég fura, mindenféle lelki hatások és fogalmak, amik valójában csak bónusz cuccok. 4 féle van, támadó, védekező, általános és passzív (ez kivétel, mert ezt csak quest jutalomként lehet kapni). Ezeknek ilyen neveik vannak, hogy pl. Inner Beauty, Silcence, Honeytalk, stb. Ezek a karakter statjait növelik, pl. Attack, Evasion, HP, etc. Ezeknek vannak szintjeik is, a legmagasabb, amit eddig láttam, az +3 volt, de az elég ritkaság, és általában olyan cuccon van, amit nem használsz.

A másik lehetőség a fejlődésre az, hogy a kb. 500(!!!) diák lelki problémáit megoldod (mert ugye az összes lakó eleve olyan, akinek problémája volt a való életben). A diákok egy nagyon durva Community Link-et (kapcsolati hálót) alkotnak, ahol pontosan megvan, hogy ki kivel haver. Sokan zárkózottak, szóval nem is tudunk beszélni hozzájuk, míg valamelyik ismerősük be nem ajánl. A kapcsolati szint 6 féle lehet, zárt (nem tudsz beszélni vele), 0-1-2 (beszélhetsz vele és minden beszélgetés emeli a szintet), 3 (már ismered a problémáját és a kapcsolati hálón 0-ra váltanak a kapcsolódó zártak (azt hiszem)) és Csillag (megoldottad a problémáját). A problémák elképesztő tárházát vonultatja fel a játék, pl. Kleptomania, Imaginary Friend Syndrome, Hero Complexion, Multiple Personality Disorder, Bullying, stb, legalább 100 féle van belőle, valószínűleg sokkal több. A problémákra 4 féle megoldás típus létezik:

1) Behívni a csapatba az illetőt és a megfelelő tárgyat rátenni. Pl. az Insatiability-s diákra, az Inner Beauty-t kell rátenni. Van olyan probléma, amire 2 cucc is kell. Ezeknél csak az okoz nehézséget, hogy van-e már ilyened vagy sem.

2) Összeismertetni egy olyannal, akinek kompatibilis a problémája. Pl. a Közös Öngyilkosságost a sima Öngyilkosságossal. Vagy a női Adulation-t egy férfi Adulation-nel.

3) Elvinni az illetőt egy bizonyos személyhez vagy tárgyhoz. Pl. a szuperfélénk fickót a Pick-up Artisthoz.

4) A kapcsolati hálón a közelében lévők problémáját kell megoldani.

Ezeket néha kombinálja a játék, bár ilyet csak 1x láttam eddig (használj egy cuccot és menj el valakihez). Amiatt érdemes ezekkel foglalkozni, mert minden egyes probléma megoldása vagy egy passzív lootot ad, vagy pedig a fő karakter statjai növekednek. A valóságban ez ennél bonyolultabb, mert minden diák ha eléri az 1-es kapcsolati szintet, bekerül a mobilodba. Nagyon hamar többszáz diák kontaktinfója tölti meg a listát, amiben baromi nehéz megkeresni egy-egy embert. Pl. dereng, hogy az egyik diáknak az Inner Beauty jó lenne, amit most találtál, de melyiknek? A kijelzőn csak a név, osztály és a kapcsolati szint látszik. Nem tudsz rákeresni lelki problémákra, csak aszerint tudod őket sorba rakni, hogy melyik osztálya járnak, illetve hogy milyen a kapcsolati szinted (ami a gyakorlatban csak 3 vagy Csillag). Szóval ez a része nem játékosbarát.

Verdikt
Érdekes Mátrix-sztori, nagyon jó harcrendszerrel. Jók a zenék is, ezek elég fontos részét képezik a sztorinak. A boldog, könnyed anime külső mögött kőkemény felnőtt problémákkal foglalkozik. A kinézetéből sokat levon a gyengébb hardverről történt portolás. A diákok problémái repetitívek egy idő után.

8/10

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Összeismertetni egy olyannal, akinek kompatibilis a problémája. Pl. a Közös Öngyilkosságost a sima Öngyilkosságossal.

Érdekes megoldás :D

Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



Plague Tale: Innocence
Nagyon jó játék, nekem idén a Rime mellett a második kedvencem lett, éleztem minden percét. Komolyan, azt hittem unalma lesz, de sikerült végig fenntartania a feszültséget. Ahogy korábban írták itt a srácok, erősen történetközpontú a játék, kicsit ügyetlen lopakodós, taktikás részekkel (legalább elég változatosak ahhoz, hogy ne legyenek uncsik), és sok-sok szívbemarkoló jelenet.
Ami nagyon tetszett, és talán nem említették még, a karakterek és a szinkronok. Sikerült a szereplőket és a hangjukat összehozni, annyira, hogy most is hallom a fülemben Amicia és Melie csipkelődő beszélgetéseit, Lucast, ahogy tudományosan mesél a dolgokról, meg persze a Hugo aquaduckját :D És, ahogy suttognak, lopakodáskor, fú, teljesen beleborzongok...

ShowHide spoiler #kis spoiler talán

.
Ajánlom mindenkinek a játékot, olyan, mint egy jó, olvasmányos regény, ahol azért érzed, hogy nem szépirodalmi mű (itt a lopakodás és a lányka lemészárol 30 katonát részek a mumusok), de egyszerűen lelke van az egésznek, annyira erős a történet, hogy nem tudod letenni...



Milyen a Bloodstained Joda? Szeretem az ilyen játékokat (Messenger, Shovel Knight), de elég húzós az ára...



Meg nem tudom, mert akkor unlockoltak amikor mar munkaban voltam.... :( Majd holnap tudom csak megnezni. Ajanlom, hogy jo legyen mert 3 evet kellett a kickstarter utan varni es remelem nem hiaba.



My Friend Pedro
Eszméletlen élvezetes játék pár apró hibával. A zene zseniális végig, baromi jól viszi a játékmenetet. Nagyjából Hotline Miami szinten. A játékmenet is hasonlít valamennyire csak nem felülről nézed hanem oldalról. :) Jó kis mechanikák vannak benne amiket fun kihasználni. A platforming részek is tetszettek, ötletesen lettek összerakva. Igaz megtöri pár ilyen rész az akciót, de jókor és nem túl hosszan teszi. Az egyedüli dolog ami zavart az a kamera mozgás ami úgy oldalaz mintha folyamatos micro stutter lenne a játékban. Pedig nincs, csak a kamerával nem stimmel valami. Szvsz pár nap múlva fixelve is lesz a dev már tud róla és dolgozik rajta. Árát szerintem megéri, de nem mindenkinek ér meg 15 eurot egy 3-4 órás akció orgia.
rwurl=https://youtu.be/jE0PaViYoK0?t=5



198X
Retro hangulatbomba kimaxolva. Egyedül az Out of the Void volt aminél kicsit húztam a szám, soha nem szerettem az ilyen "shoot'em up" stílusú játékokat szóval valahol várható volt. A többi viszont 5/7. Nem hosszú, másfél óra alatt kényelmesen be lehet fejezni viszont ez még csak a sztori első része (bár ki tudja mikor jön a többi). Retro arcade fanoknak kötelező.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Avbkptw6mSM



Végig vittem én is. Időben adagolja az újdonságokat, de nem eleget. A pályadesign szerintem nagyon unalmas. A gore is lehetett volna jobban kidolgozott. Szétszakadó testrészek, meg úgy minden elég kevés poligont használnak sajnos ehhez. Persze jól fut így.
5 rongyot nem ér sajnos, max egyet.



5 rongyot nem ér sajnos, max egyet.

Nehéz ezzel vitatkozni, kinek mi mit ér ofc. Viszont én azt a pár apró "elmaradottságot" betudom annak, hogy 1 emberes project. Az csoda, hogy ilyen minőségben elkészült.


Boz képe
Boz

Ez az Insurgency Sandstorm még mindig egy okádék. Szomorú, mert nagy kedvenc az előd meg Day of Infamy is.

Éljenek a videojátékok!



Most toltam vele egy kört, de cseppet felidegesített. A túróért kell halál után minimum 150 métert futnom, hogy az akció helyszínéhez érjek? Inkább adjanak még 3 másodperc respawn időt, és jelenjek meg közelebb. Így legalább a loadout tekergetésére is több idő lenne.

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Dota underlords
Valaki elmagyarázná nekem, hogy mi ebben az élvezet, élmény? :D

Ennél bénább valamit még nem láttam, és el nem tudom képzelni, hogy hova lehetne tovább fejleszteni, hogy tetszen.



Csinált valaki egy okádék autochess játékmódot dotához, ami valamiért irgalmatlanul felkapott lett kb. 2 hétig, így aztán a Riot games meg a Valve is gyorsan lekopizta. End of story. Sétálj el mellette.


Boz képe
Boz

Ja, szerintem így max két játékmód jó push és skirmish(vagy firefight?) ahol 5 pont van meg 1-1 halom fegyver a csapatnak, mert ott többnyire gyakorlatilag bárhol vagy hasznos tudsz lenni.. VIP mód is hiányzik az előző részből.
Viszont igen, ezek a pályák is eléggé silánynak tűnnek a régiekhez képest.. Értem én, hogy előző résznél sokan akartak nagyobb pályákat meg járműveket, de ezeknek az implementálása valahogy nem jött össze.
Egyébként nekem egyik legfőbb bajom a játék teljesítménye, mert irgalmatlanul inkonzisztens az fps, állandóan lezúg pedig kb semmi se történik. Másik pedig még a mozgás/célzás/lövés. Source-ban annyira jó volt, itt meg minden olyan tompának, lomhának érződik és a fegyverek is olyan váratlanul tudnak visszarúgni..(bár ezt valsz meg lehet szokni)
Valahogy új UE-n mindig csak az Epic tud normálisan futó játékokat csinálni jó ideig.. :D

Éljenek a videojátékok!



Enter the gungeon

Egyszeű, gagyi kis lövöldöző arcade játéknak indul. Aztán elfog az az érzés, hogy kicsit diablós jellegű, csak még egy kör, na majd most lemegyek a negyedik bossig, bakker két órája nyomom ezt a kis szart, de bakker most tudok az uzimmal fagyasztós nyomkövetős lövedékeket is lőni, majd most felmosom a padlót egészen a final bossig.

Aztán mindig jön valami új lény, új támadási módokkal, amikre nem sok idő van kitalálni hova kellene dodgeolni vagy mikor és nagyon kevés az élet és az is viszonylag ritka és drága felgyógyítani. És csak egy élet van, ha annyi, lehet kezdeni alap pisztollyal az első szintről.

Akkor már csak ránézek a wikijére mi a tuti. Jahogy ennyire mély a játék? Fegyverek és tárgyak között vannak szinergiák, meg átkokkal lehet nehezíteni a játékot, nagyobb rewardokkal? Secretek vannak, hidden questek, karakterek, oltárok. Ja ok.

Egy nagy hibája van a szememben, hogy nincs benne csak lokális coop, controller+keyboard. Pedig mekkora fun lenne haverokkal.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



A Dota Underlordst valószínűleg a Dota fanok egy része tudja értékelni akinek van többszáz órája a Dotaban ismeri a hősöket és az itemeket. Én mondjuk nem próbáltam, mert nem látok benne semmi fantáziát.
(A Valve következő projekje vajon egy Dota Puzzle lesz ? Miközben modderek hegesztik a Halflifeokat..)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Öregek vagyunk mi már ehhez.

Törődj bele. Amúgy is szarnak tűnik ez a játék.



Slay the Spire
Game pass-nak hála végre ezt is ki tudtam próbálni. Egy kártya alapó rogue like-nak lehetne leginkább mondani. Jóformán van 3 térkép külön utakkal amiket ahogy mászol úgy jönnek az új ellenfelek, lapok, relicek stb. 3 különböző karakter van, mindháromnak teljesen más a játékstílusa. Minden run-t előre meghatározott kártyákkal kezdesz viszont utána nagyjából random mit kapsz. Nagyon sokfajta buildet össze lehet így állítani út közben, mert rákényszerít a játék hogy kiismerd melyik lapok mikkel együtt a leghatásosabbak. Baromi addiktív, nagyon benne van a "na még egy run" és mivel az ellenfelek/bossok/utak és buildek is mindig mások egyáltalán nem válik unalmassá. Nekem most hétvégén bele is halt 8 órám. :D Még így is csak a töredékét láttam igazából az ellenfeleknek meg a kártyáknak is. Ráadásul ha sikerül végigmenni mindhárom térképen akkor új nehézség is feloldódik szóval jóformán közel végtelen kontent. Ha steam sale-en akciós lesz biztos beruházok rá sőt valszeg Switch-re is be lesz vásárolva. Repüléshez ideális lesz. :D



rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=j-N8YuYUDQs

Ma toltuk haverokkal a TfT-t (LoL autochess). 4-5 kör után kezdtem felfogni mi történik és mi mire jó. Nyerni sose tudtam, de 3. lettem egyszer amit én már elkönyvelek nyereménynek. :D Nem lenne rossz igazából, de borzalmasan sleeper játék és az rng-n múlik minden. Ha elkezdesz mondjuk egy shapeshifter "buildet" és megakadsz mondjuk egy 2 csillagos hősöknél és az istennek nem tudsz venni hozzá több hőst, hogy meglegyen a 3as akkor szopsz. Sokat és gyorsan, mert másnak mondjuk 10 kör után már van 3as hőse és átmegy rajtad könyörtelenül. Vagy mondjuk az itemek nem jönnek akkor így jártál. Nekem az ilyen szintű RNG már nem jön be. Főleg ha PvP környezetben függ a teljes játékod az RNG-n. Az meg mondjuk nem sokat segít, hogy jóformán zéró gameplay van benne. Kiválasztod mit hova raksz a pályán és kb ennyi. A többi csak a random feldobott 5 hős közül kiválasztani amit meg akarsz venni, vagy újrakérni még 5 hőst és azok közül választani. Nagyon intense. Minden más "auto" ugyebár. Egyedül el nem tudnám képzelni, hogy foglalkozzak vele. Így 4-5 ismerőssel együtt igazából eltelik az idő vele, de kb ennyi. Tippre a többi autochess játék is pont ennyit tud.



Tango írta: Caligula Effect: Overdose

Ha jól rémlik animációs sorozat(anime) is van belőle.

- Na akkor most mi lesz? Megadod magad, vagy pedig megnyomom ezt a gombot és kis Stacey-t csak zárt koporsóban lehet majd eltemetni?
- Úgysem mered!
- Ki? Én? A gonosz?" :)
(Bomb Queen)



SINKING CITY

Aki szereti a stúdió régebbi munkáit (Sherlock-ok) annak könnyebb lesz dönteni a vásárlás felöl. Ez egy masszív detektív játék, ötletekben, mechanikában a Holmes sorozat leszármazottja. És csak másodlagosan Lcraft illetve horror.
Krimi kalandjátéknak pedig eléggé kvajó. Nagyon nem fogja a kezed a játék, nagyon sokat kell olvasni és az agyadat használni. Egyszerűen nagyszerű és hangulatos.

Sajnos amiben nem volt igazán tapasztalatuk az olyan is lett: harcrendszer. Néha gyötrelem ez a része.
Kis stúdiótól nagyon ambiciózus project ez az open world nyomozós thriller ami nem csak a tavalyi Call of Cthulhunál jobb sokkal de talán a valaha készült legjobb Lcraft játék is egyben. (Persze ez valamennyire az eddigi Lcraft játékokról is tanuskodik..)



ProfWilliam írta:

Tango írta: Caligula Effect: Overdose

Ha jól rémlik animációs sorozat(anime) is van belőle.

Valószínű. Nem néztem utána, de a játék során időnként vannak rövid anime-betétek. Érdekesség, hogy az elején választható, hogy fiú vagy lány szeretnél lenni, és emiatt az animékből is van 2 verzió.

Időközben végigvittem, 50. szint körüli a csapatom, de még bőven van tartalom. Pl. vannak ajtók (25+ darab), amik kinyitásához 3 szótöredékre van szükség. Ezeket random lootként lehet találni csatákban, ha hinni lehet egy weboldalnak 1:10000-hez eséllyel. Ez korrektnek tűnik, mert a 60 óra alatt 1 darabot találtam. A neten persze fent vannak a titkos szavak, de ott sem találtam olyan listát, ahol mindegyik meglett volna. Külön tréfa, hogy nem minden szólista jó a PC verzióhoz, kiadásonként eltérhetnek. Az ajtók mögött komoly ellenfelek, komoly loot-tal várnak.

Van még pár boss is, akiket magas szintű partival lehet csak elgyepálni. Szóval a NG+-ban van némi kihívás. Érdekes funkció az is, hogy kapsz egy új opciót, amivel +szinteket adhatsz az ellenfeleknek, simán csak a beállítások menüből. Így akár a kezdő terület is szupernehézzé varázsolható. Ezt bármikor megteheted, szóval ha véletlen beadtál +100 szintet az ellenfeleknek, attól még kiléphetsz a klubszobából a folyosóra, nem törli fel a csapatoddal a padlót bármelyik elsős. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Has been heroes

A sztori szerint egy királyságban volt egy csapatnyi hős, akik minden rettenettel szembeszálltak, és elhozták a békét. Azóta sok idő telt el, és hát mi tagadás, megöregedtek. Már csak ketten élnek a régi csapatból, akiket a király megbíz, hogy kísérjék el a lányait az iskolába, mert megint veszélyessé váltak az utak. Csatlakozik még hozzájuk egy ifjú hős, egy Rogue.

A iskolába vezető út random generált. A játékos kap egy gráfot, amin mozoghat, és mindig csak a közvetlenül kapcsolódó pontokról tudja, hogy mi vár rá. Pl. 3 irányba mehet, az egyiken egy Kereskedő van, a másikon semmi, a harmadikon csata. Egy pálya 10-20 ilyen választásból áll, a végén mindig egy boss-szal. A harcokban szerzett pénzből lehet a kereskedőknél venni varázstárgyakat, kulcsokat, varázslatokat.

A harcrendszer egyedi, megróbálom leírni, valószínűleg bonyolultnak fog hatni, bár a valóságban egyszerű.

A csatatér 1 képernyő, 3 vízszintes sávra osztva. A képernyő bal oldalán állnak hőseink, 1 sávban csak 1 hős állhat. Minden hősnél megvan, hogy hányszor támad 1 körben (1, 2 vagy 3). Ez azért fontos, mert az ellnfeleknél is megvan, hogy hány pontos a pajzsa. Ez nullától egészen magas számig is felmehet. Az ellenfelek elkezdenek özönleni a 3 sávban. Ha maximum annyiszor támadjuk meg az ellenfelet, ahány pontos a pajzsa, akkor stunolódik (egy helyben ácsorog egy darabig). Ha ez idő alatt megütjük még egyszer, akkor nagyobbat sebződik, hátrarepül sokat és még egy pajzspontot is elveszít.

A trükk és a fő játékmechanika ott van, hogy akkor lehet sávot váltani a hősökkel, ha valamelyikük éppen támad, és emiatt előremegy. Ilyenkor be lehet furakodni a helyére, az elől lévő meg már a megüresedett sorba tér vissza. A támadás után mindig visszatérnek a képernyő bal oldalára, szóval nem szabad kihagyni a lehetőségeket.

A játék tehát folyamatosan abból áll, hogy úgy váltogassuk a hősöket és a sávokat, hogy a lehető legtöbb kárt okozzuk az ellenfélnek és megakadályozzuk, hogy odaérjenek hozzánk. Ha sikerül odaérni, akkor ők is támadnak néhányszor. A hősoknek is van pajzspontjuk, viszont az minden ütéssel eggyel csökken a teljes játék tartamára (van egy olyan random terület, ahol lesátorozhatnak a hősök, és meggyógyulnak, a pajzspontjaik is). Ha elfogy, akkor Hp-ból sebesülnek. Kis könnyebbség, hogy ha megüti egy ellenfél a hőst, akkor messze visszarepül hátra.

Ellenfelekből nagyon sokféle van, mindenféle élőhalottak, lassúak, gyorsak, varázslók, húsevő növények, bombacipelők, sok pajzsosak, stb. A bossoknak mindig van valami trükk a tarsolyukban, bár elég könnyű kiismerni őket.

Ha sikerül végigmenni 2 pályán, akkor nyertünk. Kapunk egy új hős karaktert, akit kicserélhetünk az egyik meglévővel. A következő játékban már 3 pályán kell végigmenni.

A játék elég nehéz, mert eleinte minden tárgy és varázslat amit találunk kérdőjeles, avagy nem tudjuk, hogy mire való. Az tudja beazonosítani, aki felveszi. Így előfordulhat, hogy a Varázslóknak hasznos tárgy a Harcosnál landol. Szerencsére mindent csak 1x kell így azonosítani, a következő játékban már tudni fogjuk, hogy mi az.

A másik nehézséget az okozza, hogy a karaktereknek nincs szintje, és nem tartják meg a korábban talált tárgyakat, minden játékban nulláról indulnak. Így minden játék más, mert annyiféle tárgy és varázslat van, hogy nem lehet előre tervezni semmit. A legjobbat kell kihozni az adott szituból. Ez amiatt is nehéz, mert nincs túl sok pénz, és nincs túl sok kereskedő sem - tehát ha találkozunk egy kereskedővel, akkor minden pénzt el kell költenünk, hiszen nem tudhatjuk, hogy érdemes-e spórolni.

Sajnos elég szigorú is a játék, ha bármelyik hősünk meghal, vége a játéknak. Pl. volt olyan, hogy a 3. pályán jött egy új ellenfél, akit észre sem vettem eleinte a tömegben. Aztán félpályáról egyszercsak nyomott egy tűzvarázslatot, és pont egy kisebb HP-s support hősöm volt vele szemben, aki azonnal meghalt. Game over. Másik alkalommal az egyetlen sátras pihenőterület az első pálya első elágazásánál volt, amikor még senkinek semmi szüksége nem volt rá. Mire a 3. pálya főnökhez értem, már mindenki horpadt volt, és bár a legerősebb hőst tudtam szembeállítani vele, 1 ütéskombóval lenyomta. Game over.

Verdikt
Érdekes a játékmechanika. Nekem személy szerint nem tetszik pár dolog, pl. hogy túlságosan nagy szerepe van a véletlennek és sok a trial and error megközelítés.

5/7

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Valaki próbálta már esetleg ezt a Diablo klónt?

https://warhammer-chaosbane.com/



Igen de pénzé nem ajánlom. Kevés pálya, tartalom.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!